مهاجرت تحصیلی به انگلیس (رشته های مناسب و شرایط بورسیه در دانشگاه های انگلیس)

انگلیس کشوری است که جزء بزرگترین اقتصاد های اتحادیه اروپا و جهان محسوب می شود و پاسپورت قدرتمندی را به خود اختصاص داده است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و این مورد باعث محبوبیت بیشتر آن برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد.

زیرا برقراری ارتباط و تحصیل و کار را برای مقیمان این کشور راحت تر می کند. در حال حاضر به علت شیوع بیماری کرونا بسیاری از دانشگاه های انگلیس کلاس های درس خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند.

امروزه با تعدیل محدودیت های کرونا، دانشجویان بین المللی امکان ورود به انگلیس را پیدا کردند که البته این امر با رعایت صحیح نکات بهداشتی از جمله قرنطینه ۱۰ روزه پس از ورود، داشتن جواب تست کرونا همراه است.

در این نوشتار، در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلیس اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور انگلستان حدودا ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد که البته به رشته ی تحصیلی فرد هم بستگی دارد. شرایط ورود به دانشگاه ها با توجه به رتبه و سطح دانشگاه و رشته ی تحصیلی مورد نظر شما متفاوت است.

برای گذراندن دوره کارشناسی در انگلستان ابتدا لازم است دبیرستان را گذراند و موفق به اخذ مدرک دیپلم شده باشید و مدرک شما مورد تایید دانشگاه مورد نظر قرار گیرد.

برای تحصیل در این مقطع نیاز به نمره آیلتس ۶ به بالا است که هر چه سطح دانشگاه بالاتر باشد این نمره نیز باید بالاتر باشد.

البته لازم به ذکر است اگر نمره زبان شما ۵.۵ شود؛ دوره های زبان برای شما برگزار می شود تا این کمبود نمره جبران شود.

شهریه دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی بسته به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، سالیانه از ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند است.

ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور انگلستان ۱ سال زمان می برد و این در صورتی است که در ایران یا سایر کشور ها این دوره دو ساله است.

لذا از این نظر شما از نظر زمانی جلوتر خواهید بود. با توجه به اینکه هزینه در این کشور به پوند است، این دوره یکساله مناسب خواهد بود.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلیس حداقل نمره مورد نیاز آیلتس ۶.۵ است که اگر شما نمره کمتر داشته باشید برخی از دانشگاه ها دوره های زبان را برای شما برگزار می کنند تا این کمبود جبران شود.

شهریه تحصیل در مقطع ارشد با توجه به سطح و رتبه ی آن دانشگاه ها بین ۱۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند است.

ویزای تحصیلی انگلیس در مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های انگلیس، روزمه ی علمی شما بسیار حائز اهمیت می باشد. همانطور که در مصاحبه ی دکتری در ایران رزومه بسیار تاثیر گذار است.

در دانشگاه های انگلیس نیز، هرچقدر رزومه علمی شما بهتر باشد، شانس شما برای ورود به دانشگاه های بهتر و حتی دریافت بورسیه بیشتر است.

برای مقطع دکتری داشتن مدرک آیلتس ۷ به بالا با توجه به شرایط دانشگاه لازم است و اگر شما نمره لازم را کسب نکرده باشید می توانید دوره های زبان را گذرانده و سپس وارد مقطع دکتری شوید.

همچنین دوره های دکتری در این شکور ۳ الی ۴ ساله است و لازم است که در ابتدا استاد راهنمایی را برای تز خود انتخاب نمایید.

علاوه بر این دانشجو های دکتری در حین تحصیل اجازه کار پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دارند. هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه نیز متفاوت است.

ویزای تحصیلی انگلیس در مقطع دکتری

رشته های مناسب برای ادامه تحصیل در انگلیس

بهترین رشته ها برای تحصیل در انگلیس به شرح ذیل می باشد:

  • پزشکی.
  • حقوق.
  • روانشناسی.
  • آموزش و پرورش.
  • معماری.
  • مهندسی کامپیوتر.
  • مهندسی عمران.
  • MBA.

موقعیت کاری در انگلیس پس از اتمام تحصیلات

یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی این است که پس از فارغ التحصیلی افراد بتوانند در آن کشور کاری پیدا کنند و مشغول شوند تا بتوانند ویزای خود را تمدید کرده در نهایت مقیم شوند.

در انگلستان لازم است پیش اتمام دوره خود کاری پیدا کنید در غیر این صورت باید درخواست تمدید ویزای خود را به HOME OFFICE ارائه نمایید.

در صورت تایید در این مرکز شما ۲۴ ماه اجازه ی ماندن در این کشور و جستجوی کار دارید. فارغ التحصیلات دکتری می توانند ۳۹ ماه در این کشور بمانند تا شغلی پیدا کنند.

موقعیت کاری در انگلیس پس از اتمام تحصیلات

شرایط بورسیه در دانشگاه های انگلیس

در انگلستان برخی نهاد ها و با دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشجو او را بورسیه می کنند. دانشجویانی که استعداد آن ها برای کشور انگلستان مفید باشد و توانایی پرداخت هزینه نداشته باشند بورس می شوند.

همچنین برای دریافت بورسیه رزومه خوب تاثیر بسزایی دارد.

برای دریافت بورسیه لازم است مقالات معتبر علمی ای اس ای، معدل بالا، نمره زبان (آیلتس) ۷ به بالا را دریافت نمایید.

همچنین اگر یک مقطع را در انگلیس گذرانده باشید، مثلا ارشد را در انگلیس گرفته باشید برای دریافت بورس دکتری نیز شانس خواهید داشت.

دانشگاه هایی که بورسیه خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند عبارتند از:

  • بورسیه از گیتز کمبریج.
  • بورسیه از رودز.
  • بورسیه از دانشگاه ادینبورگ.
  • بورسیه از دنیس هلند.
  • بورسیه از دانشگاه بریتسول.

نتیجه گیری

کشور انگلستان به دلیل دانشگاه هایی که سطح علمی بالایی دارند جز کشورهایی است که برای مهاجرت تحصیلی مناسب اس. همچنین این کشور به دلیل اقتصاد قوی راه را برای پیشرفت و کار هموار می سازد.

برای ورود به دانشگاه های انگلیس به صورت کلی سه مسئله حائز اهمیت است که عبارتند از: معدل، نمره زبان و فعالیت های علمی.

در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دریافت پذیرش، در صورت داشتن مقالات علمی و فعالیت های پژوهشی خوب، شانس شما حتی برای دریافت بورسیه نیز بالا است.

دوره کارشناسی در انگلستان ۴ ساله، ارشد ۱ سال و دکتری ۳ ساله است. لازم به ذکر شهریه این دانشگاه ها با توجه به رتبه و سطح علمی دانشگاه متفاوت است.

سوالات متداول

بله، برخی از دانشگاه ها در صورت نداشتن مدرک با شما یک مصاحبه آنلاین می کند تا سطح زبان شما بسنجد مانند دانشگاه های بیرمنگام، بریستول، استون، رابرت گردن، شفلید و …

نامه پذیرش تحصیلی و تمکن مالی جز مهم ترین فاکتور ها می باشد.

حداکثر ۶ ماه از زمان صدور نامه پذیرش دانشگاه فرصت دارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند