مجازات مصرف شیشه در سال ۱۴۰۱+مجازات حمل شیشه

در قانون مبارزه با مواد مخدر جرایم مرتبط با حوزه مواد مخدر بیان شده است از جمله خرید وفروش، تولید،حمل و مصرف و قاچاق مواد مخدر

 یکی از موارد مورد بحث مواد مخدر شیشه و مصرف شیشه  است که در این باره در ادامه مواردی از جمله مجازات مصرف شیشه و حمل آن را بررسی میکنیم.

جرم مصرف شیشه 

ماده مخدر شیشه با نام های دیگری مثل کریستال یا یخ نیز شناخته می شود که در ردیف دارو های محرک قرار میگیرد.

شیشه ممکن است به صورت تزریقی یا خوراکی مورد استفاده قرار گیرد و زیان های مختلفی هم در پی خواهد داشت از جمله این که پس از مصرف آن فرد با اثر پذیری آن مثل کاهش اشتها، بی خوابی، توهم، تشنج و… روبرو خواهد شد.

با توجه به مخرب بودن این ماده هرگونه فعالیت در زمینه آن از جمله تولید و توزیع و ساخت و حتی استعمال آن جزم شناخته شده است.

مجازات مصرف شیشه در سال 1400

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مجازات خرید و فروش شیشه

در ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر برخی مواد را با توجه به حساسیت حتی در صورت خرید و فروش و… در حد گرمی را هم جرم و قابل مجازات دانسته است، طبق این ماده:

ماده ۸ – هر کس هروئین، مرفین، کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکائین و یا لیزرژیک اسید دی ‌اتیل آمید (ال.اس.دی)، متیلن دی اکسی‌ مت ‌آمفتامین (ام.دی.ام.آ. یا آکستاسی)، گاما هیدروکسی بوتیریک اسید (جی.اچ.بی)، فلونیترازپام، آمفتامین، مت آمفتامین (شیشه) و یا دیگر مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیر داروئی که فهرست آن‌ها به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد را وارد کشور کند و یا مبادرت به ساخت، تولید، توزیع، صدور، ارسال، خرید یا فروش نماید و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری، مخفی یا حمل کند با رعایت تناسب و با توجه به میزان مواد به شرح زیر مجازات خواهد شد.

  • مجازات یک گرم شیشه

قانون گذار آنقدر حساسیت در این زمینه دارد که حتی زیر یک گرم شیشه را هم جرم در نظر گرفته که مطابق آن:

۱.تا پنج سانتی گرم،از ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال جریمه نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق.(سانتی گرم واحد جرم است مثلا ۱۰۰ سانتی گرم می شود یک گرم کامل حال قانون گفته ۵ سانتی گرم یعنی پنج صدم گرم مجازات یک و نیم میلیون تا ۳ و نیم میلیون جزای نقدی دارد به اضافه ۲۰تا ۵۰ ضربه شلاق‌)

  • مجازات یک گرم شیشه

اگر مواد خریداری شده با توزیع شده یا فروخته شده از ۵ سانتی گرم یا یک گرم باشد؛ مجازات فرد ۳ تا ۹ میلیون تومان و ۳۰ تا ۷۰ضربه شلاق خواهد بود.

  • مجازات بیشتر از یک گرم شیشه

در اینجا مجازات فرد از ۱۰ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان خواهد بود و همچنین ۲ تا۵ سال حبس و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق نیز به آن اضافه می شود.

پس حمل و خرید و فروش و توزیع بیشتر از حتی یک گرم شیشه حبس خواهد داشت.

  • مجازات ۴ گرم تا ۱۵ گرم شیشه

اگر مواد مزبور بین ۴ گرم تا ۱۵ گرم باشد از ۲۰ میلیون تا ۵۵ میلیون تومان خواهد. بود و همچنین ۵ تا ۸ سال حبس و ۳۰ تا ۷۴ ضربه شلاق برای فرد در نظر گرفته می شود‌.

  • مجازات شیشه ۱۵ گرم تا ۳۰ گرم

در این حالت مجازات فرد ۳۰ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان خواهد بود و ۱۰ تا ۱۵ سال حبس به اضافه سی تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود.

  • مجازات ۳۰ گرم شیشه

در اینجا فرد محکوم به اعدام می شود و اموالی که از راه آن نیز به دست آمده هم مصادره می شود.

مجازات مصرف شیشه

مصرف شیشه چه مجازاتی دارد؟

در اینجا باید بین فرد معتاد و غیر آن فرق بگذاریم. به نظر می رسد کسی که معتاد نیست و کسی که مصرف شیشه انجام دهد۵۰ تا ۷۴ ضربه به علاوه ۲و نیم تا ۱۰ میلیون جریمه خواهد داشت.

اما کسی که معتاد باشد با دستور مقام قضایی تحت درمان نهاد های ترک اعتیاد قرار می گیرد.

وکیل و مشاوره برای مصرف شیشه

مصرف کردن مواد در برخی موارد جرم به حساب می آید اما پیچیدگی قانون مبارزه با مواد مخدر و تبصره ها و استثنائات آن ممکن است در حالات مختلف اصل کلی را از بین ببرد و فرد از مجازات معاف شود؛ برای مثال اگر شخصی معتاد باشد این مجازات در مورد وی صدق نمی کند.

 برای اطلاع از جزئیات مسئله خود می توانید با مشاوران و وکلای موسسه وکیل تاپ به صورت آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید و از راهکار های لازم مطلع شوید. فراموش نکنیم که وکیل در این زمینه هر وکیلی نمی تواند باشد بلکه باید وکیلی باشد که در زمینه مواد مخدر مسلط بر قوانین آن باشد که موسسه وکیل تاپ در سراسر کشور از وکلا و مشاوران متخصصی در این حوزه بهره مند است.

نتیجه گیری

شیشه و کارهای مرتبط با آن مثل خرید، فروش، توزیع، حمل و نگهداری و مخفی کردن آن و وسایل استعمال آن مثل پایپ جرم در زمینه خود مواد شیشه قانونگذار زیر یک گرم را هم‌قابل مجازات دانسته است و اگر بیشتر از ۳۰ گرم بشود مجازات آن اعدام خواهد بود در بالا به حالت های مختلف آن اشاره کردیم.

 

سوالات متداول

اگر حمل و نگهداری و خرید و فروش شیشه بیش از ۳۰ گرم باشد مجازات آن اعدام خواهد بود

بله حتی نگهداری ۵ صدم شیشه هم جرم است و مجازات دارد

مجازات آن برای فردی که بار اول دستگیر می شود ۵۰ تا ۷۴ ضربه شلاق و جریمه ۲ تا ۱۰ میلیون خواهد بود‌

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای
14 نظرات
  1. داود می گوید

    سلام خسته نباشی بنده یک قطعه آهن ۳متری که مربوط به راه آهن بود رو کنار خیابان پیدا کردم وداخل خودرو گذاشتم بعداز یک کیلومتر مامورین انتظامی ایست دادن توجه نکردم وفرار کردم جلوتر آهن رو از خودرو بیرون انداخته وچند کیلومتر جلوتر درب ماشین را قفل کردم بعد متواری شدم خودرو توسط مامورین به کلانتری همراه با آهن پیدا شده برده شد دوروز بعد خودمعرف به کلانتری رفتم وماجرا رو گفتم لازم به ذکر که من اعترافی بابت دزدی قطعه آهن از راه آهن نشدم واز داخل خودرو بنده هم موردی پیدا نکردن با توجه به اینکه بنده فاقد سابقه بوده قاضی پرونده ۶ماه حبس تعزیری برام حکم داده ومهلت ۲۰ روز برای اعتراض در دادگاه تجدید نظر… سوال با لایحه ای میشه حکم بی گناهی وبراعت گرفت. ۲با چه لایحه ای میشه تبدیل به جزایی نقدی کرد.. بنده ۴۵سالمه دوفرزند بزرگ دم بخت وابرودارم ممنونم بابت راهنمایی شما

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر مدت اعتراض تمام نشده باشد سریعا اعتراض نموده و لایحه دفاعیه دهید

  2. صلاحی می گوید

    سلام فرزند من متولد ۶۶ اعتیاد به شیشه دارد و کارمند رسمی هم هست . با توجه به اینکه اعتیاد خود را پنهان میکند ولی در خانه مرتب مصرف میکند ایا راهکاری برای ترک ایشان وجود دارد که در محل کارش مشکل ایجاد نشود

  3. سعید می گوید

    سلام همسر سابق بنده وشوهرشون که ازشون ۴گرم شیشه گرفتن وشوهرش گفته بگو مال منه من پارتی دارم درت میارم وتوافقی طلاقت میدم وبچه رو هم بهت میدم چون مشکل دارن وشوهرش کارش خریدو فروشه مواده وفقط تو گردن بگیر من تحمل ندارم والان زده زیرش چکار میشه کرد دیروز ۵سال زندانی براش بریدن امروز خواهر زن سابقم خبر داده وبخاطر بچه ۱/۵سال ازحبسش کم کردن راهی برای کمک بهش هست گناه داره بنده خداس

    1. زینالی می گوید

      سلام: خودش اقرار کرده است نمیشه کاری کرد می تواند با سپری شدن یک سوم درخواست ازادی مشروط نماید.

  4. زرندی می گوید

    سلام. شخصی به من ودستم تهمت دزدی زدولی تبرئه شدیم حتی درتجدیدنظر. حالا تو ازاوبخاطرافتراشکایت کرده ام. آیاشکایتم نتیجه ای دارد؟ ضمناً مبلغ۱میلیون تومان بنده ازقبل تهمت زدن سرقت ازاوطلبکارم که نپرداخته است.حدود۱سال.

    1. زینالی می گوید

      سلام: مجازات تهمت جریمه به نفع دولت می باشد

  5. رضا می گوید

    خسته نباشید ،آیا از همساایه ای شکایت تخریب موتور کولر کنیم بدون داشتن مدارک شکایت ما مورد قبول قرار میگیرد

  6. علی می گوید

    بنده راننده اسنپ هستم دیشب چندشب پیش مسافر زدم ودرراه مسافربه بنده گفت که دریکی از عابربانک های سره راهمان توقف کنم تا مسافر پول جابجا کند، وبنده دریکی از عابربانک ها توقف کردم وبعداز مدتی مسافربه بنده گفت که شماره کارتم رابه اوبدهم تا پول کرایه رابه کارتم واریز کند، بنده ازخودرو پیاده شدم ویکی از مسافران در خودرو ماند بعداز مدتی گشت پلیس آمد وخودرو بنده راتفتیش کرد واز زیر پای شاگرد که مسافر در آن صندلی نشسته بود ۴۲سانت شیشه، و۴۲سانت هرویین پیدا کرد وماشینه بنده را به پارکینگ منتقل کرد، ومسافری که در خودرو بنده بود رابازداشت کرد چون به گفته مامورین دوروز پیش نیز همان شخص به جرم مواد مخدر بازداشت بوده، وتازه آزاد شده،، الان میخاستم بدونم چطوری باید بنده بی گناهی خودم رااثبات کنم چون ماشینم پارکینگه، ومسافرم به هیچ وجه مواد راگردن نمیگیره؟بااینکه قاضی اون شخص رابه کمپ فرستاد وبنده را آزاد کرد ولی ماشینم را پارکینگ فرستاده، وخودم را به قیدفیش آزادکرده

  7. S،j می گوید

    سلام وخداقوت یه بنده خدایی شیشه مصرف میکنه رفته تهیه کرده ببره مصرف کنه گرفتنش.وخودشم دوگرم بوده؟این جرمش چطوریه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. محمدامین جعفری می گوید

    سلام. من ناراحتی اعصاب وروان دارم ودردعضلانی زیاد، چونبخاطربالارفتن قیمت کمی بیشترگرفته بودم که درحادثه ای گیرکردم‌چندین باردرمراکزدرمان مدت۳۰الی۴۰روزبصتری بودم. فعلن باوثیقه بیرونم. بعدازدوماه امروزبه من ابلاق شد که جهت آخرین دفاع به دادگاه مراجعه کنم. به نظر شما چکار باید بکنم.

  9. امیردوران می گوید

    چندماه قبل ازعید نوروز یه بنده خدایی که حدود۷۰ سال ازعمرش می‌گذرد بطورناگهانی درگوگل متوجه فیلمی ازهمسرش میشود که بادامادش درحال انجام عمل منافی عفت بود که روی حساب کاربری آن ازطریق گوگل بطور ناشناس وبعنوان یک ویدئوی هندی با گوگل به اشتراک گذاشته شده بود ومربوط به ۲۰سال قبل میباشد واین داماد نامرد درطول این ۲۰سال ازمادرزنش که زنی پاکدامن بود درطول این‌۲۰سال همه طورسوء استفاده مالی وغیره کرده بود واین اواخر شوهرش متوجه می‌شود که ازهمسرش بخاطر این ویدئو سواستفاده می‌شود لذا از رفتن ایشان به منزل داماد ودیدن نوه هایش ممانعت می‌نماید که داماد بیشرفش بخاطر ضربه به حیثیت خانوادگی ایشان فیلم را بوسیله یک افغانی که کارگرش بوده درخارج از ایران با گوگل به اشتراک می‌گذارد واینگونه با آبروی خانوادگیشان بازی می‌کند واین خانواده را نابود وباعث جدایی این زن وشوهر وفرار فرزندان انهامیشود زن ازترس شوهر وخانواده خودش حاضر به هیچ نوع همکاری وشکایت ازدامادش نیست وشوهر بیچاره به دلیل تنهاشدن درمنزل درحال مرگ ست وبچه هایش متواری وزندگیشان بشدت تباه ونابود شده است خواهشمنداست راهکاری بخاطر رضای خداوند ارائه بفرمایید

  10. مرتضی ابراهیمی می گوید

    باعرض سلام و احترام خدمت شما اینجانب مرتضی آغاز ابراهیمی فرزند مختار آقای وکیل توروخدا منو راهنمایی کنید. من در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۹ اثاث کشی کردم و کلید رو به مشاوره املاک تحویل دادم. به خانه جدید که مسجد هستش اثاث کشی کردم. سرایدار مسجد شدم. در تاریخ ۱۴۰ به۲/۳/۱۵ در خانه قدیم از همسایه دیوار به دیوار ما سرقت از منزل شد.. از من شکایت کردند چند بار به آگاهی احضار شدم. هر بار هم کلی کتک می خورم. سوال من از شما اینه که وقتی که جرم من ثابت نشه.. و هیچ مدرکی بر علیه من ندارد الان هم پرونده منو فرستادن دادگاه. آیا امکان داره قاضی منو بفرسته زندان؟؟؟؟. (( توروخدا بهم کمک کنید ))

    1. زینالی می گوید

      اگر ادله و مدارکی برای سرقت شما نباشد و شما نیز اقرار به سرقت نکنید نمی توانند شما را محکوم کنند.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند