نحوه باطل كردن وكالت بلاعزل

ع ودر عالم حقوق، وکالت یکی از مفاهیم بسیار مهم و حیاتی است که به افراد و شرکت‌ها امکان مشاوره حقوقی و نمایندگی در دعاوی و موارد حقوقی مختلف را می‌دهد. وکلا به عنوان وکیل مشتریان خود، وظیفه دارند تا به بهترین نحو ممکن حقوق و منافع موکلان خود را حفظ و پایش کنند. اما در برخی موارد، نیاز به باطل كردن وكالت بلاعزل ٬ می‌تواند پیش بیاید.

واژه “باطل کردن وکالت بلاعزل” به معنای لغو کردن قرارداد وکالت بین مشتری و وکیل است. این اقدام ممکن است به دلیل عدم رضایت مشتری از عملکرد مشاوره با وکیل یا به دلیل تخلف‌ها یا نقض‌های جدی از سوی وکیل صورت گیرد.

در این نوشتار نیز سعی شده ابتدا تعریفی از عقد وکالت و بررسی ویژگی‌های آن شود تا با آگاهی از خصوصیات این عقد بتوان بهتر در این رابطه تصمیم‌گیری کرد.

باطل كردن وكالت بلاعزل
مقدمه باطل كردن وكالت بلاعزل

تعریف عقد وکالت

بر اساس ماده‌ی ۶۵۶ قانون مدنی٬ «وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام کاری، نایب خود می‌کند. باید توجه داشت که وکالت نوعی نمایندگی و نیابت در امور حقوقی و اعتباری است؛ نه در امور مادی».

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ویژگی‌های قرارداد وکالت

قرارداد وکالت یکی از مهم‌ترین اسناد حقوقی است که در زمینه ارتباط میان وکیل و مشتری برای ارائه خدمات حقوقی ایجاد می‌شود. این قرارداد ویژگی‌ها و المان‌های مشخصی دارد که باید در نظر گرفته شوند. در ادامه به ویژگی‌های مهم قرارداد وکالت و  مشاوره حقوقی  اشاره خواهیم کرد:

  1. عقدی عهدی و اذنی است. یعنی نتیجه‌ی مستقیم آن ایجاد تعهد برای وکیل می‌باشد و تملیکی صورت نمی‌گیرد.
  2. عقدی رضایی است. یعنی برای ایجاد و انعقاد این عقد به تشریفات خاصی نیاز نیست.
  3. وکالت نوعی نمایندگی و نیابت در امور حقوقی و اعتباری است؛ نه در امور مادی. برخلاف عقد اجاره‌ی اشخاص و جعاله.
  4. عقدی جایز است. یعنی پس از انعقاد عقد، هر یک از طرفین هر وقت که بخواهند می‌توانند این عقد را برهم بزنند. مثلاً وکیل می‌تواند استعفا بدهد و موکل می‌تواند وکیل را عزل کند. در عقود جایز مانند وکالت اگر یکی از طرفین بمیرد یا دچار جنون شود، عقد خودبه‌خود از بین می‌رود.

وکالت مطلق و خاص

دو نوع وکالت داریم. وکالت مطلق٬ وکالتی است که مقید به انجام امر خاصی از امور موکل نیست؛ بلکه برای تمام امور موکل انشا شده است.اما وکالت خاص یعنی وکالت برای امری مشخص و معین. اگر وکالت مطلق باشد:این وکالت فقط برای امور مالی است . امور غیرمالی را دربر نمی‌گیرد مگر اینکه تصریح شود.

این وکالت فقط برای اداره ی امور مالی موکل است؛ نه دخل و تصرف در اموال موکل و باطل كردن وكالت بلاعزل.

روش‌های غیر قابل‌ فسخ کردن عقد وکالت

بیان شد که عقد وکالت عقدی جایز است که پس از انعقاد عقد هر یک از طرفین هر وقت که بخواهند می‌توانند این عقد را برهم بزنند.

حال وکیل یا موکل اگر بخواهد از این کار جلوگیری کند، چه طرقی وجود دارد؟

  1. اگر این عقد وکالت که جایز است در ضمن یکی از عقود لازم (عقد لازم نقطه‌ی مقابل عقد جایز است پس از انعقاد آن، هر یک از طرفین هر وقت که بخواهند نمی‌توانند این عقد را برهم بزنند و اگر یکی از طرفین بمیرد یا دچار جنون شود، عقد از بین نمی‌رود) درج شود.
    مثلاً اگر عقد وکالت در قرارداد خرید و فروش یا قرارداد اجاره درج شود. آن هم به صورت شرط نتیجه.
    مثال: در ضمن قرارداد فروش یک خودرو شرط شود که خریدار وکیل فروشنده است تا برود دفترخانه و خودرو را به نام خود بزند.
    در این حالت با اینکه عقد وکالت جایز است اما چون در ضمن قرارداد خرید و فروش (که عقدی لازم است) آمده، دیگر موکل نمی‌تواند هر وقت که خواست وکیل را عزل کند. مگر اینکه عقد اصلی (در اینجا قرارداد خرید و فروش) به دلیلی از بین برود.
  2. اسقاط حق فسخ به صورت شرط نتیجه ضمن یک عقد لازم. یعنی عقد وکالت مستقلاً منعقد می‌شود ولی در عقد لازمی مانند اجاره درج شود که وکیل یا موکل یا هر دو حق فسخی که در رابطه با عقد جایزِ وکالت دارند را از خود سلب و ساقط نموده‌اند.
  3. اگر در ضمن عقد لازمی مانند اجاره توافق شود که وکالت منعقدشده، دارای مدت است و این تعیین مدت حاکی از اراده‌ی طرفین باشد که آن‌ها می‌خواستند در این مدت، عقد قابل‌فسخ توسط طرفین نباشد.

تذکر: در تمامی سه شیوه‌ی فوق اگر یکی از طرفین فوت کند یا دچار دیوانگی شود،باطل كردن وكالت بلاعزل انجام می‌گبرد. فایده ‌ی شیوه‌های مذکور فقط در این است که طرفین اگر زنده و در حالت غیر جنون هستند، نتوانند هر وقت که مایل بودند عقد را برهم بزنند.

موارد انحلال وکالت بلا عزل

واژه “انحلال وکالت بلاعزل” به معنای پایان دادن به قرارداد وکالت بین وکیل و مشتری است، بدون اطلاع از وکیل. این اقدام ممکن است به دلیل عدم رضایت مشتری از عملکرد وکیل آنلاین یا به دلیل تخلف‌های جدی وکیل از تعهدات و مسئولیت‌های حقوقی خود صورت گیرد.در ادامه، ما به تفصیل موارد مراحل انحلال وکالت بلاعزل را برای شما توضیح خواهیم داد.

فوت وکیل یا موکل

 می‌توان در عقد وکالت مقرر کرد که بعد از فوت وکیل، وکالت همچنان باقی بماند و وراث وکیل وکالت را بر عهده بگیرند. این امر به منزله‌ی آن است که در زمان انشای عقد وکالت برای وکیل، وکالت معلقی هم برای وراث او انشا شود؛ بدین سبب ترتیب که وکالت وراث وکیل، معلق به فوت خود وکیل باشد و با فوت وکیل، وکالت وراث او از حالت تعلیق خارج‌شده و قطعی می‌گردد.

فوت وکیل یا موکل
فوت وکیل یا موکل از موارد انحلال

انجام دادن موضوع وکالت توسط خود موکل

 بدین توضیح که اگر شخصی به دیگری وکالت بلاعزل دهد که مثلاً خانه‌اش را به فلان قیمت بفروشد، اما قبل از انجام این کار توسط وکیل، خود موکل این کار را انجام دهد و خانه‌اش را به غیر بفروشد.در اینجا چون دیگر موضوعی (خانه‌ای) برای فروش وجود ندارد، طبیعتاً وکالت بلاعزلی برای فروش هم باقی نخواهد ماند.

از بین رفتن موضوع وکالت

 یعنی اگر مثلاً شخصی به دیگری وکالت بلاعزل فروش خانه‌اش را بدهد اما پیش از انجام این کار آن خانه در اثر زلزله یا آتش‌سوزی یا…. از بین برود، وکالت بلاعزل خودبه‌خود از بین می‌رود.

اقاله شدن عقد وکالت بلا عزل

 یعنی وکیل و موکل با رضایت یکدیگر درباره‌ی انحلال و یا تفاسخ عقد به تفاهم برسند. این عقد وکالت بلاعزل قابلیت بلاعزل بودن خود را از دست می‌دهد و تبدیل به عقد جایزی می‌شود که هر یک از طرفین هر وقت که بخواهد می‌توانند آن را فسخ کنند.

ممنوعیت وکیل از وکالت

 مانند انفصال دائمی از وکالت دادگستری. در این حالت چون برای وکیل انجام وکالت ناممکن می‌گردد یعنی اجرای تعهد به‌طور همیشگی غیرممکن می‌شود، عقد وکالت خودبه‌خود منفسخ خواهد شد.

 موضوع وکالت بلا عزل مالی بودن

 ورشکستگی موکل باعث انفساخ وکالت است. چون ورشکسته از تصرف در اموال خود ممنوع است؛ اما ورشکستگی وکیل موجب باطل كردن وكالت بلاعزل نیست. چون شخص ورشکسته در اموال دیگران به نحو وکالت ممنوع نیست.

موارد دیگر

اگر عقد وکالت بلا عزل ضمن عقد لازمی بوده باشد و آن عقد لازم به دلیلی منحل گردد.اگر عقد وکالت بلا عزل مدت‌دار باشد و این مدت منقضی شده باشد.اگر وکالت در امور مالی باشد، سفاهت وکیل یا موکل.جنون یا دیوانگی وکیل یا موکل.

موارد انحلال وکالت بلا عزل
معرفی موارد انحلال وکالت بلا عزل

چه مدارکی برای تنظیم وکالت‌نامه لازم می‌باشد؟

برای نوشتن وکالت‌نامه و یا کلاً وکالت دادن به غیر برای انجام امری، به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه وکیل و موکل ضروری است و کپی آن‌ها هم باید به همراه باشد.

در ضمن اگر قرار شده است برای خرید و فروش خودرو یا ملکی یا … وکالت داده شود، باید سند و مدارکی که نشان‌دهنده مالکیت موکّل است هم به دفترخانه‌ ارائه گردد. اساساً هر حقی که قرار است از سوی موکل به وکیلی داده شود، باید مدارکی مبنی بر داشتن آن حق توسط موکل ارائه گردد.

نمونه وکالت‌نامه‌ی بلا عزل در فروش

وکالت بلا عزل فروش آپارتمان

موکل: آقای / خانم ………. فرزند ……… با شناسنامه به شماره‌ی …. متولد ….. صادرشده از ….. به شماره ملی …….. ساکن ……………

وکیل: آقای / خانم: ………. فرزند ……… با شناسنامه به شماره‌ی …. متولد ….. صادرشده از …. به شماره ملی …….. ساکن ……………

موضوع وکالت: مراجعه به ادارات شهرداری، ثبت اسناد و املاک و احوال، دفاتر اسناد رسمی و دیگر ادارات و مراجع و مقامات صالح برای انجام کلیه‌ی امور ساختمانی و اداری و قانونی راجع به شش‌دانگ …….. با پلاک ثبتی …… واقع در بخش ….. ثبت‌شده به شماره‌ی ……. دفتر ….. صفحه‌ی ….. و گرفتن مجوزها و استعلام‌های لازم و سپس در صورت نبود هرگونه منع قانونی، فروش و انتقال قطعی سهم موکّل. ضمناً موکل ضمن عقد خارج لازم حق عزل وکیل و ضمّ وکیل را به مدت پنج سال از خود سلب و ساقط نمود.ه است

حدود اختیارات: وکیل یادشده دارای اختیارات تام و کامل در رابطه با مورد وکالت و لوازم آن، ازجمله: حق توکیل به غیر ولو کراراً است و عمل و امضای او همانند عمل و امضای موکل معتبر است.

نمونه وکالت بلا عزل در طلاق

به تاریخ. /. / … هجری شمسی.

موکل: آقای….. فرزند….. با شماره شناسنامه‌ی….. صادرشده از….. متولد….. به شماره ملی….. ساکن…..

وکیل: خانم….. فرزند….. با شماره شناسنامه‌ی….. صادرشده از….. متولد….. به شماره ملی….. ساکن…..

مورد وکالت: تمامی اختیارات در رابطه با امر دادرسی در هر یک از مراجع قضایی و محاکم عمومی و خانواده و دیگر مراجع صالح و مرتبط و تقدیم دادخواست و درخواست و انتخاب و انعقاد قرارداد وکالت با هر یک از وکلای دادگستری و مطلّقه کردن خانم … (وکیل) از قید زوجیّت موکّل و یا صدور حکم طلاق فی‌مابین ایشان به هر قسم از طلاق، اعم از بائِن، رِجعی، خُلع یا مُبارات با هر شرط و قبول کردن بذل عین مهریه یا معادل یا کمتر و یا بیشتر از مهریه و با هر شرط ضمن‎العقد، معرفی و انتخاب داور و قبول یا رد نظریه‌ی داوری، حق اعتراض به رأی، تجدیدنظر و فرجام‎خواهی و حق اسقاط موارد مذکور، مسترد کردن دعوی یا دادخواست و حضور در هر یک از دفاتر رسمی ثبت طلاق و اجرای صیغه‌ی شرعی طلاق و امضاء ذیل و ظهر کلیه‌ی اوراق و اسناد و دفاتر مربوط و ثبت کردن طلاق در شناسنامه‌ی موکل و همچنین انجام سایر تشریفات لازم و قانونی با اختیارات کامل به نحوی که در هیچ‌یک از مراحل نیازی به حضور و امضاء مجدد موکّل نباشد.

حدود اختیارات: وکیل یادشده دارای اختیارات تام و کافی در رابطه با مورد وکالت و لوازم آن ازجمله حق توکیل به غیر ولو کراراً است و عمل و امضای وی به جای عمل و امضای موکل معتبر است. موکل ضمن عقد خارج لازم حق عزل و ضم وکیل و انجام هرگونه عمل مغایر با مفاد این سند را تا انجام کامل مورد وکالت از خود سلب و ساقط نموده است.

نتیجه گیری

وکالت عقدی جایز است به این معنی که هر کدام از طرفین هر وقت که بخواهد میتواند آن را بهم بزند لکن شرایطی وجود دارد که یک وکیل قابل عزل نگردد مانند انکه ضمن عقد دیگری که اتفاقا لازم است و قابلیت بر هم زدن ندارد عقد وکالت نیز شرط شود در این حالت وکالت جایز از عقد لازم تبعیت می کند و لازم می‌گردد.

البته باید توجه کرد که وکالت بلا عزل نیز با موت و سفه و از بین رفتن موضوع وکالت و ورشکستگی وکیل باز از بین خواهد رفت و باطل كردن وكالت بلاعزل اتفاق می‌افتد.

سؤالات متداول

این کار مصداق فروش مال غیر است و به مجازات آن محکوم می‌گردد.

در این زمینه بین حقوق‌دانان و رویه قضایی اختلاف است. اما آنچه در عمل در دادگاه‌ها رخ می‌دهد این است که باز هم می‌شود این عقد را فسخ کرد و وکیل را عزل کرد. چون در ضمن عقد جایز توافق شده نه لازم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
137 نظرات
  1. بهرام می گوید

    با عرض سلام خدمت وکلای عزیز و زحمتکش بنده حدود یکسال و نیم پیش ماشینی که بصورت نقد واقساط یعنی لیزینگی از شرکت سایپا خریداری نموده بودم لذا بعلت عدم پرداخت بدهی ها توسط شرکت مذکور توقیف گردیده بود بعد ۹ ماه از زمان توقیف برای پرداخت مقداری پول و گرفتن زمان برای بازپرداخت بقیه بدهیها از طریق سایت دیوار در دام وکیل نماهایی که خود را وکیل رفع توقیف خودروهای لیزینکی مینامند افتادم و با اغفال ایشان برای فروش خودروی مورد نظر و رها شدن از دردسر اقساط و با معرفی کردن خودش بعنوان خریدار تصمیم به واگذاری خودرو به ایشان نمودم و یک توافقنامه بین خودمان نوشتیم و در آن شرح ماوقع را قید کردم که ماجرا ماشین تحت چه شرایطی به ایشان در قبال پرداخت تمامی اقساط و معوقات و پارکینگ و خلافی و همه را بروزرسانی کرده و ماشین را تحت اختیار خود قرار دهد و بعلت مبلغ بالای بدهی های قابل پرداخت به شرکت سایپا پولی از خریدار دریافت نکردم و فقط ۳/۵ میلیون گرفتم و بقیه اقساط که در حدود ۴۰ میلیون میشد به ایشان محول نمودم و در توافقنامه قید نمودم در صورت انجام ندادن امورات قید شده از طرف خریدار از تاریخ قرارداد بمدت یکماه اگر به توافقات حاصل شده انجام ننماید معامله فسخ خواهد شد و در این امور یک وکالتنامه بلاعزل هم به ایشان در مورد انجام امورات مربوطه محول کردم لذا بعد از یکسال و نیم از ماجرا طرف ماشین را با مدارک جعل و ساختگی رفع توقیف نموده و بدون پرداخت ریالی ماشین را صاحب گردیده و طبق تحقیقات بعمل آمده متوجه شدم به شخص دیگری هم به قیمت بالا فروخته حال بنده بعد از گذشت یکسال و نیم و با مشاوره عده ای از وکلا تصمیم به شکایت در جهت فسخ معامله و ابطال وکالتنامه اعطایی گرفتیم و بعد از شش ماه از تاریخ طرح شکایت و با گذراندن جلسات شورای حل اختلاف و دادگاه شهر مورد معامله و حاضر نشدن خوانده در هر دو جلسه و تحقیقات قاضی پرونده در مورد استعلام شرکت سایپا برای پرداخت شدن یا نشدن مبلغ بدهی و بعلت حاضر نشدن خوانده قاضی دستور ارسال پرونده به شهر خوانده را داد و بعد از رسیدن وقت دادرسی دادگاه بعدی اظهار عدم امکان فسخ وکالتنامه رو میکند و ادعا میکنه وکالت بلاعزل امکان ابطالش نیست و بعد از کلی بحث و توضیحات و بلاتکلیفی ادعا نمود که باید در قانون مطالعه کند که اگر امکانش باشه انجامش دهد و میگفت در طول زمان قضاوتم پرونده ابطال وکالتنامه بلاعزل نداشتم اطلاع دقیق ندارم که شدنیه یا نه و با مطالعه موارد قانونی اگر راهی برای اینکار بود تصمیمی گرفته میشه این حرفها و ادعاهای قاضی خیلی نگرانم کرده در صورتیکه خلاف طرف محرز هست و در دادگاه حاضر نمیشود و ماشین منو مفت صاحب شده و با پلاک من جولان میدهد حتی به شخص دیگری فروخته دست من هیچ جایی بند نیست از طرفی سایپا بدهیها با جرایم و… حدود صد میلیون از من پول میخواد و به چکهای بنده اقدامات انجام داده و توقیف اموال نموده و جالب اینکه ماشین با وجود بدهی هیچ توقیف یا شکایتی ندارد و راحت با ماشین مردم حال میکنن لطفن راهنماییم بکنین چیکار کنم من

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  2. فرهاد می گوید

    با عرض سلام همسربنده من راگول زدند وحق طلاق بلاعزل گرفتند.حالادادخواست دادند چگونه میتوانم ثابت کنم که گول خوردم وندانسته دست به چنین کاری زدم
    آیامیتوانم خودم عزل کنم.ممنونم

  3. nasrin می گوید

    باسلام
    چند سال پیش شخصی وکالت بلاعزل به بنده داده و به بنده زمینی را فروخته است بصورت وکالتی و در قبال آن مبلغ را بصورت دو فقره چک دریافت نموده و ته چک ها موجود میباشند و دوباره همین شخص وکالت کاری نیز به من داده است حالا بعد از چند سال شکایت کرده که با آن وکالت کاری وکالت بلاعزل اولیه را محدود کرده و آن زمینی که بنده از ایشان خریده ام را نیز غیر قانونی اعلام کرده به این صورت که بنده حق خرید و فروش آن زمین را نداشته ام چرا که با وکالت کاری محدود کرده سوال من این است آیا وکالت کاری وکالت بلاعزل را محدود میکند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر با وجود وکالت بلاعزل همچنان میتوان موضوع وکالت را خود انجام داد

  4. رضا می گوید

    سلام من وکالت دارم با مبایعه نامه ..طرف فوت کردن و برای تنظیم سند از وراث از دادگاه حقوقی شکایت چون مبایعه نامه دستی بود بدون کد رهگیری وارث به قاضی گفتن این مبایعه نامه بعد فوت پدرمان نوشته شد و رفت کارشناسی امده کاغذ قدیمی ولی تاریخ درست نمی باشد سال ۸۶ که تنظیم شده نیست دو بار هم اعتراض زدم همین شده حالا اگر رای به ضرر میشود شکایت پس بگیرم دادگاه بدوی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بایستی مبایعه نامه کد رهگیری داشته باشه واگرشما محکوم شدین مبایعه نامه باطل میشود

  5. درو می گوید

    مادرم مالك ٢٠ سهم از رستوراني در بلوار كشاورز بودن كه پدر برايشان گرفته بود و عنوان رستوران شركت لابيرنت با مسوليت محدود بود و هست
    سه شريك بودن. ٤٠-٤٠-٢٠
    سال ٧٩ در حين اختلافات سليقه اي با شركا
    و در حالي كه مادرم و پدرم تصادف شديدي را گذرانده بودن و حال روحي مناسبي نداشتند
    مشتري سوري از طرف شركا به عنوان خريدار سهام پيشنهاد خريد دادن
    كه سهام را مادرم به صورت وكالت بلا عزل در قبال مبلغي واگذار كردند. خريدار مبلغ خريد و چكهايش را كامل پاس نكرد و اندك مبلغي را هم كه با زور و اختلاف واريز كردن پس از حدود دو سال و با حساب تورم واقعا ضرر زيادي زدن كه هنوز هم واقعا جبران نشده
    حدودا ٥ سال است كه حال روحي مادرم بهتر از قبل است و تازه متوجه ضرر و ظلم اين معامله شده اند و ميخوان بدونن با توجه به اين كه در حال حاضر خريدار واسطه از ليست شركاي شركت حذف شده
    ايا در راهي براي فسخ اين قرار داد فروش وجود دارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر چون خیلی مدتی سپری شده

  6. طلوعیان می گوید

    سلام
    من وکالت بلاعزل برای دوفرزند پسر خود به همسرم دادم
    که از هم جداشدیم، که بعد ۷سالگی در اختیار مادرشون باشه حالا میخام وکالت رو باطل کنم، خواستم بدونم چجوری میشه باطل کرد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام داخل مطلب توضیح کامل داده شده است

  7. مریم می گوید

    سلام پدر من بیماری پارکینسون داره و مشکل حرکتی داره ،مادرم ودامادمون بردنش محضر ازش وکالت بلا عزل برای خونه ماشین و حقوقش گرفتن وحالا مادرم پدرمو آزارو اذیت میکنه و میگه من نمیتونم ازتو نگهداری کنم برو خونه ی دخترت میخوام بدونم پدرم چطور میتونه وکالتو باطل کنه خیلی پشیمونه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام درصورت احراز بیماری توسط پزشکی قانونی قابل ابطال هست

  8. رحمان علیحانی می گوید

    سلام من ارثیه پدری خودم را بخاطر گرفتن ،مدارک سند به داداش بزرگم ،که بعد مرگ پدرم قیوم ما شد وکالت بلاعزل دادم ، میخواستم بپرسم که الان میتوانم از طرف خودم که موکل میباشم وکالت را باطل کنم. ممنون از همکاری شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بلاعزل رو نمیشه عزل کرد ولی خودتون میتوانید مورد وکالت را انجام دهد

  9. علی می گوید

    سلام ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما .بنده یکسال پیش به دلیل اینکه قسط آپارتمانم عقب افتاده بود ودلیل آن به خاطر مطالبه ی مهریه ی خانومم بود ومدت شش ماه زندان بودم که در این راستا پس از صلح و سازش دوباره به زندگی مشترک برگشتم که دراین مدت همسرم در بهزیستی شهرستان پرونده ای دال بر بد سرپرستی من تشکیل داده بود و اظهار داشت که چنانچه سند خونه را به اسم من بزنی سازمان بهزیستی وام بلاعوض به کسانیکه قسط عقب افتاده دارن میدهد لذا دراین خصوص وکالت بلاعزل به ایشان دادم که پس از گذشت دوماه قفل خونه رو عوض کرد و حتی اجازه ی ورود به من را ندا ومجددان مهریه خود رابه اجا گذاشت وهمه ی حسابهایم را توسط اجرای احکام مسدود نمودن و هفتاد میلیون که در حسابهام بود را بعنوان پیش قسط مهریه برداشتن وبه عناوین مختلف از من شکایت کرد و حتی حکم جلبمو گرفته بود لذا الان که یکسال میگذرد در خانه پدریم هستم که چند روز پیش نامه ای مبنی بر طلاق همسرم بدستم رسید خواستم ببینم چطور میتونم به خطر وکالت بلاعزل که دادم شکایت کنم یعنی با چه عنوان شکایتم را مطرح کنم خواهش میکنم در این زمینه من را راهنمایی کنید به خدا دارم داگون میشم آخه آدم به کی اعتماد کنه ممنون میشم پاسخ بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام موضوعتون گستردست نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل دارید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  10. احمد باقرزاده می گوید

    باسلام دریک وکالتنامه که موکلحق مباشرت راازخود سلب کرده میتواند مورد وکالت راخود انجام دهد قبل از آنکه وکیل کاری انجام دهد باتشکر از وکیل محترم اولین باراست که باشما تماس می گیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام همچنان میتوانید خودتان مورد وکالت را انجام دهید

  11. احمد باقرزاده می گوید

    آیادروکالت بلاعزل که موکل حق مباشرت راازخود سلب کرده می تواند مورد وکالت راانجام دهد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام همچنان مورد وکالت را میتوانید انجام دهید

  12. اکبر رودباری می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بدون امکان داره وکالت بلاعزل رو که به برادر بزرگتر دادیم باطل کنیم .ما سه برادر وچهارخواهر هستیم همراه مادرمان به برادر بزرگتر وکالت بلاعزل دادیم که زمین های مردمان را بفروشد رسما بالا کشیده لطف راهنمایی کنید ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام وکیل بلاعزل را نمیتوان عزل کرد

  13. شاهرخ می گوید

    سلام.من مشاور املاک دارم که یه خونه را اجاره دادیم به یک زوج و قولنامه را به اسم خانم نوشتیم و پول رهن هم از کارت خانم پرداخت شد،و بعد چند هفته خانم با شوهرش اومد و پشت قولنامه حق فسخ و گرفتن پول رهن را به شوهرش داد و دقیقا فرداش اومد گفت اون نوشته را باطل کن چون با شوهرم به مشکل برخوردم ولی شوهرش حضور نداشت.آیا این حق را داشت که بدون حضور شوهرش فسخش کنه.ممنونم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      .سلام: بله میتواند وکالتی که به زوج داده شده است رافسخ کند

  14. مسعود مرادی می گوید

    سلام به شخصی وکالت خانه ام را دادم و او گفت که هنگام تنظیم مبایعه نامه پولش را پرداخت میکند ولی پولی دریافت نکردم چگونه میتوانم ان را باطل کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید وکیل خود را عزل نمایید.

  15. عباس کریمیان می گوید

    سلام بنده یک وکالت بلاعزل از یه نفر دارم درحال حاضر وراث صاحب زمین میخواهند که زمین را در دادستانی معلق کنند آیا همچین کاری امکان پذیر هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:امکان فسخ وکالت بلاعزل وجود ندارد فقط وکیل باید استعفا نماید.

  16. صدرا می گوید

    سلام وکالت بلاعزل خودرو وحق برداشت ازحسابم را به دلایلی به شخصی سپردم اگرایشان درآینده سواستفاده کند میتوانم مطالبه کنم اموالی که از من برداشت کرده یا خریدوفروش خودروی شخصی ام؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگر حدود اختیارات را مشخص کرده باشید بله ممکن میبباشد.

  17. شهلا احمدی می گوید

    سللم
    اگر از شخصی که بیسواد است وکالت بلاعزل گرفته باشند میشود آن وکالت را فسخ کرد.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بابت فریب و تدلیس در اعطای وکالت شکایت نمایید.

  18. ش می گوید

    سلام ما برای باز پس گیری زمینی مربوط به پدربزرگم وکالت بلاعزل به نفری دادیم که وکیل هم نبود و در قبال اون ۵۰ درصد ملک رو بردارن .حال با گذشت دو سال متاسفانه هیچ کاری نکردن و جوابگو هم نیستن و حتی در طی شکایت ما برای فسخ در دادگاه هم حاضر نشدن. آیا راهی برای فسخ این وکالت وجود دارد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: وکالت بلاعزل قابل عزل و فسخ نیست.

  19. رضایی می گوید

    با سلام
    ما سه برادر وچهار خواهر ومادر هستیم
    بعد از فوت پدرم همگی جهت فروش خانه پدری به برادرم وکالت بلا عزل دادیم
    حالا برادرم از فروش خانه و
    پرداخت حق وحقوق وراث سرباز می‌زند لطفا راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:نمی توانید الزامش نمایید چون انجام نمی دهد یعنی استعفا داده.

  20. محمد می گوید

    با سلام اعضای هیت مدیره یک شرکت وکالت بلاعزل زمینی را که رهن بانک بوده به بنده داده اند پس از پرداخت بدهی بانک با توجه ب اینکه مدت ۳ سال از وکالت بلاعزل فوق گذشته باشد باتوجه به اینک صورت جلسه اعصای عادی شرکت را ندارم باطل است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: در صورت عدم اطلاع شما از نمی توانند در مقابل شما به بطلان استناد نمایند.

  21. امیر می گوید

    سلام ۱۲سال پیش پدرم به منو برادرم گفت از مسکن مهر انصراف بدین زمین داریم وام مسکن بگیرین بسازین، پدرم در دفترخانه سند زده ویک وکالت بلاعزل بدون آن که ما متوجه باشم گرفته ،الان هم سند رو به اسم کس دیگری زده و به ما هم حکم تخلیه داده ایا کاری میشه کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نمی توان وکالت بلاعزل را ابطال کرد و اینکه زمین نیز متعلق به پدر می باشد هر نوع تصرفی بخواهد می تواند انجام دهد تا زمان فوت خود.

  22. محمد مهدی می گوید

    سلام،

    ایا وکالت کاری بلا عزل ، نه وکالت فروش، وکالت کاری برای کارهای اداری بلا عزل را میشود باطل کرد؟
    وکیل باعث قتل افراد دیگر شده و نمیخوام وکالت کاری از من داشته باشه.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: وکالت بلاعزل را نمی توان منحل یا باطل کرد.

  23. فاطمه احمدی می گوید

    سلام خسته نباشید همسرم ۳دانگ خانه را به صورت وکالتی (بلاعذل) به من بخشیده حالا اظهار نامه فرستاده که باید استعفا بدم آیا راهی وجود داره که بتونه این کارو انجام بده من بابت این وکالت هیچ مبلغی به ایشون پرداخت نکردم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: وکالت بلاعزل قابل عزل نیست.

  24. مهدیه می گوید

    سلام خسته نباشید ما۵تا خواهر و یک برادر هستیم و پدرمان فوت کردن..امروز مادرم و به همراه بقیه خواهر هایم بمن گفتند که بیا یه برگه وکالت که بابت فروش یه موتور سیکلته رو امضا کن..و من هم رفتم و امضا کردم ولی جند دقیقه نگذشت که برادرم بمن زنگ زدو گفت که امضا نکنی اون برگه وکالت ارثیه بوده ولی متاسفانه من امضا کرده بودم ولی برادرم امضا نکرده
    میخاستم بدونم چطوری میتونم وکالتشونو باطل کنم ایا اینک بمن دروغ گفتن جرمی مرتکب شدن ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید اثبات نمایید بی اطلاع بوده اید.

  25. نجمه می گوید

    سلام
    یک آپارتمان همسرم برام خرید به اسم خودم ،وکالت بلاعزل،البته از این آپارتمانهای پیش خرید ،من وکالت را دیدم وفقط با شناسنامه و کارت ملی این کار را انجام داد،من جایی را امضا نکردم .ولی وکالت را بهم نشان داد،آیا میتواند بدون امضا من بفروشد ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر سما وکالتنامه را امضا نکرده باشید اعتباری ندارد این وکالتنامه.

  26. سحر می گوید

    سلام همسرم ازمن وکالت بلاعزل گرفته است میتوان با توافق خود ایشان و بنده این وکالت را از بین برد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله فقط با توافق خود ایشان می توان این وکالت را از بین برد.

  27. فرشید می گوید

    سلام…
    وقت بخیر، خسته نباشید…
    یه بنده خدایی اعتیاد شدید داشتن به مواد روانگردان مثل شیشه، و با خانمش به مشکل میخوره و خانمش با استفاده از شرط یا ماده ۷ شروط دوازده گانه عقدنامه(اعتیاد شدید زوج) موفق میشه طلاق بگیره و حضانت دوتا بچه دخترشم بدلیل اینکه دادگاه حکم به عدم صلاحیت زوج داده رو میگیره…
    حالا این وسط و موقعی که زوج بدلیل درخواست مهریه به زندان میره یک زن و یک مرد که خودشون رو برادر خواهر معرفی میکنن با آشنایی کوچک قبلی با پرداخت یک سکه بعنوان پیش پرداخت اعسار خودشون رو ناجی این بنده خدا نشون میدن و از زندان آزادش میکنن و میبرن پیش خودشون و با گرفتن وکالت بلاعزل تنها دارائیش که یه زمینی بود که ارثیه بهش رسیده بود رو با این عنوان که به ما وکالت بده که خانمت نتونه ازت بگیره رو بالا میکشن…درضمن زمین سندش بنام برادر بزرگ این بنده خداست اما تقسیم نامه بین وراث دستش بود و اونا با همون اقدام به فروش کردن…حال سوال اینه میشه اقامه دعوای فریب و اینا کرد و میشه زمینشو گرفت؟ خانمش هم دیده زمینه رفته مهریشو بخشیده تو دادگاه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید در این خصوص شکایت نمایید.

  28. اسماعیل محبوبی می گوید

    سلام من در یک کارخانه با برادرم شریک بودم ازش جدا شدم گفت بهش وکالت بلاعزل دادم که وام بگیره وسهم من بده حدود ۹ماه ازش گذشته و حالا زده زیر حرفش هیچ چیزی پرداخت نکرده آیا وکالتمو میتونم عزل کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: عزل نمی توانید بکنید ولی می توانید نسبت به ابطال به همراه دستور موقت یا وکالت اجتماعی نمایید.

  29. حسن ربیعی می گوید

    سلام به همسرم وکالت بلاعزل یک قطعه زمین دادم
    و ایشان به صورت شفاهی تعهد داد تا مهریه راببخشد
    ولی حالا زیرش زده چکار کنم؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید نسبت به ابطال وکالت اعطایی اقدام نمایید.

  30. حق وردی می گوید

    سلام خسته نباشید اگر کسی خانه ای را وکالتی بفروشد در حالی که سند خانه به اسم فروشنده باشد فروشنده می تواند وکالت بلاعزل را ابطال نماید .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید ابطال نمایید.

  31. محسن می گوید

    ایاوکالت بلاعزل رو که بابت وکالت فروش خودرو است رومیتوان موکل باطل کرد یابایستی خودشخص راببرم محضر باطل یا استعفااش رواعلام کند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توان باطل کرد و می توانید دادخواست ابطال وکالتنامه با دستور موقت از دادگاه درخواست نمایید.

  32. علی می گوید

    سلام خسته نباشید وکالت فروش آپارتمان دادم به همسرم البته مبایعه نامه ای تنظیم نشده بین ما وهیچ مبلغی ازاین بابت نداده قرار بود وام بگیره ودوباره بعد از یکسال ابطال کنیم حال زده زیر همه چیز و طلاقشو هم گرفته. میشه ابطال کنم وکالتو الان هجده ماه گذشته از تاریخ عقد وکالت. میشه کاری کرد با اعصابم داره بازی میکنه همه مسخرم میکنن بابت این کارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید ابطال وکالت را در دادخواست قید کرده و درخواست ابطال نمایید.

  33. علی می گوید

    سلام آقای زینالی درارتباط با سوالی که کرده بودم لازم به ذکر است وکالت فروش بلاعزل دادم از بابت آپارتمان به همسرم بدون اینکه مبایعه نامه ای در میان باشه که شما گفتن دادخواست ابطال وکالت بدم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر براساس وکالتنامه که دارید می توانید مستند به ان دادخواست ابطال وکالتنامه تقدیم دادگاه نمایید و اگر متوجه نشدید می توانید بصورت تلفنی با وکلای سامانه صحبت نمایید.

  34. علی می گوید

    با تشکر از شما آقای زینالی ممنون که وقت میزارین برا سوالاتمون هرچی که ازخدا میخواین بهترینشو بده براتون موفق باشین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلامت باشید

  35. جمال شمس می گوید

    با درود وسلام.‍ من سالهاست ساکن امریکا هستم و مالک اپارتمانی در ایران.
    دوازده سال پیش در دیداری ازایران داشتم ، دامادم درخواست وکالتی جهت اخذ وام روی سند اپارتمانم را نمود، و وکالتی تنظیم کرد که تازگی متوجه شده ام که بلاغزل میباشد و کلیه حق و حقوق مالکیت مرا سلب کرده ، بعلاوه هرگونه حق دخل وتصرف در امور بانکی و حسابهای جاری و پس اندازمرا اخذ نموده. با توجه بر اینکه معامله ای انجام نشده و پولی رد و بدل نشده ، اما وکیل ازتوافق برای باطل کردن وکالت امتناع میکند، بهترین راه جهت عزل وکیل چیست، در ضمن محضردار هم چند سالیست که بخاطرانجام امورغیر قانونی تحت تعقیب هست و دادگستری محضر دیگری را کفیل کرده.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید توسط یک وکیل اقدام به ابطال و کالتنامه نمایید.

  36. اصغر می گوید

    سلام خدمت وکلای زحمتکش.. خسته نباشید حقیقش بنده یه وکالت فروش ملک به همسرم دادم وقرار بود یه وام بگیره و دوباره وکالت رو بعداز یکسال ابطال کنیم. که بعداز دوماه از گذشت این موضوع حتی منو خونه ی خودم راه نمیده و میگه این خونه متعلق منه در ضمن طلاقشو بنا به دلایلی هم گرفت حال هجده ماه از این موضوع گذشته ولازم به ذکر است هیچ گونه قولنامه ای بین ما تنظیم نشده خواستم ببینم به چه عنوان میتونم شکایت تنظیم کنم لطف کنید راهنماییم بفرمایید ممنون میشم ازتون با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید حتما یک وکیل اختیار نمایید.

  37. محمدی می گوید

    سلام ۱۸ سال پیش به برادرم وکالت بلاعزل یک آپارتمان دادم بعد از آن من خودم دوباره به کس دیگری وکالت بلاعزل دادم و یک وام گرفتم و آپارتمان رفت در رهن بانک حالا وام تمام شده و من آپارتمان را فروختم و سند زده ام به یک شخص دیگری قرار بود برادرم وکالت را پاره کند ولی گویا نکرده حالا میتونه از من شکایت کنه درضمن پولی بین ما رد و بدل نشده و وکالت سوری بوده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: انجام مورد وکالت از موارد انعزال وکالت بوده و وکالت از بین رفته نمی تواند شکایتی نماید

  38. عاطی می گوید

    سلام
    ب همسرم وکالت بلاعزل دادم برای گرفتن وام مسکن
    اما ایشون وکالت رو برای تمام جنبه ها تنظیم کردن
    میترسم بعد مشکلی برام پیش بیاد
    باید چیکارکنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دادخواست ابطال وکالت تنظیم و به دادگاه تقدیم نمایید.

  39. حسین نوری می گوید

    سلام ،من یه دستگاه آپارتمان دارم که دارای دو قطعه پارکینگ هستش.بنده چند سال پیش به علت یکسری مشکلات بصورت وکالت بلاعضل یک عدد از پارکینگ ها رو به همسایه واگزار کرده ام .آیا می توانم یک عدد پارکینگ رو پس بگیرم و وکالت رو باطل کنم.ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بلاعزل کردن وکیل باید وکیلی ضمیمه این وکیل فعلی نماید یا خودتان مورد وکالت را انجام دهید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      یکی از شرایط عزل این است که وکیل و موکل با رضایت یکدیگر درخصوص انحلال و یا تفاسخ عقد به تفاهم برسند.

  40. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر .میخاستم راهنماییم کنید چیکارکنم .پدرمن ۸۷سال سن دارد برادرم چندروز پیش پدرمو برده دفترخونه ونصفه بیشتر اموالش که چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومن میشه به نام خودش زده پدرم میگه فقط قرار بود یک قطعه ۵۰۰ میلیون تومانی به نامش بزنم نه اینهمه بیخبربودم سواد نداره پدرم. بعد حالا بخواطر ابروریزی وترس از بحثو دعوا پدرم حاضر به شکایت ازبرادرم نیست وبقیه خواهربرادرها هم سهمشونو میخان ایا راه حلی داره که بتونیم اموالی که برادرم بدون اطلاع پدرم به نام خودش زده رو برگردونیم وازش بگیریم یاخیر؟؟لطفا راهنمایی کنید پدرم جون نمیاد شکایت کنه کارمون به مشگل خورده اگه راه حلی داره لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      چنانچه سو استفاده ثابت گردد سند انتقالی قابل ابطال میباشد با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص در زمینه ارث شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  41. مریم می گوید

    سلام وقت بخیر.
    پدرم چند سال پیش ۱۰ میلیون لازم داشت، از برادرش درخواست کمک کرد ایشون هم گفت در ازای دادن یک قطعه زمین از پدرم، که اون زمین هم در اون سال ارزش ۱۰ میلیون داشت، مبلغی که پدرم لازم داشت رو بهشون میدن.
    چون سند زمین کامل نبود، به برادرش وکالت داد.
    الان پدرم یادش نیست که چطور وکالتی و بابت چه کاری وکالت داده. ممکنه این وکالت بابت تمام اموال باشه؟
    چطور میشه فهمید وکالت تام بوده یا بلاعزل؟
    و اینکه پدرم میتونن وکالت رو بدون حضور برادرش باطل کنن؟
    برادرش میتونه زمین رو به نام خودش بزنه؟
    چون سند تکمیل نبوده ما میتونیم دوباره زمین رو پس بگیریم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دفترخانه صادر کننده جویا شوید.

  42. رسول می گوید

    سلام
    بنده دو سال قبل یک وکالت بلاعزل برای مسائل کاری به همسرم دادم و با توجه به متارکه با ایشان، برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی درخواست کردم برای ابطال وکالتنامه اقدام کند که در حال حاضر ایشان از این کار امتناع کرده و برای ابطال وکالتنامه رسما از من باج میخواهد. آیا برای ابطال می‌بایستی شکایت کنم؟ این کار چقدر زمان‌بر می‌باشد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      ابطال وکالت بلاعزل از طرق مختلفی مانند اقاله امکان پذیر می باشد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص وکیل تاپ در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  43. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر
    حدود ۱۶-۱۷ سال پیش پدرم از من وکالت بلاعزل بابت تمام سهام شرکت ها گرفته چون ایران نبودم با توجه به اینکه الان بعد از ۱۷ سال برگشتم و مشکل داریم با هم چطور میتونم ایشون رو عزل کنم چون گویا این وکالتی که تنظیم کرده بودن درباره همه چی هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      لازم به ذکر است که وکالت بلاعزل قابلیت ابطال ندارد مگر با وجود شرایطی از جمله عدم رعایت مصلحت موکل وسوءاستفاده ازوکالت نامه، فوت،جنون یاسفاهت احدی ازطرفین، عدم اهلیت وکیل، انجام موردوکالت توسط موکل، استفای وکیل، توافق طرفین،وکالت بلاعزل باطل خواهدشد. مویدباشید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  44. محمد می گوید

    سلام…بنده فروشنده زمینی هستم که خریدار دو سوم پول زمین را نقدا میخواهد پرداخت کند و بقیش هم طی دو فقره چک….حال سوال اینکه من گفتم وکالت بلاعزل را زمان پاس شدن چکها میام تو دفترخونه میزنم…ولی خریدار میگه بیا تو دفترخونه بصورت شرطی بزنیم…چکار کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اگر قصد تنظیم وکالت بلاعزل را دارید حتما به دفتر ثبت اسناد مراجعه نمایید و وکالتنامه ای معتبر منعقد کنید تا در صورت بروز مشکل قابل استناد در محاکم قضایی باشد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکیل متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نماید.

  45. حسین فراهانی می گوید

    سلام روز بخیر
    من یکی از ورثه هستم که ماترک خود رو بخاطر پیگیری و مسایل حقوقی یک مغازه وکالت بلا عزل به مادر و خواهر خود دادیم.. والان. این دو نفر اقدام به حیف و میل و بخشش اموال و تقسیم بین خودشون بصورت ناعادلانه کردند ایا میتوانیم وکالت رو باطل کنیم یا در رابط با باقی مونده اموال اقدامی کنیم.. سپاس از راهنمایی

  46. حسین فراهانی می گوید

    سلام روز بخیر
    من یکی از ورثه هستم که ماترک خود رو بخاطر پیگیری و مسایل حقوقی یکباب مغازه وکالت بلا عزل به مادر و خواهر خود دادیم.. والان. این دو نفر اقدام به حیف و میل و بخشش اموال و تقسیم بین خودشون بصورت ناعادلانه کردند ایا میتوانیم وکالت رو باطل کنیم یا در رابط با باقی مونده اموال اقدامی کنیم.. سپاس از راهنمایی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      در مورد وکالت بلاعزل موکل حق عزل وکیل را از خود ساقط می نماید . موکل نمی تواند وکیل را عزل کند مگر این که موضوع عقد وکالت که طی آن به وکیل اختیاراتی داده شده است به نحوی از بین برده شود. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند.

  47. رویا می گوید

    با سلام
    من یه وکالت بلاعزل از شوهرم دارم حدود ده سال پیش روز عقد برای یک زمین به من وکالت بلاعزل داد و من هنوز به نام خودم نزدم و جایی هم نوشته نشده مهریه هست فقط زیرلفظی بود صبح روز عقد دادن سوالم اینه چون پولی رد بدل نشده میتونن بگن هبه بوده و وکالت بلاعزل باطل کنند؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      وکالت بلاعزل باطل نمی شود مگر تحت شرایطی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند.

  48. اسما می گوید

    سلام ۵سال پیش بابا فوت کرد برای اموال ارث تصمیم شد وکالت تام الاختیار بلاعزل بدیم به ابجی برای کارهای ارث الان دیگه بهش اعتماد ندارم ومیخوام پس بگیرم وکالت رو باید چه کارکنم ایا راهی برای پس گرفتن هس ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید وکالت را باطل نمایید و درخواست ضم امین نموده یا وکالت اجتماعی نموده تا نتواند تنهایی کاری انجام دهد.

  49. امیر می گوید

    سلام بنده به شخصی وکالت کاری دادم بابت تعویض پلاک خودرو منتها ایشون شخص بد قلقی هست ایا متونه فسخ قرارداد کنه قلنامه ننوشتیم فقد وکالت کاری دادم ۱۵روز کاری. حق عزل وکیلم دارم میخاستم‌بدونم میتونه کاری کنه یا ن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق همان دفترخانه ای که اقدام تنظیم وکالتنامه کرده اید درخواست عزل وکیل نمایید.

  50. مونا می گوید

    سلام پدرم سال۸۱ فوت کرده ومادرمبدون اطلاع ما وکالت بلاعزل گرفته و بدون اطلاع من تمام اموال من رو به نام برادرم زده حتی مدرکی درست کردن که پول به من دادن در صورتی که من بی اطلاع بودم ایا راهی هست که بتونم شکایت کنم یا نه اگر میشه راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما حتما باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید.۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  51. رحیمی می گوید

    سلام برادرم ۳دانگ از منزلی را سالها قبل خریده و صاحب سه دانگ دیگر فوت کرده وخانواده مرحوم به یکی از فرزندان واگذار کرده آنوقت نیت فروش سه دانگ را داشته که برادرم میخرد ولی میدهد به پسرش هنوز انتقالی انجام نشده فروشنده سه دانگ به پسر برادرم وکالت بلاعزل داده و برادرم نیز سه دانگ را به پسرش وکالت بلاعزل داده الان پسر برادرم داره برادرم را اذیت می کند آیا میتواند وکالت را عزل کند همه پول حتی پول بنگاه و محضر را برادرم داده سه دانگ هم از خودش بوده تشکر از پاسخ شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله از همان مرجعی که وکالت داده می توانید وکالت را از بین ببرید.

  52. مريم می گوید

    سلام حدودا ٦ سال پش قبل از مهاجرتم وكالت بلاغزل دادم به خواهرم ولي الان ديگر بهش اطمينان ندارم ايا ميتوانم پس بگيرم ؟ به دليل اينكه ايشون ميخواهند با ادمي ازدواج كنن كه از الان نقشه كشيده براي اموال من و خانواده ، اينم بايد بگم من هلند هستم و دسترستي به ايشون ندارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق وکلای سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  53. مهران می گوید

    سلام
    دایی بنده از مادرم وکالت بلاعزل گرفته است برای تعیین و تکلیف میراث پدری و ابتدا زمینی به مادرم داده شده و سپس وکالت گرفته شده
    ولی مادرم مدرکی دال بر اینکه زمین را گرفته ندارد ودایی بنده منکر شده و ب اسم وکالت بلاعزل از تحویل زمین خودداری کرده و هنوز سند پدری به نام برادرش(دایی من) انتقال داده نشده .خاستم بدونم راهی وجود دارد برای باطل کردن وکالت بلاعزل؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید بله راهی هست برای از بین بردن وکالتنامه.

  54. بنده ی خدا می گوید

    سلام
    برادرم برای اموال موروثی پدرم ،به مادرم وکالت بلاعزل داده
    آیا برادرم میتونه یکطرفه وکالت را باطل کنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله امکان دارد برای مشاوره از طریق سامانه وکیل تاپ با وکلای انلاین مشاوره نمایید.

  55. ماهان می گوید

    سلام .پدر بنده سال ۹۵ آپارتمان خودش رو مشارکت در ساخت کرده توی قرارداد تاریخ اتمام پروژه ۱۲/ ۹۸بوده و ضرر و زیان هم بابت تاخیر تعیین شده ولی متاسفانه سازنده واحد و تحویل نمیده و مدعی شده که اضافه هزینه کرده و ما باید پرداخت کنیم و ایشان بابت کارهایی اداری وکالت بلارا دارن آیا میشه وکآلت و باطل کرد.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: وکالت بلاعزل را در صورتی می توان از بین برد که مورد وکالت را خودتان انجام دهید دادخواست ابطال وکالتنامه بهمراه دستور موقت ضم امین یا از ضمیمه کردن یک وکیل به به وکیل فعلی اقدام نمایید.

  56. مهدی قربانی می گوید

    سلام وقت بخیر
    در سال ۹۳ همه وراث پدر بزرگم دونفر از فرزندان ورثه را بعنوان وکیل بلاعزل جهت پیگیری مایملک مرحوم پدربرزگم که تعدادی زمین است اقدام نمایند ، متاسفانه تا این تاریخ هیچ اقدامی از سوی آنان انجام نگرفته و با توجه به اعتراض سایر وراث برای استعفا از وکالت ، این کار را انجام نمیدهند ، عمه اینجانب که یکی از وراث است چند ماه پیش فوت کرد ، و از آنجایی که مادر یکی از وکلا میباشد و از امضا کنندگان وکالتنامه میباشد آیا این وکالتنامه باطل است یا خیر و آیا با توجه به اینکه مرحوم عمه اینجانب ورثه اصلی بوده و پسرش اکنون وکیل است امکان اینکه فقط پسر عمه بنده از وکالت عزل بشود وجود دارد یا خیر ، باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: با فوت احدی از طرفین عقد وکالت این وکالت باطل شده و هر اقدامی صورت بگیرد صحیح نبوده و فضولی می باشد ولی اگر وکالت هرکدام مستقل از سایرین باشد وکالت همان شخص که موکلش فوت شده از بین می رود.

  57. حسین جودی می گوید

    سلام برای ارث مادرم برادرم درسال ۹۱ از حسن نیتی وراث سواستفاده کرده برای خودش وکالت بلاعزل با تمام اختیارات فروش وغیره همه چیز گرفته . درسال ۹۶بنده احضار نامه برای تعیین تکلیف فرستادم جوابیه ای داد که من در مورد وکالت هیچ اقدامی نموده‌ام واماده ام در محضر سهم شمارا عودت دهم وچون بازار ملک رکود نتونستم بفرشم حتی به اذن اینجانب میتوانید سهم مرا هم بفروشید بنده هم طبق همان جوابیه سهم خود ا به شخصی فروختم دوباره اظهارنامه ارسال مردم که بنده مورد وکالت را خودم انجام دادم و خریدار هم اظهارنامه فرستاد که نسبت سهم خریداری شده تنظیم سند نماید یهویی در دادگاه قولنامه ای روکردکه درسال۹۴به خودم فروخته اندر صورتیکه در ۹۶در اظهارنامه اقرار کرده ولی دادگاه برای ما عدم استعمال صادر کرد حال با توجه به اقرار من آیا میتوانم ابطال وکالت‌نامه را درخواست نمایم ویا‌خریدار ‌می‌تواندبه علیه من دادخواست الزام تنظیم سند نماید لطفاً راهنمایی و ارشاد بفرمایید .
    باتشکر فراوان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید مشخص و اثبات نمایید که مبایعه نامه تنظیم شده بعد از فروش شما صورت گرفته است و بتوانید وکالت را ابطال نمایید چون اگر محکوم شوید باید خسارت شخص خریدار را متحمل شوید و همچنین به فروش مال غیر نیز محکوم خواهید شد برای کمک بهتر می توانید از طریق سامانه وکیل تاپ با وکلای آنلاین سامانه کمک بگیرید تا بتوانید نسبت به ابطال وکالت نامه اقدام نمایید.

  58. فاطمه می گوید

    سلام من یک وکالت بلاعزل از سهم ارث خودم به برادرم دادم که در دادگاه سهم ارث را بگیرد یعنی از حق من هم دفاع کند نبات آن هیچ پول هم دریافت نکردم یعنی به من گفت وقتی گرفت وکالت را می دهم که آورد وکالت را داد حالا فهمیدم که بلا عزل و باید خودش باطل کند و ایشون نه تنها حاضر نیست بلکه ده روز پیش رفته سهم مرا فروخته ایا می تونم خودم از طریق شکایت عزل کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر وکالت بلاعزل بوده باشد نمی توانید کاری انجام و چون مورد وکالت نیز از بین رفته و فروخته شده و اگر اطلاع نداشته اید که وکالت بلاعزل بوده است باید این گفته خودتان را ثابت نمایید چون صرف عدم اطلاع دلیل بر بطلان وکالت نامه نیست .برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  59. محمد می گوید

    سلام …پسردوم یک خانواده نه نفره هستم ..که پدرومادرم درسانحه تصادف درتیرماه سال گذشته فوت کردن وبرادر کوچکترم بازرنگ بازی ازما وکالت برای بازکردن حساب ها وخانه پدری گرفت ..والان سندخانه رابه نام خودش زده وهرچی پول توی حساب آنهابوده برای خودش برداشته والان فقط من خواستار حق وحقوقم شده ام متاسفانه هیچ جوابی به من نمیدهند وبه من میگن هیچی به توتعلق نمیگیره…..آیا راه حل قانونی دارم یا نه…..

    1. زینالی می گوید

      سلام:اگر خودتان این نوع وکالت را اعطا کرده باشید نمی توانید اثبات نمایید که اطلاع نداشته اید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  60. لیلا می گوید

    با سلام . مادر من بیسواده چند سال پیش برادرشاونو به بخاطر کار دفتری دیگر به دفتر خانه برده و وکالت بلاعزل فروش زمین مادرمو ازش گرفته ولی مادرم قولنامه ی امضا نکرده . فقط اون وکالت فروشو امضا کرده و برادرش زمین رو فروخته و وکالت فروشو داده به کسای دیگه . آیا مادرم میتواد کاری کند ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: با صرف ادعا نمیشود چیزی اثبات شود و باید این گفته خودتان را ثابت نمایید که کار سختی است در واقع چون زمینم منتقل شده نمیشود کاری کرد.

  61. مجید خرمی می گوید

    سلام خسته نباشید
    وکالت بلاعزل دارم بابت ۲۰در صد از سهام موکل در شرکت خصوصی
    آیا میتونه که سهام را انتقال نده

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر وکالت برای انتقال سهام باشد خیر نمی تواند مانع از انتقال شود.

  62. ف می گوید

    با سلام من۱۰سال پیش به مادرم وکالت تام داده ام و اکنون میخواهم فسخ کنم! آیا راهی وجود دارد؟فقط متاسفانه تمامی مدارک دست ایشونه و هیچ مدرکی دست من نیست .

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر وکالت بلاعزل باشد قابل عزل نمی باشد و برای اینکه بخواهید این نوع وکالت را بخواهید از بین ببرید باید موضوع وکالت را خودتان انجام دهید.

  63. علی می گوید

    سلام من به همسرم وکالت بلا عزل دادم در حد بدبخت کردن خودم بدون تاریخ و هر چیزی که فکرش را بکنید حال سوالم اینست که در زمان دادن وکالت بنده معتاد به شیشه و در کمپ بستری بودم وازن جا به دفترخانه آمدم و امضا کردم وبرگردانده شدم عقل و فکر و وضع روحی مناسب نداشتم و بدون خواندن امضا کردم حال میتوان ای وکالت نامه را بهم زد

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید محجوریت خودتان را ثابت نمایید تا بتوانید این وکالت نامه را از بین ببرید

  64. سحر می گوید

    سلام خسته نباشید. آپارتمانی که داخلش زندگی میکنیم به نام منه، شوهرم به اجبار و تهدید از من وکالت بلاعزل میخواد و من اصلا به ایشون اعتماد ندارم چون ممکنه هر لحظه بدون اجازه خونه رو بفروشه. راهی وجود داره بعد از وکالت دادن بتونم یک طرفه باطلش کنم یا مانع فروش ملک بشم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید وکالت بلاعزل اجتماع بدهید تابه تنهایی نتواند کاری بکند.

  65. غلام می گوید

    با سلام پدر این جانب ۸۵سال دارد بابت ازادی یه قطعه زمین به خاطر عدم توانایی یه وکالت بلا عزل داده به یه نفر وقرار بر این شده در ازای ازادی زمین یه هکتار به وی بدهد حال باتوجه به اینکه از فهم ودرک به خاطر کهولت سن بر خور دار نبوده طرف مقابل از ایشان یه وکالت تام واختیار گرفته وخارج از توافق که برای ازادی زمین بوده سوءاستفاده کرده است وکلیه امور زندگی برداشت حساب وخرید وفروش از پدرم وکالت گرفته وهمه اختیارات از پدرم سلب نموده در کل برای پدرم گفته برای ازادی زمین هست ولی همه اختیارات از پدرم در خصوص کلیه اموال گرفته هست کلاه برداری وفریبش داده چطور میتونیم این وکالت باطل کنیم در ضمن با توانی محضر دار در قسمت اول (وکالت حق عزل وکیل پدرم دارد )ولی به خاطر کلا برداری با همدستی دفتر خونه اخر ورقه دوباره بلا عزل درج شده است لطفا راهنمایی بفر مایید (چطوری وکالت را باطل کنیم؟)

  66. رضا می گوید

    با سلام پدر این جانب ۸۵سال دارد بابت ازادی یه قطعه زمین به خاطر عدم توانایی یه وکالت بلا عزل داده به یه نفر وقرار بر این شده در ازای ازادی زمین یه هکتار به وی بدهد حال باتوجه به اینکه از فهم ودرک به خاطر کهولت سن بر خور دار نبوده طرف مقابل از ایشان یه وکالت تام واختیار گرفته وخارج از توافق که برای ازادی زمین بوده سوءاستفاده کرده است وکلیه امور زندگی برداشت حساب وخرید وفروش از پدرم وکالت گرفته وهمه اختیارات از پدرم سلب نموده در کل برای پدرم گفته برای ازادی زمین هست ولی همه اختیارات از پدرم در خصوص کلیه اموال گرفته هست کلاه برداری وفریبش داده چطور میتونیم این وکالت باطل کنیم در ضمن با توانی محضر دار در قسمت اول (وکالت حق عزل وکیل پدرم دارد )ولی به خاطر کلا برداری با همدستی دفتر خونه اخر ورقه دوباره بلا عزل درج شده است لطفا راهنمایی بفر مایید (چطوری وکالت را باطل کنیم؟)

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دادگاه خانواده اقدام به دریافت حکم حجر برای پدرتان بگیرید تا مشخص شود که از صلاحیت اعطای وکالت برخوردار هست یا خیر در صورت اثبات حجر پدر وکالت نامه را می توان ابطال نمود.

  67. ظفری می گوید

    سلام وخسته نباشید من ده سال پیش با تهدید شوهرم وکالتی به او دادم برا فروش خانه الان شوهرم به مواد مخدر مثل شیشه ومتادون وگرت اعتیاد داره آیا میتونم وکالت را فسخ کنم در ضمن مدت وکالت سی ساله میباشد

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر وکالت بلاعزل نباشد بله می توانید اقدام به فسخ وکالت نمایید

  68. خانم ظفری می گوید

    سلام وخسته نباشید من ده سال پیش وکالت فروش خانه به شوهرم دادم الان شوهرم به مواد مخدر مثل شیشه وگرت ومتادون اعتیاد دارد وتحت نظر دکتر اعصاب و روان می‌باشد آیا میتونم وکالت را فسخ کنم در ضمن مدت وکالت سی ساله میباشد

  69. کامبیز می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    جسارتا می خواستم بدانم حکم وکالت بلا عزل در معاملات ربوی چیست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: معاملات ربوی نامشروع است و درج وکالت در این موارد از موارد بطلان وکالت می باشد.

  70. امیرحسین می گوید

    سلام وعرض ادب
    بنده یک ملک را بعنوان ضمانت یه فقره چک ۴۶۲ میلیونی وکالتی بنام دوستم زدم بعداز گذشت ۲۰ روز از تاریخ موعد چک ایشون هم چک و برگشت زدن هم ملک و سند تک برگ بنام خودش گرفتن یه راهنمایی میکنید باید چیکار بکنم ؟؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما بابت خیانت در امانت شکایت نمایید ولی برای اینکار نیاز هست تا با وکیل مشاوره نمایید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند