نحوه انتخاب وکیل از راه دور به چه صورت است؟

پیشرفت فناوری های ارتباطی در دنیای امروز بسیاری از امور روزمره انسان را تحت تاثیر خود قرار داده است. انجام بسیاری از فعالیتهای اداری و شغلی که پیش از این نیاز به ساعت ها انتظار و تردد داشت، با به کارگیری ابزارهایی از قبیل اینترنت و موبایل بسیار ساده تر شده است.

در این میان پیگیری مسائل حقوقی و مشاوره از راه دور نیز علاوه بر روش تلفنی که از گذشته نیز مرسوم بوده است، از طریق سایت ها و اپلیکیشن های مختلف اینترنتی امکان پذیر شده است. در ادامه این مطلب به بررسی نکاتی در مورد انتخاب وکیل از راه دور برای انجام مشاوره با وکیل خواهیم پرداخت؛

مشاوره با وکیل
تصویری از رضایت بین وکیل و موکل

 مراحل انتخاب وکیل از راه دور

نباید فراموش کرد که در مشاوره های حقوقی از راه دور نیز مانند مشاوره حضوری باید به دنبال فردی مناسب برای دریافت مشاوره بود و صرفا وجود تبلیغات یا سایت نمی‌تواند تضمین کننده مشاوره مناسب باشد و چه بسا مشورت با افراد غیر متخصص برخی خسارات را نیز متوجه فرد نماید. به منظور انتخاب یک وکیل برای مشاوره از راه دور لازم است تا مراحل زیر را دنبال نمایید:

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

تحقیق و جست و جو

اولین مرحله در انتخاب وکیل از راه دور مناسب برای انجام مشاوره، تحقیق و جستجو می‌باشد. به همین منظور می‌توانید در اینترنت به دنبال مشاوران حقوقی بگردید. البته نکته اینجاست که در این جستجو بهتر است که به جای مراجعه به وکلای مستقل که خدمات مشاوره انجام می‌دهند. به دنبال مجموعه های حقوقی معتبر باشید.

در این گونه موسسات وکلای مشاور دارای تعهداتی به مجموعه حقوقی هستند. معمولا مشاوره بهتر و با کیفیت تری ارائه می‌دهند. ضمن اینکه در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانید موضوع را از طریق موسسه مورد نظر پیگیری نمایید.

بررسی تخصص و تجربه

پس از انجام تحقیقات و انتخاب سایت یا موسسه ای که قصد استفاده از خدمات مشاوره از راه دور آن را دارید، باید متناسب با مساله خود به دنبال وکیل و مشاور متخصص و باتجربه در آن زمینه بگردید. در اغلب سایت های مشاوره حقوقی و مشاوره آنلاین حقوقی، لیست وکلای فعال در موسسه به همراه تخصص کاری آنها به صورت دسته بندی شده موجود می‌باشد. توجه داشته باشید که انتخاب وکیل از راه دور همراه با بررسی تخصص و تجربه او، می‌تواند به دریافت مشاوره ای هدفمند برای شما منجر شود.

قرارداد بین وکیل و موکل
دست دادن وکیل و موکل

بررسی نظرات و امتیازات

معمولا یکی از بخش های سایت هایی که در زمینه مشاوره از راه دور و وکیل آنلاین فعالیت می‌کنند به معرفی وکلای مشاور فعال در آن سایت اختصاص دارد و علاوه بر ذکر مشخصات این وکلا، مشتریان و کاربران سایت نیز که قبلا از موسسه خدمات دریافت کرده اند می‌توانند نظرات و امتیاز خود را برای هر وکیل ثبت کنند. بررسی این نظرات و امتیازات می‌تواند تا حد زیادی به ما در انتخاب یک وکیل مناسب برای مشاوره کمک نماید.

مشاوره اولیه

از مهمترین مراحل انتخاب وکیل از راه دور برای مشاوره، بررسی روند اولین جلسه مشاوره می‌باشد. در مشاوره از راه دور ممکن است این جلسه به صورت تلفنی یا از طریق ارتباط تصویری صورت گیرد.

موارد متعددی از جمله راحت بودن در زمان مشاوره، نحوه گوش دادن مشاور و توجه به جزئیات مساله و احساسی که در طول زمان مشاوره دارید. ممکن است موجب شود تا وکیل مورد نظر را برای جلسات بعدی مشاوره نیز انتخاب نمایید. یا این که به دنبال فرد دیگری باشید. در روش های از راه دور مشاوره به راحتی می‌توانید با تغییر مشاور، فردی را بیابید که برای شما و پرونده تان مناسب تر باشد.

هزینه و کارمزد

یکی دیگر از نکاتی که در مشاوره های غیر حضوری مد نظر افراد قرار دارد، توجه به هزینه و کار مزد دریافتی وکیل می‌باشد. توجه داشته باشید که تنها وکلا و افرادی مجاز به ارائه خدمات مشاوره حقوقی هستند که مجوز رسمی‌برای انجام این کار داشته باشند و بر همین اساس نرخنامه هایی نیز با توجه به مدت زمان مشاوره وجود دارد که متناسب با تجربه و شهرت وکیل ممکن است اندکی با هم متفاوت باشند.

البته آنچه مسلم است ، هیچ موسسه حقوقی خدمات مشاوره خود را به صورت رایگان ارائه نمی‌دهد و تبلیغات اینترنتی این گونه مشاوره ها نیز معمولا یا برای جذب کاربران است یا ممکن است توسط فردی غیر متخصص مشاوره انجام شود.

روحیه همکاری

ویژگی دیگری که می‌تواند موجب اعتماد به وکیل در مشاوره از راه دور شود. داشتن روحیه همکاری در وکیل است. به نحوی که فرد احساس کند وکیل مشاور فردی دلسوز و متخصص است. که در حل مشکل حقوقی به او کمک خواهد کرد.

نکات مهم در انتخاب وکیل از راه دور

علاوه بر موارد بالا، باید توجه داشت. که لزوما داشتن سایت اینترنتی به منزله معتبر بودن وکیل معرفی شده نمی‌باشد. می‌توان از طریق مراجعی از قبیل سایت عدل ایران یا کانون وکلای مرکز نسبت به اصالت وکیل انتخاب شده استعلام نمود.

همچنین سعی کند. تا وکیلی را به عنوان مشاور از راه دور انتخاب نمایید. دارای ویژگی هایی مانند مهارت بالا در حل مسئله، پشتیبانی در جمع آوری اسناد و پروسه دادگاه، مدیریت کردن پرونده، خلاقیت داشتن در یافتن راه های مناسب برای برد در دعاوی حقوقی و تصویر سازی جلسات دادگاهی را داشته باشد.

انتخاب وکیل از راه دور

نتیجه گیری

در این مطلب سعی شد تا برخی از مهمترین اقداماتی را که در زمینه انتخاب وکیل از راه دور برای مشاوره از راه دور انجام می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم. فراموش نکنید.انتخاب یک مشاور حقوقی مناسب نقش بسیار مهمی‌در آگاهی فرد از شرایط حقوقی مساله مورد نظر دارد و می‌تواند انجام صحیح اقدامات حقوقی را به دنبال داشته باشد.

سوالات متداول

۱- انجام مشاوره از  راه دور به چه روش هایی انجام می‌شود؟

این مشاوره می‌تواند توسط وکیل یا یک مشاور حقوقی دارای مجوز از راه های مختلفی مانند تلفن، ایمیل یا نرم افزارهای اینترنتی انجام شود.

۲- برای انتخاب وکیل از راه دور ٬ چه مراحلی وجود دارد؟

تحقیق و جست و جو، بررسی تخصص و تجربه، بررسی نظرات و امتیازات، مشاوره اولیه، هزینه و کارمزد، روحیه همکاری

۳- برای استعلام وکیل انتخاب شده برای مشاوره چه راههای وجود دارد؟

می‌توان از طریق سایت عدل ایران یا سایت کانون وکلا نسبت به بررسی اصالت وکیل اقدام نمود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند