فسخ قرارداد کار از طرف کارگر و کارفرما چیست و چه شرایطی دارد؟

قرارداد کار قراردادی است (لازم یعنی هیچ یک از طرفین نمیتواند آن را فسخ کند مقر در موراد خاص (خیارات و اقاله))  کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت مزد، کاری را برای مدت موقت یا غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد. هرکدام از کارگر و کارفرما ممکن است در حین انجام کار و قبل از اتمام آن به دلایلی از جمله نارضایتی از شرایط کار و یا عملکرد کارگر بخواهند قرارداد را خاتمه دهند.

ولی فسخ و خاتمه دادن قرارداد کار از طرف کارگر و کارفرما اصولا بدون دلایل موجه و رعایت شرایط قانونی و بدون مشاوره با وکیل٬ ممکن نیست و باعث از دست دادن مزایای قانون کار می شود.

بنابراین باید دید کارگر ها و کارفرما چگونه و تحت چه شرایطی می توانند قرارداد کار را فسخ نمایند؟ کارگر در قرارداد موقت کار آیا می تواند، آن را فسخ نماید؟ در ابتدا به بررسی شرایط و چگونگی فسخ قرارداد کار از جانب کارگر می پردازیم و سپس به سراغ کارفرما می رویم.

فسخ قرارداد کار از جانب کارگر و کارفرما

به موجب ماده ۲۱ قانون کار یکی از موارد خاتمه قرارداد کار، استعفای کارگر می باشد. در صورتی که کارگری پس از انعقاد قرارداد کار و قبل از اتمام کار بخواهد به همکاری خود با کارفرما خاتمه دهد بهتر است استعفا دهد.

فسخ قرارداد کار از جانب کارگر چگونه ممکن است؟

توجه داشته باشید در صورتیکه از شرایط کار راضی نیستید و به هر علت قصد پایان همکاری را با کارفرما دارید؛ هرگز غیبت نکنید زیرا ممکن است مشمول تعلیق قانون کار شوید و مزایایی را از دست بدهید. همچنین اقدام به ترک کار هم ننمایید زیرا در اینصورت نیز بسیاری از مزایای قانون کار را از دست خواهید داد.برای اطلاع بیشتر می توانید با یک  مشاوره حقوقی مشورت کنید.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

شرایط فسخ قرارداد کار از طرف کارگر

فسخ قرارداد کار از طرف کارگر به شرایط مختلفی بستگی دارد و می‌تواند در موارد خاصی انجام شود. در ادامه، برخی از شرایط معمول برای فسخ قرارداد کار از طرف کارگر را بررسی می‌کنیم:

  • فسخ قرارداد کار چه از جانب کارگر چه از جانب کارفرما در قرارداد های کار موقت یا معین امکان ندارد. در صورتی که کارگری در این نوع قرارداد ها استعفا دهد، چنین استعفایی قانونی نمی باشد و در صورت وارد شدن خسارت به کارفرما، کارگر ملزم است که خسارت کارفرما را بر حسب نظر مراجع حل اختلاف پرداخت کند.
  • کارگری که استعفا می دهد موظف است یک ماه به کار خود ادامه داده و ابتدا” استعفای خود را کتبا” به کارفرما اطلاع دهد. البته چنانچه کارگر از استعفا منصرف شود؛ ۱۵ روز فرصت دارد انصراف خود را کتبا به کارفرما اعلام کند.
    در این صورت استعفای او منتفی می شود و کارگر موظف است رونوشت استعفا و انصراف از آنرا به شورای اسلامی کارگاه و یا انجمن صنفی و یا نماینده کارگران تحویل دهد.
  • غیبت کارگر، استعفای او به حساب نمی آید و به معنای پایان قرارداد کار نیست و می تواند از موارد تعلیق قرارداد کار محسوب شود. در هر صورت تشخیص ترک کردن کار یا غیبت غیر موجه کارگر در صلاحیت مراجع حل اختلاف کار است.
    همچنین ترک کار و غیبت غیر موجه می تواند برای کارفرما این حق را ایجاد کند که کارگر را در چارچوب شرایط قانونی اخراج نماید. البته میزان غیبت کارگر باید به اندازه ای باشد که مقررات مربوط، اجازه اخراج او از سوی کارفرما را بدهد.
  • چنانچه کارگری استعفا ‌دهد مستحق دریافت حق سنوات به ازای هر سال، یک ماه آخرین حقوق می باشد.

فسخ قرارداد از سوی کارفرما چگونه ممکن است؟

کارفرما نیز تحت شرایطی می تواند قرارداد کار را به صورت یک‌جانبه فسخ نماید.

خاتمه قرارداد کار از جانب کارفرما به شکل زیر ممکن است:

به موجب ماده ۲۷ قانون کار، در صورتیکه کارگر در انجام وظایف محوله قصور ورزد یا آیین نامه‌های انضباطی کارگاه را پس از تذکر‌های کتبی همچنان نقض کند، کارفرما حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هر سال سابقه کار معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر را به عنوان «حق سنوات» به وی پرداخته و قرارداد کار را فسخ نماید.

فسخ قرارداد کار از جانب کارفرما چگونه ممکن است؟

شرایط فسخ قرارداد کار از جانب کارفرما

فسخ قرارداد کار از جانب کارفرما نیز به شرایط خاصی وابسته است و می‌تواند در موارد خاصی صورت گیرد. در ادامه به برخی از شرایط ممکن برای فسخ قرارداد کار از جانب کارفرما اشاره می‌کنیم:

  • قصور در انجام وظایف محوله و یا تخلف از آیین نامه های انضباطی کارگاه. موارد قصور و دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های انضباطی کارگاه‌ها به موجب مقرراتی است که با پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی خواهد رسید.
  • دادن تذکر کتبی توسط کارفرما: بدین ترتیب کارفرما در صورتی مجاز است که به دلیل قصور و تخلفات کارگر قرارداد کار را فسخ نماید که ابتدا به وی تذکر کتبی داده باشد.
  • اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار و در واحد ‌هایی که شورای اسلامی کار وجود ندارد برای فسخ قرارداد کار نظر مثبت انجمن صنفی لازم است.
  • اختلاف بین کارگر و کارفرما در وهله اول باید با توافق حل شود اگر نشد موضوع به هیات تشخیص اداره کار ارجاع می شود و در صورت حل نشدن اختلاف، از طریق هیات حل اختلاف رسیدگی و اقدام خواهد شد. در طی مدت رسیدگی مراجع حل اختلاف، قرارداد کار به حالت تعلیق در می‌آید.
  • کارگاه‌هایی که مشمول قانون شورای اسلامی کار نیستند و یا شورای اسلامی کار و یا انجمن صنفی در آن تشکیل نشده باشد یا فاقد نماینده کارگر باشند اعلام نظر مثبت هیات تشخیص که شامل یک نفر نماینده وزارت کار و امور اجتماعی، یک نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان و یک نفر نماینده مدیران صنایع به انتخاب کانون انجمن‌ های صنفی کارفرمایان استان برای فسخ قرارداد کار لازم است.
  • چنانچه کارگری مطابق نظر هیات تشخیص باید اخراج شود، حق دارد نسبت به این تصمیم به هیات حل اختلاف مراجعه و اقامه دعوی نماید.
  •  هرگاه قرارداد کار برای مدت موقت و یا برای انجام کار معین، منعقد شده باشد هیچ یک از طرفین به تنهایی حق فسخ آن را ندارند و رسیدگی به اختلافات ناشی از نوع این قرارداد‌ها در صلاحیت هیات‌های تشخیص و حل اختلاف است.

فسخ قرارداد کاری از طرف کارفرما

فسخ قرارداد کار زودتر از موعد

می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد و باید با توجه به مفاد قرارداد و شرایط آن انجام شود.شما برای اطلاع بیشتر می توانید با وکیل آنلاین در ارتباط باشید. در ادامه چند نکته را در خصوص فسخ قرارداد کار زودتر از موعد در نظر می‌گیریم:

۱. مراجعه به قرارداد

ابتدا باید به متن قرارداد کاری که منعقد شده است مراجعه کرد. شرایط مربوط به فسخ قرارداد و تعیین زمان موعد فسخ در قرارداد ذکر شده باشد.

۲. درخواست بازنگری

در بسیاری از موارد، طرف‌های قرارداد اجازه دارند که قرارداد را قبل از موعد فسخ کنند. این امکان ممکن است به دلیل عدم تطابق با شرایط یا دلایل دیگر باشد. در این صورت، طرف‌ها باید با یکدیگر تماس بگیرند و درخواست بازنگری یا فسخ قرارداد را مطرح کنند.

۳. جریمه یا خسارت مالی

در بعضی از قراردادها، ممکن است برای فسخ قرارداد زودتر از موعد جریمه یا پرداخت خسارت مالی تعیین شده باشد. این مسئله نیازمند مراجعه به شرایط معین در قرارداد است.

۴. توافق نامه طرفین

همچنین، فسخ قرارداد ممکن است با توافق طرفین انجام شود. اگر هر دو طرف با فسخ قرارداد موافق باشند و توافق نامهی مربوطه را امضا کنند، فسخ انجام می‌شود.

۵. تاثیرات فسخ قرارداد

قبل از اقدام به فسخ قرارداد، اثرات مالی و حقوقی آن را مورد بررسی قرار دهید. فسخ قرارداد ممکن است موجب پرداخت جریمه، خسارت مالی، یا از دست دادن حقوقی شود.

در هر صورت، توصیه می‌شود که در مواردی که نیاز به فسخ قرارداد زودتر از موعد دارید، با مشاور حقوقی مشورت کنید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد شرایط و تبعات این اقدام کسب کنید و تصمیم بهتری بگیرید. همچنین، همیشه به توافق نامه‌ها و شرایط موجود در قراردادهای کاری دقت کنید تا مشکلاتی در آینده ایجاد نشود.

نتیجه گیری

بنابراین فسخ قرارداد کار که به معنی خاتمه یکجانبه آن می باشد به موجب قانون کار از جانب کارگر به وسیله استعفا میسر است که شرایط دارد و از طریق کارفرما نیز پس از تذکر کتبی به کارگر و تایید شورای اسلامی کار میسر است.

سوالات متداول

قراردادی کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت مزد، کاری را برای مدت موقت یا غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد.

خیر، رسیدگی به اختلافات ناشی از نوع این قرارداد‌ها در صلاحیت هیات‌های تشخیص و حل اختلاف است.

می‌بایست ابتدا به کارگر تذکر کتبی دهد و سپس با اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار، اقدام به فسخ نماید.

در صورت قصور کارگر و یا تخلف وی از آیین نامه های انضباطی کارگاه.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای
105 نظرات
  1. کیانی می گوید

    با سلام و احترام، همسر بنده از شرایط کارشون ناراضی هستن و دیگه تمایلی به ادامه کار با کارفرماشون رو ندارن، و مدت یک ماه و ده روز از قراردادشون مونده، اگر ممکنه راهنمایی کنید که تحت چه شرایطی میشه کار رو ترک کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ترک کار تخلفه تنها راه حلش استعفا می باشد که اونمباز یک ماه قبل از خاتمه قرار کار باید مطرح شود

  2. عابدي می گوید

    سلام بنده با شركتي قرارداد ٧ ساله دارم كه فقط ٢ سال ازش سپري شده و شركت از ما سفته ٣٠ ميليوني و قرارداد محضري داره.الان شركت ميخاد من و تعداد ديگري از كارگران را به شركت ديگه بدهد اما نميدانم قرضي يا دائمي.
    ايا مجاز به اينكار هست شركت يا خير و تحت چه شرايطي؟ يا بايد اول با ما تسويه كنه و مدارك مارا پس بدهد؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  3. Peyman می گوید

    خسته نباشید بنده نصاب هستم وطرف مقابل که تعهد داده بود نصف مبلغ را واریز کند نکرده وبنده توقف کار دادم. ولی اعلان ۱ ماه از تاریخ انقضا قرار داد سپری شده هست. طرف مقابل ازمن شکایت کرده. آیا بنده می‌توان فسخ قرار داد کنم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید قرارداد بسته شده بین شما و ایشان بررسی شود.

  4. mohsen می گوید

    سلام من با کارفرما قرارداد نوشتم و به دلایلی تمایل به کار در مجموعه رو ندارم و اینکه کلا یک هفته از زمان بسته شدن قرار داد میگذره و ایشون از من سفته دارن شرایطش چطور میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      امکانش هست که سفته ها را به اجرا بگذارند

  5. مهدی می گوید

    سلام.من در شرکت حادثه شدم و شرکت این حادثه را تحت عنوان حادثه توسط همکار ثبت کرده است .با توجه به آسیب جدی که به زانوی من واردشده از عصا استفاده میکنم بیست سال سابقه کار دارم بدون هیچ مشکلی در پرونده شرکت بصورت یکطرفه قراردادم را ۲ماهه کرده.میخاستم بدونم چکار باید بکنم؟وآیا میتواند قرارداد منو به صورت یکطرفه فسخ کنه؟قبلش ممنون از راهنماییتون

  6. علی می گوید

    سلام،بنده حدودا ۱۱ساله در یه شرکتی مشغول بکار بوده ام و قسمت سختی زیان آور کار کردم مدت قرارداد هامون هم قبلا شش ماه بود که بعد نه سال شرکت همه کارگران رو سه ماه سه ماه قرارداد کرده ،الان بعد ۱۱سال شرکت کلیه کارگران رو بدون دلیل اتمام قرارداد میکنه و برامون میگه بعد شش ماه تعطیلی شرکت دوباره بازگشت بکار میزنیم ضمنا تمام حق و حقوقمون هم اعم از پایان کار،عیدانه رو پرداخت میکنه.شرکتمون هم قبلا سهامی عام بود که نه سال پیش با خریدن امتیاز توسط فرانسوی ها الان سهامی خاص شده ،ما کارگرا میتونیم علیه شرکت شکایت کنیم؟ شرکتمون از نظر فروش محصول هیچ مشکلی نداره و بهانه اش فقط گرانی مواد اولیه که اصلا صحت نداره

  7. مهسا می گوید

    با سلام
    آیا بعد از اتمام مدت قرار داد موظف به ادامه کار هستیم یا اینکه میتونیم دیگه نریم؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگرمئت دقیقا معلوم باشد میتوانید نروید

  8. میلاد می گوید

    سلام
    من یه هفته به شروع تاریخ قراداد جدیدم با کارفرما مونده و الان نمیخام دیگه همکاری کنم و مبلغ ۳۰ تومن سفته گرفته آیا میتونم فسخ کنم یا راهکارش چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بااتمام مدت میتوانید سفته خودتان را استردادنمایید

  9. حجت می گوید

    سلام من جایی کار میکردم صنوات گرفتم و قرار داد سه ماهه امضا کردم میتونم فسخ کنم کار نکردم

  10. المیرا می گوید

    با سلام من باشرکتی قرارداد ۴ ساله بستم و الان حدود ۲ ماه از اون سپری شده ودیگیر بنا به دلایلی امکان هم کاری ندارم می خواستم بدونم انکان فسخ قراداد هست یا خیر ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بایستی نوع قرارداد را ذکرکنین تا امکان فسخ ببینیم فراهم هست

  11. رضایی می گوید

    سلام بنده بایک شرکت قراردادکار بستم که تاریخ پایان ندارد والان بعداز دوماه میخواهند من را بیرون کنن آیا میتونم شکایت کنم‌

  12. امین پاکرو می گوید

    من مسول اجرای یک شرکت عمرانی هستم رییس کارگاه به دلایلی با ادامه کار من مخالف است و بنده با رییس پروژه حضوری صحبت کردم و اون گفت شما به کارت ادامه بده ولی مدت قرار داد های ما ۳ ماهه هست و در سال ۱۳۹۹ تموم شده من قرار داد جدید رو امضا کردم ولی رییس کارگاه تایید نمیکنه الان من بدون قرارداد در حال کار در کارگاه هستم لطفا راهنمایی کنید

  13. سروش می گوید

    با سلام و احترام فراوان
    اگر کارگر و کارفرما قرادای را امضا کرده باشند ولی اصلا کارگر از اولین روز قراداد سر کار نره یعنی هنوز قراداد اجرا نشده باشه آیا کارفرما میتونه از کارگر شکایت کنه و ادعای خسارت کنه؟

  14. علی می گوید

    سلام روز بخیر
    بنده کارمند فروشگاه هستم به علت عمده فروشی متخلف شناخته شدم و تا به امروز نزدیک به ۱۰ روز هست که بدون هیچ حکم ابلاغی معلق و اجازه ورود به محل کار رو ندارم
    طی این مدت هم جهت تایین تکلیف پیگیری انجام دادم ولی امروز و فردا میکنن قرار دادمم تا پایان فروردین ماه هست با توجه به این که متاهل هستم تکلیف بنده به چه صورته؟؟؟آیا بعد اتمام قرار داد میشه جای دیگه ای مشغول به کار بشم؟؟؟

  15. فرهادی می گوید

    سلام روز بخیر خسته نباشید بنده در کوره آجرپزی کار میکنم و گروه ۷نفری داریم و قرارداد امضا کردم البته بدون تاریخ پایان فقط امضا کردیم و داخل قرارداد شرایط کار ذکر شده بعد از دو هفته همکارانم قطع همکاری کردن و دیگه راضی به ادامه کار نبودن اون ها قرار داد امضا نکردن فقط من چون سرگروه بودم امضا کردم الان کارفرما میخواد ازم شکایت کنه منم گفتم اقا من حاضرم کار کنم ولی تنهایی امکان پذیر نیست تقصیر من نیست لطفا.منو راهنمای کنید ایا.میتونه شکایت کنه؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگرکاردرمکان مورد نظر را تعهد نمایید وشرایط را قبول نمایید میتواند شکایت ومطالبه خسارت نماید

  16. پرویز می گوید

    سلام من در یک سردخانه میوه کار میکنم و قرارداد یک ساله بستم در قرار داد ذکر شده که نگهبان ۲۴ ساعته و کار در سردخانه ولی بعد از گذشت ۴ ماه میگه باید با همین حقوق داخل کارگاه جعبه سازی کار کنی بیمه هم نشدم
    آیا میتونم قراردادم را فسخ کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانیدنسبت به فسخ قرارداداقدام نمایید.

  17. محمد می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    بنده در یک شرکت کار میکردم و بهم ن بیمه پرداخت شده و ن حقوق کامل، بنده با استعفا کتبی ب ایشون اعلام کردم و از طریق پیامک هم ایشون تایید کردن برای تمام کردن قرارداد و بعد از یک ماه استعفا ناممو تحویل معاونت غذا و دارو دادم. فقط مدارک دستم مونده بود ک زبانا گفت تا زمان تسویه حساب بمونه دستم. حالا ازم شکایت حقوقی کرده و درخواست خسارت کرده- میتونه نتیجه بگیره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر خسارتی واقعا وارد نشده باشد خیر امکان دریافت خسارت وجود ندارد.

  18. حسین می گوید

    سلام وقت بخیر
    تو یه شرکت کار میکنم قراد داد سه ماه بستم دو ماه قراردادم مونده و یه سفته ۵۰ میلیونی هم دادم بهشون حقوقم رو یک ماه عقب افتاده میخوام از شرکت برم یه کار دیگه گیرم اومده نمیتونم بیشتر از ۱۰ روز هم صبر کنم چون شرکتی که قراردارد گفتن باید یک ماه قبلش خبر بدی چطور میتونم برم که بعد برام دردسر درست نکنن میترسم سفته هام رو بزارن اجراه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      جهت ترک کار باید طبق قرارداد و یا با رضایت کارفرما اقدام نمایید.

  19. احسان می گوید

    سلام. اگ کسی استخدام قرار داد کار معین در یک دستگاه اجرایی باشد و بعد یک مدتی بخواد استعفا دهد و با استعفا مخالفت کنن راه قانونی وجود داره که بتونه بیاد بیرون؟
    آیا شکایت به دیوان در این موارد نتیجه میده؟
    چون ممکنه طرف بخاد یه جای دیگ استخدام شه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      با توجه به اینکه استعفا از خدمت دولت ممکن است دولت را به دلیل کمبود نیروی کار یا وقفه در روند خدمت رسانی به مردم با مشکل مواجه نماید، منوط به وجود شرایطی می باشد. جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر در خصوص شرایط و مقررات استعفا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق باشید.

  20. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشید.من یک قرارداد ۸ ماهه بستم و الان ۲ ماه مشغول به کار شدم.ولی از کار راضی نیستم.سفته هم امضا کردم.ایا میتونم استعفا بدم ؟مشکلی پیش نمیاد به خاطر سفته ها؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      فسخ قرارداد کار که به معنی خاتمه یکجانبه آن می باشد به موجب قانون کار از جانب کارگر به وسیله استعفا میسر است. جهت کسب اطلاعات دقیق تر درخصوص شرایط و نحوه فسخ قرارداد کار، با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  21. محمد می گوید

    سلام بنده با جوشکار قرارداد بستم اما بعد فهمیدم مبلغ قرارداد بسته شده خیلی از اون چیزیه ک نوشته شده وقبلشم خودش گفت آهن گرونه از این حرفا آیا بنده میتونم ازش شکایت کونم به علت گرونی مبلغ قرارداد؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله می توانید از بابت خیار غبن قرارداد را فسخ نمایید.

  22. علیرضا می گوید

    سلام خسته نباشین
    بنده شروع به کار در یک فروشگاه کردم به مدت ۶ روز ولی بنا به دلایلی میخوام بیام بیرون
    قرارداد هم به طور رسمی وجود ندارد
    فقط یک سفته ۵۰ میلیونی که اثر انگشت بنده روش هست به عنوان مدرک پیش تنظیم کننده قرار داد گذاشتم
    امکان خروج هست یا خیر ؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید علت صدور سفته مشخص شود تا بتوان معین کرد سفته قابل واخواست است یا خیر.

  23. سمانه می گوید

    سلام،من از تاریخ ۱۶ ابان تا ۱۵ آذر قرارداد یکماه با شرکتی بستم که الان حدود سه هفته ازش میگذره به دلالیل شخصی تقاضای استعفا کردم
    ولی چون اولش ازم امضا گرفتن که تحت ۶ ماه اگه همکاری نکنی باهامون باید دوتا پایه حقوق بدی میخواستم بدونم شامل حال من میشه
    چون پیششون سفته دارم و البته در سفته نوشته ام جهت حسن انجام کار
    امکانش هست حقوق بهم ندن و سفته ام را اجرا بگذارند؟!

  24. سمانه می گوید

    باسلام
    بنده قرارداد یکماهه ای با شرکتی بسته ام که ۵ روز دیگه مدت آن تمام میشود و ه دلایل شخصی تمایلی ندارم در آن شرکت کار کنم و درخواست استعفا کردم و مدیر گفت که باید یکماه بیای تا باهات قرارداد ۱۵ روزه ببندیم تا جایگزینت نیرو پیدا کنیم!!!!
    ولی چون اول ازم امضا بابت اگه طی ۶ ماه اول فسخ از طرف کارگر باشه باید دوتا پایه حقوق بده و سفته دادم بهشون و روش نوشتن حسن انجام کار
    ۱ آیا میتونن حقوق این یکماه رو بهم ندن؟
    ۲ آیا سفته ام رو میتوانند اجرا بگذارند؟!
    ۳ آیا من بعد از اتمام قراردادم موظف به رفتن هستم؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر در قرارداد شما تعهد داده باشید با تا ان مدتی که مقرر شده باید سر قرارداد باستید وبابت این اقدام می تواند اقدام به اجرای سفته نمایید.

  25. احسان زندی می گوید

    سلام خسته نباشید من جوشکارم و طی شرایطی ک کارفرما ۲ ملییون پیش پرداخت و اهن رو خرید کنه کار کنیم قرارداد بستیم حکالا ن اهن خرید و بجای ۲ ملییون ک ذکر شد تو قرار داد یک ملییون ریخت و حالا من کار نکردم طی دوروز اول ک گذشت گفت میخوام کارو تغیر بدم و اهن پخرم و تعمیرش کنم همینو منم اجرتمو گفتم چقد میگیرم و اون منو اخراج کرد و وسایل کارمم واسه ی ملییون نگه داشته باید چ کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید ز این فرد شکایت کرده و مطالبه خسارت نموده و الزامش بکنید به ایفای تعهد را از طریق دادگاه اقدام نمایید.برای راهنمایی بیشتر از طریق سامانه وکیل تاپ با وکلای انلاین مشاورت نمایید.

  26. مونا سرشکی می گوید

    سلام و خسته نباشید،
    در صورتی که کارفرما پس از یکماه یا کمتر علیرغم اینکه حقوق ماه اول را پرداخت کرده است به این نتیجه برسد که حقوق را برای ماه بعد کاهش دهد ( تغییر در عواملی نظیر حق جذب، فوق العاده شغل و … و نه تغییر در حقوق پایه ، حق مسکن، حق اولاد و بن و خواربار)، آیا کاهش از نظر بیمه تامین اجتماعی غیر قانونی است یا مانعی ندارد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت مواجه با این مشکل می توانید از طریق شکایت از هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما نسبت به مطالبه مبلغ مورد توافق قراردادی اقدام نمایید برای راهنمایی بیشتر می توانید از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  27. حسن می گوید

    سلام وقت بخیر من چند روزه با یک نیرو قرارداد امضا کردم و فهمیدم که این نیرو چشم پاکی نداره و به نیروهای خانم های شرکت نظر داره قراردادشم یک ساله است چطوری میتونم باهاش قطع همکاری کنم بندی هم در قراردادش هست که در صورت رضایت مدیر قرارداد از جانب شرکت فسخ میشود

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورتی که که شروع به کار نکرده باشید می توانید اقدام به فسخ قرارداد نمایید ولی اگر ضمانت اجرایی داشته باشد در این صورت فسخ قرارداد سخت خواهد بود.

  28. محمد می گوید

    سلام بنده در یک فروشگاه دوماه شروع ب کار کردم قرارداد یکساله بستم ۳۰ملیون صفته دادم از شرایط کار خود راضی نیستم ب دلایلی دیگر نمیتوانم ادامه همکاری کنم آیا راهی هست تا بتوانم قرارداد خود را فسخ کنم

  29. کریم می گوید

    سلام بنده در یک فروشگاه دوماه شروع ب کار کردم قرارداد یکساله بستم ۳۰ملیون صفته دادم از شرایط کار خود راضی نیستم ب دلایلی دیگر نمیتوانم ادامه همکاری کنم آیا راهی هست تا بتوانم قرارداد خود را فسخ کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام:همینجوری نمی توانید اقدام فسخ قرارداد نمایید چون علت اینکه قرارداد را فسخ نماییدباید مشخص شود برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  30. ابوذر ملاحی می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده با گچکار قرار داد بستم که تا ۵ام دی ماه کار تموم کنه ولی طبق قرار داد نتونسته کار رو تموم کنه و متاسفانه جواب گو نیست تا االان هم کل پول رو گرفته و بنده ۶ماه اجاره میدم اگه شکایت کنم چقدر خسارت باید بدن ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما باید یکی دادخواستی به این مضمون که الزام خوانده ردیف اول به خسارت تاخیر در اجرای تعهد اقدام نمایید و این در صورتی است که در قرارداد این خسارت درج شده باشد و در صورت عدم تعیین خسارت باید دادخواست الزام به تعهدات قراردادی اقدام به طرح دعوی کرده و دعوی خود را دفاتر خدمات قضایی ثبت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  31. احمدی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من تو ی رستورانی کار میکردم ک الان ب علت عملی ک کردم دکترم مدت ۳ماه استراحت نوشته برا من بعدش الان صاحب کارم میگ باید بیای و الا سفته هاتو اجرا میزارم
    در ضمن من از ی ماه قبل هم کتبی هم شفاهی گفتم میخوام برمو نفر جایگزین پیدا کنین ک انجام ندادن الان مشکل ساز میشه!

    1. زینالی می گوید

      سلام: نمی تواند اقدام به واخواست سفته ها کند در این صورت شما می توانید به استناد پرونده پزشکی اقدام کرده و مانع اجرای سفته شوید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  32. نوشین می گوید

    سلام من خانم هستم سرپرست خانه و پرستار سالمند پوشکی شبانه هستم قرار داد ۶ ماهه با پسر ایشان بستم دوماه از تاریخ قرار داد میگذره ولی ایشان پشیمان شده و میگه میخایم پرستار شبانه روزی بگیریم آیا امکان داره قرار داد رو که دست نویس نوشته شده یکطرفه فسخ کنه من باید چکار کنم راضی به فسخ نیستم و به کارم نیاز دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

  33. نوشین روشنایی می گوید

    سلام من خانم هستم سرپرست خانه و پرستار سالمند ایزی لایفی شبانه هستم قرار داد ۶ ماهه با پسر ایشان بستم دوماه از تاریخ قرار داد میگذره ولی ایشان پشیمان شده و میگه میخایم پرستار شبانه روزی بگیریم آیا امکان داره قرار داد رو که دست نویس نوشته شده یکطرفه فسخ کنه من باید چکار کنم راضی به فسخ نیستم و به کارم نیاز دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: نمیتواند یک طرفه قرارداد را فسخ نماید و اگر در قرارداد برای فسخ قرارداد وجه التزامی شده باشد می توانید خسارت نیز می توانید بگیرید ولی قرارداد اجاره ای که بین شما وجود دارد قابل فسخ نیست.

  34. بهنام می گوید

    سلام من درشرکت ایران ترانسفو مشغول کاربودم به صورت سه ماه سه ماه قرارداد میبندن
    قبل استخدام تعهد محضری ۱۰ساله گرفتن که تو شرکت بمونیم درغیر این صورت تمام هزینه وخسارت استخدامی رو به میزان ۲برابر میگیرن
    آیا میتونن همچین کاری کنند قرارداد من سه ماه پیش تموم شد
    تومفاد تعهد نامه هم گفتن درهرحال این قرار به صورت رسمی موقت وآزمایشی به قوت خود باقیست !

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر چنین قراردادی بوده و شما نیز ان را قبول کرده باشید بله قابل مطالبه می باشد

  35. علی می گوید

    سلام آیا بعد از اتمام قرار داد میشه قطع همکاری کرد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورتی الزامی برای ادامه همکار نداشته باشید بله می توانید قطع همکاری نمایید.

  36. فاطمه زارعی می گوید

    سلام بنده پرستاریک سالمندم و باشرکتی ک معرفی شدم کارفرما قرارداد ۶ ماهه بستن و سفته سی میلیونی دادم الان یک میلیون از حقوق ماه قبلم و شرکت نداد و اینکه من دوماه کارکردم چطور میتونم استعفا بدم ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با استناد به اینکه حقوقی دریافت نشده است می توانید اقدام به فسخ قرارداد نمایید.

  37. حسین می گوید

    با سلام بند با یک فروشگاه مواد غذایی قرارداد یکساله بستم و بعد ۵ ماه برای امتحان دادن مجبورم دوماه درس بخونم و قرار دادم را فسخ کنم و در قبال تعهد سفته دادم ایا میتوانم قرار دادم را یکطرفه فسخ کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی توانید اقدام به بهم زدن قرارداد نمایید و اگر فسخ کنید می تواند نسبت به واخواست سفته اقدام نماید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نماید

  38. میم می گوید

    سلام من در یک مجموعه کار میکنم که الان دیگه نمیخوام ادامه بدم قرارداد من همراه با بیمه نیست و همچنین توی قرار داد ذکر نشده پایان کار کی هست سفته هم ندادم فقط به جاش یک ماه حقوقم عقبه برای فسخ چیکار میتونم بکنم. کارفرما با خارج شدن من به شدت مخالفه و باید ۳ ماه دیگه بمونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورتی که سفته نداده باشید هر موقع خواستید می توانید از مجموعه فوق بیرون بیایید

  39. مهران می گوید

    سلام وقتتون بخیر . من الان یک ماهه که شفاهی اعلام کردم میخوام از شرکت خارج بشم ولی با استعفام موافقت نشده و همینطور به من فرم استعفا نمیدن که پر کنم . از دو سال قراردادم یک سالش رفته و دویست ملیون هم سفته ضمانت دادم . من چجوری میتونم از شرکت خارج بشم ؟ توی قراردادم توضیحی نیومده که چجوری میشه از شرکت خارج شد فقط نوشته در صورت تایید کارفرما یک ماه بعد میشه خارج شد . حالا الان مشکل من اینه که کارفرما قبول نمیکنه من چیکار باید بکنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید دلیل استعفای خودتان را مطرح نمایید در غیر این صورت اگر بخواهید از شرکت خارج شده اید بخاطر عدم انجام تعهد خود می توانند اقدام به واخواست سفته و وصولمبلغ سفته نمایند

  40. امیرمحمد کاظم نژادی می گوید

    سلام من با یک شرکت قرار داد بستم و همون روزش باهاشون صحبت کردم و قرارداد رو لغو کردم.اوناهم تایید کردن ولی برگه های قرارداد رو به من ندادن.من حواسم نبود تو قرار دادتاریخ هم نزده بودن و معلوم بود کلاهبردار هستن که قانونی کارشون رو انجام میدن. من خیلی استرس دارم مدرکی هم پیششون ندارم فقط برگه های قرارداد با امضا و اثر انگشت منه الان حدود ۲ ماهه که دیگه نرفتم سرکارشون برگه قرار داد رو هم نمیدن باید چیکار کنم میخوام قرارداد قانونی لغو بشه که تعهدی نداشته باشم یا اونا بعدن اقدام قانونی علیه من نکنن و استرسم بره لطفا کمکم کنید ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید اظهارنامه ای ناشی از اتمام و فسخ قرارداد به ان ها ارسال نمایید در غیر این صورت علیه ان ها شکایت نمایید

  41. احمد حسینی می گوید

    سلام بنده سال ۱۲/۰۴/۱۴۰۰قراداد یک ساله تا بستم آیا میتونم چون قردادم از عید سال گذشته فسخ کنم چون تا میگن تا عید باید مینوشه. و این که چون پایه حقوق تعقیر کرده من هم پایه حقوقم زیاد میشه چند ماه که از سال جدید تا پایان قراردادم مونده.

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر مدت قرارداد تموم نشده باشد در این صورت نمی توانید نشبت به قرارداداقدام به خاتمه قرارداد نماید

  42. امیر می گوید

    من در یک کارگاه ساختمان سازی به عنوان نگهبان ۳سال کار میکنم به صورت شبانه روزی با حقوق پایین تر از اداره کار وبدون بیمه ومزایا الان درخواست افزایش حقوق کردم ولی با مخالف کار فرما روبه رو شدم ایشان بازم مبلغی کمتر از اداره کار را پیشنهاد دادن که من قبول نکردم واز یک ماه پیش درخواست کتبی دادم که در صورت موافقت نشدن با حقوق درخواستی مایل به ادامه کار نیستم ولی هیچ توجه به درخواست بنده نشد الان هم با تهمت کار فرما روبه رو شدم باید چیکار کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما باید از طریق اداره کار به طرفیت کارفرما اقدام به طرح شکایت نمایید و اگر قراردادی هم دارید با شکایت می توانید از تاریخ استخدام تا در حال حاضر می توانید علاوه بر حقوق و مزایا می توانید خسارت نیز بگیرید.

  43. منصوره می گوید

    سلام من یه جا برای کار برای مصاحبه رفتم و ایشون گفتن قرارداد سه ساله میبندن و اگه من زودتر بخوام از کار برم بیرون و قرار داد رو لغو کنم جریمه سنگین میکنن
    میخواستم بدونم از لحاظ قانونی چقدر کارفرما میتونه جریمه کند

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر قرارداد را امضا نمایید هر چقدر در قرارداد درج بشه همون میزان قابل مطالبه است

  44. علیرضا می گوید

    سلام.بنده یک قرارداد کاری برای انجام کاشیکاری با شخصی انجام دادم اما حالا بعد یک هفته که برای کار مراجعه کردم کارفرما با شخص دیگری هم همون کار رو قرارداد نوشته.الان باید چکار کرد؟در ضمن من هم دیگه تمایلی به ادامه کار ندارم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

  45. علی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من در یک شرکت از اسفند ماه کار کردم و قراداد رو برای ۴۰ ساعت در هفته مبلغ ۸ تومن بسته ام و برای ماه خرداد همراه با بیمه، اما کارفرما حقوق واریزی رو برای ۴۴ ساعت در هفته مطابق قانون کار حساب میکند به همراه یک ساعت کسر استراحت، در حالی که استراحتی نداشتم و حقوق را هم کمتر حساب می کند و حقوق را هم یک ماه دیرتر واریز می کند. چند بار اعتراض کردم ، برای خرداد هم بیمه نکرده است لذا بیان کردم که دیگر قصد همکاری ندارم و از شرکت بیرون امدم و ترک کار کردم. و اطلاعاتی که برای ۱.۵ ماه حقوق به من پرداخت نشده بود و خودم آن ها را ایجاد کرده بودم از سیستم حذف کردم. و بیان کردن در صورت پرداخت مطابق قرارداد حاضر به ارائه اطلاعات می باشم در غیر این صورت خیر
    آیا شرکت می تواند با این که به قول و قرارهایش عمل نکرده و وقت من را (بدون عدم پرداخت آن ۱.۵ ماه) گرفته است از من شکایت بکند؟!

  46. سمیه لاجوردی می گوید

    قراداد کاری بنده تمام شده و متاسفانه کارفرما در قرارداددرقسمت تعهدات شرطی را اضافه کرده که در زمان امضای قرارداد ناچار به قبول آن بودیم …که پس از پایان مدت قرارداد تا ۶ماه کارگر نباید در شرکت‌هایی که ماهیت کاری مطابق با شرکت دارند مشغول به کار شود…الان که قرارداد خاتمه یافته و میخواهم در شرکت دیگری مشغول شوم اظهار دارند نمیتوانید و باید توافق کنید که چون عیدی وسنوات را ندادند از ایشان شکایت نشود تا رضایت نامه دهند و چون تعهد دادید حقوقی و قضایی پیگیر خواهند شد…آیا شرط ایشان بر زمانی که دیگر قرارداد نداریم قانونی است؟میتوانند برای اشتغال مجدد کارگر بعد مدت قرارداد تعیین تکلیف کنند ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: درسته ولی شما تعهد داده اید که در شرکت مشابه نمی توانید اشتغال داشته باشید به نوعی باید به تعهد خودتان پایبند باشید

  47. علی می گوید

    با سلام چرا به سئوال یکی مانده به آخر جواب ندادید من میخواهم از آن شرکت شکایت کنم آیا امکانش وجود دارد یا خیر نمیتوانم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید اقدام به شکایت نمایید

  48. میلاد می گوید

    سلام خسته نباشید
    سه ماه با یه شرکت کار کردم و قراردادم هم تموم شده ولی متاسفانه تا الان دریافتی از سوی شرکت نداشتم و اینکه حقوق ماهیانه به صورت توافقی با مدیر پروژه بوده،
    چطور میتونم پیگیر مطالباتم بشم؟ ممنون.

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق اداره کار باید اقدام به شکایت علیه کارفرمای خود نمایید تا اداره قرار معوقات شما را مطالبه نماید.

  49. امینی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    اگر با شرکتی ۵ سال قرارداد محضری بسته بشه و سفته داده شود. قبل پایان قرارداد در خواست استفا داده شود کارفرما می تواند سفته ها را اجرا بگذارد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بسته به نوع قرارداد که ضمانت اجرای این ترک کار چیست.

  50. زهرا می گوید

    سلام وقت تون بخیر
    من الان ۳ ماه هست تو یه شرکتی کار میکنم کارفرما بیمه مون رو ماه ی یکبار پرداخت میکنه و کلی بدهی بیمه داره..و من قرداد تا آخرسال باهاشون بستم. حالا که متوجه شدم بیمه م اینجوری نمیخوام دیگه اونجا بمونم چیکار باید بکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق اداره کار اقدام به شکایت نمایید و مطالبه حق بیمه نماییدو محیط کار را نیز ترک نمایید.

  51. حسین می گوید

    سلام وقتتون بخیر بنده قرار داد کاری با یک شرکت تولیدی دارم که یک ماه تا اتمام قرار دادم مونده و الان بنا به دلایلی تا دوسه روز آینده به یکی از شهرای دور مهاجرت خواهیم کرد آیا مشکلی پیش نمیاد اگه استعفا بدم؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر در قرارداد ضمانت اجرایی نباشد مشکلی ایجاد نمیشود.

  52. ... می گوید

    سلام خسته نباشید من با اتلیه قرارداد سه ساله دارم و الان هشت ماه سپری شده است و در قرارداد ذکر شده است که بعد از دوره اموزش مبلغی را تحت عنوان حقوق دریافت میکنید و مدت اموزش و چگونگی اموزش در قرارداد نوشته نیست و الان که من بعد از هشت ماه کار به حد تایید رسیده ام اون ها قبول ندارند و میگویند که بعد از یکسال حقوق دریافت میکنید ایا با داشتن چکی از من و در پشت چک درج شده است در صورت خسارت قابل وصول است با نرفتن من به سر کار میتوانند به وصول چک اقدام کنند ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق اداره کار اقدام به شکایت علیه کارفرما نمایید و تمامی معوقات خودتان را دریافت نمایید.

  53. امید موسویان می گوید

    سلام وقت بخیر
    با شرکتی قرارداد سه ماه بستم و پس از ۵ روز به من اعلام کردن به شما نیاز نداریم و گفتن فقط طبق روز کارکرد به شما حقوق پرداخت میشه، آیا می توانم برای گرفتن حقوق یکماهه یا سه ماه اقدام کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر برای ۵ روز نمی توانید بیش از میزان مطالبات داشته باشید

  54. امید موسویان می گوید

    امید موسویان می گوید ۱ ساعت پیش
    سلام وقت بخیر
    با شرکتی قرارداد سه ماه بستم و پس از ۵ روز به من اعلام کردن به شما نیاز نداریم و گفتن فقط طبق روز کارکرد به شما حقوق پرداخت میشه، آیا می توانم برای گرفتن حقوق یکماهه یا سه ماه اقدام کنم؟

    پاسخ

    زینالی می گوید ۴۶ دقیقه پیش
    سلام: خیر برای ۵ روز نمی توانید بیش از میزان مطالبات داشته باشید

    در واقع من همان ۵ روز را باید دریافت کنم یا یکماه؟

  55. علی می گوید

    سلام خسته نباشید
    خیلی نیاز به راهنمایی دارم
    بنده در یک باشگاه بدنسازی کار میکنم که به ادعاشان قرارداد ۸ ماهه که بستیم حق فسخ ندارد و حتما و باید تا اخر قرارداد در هر شرایطی بمانم
    در قرارداد آمده که زیر نظر اداره کار نمیباشد
    بیمه هم رد نشده
    ۱۰ میلیون سفته دادم
    یکبار ترک کار کردم که شکایت کردند ولی برگشتم و بعد تعهد گرفتند که دیگر نروم وگرنه هرچی مدیریت تصمیم بگیرد اجرا میشود
    خواستم بدونم اگر بگویم ۱ ماه قبل هم باز حق فسخ این قرارداد را ندارم یا اگر استعفا دهم امکان دارد بتوانم بیایم بیرون؟
    به علت مشکلات خانوادگی دیگر قادر به ادانه همکاری نیستم

  56. عاشوری می گوید

    سلام وقتتون بخیر من با شرکتی ۱۸ ماهه قرارداد بستم و بعد از ۶ ماه استعفای خودم رو شفاهی اعلام کردم ، توی قرارداد هم ذکر شده بود که در صورت فسخ قرارداد باید دو ماه حقوق رو جریمه بدم ، آیا این کار قانونیه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: با توجه به اینکه این قرارداد در ابتدای کار با شما مورد تایید شما بوده و شما توافق نموده اید و قرارداد را امضا نموده اید بله در صورت ترک کار باید حقوق این دوماه را بعنوان جریمه به کار فرما پرداخت نمایید.

  57. محمد دباغ می گوید

    سلام.من حدود دو ماه در محل کار فعلی قرار داد دارم.بدلیل مشکلات شخصی مجبورم خیلی فوری محل کارم رو ترک کنم.چه راهکاری میتونید به من پیشنهاد بدین..؟ممنون از شما

  58. میرزایی می گوید

    سلام روز بخیر
    من با یک مدرسه غیرانتفاعی قرارداد بستم و الان نمی‌خوام ادامه خمکاری بدم. راهنمایی میفرمایید چطور قراردادم رو فسخ کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید بر اساس قرارداد عمل نمایید

  59. عاطفه می گوید

    سلام. من با شرکتی که توش مشغول به کار هستم قرارداد های ۳ ماهه دارم و امروز مورخ ۳۰ آذر قرارداد ۳ ماهه پاییزم تموم شده. متوجه شدم که کارفرما بدون اطلاع من اقدام به استخدام نیروی جایگزین من کرده. آیا این تخلف محسوب میشه یا با توجه به خاتمه قرارداد کارفرما اجازه چنین کاری رو داره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باتوجه به اتمام قرارداد تخلف نیست

  60. Mim می گوید

    سلام وقت بخیر . من با مدرسه ای غیر انتفاعی به عنوان معلم قرار داد کار بستم ‌ ‌ . اما شروع قرار داد از اول مهر هست ولی در قرارداد شروع و پایان ذکر نشده و فقط برای آن سال تحصیلی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ و تعداد ساعت در روز ثبت شده هیچ سفته و چک ضمانتی هم از من ندارن. فقط،هم اطلاعات من ثبت شده و امضا کردم اگر بخواهم اخرین ارديبهشت ماه بگوییم که نمیتوانم بیابیم قبول است؟ میخواستم ببینم آیا می‌توانم برم بگویم که دیگر نمیتوانم به دلایل شخصی ادامه دهم ؟.من فکر می‌کنم که ابن برگه پیش قرارداد هست چرا که من با خودکار خودم در این برگه مبلغ و بیمه را نوشتم.
    لطفا ً راهنمایی کنید .
    ممنون

  61. امیرamir79 می گوید

    سلام من می خوام از کارم استفا بدم و از قردادم ۵ ماه می گذرد و ۵۰ میلیون سفته برای ضمانت دارم و
    دلیل استفا کارم
    انجام ندادن کار بیمه
    پرداخت نکردن به موقع حقوق
    انجام ندادن به تهعدات خود

    ایا می توانم قرداد را فسخ کنم
    و مراحل اش به چه صورت است

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند