مهاجرت به دانمارک با کمترین هزینه و کمترین زمان

کشورهای اروپایی بخش مهمی از مقاصد مهاجران ایرانی را تشکیل ‌می‌دهند . از جمله ی محبوبترین این کشورها می‌توان به دانمارک اشاره کرد . کیفیت بالای زندگی ، دانشگاه‌های معتبر و اقتصاد قدرتمند دانمارک توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کرده است . اگر به دنبال مهاجرت به دانمارک هستید یا دوست دارید در این باره بیشتر بدانید به خواندن ادامه دهید. این مقاله برای شما نوشته شده است!

مهاجرت، فرایندی نسبتاً پیچیده‌ است و شرایط و مراحل خود را دارد. برای همین بهتر است پیش از آنکه اقدامی انجام دهید ابتدا در مورد این فرایند و نیز دربارۀ شرایط کشور مقصد تحقیق کنید تا انتخابی درست و مهاجرتی موفق داشته باشید. در ادامه در مورد مهاجرت به کشور دانمارک، مزایا، شرایط و هزینه‌های آن توضیح می‌دهیم و روش‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

انواع مهاجرت به دانمارک، روش های مهاجرت به دانمارک

مزایای مهاجرت به دانمارک

کشور دانمارک در اروپا و در حوزه ی اسکاندیناوی واقع شده است و آب‌وهوای سرد و مرطوب دارد. این کشور صاحب طبیعتی زیبا است و زیبایی‌هایی طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوان، افراد زیادی را به خود جذب کرده است. از مزایای مهاجرت به این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طبیعت بکر و زیبا
  • حمایت و خدمات دولتی با کیفیت بالا
  • عدم وجود فساد در سیستم دولتی
  • صنعت پیشرفته
  • ارزش پول بالا
  • دانشگاه‌های معتبر
  • سطح زندگی و شاخص توسعۀ بالا

روش‌های مهاجرت به دانمارک

برای مهاجرت به دانمارک روش‌های مختلفی وجود دارد. مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور، مهاجرت از طریق تحصیل، کار و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری هستند. هر روش، مزایا و معایب خود را دارد و دارای مراحل خاص خود است. در ادامه در مورد هر یک از این روش‌ها و مراحل و شرایط آن توضیح می‌دهیم.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مهاجرت به دانمارک به روش تحصیلی

یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به این کشور روش تحصیلی است. در این روش متقاضیان ابتدا از یک دانشگاه دانمارکی پذیرش می‌گیرند و از این طریق، ویزای دانمارک را دریافت می‌نمایند. برای اخذ پذیرش باید پس از جستجو و یافتن دانشگاه مناسب  در سایت آن ثبت‌نام کرد و تقاضای پذیرش خود را ثبت کرد .

پس از انتخاب دانشگاه موردنظر باید در سایت آن مدارک لازم را بارگذاری کنید و هزینۀ ثبت‌نام را بپردازید تا بتوانید از آن دانشگاه پذیرش دریافت کنید . اگر موفق به اخذ پذیرش شدید می‌توانید برای مراحل بعدی مهاجرت، یعنی اخذ ویزا و سفر به این کشور اقدام کنید.

مهم‌ترین شروط قبولی در این روش، داشتن رزومۀ خوب (نمرات و معدل بالا، داشتن مقاله، …)، سطح زبان قابل‌قبول و سن مناسب است. این شرایط از فردبه‌فرد و از دانشگاه به دانشگاه فرق می‌کند و برای همه یکسان نیست. درصورتی‌که بتوانید به روش تحصیلی به دانمارک مهاجرت کنید پس از پایان تحصیلات خود می‌توانید از طریق یافتن کار مرتبط با رشتۀ خود برای تمدید اقامت اقدام نمایید.

.روش های فوری مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک به روش کاری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به دانمارک مهاجرت کاری است. این روش برای افرادی مناسب است که در رشته های مورد نیاز این کشور که هر ساله اعلام میشود تخصص و مدارک کافی داشته باشند و می‌توانند به‌عنوان نیروی کاری ماهر وارد دانمارک شوند. این ویزا برای پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران هم انتخاب بسیار خوبی است و صاحبان این مشاغل می‌توانند با داشتن این ویزا اجازۀ ورود به خاک دانمارک را کسب کنند. این ویزا قابل تمدید است و درصورتی‌که متقاضی پس از پنج تا هفت سال اقامت در دانمارک با داشتن شرایط لازم می‌تواند این اقامت را به اجازۀ اقامت دائم تبدیل کند.

برای اخذ ویزای کاری دانمارک باید از یک کارفرمای واجد شرایط در دانمارک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. برای این کار می‌توانید در یکی از این سایت‌ها ثبت‌نام کنید و با ارائۀ مدارک و هزینۀ لازم، شانس خود را امتحان کنید. البته این پروسه برای کادر درمان اندکی متفوت و سهل تر می باشد . یکی دیگر از راه‌های مهاجرت کاری به دانمارک استفاده از طرح گرین کارت دانمارکی (Danish Green Card Scheme) است.

در طرح گرین کارت دانمارکی، متقاضیان پس از ثبت‌نام و ارائۀ مدارک خود در سایت این طرح، امتیاز می‌گیرند. اگر امتیاز متقاضی از ۱۰۰ بیشتر شود می‌تواند اجازۀ ورود به خاک دانمارک را دریافت کند. مدت این ویزا ۱۸ ماه است و درصورتی‌که مهاجر بتواند شغل متناسبی پیدا کند قابل تمدید می باشد . از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کنندۀ امتیاز هر فرد می‌توان به سن، سابقۀ کاری، مدارک تحصیلی یا مهارت‌ها و سطح دانش زبان فرد اشاره کرد.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری، استارت آپ

اگر کارآفرین هستید و طرح اقتصادی مناسبی برای مهاجرت به این کشور دارید این روش برای شما در نظر گرفته شده است! در مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری متقاضی با اشتغال‌زایی در دانمارک اجازۀ اقامت دریافت می‌کنید. برای این کار باید برنامۀ اقتصادی مشخص و بودجۀ کافی داشته باشید تا بتوانید ویزای دانمارک را بگیرید.

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

اگر قصد دارید با فردی دانمارکی ازدواج کنید می‌توانید با ارائۀ مدارک لازم، اجازۀ اقامت دانمارک را دریافت نمایید. البته این روش به دلیل اینکه مورد سوءاستفاده‌های زیادی قرار گرفته است سختی‌های خود را دارد و متقاضیان ابتدا باید اثبات کنند که ازدواجشان صوری و به ‌قصد دریافت اقامت نیست. برای آگاهی از این شرایط باید اطلاعات لازم را از ادارۀ مهاجرت دانمارک یا سایر مراجع مربوطه دریافت کنید.

راه های اقامت و تابعیت دانمارک

بهترین روش مهاجرت به دانمارک برای من کدام است؟

فراموش نکنید که مهاجرت امری فردی است و ممکن است روشی برای شخصی بهترین راه باشد اما برای فرد دیگر اصلاً مناسب نباشد. هزینه‌ها و شرایط مهاجرت کاملاً به شرایط خاص هر فرد بستگی دارد و نمی‌توان برای همه نسخه‌ای واحد پیچید. مهاجرت به کشور دانمارک هم از این امر مستثنی نیست. اگر به دنبال مهاجرت فوری به دانمارک هستید می‌توانید با مشورت با یک منبع آگاه، در مورد روش‌های این کار بیاموزید.

بهتر است برای انتخاب بهترین راه مهاجرت با یک منبع آگاه مشورت کنید و سپس تصمیم بگیرید. منظور از بهترین راه مهاجرت این است که کدام راه باتوجه ‌به شخصیت شما و سلایق و شرایط خاص شما (سن، وضعیت تاهل ، رشته، سابقۀ کاری، سطح زبان، شرایط مالی و …) برایتان مناسب‌تر است. در بسیاری از مواقع خود شما هستید که بهترین پاسخ را به این سؤال می‌دهید. برای آگاهی از راه‌های مختلف مهاجرت و شرایط هرکدام می‌توانید به بخش‌های قبلی مقاله مراجعه کنید.

هزینۀ مهاجرت به دانمارک

هزینۀ مهاجرت کاملاً تابع شرایط فرد و روش مهاجرت او است. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری توانایی مالی نسبتا معقولی می‌خواهد و برای هرکسی امکان‌پذیر نیست. هزینه‌های مهاجرت تحصیلی هم‌بسته به اینکه دانشگاه محل پذیرش به فرد بورسیه اعطا می‌کند یا خیر و وابسته به شهریه ی هر دانشگاه ، فرق می‌کند.

برخی از دانشگاه‌ها به دانشجو اجازۀ کار می‌دهند که می‌تواند از بار مالی مهاجرت بکاهد، درحالی‌که بعضی دانشگاه‌ها این اجازه را به دانشجویان خود نمی‌دهند. اگر بتوانید بورسیۀ کامل بگیرید می‌توانید مخارج خود را با آن پوشش دهید؛ در غیر این صورت تامین تمام مخارج زندگی و تحصیل در دانمارک بر عهدۀ خودتان خواهد بود.

مهم‌ترین هزینه‌هایی که تمام روش‌های مهاجرت به این کشور وجود دارند عبارت‌اند از هزینۀ دریافت مدرک زبان، هزینه ی معادل کردن مدارک ، هزینۀ پرواز ، هزینه ی دریافت ویزا از سفارت و هزینۀ تمکن مالی . اخذ ویزای دانمارک حدود ۳۰۰۰ کرون دانمارک (معادل ۴۸۰ دلار آمریکا) هزینه دارد و سایر هزینه‌های یادشده باتوجه‌به شرایط فرد، متغیر است. بدیهی است این مبالغ را باید به‌عنوان هزینۀ اولیه در نظر گرفت و باید مخارج زندگی در دانمارک را هم به آن افزود

.مهاجرت به دانمارک بی هزینه

سخن آخر

دانمارک، کشوری اروپایی و عضو اتحادیه اروپا است که به دلیل توسعۀ اقتصادی و سطح بالای کیفیت زندگی توانسته است توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کند. برای مهاجرت به دانمارک راه‌های زیادی وجود دارد. مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور عبارت‌اند از روش تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و استارت آپ . هر روش شرایط و هزینه‌های خود را دارد و متناسب با شرایط خاص افراد خاصی است.  بهتر است برای انتخاب روش مناسب خود با یک منبع آگاه مشورت کنید تا مهاجرتی موفق داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند