شرایط و روش های گرفتن اقامت دائم در کانادا

آیا راه های اقامت در کانادا و شرایط مهاجرت به آن را می دانید؟ آیا از هزینه اجاره و خرید خانه در کانادا خبر دارید؟ آیا می دانید بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ آیا کانادا برای زندگی مناسب است؟ بهترین و معتبرترین دانشگاه های تحصیلی در این کشور کدام است؟ بعد از ورود به کانادا چه انتظاراتی دارید؟ در این نوشتار سعی شده است به صورت مختصر و علمی پاسخ سوالتان را بیابید تا بتوانید تصمیم درست تری برای مهاجرت و اقامت دائم در کانادا بگیرید.

کانادا کشوری است در شمال قاره آمریکای شمالی و پس از روسیه پهناورترین سرزمین جهان محسوب می‌‌‌شود. این کشور از سه سو با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از جنوب با آمریکا همسایه است. از این رو کانادا در منطقه سردسیر جهان واقع شده و آب هوای آن سرد و در بیشتر مناطق قطبی است. دومین کشور بزرگ جهان دارای ده استان و سه ناحیه است و مرز جنوبی آن با ایالات متحده آمریکا که طولانی ترین مرز زمینی در جهان است ۸۹۱/۸ کیلومتر فاصله دارد. پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است و سه کلان شهر بزرگ و پرجمعیت آن تورنتو، مونترال و ونکوور است. جمعیت آن در حال حاضر ۵۹/۳۷ میلیون نفر میباشد و با وجود وسعت زیاد، یکی از کم تراکم ترین کشورهای جهان به شمار می آید. انگلیسی و فرانسه دو زبان رسمی کانادا است و واحد پولی آن دلار کانادا می باشد.

در فهرست کشورهای جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی (اسمی) کانادا در رتبه شانزدهم قرار دارد. هم چنین دوازدهمین کشور برتر از نظر قدرت خرید و شاخص توسعه انسانی است. اقتصاد پیشرفته آن به عنوان دهمین کشور بزرگ جهان معرفی شده است که اکثرا به منابع طبیعی فراوان و شبکه های تجارت بین المللی توسعه یافته متکی است.

داشتن تنوع فرهنگی، سطح بالای استانداردهای زندگی، خدمات درمانی و مراقبت های بهداشتی رایگان، ثبات سیاسی، امنیت اجتماعی، حقوق برابر، دانشگاه ها و مراکز تراز اول و رشد چشمگیر اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان همگی از جمله عواملی است که سبب شده است این کشور به عنوان یکی از ده مقصد برتر متقاضیان مهاجرت معرفی شود.

جالب است بدانید کانادا دارای بیش از ۸۰ برنامه یا کلاس مهاجرتی است که هر کدام از آن ها معیارهای خاصی برای پذیرش متقاضیان دارد. این روش های متنوع باعث شده است که کانادا جمعیت مهاجرتی خود را از مجموع ۲۰۰ کشور جهان دریافت کند. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این روش ها بپردازیم.

 

گرفتن اقامت دائم در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق روش استارت آپ

آیا شما کارآفرینی هستید که دوست دارید به کانادا بیایید و یک بیزینس کاری جدید را در این کشور شروع کنید؟ ویزا استارت آپ کانادا یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور است که این امکان را برای جذب کارآفرینان پویا و مبتکر در سرتاسر جهان فراهم می آورد. اشخاصی می توانند متقاضی این روش مهاجرت باشند که دارای کسب و کار واجد شرایط، ارائه طرح تجاری مناسب، نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده، مهارت و مدرک زبان و سرمایه کافی برای مستقر شدن در این کشور باشند. در این ویزا، کارآفرینان می توانند اقامت دائم اخذ نمایند که در نهایت این امر مِی تواند منجر به دریافت شهروندی آنان شود. در روش مهاجرت کارآفرینی، پس از ورود به خاک کانادا ملزم به راه اندازی کسب و کارتان هستید.

مهاجرت به کانادا ویژه افراد متخصص (اکسپرس انتری) یا EE

 در این روش سابقه کاری تمام وقت یک ساله در کار مورد نظر، مهارت زبان، سن، مدرک زبان دوم، داشتن آشنای درجه یک در کشور کانادا و دیگر موارد برای کسب امتیاز مورد نظر که حداقل ۶۷ امتیاز و ورود به مرحله استخر (pool) است موثر می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق حرفه و تخصص (skill worker)

این روش ویژه افراد تحصیل کرده با سابقه کار بیش از یک سال و دانش زبان است.

مهاجرت از طریق روش خویشاوندی

دولت کانادا در راستای ارزش گذاری و احترام به چارچوب خانواده بر اساس ارزش ها و سنن کانادایی، برنامه هایی را برای نزدیکی اعضای خانواده فراهم دیده است. در این روش هم شهروندان و هم کسانی که اقامت دائم دارند میتوانند اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان، والدین، نوه ها، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهران و برادران (مجرد و زیر ۱۸ سال) خود را تحت تکفل و اسپانسر خود قرار داده و به کانادا بیاورند.


بیشتر بخوانید: کاملترین مطلب در مورد گذرنامه و ویزا + مدارک لازم برای اخذ گذرنامه


مهاجرت به کانادا از طریق روش خوداشتغالی

 این روش ویژه افراد هنرمند و دست اندرکاران امور هنری و فرهنگی (نویسندگان، مترجمان، گرافیست ها، فیلم سازان، موسیقی دانان و …)، ورزشکاران و دست اندرکاران امور ورزشی (مربیان، داوران امور مسابقات و …) کشاورزان و دست اندکاران امور کشاورزی و دامی (دامداران، باغداران، زنبورداران و…) است. (بدون نیاز به دانش زبان و عدم سوپیشینه)

اقامت-در-کانادا

مهاجرت به کانادا برای گروه مراقبان

 این روش مهاجرت مخصوص کسانی است که در مقام پرستار خانگی از کودکان، افراد میانسال یا افرادی که نیازمند خدمات پزشکی ویژه هستند مراقبت نموده، در کانادا حضور داشته اند و کار کرده اند.

مهاجرت به کانادا از طریق مهارت در کار در استان کبک

 در این روش متقاضی مهاجرت، نیازمند به داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر بر اساس نیاز بازار کار در استان کبک می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

به عنوان یک سرمایه گذار مهاجر ، شما و خانواده نزدیک شما می توانید با سرمایه گذاری ۸۰۰۰۰۰ دلار برای حداقل ۵ سال تحت برنامه فدرال ، ویزاهای مهاجرت کانادا (اقامت دائم) را دریافت کنید. این روش مربوط به متقاضیانی است که قصد اقامت در هرجای کانادا را دارند ، به جز استان کبک.

به طور کلی می توان این مهاجران اقتصادی را در سه گروه زیر تقسیم بندی کرد.

  • گروه فدرال Federal – گروهی که می توانند به هر کجای کانادا بجز استان کبک مهاجرت کنند.
  • گروه استانی Provincial – گروهی که قصد مهاجرت و زندگی در یک استان بخصوص کانادا را دارند (بجز استان کبک)
  • گروه کبک Quebec – استان کبک قرارداد خاصی با اداره مهاجرت فدرال کانادا دارد که طبق آن آزادی های فراوانی در خصوص مهاجرت افراد به این استان فراهم آورده است.

در روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، برخلاف روش کارآفرینی الزامی به راه اندازی کسب و کارتان پس از اخذ اقامت ندارید.

 

گرفتن اقامت کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

کانادا کانون و مرکز تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان است و همین امر گزینه جذابی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تحصیل در دانشگاه های مطرح و برتر جهان و شهرهای دانشجویی پویا اند.بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاه ها که از سوی Time Hieghe Education (THD) ارائه شده است بیش از ۳۰ موسسه و دانشگاه کانادا در لیست ۳۰۰دانشگاه برتر جهان قرار دارند. از جمله این دانشگاه ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه دولتی تورنتو (رتبه ۱۸ جهان)
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه ۳۴ جهان)
  • دانشگاه مک گیل (رتبه ۴۲ جهان)
  • دانشگاه مک مستر(رتبه ۷۲ جهان)
  • دانشگاه مونترال (رتبه ۸۵ جهان)
  • دانشگاه آلبرتا (رتبه ۱۳۶ جهان)
  • دانشگاه اوتاوا (رتبه ۱۴۱ جهان)
  • دانشگاه کلگری (رتبه ۲۵۰-۲۰۱)
  • دانشگاه واترلو (رتبه ۲۵۰-۲۰۱)
  • دانشگاه وسترن (رتبه ۲۵۰-۲۰۱).

برخی از برترین رشته های تحصیلی در کانادا در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ عبارت است:

امور حسابداری و مالی، مهندسی نرم افزار، مهندسی عمران، پرستاری، داروشناسی، مهندسی شیمی یا نفت، علوم زمین (دانش هایی که به سیاره زمین مربوط است)، بازاریابی و مدیریت

در مقایسه با بسیاری از کشورها خصوصا آمریکا و استرالیا هزینه تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه و ارزان تر است. برای تامین شهریه و هزینه زندگی احتمالا سالانه بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار کانادا نیاز خواهید داشت. اما این محدوده، هزینه متوسط زندگی شماست و با توجه به موسسه و دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید و کیفیت زندگی فردی تان، هزینه تحصیل تان متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی به طور متوسط ۲۰,۶۰۰ دلار آمریکا، هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به طور متوسط ۱۲,۵۰۰ دلار آمریکا و هزینه تحصیل در دوره دکتری ۱۲,۵۰۰ دلار آمریکا در سال می باشد.

دانشجویان در کانادا می توانند همزمان با تحصیل کار کنند و درآمد داشته باشند (حداکثر هفته ای ۲۰ ساعت)

نکته قابل توجه آن که در سال های اخیر تعداد اتباع خارجی در کانادا که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند از نزدیک به ۵,۴۰۰ نفر در سال ۲۰۰۵ به ۱۴,۳۰۰ نفر در سال گذشته رسیده است. این امر نشان دهنده رشد چشمگیر برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی و کسب اقامت دائم این کشور است که سبب می شود تحصیل در کانادا، یکی از جذابترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به شمار آید.

توریستی

مهاجرت به کانادا از طریق ویزیتور ویزا (ویزای توریستی)

این ویزا در گروه ویزاهای موقت قرار دارد و برای کسانی مناسب است که قصد بازدید توریستی ، دیدار دوستان و آشنایان و سفر تجاری دارند. این ویزا به صورت Multipale صادر می شود که در ایران به عنوان ویزای پنج ساله معروف است. ایرانیان در صورت اخذ این ویزا می توانند حداکثر به مدت پنج سال و در هر بار ورود حداکثر به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت کنند. این ویزا برخلاف دیگر کشورها مصاحبه حضوری ندارد و شما تنها با آپلود مدارک تان باید آفیسر مهاجرت را قانع کنید که اولا دلیل مشخص و واضحی برای سفر به کانادا دارید و بازگشت تان به ایران را تضمین می کنید و ثانیا تمکن مالی کافی دارید و از پس هزینه های زندگی و سفرتان بر می آیید.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دو روش برای اخذ این ویزا وجود دارد

  • روش دستی که در آن باید تمام مدارک خود به دفاتر وک کانادا ببرید.
  • روش آنلاین که به علت پروسه سریع تر، نظم و ترتیب بیشتر و احتمال گم شدن مدارک فیزیکی؛ خود سفارت این روش را پیشنهاد میکند.

اقامت داعم

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

 یکی از روش های رایج مهاجرت که زوج های جوان به آن علاقه دارند دریافت اقامت کانادا از طریق تولد فرزند است. در این روش اگر کودک در کانادا متولد شود (حتی اگر والدین کودک شهروند کانادا نباشند) بر اساس سیستم خاک کودک به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت میکند. اما والدین کودک متولد در کانادا هیچ مزیت ویژه ای برای اخذ اقامت دائم در کانادا نخواهند داشت و اگر بخواهند در کنار فرزند خود بمانند باید از طریق ویزای توریستی،کار و یا تحصیلی (مشروط به اینکه واجد شرایط باشند) اقدام نمایند.

همچنین شایان ذکر است والدین کودک پس از تولد فرزند بلافاصله اقامت کانادا را دریافت نمی کنند و لازم است که فرزند پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی برای اقامت دائم پدر و مادر خود اقدام کند.

دلایل زیادی وجود دارد که کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود برگزینید اما اگر به فکر مهاجرت به این کشور محبوب و فوق العاده هستید خوب است که هزینه زندگی در این کشور را مدنظر قرار دهید.

هزینه زندگی میتواند بسته به استان، منطقه، شهر و یا حتی محله ای که در آن زندگی می کنید به نحو قابل توجهی تغییر کند. متوسط حقوق ماهیانه در کانادا تقریبا ۳,۲۰۷,۹۲ دلار کانادا تخمین زده می شود . بر اساس آمارها متوسط درآمددر سال ۲۰۱۹ در کانادا ۱۴ درصد افزایش داشته است.

 شهرهای کانادا همیشه در ده رتبه برتر لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند و از همین رو هزینه بالای زندگی در کانادا گاه مهاجرت به این کشور را دشوار می کند با وجود این، کانادا از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی ارزان تر است.

بر اساس داده های وب سایت معتبر Numbeo کانادا در رتبه ۲۹ جهان از نظر هزینه زندگی است. معمولا بین ۳۵ تا ۵۰ درصد از هزینه ماهانه صرف پرداخت اجاره خانه می شود. به عنوان مثال در تورنتو هزینه اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر از ۸۵۰ دلار تا ۲۳۰۰ دلار کانادا متفاوت است. هزینه اجاره یک خانه سه خوابه برای یک خانواده در مرکز شهر در حدود ۱۳۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار است. برای اجاره ماهانه خانه در حومه شهر باید در حدود ۱۱۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار پرداخت کنید. هزینه خرید ملک در مرکز شهر کانادا حدود ۶۱۰۰ دلار و هزینه خرید ملک در حومه شهر ۴۱۰۰ دلار می باشد. هزینه خورد و خوراک بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار، هزینه موبایل در حدود ۴۰ تا ۸۰ دلار و استفاده از بسته اینترنت و تلویزیون ۸۰ تا ۱۹۰ دلار برآورد می شود. هزینه زندگی دانشجویی در شهر تورنتو ماهیانه چیزی بالغ بر ۱۵۰۰ دلار کانادا است.

گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی؛ ونکوور، تورنتو، ویکتوریا، کلگری و همیلتون-برلینگتون است.

نرخ مالیات بر درآمد کانادا با توجه به میزان درآمدی که کسب می کنید متفاوت است. به این معنا که مالیات در این کشور تصاعدی است. افرادی که درآمد کمتری دارند مالیات کمتر می پردازند و افرادی که درآمد بیشتری کسب می کنند نرخ مالیات بالاتری می پردازند. در سال ۲۰۱۹ میزان درآمد مشمول مالیات به این شرح است:

  • درآمد تا مبلغ ۶۳۰/۴۷ دلار=۱۵ درصد مالیات
  • درآمد تا مبلغ ۶۲۹/۴۷ دلار=۵/۲۰ درصد مالیات
  • درآمد تا مبلغ ۴۰۸/۵۲ دلار=۲۶ درصد مالیات
  • درآمد تا مبلغ ۷۰۴/۶۲ دلار= ۲۹ درصد مالیات
  • برای مبالغ بالاتر از ۳۷۱/۲۱۰ دلار = ۳۳ درصد مالیات

اقامت-در-کانادا

اگر کانادا را برای زندگی انتخاب کرده اید با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری سرزمین افراها بپردازیم:

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان دارای مناظر زیبا، طبیعت بکر و مکان های منحصر به فردی است که چشم هر گردشگری را خیره می کند و سبب شده است سالانه بسیاری از سراسر دنیا به این کشور سفر کنند. از محبوب ترین مکان ها و جاذبه های گردشگری این کشور می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 آبشار نیاگارا، پارک ملی بنف (Banaf)، کوه های راکی، برج سی ان (CN)، کبک قدیم که یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است، سنت جان سیگنال هیلز، ساختمان پارلمان در اتاوا، مهاجرت خرس های قطبی در منیتوبا، خلیج کوچک فاندی، بندر ویکتوریا، پارک ملی گروس مورن، پارک استنلی ونکوور، کلگری استمپید و موزه حقوق بشر کانادا…

 هر چند هنگامی که از زندگی و تحصیل در خارج از کشور صحبت می شود به دلیل سطح بالای رفاه اجتماعی، رضایتمندی و کیفیت بالای زندگی، مهاجرت به کانادا برای بسیاری، خصوصا ایرانیان گزینه اول و مقصد جذابی است و هر ساله به دلیل سیاست های مهاجرتی این کشور جمعیت قابل توجهی برای مهاجرت به کانادا از راه های مختلف اقدام می نمایند اما در امر مهاجرت باید تمامی جوانب را سنجید و بهترین راه را انتخاب نمود تا آسودگی و آرامش خیال برای خود و خانواده تان فراهم شود. می توانید از طریق تماس تلفنی با گروه وکلای سنا با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان و تخصصی در باب راه های مهاجرت به کانادا بهره مند شوید.

شماره تلفن های مجموعه سنا:

+۹۸ (۲۱) ۲۰ ۵۱ ۸۶ ۸۸

+۹۸ (۲۱) ۲۸ ۵۱ ۸۶ ۸۸

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند