بهترین کشور های جهان برای مهاجرات و انواع مهاجرت های قانونی

محل زندگی همیشه تاثیر زیادی در کیفیت و سبک زندگی هر فرد دارد. جایی که در آن زندگی می کنیم می تواند در تمام ابعاد زندگی مثل کار و تحصیل و حتی روحیه ما اثرگذار باشد. برای همین انتخاب محل سکونت همیشه یکی از مهم ترین انتخاب ها برای افرادی است که قصد ترک محل زندگی خود را دارند.

گاهی پیش می آید که افراد تصمیم به ترک کشور خود و مهاجرت به کشوری دیگر می گیرند. این تصمیم ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. بعضی افراد برای ادامه تحصیل و بعضی برای کار و یا به دلیل ازدواج به کشوری دیگر مهاجرت می کنند.

این که بهترین کشور برای مهاجرت کجاست در هر فرد ممکن است جایی متفاوت باشد. بسته به هدف فرد از مهاجرت و حتی روحیه و سبک زندگی او این تصمیم می تواند با شخص دیگری فرق کند.

برخی از کشورها برای مسافرت های کوتاه یا اقامت های کوتاه مدت مناسب هستند اما شرایط مناسبی برای زندگی را برای فرد مهاجر ندارد. اصولا دو نوع مهاجرت داریم که هر فرد با هدفی که دارد یکی از آنها را انتخاب می کند. مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی. در ادامه این مطلب به بررسی هرکدام و معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت می پردازیم.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب کشور مناسب مهاجرت

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، در قدم نخست باید کشورهای سطح پایین را از لیست خود حذف نمایید. می بایست کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که پس از گذشت مدتی؛ دوباره مجبور به مهاجرت از آن کشور نشوید. برای انتخاب یک کشور برای مهاجرت به آن عوامل مختلفی وجود دارد که باید با توجه به آن ها هدف خود را مشخص کنیم. بهترین کشور های جهان برای مهاجرات

از جمله این عوامل مختلف در انتخاب یک کشور برای مهاجرت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نزدیکی به محل زندگی قبلی: یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، فاصله آن کشور تا کشور فرد است. زیرا افراد زیادی به دلیل کسب و کار خود یا وابستگی خانوادگی کشوری را برای مهاجرت ترجیح می دهند که امکان رفت و آمد با هزینه های کم و در کمترین زمان ممکن به کشور خود وجود داشته باشد.

به طور مثال؛ برای ایرانیان مهاجر کشورهای اروپایی به علت فاصله زمانی و جغرافیایی تقریبا کمی که با ایران دارند و همچنین هزینه های مناسب رفت و آمد گزینه خوبی برای این افراد است.

۲- شرایط آب و هوایی: یکی از اولین فاکتورهایی که باید در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت در نظر بگیرید شرایط آب و هوایی آن کشور می باشد. شرایط آب و هوایی اگر مشابه کشور مبدا باشد؛ در زودتر سازگار شدن فرد با محیط جدید، تأثیر زیادی دارد.

به طور مثال برای فردی که در کشوری با ساعات آفتابی بالا زندگی کرده است تحمل زندگی در جایی که طول روز کوتاه است آسان نمی باشد. به طور مثال کشور اتریش، طول روز و شبی یکسان با ایران دارد.

۳- نظام حقوقی و قضایی: یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت؛ دادگاه های آن کشور است. توجه به نظام حقوقی کشور مورد نظر شاخص مهمی می باشد. زیرا در بعضی از کشورها میان شهروند آن کشور و فرد مهاجر، تبعیضات آشکاری لحاظ می گردد.

این امر باعث سخت شدن شرایط زندگی و امکان ایجاد دردسر برای فرد مهاجر شود. به این دلیل قبل از مهاجرت به کشوری حتما به وضعیت حقوقی مهاجرین در آن کشور توجه نمایید.

۴- نرخ بیکاری: یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهایی که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت باید توجه کنید، نرخ بیکاری در کشور مورد نظر است. نرخ بیکاری در هر کشور، نشانۀ تعداد افراد بیکار در آن کشور نسبت به تعداد کل نیروی کار موجود در آن کشور است. بنابراین هر چقدر این شاخص پایین تر باشد، احتمال پیدا کردن کار مناسب برای شما بالاتر می باشد.

۵- بیمه تامین اجتماعی: یکی از عوامل مهم برای مهاجرت در یک محیطی امن و ایده آل؛ داشتن بیمه تامین اجتماعی در آن کشور است. نداشتن دغدغه برای تامین هزینه های درمانی یکی از مهم ترین شروط برای بسیاری از افراد درخصوص مهاجرت به کشوری دیگر می باشد.

کشورهای اروپایی پیشرفته در این زمینه از بیمه تامین اجتماعی مطلوبی برخوردار می باشند و همچنین از نظر پوشش هزینه های درمان قابل قبول هستند.

۶- مالیات: یکی از اولین اقدامات پس از انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت، محاسبه نرخ مالیات در آن کشور می باشد. بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی دارای نرخ مالیات بسیار بالایی می باشند. به این دلیل باید به این فاکتور توجه کنید و درصورت داشتن توانایی در پرداخت مالیات این کشور ها را برای مهاجرت انتخاب کنید.

۷- امنیت اجتماعی: یکی از مهم ترین ملاک هر مهاجری، اطمینان یافتن از وجود امنیت در کشور مقصد است. زیرا فرد به دنبال یک زندگی آرام و به دور از ترس و تنش در کشور جدید برای خود و خانواده خود می باشد. در اکثر کشورهای اروپایی، آمار جرم و جنایت پایین است. بنابراین این کشورها می توانند انتخاب خوبی برای مهاجرت باشند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

در حال حاضر دو کشور اروپایی به دلیل کمبود نیروی کار متخصص و فنی در کشور خود، ویزای جستجوی کار به افراد در کشورهای مختلف می دهند. با این ویزا افراد ۶ ماه فرصت دارند که در آن کشور به دنبال شغل مدنظر خود بگردند. اگر بتوانند به کاری مشغول شوند، ویزای کار آن کشور را دریافت می کنند.

این دو کشور آلمان و اتریش می باشند. همچنین کشورهای دیگری نیز وجود دارند که در صورت داشتن تخصص لازم می توانید به آنها مهاجرت کنید.

در زیر تعدادی از این کشور هارا آورده ایم:

بحرین: یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور بحرین است. این کشور دارای درآمد سالانه بالایی برای کارکنان می باشد. یکی از بهترین روش های مهاجرت به بحرین از طریق کار در بحرین است. نکته قابل توجه در این مورد این است که درصد بالایی از مهاجران کاری کشور بحرین کمک هزینه ای به صورت سالانه برای مسافرت به خانه هایشان دریافت می نمایند.

استرالیا: این کشور از نظر صدور ویزای کار جزو کشورهای برتر به خصوص برای ایرانیان به حساب می آید و نرخ بیکاری نیز بسیار پایین است و حتی در شرایط رکود، وضعیت اقتصادی مناسبی دارد و کشوری پیشرفته به حساب می آید. همچنین شما می توانید پس از ۵ سال اشتغال در این کشور اقامت دائم خود را دریافت کنید.

انگلستان: یکی دیگر از بهترین کشورها به منظور مهاجرت کاری، کشور انگلستان می باشد. درآمد متوسط شاغلین در این کشور سالانه ۶۵۵۳۷ پوند (۸۳۲۲۷ $ آمریکا ) است. در انگلستان، مهاجران می توانند مهارت های جدید را آموزش ببینند و شغل متناسب با توانایی خود را پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: اخذ اقامت تحصیلی در اروپا


چین: یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور چین می باشد. درآمد متوسط سالانه کارکنان در این کشور حدود ۱۱۶۷۶۱۵ یوآن چین (۱۶۹۷۵۶ $) است. همچنین چین کشوری است که برای پیشرفت شغلی و کسب درآمد انتخاب مناسبی برای بسیاری از مهاجرین می باشد.

سنگاپور: این کشور از بهترین کشورها به جهت مهاجرت کاری به شمار می رود. درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود ۱۸۹۴۱۱ دلار سنگاپور(۱۳۸۶۴۱ $ آمریکا) است. همچنین درصد زیادی از مهاجران کار در سنگاپور در شغل خود پیشرفت داشته اند.

نروژ: درآمد متوسط سالیانه کارکنان کشور نروژ حدود ۸۴۹۱۰۳ کرون نروژ (۹۷۴۸۶ $ آمریکا) است. این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری می باشد. زیرا در چند سال گذشته پیشرفت اقتصادی بسیار خوبی داشته است و در میان باقی کشورها بهترین وضعیت را در تعادل کار و زندگی با درصد بالایی از رضایت شهروندان دارد. هر ساله افراد زیادی به منظور کار به این کشور مهاجرت می نمایند.

امارات: درآمد متوسط سالانه کارکنان این کشور حدود ۴۱۴۳۵۴ درهم (۱۱۲۸۲۰ $) است. امارات متحده عربی در بین کشورهای عربی، به عنوان بهترین کشور جهت مهاجرت کاری به شمار می رود. هر ساله اشخاص زیادی از کشورهای مختلف به دنبال کار در امارات به این کشور مهاجرت می کنند. همچنین در این کشور درصد بالایی از مهاجران کاری، هزینه تامین محل اقامت و مزایای بیمه درمانی دریافت می کنند.

بهترین کشور های جهان برای مهاجرات

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

ادامه تحصیل یکی از اهدافی است که بسیاری از مهاجرین به خصوص دانشجویان ایرانی به کشورهای مختلف مهاجرت می کنند. اعطای بورسیه های تحصیلی یکی از معیارهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان می باشد.

بورسیه های تحصیلی به طور کلی در مقطع دکتری به دانشجویان اعطا می گردد، این امکان در مقاطع پایین تر مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد، در شرایط خاص و با داشتن رزومه های قوی وجود دارد. در صورت موفقیت دانشجویان در اخذ فول فاند در دانشگاه های برتر اروپایی و آمریکایی می توانند کلیه هزینه های تحصیل و زندگی خود را از این طریق تأمین کنند. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی کم هزینه ترین نوع مهاجرت به کشورهای دیگر به شمار می رود.

در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می پردازیم:

فنلاند: کشور فنلاند یکی از کشورهای عالی برای مهاجرین سایر کشورها به خصوص مهاجرین ایرانی می باشد. این کشور شرایط تحصیل را برای داوطلبینی که به منظور تحصیل به آنجا مهاجرت می کنند به دلیل کم کردن هزینه های پرداختی دانشگاه ها بسیار آسان نموده است.

در این کشور تحصیل از سطوح پیش دبستانی تا تحصیلات آکادمیک و تحصیلات تکمیلی با هزینه های خیلی پایین امکان پذیر می باشد. همچنین هزینه هایی مثل رفت و آمد، کتاب های درسی و هزینه ی غذا برای دانش آموزان و دانشجویان به عهده دانشگاه است. علاوه براین کشور فنلاند گزینه مناسبی برای زندگی می باشد.

اتریش: این کشور از لحاظ کیفیت آموزشی جزو رتبه های برتر در دنیا می باشد. بعلاوه یکی از چیزهایی که در این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است رعایت بهداشت به طرز صحیح می باشد.

کره جنوبی: یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی کشور کره جنوبی است. از رشته های معروف تحصیل در کره جنوبی، زبان کره ای، مهندسی و رایانه، رشته های مطالعات آسیا و کسب و کارهای بین المللی می باشند. همچنین هزینه تحصیل در کره جنوبی در هر ترم بین ۲۲۳۴ تا ۴۴۶۸ وون معادل با (۲۰۰۰-۴۰۰۰ $) است.

ایتالیا: هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر جهان به منظور تحصیل در ایتالیا به این کشور مهاجرت می کنند و از این طریق اقامت تحصیلی در ایتالیا دریافت میکنند.  هزینه تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های دولتی سالانه بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو است و همچنین شهریه در دانشگاه های دولتی مطرح بالاتر از ۱۰۰۰ یورو می باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی در ایتالیا نیز حدود ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال متغیر می باشد.

بهترین کشور های جهان برای مهاجرات

معرفی چند کشور مناسب برای مهاجرت ایرانیان

کانادا: طی سالیان اخیر، کشور کانادا در لیست ۱۰ کشور برتر جهت مهاجرت ایرانیان وجود داشته است. به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشور و وجود قوانین و شرایط مناسب برای اخذ اقامت دائم مهاجرین خارجی، همچنین به دلیل کیفیت بالای زندگی در کشور کانادا، همیشه افراد زیادی به آن جذب می شوند.

کشور کانادا از نظر اقتصادی در دسته کشورهای پیشرفته قرار گرفته است. بعلاوه مهاجرین در کشور کانادا می توانند بعد از ۳ سال اشتغال، اقدامات لازم را نسبت به درخواست اقامت دائم در کانادا به عمل آورند. بعلاوه مهاجرینی که در این کشور فرزند به دنیا بیاورند، به محض تولد فرزندشان تابعیت کشور را دریافت می کند.

آمریکا: آمریکا همیشه در صدر لیست بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان قرار دارد. دلیل این امر اقتصاد پیشرفته و درآمدزایی بالای این کشور است. طی سالهای اخیر به علت تحریم هایی که آمریکا علیه ایران دارد، مهاجرت به این کشور با دشواری همراه شده است. اما راه حل های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آنها، به آمریکا مهاجرت کنید و پاسپورت آمریکایی داشته باشید. مثل ازدواج، سرمایه گذاری، تحصیل و غیره.

نیوزلند: این کشور به دلیل نزدیکی با کشور استرالیا تابع قوانین استرالیا می باشد. یکی از مزایای اخذ اقامت در این کشور، مهاجرت به ۱۷۲ کشور بدون نیاز به اخذ ویزا می باشد. همچنین نیوزلند از نظر تحصیلی دارای دانشگاه های معتبری است و از نظر اقتصاد دارای تشکیلات پیشرفته و پر رونق است.

سوئد: این کشور دارای امکانات عالی تحصیلی و مناسب بودن هزینه های زندگی و تحصیل می باشد. همچنین سوئد ازنظر بهداشت و سلامت عمومی جایگاه خوبی در میان دیگر کشورهای جهان دارد.

آلمان: از جمله ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان کشور آلمان است. آلمان جزو آن دسته از کشورهایی است که از حوزه شینگن پیروی می کند. کشور آلمان به دلایل مختلفی مثل پایین بودن نرخ بیکاری توانسته است درصد بالایی از مهاجرین جویای کار را تحت تاثیر قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرت و زندگی در این کشور میتوانید مقاله «شرایط زندگی در آلمان برای مهاجران» سایت وکیل تاپ را مطالعه فرمایید.

مجارستان: این کشور جزو کشورهای اروپایی عضو اتحادیه شینگن می باشد. همچنین مجارستان جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان به شمار می رود. هزینه بسیار کم زندگی اولین و مهم ترین دلیل مهاجرین برای مهاجرت به این کشور است. به علاوه ویزای مجارستان دارای اعتبار بالایی می باشد و در صورتی که اقامت این کشور را داشته باشید می توانید به کشورهای عضو اتحادیه شینگن بدون نیاز به ویزا، مهاجرت کنید. برای مهاجرت به مجارستان، می توانید از روش های مختلفی مثل تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری اقدام نمایید.

فرانسه: این کشور ازنظر هزینه های تحصیلی در فرانسه و مراقبت از کودک در رتبه عالی قرار دارد و مقصد بسیاری از مهاجرین از کشورهای مختلف می باشد.

هلند: این کشور در لیست ۱۰ کشور برتر برای مهاجرین ایرانی می باشد. همچنین این کشور جزو اتحادیه اروپا و جزو شینگن است. به منظور اخذ اقامت در این کشور باید ویزا اخذ نمایید.

لوکزامبورگ: شرایط زندگی در این کشور برای بسیاری از مهاجرین و همچنین شهروندان آنجا رضایت بخش است. این کشور از نظر تحصیلی و از لحاظ بهداشت و سلامت عمومی خانواده جزو ده رتبه اول جهان به شمار می رود.

سوئیس: این کشور به عنوان امن ترین کشور جهان شناخته می شود. سوئیس دارای مقدار کمی نرخ بیکاری است. نکته ای که در مورد این کشور وجود دارد؛ میانگین بالای هزینه های زندگی در این کشور است. به منظور مهاجرت به کشور سوئیس می توانید از راه های مختلفی مثل ازدواج، پناهندگی، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد فرزند و کار، اقدام نمایید.

نتیجه گیری مبحث مهاجرت

باید در آخر ذکر کرد که اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید؛ تنها به شرایط خوب مالی و تحصیلی و سطح فرهنگ یک کشور توجه نکنید و فقط این ها را ملاک قرار ندهید.

مهم ترین عامل برای یک مهاجرت پایدار عوامل آب و هوایی و انطباق فرد با وضعیت کشور جدید است. سطح فرهنگ آن کشور، سطح رفاه، حقوق و هزینه ها، کیفیت آموزش همه مهم هستند اما مهم ترین فاکتور قابل تحمل بودن کشور مقصد از نظر آب و هوا می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. zanyar می گوید

    مهاجرت به کشور ایتالیا از لحاظ کاری چطور هستش؟ به نسبت کشور های اروپایی که گفتید خوب هستش؟

  2. حسینی می گوید

    باسلام درحال حاضرامکان مهاجرت ویاپناهندگی به کدام مقاصدمعتبروجود دارد ممنون میشم راهنمایی بفرماییدالبته باکمترین مخارج وریسک

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند