شرایط و وضعیت اقامت تحصیلی در ایتالیا (بعد از تحصیل و در حین آن)

عموما زمانی که دانشجویان قصد مهاجرت می کنند دو دلیل کلی دارد: عده ای عموما قصد تحصیل دارند و به جهت کیفیت آموزشی همراه با هزینه های مناسب اقدام به مهاجرت می کنند. اما برخی تنها به می خواهند به کشور دیگری مهاجرت کنند و صرفا هدف از تحصیل در یک کشور دیگر همین است.

به هر ترتیب ویزای اقامت هر دو گروه پس از تحصیل اعتباری ندارد و مجدد تمدید نمی شود. در ادامه راه های اقامت مجدد پس از تحصیل را در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

راه های اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

تعداد بسیاری از مهاجران تحصیلی به ایتالیا، تحصیل را صرفا به چشم یک پل برای رسیدن به مهاجرت که هدف اصلی شان است می بینند. پس بدیهی است پس از اتمام تحصیل راه های مختلفی برای اقامت مجدد این افراد وجود داشته باشد که در ادامه ذکر می کنیم و به توضیح هر یک می پردازیم.اقامت تحصیلی در ایتالیا

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اقامت از طریق کار در کشور ایتالیا

در صورت فارغ التحصیلی دولت کشور ایتالیا این امکان را به دانشجویان می دهد که در مدت شش ماه کار مرتبط با رشته ی تحصیلی خود را پیدا کنند پس اقامت آن ها بار دیگر تمدید می شود. در مراحل اولیه ابتدا این تمدید به یک سال می رسد و در صورتی که دانشجو کار مناسب را پیدا نکند اقامت کاری او مجدد تمدید می گردد.

اقامت پس از تحصیل در مقطع لیسانس در ایتالیا

به طور معمول لیسانس یا همان کارشناسی در ایتالیا چهارساله است که دانشجویان با فارغ التحصیلی و پیدا کردن کار می توانند تمدید اقامت کنند. در بین مدت زمان تحصیلی نیز می توانند در کنار تحصیل به ده ساعت کار در هفته و یا یادگیری زبان انگلیسی یا ایتالیایی بپردازند.

دانشگاه ها در کشور ایتالیا دارای اعتبار زیادی هستند و حد انتظار نمره از شما در مدرک زبان آیلتس ۵ یا ۵.۵ می باشد.

اقامت پس از تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور ایتالیا

پس از دریافت مدرک لیسانس، دیگر دانشجویان می توانند کار متناسب با رشته ی خود را پیدا و اقامت مجدد دریافت نمایند. حال اگر قصد ادامه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس و یا همان کارشناسی ارشد را دارند می توانند اقدام کنند. هزینه ی تحصیل با توجه به رشته و دانشگاه متغییر است. مقطع فوق لیسانس در ایتالیا نیازمند دوسال زمان می باشد و اجاره ی ۲۰ ساعت کار در هفته نیز به دانشجو داده می شود.اقامت تحصیلی در ایتالیا

اقامت پس از تحصیل در مقطع فوق دکترا در کانادا

برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور ایتالیا نیازمند نمره ی زبان بسیار خوبی هستید. پربار بودن رزومه، داشتن مقالات isi  باعث جلب توجه و اعتماد برای پذیرش شما می شوند. در این مقطع به شما اجازه ۳۰ ساعت کار در کنار تحصیل داده می شود.

اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری در کشور ایتالیا

پس از تحصیل دانشجو می تواند با راه انداختن یک کسب و کار در زمینه هایی همبون: صنایع غذایی، ماشین آلات، توریسم و… که لزومی ندارد با رشته ی تحصیلی مطابقی داشته باشد اقامت بلند مدت مبنی بر سرمایه گذاری در کشور ایتالیا را به دست آورد.

اقامت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا

زمانی که فرد با یکی از اتباع کشور ایتالیا ازواج کند این امکان را شامل می شود که بتواند تابعیت ایتالیا و اقامت دائم به دست آورد. لازمه ی این ازدواج قانونی بودن آن است و زوجین می بایست در مدتی باهم دیگر زندگی کرده باشند تا صحت آن مشخص شود.اقامت تحصیلی در ایتالیا

هزینه های روزانه در ایتالیا

در نهایت برخی از هزینه های اولیه در کشور ایتالیا را برای شما می آوریم.

اقلام هزینه
غذا، رستوران ارزان قیمت ۱۵.۰۰€ (یورو)
کاپوچینو (به طور منظم) ۱.۳۴€ (یورو)
شیر (به طور منظم)، (۱ لیتر) ۱.۱۲€ (یورو)
برنج (سفید)، (۱ کیلوگرم) ۱.۹۳€ (یورو)
سیب (۱ کیلوگرم) ۱.۸۱€ (یورو)
پرتقال (۱ کیلوگرم) ۱.۶۹€ (یورو)
پیاز (۱ کیلوگرم) ۱.۲۸€ (یورو)
پیاز (۱ کیلوگرم) ۱.۵۰€ (یورو)
شروع تاکسی (تعرفه عادی) ۵.۰۰€ (یورو)
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی) ۱.۵۰€ (یورو)
باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسالان ۴۷.۳۶€ (یورو)
سینما، انتشار بین المللی، ۱ صندلی ۸.۰۰€ (یورو)
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۶۰۶.۱۰€ (یورو)
آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز ۴۵۸.۷۳€ (یورو)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. سینا می گوید

    درحال حاضر امکان اخذ ویزا کار یا تحصیل برای ایتالیا هست؟

    1. مهوش فتحی مشاور حقوقی وکیل تاپ می گوید

      باتوجه به شیوع بیماری کرونا قدری تاخیر در کارها وجود دارد منتها بعد از رفع این مشکل می توانید مدارک و اطلاعاتتون را برای ما به سامانه وکیل تاپ ارسال کنید تا راهنمایی تون کنیم.
      شماره تماس ۰۲۱-۹۱۰۰۲۰۹۰

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند