اخذ اقامت تحصیلی در اروپا

مهاجرت یعنی تغییر مکان بین المللی مردم به کشور مقصد که آنها بومی آنجا نیستند. وقتی قصد مهاجرت به یک کشور را دارید ضروری هست نکات مهمی را در مورد آن کشور که قصد سفر به آنجا را دارید در نظر بگیرید. کشوری که قصد مهاجرت دارید چگونه کشوری است مردم آن چگونه اند. شرایط از لحاظ جغرافیای و شرایط کاری (مشاغل)مورد نیاز در آن کشور و مشاغل پر درآمد آن کشور چه می باشد؟

نکته: نوع مهاجرت شما را، شرایط شما تعیین می کند.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل

اگر شما قصد مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی را دارید سه راه وجود دارد:

  1. مشاوره حقوقی فوری

    مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

    اقدام مستقیم و بدون واسطه جهت اخذ ویزای تحصیلی

 خودتان مستقیم اقدام کنید که البته تسلط به زبان کشور مورد نظر پیش شرط آن است از طریق ویزای توریستی به کشور مورد نظر مسافرت کنید و از دانشگاه مورد نظر نامه ی پذیرش(admission letter) را اخذ می کنید که بنظر من بهترین راه حل این می باشد چون در این حالت شما از نزدیک شرایط تحصیل در کشور مورد نظر مثلا (آلمان) اگاه می شوید و همچنین از پرداخت هزینه های گزاف به دفاتر خدمات مهاجرتی معاف می شوید.


بیشتر بخوانید: شرایط و روش های گرفتن اقامت دائم در کانادا


  1. اقدام از طریق وکلای مهاجرتی

شما می‌توانید از وکیل های مهاجرتی به عنوان نماینده ی خود در کشور مورد نظر بخاطر عدم تسلط به زبان کشور مقصد، کمک بگیرید. البته باید بخاطر داشته باشید از دفاتری که انتخاب می کنید اطمینان حاصل کنید که دقیقا کالج ها یا دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت را به شما معرفی کنند تا پس از اتمام تحصیل در صورتی که قصد بازگشت و گرفتن کار در ایران را  داشتید با مشکل مواجه نشوید زیرا هر سال وزارت علوم و بهداشت لیست خیلی از دانشگاه ها را از تایید خود خارج می کند برای آگاهی از لیست این دانشگاهها می توانید از وزارت علوم و وزارت بهداشت در ایران و یا با ایمیل، تلفن به کنسولگری در کشور مورد نظر لیست دانشگاه های مورد تایید آن کشور را استعلام بگیرید.

نکته قابل توجه دیگر اینکه باید زبان تدریس آن کشور را بدانید که معمولاً زبان انگلیسی می باشد چرا که گاهی ممکن است بعضی کالج ها یا دانشگاه ها به زبان همان کشور تدریس کنند و اینکه اگر در هر یک از دانشگاه ها زبان مشخصی را تدریس میکند مدرک پیش شرط اولیه برای ثبت نام دوره ی مورد نظر شما در آن دانشگاه چیست.

گرفتن اقامت تحصیلی در اروپا

  1. گرفتن ویزای تحصیلی از طریق دوره ی کوتاه مدت زبان برای مهاجرت

 در برخی کشورها پیشنهاد یک دوره ی اولیه برای تسلط به زبان مورد نظر وجود دارد که در این حالت شما می توانید با ثبت نام در این دوره کوتاه مدت که معمولا ۶ ماه یا بیشتر admission یا نامه پذیرش را از آن دانشگاه یا کالج دریافت کنید که در مقایسه با سایر ویزا های تحصیلی بسیار ساده تر و آسان تر می باشد و از طریق آن ویزای آن کشور را بگیرید و پس از مسافرت به آن کشور و گذراندن دوره ی زبان و قبل از اتمام ویزای خود با گرفتن نامه پذیرش دانشگاه و با مراجعه به police commissioner پلیس کشور مورد نظر، تقاضای exchange visa یا تعویض ویزا یا تبدیل ویزا را نماید اگرچه گاهی اوقات ممکن است کشور مورد نظر این کار را انجام ندهد و از شما بخواهد دوباره به ایران برگردید و مجدد با گرفتن ویزای جدید وارد کشور مورد نظر شوید.اگرچه شما باید بدانید در کنسولگری علاوه بر نامه ی پذیرش admission letter مدارک دیگری نیز لازم است که از کنسول گری آن کشور در ایران بپرسید یا از طریق جستجو در اینترنت بیابید.

 به خاطر داشته باشید برای مهاجرت از طریق تحصیل، شما برای تحصیل چه برای دوره ی زبان و چه برای دوره های دانشگاهی باید تمامی مدرک تحصیلی آخرین دوره تحصیلی خود در ایران را به زبان انگلیسی ترجمه و به تایید وزارت امور خارجه در ایران برسانید و به همراه سایر مدارک لازم به تایید کنسولگری کشور مورد نظر در ایران برسانید.البته نکاتی مهم تری که باید در این خصوص مورد توجه قرارگیرد.

اقامت تحصیلی در اروپا

نکات ضروری که باید برای اخذ ویزای تحصیلی بدانید

شرایط تحصیل که شامل طول دوره ی تحصیل مورد نظر که چند سال بطول می انجامد. مثلا داروسازی یا دندان پزشکی و آغاز سال تحصیلی که شروع به ثبت نام آغاز می شود  دوره ی مورد نظر مانند آگوست August یا اکتبر October و دسته بندی دانشگاه ها از لحاظ علمی و رنکینگ و هزینه ی هر سال یا هر ترم تحصیلی و شهرهای دانشجویی آن کشور زیرا معمولا در هر کشور یک سری شهرها بیشتر جذب دانشجو دارند که مشخص شده اند و شرایط دریافت ویزای تحصیلی مختص کشور مورد نظر و فرآیند گرفتن پذیرش در آن دانشگاه ها در مقاطع مورد نظر و رشته مورد نظر و مدارک لازم را باید بدانید.

البته ویزای تحصیلی یا به عنوان ویزای دانش آموزی یا دانشجویی Student visa یا Research visa ویزای تحقیقات نامیده می شود. که بارزترین تفاوت آنها در هنگام خروج از کشور مقصد تحصیل بود که ویزای دانشجویی شما هر بار خروج احتیاج به گرفتن اجازه از Police دارید در حالی که ویزای تحقیقات احتیاج نیست Entry Multiple امکان ورود و خروج را چندین مرتبه دارید. معمولا ویزای تحقیقات را به دانشجویان دکتری یا فوق دکتری PHD  و POST PHD  که به چند سال زمان احتیاج دارن جهت اتمام پروژه تحقیقاتشان تعلق می گیرد.البته باید بدانید سیاست و شرایط هر کشور می تواند تعریف متفاوتی از این نوع ویزا  را ارائه دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند