وکیل قرارداد و وکیل تنظیم قرارداد

یکی از مهمترین کارهایی که در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری انجام می شود، تنظیم قرارداد و یا فسخ قرارداد می باشد. بنابراین رسیدگی به این مسائل و انجام این وظایف، به عهده وکیل قرارداد می باشد. یکی از مهمترین دغدغه های افراد، فقدان قراردادها خصوصی و خلا دانش در حوزه حقوق شرکت ها می باشد. بنابراین این موارد گاهی باعث خسارت های زیادی می شود که برای جلوگیری از آن ها نیازمند مراجعه به یک وکیل است.

وکیل قراردادنویسی

وکیل قرارداد کیست؟

شاید تا به حال نام این وکیل به گوشتان نخورده باشد. بهتر است بدانید حوزه فعالیت های وکلای دادگستری بسیار گسترده است و هر پرونده ای در جامعه دارای قوانین و مقررات خاص خودش می باشد که هر یک از آن ها باید به صورت جداگانه توسط وکلای تحصیل کرده مورد بررسی قرار بگیرند که در این زمینه دارای تجربه و تخصص هستند. در این میان، نحوه انعقاد و تنظیم قرارداد یکی از مهمترین کارهایی است که افراد به دلیل نداشتن دانش حقوقی لازم در آن ها با مشکل رو به رو می شوند. بنابراین رسیدگی به این پرونده ها نیازمند مراجعه به وکیل قرارداد می باشد.

این وکیل کسی است که در تنظیم قرارداد محکم حقوقی، توافق نامه ها و پیمان ها در بین افراد از تخصص ویژه ای برخوردار است. حرفه ای که این وکیل دنبال می کند، مستلزم بهره مند ای از دانش، تخصص و تجربه لازم می باشد. این وکیل باید بتواند در تمام زمینه های مختلف تخصص داشته باشد و بتواند به درستی به آن ها رسیدگی کند. از جمله مهمترین وظایف این وکیل می توان به تسلط این وکیل به انواع عقود، ظرافت ها، آثار و عواقب انتخاب انواع قرارداد، نحوه نگارش محتوای آن ها اشاره کرد. وکیل باید تمامی جوانب و احتیاط های لازم را در حفظ حقوق طرفین مورد بررسی قرار دهد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

 وکیل تنظیم قرارداد

به صورت کلی این خدمات می توانند شامل تنظیم قرارداد، مشاوره برای تنظیم قرارداد، تنظیم دادخواست و لایحه دعاوی مربوط به قرارداد، داوری در اختلافات مربوط به قرارداد و وکالت دعاوی مربوط به قرارداد باشند. بحث حاکمیت قانون و حاکمیت اراده در تنظیم قراردادها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین این موارد باید در تنظیم قراردادها به کار برده شوند. این وکیل باید بتواند صادق باشد و موکل را در جریان پرونده قرار دهد. به این صورت به درستی می تواند به پرونده رسیدگی کند و در کمترین زمان آن را به اتمام برساند.

انواع وکلای قرارداد

زمانی که وکیلی در حیطه رسیدگی به پرونده های مربوط به قرارداد فعالیت می کند، بخش فعالیت وی به سه دسته مهم تقسیم بندی می شود که رسیدگی به هر یک از آن ها نیازمند تخصص و مهارت ویژه می باشد. بنابراین بهتر است که با هر یک آشنا شوید:

  • وکیل دعاوی ناشی از قرارداد
  • وکیل تنظیم قرارداد
  • وکیل فسخ قرارداد

وکیل دعاوی قرارداد

به وکیلی که در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری ناشی از قراردادها فعالیت می کند، وکیل دعاوی گفته می شود. از جمله مهمترین دعاوی هایی که در این نوع مسائل ایجاد می شوند، می توان به دعاوی الزام به ایفای تعهد، دعاوی الزام به تحویل مبیع، فسخ قرارداد و مطالبه خسارت ناشی از آن،  تنفیذ قرارداد، فروش مال غیر، انتقال منافع غیر، تصرف عدوانی دعاوی ناشی از قراردادهای رهن و اجاره، تخلیه، دعاوی قراردادهای سرقفلی، دعاوی بین شرکت ها، دعاوی با شرکت های خارجی و …. اشاره کرد.

وکیل تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد از دیگر مسائلی است که با مشکل مواجه می شود. بنابراین بهتر است بدانید که با توجه به همه عقود انجام شده در کارهای گسترده، قوانین متفاوتی وجود دارد. پس رسیدگی به آن ها نیازمند متخصصی می باشد که به همه این عقود واقف باشد. عدم آگاهی از این قوانین باعث آسیب زدن به یکی از طرفین می شود. همچنین برخی از قرادادها بسیار سنگین هستند و می توانند باعث گرفتن تمام دارایی شخص شوند.

وکیل فسخ قرارداد

بحث و مسائل مربوط به فسخ قرارداد، به عقود لازم احتیاج دارند. چرا که در صورت وجود عقود جائز، هر یک از طرفین می توانند قرارداد را بر هم بزنند. مبنای فسخ کردن قرارداد با تفاوت های زیادی روبرو است. این فسخ با توجه به حقی است که با رضایت و توافق هر دو طرفین انجام شده باشد یا اینکه به وسیله حکم مستقیم دادگاه ایجاد شده باشد. به این صورت این حق برای یکی از طرفین، یا هر دو و یا شخص ثالث خواهد بود.

وکیل امور قراردادها

فواید داشتن یک وکیل قرارداد

از آنجایی که هر قرارداد ممکن است با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو باشد، و از طرفی هم هر عقد ماهیت، احکام و پیچیدگی های مخصوص به خودش را دارد، بهتر است که به یک وکیل خبره مراجعه کنید. در این صورت می توانید از فواید داشتن یک وکیل عالی بهره مند شوید. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • جلوگیری از بروز خطاهای فاحش قراردادی
  • پیش بینی کردن چالش های خاصی که در هر قرارداد می تواند ایجاد شود و ارائه بهترین راه حل ها توسط وکیل
  • جلوگیری کردن از ابهام زدایی و شفافیت و وضوح بیشتر در قراردادها
  • کاهش دغدغه و استرس روانی
  • عدم ایجاد تعهدات سنگین قراردادی
  • عدم ورود هزینه و خسارات فراوان مالی

یک وکیل حرفه ای که در این زمینه فعالیت می کند، باید بتواند از صداقت کافی بهره مند و از شخصیت و منش خوبی برخوردار باشد. این وکیل باید پرونده های موفق زیادی را در این زمینه پشت سر گذاشته و تخصص ویژه ای در حل مسائل قراردادی داشته باشد. بهترین وکیل باید بتواند حقایق مربوط به پرونده را با موکل خود در میان بگذارد و به تعهدات خود در این زمینه رسیدگی کند و بر خلاف آن ها عمل نکند. تعهد یک وکیل دادگستری از مهمترین ویژگی های بهترین وکیل محسوب می شود. در عین حال وکیل باید بتواند با راهکارهای خلاقانه در کمترین زمان پرونده را به اتمام برساند.

کلام آخر

مهارت مذاکره، شناخت زبان بدن، تکنیک های حرفه ای و شخصیت شناسی از مهمترین مهارت هایی است که یک وکیل برای برخورد با موکل خود باید از آن ها بهره مند باشد. مسائل مربوط به عقد قرارداد از مهمترین و پیچیده ترین مسائلی هستند که به راحتی نمی توان آن ها را پشت سر گذاشت. چرا که نیازمند رسیدگی های یک وکیل متخصص است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند