نکات طلایی در نحوه بستن قرارداد با وکیل

بسیاری از افراد در زندگی دچار مشکل هایی هستند که مجبور می شوند برای حل آن از یک وکیل کمک بگیرند. زمانی که یک وکیل مجرب، کاربلد و با سابقه یافتید برای شروع کار باید قراردادی بین خود تنظیم کنید. تنظیم قرارداد با وکیل دارای شرایطی می باشد که همه موکل ها باید از آن اطلاع داشته باشند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با قرارداد بین وکیل و موکل، جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره با وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

با داشتن این قرارداد از مشکلاتی که ممکن است در آینده پیش بیاید جلوگیری می شود. قرارداد توافقی است که بین وکیل و موکل بر سر یک موضوعی بسته می شود.

تنطیم قرارداد بین وکیل و موکل

نحوه تنظیم قرارداد با وکیل

وکیل شخصی است که پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و موفقیت در آزمون وکلای دادگستری توانسته به این جایگاه برسد. این شخص فردی متخصص در زمینه مسائل حقوقی می باشد به همین جهت اطلاعات و دانش کافی در این زمینه دارد.

وکیل و موکل دو طرف قرارداد هستند که در برابر یکدیگر تعهداتی دارند و هر دو وظیفه انجام این تعهدات را برعهده دارند. وکیل به هیچ عنوان نباید در دفاع قانونی از موکل خود سهل انگاری کند. چرا که در این صورت به موکل خسارت زیادی وارد می شود.

در حقیقت وکیل باید مصلحت موکل خود را در نظر بگیرد و بهترین مسیر قانونی را برای دفاع از موکل خود پیدا کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

وکیل برای شروع کار با موکل خود قراردادی تنظیم می کند. موکل باید در ابتدا تمام مفاد قرارداد را به دقت مطالعه کند، مطالعه باید بدون ابهام و کاملا واضح انجام گیرد. اگر موکل در طی مطالعه مفاد قرارداد با وکیل متوجه موضوعی در قرارداد نشد می تواند با پرسش ابهام خود را رفع کند.

در قرارداد حدود تعهدات و اختیارات وکیل مشخص می شود. نحوه تنظیم قرارداد مهمترین موضوعی است که باید به آن توجه شود. به طور کلی وکیلی که قصد تنظیم قرارداد با موکل خود را دارد باید دانش حقوقی و تجربه بالا در تنظیم قرارداد داشته باشد.

در آخر در تنظیم قرارداد سایر تعهدات وکیل و موکل ذکر می شود. در واقع تنظیم قرارداد دارای شرایط و تعهدات و اصولی می باشد که همانند سایر قرارداد های دیگر حتماً باید به آن عمل شود.

تنطیم قرارداد بین وکیل و موکل

نکات مهم تنظیم قرارداد وکالت

یکی از بخش‌ های مهم قرارداد وکالت، تعهدات طرفین است. در تنظیم قرارداد مسائلی نظیر مشخصات وکیل و موکل، موضوع قرارداد، حق الوکاله، تعهدات وکیل و موکل و حدود اختیارات وکیل مشخص می شود. اولین موضوعی که در تنظیم قرارداد باید به آن توجه داشت درج تمام مشخصات لازم طرفین می باشد.

در حقیقت در تنظیم قرارداد درج مشخصات طرفین اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا به هیچ عنوان نباید اطلاعات و مشخصات وکیل خالی گذاشته شود؛ لذا موکل باید اطمینان یابد وکیل همه مشخصات مربوطه را به طور کامل پر کرده است.

نکته دیگری که در تنظیم قرارداد وکالت باید به آن توجه شود، موضوع قرارداد است. موضوع قرارداد مشخص می کند که وکیل حق ورود در چه دعاوی را دارد. در قرارداد حتماً باید حدود اختیارات وکیل در پرونده کاملاً مشخص شود.

در حقیقت موکل باید موضوع قرارداد را به طور کامل مطالعه نماید و در آن حدود صلاحیت وکیل را تعیین کند. همچنین موکل بعد از تنظیم قرارداد باید یک نسخه از قرارداد را دریافت نماید. حق الوکاله وکیل هم جز موضوعات دیگری است که در قرارداد باید مشخص شود، به طور کلی قبل از امضای قرارداد با وکیل حتماً باید به مواردی که بیان شد توجه داشته باشید تا بعداً با مشکل مواجه نشوید.

محدوده اختیارات وکیل

وکیل پرونده، وکالت و پایه یک دادگستری دارد. وکیل بر اساس اختیاراتی که موکل به آن در تنظیم قرارداد می‌ دهد، می‌ تواند در دادگاه حضور داشته باشد. در حقیقت وکیل باید بر اساس اختیاراتی که دارد با توجه به صلاح موکل خود و طبق قانون، از موکل خود دفاع کند و از اختیاراتی که موکل به او داده تجاوز نکند.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

یک وکیل با تجربه طبق محدوده اختیاراتش بهترین راه را برای دفاع از موکل خود به صورت قانونی پیدا می کند. در حقیقت با توجه به اختیاراتی که موکل به وکیل خود می دهد وکیل باید به نفع موکل پیش برود؛ یعنی اگر یک مسیر قانونی برای دفاع از موکل خود پیدا کرد باید حتماً در این زمینه به موکلش کمک کند.

تنطیم قرارداد بین وکیل و موکل

چگونه یک وکیل خوب انتخاب کنیم؟

در انتخاب وکیل دادگستری باید به موارد بسیار مهمی توجه کنید. وکیل شخصی است که به طور قانونی در دادگاه به دفاع از شما می پردازد، لذا باید دانش و مهارت بسیار بالایی داشته باشد و از بیان قوی برخوردار باشد. وکیل با تجربه با توجه به تجاربی که در طی سال های کاری خود کسب کرده است می‌ تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

علاوه بر این وکیل باید از همه قوانین آگاهی داشته باشد. در حقیقت وکیلی که آگاهی کامل از قوانین و مسیر های قانونی ندارد کار موکل را به تعویق می ‌اندازد، به همین جهت انتخاب وکیل با تجربه، حرفه ای و آگاه به قوانین اهمیت بسیار بالایی دارد.

وکیل باید عادل، خوش برخورد، با انصاف و  امانتدار باشد. در حقیقت وکیل باید محرم اسرار موکل خود باشد و جزئیات پرونده موکلش را افشا نکند. رعایت تمام اصول اخلاقی یکی از نکات بسیار مهمی است که یک وکیل باید به آن عمل کند.

وکیل خوب باید دامنه اطلاعات خود را در زمینه حقوقی افزایش دهد و از تجربه دیگران برای به موفقیت رساندن پرونده موکل خود به صورت کاملا قانونی استفاده نماید.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

جمع بندی

وکیلی که برای دفاع از خود در دادگاه انتخاب می کنید باید دارای تجارب بالا، علم کافی و فن بیان قوی باشد. بعد از انتخاب وکیل دادگستری باید با نحوه بستن قرارداد با وکیل آشنا باشید و بدانید تنظیم قرارداد دارای شرایطی می باشد.

در قرارداد حدود تعهدات و اختیارات وکیل، موضوع قرارداد، حق الوکاله و مشخصات وکیل و موکل ذکر می شود. موکل در قرارداد حدود اختیارات وکیل را مشخص می‌ کند و وکیل می تواند با توجه به اختیاراتی که دارد به نفع موکل خود در دادگاه از آن دفاع کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

۱- تنظیم قرارداد با وکیل چگونه است؟

وکیل برای شروع کار با موکل خود قراردادی تنظیم می کند. موکل باید در ابتدا تمام مفاد قرارداد را به دقت مطالعه کند، مطالعه باید بدون ابهام و کاملا واضح انجام گیرد.

۲- چگونه یک وکیل خوب انتخاب کنیم؟

در انتخاب وکیل دادگستری باید به موارد بسیار مهمی توجه کنید. وکیل شخصی است که به طور قانونی در دادگاه به دفاع از شما می پردازد، لذا باید دانش و مهارت بسیار بالایی داشته باشد و از بیان قوی برخوردار باشد.

۳- محدوده اختیارات وکیل چقدر است؟

وکیل باید بر اساس اختیاراتی که دارد با توجه به صلاح موکل خود و طبق قانون، از موکل خود دفاع کند و از اختیاراتی که موکل به او داده تجاوز نکند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند