شرایط و مراحل گرفتن پاسپورت آمریکا

شرایط و مراحل گرفتن پاسپورت آمریکاپاسپورت آمریکا به معنای شهروند آن کشور شدن می باشد. پس فرد پس از دریافت ویزا می تواند از مزایای شهروندی همانند دیگر مردمان آن سرزمین بهره مند شود.

با مهاجرت های بسیاری که به کشور آمریکا می شود این سوالات پیش می آید که در صورت دارا بودن پاسپورت آمریکا، اعتبار آن به نسبت دیگر کشورها تا چه حد است؟ با پاسپورت آمریکا به چند کشور می توانیم سفر کنیم؟ و سوالاتی از این قبیل. در ادامه برای شما شرایط و مراحل اخذ پاسپورت آمریکا را ذکر می کنیم.

اعتبار پاسپورت آمریکا

در قیاس با سایر کشورها پاسپورت کشور آمریکا از ارزش و اعتبار والاتری برخوردار است؛ اما به این معنا نیست که معتبرترین و ارزشمندترین پاسپورت جهان باشد.

با داشتن پاسپورت آمریکا امکان سفر به ۱۷۰ کشور بدون ویزا برای دارندگان مهیا می باشد. در جدول زیر برای شما ترتیب معتبرترین پاسپورت های جهان را آورده ایم.

برترین پاسپورت های جهان (۲۰۲۰)
رتبه پاسپورت کشور دسترسی بدون ویزا
۱ ژاپن ۱۹۱ کشور
۲ سنگاپور ۱۹۰ کشور
۳ کره جنوبی و آلمان ۱۸۹ کشور
۴ ایتالیا و فنلاند ۱۸۸ کشور
۵ اسپانیا، لوکزامبورگ و دانمارک ۱۸۷ کشور
۶ دانمارک، سوئد و فرانسه ۱۸۶ کشور
۷ سوئیس، پرتغال، هلند، ایرلند و اتریش ۱۸۵ کشور
۸ آمریکا، انگلیس و نروژ ۱۸۴ کشور

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق تحصیل

در هیچ کشوری نمی توان تنها با تحصیل به طور مستقیم به اقامت دائم دست یافت. مگر آن که پس از اتمام تحصیل فردی با شما قرارداد کاری ببندد و در آن صورت به پاسپورت دائم دست پیدا کنید. در زمان فعلی ریاست جمهوری ترامپ می توان گفت اغلب راه های مهاجرت به آمریکا مسدود شده اما همچنان مهاجرت از طریق تحصیل امکان پذیر است. شرایط و مراحل گرفتن پاسپورت آمریکا

با توجه به این که با کیفیت ترین دانشگاه های دنیا در کشور آمریکا قرار دارد آرزوی بسیاری از افراد تحصیل در این کشور می باشد. برای مهاجرت از طریق تحصیل در ابتدا می بایست از یکی از دانشگاه های کشور آمریکا پذیرش گرفته و سپس فرم های مربوط به ویزا DS-2019 , I-20 کامل کنید. ضمن دریافت تایید نامه به کنسولگری مراجعه و تقاضای ویزای دانشجویی فرمایید.

پاسپورت آمریکا از طریق کار

اخذ این نوع ویزا برای مهاجران ایرانی میسر نمی باشد.

ویزای های کار در آمریکا عبارتند از:

H1: مدت اعتبار این ویزا یک سال می باشد و برای افرادی که تحصیلات آن ها مربوط به کارشان باشد موافق می باشد. و در صورت پیدا کردن کارفرمای آمریکایی و ضمن تایید اداره موفق به دست یابی اقامت دائم می شوند.

EB3: این ویزا از متداول ترین ویزاهای آمریکا می باشد که خاصه زمینه ی فنی را شامل می شود. امکان دریافت این ویزا برای افراد ایرانی وجود ندارد.

H1B: همان ویزای H1 است که این بار در مدت زمان سه ساله صادر می شود.

P: این ویزا تنها شامل حال هنرمندان و ورزشکاران شناخته شده در دنیا می باشد.

اخذ پاسپورت آمریکا از طریق تولد

کشور آمریکا بر مبنای خاک و خون عمل می کند. به این معنا که با تولد فرزندی که از پدر و مادر دارای تبعیت آمریکایی باشد این تابعیت به فرزند منتقل می گردد. شرایط و مراحل گرفتن پاسپورت آمریکا

در قانون خاک اگر فرزندی در خاک کشور آمریکا متولد شود، اما پدر و مادر شهروند آمریکا نباشند، به او تابعیت آمریکا اعطا می شود. به این صورت :

  • نوزاد متولد شده در خاک آمریکا از پدر و مادر خارجی (سیستم خاک)
  • نوزاد متولد شده از پدر یا مادر آمریکایی (سیستم خون)
  • نوزاد متولد شده از پدر و یا مادر آمریکایی در خارج از آمریکا (سیستم خون)

پاسپورت آمریکا از طریق ازدواج

از دیگر راه های اقامت در کشور آمریکا ازدواج با یکی از اتباع می باشد. در این حال می بایست دو سال با یک دیگر به طور قانونی زندگی کنند و سپس موفق به دریافت گرین کارت می شوند که تحت عنوان ویزای نامزدی شناخته می شود.

مدارک لازم جهت دریافت این نوع ویزا:

  • گواهی و سند ازدواج
  • تکمیل فرم N-400 پس از ازدواج
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اثبات محل زندگی و ارائه تمکن مالی
  • شناسنامه
  • انجام آزمایشات مربوطه
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند