وکیل کیست و چه وظایفی دارد؟

وکیل کیست. وکیل شخصی است که در زمینه وکالت آموزش دیده و تحصیل کرده می باشد. این افراد دارای مدرک وکالت هستند و طبق قانون و مقررات کشور از موکل خود در دادگاه حمایت می کنند. وکیل وظایف گوناگونی مانند مشاوره با وکیل به عهده دارد و باید طبق وظایف خود عمل  کند.

 همچنین با قانون کشور آشنا بوده و از راه قانونی و درست به موکل خود کمک می کند تا مشکلش را در دادگاه حل کند. وکیل ها در حوزه های گوناگونی فعال هستند مانند؛ وکیل خانواده و طلاق، وکیل کیفری، وکیل ملکی و… . بنابراین حوزه کاری متفاوتی دارند.

وکیل کیست

وکیل کیست ؟

وکلا متخصصان معتبری هستند که از موکل حقیقی و حقوقی خود برای بررسی روند پرونده وکالت می گیرند. آن ها با توجه به حوزه کاری خود به افراد نیازمند خدمات مشاوره ارائه می کنند.

 وکیل معتبر دارای مجوز رسمی فعالیت بوده و از تجربه کاری قابل توجهی برخوردار است. به علاوه با مشورت با موکل خود و بررسی اسناد، دادخواست را تنظیم کرده و به نفع موکل خود در دادگاه حرف می زند. وکلا در کار خود وفادار بوده و طبق قانون کشور عمل می کنند.

 وکیل اجرای عدالت و همکاری را سرلوحه کار خود قرار داده و با دلسوزی و خیرخواهی به موکل خود کمک می کند. وکلا در دانشگاه های وکالت درس خوانده اند و دارای دانش و آگاهی کامل هستند و با توجه به حوزه کاری خود خدمات گوناگونی انجام می دهند.

 به طور کلی برای جواب دادن به اینکه وکیل کیست باید گفت که٬ وکیل کسی است که از طرف شخص حقیقی و حقوقی برای به سرانجام مطلوب رساندن پرونده مامور می شود.‌ وکیل پایه یک دادگستری نیز شخصی است که دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق بوده و با کسب رتبه خوب توانسته به این جایگاه برسد. وکلا با موکل خود قرار داد می بندند و تا پایان نتیجه پرونده در کنار موکل خود هستند و به آن ها مشاوره می دهند.

افرادی در زمینه حقوقی مشکل دارند می توانند برای انجام کارهای حقوقی خود از خدمات وکلا استفاده کنند. وکیل ها باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و با بیانی شیوا و ناطق در دادگاه حرف بزنند. به عبارت دیگر باید فن بیان خوبی داشته باشند و بتوانند اسناد و مدارک موجود را در دادگاه با بهترین شیوه ممکن بیان کنند.

وظایف یک وکیل

در بحث وکیل کیست٬ وکلا با توجه به حوزه ای که در آن کار می کنند وظایف گوناگونی به عهده دارند، اما به طور کلی همه وکیل ها چه وکیل خانواده چه وکیل کیفری و… باید یک سری وظایف را به درستی انجام دهند. به عنوان مثال همه وکلا باید قضاوت و تصمیم گیری درستی داشته باشند.

 افرادی که تحت عنوان وکیل فعالیت می کنند باید مهارت حل مسئله برجسته ای داشته باشند و بتواند با موکل خود ارتباط درستی برقرار کنند. از وکیل ها انتظار می رود که مصمم و آگاه بوده و با رعایت انصاف و عدالت از موکل خود دفاع کنند. به طور کلی وکلا قبل کاری که انجام می دهند حق‌الزحمه ای می گیرند.

وکیل و  مشاوره حقوقی  باید به مشتری خود مشاوره درستی بدهد و با تشریح کامل قانون و روند پرونده موکل خود را راهنمایی کند‌‌. به علاوه باید موکل خود را در جریان روند پرونده بگذارد. از دیگر وظایف وکیل می توان به تلاش برای به ثمر رساندن صحیح پرونده اشاره کرد.

این اشخاص باید با جمع آوری شواهد و اسناد، پرونده را در دادگاه بالا ببرند. یک وکیل دانا از پایمال شدن حق موکل در دادگاه جلوگیری کرده و نسبت به موکل خود تعهد دارد. وکلا باید با رعایت اصول اخلاقی، از راه درست و قانونی برای حل پرونده استفاده کنند.

 آن ها از راه حل های نوآورانه برای حل مشکل مشتری استفاده می کنند. وکیل باید در کار خود وجدان کاری داشته باشد. به طور کلی وظایف وکیل بسیار گسترده است‌. از دیگر وظایف آن ها در قبال موکل می توان به؛ امانت دار بودن اشاره کرد. وکیل باید امانت دار خوبی باشد و اسرار موکلش را بازگو نکند‌. این افراد باید به موکل خود بهترین راه حل را برای حل پرونده پیشنهاد کنند.

اختیارات وکیل

اختیارات وکیل

وکیل ها با توجه به اینکه در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند دارای اختیارات گوناگونی هستند‌‌. به طور کلی وکلا اختیارات زیادی دارند اما نمی توانند در هر زمینه ای فعال باشند. به عنوان مثال وکیل ها می توانند به رای تجدید نظر اعتراض کند.

آن ها می توانند در دادگاه از موکل خود دفاع کرده و دفاعیه خود را بازگو کنند زیرا به نمایندگی از موکل خود در دادگاه فعال هستند. این اشخاص یک قرارداد با موکل خود می بندند و طبق آن وکالت نامه عمل می کنند. با داشتن وکیل خوب می توانید در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای مناسب بهترین راه حل حقوقی را برای حل مشکل خود پیدا کنید.

 از دیگر اختیارات وکیل می توان به؛ وکالت در مصالحه و سازش و وکالت در  دفاع از دعوای ثالث، وکالت در قبول یا رد سوگند،  در دعوای متقابل و دفاع در قبال آن و… اشاره کرد. اختیارات وکیل در مورد موکل خود در وکالت ‌نامه نوشته شده است. وکیل باید به روز باشد و از راه های مختلفی برای کمک به حل پرونده استفاده کند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

جمع بندی

در این مطلب در مورد وکیل کیست و وظایف و اختیارات آن بحث کردیم. به شخصی که در دانشگاه در رشته وکالت تحصیل کرده و دارای دانش آکادمی در زمینه وکالت می باشد، وکیل می گویند. وکلا به اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه پرونده های حقوقی مشاوره داده و با بررسی پرونده آن ها را یاری می دهند. به علاوه تحقیقات لازم را انجام داده و با تهیه اسناد حقوقی از پرونده موکل در دادگاه حمایت می کنند..

وکیل ها در حوزه های متفاوتی فعالیت می کنند و شما در حال جاضر می توانید وکیل آنلاین داشته باشید. بنابراین وظایف گوناگونی به عهده دارند. اما همه آن ها باید به قانون کشور پایبند بوده و طبق قانون مشکل پرونده را حل کنند. یک وکیل باید طبق انصاف و عدالت عمل کرده و مصلحت موکل خود را بداند. به علاوه باید به روز و امانت دار باشد و اسرار موکلش خود را برای دیگران فاش نکند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند