شرایط عفو و مرخصی زندانیان در سال ۱۴۰۱

 عفو وقتی است شخصی که به حبس محکوم می شود، اگرچه مجبور به تحمل مجازاتی طاقت فرسا می باشد و ناچار است مدتی را در زندان به سر برد و از حقوقی همچون دیدار خانواده و آزادی محروم باشد ولی این قضیه به این معنا نیست که وی هیچ شانسی برای رهایی و بیرون آمدن از حبس ندارد بلکه قانون ما فرصت هایی را برای این افراد پیش بینی کرده از جمله عفو، آزادی مشروط و دیگری مرخصی.

اما استفاده از این فرصت ها برای تمام زندانیان امکانپذیر نمی باشد بلکه شرایطی دارد که در صورت دارا بودن آنها توسط هر زندانی، می تواند از آن استفاده نماید. اما این شرایط کدامند؟ و یک زندانی چگونه می تواند درخواست عفو یا مرخصی دهد؟ آزادی مشروط چیست و به کدام زندانیان اعطاء می شود؟ در این مقاله به طور کامل و دقیق شرایط استفاده از عفو و مرخصی و آزادی مشروط را برای زندانیان توضیح می دهیم.

شرایط عفو زندانیان در حقوق ایران

در قانون ما عفو یک زندانی به دو صورت انجام می شود. یکی به موجب عفو عمومی و دیگری عفو خصوصی. به عبارت دیگر یک زندانی برای اینکه بتواند از امکان عفو و آزادی استفاده نماید میبایست یا شرایط عفو عمومی را داشته باشد یا عفو خصوصی. اما منظور از عفو عمومی و خصوصی چیست؟ و شرایط هر کدام چه می باشد؟ در ادامه به توضیح شرایط این دو عفو می پردازیم.عفو و مرخصی زندانی

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

الف) عفو عمومی و شرایط آن

عفو عمومی همانطور که از نام آن پیداست، به طور کلی به گروهی از زندانیان که مرتکب جرمی خاص شده اند تعلق می گیرد. به عبارت دیگر، در این نوع عفو، به یک جرم خاص تعلق می گیرد و محکومان مرتکب به آن جرم، بخشیده می شوند. برای مثال پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷، لایحه ای قانونی تصویب شد و به موجب آن زندانیان سیاسی که به جرم اقدام علیه رژیم طاغوت و اهانت به شاه و… در زندان به سر می بردند، آزاد شدند. البته باید گفت این عفو فقط مختص زندانیان سیاسی نیست ولی  غالبا در مواقع وقوع بحران های سیاسی ازجمله انقلاب و … اعطا می شود.

 شرایط استفاده از عفو عمومی و نحوه اعطاء آن:

به موجب ماده ( ۹۷ ) قانون مجازات اسلامی، شرایط و نحوه اعطای عفو عمومی به قرار زیر می باشد:

  1.  این عفو به موجب قانون اعطاء می شود. بنابراین به پیشنهاد قوه قضاییه از طریق قوه مقننه و از طریق رهبر اعطاء می شود. بنابراین باید قانونی به تصویب برسد تا زندانیان مشمول عفو عمومی شوند.
  2.  این عفو فقط در جرایم تعزیری اعطاء می شود. ( جرایم تعزیری جرایمی می باشند که مجازات آنها توسط حکومت تعیین شده نه شرع و اسلام) مثلا در جرایمی مثل کلاهبرداری، سرقت تعزیری، جرایم مواد مخدر، امکان اعطای عفو وجود دارد لیکن در خصوص جرایمی مثل زنا، شراب خواری و .. امکان اعطای عفو عمومی وجود ندارد.
  3.  عفو عمومی به حکم قانون می باشد و دادرسی و یا اجرای حکم، موقوف و آثار تبعی و تکمیلی حکم قطعی نیز از بین می رود. همچنین آثار محکومیت جزائی نیز منتفی می‌شود.
  4. عفو عمومی تأثیری در پرداخت دیه و جبران خسارت زیان دیده ندارد.

ب) عفو خصوصی یا عفو موردی

عفو خصوصی، برخلاف عفو عمومی به صورت موردی و به زندانیانی که شرایط خاصی دارند و معمولا در مناسبت های خاصی مثلا دهه فجر، عید نوروز،۲۲ بهمن، عید قربان، میلاد ائمه و پیامبر و.. از طریق مقام رهبری بنابر پیشنهاد رئیس قوه قضاییه اعطا می شود.
اما شرایط اعطای این عفو چیست؟ در ادامه به توضیح آن می پردازیم.عفو و مرخصی زندانی

شرایط و نحوه اعطاء عفو خصوصی

در ابتدا زندانی و یا خانواده او یا قاضی، درخواست عفو را به رئیس زندان محل گذران حکم تقدیم می کنند. سپس این درخواست در ابتدا در هیئت هایی که مرکب است از رئیس دادگستری، قاضی تحقیق زندان و رئیس زندان بررسی می شوند و سپس از اداره اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر و… گزارش‌ کاملی از وضع زندانی گرفته می شود.

پس از انجام بررسی‌ در کمسیون عفو، رئیس کمسیون فهرست اسامی زندانیان مستحق عفو را تقدیم رئیس قوه قضائیه می نماید و رئیس قوه قضائیه نیز حداقل ۱۵ روز قبل از یکی از مناسبت های عفو به مقام رهبری پیشنهاد می‌کند. چنانچه مقام رهبری موافقت نماید، این عفو به زندانیان اعطاء می شود.
و اما این عفو شامل چه جرایمی می شود؟ و کدام زندانیان می توانند از آن استفاده نمایند؟

  • این عفو فقط شامل حال زندانیان مرتکب جرایم تعزیری و بازدارنده می شود. لذا مجازاتهای قصاص و دیه به دلیل آنکه حق الناس محسوب می‌شوند از شمول عفو به طور کلی مستثنی می باشند.
  • زندانیان محکوم به مجازات های حدی مانند زنا، لواط، شراب خواری و.. نیز فقط در موارد خاص و به شرط توبه و اینکه جرم با اقرار متهم ثابت شده باشد ممکن است مورد عفو قرار گیرند.
  • .متهم میبایست بخشی از مجازات را تحمل کرده باشد که طبق آیین نامه عفو و بخشودگی میزان آن برای هر مجازاتی تعیین شده است.
  • زندانی متقاضی عفو نباید مرتکب این جرایم باشد: سرقت مسلحانه، قاچاق حرفه‌ای، محاربه، جرایم جاسوسی، اختلاس، قاچاق سلاح و مهمات، آدم‌ربایی و ارتشا و نیز جرایم مستوجب حد شرعی اعدام و سنگسار (مانند زنای محصنه، زنای به عنف و لواط) به شرط اینکه جرم با شهادت شهود ثابت شده باشد.
  • نداشتن شاکی خصوصی و یا جلب رضایت او و جبران زیان و ضرر های وارد شده.
  • زندانی نباید بیش از دو فقره محکومیت موثر کیفری داشته باشد.
  • تا کنون از عفو استفاده نکرده باشد.
    در ادامه به بررسی یکی دیگر از مواردی که زندانی به موجب آن می تواند از حبس رها شود یعنی آزادی مشروط می پردازیم.

    عفو درجرائم موجب حد (شلاق)

    عفو  عموما در جرائم موجب حبس به محکومان اعطا می شود و درموارد بسیار محدودی شامل حال کسانی که جرم حدی انجام داده اند می شودعفو عمومی که مطابق قانون تحت شزایط مشخص به محکومان اعطا می شود شامل جرائم موجب قصاص و حد نمی شود. اما در عفو خصوصیدر جرایم موجب حد به استثنای جرائم قذف(یک نوع توهین خاص است که شخصی جرم  زنا یا لواط را به کسی نسبت می دهد بدون آن که بتواند آن را اثبات نماید) و محاربه هرگاه متهم قبل از اثبات جرم، توبه کند و ندامت و اصلاح او برای قاضی محرز شود، حد از او ساقط می‌گردد. همچنین اگر جرایم فوق غیر از قذف با اقرار ثابت شده باشد، درصورت توبه مرتکب حتی پس از اثبات جرم، دادگاه می‌تواند عفو مجرم را توسط رییس قوه‌قضاییه از مقام رهبری درخواست نماید.

آزادی مشروط چیست و شرایط استفاده از آن کدامند؟

آزادی مشروط نیز یکی از فرصت هایی است که به موجب آن زندانی می تواند پیش از پایان یافتن مدت حبس خود طعم آزادی را بچشد؛ منتها این آزادی به قید شرط به زندانی اعطا می شود به این ترتیب که در صورتی که زندانی از خود حسن اخلاق و رفتار نشان دهد و وجود شرایط دیگر آزاد می شود لیکن در صورت ارتکاب مجدد جرم به زندان بر می گردد.

این شرایط به موجب ماده (۵۸ قانون مجازات اسلامی) به قرار زیر می باشند:

عفو و مرخصی زندانی

  •  سپری کردن بخشی از مجازات حبس؛ آزادی مشروط در صورتی به محکوم اعطا می شود که مدتی از حبس را به شکل زیر گذرانده باشد:
    زندانیان محکوم به حبس بیشتر از ۱۰ سال نصف حبس و دیگر محکومان یک‌ سوم مدت مجازات را گذرانده باشند.
  • نشان دادن حسن اخلاق و رفتار از خود ؛ به موجب قانون از میان زندانیان کسانی می توانند از آزادی مشروط استفاده کنند که در مدت اجرای مجازات همواره از خود حسن اخلاق و رفتار نشان داده باشند. (بند الف ماده ۵۸)
  • اطمینان دادگاه از عدم ارتکاب مجدد جرم توسط زندانی: دادگاه باید از میزان ندامت و اصلاح زندانی اطمینان حاصل کند به نحوی که برایش محرز شود وی پس از آزادی دیگر مرتکب جرم نخواهد شد. (بند ب ماده ۵۸)
  • جبران ضرر و خسارات وارده به شاکی خصوصی؛ زندانی مکلف است ضرر و زیان ناشی از جرم خود را جبران کند و یا ترتیبی برای پرداخت آن بدهد
  • زندانی قبلا از آزادی مشروط استفاده نکرده باشد اگرچه چندین بار به مجازات حبس محکوم شده باشد.
  • لازم به ذکر است که آزادی مشروط فقط درصورتی امکان پذیراست که مجازات درنظر گرفته شده برای مجرمین از نوع حبس باشد برای مثال شخصی که مرتکب جرم شرب خمرشده است و می بایست مجازات شلاق برای فرد اعمال شود نمی توان  با ازادی مشروط از زندان آزاد شود.

نحوه استفاده از آزادی مشروط

چنانچه شورای طبقه‌بندی زندانیان که رییس زندان نیز عضوی از آن می باشد نظر به حسن اخلاق و رفتار زندانی در مدت اجرای حبس به تایید رییس زندان دهند، نام او را در شمار زندانیان واجد شرایط آزادی مشروط به قاضی اجرای احکام پیشنهاد می کنند. سپس قاضی اجرای احکام یا دادستان درخواست آزادی مشروط را به دادگاه صادر کننده حکم ارسال می کنند. در صورت موافقت دادگاه صادرکننده حکم، آزادی مشروط به زندانی اعطاء می شود.

شرایط استفاده از مرخصی برای زندانیان

به موجب ماده ( ۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری) زندانیان می توانند با شرایط زیر از مرخصی استفاده نمایند:

  • رعایت ضوابط و مقررات زندان و مشارکت در برنامه های اصلاحی و تربیتی و کسب امتیازات لازم
  • سپردن تامین (وثیقه) مناسب (در صورتی که زندانی نتواند وثیقه مناسب فراهم کند، تحت مراقبت ماموران، یک روز در ماه و به مدت ده ساعت می تواند از مرخصی استفاده نماید).
  • هر زندانی می تواند تنها سه روز در ماه از مرخصی استفاده نماید.
    این مدت در موارد زیر قابل افزایش به مدت پنج روز است:
    الف) در صورت داشتن بیماری حاد
    ب) فوت بستگان نسبی و سببی درجه یک از طبقه اول مانند پدر و مادر یا همسر
    ج) ازدواج فرزندان

عفو و مرخصی زندانی

تمدید مرخصی زندانیان چگونه است

در این موارد مرخصی قابل تمدید است: در صورتی که زندانی دارای شاکی خصوصی باشد و بنا به تشخیص دادستان یا قاضی اجرای احکام، دادن مرخصی می تواند در جلب رضایت شاکی موثر باشد، زندانی می تواند علاوه بر مرخصی ذکر شده در این ماده پس از سپردن تامین مناسب، در طول مدت حبس یک نوبت دیگر و حداکثر به مدت هفت روز از مرخصی استفاده نماید.

در صورتی که محکوم بتواند بخشی از خسارت شاکی را پرداخت نماید یا رضایت او را جلب کند، این مرخصی فقط برای یک بار دیگر به مدت هفت روز تمدید خواهد شد

اعطای مرخصی به مناسبت های ملی و مذهبی:
رئیس قوه قضائیه می تواند به مناسبت های ملی و مذهبی علاوه بر میزان تعیین شده در این قانون، حداکثر تا دو بار در سال به زندانیان واجد شرایط، مرخصی اعطاء کند.

آیا مجازت حبس خریدنی است ؟

همواره تصور اشتباهی که در جامعه وجود دارد که فکر می کنند مجازات حبس قابل خریدن می باشد. در این خصوص باید بیان شود که مطابق قانون چنانچه فردی به مجازات های سبک تعزیری برای مثال حبس حداکثر تا یک سال آن هم تحت شرایطی محکوم شود دادگاه به جای روانه شخص به زندان برای وی جزای نقدی درنظر می گیرد.

نحوه درخواست عفو

در هر معاونت اجرای احکام کیفری، واحد سجل کیفری و عفو و بخشودگی برای ثبت و ارسال درخواست عفو محکوم‌علیه و نیز پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات محکومان طبق مقررات پیش‌بینی شده است. بنابراین درخواست عفو باید به واحد عفو و بخشودگی معاونت اجرای احکام کیفری تقدیم شود. اعلام نظر درباره زندانیان واجد شرایط عفو و آزادی مشروط مطابق قوانین و مقررات از وظایفقاضی اجرای احکام کیفری محسوب می‌شود.همچنین با مراجعه به سایت سامانه خدمات الکترونیک قضایی وتکمیل مراحل آن اقدام به ثبت درخواست عفو نمود.

سوالات متداول

بله، ممکن است فرد با عفو عمومی یا عفو عام مواجه شود که این امر توسط مجلس تصویب می شود و بیشتر در واقع بحرانی جریان دارد مانند زمان پس از انقلاب.

عفو خصوصی یا عفو خاص عفوی است که توسط مقام رهبری اعطا می شود و در مواقع عید ها و مناسبت ها به زندانیان اعطا می شود.

این نوع عفو مخصوص جرایم تعزیری است نه حدود مثل زنا و شرب خمر و… اگر فرد مشمول عفو عمومی بشود تاثیری در دیه و جبران خسارت وی ندارد.

ابتدا درخواست عفو توسط فرد یا خانواده یا قاضی سپس این در خواست در هیئت هایی خاصی رسیدگی می شود پس از بررسی های لازم رئیس کمیسیون افراد نام مستحق عفو را لیست میکند و تقدیم رئیس قوه قضاییه میکند. اگر رهبری موافقت کند این عفو اعطا می شود.

این عفو شامل قصاص و دیه نمی شود البته مرتکبان سرقت مسلحانه، قاچاق حرفه‌ای، محاربه، جرایم جاسوسی، اختلاس، قاچاق سلاح و مهمات، آدم‌ربایی و ارتشاء و نیز جرایم مستوجب حد شرعی اعدام و سنگسار (مانند زنای محصنه، زنای به عنف و لواط) به شرط اینکه جرم با شهادت شهود ثابت شده باشد. این جرم ها هم قابل عفو خاص نیستند.

سپری شدن بخشی از مجازات. اگر کسی بیش از ۱۰ سال حبس شده نصف آن را سپری کند و زیر ۱۰ سال هم یک سوم آن را سپری کند، نشان دادن حسن اخلاق، اطمینان دادگاه از اینکه دیگر مجرم مرتکب جرم نخواهد شد، زندانی قبلا از آزادی مشروط استفاده نکرده باشد، ضرر و زیان ساکی را جبران کند.

آزادی مشروط فقط در مورد جرم حبس صدق میکند.

رعایت مقررات زندان و مشارکت در برنامه های اصلاحی و…، سپردن تامین مناسب.

مدت مرخصی ۳ روز در ماه است اما با وجود شرایطی ممکن است تا ۵ روز هم بشود شرایطی مثل داشتن بیماری حاد ازدواج فرزندان یا فوت بستگان.

این درخواست باید به واحد عفو و بخشودگی معاونت اجرای احکام تسلیم شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
608 نظرات
  1. . می گوید

    سلام همسر من زندان درخواست اف مشروطتش رو قبول کردن و امضا کردن حالا قراره نامه رو بفرسته من ببرم پیش قاضی چند روز طول می کشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نظر دادگاه داره

  2. پرنیا می گوید

    سلام برادرمن پارسال برج ۸حکمش قطعی شد و باگذاشتن وثیقه اومدبیرون بعداز۹ماه تازه رفته به زندان تاحکمش اجرابشه ایادوباره مرخصی کرونایی بهش تعلق میگیره یانه؟؟؟؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام خیر

  3. محمدرضا می گوید

    بنده ب پرداخت ۲۰۰عدد سکه ب لحاظ مهریه محکوم شدم درضمن مالک تعمیرگاه البته یک دانگش هستم که توقیف شده توسط همسرم حالا تکلیف بنده چی میشه ممنونم..

    1. محدثه لواسانی می گوید

      اگر اونجا کار میکنید و امرارمعاشتون از اون طریقه که فروخته نمیشه و مهر تقسیط خواهد شد

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام چون توقیف شده ازش وصول میشه

  4. حمید می گوید

    سلام داداش من محکوم ب ۱۲ سال زندان بود ک ۶ سال عفو خورد سال ۹۸ الانم ۳ سال ۶ ماهشو کشیده الان جریانش چی میشه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سوالتون واضح نیست

  5. حسین می گوید

    سلام.بنده به جرم سرقت به دو سال حبس محکوم شدم و میخوام خسارات شاکی را بدهم اگه به زندان برم و درخواست رد مال کنم و بخشی از خسارات شاکی و پرداخت کنم میتونم از عف مشروط استفاده کنم و ۲سال حبس چقدر میشه ممنون از شما…

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام سوال مشخص نیست منظورتون از جریمه چیه

  6. شهرام دادار می گوید

    باسلام اینجانب زندانیه زندان چوبیندر هستم و۹سال تحمل کیفر نموده ام وداخل جریمه افتاده ام میخام ببینم چگونه از این جریمه خلاص شوم

  7. معصومه عبداله می گوید

    سلام من تا آزادی مشروط مدت ۴ یا۵ ماه مونده مدت حبس بنده ۷سال بوده که از ۲۲بهمن ۹۷ دارم حبس میکشم با ایام بازدتشت قبلی که داشتم تا شرایط آزادی مشروط این مدت مونده جرم بنده ۱۹ گرم مواد بوده کمیسبون عفو هم چندین بارثبت نام کردم میتونم الان آزادی مشروط بزنم درضمن تکرر جرم داستم واز قراره اولم که ۵سال بوده بهمن ۹۷ آزادشدم مدت ۵یا ۶ سال هم هست که زندانم وپروندهای بنده را ادغام نکردن باتشکر

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام نیاز به توضیحات بیشتری هست به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید کمکتون میکنن

    2. ج می گوید

      با سلام بند بدون سابقه کیفری یا هر نوع سابقه هستم ۴گرم نیم مواد داشتم ۵سال شش ماه حبس برام آمده متاهل دارای دو فرزند ۲سال و۹ ساله هستم با وثیقه بیرون هستم میخواستم بدونم قبل از اینکه بخوام روانه زندان بشوم منظور این هست که اگر عفو بهم تعلوق می‌گیرد یا باید در زندان باشم که عفو تعلوق بگیرد حکم در دادگاه تجدید نظر هم تایید شد ممنون میشم جواب بدید

      1. بهزاد زینالی می گوید

        سلام بله مشمول عفو یا تعلیق میشه اگر سابقه نداشته باشید

  8. امین یعقوبی می گوید

    سلام.برادرمن سال۹۰توسط نیروانتظامی دستگیرشدوبعداز۴۸ساعت تماس گرفتن بیاییدبیمارستان ووقتی رفتیم متاسفانه فوت شدودنبال شکایت راگرفتیم اماپرونده رامختومه کردنددادستان ازمامورین دفاع کردوبه ماگفت اینجاکالبدشکافی نداردجسدباید۱هفته یااهوازبرودیاتهران وبه مادروغ گفت حالانیازبه یک وکیل شجاع ونترس دارم که بتوانداحقاق حق نموده من ازدوروداستان لرستان پیام میدهم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید کمکتون میکنن

  9. یونس سبزی می گوید

    سلام خسته نباشید من با۷گرم هرسین یا همون مواد مخدر دست گیر شدم الان با سند سیصدمیلیون آزاد شدم حکمم ندادن میتونید بگید شامل افع یا مرخصی میشم ۱ماه زندان بودم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام اول باید حکم براتون صادر بشه

  10. محمد می گوید

    سلام من به سه سال حبس بخاطر مواد محکوم شدم ۲ ماه کشیده بودم که بخآطر کرونا شب عید با سند بیرون اومدم جندین بار برگشتم به زندان گفتند تمدید شده الان ۲ماهی است که دیگه نرفتم به نظر شما جیکار کنم آیا عفو خوردم یانه ؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام میزان محکومیتتونو معلوم نمایید عفو بخورید بهتون اعلام میشه

    2. ابراهیم یزدان می گوید

      من ۱۴سال است که تحمل حبس می نمایم دوتا پرونده موادمخدر دارم آیا میشه پرونده هایم راادغام نمایم لطفا راه وروش ادغام را برایم بگوئید تا شایدبتوانم به امید خداآزاد بشم..باتشکر اززحمات بیدریغ شما

  11. مرتضی می گوید

    سلام / من ب جرم خیانت در امانت ب یک سال حبس محکوم شدم.اعتراض زدم اما همون یک سال تایید شد. تاحالا هم زندان نرفتم/ سوال من اینه: برم زندان چند وقت باید بمونم تا رای باز یا آزادی مشروط بگیرم؟
    و سوال بعدی من اینه: من سنگ کار ساختمانم و میتونم کار کنم و قسطی به شاکی بدهی خودمو پرداخت کنم آیا شاکی میتونه از سند خونه پدری من استفاده کنه تا ب حق خودش برسه؟
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام چهار ماه تحمل حبس کنید تا با آزادی مشروط موافقت شود. سند باید به نامتون باشه وگرنه خیر

  12. علی می گوید

    سلام. من به ۵ سال حبس تعزیری محکم شدم آیا میشه آن را تبدیل تعلقی یا غیر زندان کرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. تعلیق اجرای مجازات ممکن هست اما باید یک قسمتی از حبس را تحمل کردو بعد درخواست داد

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر شرایط تعلیق باشه

  13. مهدی می گوید

    سلام وعرض ادب بنده در دادگاه تجدید نظر در سال ۹۵/۰۴ محکوم‌ به شش ماه حبس تعزیزی شدم و تا الان هیچ سابقه ای چه از نظر کیفری و جرائم دیگری ندارم ،قاضی محترم اجرای احکام پرونده اینجانب رو مقید به وقت نظارت به تاریخ
    ۹۹/۰۸/۲۸گذاشته است . در تاریخ هفدهم ربیع الاول (۱۳آبان /۹۹)که مصادف است با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) وبه خاطر شرایط این روزهای کرونایی آیا میشه از قاضی محترم اجرای احکام تقاضای تخفیف کنم و داخل زندان نرم لطفا و لطفا ازتون خواهش میکنم راه درست رو بهم معرفی کنین که اگه امکانش هست اصلا داخل زندان نرم چون خودم وخانواده ام شهرستان زندگی میکنم و اون شهری که باید برم حبس زندان برم از شهر من ۱۲۰۰ کیلومتر فاصله داره ،رفت وآمد هم به خاطر خانواده‌ام چون سه تا بچه کوچیک دارم وهم کارم وهمین بیماری کرونا خیلی خیلی سخته ،واقعا اگه راهی هست که به من کمک و راهنماییم کنید ممنون میشم

  14. مهدی می گوید

    سلام شش ماه حبس تعزیری دارم ایا با شرایط امروزی کرونایی میشه اصلا داخل زندان نرم ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجازات مقرر در دادنامه اگر تا شش ماه باشه امکان تبدیل به مجازات جایگزین حبس هست

  15. کیمیا می گوید

    سلام همسر من به دوسال حبس به علت جعل کارتهای دولتی که البته کار دوستش بوده و خود دوستش هم به کارش اعتراف کرده ولی متاسفانه فوت شده محکوم شده هیچ مدرکی دال بر گناهکار بودن همسرم در پرونده موجود نیست ولی قاضی دو سال حبس داده واز دیروز ایشون بازداشت شده حالا تا چه مدت ایشون داخل میمونه و کی میتونه درخواست مرخصی یا عفو بده

  16. امیرحسین می گوید

    سلام بنده ب جرم حمل ۱۶گرم و۳۰ سانت هروئین و ۲گرم و ۶۰ سانت شیشه ب ۸ سال حبس محکوم شدم در صورتی ک جنسا مال من نبودن و داخل یه اتاق ک ۳ نفر دیگه هم بودن پیدا شدن و میخوام اعتراض بزنم ایا مورد قبول میشه یا نه؟ و تک فرزند پسر هستم و یک پسر ۱ ساله هم دارم و مادری پیری و من سرپرست اونا هستم و پدرم فوت کرده در مورد عفو یا اشتغال چه مدت طول میکشه بمن تعلق بگیره و ۲ یا ۳ سابقه کیفری دارم ولی در هر سه مورد تبرئه شدم و سابقه موادرمخدر هم ندارم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم…

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام پیشنهاد میدم برای اعتراض وکیل بگیرید یا حداقل با ایشون مشورت نمایید ولی در صورت محکومیت امکان استفاده از نظام آزادی مشروط و تعلیق هست برای مشاوره حقوقی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  17. ابراهیم یزدان می گوید

    من ۱۴سال است که تحمل حبس می نمایم دوتا پرونده موادمخدر دارم آیا میشه پرونده هایم راادغام نمایم لطفا راه وروش ادغام را برایم بگوئید تا شایدبتوانم به امید خداآزاد بشم..باتشکر اززحمات بیدریغ شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام منظورتون از ادغام چیه؟ مقررات تعدد و تکرار باید اعمال میشده برای شما

  18. پروانه می گوید

    سلام من همسرم ۲ سال حبس تعزیری داره به خاطر ۲ گرم مواد مخدر سفید .. دوماه رفته الان براش مرخصی گرفتیم ده روزه . ایا میشه این ده روز و مجدد تمدید کرد یا نه ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  19. داوودحسنی می گوید

    سلام شوهرم۲۵ سال حبس داره از۹۵داخله ۱کیلوهرویینم موادشه ایاعفو۹۹شامله میشه؟یامیگن حبس موادمخدرنصب شده؟باتشکرفراوان،خداخیرتون بده،ممنون میشم جواب بدین.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر حداکثر ۵۰۰ گرم شامل عفو امسال میشده

  20. طاهره می گوید

    باعرض سلام همسرم به ۱۱ماه حبس محکوم شدنداسفند۹۸مراجعه نموندکه قاضی گفتند بخاطرکرونامنتظراحضاریه بعدی باشند۱۵ مهراحضاریه جدید آمدکه تاآخرمهرخودرامعرفی نمایندایشان همان روزمراجعه نمودندتا بپرسندکی به زندان بروندکه درهمان لحظه دستبدزدندوبه زندان منتقل شدندودیگرفرصت گرفتن مرخصی ازمحل کاروهمچنین رسیدگی به پدرومادرمسن روبه ایشان ندادند با توجه اینکه اگه مرخصی نگیرندازمحل کارهم اخراج میشوند لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه می توانند مرخصی بگیرند۱۰ روزه درحبس می باشند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مرخصی بسته به نوع جرم انجام شده داره اگه عمدی باشه باید یک ششم از مجازات و تحمل کنه بعد درخواست مرخصی بده ولی اگه بخاطر جزای نقدی حبس شده بعد تحمل یک ماه حبس میتونه مرخصی استفاده کنه

  21. علیرضا می گوید

    سلام . ماده ۱۰ چیست
    و من محکوم ب ۸سالو ۹ ماه حبس می باشم چگونه میتوانم از ماده ۱۰ استفاده کنم ؟
    آیا ماده ۱۰ همان تخفیف مجازات هست ؟ جرمم مواد هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ماده ده قانون مجازات به زبان ساده میگه اگر مجازات حکمش کمتر شد برای بقیه هم کمتر بشه حتی اگر حکم قبلی براش صادر شده باشه خیر راجع به تخفیف نیست و اینکه بسته به مقدار مواد مخدر ممکنه شامل تبصره الحاقی مجلس بشید که تخفیف مجازات داره

  22. حرفه می گوید

    سلام همسر سابق من به جرم کلاهبرداری حکم قطعی ۱۰سال و یک روز داره و از آبان ۹۷ تحمل حبس میکنه حکم دادگاه بر اینه که هم باید خسارت شاکی هاشو بده هم جریمه دولتی
    و اینم بگم که سابقه دار هستش و چند حکم غیر قطعی هم داره
    سوال من اینه که میتونن با پرداخت بدهی و جریمه نقدی تقاضای عفو مشروط یا حکم آزادی بگیرن
    ممنون میشم پاسخگو باشید

    1. مریم می گوید

      سلام همسر سابق من به جرم کلاهبرداری حکم قطعی ده سال و یک روز داره
      و از آبان ۹۷تحمل حبس میکنه
      حکم دادگاه بر اینه که هم باید خسارت شاکی هاشو بده هم جریمه دولتی
      و اینم بگم که سابقه دار هستش و چند حکم غیر قطعی هم داره
      سوال من اینه که میتونن با پرداخت بدهی و جریمه نقدی تقاضای عفو مشروط یا حکم آزادی بگیرن
      ممنون میشم پاسخگو باشید

      1. بهزاد زینالی می گوید

        سلام برای آزادی مشروط باید یک سوم مجازات رو تحمل کنند

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام رای ازادی مشزروط باید یک سوم محکومیتش و تحمل کنند و شامل عفو رهبری نیز نمیشوند

      1. ج می گوید

        سلام خسته نباشید بنده بدون سابقه کیفری یا هرنوع سابقه هستم و متاهل و دو فرزند هستم واسه ۴گرم نیم هرویین ۵سال شش ماه حبس دادن احتراض گذاشتم تو تجدید نظر با همون حکم قبلی تایید شد بنده با وثیقه بیرون هستم اگر قبل از روانه زندان شوم عفو عمومی به من تعلق می‌گیرد و یا راهی نیست که زندان نروم ممنون میشم جواب بدید

  23. ج می گوید

    سلام خسته نباشید بنده به جرم حمل ‌نگهداری ۴گرم ونیم مواد هرویین ۵سال شش ماه حبس بهم دادن هیچ سابقه ای هم ندارم متاهل و دو فرزند هستم احتراض گذاشتم باز دادگاه تجدیدنظر هم با همین حکم تایید کرد با وثیقه بیرون هستم راهی هست که نخواهم زندان بروم منظور این هست حکم زندانم میشه تعلیقی کرد یا هرکاری که بتونم روانه زندان نشوم ممنون میشم جواب بدید

  24. محمد می گوید

    سلام برادر بنده به خاطر مواد مخدر یک سال حبس محکوم شده که مدت ۵۰روز هست که در حبس میباشد آیا شامل عفو میشود.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نوع موادو میزانش فرق داره ولی اگر مشمول عفو هم بشه بعد از تحمل یک پنجم محکومیته

  25. Sadi می گوید

    سلام همسرم الان۲۰روز هستش که زندانه با۱۰۰گرم حشیش گرفتنش میخواستم ببینم تکلیفش چی میشه دادگاه براش ۴۰میلیون وسیقه بریدن بایدچکارکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ممکنه تا سه سال حبس و شلاق و جزای نقدی داشته باشه

  26. شیما می گوید

    سلام مردمو به جرم نگهداری ۸ کیلو متادون گرفتن و حکمش ۶سال زندانی و ۷ میلیون جریمس سنش ۷۰ سال هست و از نظر جسمی مشگل داره و چند روزه خودشو معرفی کرده ایا عفو شاملش میشه و اینکه هیچ سابقه ایی نداره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شاید شامل حالش بشه

  27. شیما می گوید

    سلام پدرمو به جرم نگهداری ۸ کیلو متادون گرفتن و حکمش ۶سال زندانی و ۷ میلیون جریمس سنش ۷۰ سال هست و از نظر جسمی مشگل داره و چند روزه خودشو معرفی کرده ایا عفو شاملش میشه و اینکه هیچ سابقه ایی نداره

  28. ن می گوید

    سلام من اطلاعات زیادی ندارم ولی فکر بکنم میتونی درخواست دست بند الکترونیکی بدی و وقتی درخواستت قبول بشه و دست بند بهت تعلق بگیره فقط میتونی تو ی محدوده مشخص رفت و امد داشته باشی و یک پلیس هم تقریبا هر هفته بهت سر میزنه ینی تحت کنترلی

  29. اسماعیلی می گوید

    سلام برادر من به خاطر مواد افتاد زندان البته مواد مال اون نبوده با دونفر دیگه درحال مصرف بودن که به نفر هم درحال فروش مواد بوده که وقتی مامور میاد اون فرار میکنه ساکشو میندازه ولی مامور هم این سه تارو میگیره که مواد رو میندازه گردن اینا که هرچی میگن مواد مال ما نیست ولی قاضی قبول نمیکنه و مواد رو بین سه نفر تقسیم میکنن و هر کدوم سه سال میگیرن الان باتوجه به شرایط کرونا و عفو رهبری امکانش هست تا ۲۲ بهمن آزاد بشن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      بسته به نوع و میزان مواد داره

  30. سیده اکرم سیدی می گوید

    سلام خسته نباشیدشوهرم زندانی هست وداریم تفاهمی ازهم جدامیشیم میخواستم بدونم بابت مهریه ونفقه میتونم شکایت کنم یا چون داریم تفاهمی جدا میشیم نمیتونم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله دادخواست بدبد حق مسلم شماست

  31. نصیری می گوید

    سلام شرمنده مزاحمتون شدم یکی از بستگانم بخاطر دعوایی ک داشته حبسشون از ۵ سال به ۶ ماه تبدیل شده حالا فردا قراره خودش رو معرفی کنه چقدر باید این حبس رو تحمل کنه تا بتونه با وثیقه یا آزادی مشروط بیاد بیرون؟
    من اگ بخوام درخواست ملاقات بدم باید اول کجا برم؟ واینکه بعد درخواست ملاقات چون دوستم مجرده از خانوادش بخاطر این ملاقات اجازه گرفته میشه؟ ممنون میشم جواب سوالمو بدین.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام یک سومش باید تحمل کنه در خصوص ملاقات هم صرفا کسب اجازه از رییس زندان لازمه

  32. احمدی می گوید

    سلام ببخشید همسرم چندماه پیش با مواد تریاک ۲سال حکم تعزیری دادن الان سند بیرونه میتونه مثلا یکم قبل ۲۲ بهمن وارد زندان بشه بعد عفو ۲۲بهمن شامل حالش میشه؟؟؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام عفو رهبری در جرائم مواد مخدر بسته به میزان و مقدار مواد داره و بعد از تحمل یک پنجم از میزان محکومیت است

  33. ناصر می گوید

    سلام.من یک گرم و نیم مواد ازم گرفتن ۲سال حبس بهم دادن الان نصفش گذراندم دو ماه و نیمه مرخصی روشنایی بیرون.ایا عفو شامل من میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بعد از تحمل یک پنجم حبس ممکنه شامل عفو بشید

  34. ناصر می گوید

    سلام من به جرم سرقت ی ۲ سال حبس گرفتم و ی ۳سال قبل از قطعی شدن حکم سند آزاد شدم بیرون اومدم الان ۲سال هست که از قطعی شدن حکم میگذرمیگذره خودمو نرفتم معرفی کنم دنبال من نیومدن و هیچ ابلاغیه ای که مربوط به معرفی گردنم باشد هم برام نیومده.اگه عفوی داده بشه بهم تعلق میگیره یا باید بعداز قطعی شدن حکم خودمو معرفی کنم تا اگر عفوی بدهند شامل من میشه؟جرمم معاونت در سرقت

  35. ناصر می گوید

    سلام جرمم معاونت در سرقت هست ی ۳سال حبس دارم با یک ۲سال حبس دو سال هست از قطعی شدن حکم میگذره ولی هنوز نرفتم خودمو معرفی کنم و به زندان بدم.میخواستم بدونم بخاطر نرفتم امکان داره صاحب سند که سند گذاشته و الان سند آزارم بخاطر نرفتن یا دیر رفتن من جریمش کنن.ی سوال دیگر اینکه ایا حقیقت داره کسی که سند آزاد هست حبس داره ولی به زندان نرفته بعداز گذشت ده سال اگر جرمی مرتکب نشود که به زندان بیفتد بعداز ده سال صاحب سند سند را میتواند از بازداشت در بیاره و آزاد کنه سند و.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله وثیقه ای که گذاشته میشه ضبط میشه سوال دوم هم بستگی به مدت مرور زمان جرم مربوطه داره

  36. نیما.ک می گوید

    بنده تابحال محکومیت کیفری نداشتم و الان بخاطر مشارکت در ساخت مشروب دستی به ۶ ماه و مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون حکم زدن میخاستم بدون اون میزان جریمه چی میشه با اینکه اصلا توانایی پرداختشو ندارم ی کارگر متاهل با دوتا بچه بزور نان شب رو در میاریم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر مالی داشته باشید از اون برداشته میشه اگر نه هر ماه مقداری از حقوق برداشته بشه میتونید تقاضا تقسیط بدید و در صورت عدم کفاف حقوق به مدت حبستون اضافه میشه به ازای هر صد هزار تومن یک روز حبس

  37. امید محمدی می گوید

    سلام من ده سال زندونی دارم ۳سالشا کشیدم دوماه پیش مرخصی اومدم دیگ نرفتم اسمم تو لیست عفو موردی بوده چن روز پیش دادگاه رفتم اسمما زدن تو سیستم ولی خبری از غیبت نبود احتمال داره عفو بهم خورده باشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام عفو بستگی به نوع جرمتون داره ولی ممکن هم هست که فرار از زندان بخورید باید پیگیری کنید

  38. مهناز می گوید

    همسرم ٦ماه حبس تعزيرى داره،
    به زندان معرفى شده و بعد از چند روز با وثيقه اومده مرخصى….براى عفو مشروط بايستى ٢ماه از حبسش بگذره….سوالم اينه كه اگه من دوباره مرخصيش رو تمديد كنم و همه ى اين دو ماه رو تو مرخصى بگذرونه عفو مشروط بهش تعلق مي گيره ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اولا که انقدر مرخصی نمیدن دوما بر فرض محال که مرخصی بدند خیر

  39. شروین می گوید

    سلام
    بنده بدون سابقه کیفری هستم جرم ۱۳گرم قارچ ماشروم (مخدر توهم زا) بهم ۶سال ۱ماه دادن این جریان ۱ماه چیه مثل ابد و ۱روز میمونه شامل عفو میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام هر جرمی یک درجه ای داره و یک بازه ای که قاضی دستش بازه با توجه به شرایط متهم هر مقدار که صلاح بدونه حکم بده و این یک ماه باعث میشه جرم شما درجه شش محسوب بشه خیر عفو شامل حالتون نمیشه

  40. سامان می گوید

    سلام خسته نباشید بنده ۴سال تعلیغ و۱۱ماه و ۲۸ روز زندانی داده ایا راهی هست که نشه زندان برم به جرم موادمخدر ممنون میشم راهنماییم کنید؟

  41. سامان می گوید

    سلام خسته نباشید بنده ۴سال تعلیغ و۱۱ماه و ۲۸ روز زندانی داده ایا راهی هست که نشه زندان برم به جرم موادمخدر ممنون میشم راهنماییم کنید؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دادگاه میتونه تمام یا قسمتی از مجازات شمارو تعلیق کنه که تصمیم قاضی تعلیق قسمتی بوده است و بقیه حبس تحمل کردنی می باشد

  42. محمد می گوید

    سلام،بنده شش ماه حبس تعزیری دارم الان قانون کرونایی که تصویب شده مگه اینو نمیگه کسانی که شرایطش رو دارن و محکومیتشان تا شش ماهه و هیچ گونه سابقه ای ندارن قاضی اجرای احکام باید حبسشون رو به جریمه های دیگه ای خارج از زندان برگردونه آیا این قانون نشده میشه لطفا بطور شفاف توضیح بدین که چرا اجرا نمیشه ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. اقای رییسی اختیار دادن مرخصی را به استان ها واگذار کردند و اجباری در دادن مرخصی وجود نداره. ولی با توجه به میزان محکومیتتون شما میتونید از مجازات های جایگزین استفاده کنید

  43. زهرا می گوید

    سلام وقت بخیر
    شخصی که جرمش خسارت به صندوق دولت بوده و حکمش ۵سال حبس و ۲۲میلیون جریمه نقدی است ، که از مدت حبس ۳سال رفته و نصف جریمه رو هپرداخت کرده با توجه به فیش حقوقی و سند بالای ۳۰۰میلیون میتواند از عفو مشروط استفاده کند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر شرایط آزادی مشروط را داشته باشه بله

  44. احمد می گوید

    سلام من به جرم شرب خمر وضرب و شتم به ۲سال حبس تعزیری محکوم شدم وسابقه قبلی ندارم میشه تعلیقیش کرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شرب خمر که حد شلاق داره درخصوص جرم تعزیریتون باید دارای شرایط تعلیق باشید

  45. م.امیدی می گوید

    سلام اقای زینالی. اگه یه نفر یه جرمی رو مرتکب شدخ باشه ولی در حین انجام خبر نداره که این جرم هست دادگاه چگونه باهاش رفتار میکنه؟ من دفتر خدمات ارتباطی دارم بعد یه نفر که اونم دفتر داره بخم یه سیم کارت داد و گفت مال خودمه بنداز روی گوشیت و از طریق سیم کارت شارژ و اینترنت بعروش به مشتریهات و پورسانت خودتو بردار و بقیشو بزن به حسابم. الان مالک سیم کارت که اداره دولی هست شاکی شده که از سیم کارت ما سو استفاده شده ولی واقعا من نمیدونستم قبلش داستان چیه؟ یه نفر دیگه منو فریب داده و مدترک دارم که پول زدم حسابش. حالا میخواستم ببینم چون هیچ سابقه ای ندارم حتی یه بار هم به دادگاه و کلانتری نرفتم چجوری با من رفتار میکنن جهت مجازات و حکم دادن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ببینید اصولا جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری نیست ولی با توجه به اینکه شما فریب خورده اید ایشون از باب سبب مسئولند توصیه میکنم مراحل دفاع را با وکیل جلوببرید .۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  46. ب می گوید

    سلام..برادر من تا حالا سابقه کیفری نداشته و برادرم رو یک و نیم ماه پیش با ۴کیلو هرویین گرفتن،جاساز هم داشته..البته دوستاش مسخره اش کردن..بردارم فقط راننده بوده..دوستاش بهش گفتن ک اگه گیر افتادی فقط همه چیز ب گردن بگیر ما نجاتت می‌دیم برادر منم از سر نادونی همه چی رو گردن گرفته و گفته جاساز رو خودم درس کردم..حالام دوستاش ویلش کردن و گفتن ما از هیچی خبر نداریم..از قضا پلاک ماشین ب اسم خالمه..و برادرم گفته من ماشین خاله مو امانت گرفتم و جاساز رو درس کردم و مواد دادم یکی بذاره و فک کردم ۴کیلو تریاک نمی‌دونستم ۴کیلو هرویین است..بعد بردنش زندان حالا برادرم احاله زده ک ب شهر خودش بیارنش و منتظر جواب احاله است..بنظرتون قبل از اینکه بهش حکم بدن توبه نامه ک جدیدا در حق زندانیان اجرا میشه در حق برادرم قبول میشه یا نه؟؟ عفو یا عفو مشروط بهش تعلق میگیرد قبل از دادن حکم یا بعد از دادن حکم؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام توبه خیر ازادی مشروط هم شرایط داره

  47. جواد می گوید

    سلام برای من هشت ماه حبس تعزیری زدن هیچ گونه پرونده دیگه نداشتم متهل هم هستم چیکار کنم زندانیم بخشیده یا کم بشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باید ببینیم برای چه جرمی محکوم شدید با شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید جهت اخذ توضیحات

  48. رامین محمدی می گوید

    سلام من یکسال حبس دارم پونزده روزشو کشیدم الان مرخصی کرونایی به همه دادن به منم میخوره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به همه ندادن چند هزار زندانی مشمول شدند

  49. Ahmad norozi می گوید

    باسلام ب تمامی برادران و خواهران وکالت صبح شما بخیر این شاالله ک همیشه سالم تندرست باشین
    من پدرم ب ۴ ماه حبس شش و نیم درصد دیه محکوم شده و اولین بار هم ک محکوم ب حبس میشه و علت حبس آن هم ضرب جرح میباشد و پدرم از شاکیش ک اونو ب حبس محکوم کرده هم شکایت داره و آن رو ب ۱۲ ملیون دیه ب علت اینکه اونم ضرب جرح ایجاد کرده محکوم کرده الان ک مدت ۱۰ روز زندانه از شما تمامی برادران ی خواهران وکالت تقاضا دارم ک یک راهنمایی از من بکنید ک از چ طریق باید کاری کرد ک عفو یا مرخصی به پدرم طلق بگیرد سپاس گزارم میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام . مشمول عفو نمیشند میتونید بعد از تحمل یک سوم حبس درخواست آزادی مشروط کنید

  50. عباس قمی می گوید

    سلام.دادگاه انقلاب بنده رابرای کاشت شاهدانه به هفت سال حبس محکوم کرده ومن به رای اعتراض کردم واکنون پرونده جهت برسی دردیوان است..ایامیتوانم ازدیوان تقاضای تجزیه موادموجود درپرونده انجام دهم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام امکان عمل فوق نیست

  51. م.ب می گوید

    سلام خدمت شما بزرگواران.یانزده سال قبل بنده رابایک کیلووهفصدگرم تریاک دسگیرکردند۱۰روززندان بودم باگذاشتن وثیقه آزادشدم بعدازحضوردردادگاه به۲سال حبس ودومیلیون وصدهزارجریمه وهفتادضربه شلاق محکوم شدم ولی خودم راتحویل ندادم.دوماه پیش تصادف کردم ودنبال کارهای قانونی تصادفم بودم وبرای تمدیدگواهینامه رانندگیم به پلیس +۱۰مراجعه نمودم .کدملی راسیستم تائید نکرد به ثبت احوال مراجعه نمودم گفتندبایدبه اجرای احکام کیفری مراجعه کنم.دارای معلویت هستم وتحت پوشش بهزیستی قرارگرفته ام ولی به دلیل منع خدمات بودن هنوز هیچ کمکی به بنده نکرده اند.متاهل هستم ودارای دوفرزند.بعلت تصادف اخیر ازچندناحیه دچارشکستگی شده ام حالاازشما بزرگواران سوالم اینه که آیامیتونم ازعفوهایی که درطول این ۱۱سال داده شده استفاده کنم؟یاهرکاردیگری که بشه باهاش کردکه زندان نرم ومنع خدمات راازروی شماره ملیم بردارند؟لطفا راهنماییم کنید .سپاسگذارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام سوال خود را در این قسمت در بخش مشاوره تلفنی یا متنی مطرح نمایید
      https://vakiltop.com/

  52. ashkankhamoshi55@gmail.com می گوید

    با سلام پدرم سه سال زندان دارد و الان در مرخصی است ومدت ۱۵ ماه از آن را کشیده و درخواست عفو مشروط را داده ولی دو ماه است که خبری از عفو نمیدن چرا ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ازادی مشروط شرایطی داره که اگر احراز نشه دستور نمیدن

  53. ashkank kkhamoshi55@gmail.com می گوید

    با سلام پدرم سه سال زندان دارد و الان در مرخصی است ومدت ۱۵ ماه از آن را کشیده و درخواست عفو مشروط را داده ولی دو ماه است که خبری از عفو نمیدن چرا ؟

  54. احمدی می گوید

    سلام همسرم ۳ گرم مواد هروئین ازش گرفتن که ۴ سال حبس براش اومده ۲۰ ماهشو گفتن باید تحمل کنه بقیش تعلیقی الان سه ماهشه زندان ایا امکان عفو ۲۲ بهمن هست یا خیر ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر موارد عفو رهبر محدود و اختیاری است و بعد از تحمل یک سوم مجازات است

  55. سام می گوید

    سلام یه سوال مطرح شده بدین شرح که ایا از عفو و شرایط ازادی مشروط هردو میشود استفاده کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  56. سحر می گوید

    سلام برادرم با دوفقره به جرم مواد مخدر۲۴سال بهش دادن شش سال تحمل حبس داره ایا بهش عفو میخوره متاهله الان هم بندباز هستش دوتا فرزند هم داره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر برای تحمل عفوهم تحمل یک سوم مجازات لازمه

  57. رضا می گوید

    سلام بنده بخاطر مواد به ۱۳ سال حبس محکوم شدم و ۵۰ ملیون جریمه با یسری کارها از جمله تمکین به رای حبس من شده ۷سالو۶ماه که الان نزدیک به ۹ماهش رو کشیدم درحال حاظر هم مرخصی رو هستم میخواستم بدونم به من چه نوع عفومیخوره و در چه مدت از زمانی میتوانم آزادی مشروط بزنم ممنون میشم پاسخ دهید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بعد از تحمل یک سوم مجازات امکانش هست

  58. رویا می گوید

    سلام برادرم به جرم ۳۵ گرم هرویین و۵ گرم شیشه به۱۵ سال و۶ماه حبس و۸۰ ملیون تومن جریمه محکوم شده حالا سوال من اینه تسلیم به حکم بزنیم یا فرجام خواهی کدامش به نفع ماست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام فرجام باید علت داشته باشه وگرنه رای تایید میشه

  59. امیر می گوید

    سلام از من ۲۷۰۰ لیتر عرق کشمش گرفتن ۹۳۸ ملیون جریمم شده بدلش شده ۱ سال حبس قاضی گفت یک سال بمون زندان پاک میشه حبس ندارم فقط بخاطره جریمه بدل یکسال داده آیا میشه عفو بهم بخوره ۴ ماهشم تحمل کردم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله در خصوص محکومینی که به جهت جزای نقدی درزندانند امکان عفو هست

  60. توکلی می گوید

    سلام من به ۱۸ماه یک روز حبس محکوم شدم معاونت در۶کیلو حشیش ۱ماه زندان بودم ۵ماه هم هست که مرخصی کرونا دارم شده شش ماه میتونم از عفو مشروط استفاده کنم،؟
    قضیه این یک روز هم بگید لطفا؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام قضیه نداره میزان محکومیتتونه برای ازادی مشروط باید یک سوم مجازاتو تحمل کرده باشید

  61. یونس امیری می گوید

    سلام یکی از نزدیکان من در تاریخ ۱۳۹۹.۴.۷ به زندان رفت و حکمش ۶ ماهه بود الانم که شش ماه گذشت هیچ خبری ازش ندارم و نمیدونم درچه حالیه چجور ازش با خبر بشم یا بدونم کدوم زندانه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید از سازمان زندانها و اقدامات تامینی تربیتی استعلام بگیرید

  62. امیرمحمد می گوید

    سلام برادر من آبان پارسال بهمراه راننده تاکسی ۹۸۰ گرم هروئین ازشون کشف شده که حکم داداشم مشارکت در حمل وحبس ۱۸ سال بهمراه ۹۰ میلیون جریمه نقدی بریدن براش میخواستم ببینم الان با چقد وثیقه میتونه بیاد مرخصی و شامل عفو ۲۲ بهمن امسال میشه.و همچنین چون سابقه نداره کی میتونه آزادی مشروط بگیره ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر شامل عفو نمیشه .آزادی نیز پس از تحمل یک سوم

  63. امیرمحمد می گوید

    ببخشید درمورد مرخصی چطور چقد وثیقه میخواد؟من مورد قبلی هستم که گفتم با ۹۸۰ گرم هروئین دستگیر شدن داداشم

  64. وحیدمحمدزاد می گوید

    سلام برادرمن ۸ساله توزندانه جرمش لوات بود اعدام داده بودند ازشاکی رضایت کرفتیم الان چندساله که بهش حکمی هم ندادند میخواستم ازشماسوال کنم که این اخرش چی میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر لواط بوده باشه که جرم حدیه و رضایت شاکی تاثیری نداره

  65. مریم می گوید

    سلام وقتتون بخیر ،برادر من هیچگونه سابقه کیفری ندارد و به خاطر فروش مال غیر به هفت سال زندان و رد مال و پرداخت یک میلیارد و سیصد به صندوق دولت محکوم شده است با توجه به اینکه ایشان شاکی خصوصی دارد آیا در صورت اجرای حکم ،عفو رهبری به او شامل می شود ؟ در صورتیکه عفو رهبری به او شامل نشود می تواند از آزادی مشروط استفاده نماید ؟ و در صورت آزادی مشروط حداقل چقدر باید حبس تحمل نماید ؟ آیا بدون وثیقه و با دستبند الکترونیکی می تواند از آزادی مشروط استفاده نماید؟ آیا جریمه یک میلیارد و سیصد به صندوق دولت قابل تبدیل به حبس است ؟ حداکثر چند روز بابت تبدیل جریمه دولت باید حبس تحمل نماید؟ از راهنمایی شما بسیار ممنونم و آرزوی عاقبت بخیری برایتان دارم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر شامل عفو رهبری نمیشن با تحمل یک سوم مجازات امکان شمول آزادی مشروط هست برای سوالات بیشتر میتوانید در قسمت مشاوره های ی لینک زیر وارد شوید و از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  66. Saba می گوید

    سلام..پدر من به ده سال حبس محکوم شدن ولی ۸سال اون تعلیق خورده الان هم ۸ماه که در زندان هستن بدون هیچ گونه مرخصی…بعدالان سند قبول نمیکنن میگن مال شهرستان قبول نمیکنیم حالا باید چه کار کنیم؟؟مگه نمیگن یک سوم حبس که انجام بشه زندانی آزاد میشه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر از وکلای با تجربه بپرسید
      https://vakiltop.com/

  67. امیرعلی حسینی می گوید

    سلام برادر من سال ۹۰دستگیر شد و باسندبیرون اومد درسال ۹۹ بخاطر سند رفت داخل قاضی حکم قیابی داده مشارکت درتولید وساخت ۱۳کیلو شیشه به ۳۰ سال حبس محکوم شده قیابی حکم دادن میخواستم بدونم عفو موردی میخوره و چقدر بکشه میتونه بیاد بیرون سابقه هم نداره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      خیر عفو رهبری شامل حال ایشان نمی شود برای سوالات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید
      https://vakiltop.com/

  68. محمد عل پور می گوید

    سلام خسته نباشید
    من هیچگونه سابقه کیفری وغیره ندارم ومتاهلم دارایه یک فرزند بخاطر بیکاری ۱۲کیلو تریاک داشتم جابه جا میکردم گرفتنم الان ۵سال حبس بهم دادند که اعتراض زدم ۲سالو نیمشو تعلیق کرده و۲سالو نیم باقیشو تعزیر الان با وثیقه بیرونم میخام بدونم عفو ۲۲بهمن ونوروز چجوری بهم تعلق میگیره باید برگردم زندان یا بیرون باشمم بهم عفو تعلق میگیره ممنون از وقتی که برام میزارید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  69. بیتا می گوید

    سلام خواهرم دو پرونده داره یکی ۱۵ سال حبس یکی هم رجم. از ۱۵ سال حدودا ۱۳ سالشو زندانه.رجمش هم گفتن عفو موردی بوده و شکسته شده.ولی هنوز خبر ندادن چند سال زندان بجاش در نظر گرفتن .تا حالا مرخصی هم نرفته.آیا از این ۱۳ سال میشه ۷.۵ سالشو برای ۱۵ سال حبس در نظر گدفت و ۵ سالی ک اضافه مونده روی پرونده رجم حساب بشه ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مشخص نیست موضوع وتوضیحاتتون هم ناقصه در قسمت مشاوره های وکیل تاپ از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  70. زینب نظری زاده می گوید

    سلام همسرم ب جرم لوات پرونده ای دارد ک برقرار وثیقه آزاد شده و حکم رفته دیوان و نیومده هنوز وهمچنین کاری نکرده ک ثابت نشده میخام بدونم حکمش چیه و رصایت شاکی اگربگیریم پرونده بسته میشه یانه چون همسرم ۱سال زندانی هم کشیده

  71. زینب خسروی می گوید

    سلام همسرم ب جرم لوات پرونده ای دارد ک برقرار وثیقه آزاد شده و حکم رفته دیوان و نیومده هنوز وهمچنین کاری نکرده ک ثابت نشده میخام بدونم حکمش چیه و رصایت شاکی اگربگیریم پرونده بسته میشه یانه چون همسرم ۱سال زندانی هم کشیده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جرم لواط بسته به فاعل یا مفعول بودن مجرم مجازات متفاوتی داره و چون جرم حدیه قابل گذشت نیست

  72. سهیل سعادتی می گوید

    با سلام خواستم بدونم مجرم کلاهبرداری که به ۲۱ سال حبس محکوم شده و بعد از یک ماه حبس الان در مرخصی کرونا هست تا کی میتونه از مرخصی استفاده کنه و اینکه آیا برای مرخصی نیاز به رضایت شاکی نیست؟ آيا شاکی میتونه به مرخصی زندانی اعتراض کنه ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام زمانی معین نشده.خیر شما نمیتونید اعتراض کنید و نیاز به رضایت شما نبوده

  73. حامد می گوید

    سلام و درود. برادر بنده را ۲ ماه پیش چند مامور با مقدار ۷ گرم شیشه در داخل خانه اش گرفتن. الان ۲ ماهه در زندان قزلحصار هست. این چه قانون مسخره ای هستش؟ همسر ایشون پرستاره و ۱ ماهه بارداره. زندگیش داره از هم میپاشه. مادر و پدر دارن دق میکنن. تو رو خدا اگه کسی میتونه کمک کنه پیغام بده. ایمیل من garet926@gmail.comg

  74. سمیرا می گوید

    سلام داداش من ۷ ماه حبس کشیده ۳ماه مرخصی اومده وتازه یک ماهه رفته زندان اگ دوباره بخواد مرخصی بیاد میتونه عف رهبری بزنه؟؟کل حبسشم دوسال هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورت تحمل یک سوم باقی مانده حبس ممکنه مشکول عفو رهبربشن

  75. ندا می گوید

    سلام وقت بخير
    همسر من ٩١روز حبس داشته و ١٥٠ت جريمه نقدي كه بابت اين ١٥٠ ميليون ١سال براش بدل از جريمه زدن ٩١روز حبسش تموم شده و افتاده تو حبس جريمه
    با توجه به شرايطي كه داره قاضي براش نامه راي باز صادر كرده و از طرف شورا زندان هم تاييد شده
    منتها چند روز پيش براي تمديد مرخصي رفته بود بهش گفته بودن بايد چند روز بري داخل زندان كه كارا انجام بشه
    ميخواستم ببينم اين روال كاري چقدر طول ميكشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      زمان مشخصی ندارد

  76. ج می گوید

    سلام شوهر خواهرم و۱۵روزه زندانی کردن درزندان موقت میگن راهزنی کردن ماشینی هم توقیف کردن مال ایشون بوده چه حکمی میدن میتونه با وثیقه آزادبشه

  77. ج می گوید

    سلام شوهر خواهرم و۱۵روزه زندانی کردن درزندان موقت میگن راهزنی کردن ماشینی هم توقیف کردن مال ایشون بوده چه حکمی میدن میتونه با وثیقه آزادبشه وچگونه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سه تا ۱۵ سال حبس وشلاق داره راهزنی. بله امکان صدور قرار وثیقه هست

  78. ماریا می گوید

    سلام شوهر من به جرم سرقت ۳سال براش زندان بریدن وردمال به شرح شکایت شکات که شاکیان ۲۰۰ میلیون پول می خوان که حتی قاضی هم میگه تجدیدنظر اشتباه کرده این حکم دوباره تغییرداده چون قاضی ۲میلیون ردمال زده بود الان می خواییم اعاده دادرسی کنیم به جایی میرسیم یاشاکی می تونه مصادره اموال بگیره ؟واگرالان شوهرم خونه روبه اسم من بزنه یا به اسم بچه هاش می تونن کاری بکنن؟ممنون میشم جواب بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باید حکمو ببینیم . خیر امکان انتقال اموال نیست

  79. مارال می گوید

    سلام بنده شوهرم دوسال پیش در مواد مخدر به جرم ۳کیلو تریاک گیر کردن وبعد از یکماه نیز با وثیقه به مرخصی آمد وحدود یکسال بیرون ماند وتازه دوباره رفت حدود یک ماهه سابقه هم دوبار داشته منم بار دارم ایا امکان عفو وجود دارد قاضی ۴۲ ماه زندانی داد بهش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. خیر باید یک سوم محکومیت را گذرانده باشند

  80. سارا می گوید

    سلام همسرمن رو باهشت کیلو تریاک گرفتن که باراولش هم بوده واینکه الان یک سال وچهارماه داره حبس میکشه؛؛امکان داره عفو بش تعلق بگیره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حداقل نصف مجازات را باید تحمل کنند.

  81. mehdi می گوید

    سلام من ۹ماه پیش بخاطر حفاری غیرمجاز دادگاه کیفری حکم ۳سال حبس تعزیری با۳سال تعلیق رای دادن و هیچ گونه چیزی همراهمون نبود و بنده دارای تحصیلات عالیه هستم والان هم برای استخدام در اداره نیاز به عدم سوپیشینه دارم . الان هم از رای قطعی دادگاه ۹ ماه گذشته .موندم چیکار کنم اینده شغلی و ایندم در خطره . لطفا راهنمایی کنین

  82. mehdi می گوید

    سلام من ۹ماه پیش بخاطر حفاری غیرمجاز دادگاه کیفری حکم ۳سال حبس تعزیری با۳سال تعلیق رای دادن و هیچ گونه چیزی همراهمون نبود و بنده دارای تحصیلات عالیه هستم والان هم برای استخدام در اداره نیاز به عدم سوپیشینه دارم . الان هم از رای قطعی دادگاه ۹ ماه گذشته .موندم چیکار کنم اینده شغلی و ایندم در خطره . لطفا راهنمایی کنین بخاطر یه خطا و نادانی ایندم رو به تباهی هستش . چیکار کنم عفو شامل حالم میشه ؟یا اینکه کار دیگه ای میتونم بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      شما بعد از دو سال دیگر دارای سو پیشینه نخواهید بود. عفو رهبری نیز بهد از تحمل یک سوم مجازات ممکنه شامل حالتون بشه

  83. وحید می گوید

    سلام ۱ سال حبس داشتم قانون کاهش جمعیت زندان خورد شد ۶ ماه کلاهبرداری ۶ ماه حبس تعزیری دارم رضایت شاکی گرفتم سو پیشینه ندارم ۴۰ روز کشیدم با سند بیرونم آیا برا عفو ۲۲ بهمن باید درخواست بدم یه هفته قبل از ۲۲ بهمن میخاممعرفی کنم خودم رو

    1. بهزاد زینالی می گوید

      با توجه به اینکه کلاهبرداری طبق قانون جدید جرم قابل گذشت شده و شما با دریافت رضایت شاکی دیگر مجبور به تحمل حبس نیستید، از دادگاه صادر کننده حکم تقاضای عطف بما سبق شدن قانون کاهش را داشته باشید.برای اطلاع بیشتر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  84. وحید می گوید

    سلام ۱سال حبس تعزیری کلاهبرداری داشتم قانون کاهش جمعیت زندانیان شد ۶ ماه رضایت شاکی تو بازپرسی گرفتم سو پیشینه هم ندارم ۴۰ روز هم کشیدم با سند بیرونم پرونده برا سال ۹۴ الان میخام یه هفته قبل ۲۲ بهمن برم شامل عفو میشم یا باید درخواست بدم یعنی ۱ ماه بیشتر تو بودم سپاسگزارم جواب بدین

  85. امید محمدی می گوید

    سلام امسال عفو عموم میدن یا مثل پارسال موردی؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام عفو در مناسبت های خاص تعلق خواهد گرفت

  86. مرتضی می گوید

    سلام پسر۱۷ ساله ام مرتکب سرقت مقرون به آزار ومسلحانه شده چهارونیم سال بهش حبس تعزیری بهش دادن پس از تحمل ۹ ماه زندان در کانون اصلاح مرخصی بهش دادن تا الآن ۲۰ ماه میشه آیا عفو مشروط شامل حالش میشه
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ازادی مشروط بعد از تحمل یک سوم مجازات است

  87. محمود می گوید

    سلام برادرم پارسال به خاطر دعوا و به هم زدن نظم عمومی و…ازش شکایت شد و همون موقع رضایت شاکی ها رو گرفت و الان براش ۲سال و یک روز حکم اومده ولی شاکی خصوصی نداره.آیا عفو ۲۲بهمن بهش تعلق میگیره یا خیر؟؟

  88. محمود می گوید

    سلام برادر من پارسال به خاطر دعوا و به هم زدن نظم عمومی ازش شکایت شد.ولی همون موقع از شاکی هاش رضایت گرفت و لی بخاطر جنبه های قانونی پرونده های قبلیش با این پروند ادقام شدن و ۲سال و ۱روز حبس برایش حکم دادن ایا میخواستم بدونم عفو۲۲بهمن بهش تعلق میگیره فقط جنبه قانونی داره بدون شاکی؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید حکمو و میزان مجازات تحمل شده را بررسی کرد

  89. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشید همسر من روبا یک کیلو ۳۰۰ تریاک گرفتن وحکمش دوسال ونیم بود که یکسال و۴ماهش تعلیق شد واز اون یکسال ۹ ماهش موند ودوباره یک هفته بعدبا ۱۲ گرم تریاک گرفتنش والان زندانه وهنوز دادگاهی نشده برای این ۱۲ گرم میخواستم بپرسم ایا عفو رهبری شامل حالش میشود یا خیر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  90. ناصری می گوید

    سلام همسر من بابت نگهداری مشروبات الکلی به ۱سال حبس تعزیری محکوم شده ۱هفته است که به زندان رفته آیا تقاضای مرخصی میشه داد با سندو اینکه آیا امسال ۲۲بهمن عفو می‌دهند یا خیر؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به اینکه یک هفته است به زندان رفته اند عفو شامل حالشون نمیشه. امکان استفاده از مرخصی ماهانه حداکثر سه روز می باشد

  91. بیتا می گوید

    سلام,پدرمن به جرم تهدید به قتل ۱۱ماه زندانی شده.الان یک هفته هستش که رفتن زندان,احتمال اینکه عفو بخوره وجود,ایشون هیچ سابقه تاالان نداشتن,وبیماری زخم معده هم دارن,کهولت سن هم دارن.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورتی مشمول عفو رهبری میشن که حداقل یک پنجم مجازات راتحمل کرده باشند

  92. حسن می گوید

    سلام بنده به جرم رابطه نامشروع دون زنا به ۹۹ ضربه شلاق که انجام شده و ۲ سال اقامت اجباری دراستان سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر محکوم شدم و الان در حال گذراندن آن هستم .آیا در خواست عفو بدم ؟شامل حال من میشود؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام،طبق مواد۹۶ و ۹۸ قانون مجازات اسلامی صورت خواهد گرفت.

  93. ابراهیمی می گوید

    سلام، من ۲ سال ۴ ماه زندانی دارم یک ساله در زندان هستند حالا اگر بخواهم از عفو استفاده کنم جرم من مواد است

  94. ابراهیمی می گوید

    ، سلام من به خاطر مواد ۲ سال و ۴ ماه محکوم شدم یک سال آن را کشیدم برای عفو باید چه کار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله ممکنه . همسرتون میتونند براتون از سایت خدمات الکترونیک قوه قضاییه اینترنتی درخواست بدند

  95. محمد می گوید

    سوال برای برادر من سه ماه حبس بریدن در کانون اصلاح تربیت آیا امکان عفو وجود دارد
    آیا راهی هست که زندان نرود؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید جرم و مجازات قانونی بررسی بشه به نظر میرسه امکان آزادی با پابند الکترونیی هست

  96. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشین ببخشید برادر من با ۳۰ گرم مواد مخدر سفید حدود ۵ ماه پیش گرفته شده الان میخاستم بپرسم ایابا گذاشتن سند هنگامی که بیرون از زندان باشه عفو عید نوروز یا ۲۲ بهمن هم شامل او می شود ممنونم

  97. فریبا حمیدی می گوید

    سلام شوهر من ۳ سال ۷ ماه حبس داره تعذیری ۱سال نیم کشیده ولی ۷ ماه غیبت داشته ۲۲ بهمن عفو میگیره یک ماه ۴ روز رفته داخل

  98. نوری می گوید

    سلام خسته نباشی همسرمان روبا۱۵۴گرم موادمخدر گرفتن تاحالاحبسش معلوم نشده میخاستم بدونم به نظرتون چقدر بهش ندانی میدن ممنون

  99. مجید می گوید

    سلام من به ۱۴ سال حبس محکوم شودم وبعداز ۴۰روزاومدم مرخصی و۲۰روزهم هست دارم غیبت میکنم ایا۲۲دوبهمن عف شامل من میشود

  100. رادمهر می گوید

    شوهرم سال ۹۵ یک پرونده مواد داشتن حکم قاضی ۷سال زندان ۲سالو نیم تعلیق بود .تعلیق از لحظه حکم حساب میشه یا پایان حکم ؟چون مجددا با مواد گیر کرده البته کسی دیگه گردن گرفته ولی هنوز با سند بیرون حکم نداده .میخوام بدونم چی میشه تو تعلیق خلاف کرده یا نه

  101. یاسین می گوید

    سابقه اولم هست با ۶ کیلو تریاک خودم گردن گرفتم ماشین واسه دوست اقامه…همسرم سابقه دومش میشه اگه قاضی حرف منو قبول نکنه و درگیرش کنه احتمال این که ماشین مردم رو ضبط کنن هستش ؟

  102. معصومه می گوید

    سلام من برادرم به ۳ سال زندان بخاطر دزدی محکوم شده یک وکیل به ما گفتن بعد یک ماه می تونیم وثیقه ببریم تا در بیاد یا از پابند استفاده کنه، این درسته یا باید از ۳ سال یک سال از حبسش و بکشه

  103. زری می گوید

    سلام ۵سال برای شوهرم حبس زدن بعدتجدیدنظربراش ۴سال تعلیق زدن ۱سال تعزیری موادمخدرتوخونمون گذاشته بودن بااینکه بی گناهه وپاپوش درس کردن براش ولی خودش گردن گرفت چون بش گفتن گردن بگیربگوماله شربم بوده موادم ۳گرم شیشه و۱گرم هرویین الان ۲۰روزک داخل رفته میخوام بدونم ۲۲بهمن عفومیشه یانه خداهم می‌دونه بیگناهه

  104. سرگل می گوید

    سلام برادرمن به خاطر۸۲گرم شیشه و۱۲گرم هرویین براش اعدام بریدندپیگیرپرونده اش که شدیم شدابدالان هم ده ساله زندانه.وثیقه نداریم براش بزاریم.شامل هیچ نوع عفونشده میشه لطف کنیدبفرماییدچرا؟بایدازچه عفواستفاده کنه؟

  105. پری می گوید

    سلام ،یکی از فامیلمون و دو ماه پیش با ۳۲ کیلو مواد در زنجان گرفتن الان هم رای دادگاه اومده که به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۳۲ میلیون جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق، و الان در بازداشت است به نظر شما چیکار می شه کرد ایا تخفیف شامل می شه مرخصی بهش می دن و شرایط عفو ازادی مشروط چگونه است ،ممنون

  106. امیر می گوید

    سلام
    یکی از اقوام ما به دلیل نپرداختن نفقه و مهریه در زندان است آیا چون بیماری دیابت دارد می توان درخواست آزادی آنرا داد

  107. محبوبه می گوید

    سلام خسته نباشید همسرم من سال ۹۶ با ۱۸ گرم هرویین و۳گرم شیشه گرفتن ۱۲ سال زندانی براش حکم دادن آیا عفو ۲۲ بهمن شامل حال ایشان میشود خیلی ممنون

  108. آریا می گوید

    با سلام و خسته نباشید بنده محکوم به پنج سال و شش ماه حبس تعزیری شدم الانم نزدیک ۱۶ماهش رو کشیدم جرمم مواد مخدر آیا ۲۲بهمن عفو شاملم میشه و یک توبه نامه هم از زندان فرستادن دادگاه خاستم بدونم چی میشه
    با تشکر

  109. قانعی می گوید

    باسلام وعرض ادب.حقیر به جرم مواد مخدر از نوع تریاک به پانزده سال حبس وهفتاد میلیون جریمه محکوم .که مورد عفو عمومی قرار گرفتم وبه هفت سال ونیم تقلیل وجریمه ام کاملا بخشیده شد واکنون مدت سه سال تحمل کیفر نموده.ایا میتوانم از عفو مشروط استفاده نمایم .چون تا کنون استفاده نکرده ام؟

  110. رضا عباسی می گوید

    سلام آقای زینالی عزیز.میگم خبر دارید شما امسال ۲۲بهمن چه عفو ی میدن مثل سال قبل موردی هست یا شرایط میزارن

  111. خداجونم می گوید

    سلام همسرمن ۹سال زندانی داره دوماه داخل زندان بوده آیاعفوبراش تعلق میگیره یانه جرم موادمخدر

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  112. سیما می گوید

    سلام عرض ادب بنده همسرم را با ۶۳ کیلو تریاک گرفتن و ۴۳روز زندان بوده بعد با سند آزاد شد الان تقریبا ۲۰روزی هست ک دوباره رفته زندان حکمش ۴سال ۵ ماه است تقریبا الان دوماه از حکمش را کشیده است آیا ممکن است این ۲۲بهمن عف بخوره

  113. محمد قربانی می گوید

    سلام حکم قطعی ۱۰ ماه دارم و ۳ ماه زیر سقفی الان آمدم مرخصی و غیبت کردم تا قبل ۲۲ بهمن برگردم زندان عفو شامل حالام میشه و حکم غیبتم چیه؟

  114. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشین ببخشید برادر من با ۳۰ گرم مواد مخدر سفید حدود ۵ ماه پیش گرفته شده الان میخاستم بپرسم ایابا گذاشتن سند هنگامی که بیرون از زندان باشه عفو عید نوروز یا ۲۲ بهمن هم شامل او می شود؟؟.؟
    ممنونم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  115. مرضیه قشقایی می گوید

    سلام من مادر زندانی هستم فقط یک فرزند دارم ک در زندان هست و همسرم فوت کرده نان آور خانه هست پسرم ۱۹سال دارد ایا عفو بهش میخورد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام میزان تحمل حبس و نوع جرم تعیین کننده عفو خواهد بود

  116. منصور صابرکاشانی می گوید

    با سلام وخسته نباشید بنده با ۸کیلو ششصد گرم تریاک ۸سال حکم گرفته ام تعزیری ۴ماهش را کشیده ام ایا۲۲بهمن عفو شاملم میشه

  117. نورالدین می گوید

    سلام ببخشی من داداشم بامشروبات خارجی گرفتن یکسال حبس دادن بهش اف تعلق میگیره

  118. جباری می گوید

    سلام همسرم من باپنج گرم هروئین و ۲گرم شیشه دستگیر شده و ۳سال حبس بهش دادن مدت ۵ماه هم هست زندانه عفو بهش تعلق میگیره ؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  119. بهمن ظاهری نژاد می گوید

    سلام خسته نباشی من چندتا شکاری باهم گرفتن ۱۶ ماه حموم بهم دادن ۴ ماه کشیدم آیا این عفو شاملم میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  120. مادر دلشکسته می گوید

    باسلام وخسته نباشید.پسرمن به دوسال ونیم حبس تعزیری محکوم شده به دلیل تصادف غیرعمدکه منجربه فوت دوستش شده وبدون گواهینامه بوده درسال ۹۶.امسال حکمش اومدکه رفت زندان وبعد از۲۲روز که در زندلن بود براش مرخصی کرونایی گرفتیم اواخر شهریور رفت زندان ودرمهرماه مرخصی کرونایی بهش دادن الان براش لغو مرخصی اومده خواستم بدونم چرا ؟یعنی دیگه بهش مرخصی نمیدن اونم تواوج شدید این ویروس .

  121. یاسین می گوید

    میشه لطف کنید جواب بنده رو بدید خواهش میکنم

  122. لیلاامینی می گوید

    سلام من همسرزندانی هستم همسرم۵سال وسه ماه حبس داره.یک سال دوماهش روکشیده آیاعفوموردشاملش میشه ممنون میشم پاسخ بدید

  123. لیلاامینی می گوید

    باسلام وعرض ادب. من همسرزندانی هستم همسرم۵سال وسه ماه حبس داره.یک سال دوماهش روکشیده آیاعفوموردشاملش میشه ممنون میشم پاسخ بدید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر ایین نامه عفو رهبری ایشان را مشمول عفورهبری نمی داند

  124. حبیب می گوید

    سلام شوهر من به جرم قتل غیر عمد،محکم ب ۱۲سال حبس و دیه شده ۱۰روزه گرفتنش، من دوتا بچه دارم مستاجرم، کسی را هم ندارم،خیلی حالم بده کسی هست کمکم کنه؟

  125. امیرحسین می گوید

    سلام بنده ب جرم زنای ب عنف ک گفتن بودن زوری انجام دادم اما ثابت شدزوری نبوده ب دوسال تعبید و ۱۰۰ضربه شلاق حد محکوم شدم و خوردم شلاقو بعد رفتم تعبید برگشتم حالا قاضی برام ۶ماه حبس بریده ایا بهم عفو تعلوق میگیره؟؟یا ازادی مشروت بهم میدن

  126. مهناز می گوید

    سلام برادر من به حکم اعدام داشت برای مواد مخدر سال ۸۷وبعد در سال ۹۷ماده ۴۵شد وبه ۳۰سال زندانی و۲۰۰میلیون جریمه تبدیل شد مجازاتش الان تقریبا یک سال هست که بخاطر کرونا مرخصی هست اوایل سال ۹۹یکبار تقاضای عفو کردیم قبول نکردن حالا میخواهم من رو راهنمایی بفرمایید چکار باید بکنم آیا بهش عفو ۲۲بهمن میخوره یا اینکه قانونی هست اگر یک سوم مجازات زندانی کشیده باشه میتونه عفو موردی بگیره لطفا راهنمایی کنید ممنون

  127. امید می گوید

    سلام وقت بخیر ۶ ماه حبس دارم یکسال بوده شده ۶ ماه کلاهبرداری بدون سابقه ۱ ماه کشیدم بیرونم میخام شنبه معرفی کنم عفو ۲۲ بهمن شامل میشه یا ازادی مشروط بزنم

  128. ساعد می گوید

    باسلام وعرض خسته نباشی برادر من به جرم غیرعمدی نگهداری فشنگ قدیمی به یه سال محکوم به زندان شده ایا شامل بخشش وعفو در ۲۲ بهمن امسال میشود.

  129. ساعدی می گوید

    با سلام وعرض خسته نباشی برادر من به جرم غیرعمد نگهداری فشنگ قدیمی به سال زندان محکوم شد که دوسالش بخشیده شده البته دوماهش رو قبلا کشیده حالا هم از دهم اذر تاتاریخ۱۶ بهمن درزندان به سرمیبره ایا ۲۲ بهمن امسال شامل عفو ایشون میشه.ممنون

  130. جمال قاسمی می گوید

    باسلام بنده بخاطر یک قطعه زمین مزروعی که بنام دولت ثبت وضبط ومصادره گردیده که بخاطر چن لکه لاک گیری بنگاهی شاکی ادعای جعل نموده واز ارایه قولنامه خودش ب بهانه های واهی شانه خالی میکند واکنش بنده بخار یک برگه فتوکپی که هیچگونه وجاهت قانونی نداشته ب۶ماه حبس درتجدیدنظرشده ام و به هرکدام القضات میگویم که شاکی موظف است که قولنامه خودرا ارایه نماید ولی هیچکدام اصلا بحرف من و وکیلم گوش ندادن آیا این انصاف است؟ آیا این عدالت است؟هم مال ام برود هم جانم برود هم آبرویم؟ خواهشا راهنمایی کنید بنده سرپرست درخانواده هستم و دو فرزندانشان شیرخوار دارم چه کنم آیا تخفیف مجازات یا تبدیل به جزای نقدی امکان دارد؟؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام نیاز به توضیحات بیشتری هست

  131. علی می گوید

    تریاک در صندلی عقب که ابرشو در بیاری و بزنی تو صندلی ایا جاساز محسوب میشه؟و ماشین توقیف میشه؟

  132. علی می گوید

    ایا تریاک رو بجای ابر بزنی تو صندلی عقب جاساز محسوب میشه ؟و ماشین توقیف میشه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      بله علاوه بر توقیف مجازات حبس هم داره

  133. ادریس صبحانی می گوید

    با سلام برادرزاده ام به شش ماه زندان محکوم شده الان حول و حوش چهل روز است تو زندانه بدون سابقه بخاطر قاچاق افغانی گرفتن آیا این بیست و دوم بهمن ماه ۹۹ شامل عفو رهبری میشود یا نه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  134. زینب مرادی می گوید

    سلام خواهر م به جرم ۱۴ کیلو ت تریاک محکوم شده ۸ سال حبس تعزیزی دادن سه سالش تعلیق کردن با وثیقه بیرون با خانواده گرفتنشان پسر و شوهرش اینا ۹سال سه ماه بهشون حبس دادن دو تا بچه دیگه داره بی سر پرست با وثیقه بیرون هستن فعلا هیچی از حبس را نکشیدن ایا برن زندان عفو شاملشان میشه کمک کنی متشکرم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  135. محمد می گوید می گوید

    سلام برادر من به خاطر مواد ۲۶ سال حبس بهش دادن ۱۲۰ ملیون جریمه ۶ ماه حبس کشیده این عفو شامل حالش میشه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام توضیحات ناقصه با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  136. ناشناس می گوید

    من شوهرم به جرم موادگرفتنش قاضی ۲۱ ماه حبس براش بریده واس این عفو بیست ودو بهمن رفت زندان ایا عفو رهبری شاملش میشه ممنون ازپاسخ شما

    1. محدثه لواسانی می گوید

      خیر

    2. محدثه لواسانی می گوید

      سلام در صوتی شامل عفو رهبری خواهد بود که رای قطعی برای ایشون صادر شده باشد

  137. معصومه روشنی می گوید

    سلام وقت بخیر .به همسرم سال ۹۴ بخاطر مواد بیش ساز صنعتی ابد وبعد تبدیل به ۲۵ سال حبس شده وقتی زندان خورین ورامین بود از سال ۹۸ به مرخصی ماهانه میامد الان ۴ هفتس به قزلحصار بردنش واجازه مرخصی بهش نمیدم ومیگن قانون فرق میکنه اینجا باید یک سوم حکم بکشه تا بیاد مرخصی .البته وثیقه یک میلیارد با سه فیش حقوقی رو پرونده هست ..در ضمن خواستم ببینم عفو بهش میخوره .البته درخواست عفو موردی هم داده ممنون از شما

  138. محمد می گوید

    سلام برادر من به جرم نگهداری مواد به ۲۲سال و۸۷ میلیون جریمه نقدی محکوم َشده و الان دوسال پنج ماهه که داخل زندانه و سابقه کیفری هم نداره باتوجه به مرخصی کرونا.هم مرخصی ندادن بهش… حالا آیا امکانش هست که برای ۲۲بهمن مشمول تخفیف مجازات بشه.. یا از مرخصی کرونا استفاده کنه.. چون میگن مرخصی کرونا شاملش نشده

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  139. سحر می گوید

    سلام خواهر من بادوکیلو دوا گیر کرد بهش ۲۵سال حبس دادند الان نه ماه که زندانه ۲۲بهمن بهش عفو تعلق میگیره

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  140. م کرمی می گوید

    سلام شوهر من با ۱۹کیلو تریاک افتاد زندان پارسال قبل از نهایی شدن حکم دو ماه و نیم زندانی کشید.والان یک ماه هست که اجرای احکام حکمو اجرا کردن و ایشون یک ماه هست که داری سپری میکنه و حکمشون ۱۰سال حبس هست.آیا ۲۲بهمن امسال به ایشون عفو یا تعلیقی یا عفو مشروط تعلق میگیره؟؟؟

  141. ارغوان می گوید

    سلام خسته نباشید ،برادر من به جرم ۱۳ گرم شیشه با اعتراض و تسلیم به رای محکوم به ۲۲ ماه حبس هستند ..الان ۴۲ روز هست که روانه زندان شدن ،ممکنه شامل عفو رهبری بشن ؟ واینکه اگر مرخصی بگیرن باز هم شامل عفو میشن؟؟

  142. اکبر می گوید

    سلام خدا قوت به شما حکم من به داشتن ۴۰لیتر مشروب دست ساز محکوم به شش ماه حبس و شلاق جرمه محکوم شدم ایا عف ۲۲بهمن شامل من میشه اگرعف بخورم چقدر داخل هستم اگرشامل عف نشوم چقدر طول می کشه تا پابند بهم بدن تابیرون بیام باتشکر از جواب شما

  143. فرامرز حامدیان می گوید

    سلام پدر من ب علت مواد مخدر هفت ماه زندانی بریدن واسش. الان ۵۰روزه که زندانه، و سال ۷۷ ب علت تصادف پرونده داشته. آیا عفو ۲۲بهمن شاملش میشه یا ن؟ ممنون میشم پاسخ بدید

  144. فرامرز حامدیان می گوید

    سلام پدرم ب جرم مواد مخدر هفت ماه زندانی واسش بریدن و ۵۰ روزه ک زندانه. سال۷۷ هم پرونده داشته ب علت تصادف. ایا عفو ۲۲بهمن شاملش میشه یا ن. ممنون

  145. مرتضی می گوید

    سلام من مرتکب سرقت مقرون به ازار ومسلحانه شدم محکوم به ۴.۵ سال حبس شدم ۲۱ ماه از حبس را در کانون اصلاح و تربیت تحمل کردم سن من ۱۷ ساله و سابقه محکومیت هم ندارم چه عفوی شامل حال من میشه ؟ با تشکر

  146. مرتضی می گوید

    با سلام سرقت مقرون به آزار و مسلحانه برای افراد زیر سن قانونی که محکوم به چهار و نیم سال شده باشد و یک سوم آنرا کشیده باشد مشمول عفو می شود یا نه

  147. محمو می گوید

    سلام خسته نباشید من دو فقره هشت ماه حبس دارم تقریبا دوماهشوکشیدم آیا ۲۲بهمن عف قرارمیگیردیانه جرمم دولتی هستش

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  148. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید من دو فقره هشت ماه حبس دارم تقریبا دوماهشوکشیدم آیا ۲۲بهمن عف قرارمیگیردیانه جرمم دولتی هستش

  149. مجتبی رضایی منش می گوید

    سلام من محکوم به ۹سال حبس شودم ودو سال آن را کشیدم ازشما مقام الی میخام با عفو ۲۲بهمن مافقات نمید چون من دارم خرجه مادرم وبرادرهام را میدم چون کسی را ندارم از شما میخام درخواست من را برسی کنید با کمال تشکر فراوان

  150. ریحانه می گوید

    سلام نامزادم ۵۰کیلو تریاک داشته حکمش ۲۳سال دادن با سه تا پرونده یک چهارم زده شده۱۳سال هفت ماه داخل بوده الان یک سالو خوردی هم هست مرخصی هست الان دوهفته هست جهادی کردن که بره انگشت بزنه بیاد امسال عف بهش تعلق میگیره آیا عفی در کار هست واسه ۲۲بهمن

  151. نیک بخت می گوید

    سلام ب جرم مواد مخدر همسرمو گرفتن و ۳ سال حبس دادن بهش با مرخصی هایی ک بیرون بود ۵ ماه کشیده و اصلا سابقه نداشته
    الان ۲ هفته ای هست تو زندان در قرنطینه است
    آیا بهشون عفو میخوره؟

  152. عسگری می گوید

    سلام‌ همسر من سال ۸۷با مواد شیشه و هروئین گرفتنش حکمش اعدام بود بعد کردنش۲۵سال اعدام رو لغوکردن‌ الان ۱۲سال حبس رو کشیده عفو۲۲بهمن امسال شاملش میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برای مشاوره سرقفلی با وکلای متخصص با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  153. صدیقه محمودی می گوید

    سلام‌روزبخیرخسته نباشیدمن‌سال۹۷به‌جرم‌حمل‌موادمخدربه‌۱۱سال‌و۳ماه حبس محکوم شدم میزان موادهم ۲۵۰گرم بودولی‌به‌قیدسند۸ماه درمرخصی‌هستم ایاعفویاتخفیف مجازات به من تعلق میگیره راهنماییم کنیدتشکرازلطفتون

  154. ناشناس می گوید

    س. شوهرم ۱۱۰ کیلو موادراحمل د کردکه جرمش باربری است ۱۲ سال حبس و۷۰ میلیون جریمه دارد آیا عفو رهبری تعلق میگیره تازه برای مرخصی آمده بود صند هم گذاشتیم

  155. ناشناس می گوید

    سلام شوهرمن بخاطرنگهداری مشروب الکلی که سه بطری یک لیتری بوده بهش ۹ماه زندان دادن الانم بخاطرمعاونت درفسادوفحشا پرونده درحال جریان داره ایا این پرونده که درحال رسیدگی هست بهش عف میخوره یانه

  156. صدیقه قره خانی می گوید

    س. شوهرم ۱۱۰ کیلو موادراحمل د کردکه جرمش باربری است ۱۵ سالحبس خورده بود کردن۱۲ سال ۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی صند گذاشتیم بتازگی مرخصی آمده بود آیا عفو رهبری شامل او می شود

  157. صدیقه قره خانی می گوید

    س. شوهرم ۱۱۰ کیلو مواد مخدر راحمل د کردکه جرمش باربری است ۱۵ سالحبس خورده بود کردن۱۲ سال ۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی صند گذاشتیم بتازگی مرخصی آمده بود آیا عفو رهبری شامل او می شود بیماری قلبی دارد

  158. صدیقه قره خانی می گوید

    س. شوهرم ۱۱۰ کیلو موادمخدرراحمل کرده است که جرمش باربری است ۱۵ سالحبس خورده بود کردن۱۲ سال ۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی صند گذاشتیم بتازگی مرخصی آمده بود آیا عفو رهبری شامل او می شود بیماری قلبی دارد

  159. صدیقه قره خانی می گوید

    س. شوهرم ۱۱۰ کیلو موادمخدر تریاک راحمل د کردکه جرمش باربری است ۱۵ سالحبس خورده بود کردن۱۲ سال ۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی صند گذاشتیم بتازگی مرخصی آمده بود آیا عفو رهبری شامل او می شود بیماری قلبی دارد

  160. صدیقه قره خانی می گوید

    س. شوهرم ۱۱۰ کیلو موادراحمل د کردکه جرمش باربری است ۱۵ سالحبس خورده بود کردن۱۲ سال ۷۰ میلیون تومان جریمه نقدی صند گذاشتیم بتازگی مرخصی آمده بود آیا عفو رهبری شامل او می شود بیماری قلبی دارد

  161. مجید می گوید

    سلام بنده به ۳سال وده ماه حبس محکوم شدم وجرمم موادمخدرهست .من ۷ماه درحبس بودم والان ۴ ماه است آمدم مرخصی وبه دلیل مشکلات بدمالی خودم وهمسرم نتونستم برم زندان والان میخوام برم آیا میتونم تقاضای عفو کنم …تاالان ازهیچ عفوی استفاده نکردم ..و۵سابقه هم دارم البته مواداولین سابقه ام است..ممنون

  162. سلیمانی می گوید

    سلام بند ۱۴ماه حبس دارم که الان مدت ۶ماه از آن را کشیدم مدت ۸ماه الباقی را باید چکار کنم که از زندان آزاد بشم
    لطفا کمکم کنید
    ممنون

  163. میلاد می گوید

    سلام..خسته نباشین..ممنون ک با حوصله جواب میدین..پسرم دو ماه ب خاطر دو پرونده در زندان ب سر میبره..یکی ب خاطر چاقو ک رضایت رو پرونده هس چون جنبه ی عمومی داشته یکسال زندانی براش بریدن..و پرونده ی دوم مشروبات الکلی که۳۷۳۰۰۰۰۰۰میلیون جریمه نقدی هس..ایا امکان عفو وجود داره؟

  164. ناشناس می گوید

    سلام بنده روبا۱۳گرم هرویین و۶گرم شیشه گرفتن۵۰روزهم زندان بودم که باسندبیرونم ۱۰سال بهم حبس دادن که تسلیم به رای قاضی زدم آیاعفو۲۲بهمن شاملم میشه

  165. محدثه نجفی می گوید

    باسلام میخواسم ببینم شوهرم عفو میخوره یانه جرمش سرقته ولی سرقت نکرده اوفداده گردنش بخواتره کناهه نکرده افداده زندان میخوایم ببینم عفومیخره ممنونم

  166. ابولفضل صالحی می گوید

    با سلام یکی از بستگان ب دلیل ۱ گرم و ۲۰ سانت شیشه ب ۲ سال و ۳ ماه زندان محکوم شده ک ۱ سال مجازات شده ایا عفو رهبری ۲۲ بهمن شامل حالش میشود یا ن؟ممنون

  167. تنهو می گوید

    سلام .من شوهرم به ۵ سال و ۳ ماه برای مواد محکوم شده ،الان ۱ سال و ۳ ماهشو کشیده .ایا عفو ۲۲بهمن بهش میخوره ؟اگر نمیخوره من چه کار میتونم بکنم که بیاد بیرون

  168. مصطفی دوستان می گوید

    سلام.خسته نباشین.منو با ۲۳ گرم مواد گرفتن بهم ۵سال حبس داده یکسال ازحبس وکشیدم.اولین سابقه ام هست.الانم مرخصی هستم.ورودبه زندانم بهمن ۹۸.چجوری میتونم کلا تموم کنم این پرونده رو.مرسی

  169. سجاد شمس می گوید

    با سلام من راننده هستم یه با برا دونفر از هندیجان به سمت تهران داشتم دو عدد یخچال وسه عدد لباسشویی که قرار بود آنها را به تهران دست صاحبشون برسونم ولی بروجن پلیس آگاهی منو بازداشت وماشین را به پارکینگ برد و گفت کالای قاچاق است جریمه را پرداخت کردم ولی ماشینم میگه مصادره کاری عفو را انجام دادم قاضی هم امضا کرد آیا عفو شامل حال من میشه هیچ سو پیشینه هم ندارم

  170. یاسین می گوید

    با سلام همسر من به جرم اخذ رشوه به مبلغ۱۱میلیون به ۱۵ سال حبس محکوم شدن که نصف آن تعلیق شده و۷/۵ باقی مانده و الان ۵ماه است که در زندان است.با توجه به اینکه شاکی خصوصی ندارد و رد مال هم انجام شده و جریمه پرداخت شده ایا عفو یا آزادی مشروط در حال حاضر شامل حالش میشه در ضمن برادر شهید هست و سرپرست مادر پیرش

  171. محمدعلی سویلحاوی زاده می گوید

    سلام عفو۲۲بهمن ۹۹شامل قاچاق مشروبات میشود

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام بله

  172. ناصر می گوید

    سلام خسته نباشید پدر و خواهر شوهر من دعوا کرده بودن دیشونو دادن سه سال زندان داشتن نصفش افع گرفته شده یک ونیم سالشون مونده آیا در ۲۳بهمن افع گرفته میشود

  173. محمد رضا می گوید

    با سلام و عرض ادب
    حکم قطعی شده ولی اجرا نشده به علت عدم حضور محکوم در دادگاه تجدید نظر به مدت ۹۱ روز مشمول عفو رهبری هست ؟
    راهی برای تبدیل حکم یا موردی که به حبس منتهی نشه هست ؟
    ممنون از تلاش و زحماتتون

  174. محمد رضا می گوید

    سلام و عرض ادب
    حکم قطعی شده تحدید نظر و اجرا نشده به دلیل عدم حضور ومعرفی محکوم به اجرای احکام مشمول عفو رهبری هست ؟ راهی وجود داره که حبس تبدیل به مجازات دیگه بشه ؟
    ممنون از راهنمایی های شما

  175. مرتضی نادری می گوید

    سلام. خسته نباشید.یکی ازبستگان به جرم نگهداری موادبه ۲۵سال و۱ماه حبس تعزیری محکوم شده که بااحتساب ایام بازداشت قبلی یکسال داخل زندان میباشد.ایاعفو یامرخصی به اوتعلق میگیرد

  176. محمدی می گوید

    سلام برا شش ماه محکومیت عفو رهبری ۲۲ بهمن شامل میشه یانه؟چرا شرایط عفو تو سایت نمیزارن؟توروخدا ج بدین

  177. محمدی می گوید

    سلام برا شش ماه محکومیت عفو رهبری ۲۲ بهمن شامل میشه یانه؟شرلیط عفو ۲۲بهمن چیه ؟؟

  178. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشیدیکی ازدوستای خانوادگیمون زندانه ۵سال قاضی بهش حکم داده الان ۴الی ۵هست زندان ایااین اقاعف بهش میخوره

  179. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشیدیه سوال داشتم ازتون یکی ازدوستام زندان ۵سال داره ۴الی ۵ ماه زندانه ایاعف بهش میخوره برای ۲۲بهمن

  180. رسول می گوید

    سلام من به سه ماه حبس تعزیری و مبلغی محکوم شدم پول رو واریز کردم برای این سه ما چکار میتونم بکنم که زندان نروم

  181. مسعود می گوید

    سلام همسرم به مدت ۸سال محکوم شده باردومشه ایا عفوشاملش میشه

  182. اراد می گوید

    سلام پدر من ۳سال پیش با۱۰۰گرم تریاک گرفته شد ب دلیل دعوا با مامور ۴گرم هروئین گذاش رو پروندش و ۵سال زندان محکوم شد ک با سند اومد بیرون و تجدید نظر دادیم ۲سالو نیم کم شد الان ۵بهمن خودشو تحویل داد و سندا ازاد شدن ایا شامل عفو میشه برای ۲۲ بهمن .برای ۲۲بهمن عفو ب مواد مخدر داده شده

  183. ناشناس می گوید

    پدر من ب جرم ۵گرم مواد سفید ۳سالو نیم حبس تعزیری دادن ک ۹ماهه در زندانه ایا ۲۲بهمن یا عید نوروز عفو بهش میخوره

  184. عبدالغفور داودی می گوید

    باسلام خدمت بزرگواران محترم قوه قضاییه اینجانب عبدالغفور داودی مددجوع فوقذکر تقریبا به مدت ده سال که‌ تحمل‌ حبس مینمایم وتاکنون هیچ عفوی شامل حال بنده نگردیده است لذالازم بذکر است که من جز نام پاک خدا کسی راندارم دوفرزند داشتم همسرم طلاق قیابی گرفت وفرزندانم درمدتی که‌در زندان بسر میبردم باخواهرم زندگی میکردن فرزند کوچکم برحمت خدارفته حال من ماندم بادخترم که سیزده سال داره وکسی راجز من ونام پاک خدا هیچ کس رانداریم منم در زندان باز یزد بسر میبرم ومدت هفت هشت ماهی هست که باشوع کرونا نرفتم زندان وازطرفی از تنهایی دخترم رنج میبرم ومستاجرم دریکی از روستاهای شهر زاهدان که زندگی کردن حتی برای من که دخترم به بلوغ رسیده واقعا سخته برام زندانی بودنم که دلیل قیبتم فقط فرزند بیکسم است بخاطر خدا کمکم کنید مادر بچه‌ها که خیلی وقته که ازدواج کرده بعد فوت بچه کوچکم فقط دلواپس تنها دخترم هستم کاش میمردم ولی چنین روزی بسرم نمی آمد

  185. ماهان می گوید

    سلام من ۲۲ماه حبس دارم ۲ماه کشیدم شامل عفو میشم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  186. ماهان می گوید

    سلام من ۲۲ماه حبس دارم ۲ماه کشیدم شامل عفو میشم کل جریمه را حساب ریختم

  187. محسن می گوید

    سلام من به خاطر شهادت کذب به ۹۱ روز حبس محکوم شدم ایا امکان عفو رهبری وجود داره برای ۲۲ بهمن

  188. سمیه می گوید

    سلام ممنون میشم در مورد عفو رهبری ۲۲ بهمن ۹۹ اطلاعاتی در اختیارم قرار بدین، این عفو در مورد مستثنی ها هم شامل میشه؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  189. مصطفی می گوید

    سلام من ۶سال زندانی داشتم ک یک سال آن را در زندان بودم وبعد از اولین مرخصی دیگه به زندان بر نگشتم الان هشت سال از ان میگذره به نظرتون چیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم فرار از زندان محکوم میشوید

  190. حامد می گوید

    سلام من دوسال پيش با مشروب گير كردم و ١٥ روز حبس بودم و سندگذاشتم ازاد شدم بعد ١سال حبس دادن و چندوقت پيش تخفيف مجازات خورد شد ٦ماه حالا عفو ميخورم امسال؟يا ميشه با دستبند الكترونيكي همشو بيرون بود؟

  191. وحید خلفیان می گوید

    سلام خسته نباشید من به خاطر سرقت مقرون به آزارالان از سال ۹۳ بارضایت شاکی مدعی حبس تحمل می‌نمایم چیکار کنم آزاد بشم میتونست راهنمایی کنید باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باجلب رضایت شاکی یا درخواست ازدی مشروط نمایید

  192. عسل می گوید

    سلام و خسته نباشد شوهر من چهار ماه حبس خوره وامروز هم ۱۱ روز است که زندان هست
    و فاقد محکومیت کیفری است
    وهیچ پرونده ای هم نداشته ایا شامل عفو رهبری میشود

  193. عسل می گوید

    سلام شوهرم چهار ماه زندانی دارد والان ۱۱ روز است زندان است
    وفاقد محکومیت کیفری هست وهیچ پرونده ای هم نداشته است و۲۰سالش است.
    آیا عفوی رهبری شامل حالش میشود وآزاد میشود؟

  194. خدیجه می گوید

    سلام میخواستم برای زندانی ک ازش مواد مخدر نگرفتن ولی چون اون خونه گزارش داده بودن توش خلاف انجام میشه..گرفتنش .الان ۱ماه بیشتره ک زندان بازداست موقته قاضی دستور وثیقه نمیده براش بزارن و چون اعتراض زده ب پروندش حتی قاضی نمیزاره وکیل پروندشو بخونه…میخواستم ب دفترامام جمعه نامه درخواست بنویسم برای همکاری ولی نمیدونم چ متنی انتخاب کنم..و اینکه این اقا هیچگونه سابقه قبلی نداره

  195. سعید می گوید

    سلام ببخشید سوالم این بود که آیا عفو ۲۲بهمن ۹۹شامل مقرون آزار میشه مدت حبس ۵ سال بوده و الان حدود ۲وسال ونیم ازحبس را کشیده میخواستم ببینم شامل این فرد میشه یا نه بدون شاکی هم هست

  196. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشین ببخشید برادر من با ۳۰ گرم مواد مخدر سفید حدود ۵ ماه پیش گرفته شده الان میخاستم بپرسم ایابا گذاشتن سند هنگامی که بیرون از زندان باشه عفو عید نوروز یا ۲۲ بهمن هم شامل او می شود

    ممنونمم از پاسخ شما

  197. ک.اعتصامیفر می گوید

    سلام برادرم یک پنجم حبسش را کشیده عفو میگیره ؟برای مرخصی میگن باید مبلغ جریمه اش باید ریخته شود بعد با سند بیاد مرخصی نمیشه جریمه رو نریزه بیاد ؟

  198. الیاس می گوید

    سلام پدرم در زندان هست یکسال حبس داره شاکی داشت .رضایت شاکی شو گرفتیم ایاعفو شامل حالش میشه؟

  199. ک.اعتصامیفر می گوید

    سلام کسی که یک پنجم را کشیده جریمه داره برای مرخصی بغیر از وثیقه باید جریمه اش رو بده تا بیاد مرخصی یا منظوری میتونه بیاد مرخصی

  200. الیاس می گوید

    سلام پدرم در زندان هست که یکسال حبس محکوم شد شاکی داشت رضایت شاکی شو گرفتیم الان عفو شامل حالش میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام باید دادنامه و میزان حبس تحمل شده را بررسی کرد . با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  201. الیاس می گوید

    سلام پدرم در زندان هست یکسال حبس محکوم شد شاکی داشت رضایت شاکی شو گرفتیم الان عفو شامل حالش میشه

  202. معصومه بهلولبندی می گوید

    سلام شوهرم رابه جرم حمل پنجاه وسه کیلوتریاک گرفتن الان تقریبانه ماهه درزندان شش سال حبس داشت که باامتیازتسلیم به رای یمسال ونیم عفوخورد والان درحال حاضر چهارسال وشش ماه حبس داره ودرشهراصفهان محبوس مادرشهراراکیم واین مدت حبس هیچگونه ملاقاتی باایشون نداشتم ممکنه عفورهبری شامل حالش شده باشه

  203. اکبر می گوید

    سلام من با۵۲کیلوتریاک پارسال دستگیرشدم وباسندآزادشدم والان ۴۲روز زندانم آیا عف ۲۲بهمن به من تعلق میگیره ممنون میشم جواب بدید

  204. مظاهر می گوید

    سلام بعد از موافقت باعفوزندانی وامدن نامه ای عف زندانی کی ازاد میشود

  205. ز می گوید

    بستگی داره به شرایط عفو و حکم صادره از دادگاه که مطابقت داشته باشند.

    1. مهدی حسینی می گوید

      بله

  206. مجید احمدی می گوید

    من ۲۲ سال حبس دارم چقدر باید بکشم که رای باز شوم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بعد گذشت یک سوم امکان استفاده از نهاد ازاذی مشروط هست

  207. ستار براتی می گوید

    سلام من یک سال زندانی دارم هیچ سابقه کیفری ندارم اگه الان زندان برم عفو رهبری بهم میخوره

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  208. ای می گوید

    سلام خسته نباشید همسر به جرم دستکاری درارکان خودرو ۱۴ساله پیش دستگیر شد وبعداز شش ماه دوندگی و رضا یا شاکی با وثیقه ازاد شد الان بعداز ۱۴ساله براش ابلاغیه اومد و بعداز رفتن به دادسرا روانه زندان شده یه ماه است که در زندان است الان چه راهی برای این مشکل پیشنهاد میکنید

  209. کبرئ اعتصامی فر می گوید

    سوال کردم پیام امد اما پاسخ سوالم رو پیدا نمیکنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام سوالی از شما ثبت نشده

  210. منصوری می گوید

    همسرم با هشتصد گرم تریاک چندماخ پیش گرفتن با وثیقه آزاد بود یه هفته رفته زندان عفو رهبری میخوره؟

  211. شاهین می گوید

    سلا برادر من با یک گرم ونیم هرویین گرفتن براش ۵ سال زندانی حکم کردن الان یک ساله داخل زندان هستش ایا عفو ۲۲ بهمن بهش میخوره باتشکر

  212. Sh.sh می گوید

    سلام وقت بخیر
    همسر من به جرم نگهداری مشروبات الکلی به یکسال حبس تعزیری محکوم شده در حال حاضر۸۰ روزه در زندان هست آیا عف ۲۲ بهمن امسال شاملش میشه؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  213. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید من به یازده سال ونه ماه حبس محکوم شده ام و الان حکم من به اجرای احکام امده و باید بروم زندان وبا وثیقه آزاد هستم ۲فرزند دختر و یک پسر دارم می خواستم ببینم عفو رهبری شامل حال من می شود یا خیر با تشکر از زحمات شما

  214. ناشناس می گوید

    سلام همسرم به جرم ارتشا محکوم شده به ۷ سال و نیم و ۲ سال از حبسش گذشته ایا عفو یا ازادی مشروط شاملش میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  215. عسل می گوید

    سلام برادرمن ۱۸کیلوموادمخدرگرفتن ۱۰شیشه و۸هروئین مال خودش نبوده براش زدن نگهدارنده الان ۳۵روزه زندان حکمش کی قعطی میشه وقاضی چه حکمی میده چون سابقه نداره آیاتوبه نامه بنویسه روحکمش تاثیرمیزاره یانه لطفاجواب بدید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام با توجه به میزان مواد حبس بسیار سنگین و تا سی سال هم ممکنه. هنوز حکمی نیومده که قطعی بشع بعد از صدور حکم بعد از تجدید نظر خواهی یا انقضا مهلت بیست روزه قطعی میشه . ندامت یکی از جهات تخفیفه ولی به نظر قاضی بستگی داره

  216. ریاحی می گوید

    سلام‌من‌همسرم‌به‌جرم‌دزدی‌ازمدرسه‌به‌شش‌ماه‌حبس‌تعزیری‌محکوم‌شده‌است‌ودر۲۱بهمن‌به‌زندان‌رفته‌است‌آیاعفو‌رهبری‌شاملش‌میشه‌درضمن‌هفت‌میلیون‌جریمه‌نقدی‌شده‌بود‌که‌پرداخت‌کردیم‌لطفا‌جواب‌بدید

  217. ریاحی می گوید

    سلام من شوهرم به جرم دزدی از مدرسه به‌شش‌ماه‌حبس تعزیری محکوم شده‌است‌ودر‌بیست‌ویک‌بهمن‌به‌زندان‌رفته است‌آیا‌عفو رهبری شاملش میشود

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  218. ناشناس می گوید

    سلام برای حبس یک سال که رای قطعی هم امده باشه شاکی خصوصی هم نداره عفو رهبری شاملش میشود

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام عفو باید مقداری از مجازات تحمل شده باشد

  219. ولی می گوید

    با سلام بنده زندانی هستم سال ۹۰ به جرم حمل مواد مخدر دسگیرشدم و به ۲۵ سال حبس محکوم شدم اکنون ۹سال ونیم است تحمل حبس می نمایم سابقه اولم است برج ۲ از زندان برام عفوموردی رد کردن آیا عفو ۲۲بهمن ۹۹ شامل حالم میشه یانه عفومشروط میگن مواد بالای صد کیلو عمده باید یک دوم تحمل نمایید یک دوم هنوز ۲ سال دیگه مونده

  220. ناشناس می گوید

    سلام داداش من در بهمن ماه ۹۴در زندان است که با موادی گرفتنش که مال خودش نبود اون متأهل و دارای دو فرزند می باشد عف ۹۹بهش تعلق میگیره

  221. نادیا می گوید

    سلام ازپدرم یک گرم ماده سفیدگرفتن وپدرم مصرف کننده هم هستش دوسال حبسوهشتصدجریمه دادن.الان۴ماهه که زندانه عفو۲۲بهمن یانوروزشاملش میشه??مثلا یک پنجم حبسش میشه چندماه?بایدنامه بنویسه برای عفویانه؟ممنون میشم جواب بدین

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر به نظر نمیرسه شامل عفو بشوند

  222. نادیا می گوید

    ازدوسال حبس یک پنج میشه چقد

  223. یوسفپور می گوید

    سلام همسرم به ۵سال حبس وپرداخت ۳۰۰ تومان جریمه بابت نگهداری مواد محکوم است.با توجه به اینکه ایشان ۵ماه و خورده ای تحمل حبس نموده اند ایا عفو امسال رهبری شامل حال ایشان میشود.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  224. شبنم می گوید

    سلام عفو ۲۲ بهمن رو پس چه زمانی اعلام میکنند و زندانی رو ازاد میکنند؟

  225. شبنم می گوید

    سلام عفو ۲۲ بهمن رو کی اعلام میکنند و کی زندانی رو ازاد میکننداگر عفو بخوره؟

  226. کریمی می گوید

    سلام شوهر دوسال هس ک رفته تو جریمه جرم مشارکت در حمل مشروبات الکلی هس براش ۷۰۰ میلیون جریمه بریدن و الان تو جریمه هس است عفو شاملش میشه

  227. نگار امیری می گوید

    سلام همسر من محکوم به ۳ سال و۶ ماه حبس می باشد و ۱۹ ماه آن را حبس کشیده است و جرم همسرم دعوای مسلحانه می باشد که رضایت شاکی را بجا آورده ایم ودارای سو سابقه میباشد آیا عفو شامل ایشان میشود

  228. ناشناس می گوید

    بنده ی پرونده دارم که ۶ماه حبس تعزیری برام قطعی شده بود وباگرفتن رضایت شاکی های خصوصی پرونده،به سه ماه یک روز تبدیل شد،میخواستم بدونم باتوجه به اینکه بنده رضایت شکات راگرفته ام وشاکی خصوصی نداره پروندم شامل عفو رهبری میشم؟

  229. حسین می گوید

    بنده ی پرونده دارم که ۶ماه حبس تعزیری برام قطعی شده بود وباگرفتن رضایت شاکی های خصوصی پرونده،به سه ماه یک روز تبدیل شد،میخواستم بدونم باتوجه به اینکه بنده رضایت شکات راگرفته ام وشاکی خصوصی نداره پروندم شامل عفو رهبری میشم؟

  230. محمدی می گوید

    سلام برادرم به خاطر سرقت ضبط ماشین که چند شاکی خصوصی داره چند روز در زندان براش چقدر زندان میبرن این که دادگاه میگه ۲۰۰ملیون باید بدین مگه چطوری حساب میکن اگه رضایت شاکی هاشو بگیریم چقدر باید در زندان باشه تحصیل کرده و هیچ سابقه نداره یه پدر مریض هم داره تو رو خدا بگین چیکارش میکنن

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سرقت ضبط چرا چند تا شاکی داره؟

  231. ناشناس می گوید

    خسته نباشین ببخشید برادر من با ۳۰ گرم مواد مخدر سفید حدود ۵ ماه پیش گرفته شده الان میخاستم بپرسم ایابا گذاشتن سند هنگامی که بیرون از زندان باشه عفو عید نوروز یا ۲۲ بهمن هم شامل او می شود

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلامت باشید خیر

  232. هاشمی می گوید

    سلام لطفا جواب بدید کسی که تا حالا سابق نداشته تحصیل کرده هست ولی به دلیل اعتیاد دست به دزدی زده و ۳۰تا میگن شاکی داره چند روز گرفتنش چقدر براش میبرن اگه شاکی ها رضایت بدن چیکارش میکنن جرمشان برداشت ضبط ماشین بوده چند مورد

    1. محدثه لواسانی می گوید

      مجازات سرقت حبس از سه ماه و یک روز تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود اگر همه شکات رضایت بدهند می توانند تخفیف بگیرند البته اگر چندین ضبط ماشین در زمانهای مبعدد سرقت کرده باشند تعدد جرم را شامل می شود اگر بیش از سه جرم نباشد حداکتر یعنی دوسال امااگر بیش از سه جرم باشد در رابطه با این موضوع سه سال حبس اجرا می شود

  233. سکینه حبیبی می گوید

    سلام وخسته نباشید برادرم من جرمش سرقت مسلحانه است ۱۲ سال حبس و۷۴ ضربه َشلاق هفت ماه است که دوسالشو تخفیف مجازات گرفتیم حالا حبسش شده ۱۰سال الان هم شیش سال و دوماه حبس کشیده حالا میتونه از آزادی مشروط استفاده کنه ممنون میشم اگه راهنمایم کنن خداخیرتون بده

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام استفاده از ازادی مشروطدر صورتی موافقت می شود که رییس زندان زندانی را تایی کند و سپس قاضی اجرا پیشنهاد ازادی او را بدهد

  234. نسرین می گوید

    سلام شوهرم۶ماه حبس کشیده با۵کیلوتریاک گرفتنش ۳سال۱۱ماه بهش حبس دادن ایاماده۱۰ بهش میخوره خیلی از رفیقاش ازاد شدن ازاین ماده استفاده کردن لطف کنین راهنماییم کنین.
    چراعفو۲۲بهمن شامل زندانیا نشدحتی تخفیف هم ندادن؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام عفو شامل حال اشخاصی شد که با توجه به جرم میزانی ازمحکومیت را تحمل کرده باشند.

  235. نسرین می گوید

    ایاازادی مشروط شامل حال زندانی که با ۵کیلو تریاک گرفتنش ۳سال۱۱ماه بهش حبس دادن هم میشه سابقه دوم هس ۵سال پیش سابقه اولش با دوکیلو بوده عفو زیر ۵سال شرایطش چجوریع

    1. محدثه لواسانی می گوید

      عفو به ایشان تعلق نخواهد گرفت

  236. امیر می گوید

    با سلام به خاطر ساخت مشروبات الکلی دست به هفت ماه زندان وهفتصد میلیون جزای نقدی محکوم شدم به نظر شما جزای نقدی رو چکار میتونم بکنم در صورت عجز از پرداخت حداکثر چقدر باید تحمل زندان نمایم چون میگن حداکثر زندان برای جزای نقدی سه سال و نیم است لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید

    1. وکیل تاپ می گوید

      جزای نقدی اول تقسیط میشه یا از حقوق برداشته میشه در نهایت و عدم توانایی حبس داره هر صد هزار تومان یک روز حبس

  237. نازنین می گوید

    سلام خسته نباشیدهمسرمن۵سال حکم تعلیقی داره و۱۰ماه و۱۳روزحکم تعزیزی داره جرمش هم۴گرم موادمخدرشیشه وهروئیین بوده الان ۲ماه ازحبسش روکشیده رای بازهستش ۵روز۵روزشده سوال من ازشمااینه که ایاعفوبهش میخوره؟
    سوال دومم اینه که آیاازگزینه ازادی مشروط میتونه استفاده کنه چندوقت دیگهبایدبمونه تابتونه ازش استفاده بکنه؟ممنون میشم جواب بدین جناب

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام خیر ممکن نیست
      ازادی مشروط بعد از تحمل یک سوم حبس شرایط داره و بسته به نظر رییس زندانه و اجباری نیز در کار نیست

  238. نازنین می گوید

    سلام خشته نباشید.
    همسربنده۵سال حکم تعلیقی دارندو۱۰ماه و۱۳روزحکم تعزیزی به جرم موادمخدرشیشه وهروئیین ۲ماه ازحبسش راکشیده ورای بازهست و۵روز۵روزهستندشوال من ازشمااینه که آیاعفو۲۲بهمن ۹۹شاملش میشه؟سوال دومم اینه که ازگزینه ازادی مشروط میتونه استفده کنه؟چندوقت دیگه بایدبمونه تابتونه ازش استفاده کنه؟؟میشه لطفاجواب بدیدممنونم.

  239. نازنین می گوید

    سلام خسته نباشیدهمسرمن۵سال حکم تعلیقی داره و۱۰ماه و۱۳روزحکم تعزیزی داره جرمش هم۴گرم موادمخدرشیشه وهروئیین بوده الان ۲ماه ازحبسش روکشیده رای بازهستش ۵روز۵روزشده سوال من ازشمااینه که ایاعفوبهش میخوره؟
    سوال دومم اینه که آیاازگزینه ازادی مشروط میتونه استفاده کنه چندوقت دیگه بایدبمونه تابتونه ازش استفاده بکنه؟ممنون میشم جواب بدین جناب

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر
      ازادی مشروط بعد از گذشت یک سوم مجازات و با رعایت شرایط ممکن است

  240. خانم ساعدی می گوید

    سلام خسته نباشین برادر من به جرم غیر عمدی نگه داشتن فشنگ قدیمی سه سال حبس براش بریدن دوسالشو بخشیدن ویکسالش مونده الانم از ده اذره۹۹زندان بسر میبره قبلا هم دوماهی حبس کشیده روی هم سوال من اینه ایا برادرم شامل عفو رهبریه یا عفو مشروط لطفا جواب منو بدین

  241. امید.ج می گوید

    بنده یکبار با ۴کیلو حشیش گیر کردم ۴سال بهم حکم دادن.یک سال ونیمش تعلیق بود.۱۳ماه از حبس رو کشیدم ولی دوباره در مرخصی با ۴کیلو حشیش دوباره گیر کردم و ۶سال حبس دادن بهم.چطور میتونم این دو حکم رو ادغام کنم.حکمم چند سال میشه تقریبا؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      شما مرتکب تکرار جرم شدید حداقل مجازات جرم ارتکابی میانگین بین حداقل و حداکثر مجازات قانونی آن جرم است و دادگاه می¬تواند شما را به بیش از حداکثر مجازات تا یک‌چهارم آن محکوم کند

  242. مسلم خانی می گوید

    سلام وخسته نباشید خدمت شما بزرگوار .آیا عفو امسال ۹۹به جریمه زندانیان موادمخدر تعلق میگیره ممنون میشم جواب بدید .

    1. محدثه لواسانی می گوید

      بله مگر اینکه مسلحانه و عمده باشد

  243. نوری می گوید

    برادر من حدود یکهفته است که خودشون و معرفی کردن زندان.جرمشون طوری که بازرس کزارش نوشتن ۲۵۰گرم تریاک بوده که اعتراف کردن برای خودشون نبوده و صاحب مواد به صورت محضری اعلام کردن که مواد برای ایشون و ربطی به برادر بنده نداشته.ولی با این وجود ۶سال زندانی برای ایشون حکم شده.حدود ۴سال پیش هم مورد این چنینی دلشتن که ۲سال حبس داشتن.سوال من اینه با توجه به این شرایط و با وجود یک فرزند عفو شامل حالشون میشه.

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام خیر

  244. بهرام می گوید

    سلام.بنده بخاطر مشروبات دست ساز داخلی ۶ ماه حبس ۷۴ شلاق تعذیری و ۲۱میلیون جریمه شدم.بدون سابقه کیفری. چطور میتونم زندان نرم؟ایا میشه مجازات جایگزین انتخاب کنن؟تشکر

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام بسته به نوع جرم داره باید دادنامه بررسی بشه در هر حال اگر مجازات قانونی نهایتا یک سال باشه امکان مجازات جایگزین وجود داره

  245. پروانه کوچکی می گوید

    شوهرم به گفته ای صاحاب کارش رفته یه کارگاه رو آتیش زده و براش ۱ سال زندان بریدن آیا عف براش ممکنه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام خیر

  246. سدنا می گوید

    سلام اقام رو به جرم دزدی تو سال۹۰ گرفتن بعد از یازده ماه با سند اوردنش بیرون بعد واسش حکم اومد پانزده سال حالا دو ماه دوباره رفته زندان ودوباره یه لایحه واسش نوشتن فرستادن دادگاه تجدید نظر جوابش اومده هفت سال دوباره برگه رضایت شاکیه رو برده میخوام بدونم از حکمش دوباره کم میشه تکلیفش چیه ممنون میشم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام .بسته به مبلغ مال دزدی داره

  247. دیار می گوید

    ۲ سال تعلیق داشته تو تعلیق مجدد خلاف انجام داده حکم اومده ۶۳ ماه حبس به اضافه حبس قبلی .یعنی سابقه دوم چقد بکشه رای باز میشه ؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      منظورتون از باز شدن رای چیه؟ تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  248. احمدی می گوید

    سلام وخسته نباشید…همسرم بیست ماه تو زندانه وهنوز هیچ حکمی برای او صادر نکردند…وقتی هم به دادگاه مراجعه می کنیم می گویند بازداشت موقته…به تهمت امنیتی..با اینکه اون به هیچگونه فرقه ای گرایش نداره…همسرم مرتکب هیچ جرمی نشده…حالا به نظرتون تکلیف اون چیه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      متاسفانه در این نوع جرایم امکان طولانی شدن بازداشت هست اما اگر حکم صادر بشه این ایام برای ایشان حساب خواهد شد

  249. رمضانپور می گوید

    پسرم ۱۱ماهه در زندان میباشد براش ۲سال وسه ماه بریدن ایا میتواند از عفو مشروط استفاده کنه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام استفاده از نهاد ازادی مشروط بعد از تحمل یک سوم حبس و با رعایت شرایط قانونی میسر است

  250. مریم می گوید

    سلام
    همسر من به علت دست بردن در روزنامه رسمی وعوض کردن تاریخ ان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده الان سه هفته هست در زندان است در چه صورتی میتونه بیاد بیرون
    با رای ازادش موافقت نکردن میگن باید یک ماه بمونی
    اجازه ملاقات ومرخصی هم نداره
    ایا میشه تبدیل به جزای نقدی بشه وبیاد بیرون
    چطور بایدبرای بیرون ام نش اقدام کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  251. نوری می گوید

    سلام و عرض ادب
    همسر من الان در زندان سمنان به سر می برند.خرداد ماه یکی از دوستانش‌ باهاشون تماس میگیرن که یه بسته رو میفرستن سمنان و برن و تحویل بگیرن و گفتن که بعدا میگم کجا و به کی تحویل بدی.بعد از تحویل گرفتن پلیس دستگیرشون میکنه و خودشون بسته رو باز میکنن که داخلش ۲۵۰گرم تریاک بوده. ایشون و دستبند میزنن و میبرن بازداشت و اصرار میکنن که اقرار کن مال خودته.با قید وثیقه آزاد میشه و اعترافی هم صورت نمیگیره و فردی که بسته رو براشون فرستاده بوده در محضر سندی رو تنظیم میکنن که این آقا اصلا دخل و تصرفی در مورد این موضوع نداشتن و اون آقا امضا میکنه.بهمن ماه حکم میاد ۶سال زندان.که الان حدود دو هفته است که رفتن.همسرم حدود ۴سال پیش یه همچین پرونده ای داشتن که دو سال حبس داشت و یکسالش و زندان بودن و بقیش عفو مشروط خورد.حالا با توجه به اینکه هیچ اعتراف و دخل و تصرفی در این مورد نداشته و اون آقا خودش تایید کرده که جنس برای من بوده فکر میکنید ایشون تبرئه میشن و ما باید چیکار کنیم؟میشه لطفا کمکم کنید

  252. ناشناس می گوید

    سلام همسر من با۳گرم شیشه دستگیر شدهو بعداز۴روز زندان با وثیقه الان بیرونه ایاعفو شاملش شده؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      عفو بعد از صدور حکمه و تا وقتی حکم ندادند اصلا صحبت از عفو بیهوده است

  253. اسماعیل پور می گوید

    سلام همسر من درسال ۹۵به جرم حمل ۵۲کیلو هرویین در مرز ایران و افغانستان دستگیر شده و به ۱۸سال زندان محکوم شده الان ۵ سال بهش عفو موردی خورده.میتونه از آزادی مشروط استفاده کنه یا بهش تعلق نمیگیره؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام استفاده از ازادی مشروط بعد از تحمل یک دوم مجازات ممکن است

  254. فرامرزدادی حسن آباد می گوید

    سلام وخسته نباشید….بنده رابا۱۲۰۰عددشیشه مشروبات ازنوع خارجی درسال ۱۳۹۷برج ۲گرفته اندوبه حبس ۳۰ماه ویک میلیاردودویست ونودوپنج میلیون تومان جریمه شدم که عفو۴۰سالگی انقلاب اسلامی شامل حبس شدوبه هفت ماه نیم وجریمه قبلی تبدیل شدبعدارعفوتقاضای تخفیف مجازات به قاضی حکم پرونده دادم وجریمه ام شدشیصدوچهل وپنج میلیون تومان الان هم تقریبابعدازپایان حبس واردجریمه شدم و۲۲ماه ازجریمه گذروندن آیاشامل عفوموردی …مشروط…می شوم لطفاراهنماییم کنیدباتشکروقددانی

  255. زهرامحمدی می گوید

    سلام وخسته نباشید خدمت وکلای عزیزوزحمت کش من درسال۹۷به جرم نگهداری موادمخدربه ۱۱سال و۳ماه محکوم شدم به وزن ۲۵۲گرم بود که با تجزیه به ۵۰ گرم کاهش یافت ایاعفویاتخفیف مجازات به من تعلق میگیره هیچ سابقه دیگه ای ندارم ممنون میشم راهنماییم کنیدباتشکر

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر متاسفانه

  256. بهار می گوید

    سلام خوبید، همسرم به جرم ادم ربایی به ۱۵ سال حبس محکوم شد ولی بعد از کسب رضایت شاکی به ۶ سال تقلیل یافت ولی ماده ۱۰ قانون کاهش مجازات شامل اون نشد چرا؟ وایا میتونیم پیگیر اون بشیم کا شاملش بشه؟ در ضمن موقع اجرای کلی ماده ۱۰در سال ۹۸ پرونده ایشان چون در دیوان بود برای ماده۱۰ ارسال. نشد تا اینکه چند روز قبل بعد از ارجاع پرونده از دیوان، قاضی نامه کاهش مجازات ایشان را داد وچون به پرونده ایشان در شهر دیگر رای داده میشود توسط اون دادگاه رد کاهش مجازات شد، ایا کاری میتوانیم بکنیم؟

  257. اکبر مرادی می گوید

    سلام من به جرم مشارکت در سرقت محکوم به ۶ ماه حبس و۴۰ صربه شلاق و۳۰ ملیون رد مال شدم اماه حبس رو کشیدم والانم اماه مرخصی اومدم میخواستم بپرسم اگه رضایت شاکی بگیرم بقه حبسمو باید بکشم ایا امکان تمدید مجدد مرخصی هست

  258. محمدجواد می گوید

    با سلام اینجانب محکوم به جزای نقدی سه میلیون و نیم شدم آیا امکان داره عفو بهم بخوره یا بخشیده بشه

  259. اکبر می گوید

    سلام ایا عفو ۲۲بهمن ۹۹اعلام شده.؟ جرم مشروب دارم از سال ۹۶ پرونده ام هنوز بلاتکلیف هس

  260. ا کبر می گوید

    سلام سال ۹۶ مرتکب جرم شدم تا به امروز بلاتکلیفم راهنمایی کنین با تشکر اکبر

  261. محمدجواد می گوید

    با سلام اینجانب محکوم به جزای نقدی سه میلیون و نیم شدم آیا امکان داره عفو بهم بخوره یا بخشیده بشه بدون اینکه محکومیتم اجرا بشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام محکومین به جزای نقدی در صورتی که عاجز باشند از پرداخت و در زندان به سر ببرند ممکن است مشمول عفو شوند انهم با تحمل بعضی از میزان حبس

  262. ناشناس می گوید

    سلام ببخشید برادر من حدود ۶ ماه پیش با ۳۷ گرم موادگرفته شده الان اگه ما سند بزاریم ایا هنگامی که بیرون هم باشه عفو عیدهاو…. شاملش میشن باخیر؟

  263. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشین
    ببخشید برادر من رو ۶ماه پیش با ۳۷ گرم مواد سفید گرفتن الان اگه با سند بیرون بیاد ایا بازهم عفو عید و… شاملش میشن بیرون از زندان یا فقط به زندادنی هایی که داخل هستن تعلق میگیره ممنون ازپاسخگوییتون

  264. صفیه شجاع می گوید

    سلام برادرمن به جرم یک گرم وشصت سانت شیشه قاضی سی ماه حبس داده که باگذروندن مراحل به ده ماه رسیده وحکمشه.الانم‌ سه ماه ازحبسشوکشیده عفوبهش نخورده چه کارکنیم زودترازادبشه ؟

  265. فاطمه می گوید

    سلام یک ماه پیش شوهرم رو همراه با دو نفر دیگه صدو نود کیلو تریاک گرفتن
    هیچ نوع پرونده ای هم از قبل نداشته
    میخام بدونم چ ب سرش میاد هنوز حکم براشون نبریدن
    کاری میشه براش کرد یا ن امیدی نیس
    لطفا کمک کنید ممنون

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام پرونده باید با اظهار نظر وکیل جلو رود زیرا مجازت بسیار سنگینی دارد و نیاز به دفاع هست

  266. مهری آذر می گوید

    سلام وخسته نباشید ،برادرم به جرم انبارکردن دلستر الکلی نمیدونم چند درصد چیه اصلا،۶ماه زندان و۲۶میلیون جریمه که به گفته ی وکیل میگن۳۲بوده کردم ۲۶وبعدا گفتن دولت خودش کم کرده۲۶میلیون شده والان ۱۸روزه داخل زندان و جریمه شو پرداخت کردیم۲۵/۷۶۰ ولی هنوز زندان کاری میشه کرد زندان نباشه بیاد بیرون حداقل بیاد مرخصی ،هروز یه چیز میگن یروز میگن عفو خورده عفو میخوره براروز پدر،برادرمم این کاره نیست اصلا ،پدرم ۳سال پیش سکته کرده حال وروزش درست نیست برادرمم بمونه زندان میترسم اتفاقی براپدرم بیفته😔😔توروخدا کمک کنید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام امکان عفو برایش وجود ندارد ولی شما میتوانید درخواست عفو هم بدهید

  267. ناشناس می گوید

    سلام همسر من اون ۱هست که رندانه به جرم سرقت که بهش ۱۲سال بهش داده بودن که هبسش الان شده ۳سال و شاکی هم نداره تو این یک سال مرخصی هم نیومده یعنی بهش ندادن به نظرشمامیتونن وسیقه قراره بیادبیرون

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  268. مریم می گوید

    سلام همسر من در تصادف رانندگی که منجر به فوت شد و گواهینامه ندارند که قاضی ۲۵ ماه حبس بریدن که در تحدید نظر به ۱۰ ماه حبس تبدیل شد الان در شرایط کرونایی امکان داره نره زندان اگه بره چند وقت داخل میمونه که بیاد چون سابقه چیزی نداره و فرزند جانباز و کفالت مادر رو داره

  269. Tina می گوید

    با سلام برادرمن به ۷۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده ایا امکان عفوبراش هست باتوجه به این که به خاطر داشتن سلاح گرم این مجازاتش براش تعیین شده باتشکر

  270. Tina می گوید

    باسلام برادرمن باتوجه به داشتن سلاح گرم به ۷۵ماه حبس تعزیری محکوم شده بهش عفو تعلق میگیره سنشم کم باتشکر

  271. مجید شکاری می گوید

    سلام و خسته نباشید من در سال ۹۵ بخاطر قاچاق کالا به زندان افتادم ودر۹۷ عفوگسترده جریمه شد نصف با زمان بازداشت و همه از باقیمانده جریمه حدود صد میلیون تومن دیگه مونده عفو موردی هم رد کردم آیا مناسبتی ویا موردی برا باقیمانده میخوره عفو الا چهارسال و پنج ماهه دارم میکشم

  272. عباس کریمی می گوید

    سلام.من سال ۹۷ بدلیل مواد مخدر دستگیر شدم یک ماه زندان بودم با وثیقه آزاد شدم سال ۹۸ برج ۱۰حکمم صادر شد که ۴/۵ حکم تعزیری و۳ سال تعلیق بهم دادن.الان ۱۳ ماه از حبس من میگذره که رای باز شدم..میتونم از عفو مشروط استفاده کنم یا درخواست کنم که یکسال دیگه از حکومم تعلیق بشه..در چه صورتی میتونم آزادیم به دست بیارم..ممنونم از وقتی که در اختیار ما قرار میدهید

  273. عباس کریمی می گوید

    سلام.من به دلیل حمل و نگهداری مواد مخدر ۴/۵ حکم تعزیری و ۳ سال تعلیق بهم دادن.الان ۱۳ ماه از حبسم سپری کردم سابقه هم ندارم .در حال حاضر رای باز هستم..میتونم از عفو مشروط استفاده کنم یا درخواست کنم که یکسال دیگه از حکومم تعلیق کنند که شامل عفو مشروط بشم.یا راه دیگه ای داره که بتونم آزادیم بدست بیارم..ممنون از شما

  274. شیما شریفی می گوید

    سلام پدرمن محمدشریفی عبدالله ۱۱سال حکم بهش دادن ۱سال راکشیده ۱۰سال مانده وسابقه هم دارد ایا شامل عفو میشود ازعفو مشروط استفاده نکرده است وتاالان هم مرخصی بهش ندادن
    باتشکر

  275. میثم تپه افشاری می گوید

    برادر خانمم ۲۰ سالشه ی دعوای پیش میاد ک داداششم تو دعوا بود این وسط برادر خاننم ن میجنگه ن کاری داره ک طرف مقابل میریزن با چاقو میزننش بعدشم سریع شکایت میکنن الاان جفتشون زندان چه راهی هست ک در سریعترین زمان اذاد بشه

  276. عبدالله می گوید

    سلام خسته نباشید
    برادر من در سال ۹۸ حکمش اومد ولی در سال ۹۹ وارد زندان شد و جرمش جعل سند هستش آیا به برادرم عفو گرفته میشه یا خیر

  277. آجوربندی می گوید

    سلام عرض ادب برادر من محکوم به ۸ ماه حبس ودیه هست دیه پرداخت شده والان یک‌هفته هست که درحبس هستند میشه راهنمایی بفرمایید چه زمانی میشه از مرخصی استفاده کنه وواینکه عفو یا ازادی مشروط یا پابند چه زمانی شامل حالش میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      امکان استفاده ار مرخصی ماهی یک یا دو روز وجود داره ازادی مشروط نیز بعد از تحمل یک سوم مجازات

  278. آجوربندی می گوید

    سلام عرض ادب برادر من محکوم به ۸ماه حبس ودیه هست که دیه پرداخت شده ویک هفته ای هست که درحبس هستند میشه راهنمایی کنید چه زمانی میشه از مرخصی استفاده کنه ونهاد ازادی مشروط عفو یا پابند به چه صورت شاملش میشع

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام سلام ایشان یک سوم مدت حبس را که بگذرانند می توانند تقاضای ازادی مشروط کنند

  279. سامان می گوید

    سلام من پدرم ۲سالو نیم حبس تعزیری داره.۷ ماهو خورده ایش رو کشیده.عفو موردی هم درخواست دادم براش تو سایت قوه قضاییه.بنظرتون عفو میگیره؟عفو۲۲بهمن که داده شد مشمول میشه؟میگن که قراره عفو روز پدرم بیاد.چی میشه این پرونده بنظرتون؟

  280. منصور می گوید

    باسلام
    بنده ۴سال حبس دارم و ۱۷ماه آن را تحمل کرده ام .یکماه پیش مرخصی آمدم و تا کنون به زندان نرفته ام ودر غیبت به سر میبرم.میخاستم بدونم اگه عفو عمومی دادن به من تعلق میگیره با اینکه تو غیبتم؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ممکنه شامل عفو بشید البته به نوع جرم هم بستگی دارد لکن غیبت غیر موجه مجازات دارد و امکان عفو را کم می کند

  281. بهنام می گوید

    سلام و حستته نباشید من ده سال زندان دارم و یک سال از ان را کشیدم و اومدم مرخصی سرقت مقرون ب ازار باید چند سال دیگه از زندانمو بکشم دیه و رد مالمم تازه دادم شاکیم باز رزایت نمیده

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بعد از گذشت یک سوم حبس امکان در خواست ازادی مشروط هست

  282. احمدی می گوید

    ما۳ماه عقد کردیم از همسرم‌۷۰لیتر شراب گرفتن ۸ماه زندانی داره ۴۰روزشو کشیده جریمه رو کامل داده شلاق هم خورده اف شاملش میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر به نظر نمیرسه مشمول عفو بشن

  283. سلیم می گوید

    سلام خسته نباشید .من به جرم استفاده ازگذرنامه شخصی دیگر جعل گذرنامه محکوم به دوسال حبس شدم وکیلم اعتراض نوشت ۶ ماه قطی شد با فرستادن اضهاریه در منزل من به دادگاه رفتم دادگاه گفت ۲۴ ساعت به زندان برو وبعد یک ماه مرخصی داد وکیل گفت تا سه بار میتوانم مرخصی ۱ماهه بگیرم و بعد از سه ماه مرخصی تقاضای پایان محکومیت میکنم و آزاد میشوید ۲۰ میلیون تومان وثیقه گذاشته بودم دوسال قبل.یکماه پیش ۲۴ ساعت به زندان رفتم . کارتکس شدم و الان یکماه مرخصی هستم امروز بخیالم که وکیل تمدیدکرده ولی زنگ زد و گفت قاضی گفته دیگر نمیتوانم تمدید کنم مرخصی من را وگفته که باید بروید از ریس زندان تقاضا مرخصی کنید .من نمیدانم چرا وکیل به ما دروغ گفت ؟و امروز گفت تا ۵ روز دیگر من کار دارم بعد باهم میرویم زندان از ریس زندان تقاضای مرخصی میکنم برایت .خواهش دارم راهنمایی کنید من را آیا میتواند مرخصی بگیرد از ریس زندان ؟ریس زندان نمیگوید چرا یک هفته از مرخصی شما گذشته برگشتیت؟ برگشتن در این موقع کرونا خیلی برایم سخته .چون پرستار پدرومادر ۷۰ ساله هستم .. یک بار پدرم را توانستم از دست کرونا بیاریخدا نجات بدهم .خیلی نگرانم لطفا بکنید چکارکنم ممنونم

  284. سلیم می گوید

    سلام خسته نباشید .من به جرم استفاده ازگذرنامه شخصی دیگر جعل گذرنامه محکوم به دوسال حبس شدم وکیلم اعتراض نوشت ۶ ماه قطی شد با فرستادن اضهاریه در منزل من به دادگاه رفتم دادگاه گفت ۲۴ ساعت به زندان برو وبعد یک ماه مرخصی داد وکیل گفت تا سه بار میتوانم مرخصی ۱ماهه بگیرم و بعد از سه ماه مرخصی تقاضای پایان محکومیت میکنم و آزاد میشوید ۲۰ میلیون تومان وثیقه گذاشته بودم دوسال قبل.یکماه پیش ۲۴ ساعت به زندان رفتم . کارتکس شدم و الان یکماه مرخصی هستم امروز بخیالم که وکیل تمدیدکرده ولی زنگ زد و گفت قاضی گفته دیگر نمیتوانم تمدید کنم مرخصی من را وگفته که باید بروید از ریس زندان تقاضا مرخصی کنید .من نمیدانم چرا وکیل به ما دروغ گفت ؟و امروز گفت تا ۵ روز دیگر من کار دارم بعد باهم میرویم زندان از ریس زندان تقاضای مرخصی میکنم برایت .خواهش دارم راهنمایی کنید من را آیا میتواند مرخصی بگیرد از ریس زندان ؟ریس زندان نمیگوید چرا یک هفته از مرخصی شما گذشته برگشتیت؟ برگشتن در این موقع کرونا خیلی برایم سخته .چون پرستار پدرومادر ۷۰ ساله هستم .. یک بار پدرم را توانستم از دست کرونا بیاری خدا نجات بدهم .خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید چکارکنم ممنونم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام این محل برای سوالالت کوتاه شما گرامیان طراحی شده برای ارائه توضیح و دریافت راهنمایی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  285. سامان می گوید

    سلام پدر من ۲سالونیم حبس تعزیری داره که با مرخصی هفت ماهو ۱۵روزش رو کشیده توی سایت عدل ایران هم براش درخواست عفو کردم از برج ۹ امسال ولی خبری نیست .رهبر ظاهرا عفو داد برای ۲۲بهمن ولی نمیدونم مشمول شدیم یا نه اجرای احکام هم میگه خبری نیست فعلا.روز پدر که امروز هستش هم گفتن رهبر بازم هفو میده ولی اونم خبری نیستش فعلا.آیا ممکنه عفو ۲۲بهمن یا روز پدر شامل پدرم شه؟

  286. محمدی می گوید

    باسلام وخسته نباشید همسر من نزدیک هشت ماه زندانه هنوز حکمش نیومده ‌بلاتکلیف با هشت گرم هرویین وهشت گرم شیشه توخونه دوستش بادونفرگرفتن شوهرم وضعیت روحی خوبی نداشت ومواد گردن گرفته واون دونفرازاد کردن الان فروردین دادگاهیشه وثیقه دویست وپنجاه میلیونی خواستن نداریم قاضیش بافیش حقوقی دوتا موافقت نکرده راهی هست که مرخصی بگیریم عیدکنارمون باشه حکمش چندسال میدن

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر باید منتظر رای بمونید . بیش از چهارگرم تا پانزده گرم، از بیست میلیون تا چهل میلیون ریال جریمه نقدی و پنج تا هشت سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق.

  287. شهاب می گوید

    سلام من ۳سال و ۴ ماه حبس مواد دارم والان مرخصی هستم چ باید کرد برای اتمام حبس

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام محکوم به تحمل هستید

  288. ناشناس می گوید

    سلام همسر من با ۱۹ گرم مواد گرفته شده و محکوم به پنج ساله ده ماه شده وسه ماهشو حبس کشیده آیا عفو شاملش میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  289. عاطفه می گوید

    سلام همسرم از ۱۹ بهمن خودش را معرفی کرد زندان جرمش ساخت مشروبات الکلی بود ولی هیچ چیزی از آن نگرفتم به ۱۰ماه زندان و۱۰۰ملیون جریمه محکوم شد دوتا فرزند محصل دارم دخترم دانشجوست چکار کنم مستاجر هستم نمیتوانم کرایه ی خونه بدم وضع اقتصادی خیلی بدی دارم مجبور شدم وسایلم رو بفروشم واسه خرج خونه واسه خرج خونه و کرایه .چطور نکنه مراجعه کنم از کجا بیارم جریمه شوهرم و بدم تورو خدا راهنمایی کنین آیا عفو تعلق میگیره

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام در صورت عدم پرداخت جزای نقدی اگر مالی داشته باشند مال برداشته میشه یا از حقوق کم میشه در اخر زندان جایگزین میشود

  290. مجید می گوید

    سلام من به جرم حمل ونگهداری مشروب به ده ماه حبس محکوم شدم دوماه شو تحمل کردم میشه الان تعلیقش کرد یا اینکه آزادی مشروط گرفت

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  291. مجیدخاکشور می گوید

    سلام من به جرم حمل ونگهداری مشروب به ده ماه حبس محکوم شدم دوماه شو تحمل کردم میشه الان تعلیقش کرد یا اینکه آزادی مشروط گرفت

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام تعلیق و ازادی مشروط بعد ازگذشت یک سوم حبس ممکن است

  292. حسن می گوید

    سلام. خسته نباشید. من روزای ٱخرسال۹۷دستگیرشدم وتحت وثیقه آزادشدم سال ۹۸دوسال وشش ماه حبس آمدواعتراض زدم بازهم دوسال وشش ماه آمد. والان رضایت شاکی روگرفت وازماده۴۸۳آ. ق. د. استفاده کردم. ممنون میشم که بدونم چی میشه آیابایدبرم زندان یانه. جرم من هم سرقت هست ردمال هم ندارم. ممنون از زحمایت شما

  293. ایدین می گوید

    سلام حدوده دوساله درزندان به جرم مواد شش گرم شیشه درزندان هستم شش سال حکممه وماشین منو مصادره کردن درحالی که هیچ گونه جاسازی توش نبوده وهیچ موادی ازش درنیاوردن آیا من میتونم ماشینمو پس بگیرم داروندارم فقط یه ماشین بود با تشکر

  294. اکبری می گوید

    سلام من شوهرم پنج سال تعلیقی داره تعلیقش نگزشته بودکه دوبارع بامواد تریاک نودشیش کیلوگیرافتاد هفت سال زندان بهش دادن نامه به رهبری قوه قضای نوشتم زنگ زدن گفتن ما نامه برای قاضی میفرستیم شمام برید درخواست عف رهبری بدین خواستم بگم ایا کاری میکنن برام یا الکی شامل عف رهبری میشه چون خرج خانوادشم گردنشه اینارو تونامه ام براشون نوشتم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام به نظر نمیرسه عفو شامل حال ایشان شود

  295. حسین فرهنگ می گوید

    سلام خسته نباشید بنده نه ماه حبس داشتم چهلوپنچ روز بازداشت بودم الانم دوماهه پابندالکترونیکی دارم چطورمیتونم تموم کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  296. لیدا می گوید

    سلام بنده به جرم سو استفاده لز طعف نفس به یک سال حبس و۱۲میلیون رد مال در حق شاکی هستم و دوماه هست زندان هستم آیا تقاصای عفو کنم نیاز به رضایت شاکی دارم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برای قبولی عفو نباید شاکی داشته باشید

  297. لیدا می گوید

    سلام بنده یکسال حپس و ۱۲میلیون جبران خسارت در حق شاکی هستم دوماه از حپس گدروندم و۱۲میلیون هم به شاکی پرداخت کردم اما رصایت نداده مبگه ۵۰میلیون میگیرم رصایت میدم آیا شامل عفو نوروزی خواهم شد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام جرمتون چیه؟ به نظر نمیرسه

  298. الهه می گوید

    با سلام وخسته نباشیدازشوهرم چهارکیلونهصدوشصت و پنج گرم تریاک گرفتن ودر سال ۹۷حکمش ۱۴سال شش ماه زندانی برایش بریدند مادریک فرزند ده ساله هستم وازقانون هیچی نمیدونم وهیچ سابقه ای نداردتجدیدنظرهم حکم تایید شد ازدست من چه کاری برمیادانجام بدم الان دوماه رفته زندان

    1. وکیل تاپ می گوید

      متاسفانه حکم تایید شده فقط میتونید بعد از تحمل حبس از نهاد های ارفاقی مثل ازادی مشروط استفاده کنید

  299. مائده می گوید

    باسلام برادر من ۳روز پیش به جرم مواد ۲گرم هروئین و۴۰سانت شیشه گرفتن الان زندانه حکمش چی میشه چقد حبس براش میبرن؟

  300. احسان هاشمی می گوید

    سلام درودخسته نباشی جناب وکیل برا مهریه ونفقه بدهکار هستم الان درحال حاضر زندان میباشم اگربخوام نفقه پرداخت کنم ازاد میشم یا باید هر دوتاشو بپزدازم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام هردو را باید پرداخت کنید

  301. احسان می گوید

    تورخدا یه کاری کن زندانیمون اذیت میشه باید چکار کنیم داداشمون الان بابت مهریه و نفقه داخل

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید وثیقه بسپارین یا کفالت بگیرین

  302. مائده می گوید

    سلام وقت بخیر برادر منو بخاطر ۲گرم هروئین و۴۰سانت شیشه گرفتن میخاستم بدونم حکمش چیه درضمن سابقه هم دارن

    1. وکیل تاپ می گوید

      بیش از یک گرم تا چهار گرم، از هشت میلیون تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی و دو تا پنج سال حبس و سی تا هفتاد ضربه شلاق.

  303. Zohre می گوید

    سلام وقت بخیر همسر من جرمش حمل۲گرم شیشه بوده براش ۹ماه زندانی بریدن ایا شامل عفو ۹۹شده یاخیر

  304. عزیزی می گوید

    سلام من همسرم سال ۹۶ با۸۲ گرم هریین گرفتن شانزده سال زندانی بهش دادن.یکسال بعدعفو خورد نصف شد الان سه سال ک زندان پنج سال دوسه هفته هم از یکسال کمتر.حالا ب نظرتون تکلیفمون چیه میشه راهنمایی کنید؟

  305. محمد می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    برادر خانوم بنده رو با ۱۳ کیلو هروئین سال ۹۶ بدم هیچگونه درگیری با مامورین مواد مخدر گرفتن البته هیچگونه سابقه کیفری و حقوقی هم نداره دفعه اولش هم بوده متاهل و یک دختر بچه کوچیکم داره براش حکم اعدام صادر شده کمیسیون عفو در استان با تبدیل مجازاتش به ۳۰ سال حبس موافقت کرده و به کمیسیون عفو مرکزی تهران فرستادن جهت اعلام نظر نهایی بنظر شما کیسیون مرکزی تهران با عفو و تبدیل مجازاتش به حبس موافقت میکنه یا نه
    ممنون میشم اگر نظرتون رو بگید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  306. کیوان قربانی می گوید

    سلام فرزند شهید میباشم متاهل و دارای یک فرزند و کارمند.شش سال حبس به خاطر مواد گرفتم الان پانزده ماه از حبس را کشیدم میخاستم بپرسم ایا این درسته که فرزندان شاهد پس از تحمل یک پنجم حبس میتوانند از ازادی مشروط استفاده کنند.ایا من میتوانم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ازادی مشروط بعد از تحمل یک سوم است

  307. حسن بوالحسنی می گوید

    سلام.من حکمم اعدام بوده ماده ۴۵بهم خورده شده ۳۰سال۲۰۰میلیون جریمه بعداز۸سال به من عفوموردی خوردویک پنج ازحبسم کم شده۲۲بهمن.بعدازچندوقت دوباره بهم عفومیخوره.ممنون میشم جوابموبدین.سپاس وتشکر

  308. حسن بوالحسنی می گوید

    باعرض سلام.من جرم ۵کیلوشیشه و۴۸کیلوآسیتون هست و۸سال حبس تحمل کیفرکردم حکمم اعدام بودوماده ۴۵شدم تبدیل به ۳۰سال ۲۰۰میلیون جزای نقدی شدو۲۲بهمن بهم عفوموردی خورد۵سال ازحکمم کم شد.حالامیخوام بدونم چندوقت بعددوباره عفوشامل حالم میشه؟سپاس وتشکر

  309. اسماعیل اله ورنی می گوید

    سلام من الان دوسال حپس بهم تعلق گرفته وخودمم چهارماهه به غیدسندبیرونم والان دیگه امکان رفتنم تاچندروزدیگروجودداره میخاستم بدونم آیا عفوبهم تعلق نمیگیردجرمم مواده

  310. محمددهقان می گوید

    سلام بنده بجرم حمل٢٨كيلوترياك متهم شدم ودرجال حاضر١٨ماه ازمحكوميتم راگذرانده ام چه شرايطى دارم كه ازحبس بيرون بيام محكوميتمم ده سال بوده كه بااعتراض ٥سال تعليق و٥ سال تعضير شده باتشكر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بعد از گذراندن یک سوم از حبس درخواست ازادی مشروط نمایید

  311. محمددهقان می گوید

    سلام من بجرم حمل٢٨ كيلوترياك به ٥سال حبس تعضيرو٥سال تعليق محكوم شدم درحال حاضر١٨ ماه ازمحكوميتم راسپرى كردم الان ازچه مزاياي براى عفو وازادى ميتوانم استفاده كنم باتشكر راهنمايى فرماييد

  312. محمددهقان می گوید

    محمدم سلام من به اتهام ٢٨ كيلوترياك به ٥سال تعليق و٥ سال حبس تعذيرى محكوم شدم درحال حاضر١٨ ماه ازحبس خود راسپرى كردم لطفا راهنمايى بفرماييد ازچه مزاياي ميتوانم استفاده كنم

  313. فاطمه رحیمی می گوید

    سلام همسر بنده به ۵ سال حبس مخکم شده چقدر باید حبسشو تحمل کنه تا شامل رای باز بشه واز چه کسی باید درخواست رای باز کرد

  314. فاطمه رحیمی می گوید

    سلام همسر بنده به ۵ سال محکوم شده چقدر باید بگذره تا درخواست رای باز بده واز چه کسی باید درخواست رای باز کرد

  315. فهیمه می گوید

    سلام خسته نباشید همسرمن به جرم مشارکت درخرید وفروش مواد ۲۶ سال حبس وصد میلیون جریمه به ایشان عفو خورد شد ۱۳ سال ازسال ۹۳ زندان هستن برای ازادی مشروط زندان تایید کردن والان قاضی اجرای احکام اذیت میکنه باازادی مشروط موافقت نمیکنه میگه دوماه بعداز عید من چیکاری انجام دهم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام نظر قاضی اجرای احکام شرط موافقت است

  316. مجید عبدالمالکی می گوید

    سلام خسته نباشید همسرم با یک گرم ونیم مواد شیشه برا مصرفی گرفته بوده که ازش گرفتنش چون تکرار جرم داشته بش ۵ سال حبس دادن والان ۱۰ ماهه زندانه ومرخصی هم نیامده منم با دوتا بچه زندگی سختی داریم میخام ببینم عفو رهبری بش میخوره یا نه ازتون ممنونم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر به نظر نمیرسه مشمول عفو رهبری بشند

  317. خدیجه می گوید

    سلام همسر من محکوم به ۱۱سال برای۷گرم هروئین و۹گرم شیشه شده ودارای سابقه هم هست الان تسلیم به رای زده می خواستم ببینم آیابه او عفو می خوره یانه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر تسلیم به رای صرفا موجب تخفیف در میزان حبس خواهد شد

  318. خدیجه مروی می گوید

    باسلام و احترام عذرخواهی میکنم که مزاحم شدم اگر واستون مقدوره لطف کنید وبگید زندانی مواد مخدر به نام صفر مروی نام پدر محمد ودر زندان هست.. حالا میخواستم بدونم که آیا شامل اف رهبری در۲۲ بهمن شده و یا که نه. ممنون ومتشکر از لطف شما.. در پناه حق باشید برای همیشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام دوست عزیز اینجا سایت حقوقی دارای مالکیت خصوصی است و در اختیار قوه قضاییه نمی باشد

  319. حامدشرفی می گوید

    باسلام داداشه منومرداد۹۹با۷۵۰گرم هروئین گرفتن قاضی براش۲۶سالو۴۲روزحکم داده سنشم۱۹هسش سابقه هم نداره تخفیف مجازات یاعفوشامل حالش میشع

  320. احمدی می گوید

    سلام دامادما بجرم خریدموادمخدارجهت مصرف به ۸ماه حبس محکوم شده وزندانه اول باره سابقه نداره ازلحاظ مالی درآمدی ندارن مردم کمک می کنند چکارکنیم زودترآزاد بشه وضع مالی زن وبچه اش درمضیقه است

  321. عباسی می گوید

    سلام پدرم ۲۶ شش حبس دار ۶ گرم هرهین گرفتن الان یک سال هم کشید ایا مورد عفو میشه

  322. رقیه نوروزی می گوید

    سلام برادرم محکوم به ۸سال زندان موتد شده و تو این ۲سال هیچ عفوی شامل حال اونشده ایا میتونه از عفو خصوصی استفاده کنه ؟وهمچنین یک پرونده دارد که دران ۸ماه تحمل حبس کرده و ان هم مشارکت در دزدی بود اما بارصایت شاکی از زندان ازاد شده

  323. امیر می گوید

    سلام برادر من با ۱۲۶گرم هرویین دستگیر شد براش ۲۶سال حبس بریدن آیا چند سالشو باید بکشه بهش عفو میخوره

  324. وحید می گوید

    سلام من با پابند اکترو نیکی بیرونم از زندان اف ۹۹شامل حال من میشه به نظر شما ممنونم

  325. رادمهر می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    با قید وثیقه آزاد هستم حکمم الان اومده از ماده ۴۴۲ استفاده کردم چقد زمان میبره تا حکم اجرا بشه و من برم زندان

  326. ن بیرامی می گوید

    سلام بنده به جرم داروی گیاهی مصرف غیرانسانی ورودبه کشور به پنج ماه زندان ۸۹۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدم که ارزش کالا ۲۴.۵ملیون بود پنج برابر جریمه که ۱۲۰ میلیون وکامیون به نفع دولت ضبط شده چون مال خودم نبود ۷۷۰ملیون قیمت ماشین بعلاوه ۱۲۰ ملیون جمعآ به ۸۹۰ میلیون وحالاپنج ماه حبس تموم شده وازجزای نقدیم ۱۸ماه حبس کشیدم چند روز پیش زنگ زدن گفتن نصفش بخشیده شده آیا امکان داره توایامها بقیشم ببخشن سابقه هم ندارم لطفآ راهنماییم کنید تا ببینم چه چوری میتونم ازاین پرونده خلاص بشم ممنونم

  327. جابر می گوید

    سلام پسرم به اتهام محاربه به بیست سال حبس و معاونت در محاربه به ده سال حبس محکوم شده مرا راهنمایی کنید آیا عفو شامل او میشود مدت شش سال محبوس می باشند ممنون

  328. روح الله کاظمیان می گوید

    با سلام خدمت شما ببخشید شوهر م تو جاده میرفتند که مامورا با ماشین شخصی می گیرند شون و از ساعت ۱۰ شب تا ساعت ۱۰ صبح نگهشون میدارند و صبح ۳۰ کیلو مواد مخدر تریاک میارند و میگند از شمایه و الانم ۱۰ سال حبس براش دادند لطفا خواهش راهنماییم کنید چون من یه زن ودو تا بچه و خونه اجاره ای نمی دونم چکار کنم الانم ۳۵ روزه زندانن و ریه هاشم مشکل داره دزد ا با چاقو زدنش و برای کرونا خیلی نگرانشم لطفا راهنماییم کنید ممنون

  329. احد می گوید

    سلام بنده به ۴۲ماه حبس تعزیری محکوم شدم بعد حکم قطعی اصلا هرچه احضاریه امده نرفتم از سال ۹۸ وسیقه در پرونده دارم اولین بارمه برام زندان بریدن البته به ناحق هست آشی نخورده و دهن سوخته هستم ایا برای من هم عفو شامل میشه یا باید زندان بروم از اونجا اقدام کنم لطفا راهنماییم کنید دارای دوفرزندم ۲ ساله و ۱۱ ساله سر پرست خانواده هستم مادرم و مادر بزرگم با من زندگی میکنن خواهش میکنم چطور میتوانم نرم زندان راهنمایی کنید

  330. رویا اصغرزاده می گوید

    سلام خسته نباشید همسرم پارسال تصادف کرده بود با ماشین زده بود به یک بچه بچه هم فوت شد براش ۶ماه زندان اومده دیه رو پرداخت کردیم به حساب دادگاه خانواده بچه رضایت نمیده سابقه هم نداره یه ماهه ک زندانه برا عید مرخصی براش تعلق میگیره؟

  331. ایاز حیدری می گوید

    ۴ کیلو تریاک ازم گرفتن یک کیلو در معرض فروش سه کیلو نگهداری در خانه، آیا عفو رهبری شاملم میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      خیر

  332. محمدبهرامی می گوید

    سلام خسته نباشید من رو با۳.۸۸۰کیلوگرم تریاک گرفتن وسابقه ندارم ولی ۴۸ماه حبس و۶میلیون جریمه و ۶۵ضربه شلاق بهم داده میشه کاری کرد زندان نرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بر اساس تغییرات قانون مجازات اسلامی و با توجه به قانون کاهش مجازات های حبس تعزیری امکان دارد.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام کمترین میزان حبس حکم داده شده است بعداز تحمل یک سوم میتوانید درخواست تعلیق یا ازادی مشروط نمایید

  333. مهدی رحمانی می گوید

    سلام علیکم،. خسته نباشید،
    بنده با ۵ گرم شیشه به عنوان مصرف کننده ۸ ماه پیش گرفته شدم، و قاضی چون بار اولم بود مقدار ۱۶ ماه تعلیق با ۸ ماه حبس تعزیری
    ، و ۶۰۰ هزار جریمه دادن،،، بعد من تسلیم به رای زدم شد ۶ ماه، حال ۲۰ روز از زندان را گذرانده ام، ومرخصی ۵ روزه دادن،،،
    میخواستم بپرسم آیا از مرخصی عید میتوانم استفاده کنم، چون مرخصیم ۲ فرودین تمام میشه و همه جا تعطیل هستش،،،،
    ونیز عفو رهبری قانون زیر ۶ماه شامل حال من میشه.،،،،
    از کمک شما خیلی خیلی نهایت تشکر را دارم،
    و لازم به ذکر است که بنده توبه نامه محضر ثبت کردم و داخل پرونده ام دارم ،،،
    از راهنمایی تون کمال تشکر رو دارم.،،، 🙏🙏

  334. ابراهیمی می گوید

    سلام همسر من ب جرم نگهداری مشروب ب یکسال حبس تعزیری و ۵ میلیون و ۴۰۰ جریمه نقدی محکوم شده الان یک ماه ک تو زندان میخاستم ببینم عفو نوروز بهش تعلق میگیره

  335. شقایق می گوید

    عفو زندانیان در اهواز کی هست و کی در میان

  336. معصومه می گوید

    عفو زندانیان در اهواز کی هست و کی در میان
    تا حالا در نیامدن چرا کی در میان پس

  337. سرتیپ اسدی می گوید

    سلام آیا من ۶۰میلیون جریمه مشروب دارم عید مبعث شامل عف شده

  338. شقایق می گوید

    سلام ببخشید عباس جلالی فرزنده عبادی در زندان اهواز عف رهبری شاملش شده یان

  339. حجت می گوید

    سلام من به خاطر مواد به ۹ سال زندان محکوم شدم تسلیم به رای زدم شد ۷ سال این سابقه دوم من هست قبلا عفو رهبری بهم خورد آزاد شدم رای قطعی شده ولی الان دو ماهه خبری نشده پروندم از استان آمده شهر خودم میخواستم ببینم امیدی به عفو داشته باشم یا نه با تشکر.

  340. عبدالرزاق شهنوازی می گوید

    سلام بنده ۸سال حبس تعزیری با ۴۹میلیون جریمه را دارم الان از این هشت سال یک سالشا کشیدم آیا عفو شاملم میشه یا نه آیا شرایط پابند را دارم یا نه با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بایستی درخواست عفو نمایید موافقتش با مقام اعطای عفو میباشد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  341. معصومه نجف خانی را می گوید

    سلام نامزدمن درزندان خرم آباده تکلیفش معلوم نیست الان توروخداکمک اش کنیدتاعفوبگیره بیادآخه ماتازه نامزدیم گناه داره

  342. ایرج می گوید

    با سلام همسر من به دو سال زندان محکوم شده جرمشم خرید اموال مسروقه بوده ک پنچ تا موتور توی حکمش نوشتن و رد مال نداره و همینطور شاکی خصوصی و ۵۳ روز در آگاهی گذارانده و الان هم ۲۴ روز در زندان هست کلا میشه ۷۷ روز از این دو سال کشیده ایا عفو یا مرخصی بهش تعلق نمیگیره و نامه انتقالی هم براش بردیم پیش قاضی ولی هیچ جوابی نیومده تورو امام زمان کمکم کنید یه راه حل بگید برام

  343. علی ایزدی می گوید

    باسلام خدمت شماباسلام پرونده زندانیمون توی یزده و رای دادگاه و دادنامه از یزد صادر شده ولی چون به قید وثیقه بیرون بود توی تهران گرفتنش چون وثیقه رو برداشته بودن والان هم توی زندان شهر ری هستش و خودشم ساکن زاهدانه. براش خواستیم از طریق سامانه ثنا کار عفو رو انجام بدیم نشد جای وکیل هم رفتیم گفت باید بره از خود یزد واز طریق خود وکیل یزد پیگیر باشه؟ آیا درسته؟ اگه میشه راهنمایی کنید مرسی.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  344. عذرا اسکندری نیا می گوید

    سلام من یه پسر دارم که پدرش فوت شده و خانواده پدرش هفده ساله خبری از پسر من نگرفتن آیا می تونم ارثشو بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  345. علی محمدی می گوید

    سلام من دوسال حبس دارم الان یک سوم حبس وکشیدم آیاعفوتعلقم میگیره بعدهیچ سوسابقه ای ندارم الان هم تونرخصی هستم خواهشن راهنمایی بفرمایید به خاطر کرونا نمیزارن تردبکنیم

  346. ناشناس می گوید

    سلام عید ۹۷ همسر بنده رو با ۵ شیشه خارجی گرفتن الان حکم قطعی اومده ۵ ماه تعزیری و اگر تا ۸ اردیبهشت معرفی نکنه وثیقه ضبط و حکم جلب صادر میشه
    آیا امکانش هست جایگزین حبس استفاده بشه هیچ گونه سابقه هم نداره

  347. مجید مجیدی می گوید

    سلام خسته نباشید.بنده با ۳۹کیلوتریاک حکم برام صادر شده اعدام با دو درجه تخفیف برای حفظ کل فران مجید.با اعمال ماده ۴۵ برام حکم آمده ۲۵سال و یکصدوده میلیون تومن.دو درجه تخفیف بابت حغظ کل قرآن گم شده..الان نزدیک به شش سال هست که تحمل کیفر می نمایم.خواهشا بخاطر رضای خداوند راهنمابم کنید.

  348. ناشناس می گوید

    سلام همسر بنده ۵ ماه تعزیری داره که ۶ روز معرفی کرده و در زندان هست چه راهی هست که زودتر بیاد بیرون ۵ عدد شیشه ازش گرفتن سال ۹۷؟خواهش می‌کنم ی راه بگید بچه ۴ ساله بیقرار نمیتونه تحمل کنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتواند باسپردن تامین مرخصی بگیرد

  349. حسنی می گوید

    همسر من یک سال زندان دارد شاکی هم ندارد الان ۱۵روزه که زندان است چقدر احتمال عفو دارد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در هر معاونت اجرای احکام کیفری، واحد سجل کیفری و عفو و بخشودگی برای ثبت و ارسال درخواست عفو محکوم‌علیه و نیز پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات محکومان طبق مقررات پیش‌بینی شده است. بنابراین درخواست عفو باید به واحد عفو و بخشودگی معاونت اجرای احکام کیفری تقدیم شود. اعلام نظر درباره زندانیان واجد شرایط عفو و آزادی مشروط مطابق قوانین و مقررات از وظایفقاضی اجرای احکام کیفری محسوب می‌شود.همچنین با مراجعه به سایت سامانه خدمات الکترونیک قضایی وتکمیل مراحل آن اقدام به ثبت درخواست عفو نمود.

  350. حسنی می گوید

    همسر من یک سال زندان دارد شاکی هم ندارد احتمال عفو دارد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در هر معاونت اجرای احکام کیفری، واحد سجل کیفری و عفو و بخشودگی برای ثبت و ارسال درخواست عفو محکوم‌علیه و نیز پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات محکومان طبق مقررات پیش‌بینی شده است. بنابراین درخواست عفو باید به واحد عفو و بخشودگی معاونت اجرای احکام کیفری تقدیم شود. اعلام نظر درباره زندانیان واجد شرایط عفو و آزادی مشروط مطابق قوانین و مقررات از وظایفقاضی اجرای احکام کیفری محسوب می‌شود.همچنین با مراجعه به سایت سامانه خدمات الکترونیک قضایی وتکمیل مراحل آن اقدام به ثبت درخواست عفو نمود.

  351. ناشناس می گوید

    سلام یکی از آشناها ده روز زندان هست بهش گفتن عفو بهت تعلق میگیره و قرار اثر انگشت بگیرن ازشون چند روز طول میکشه تا آزاد بشن اثر انگشت برای چی میگیرن ازشون

  352. ناشناس می گوید

    سلام . برادر من یک سال و نیم زندان داشت . که ۵ماه ان را کشیده و ۳ماه هم مرخصی گرفته . الان گفتن اثر انگشت بزنید و پرونده مختومه اعلام بشه . ایا صحت داره ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  353. ناشناس می گوید

    سلام چند روز طول میکشه بعدتر اثر انگشت آزاد بشن؟

  354. ناشناس می گوید

    سلام برادرم ب جرم حمل ۳کیلوو۶۰۰گرم هروین و۱۳ کیلو تریاک محکوم شد ۷سال برای تریاک حکم دادن و۲۲ملیون جریمه وحکم اعدام براش اومد بایک درجه تخفیف البته سابقه نداره وحدود یک ساله ک گرفتنش تازه براش این احکام صادر شده الان فرجام خواهي کرده پروندش رفته تهران تاحکم قطعی بیاد چقد طول میکشه واحتمال داره چندسال بهش حکم میدن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام یک موعد قضاییه هست خودش از طریق ثبت ثنا ابلاغ میشود

  355. تجار می گوید

    با سلام
    یک زندانی تا چند وقت باید منتظر حکم باشد آیا مدت خاصی دارد تا چند وقت بلا تکلیف می ماند

  356. تجار می گوید

    با سلام
    یک زندانی تا چند وقت باید منتظر حکم باشد آیا مدت زمان خاصی دارد تا چند وقت باید بلا تکلیف بماند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نوع جرم اگرغیرعمدی باشد موقتا ازاد در عمدی بااخذتامین ازاد میشوید

  357. سعید می گوید

    سلام بنده بخاطر نگهداری سلاح گرم کلت کمری به یسال زندان محکوم شدم الان با سند ازادم تسلیم به رای زدم شده ۹ ماه حبسم یکماهم زندانشو کشیدم میخواستم بدونم عفو بهم تعلق میگیره یا میشه حبس رو تعلیقی کرد یا یراهیی که زندان نرفت

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حمل سلاح قابل تعلیق میباشد ولی عفوبا موافقت کمسیون عفومیباشد درخصوص تعلیق هم میتوانید ازدادگاه از طریق قاضی اجرای احکام تقاضای تعلیق نمایید .

  358. احسان می گوید

    سلام
    پدر من ب جرم حمل مواد ب ۲۰ سال حبس محکوم شده
    و حکمش تازه اومده
    ولی خودش دو ساله ک زندانه
    ایا عفو رهبری در ۲۲ بهمن بهش تعلق میگیره
    یا میتونه حالا ک دوسالش پر شده بیاد مرخصی

    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🏼

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام منوط به قبولی مقام قضایی میباشد

  359. علیرضا زارعی می گوید

    سلام من بعلت جعل مهریکی از سازمان‌های نظامی به سه سال حبس تعزیری و هفت سال حبس تعلیقی محکوم شده ام تاالان مدت شش ماه از سه سال حبس تعزیری را در زندان بوده ام.. آیا عفو خصوصی و سایر بخسودگیها شامل حال من می‌گردد سپاسگزارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به کمسیون عفوباید تقاضای عفو درخواستی بفرستید.

  360. محمد می گوید

    سلام برای بنده شش ماه حبس تغزیری به جرم تهدید باچاقودر سال ۹۴ تویکی از شهرهای جنوب صادر شده است بعداز شش سال حالا پرونده ام رو فرستادن شهر خودم ، نوشتن اینجا تو شهر خودت باید بری حبست رو بکشی ،بنده از حالت روحی وروانی نامناسبی دارم حتی قادر به یک ساعت رفتن به داخل رو ندارم،کار به جایی رسید که میخواستم خودکشی کنم ،دو بار دیسک کمر وگردن عمل کردم ایا میشه حکمم رو قبل از اجرا به حالت تعلیق یا خرید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگر سابقه نداشته باشید می توانید درخواست جایگزین حبس بخواهید.

  361. بهزاد زینالی می گوید

    سلام: باید از کمسیون عفو درخواست نمایید و تصمیم به قبول ان در اختیار مقامات اعطاکننده عفو می باشد.

  362. راز می گوید

    سلام خسته نباشید پدر من راننده هست و با مقدار زیادی شیشه گرفتنش الان بهش حکم دادن ۳۰ سال و ۲۰۰ میلیون جریمه نقدی هیچ گونه سابقه ای نداره و خلاف زندان هم نداره الان یک سال و نیم هست که در زندانه چقدر دیگه باید بمونه تا قرار وثیقه صادر بشه براش ؟و اینکه از این ۳۰ سال تقریبا باید چقدرشو بکشه ؟همه ی عفو ها هم شاملش میشن ممنون ازتون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: قبول وثیقه بامقام قضایی است.

  363. سعید می گوید

    سلام وخسته نباشید.
    طرف پرونده من به جرم ضرب وجرح و توهین به بنده به چهل ملیون دیه و سه ملیون جزای نقدی محکوم شد.وهمچنین به خاطر تهدید وتوهین به برادرم به چهارده ماه حبس و پنجاه ضربه شلاق تعزیری و شش ملیون جزای نقدی محکوم شد.البته پرونده ها تجمیع شد و یک پرونده بود یعنی در کل طرف پرونده ما به نه ملیون جزای نقدی در دومرحله و چهل ملیون دیه و پنجاهضربه شلاق تعزیری و چهارده ماه حبس تعزیری محکوم شده میخاستم بدونم اگه بره زندان میتونه از عفو مشروط استفاده کنه دربیاد و الانم رفته سربازی یک ساله تازه حکمش قطعی شده آیا میفرستن زندان یا سربازیش تموم میکنه بعد میره زندان .

  364. حسنا می گوید

    برای شخصی ک جرمش معاونت در قتل هست و ۱۵ سال حبس تعزیری بهش دادن، در صورتی ک رضایت شاکی رو بگیره(رضایت فقط برای این شخص باشه و نه قاتل) و هیچ سابقه ای هم نداشته باشه
    قاضی چقدر بهش تخفیف میده و چقدر از حبسش کم میشه؟؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بسته قبول قاضی رسیدگی کننده است.

  365. مهسا می گوید

    سلام، شوهرم به خاطر کندن زیرخاکی دستگیرشده، حکم بریدن ۱۵ ماه تعلیقی و۳ماتعظیری واسه آزادی چیکارمیشه کرد، که این ۳ ماه رو نرن زندان، ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: سه ماه تبدیل به جایگزین حبس می شود و در طول این تعلیق نباید مرتکب جرم جدیدی شوند تا تعلیق تمام شود.

  366. امید می گوید

    با عرض سلام و ادب از سال ۹۵ ب علت مواد مخدر محکوم یازده سال حبس شدم سال ۹۸ عفو خورد نصف شد ینی شد پنج سال و شش ماه الان ب مدت چهارسال تحمل کیفر کردم دفعه دومی ک ب مرخصی امدم ب علت غیبت شیش ماه لغو مرخصی شدم الان ب خاطر کرونا مرخصی دادن و سر تاریخ مراجعه نمودم ولی اجازه ورود ب زندان رو ب علت پیک کرونا ندادن بعد چند ماه ب قاضی زندان مراجعه کردم گفت که توی غیبت هستم ولی درغیبت قبلی با صاحب سند کلی تماس گرفته شده بود ک معرفی بشم ولی این دفعه توی تاریخ ورود راه ندادن برم داخل برگشتم شهرستانمان ولی هیچ گونه تماسی هم توی این مدت با صاحب سند ک پدرم باشه نگرفتند الان برم زندان مشمول غیبتم و یک سال لغو غیبت خواهم شد؟و سوال دوم اینکه با این ک در مدت تحمل کیفر شرایط عفو مشروط رو دارا بودم موافقت نکردند ب نظر شما باعدم سابقه قبلی و همچنین حسن رفتار در زندان بدونه هیچ مشکل و مورد انظباطی تقاضای تعلیق کنم یا دوباره عفو مشروط بزنم؟
    خیلی ممنون میشم ک راه نمایی کنید واینکه در مدت مرخصی شاغل بشدم ک بیمه هم بودم

  367. علی بخرد می گوید

    باعرض سلام ادب واحترام :نظریه اینکه فرزند من به جرم قتل مدت هفت سال است که درزندان بسرمیبردوبشدت ادبیاتی اعصاب وروان رنج می‌برد وبارهم درداخل زندان وخارج اززندان بستری شده است ولی متاسفامسئولین زندان اجازه نمی دهند ایشان رابه پزشکی قانونی اعزام کنند تا درکمسیون تعین تکلیف شود لطفامنوراهنمایی کنید چکارکنم، باتشکر

  368. نصیر می گوید

    سلام من ۵سال حکم دارم ۱سال ۲ماه راکشیدم من از زندان ماده ۴۴۲را زدم ولی ممدکار نامه را به دادگاه نداده الان من می توانم از ماده ۴۴۲ استفاده کنم با تشکر

  369. زهرا می گوید

    سلام همسر من دو تا پرونده مواد مخدر داره یکی ۷ گرم شیشه و هروئین و یکی هم ۲۱ گرم از همین موادها.
    برای پرونده اولش ۶ سال حبس و پرونده دومش ۱۳ سال حبس حکم دادن. یکماهه که زندانه. باید چه مدت بگذره تا درخواست هایی مثل عفو عمومی یا خصوصی یا مشروط ‌و… از این قبیل اقدام ها کرد ؟
    ممنونم از محتوای سایت و پاسخگوییتون.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      عفو خصوصی در حقوق ما مطابق بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی و ماده ۹۶ قانون مجازات اسلامی مصوب۹۲ از اختیارات رهبری است که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود و عفو عمومی با تصمیم قوه قانون‌گذاری کشور و با تصویب قانون انجام می‌شود. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی درخصوص شرایط عفو و آزادی مشروط با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید.

  370. ناشناس می گوید

    سلام برادرم ۷سال قطعی شده اولین بارش بوده .بعد چند مدت می‌تونه عفو بگیر یا تاثیری داره بار اولی بودنش .یا می‌تونه درخواست پا بند کنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از از طریق مقام قضای از کمسیون عفو درخواست نمایید.

  371. حامد می گوید

    سلام بنده ۱۸ماه ۱۷روز بازداشت موقت بودم و با سندیک میلیاد تومنی قبل از صدور حکم اومدم بیرون و ۲۳ماه حکم حبس دارم تقریبا ۴ماهش مونده اگر نرم زندان همون یک میلیارد رو مصادره میکنن یا مبلغش کمتر میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر به عنوان وثیقه باشد از ان مبلغ به عنوان وثیقه ضبطش میکنن و مقدار ان نیز در اختیار مقام قضایی می باشد.

  372. علی مطلبی می گوید

    سلام من سر ۲/۵نیم به دوسال ویک ماه حبس تعزیری محکوم شدم بعد پنج ماه اعتراض زدم قبول شد اما من خبر دار نبودم تا این که حکم دادن الانم با سند بیرونم تا چند وقت بعد حکم جلب صادر میشه برام اگه اصلا نرم چه اتفاقی میافته صاحب سند رو چیکار میکنند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگر حکم جلب صادر شود شما بازداشت می شوید.

  373. علی می گوید

    سلام خسته نباشید من بخاطر مواد با فیش حقوقی آزاد شدم بعدش دوتاسه سال حبس تعلیقی بهم دادن و یازده میلیون تومن میخواستم ببینم به جزای نقدی عفو میخوره یا خیر .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر قابل تبدیل به جزای نقدی نیست.

  374. علی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من داییم به خاطر مواد ده سال حبس گرفته بعد ستلیم به رای زده هفت سال و نیم بهش دادن آلان دوسال زندانه ما الان می‌خواستیم سند بزاریم بیاد مرخصی قاضی زندان قبول نکرده میخواستم ببینم کی میتونه عفو مشروط بزنه ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰یا از طریق سامانه وکیل تاپ با وکیل متخصص کیفری مشاوره نمایید.

  375. Mahsa می گوید

    سلام، همسرم رو با ۷گرم هروئین و ۵۵ سانت شیشه گرفتن ابلاغیه اومده ک ۲۵ میلیون جریمه نقدی و ۷۲ ماه حبس و حکم قطعی هم نیومده، بعد از حکم قطعی باتوجه به اینکه اصلا سابقه ای نداشته میتونه عفو بخوره یا تعلیقی بگیره ک زندان نمونه

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر حرفه اش این نبوده باشد می توانید به کمسیون عفو درخواست نمایید تا از طریق دادستانی اقدام شود تا توسط کمسیون عفو تصمیم گیری شود.

  376. مجتبی می گوید

    سلام من به جرم همدستی تو آدم ربایی ۳ماه حبس تعزیری برام بریدن هیچ سابقه ایم ندارم میخواستم بدونم عایا راه حلی هست ک ب زندان نرم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر سه ماه بوده باشد به جایگزین حبس تبدیل شده و صرفا جریمه به شما تعلق می گیرد.

  377. سیامک عربی می گوید

    سلام خسته نباشید بنده به جرم مواد در سال ۹۸ دستگیر شدم شیش سال حبص دادن و تسلیم به رای دادم که شد چهارسال و نیم که یک سال کشیدم بعدا مرخصی بابت کرونا آمدم و بعد از آن شیش ماه داخل مرخصی بودم بعد برگشتم داخل بیست یک روز بعد دوباره آمدم مرخصی و تا حالا باز نوشتم و برای گرفتن کارت عکس به دادگاه رفتم که بهم گفتن غیبت خوردم چون مریض شدم و کرونا گرفتم که همچنان بیمار هستم حالا چکار باید بکنم که عفو شامل حالم بشه ؟ منونم اگر لطف کنید پاسخم را بدید

  378. علی طافی می گوید

    سلام. سلام وقت بخیر
    برادر من سال ۹۶ به جرم سیاسی ۲۰روز بازداشت شد ک باوثیقه ازادش کردن.
    امسال ینی ۱۴۰۰
    ۶ماه حبس بهش دادن بخاطر یه جرم سیاسی،. هیچ گونه سابقه کیفری هم نداره
    الان یکماهه زندانه و سه روز مرخصی بهش دادن، بنظر شما مرخصی رو تمدید میکنن ک بعدش اشتغال بگیره ؟؟؟ یا اینکه باید کامل حبس بکشه

    1. زینالی می گوید

      سلام: بسته به نظر قاضی اجرای احکام کیفری که با مرخص موافقت نماید ولی بر اساس قانون موجبی برای عدم مرخصی وجود ندارد.

  379. لیلا می گوید

    سلام خسته نباشیداگراقایی روبا یک گرم وهفتادسوت هروین گرفته باشن ینی ۱۸/۱۰/۱۴۰۰ب زندان قزلحصاربرده باشندک ۱۶۰ملیون قراربراش بریدن ولی دادنش زندان تاروزی ک حکمش بیاداول اینکه میشه بگیدحکمش چیه وچقدزندانی داره؟ودوم اینکه ایا۲۲بهمن عفومیخوره بهش اگه حکمش هنوزنیومده باشه؟حکمش بیادچطورعفومیخوره؟؟چقدبایدزندانی کشیده باشه ک عفو۲۲بهمن بهش تعلق بگیره؟اصلامیگیره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از کمسیون عفو درخواست عفو نمایید ولی موافقت با این عفو با کمسیون مزبوره می باشد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  380. هادی می گوید

    مرخصیم تموم شده دوباره پزشکی قانونی به من مرخصی داده میتونم تا برسه به دست قاضی نرم زندان

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر مجددا مرخصی صادر شود بله شما حبس نمی شوید.

  381. ساجده لشکری می گوید

    سلام خسته نباشید شوهرم ۲۳ ساله است و بخاطر نزاع دست جمعی الان زندان شاکی خصوصی نداره و داخل دعوام فقط بخاطر کمک ب برادرش حضور داشته الان بهش ۶ ماه حبس داده یک ماه ۸ روز ک الان زندان ما تازه دوماه عقد کردیم تورو خدا بهم بگین باید چیکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر می توانید از دادگاه درخواست تبدیل این حبس به جزای نقدی را از قاضی اجرای احکام بخواهید.

  382. پریسا می گوید

    همسرم پنج سال پیش خانوم همکارش ازش خواسته بود تو کارخونه اش مواد بزارن ۵ گرم شیشه جرمش همکاری با متهم ردیف اول بوده بعد از پنج سال ۳روز بازداشت شد به دو سال حبس محکوم شد واین حکم غیابی صادر شده میشه راهنمایی کنید ممنونم

  383. شیما می گوید

    سلام خسته نباشید من شوهرم رو برای عفو ثبت نام کردم پیام آمد که عفوش در کمیسیون مرکزی قبول شده و برای رای نهایی به کمیسیون عفو قوه ارسال میشه .آیا امکانش هست ۲۲ بهمن عفو بهش بخوره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بسته به نظر کمسیون عفو هست که چه تصمیمی بگیرد.

  384. shiva می گوید

    سلام ببخشید پدرم جانباز ۲۵ درصد الان ۲سال و نیم هست که زندانه و ۱۴ سال جبس تعزیری به جرپ مواد محکوم شده است و برادرمم ۱۵ سال حبس و الان به جرم مواد مادرم ۱۵سال و یکماه حبس محکوم شد که از ماده ۴۴۲ استفاده کرد شد ۱۲ سال و هیچگونه سابقه ای نداره و دوتا دختر مجرد در خانه داره و سرپرست دیگری ندارند عایا عفو یا حکم تعلیقی به مادرم تعلق میره در ضمن کلا ۲ماه حبس کشیده

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای عفو باید نیمی از مجازاتش را باید تحمل کند برای تعلیق نیز باید یک سوم از حبس سپری شود و اینکه می توانید تجدید نظر خواهی نکنید و تسلیم به رای شوید و درخواست تخفیف نمایید تا به میزان یک چهارم برای شما تخفیف در نظر گرفته شود.

  385. بیتا می گوید

    سلام نامزد من ۱۷ سالشه و ازش ۱و نیم گرم شیشه گرفتن در صورتی که بچه ی طلاق هست و سرپرست مادرش محسوب میشه با فیش حقوقی بیرون بود ولی الان گرفتنش و قاضی بهش حکم داده که ۱۰ ماه در کانون اصلاح تربیت باشه الان یک هفتس که اونجاس و ما تقاضای درخواست جریمه دادیم؟؟چیکار کنیم تا آزاد شه؟؟
    شبه عیدی بیرون باشه؟؟ الان ۲۰ روز مونده تا عید ۱۴۰۱

  386. نرگس می گوید

    سلام نامزد من ۱۷ سالشه و ازش ۱و نیم گرم شیشه گرفتن در صورتی که بچه ی طلاق هست و سرپرست مادرش محسوب میشه با فیش حقوقی بیرون بود ولی الان گرفتنش و قاضی بهش حکم داده که ۱۰ ماه در کانون اصلاح تربیت باشه الان یک هفتس که اونجاس و ما تقاضای درخواست جریمه دادیم؟؟چیکار کنیم تا آزاد شه؟؟
    شبه عیدی بیرون باشه؟؟ الان ۲۰ روز مونده تا عید ۱۴۰۱

  387. غزل می گوید

    سلام همسرم به ۸ ماه حبس تعزیری بابت اوراق موتور بدون مجوز محکوم شده ۲ ماهه زندانه چند روز دیگه باید بمونه و رضایت شاکی هم رو پروندش هست

  388. وحید می گوید

    سلام همسرم به ۸ ماه حبس تعزیری بابت اوراق موتور بدون مجوز محکوم شده ۲ ماهه زندانه چند روز دیگه باید بمونه و رضایت شاکی هم رو پروندش هست

  389. رضا کریمی می گوید

    سلام من به جرم کلاهبرداری محکوم به سه سال حبس و رد مال شده ام.مبلغ رد مال را پرداخت کنم چطور میتوانم عفو بگیرم یا زندانی جهادی شوم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق کمسیون عفو درخواست نمایید برای اینکار ابتدا از طریق دفاتر خدمات قضایی اقدام نمایید و همچنین می توانید از طریق قاضی اجرای احکام درخواست تعلیق اجرای حکم نمایید ولی بشرطی که سابقه کیفری نداشته باشید

  390. باقری می گوید

    سلام.برادر من به جدم حمل سلاح بدون مجوز محکوم به یک سال زندان شده.تا حالا چهارماه ازدوره محکومیتش رو گذرانده.درخواست عفو موردی هم در سامانه عدل ایران ثبت شده .آیا احتمال بخشودگی هست؟؟؟.

    1. زینالی می گوید

      سلام: بسته به نظر کمسیون عفو دارد که قبول نماید یاخیر

  391. بهار می گوید

    سلام روزتون بخیر و نیکی
    دوست بنده به جرم حمل بار قاچاق توسط قاضی تعزیرات جریمه و معادل آن حکم حبس ۱۵ سال بهش خورده چون جریمه مبلغش بالاست دوستم چهار ماه است که دارد حبس می کشد. و مبلغ جریمه هم جریمه ماشین است. همچنین خبر هم اومده که جرایم ماشین بخشیده می شود. آیا این خبر صحت دارد و به مرحله اجرا در آومده؟؟
    آیا عفو موردی به ایشان تعلق می گیرد و چگونه باید اقدام کنیم البته دوستم یک دهم جریمه رو پرداخت کرده و الان دو هفته ای هست که راه بازه
    با تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر ماشین مال خودش نباشد به میزان مبلغ ماشین جریمه صادر می شود

  392. پیمان می گوید

    سلام روز شما بخیر
    ببخشید مزاحم وقت شریفتون میشم
    برادر من کارمند دولت هستش دوتا فرزند دختر داره آدم بسیار خوبیه خداشاهد و گواه میبینم پارسال برج ۴ برای آبجیم میخوان خونه رهن و اجاره کنن داخل مسیر یه کیف کوچیک پیدا میکنه همراه چند نفری که باهم بودن و از محتویات داخل کیف اصلا هیچی سر در نمیارن و ۵ روزی کیف داخل ماشینش زیر ترمز دستی میمونه یکی از برادران خانمش که مصرف کننده مواد مخدر هم هست بهش زنگ میزنه که من سرکار هستم میتونی بیایی سراغم دادش منم میره سراغش و میان سمت خونه که برادر خانومش میگه این کیف مال کیه دادش منم میگه حقیقتا پیداش کردم ولی یه مقدار وسیله کوچیک کوچیک داخل پلاستیک شبیح نمک داخلشه بردارخانومش که کیفو باز میکنه میبینه که آره مواد هستش و دست بر تقدیر میان رو جاده اصلی که بیان سمت خونه به داداشم میگه مواد هستش به فاصله یک دقیقه نشده که داداشم متوجه میشه مواد داخل کیفه یه گشت موتوری که اونجاست ماشینو میزنه بغل و کیف رو پیدا میکنه به داداشم میگه این چیه میگه بخدا همین الان متوجه شدم مواد هستش خلاصه داداش منو بازداشت میکنن و پاسگاه میبرن اونجا افسر نگهبان میپرسه که مواد فروشی میگه به خدا پیدا کردم ولی هیچ کسی حرفشو باور نمیکنه و فردا وقتی پیش بازپرس پرونده میرن میگه میدونی مواد که ازت گرفتن چقدر هستش میگه نه نمیدونم انصافا اصلا چی هستش میگه ۴۲گرم شیشه و هروئین هستش وثیقه جور کن ۱میلیارد وگرنه باید بری زندان بلاخره تا وثیقه جور شد داداش ما ۵ روز رفت زندان ما وثیقه براش جور کردیم ولی داداشم به بازپرس پروند جریان کیف رو که گفته بود و گفته بود که چند نفر همراهم بودم بازپرس گفته بود بعد از زندان که وثیقه جور کردی اومدی بیرون بیا نامه برا شواهد و مدارک بهت بدم داداشمو که از زندان آوردیم یک روز بعدش رفتیم پیش بازپرس پروند و خدایش نامه برای دوربین اون محله که پیداش کرده بود استشهاد محلی. نامه از محل کار. ارزیابی مامور پلیس هنگام دستگیری. نامه پیامکهای چند ماه خط برادرم. نامه شاهدین حاضر همون موقعه که کیف رو پیدا کرده بود نامه از حراست محل کار که همه اینکارا و همراه یکی از افسران همون کلانتری که برادرم رو گرفته بودن انجام دادیم که خداروشکر چون داخل زندگیش تا الان کوچکترین خطایی انجام نداده همه این نامه ها روبه نحو‌‌، احسنت روی پرونده گذاشتیم واسش و یک ماه دیگه جلسه رسیدگی پروند هستش و احتمالا آخرین رسیدگی باشه از شما خواهشمندم بزرگوار به ما بگید میتونیم بی گناهی برادرم رو ثابت کنیم

  393. ناشناس می گوید

    سلام من به خاطر آدم ربایی دوسال حبس دارم آیا عفو مشروط بهم تعلق خواهدگرفت

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دفتر خدمات قضایی از طریق کمسیون عفو درخواست بزنید ولی قبول این عفو با کمسیون مربوطه می باشد.

  394. مهدیه می گوید

    سلام من شوهرم با دوکیلو تریاک گرفتن س ماه حکمش اومده دیروز معرفی کرده یک سال نیم حبس داره …درخواست پابند داده گفتن باید یک سوم بکشه نمیشه اعتراض زد بخشیده سه این یک سوم

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر این میزان مجازات قابل تخفیف نمی باشد

  395. حسین می گوید

    سلام. من یک سال و سه ماه یک روز حبس دارم یک سوم بکشم یعنی ۵ ماه بهم عفو میخوره سره اون یک روز یا نه.؟
    و اینکه مرخصی چند روز میدن؟
    و اگه مهر برم یک ماه هم از قبل کشیدم تا ۲۲ بهمن ۵ ماه میشه میرم زیر یک سال ایا عفو رهبری یا مرخصی منجر به ازادی بهم میخوره یا سره اون یک روز باید تش بکشم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دفتر خدمات قضایی اقدام به درخواست عفو نمایید

  396. حسن می گوید

    باسلام
    نامزد بنده با تحریک و ترغیب نزدیکانش اقدام به اسیدپاشی کرده و دادگاه حکم به تحمل ۵سال و یکماه حبس و پرداخت یک درصد دیه درحق شاکی داده،
    الان ۶ماه از محکومیتش گذشته و به علت بیماری(تشخیص پزشکی قانونی msخفیف وتشنج عصبی)قاضی ناظر زندان با مرخصی موافقت کرده،و مورد تایید شورا قرار گرفته و قرار وثیقه هم صادر و بازداشت شده. ولی حدود یکماه است که آزاد نمیکن،
    ممنون میشم کمکم کنید اگر ……

  397. پریا می گوید

    سلام همسر من پارسال ۱۱موتور سیکلت دزدی بود که ارزش مال مسروقه ۲۲۰میلیون بودگرفتنش ولی با سند از بازداشت آوردیم بیرون ولی الان براش دوسال نیم زندان بریدن دو ماه رو کشید رضایت ۱۱ شاکی رو هم گرفتیم باید چند وقت دیگه زندان بمون کی میتونه آزاد بشه.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند