چگونه رابطه نامشروع(خیانت) همسرم را اثبات کنم؟

تشکیل یک رابطه مشترک(ازدواج) با انعقاد عقد نکاح آغاز و با طلاق یا فوت یکی از زوجین پایان می یابد؛ ولی برخلاف قوانین جاریه و شرع مقدس که روابط پیش از ازدواج را قانونی و مشروع نمی داند، باید ریشه حل برخی از اختلافات را چه در زمان انعقاد عقد نکاح و چه در فرایند زندگی مشترک در روابط پیش از ازدواج جستجو کرد.

در تفکیک این فرایند باید به نوع ازدواج پرداخته شود که برخی بصورت سنتی به انتخاب والدین یا خانواده خود در این مسیر گام بر می دارند و برخی دیگر خود به دنبال شخص مناسب برای ساختن لانه گرم و پر احساس زندگی مشترک می گردند.

هر دو مسیر چالش ها و نگرانی های خاص خود را دارد که ممکن است پس از ازدواج نه تنها دامنگیر زوجین شود بلکه خانواده و دوستان ایشان را در یک چالش لاینحل قرار دهد؛ یحتمل شاید این امر نشأت گرفته از فقدان آموزش و تعلیماتی است که دختر و پسر باید قبل از ازدواج آن را فرا گیرند، در واقع ما گام اول تشکیل یک رابطه مشترک را با کمال سستی و ضعف در آموزش بر می‌داریم و در آن سوی داستان که دختر و پسر به مشکل بر می خورند و خواهان طلاق می شوند، به حکم قانون ایشان را ملزم به مراجعه به مراکز مشاوره یا انجام فرایند داوری که بسی زمان بر خواهد بود می کنیم.

در صورتی که اگر این مدت را به پیش از ازدواج و الزام دختر و پسر مبنی بر مراجعه به مشاوران متخصص خانواده در جهت آموزش صحیح تشکیل یک رابطه مشترک، استمرار آن و همچنین آگاهی دادن نسبت به حقوق و تکالیفی که دارند، اختصاص دهیم می تواند از تحقق بسیاری از سوء رفتارها، اختلافات و حتی تحقق جرایم کیفری پیشگیری شود.

بله در جرایم کیفری از قبیل ضرب و جرح زن توسط مرد، ترک انفاق و یا حتی روابط نامشروع که مصداق عامیانه خیانت محسوب می شود. یک انتخاب ناپخته می تواند با یک تصمیم عاقلانه حل و فصل شود اما الزامات قانونی یک سویه به نفع مرد، سردی و بی تفاوتی در روابط زناشویی، ضعف سیاست گذاری اجتماعی، فرار از پرداخت دین (حقوق مالی زن) و …. می تواند از جمله عواملی باشد که زن یا مرد به سوی رابطه نامشروع سوق پیدا کنند.

سخن کوتاه کرده و گام در تشریح این مسئله حائز اهمیت بر می‌داریم که چگونه رابطه نامشروع همسرم را اثبات کنم؟ چه مجازاتی در انتظارش هست؟ فرایند طرح شکایت را چگونه باید آغاز کنم؟

اینها بخشی کوچک از پرسش های گسترده زوجین است که با بزه خیانت به زندگی مشترک رو به رو هستند و در این نوشتار تلاش می شود تا در جهت پاسخگویی به سه پرسش کلیدی مطرح شده، آگاهی نسبی در این مسیر برای خواننده ایجاد شود.

خیانت، زنا، رابطه نامشروع

خیانت، زنا، رابطه نامشروع

پیش از بیان دلایل و مستنداتی که برای اثبات جرم خیانت یا روابط نامشروع لازم است، ابتدا باید میان خیانت، روابط نامشروع کمتر از زنا، و زنا تفکیک قائل شد.

خیانت مفهومی عام است که شامل روابط نامشروع کمتر از زنا، زنا و حتی تعاملات نامشروع زن یا مرد با زن یا مرد بیگانه می شود. برای مثال ممکن است مردی با زنی بیگانه صرفاً اقدام به ارسال پیام و نهایتاً گفتگوی تلفنی خارج از ضوابط عرفی و قانونی کنند که این خود نوعی مصداق خیانت به همسر است که البته اثبات آن با فرایند پیچیده همراه است.

روابط نامشروع عناوین کمتر از زنا شامل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (همبستر شدن یا همخوابگی بدون انجام دخول) را شامل می شود که قانونگذار مجازات تعزیری شلاق تا ۹۹ ضربه برای آن پیش بینی کرده است.

و در نهایت زنا که در خصوص زن و مرد متأهل و با داشتن شرایط مقرر در قانون مجازات اسلامی فصل حدود، زنا محصنه یا غیر محصنه با مجازاتی متفاوت پیش بینی شده است.که عبارت است از رابطه جنسی میان زن و مردی که علقه زوجیت میان آنها وجود ندارد

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دلایل ثابت کننده خیانت همسر

حال که تفکیک میان اصطلاحات خیانت، روابط نامشروع کمتر از زنا و زنا را آموختید به سراغ ادله اثبات جرم خیانت، روابط نامشروع یا زنا پرداخته می شود.

تفکیکی که از همین ابتدا میان ادله اثبات جرم خیانت باید قائل شد، میان بینه شرعی شامل اقرار، شهادت شهود و ادله قضایی مثل علم قاضی، امارات قضایی از قبیل پرینت پیامک، پرینت تماس یا حتی فیلم و عکس را شامل می شود.

الف- اقرار: در تعریف صریح اقرار آمده است اخبار شخص به ارتکاب جرم از جانب خود که اگر در محوریت موضوع خود قرار دهیم، زن یا مردی که مرتکب خیانت به رابطه مشترک کرده یا با طرح شکایت همسر علیه ایشان یا اینکه خود موضوع را اقرار کند که البته شخصی که قصد اقرار به زنای محصنه در این خصوص را داشته باشد، قاضی تلاش می کند که شخص اقرار کننده، از اقرار خود پشیمان شود، در واقع اصل بر عدم تحقیق و جستجو در جرایم منافی عفت است و شخصی که قصد اقرار به کرده خود را دارد، تلاش می شود تا ایشان را نسبت به عواقب اقرار به زنا آگاه و ایشان را منصرف کنند.

اما شخصی که خواهان اقرار به زنا و خیانت به زندگی مشترک است باید چهار مرتبه با کیفیتی که قانون پیش بینی کرده است، اقرار کند که مرتکب زنا محصنه شده است.

دلایل ثابت کننده خیانت همسر

ب- شهادت شهود: شهادت شهود نیز دلیل دیگری برای اثبات خیانت محسوب می شود اما شهادت شهود در جرم زنا یا حتی رابطه نامشروع، مشمول شاهد شرعی می شود که باید دارای ۹ شرط مقرر در ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی باشد از جمله عدالت، عدم اشتغال به تکدی گری، ذینفع نبودن در دعوا و … است.

شرایط دیگری که شهود شرعی برای شهادت بر زنا باید داشته باشند این است که چهار مرد یا سه مرد به همراه دو زن، با امور حسی از جمله شنوایی یا بینایی، ارتکاب زنا توسط متهم را دیده یا شنیده باشند.

در واقع صرف اینکه شهود شهادت دهند ” که ما دیدیم این زن و مرد رفتن در خانه یا اینکه ما می دانستیم در آن خانه کسی غیر از این دو نفر نبوده” که اینها هیچ کدام شهادت شرعی محسوب نمی شود اما بعنوان مطلع می توان اظهارات ایشان را شنید و کمک کننده علم قاضی باشد.

پ- علم قاضی: قاضی نیز می تواند با بهره گرفتن از شهادت شهودی که واجد شرایط شاهد شرعی نیستند، همچنین شنیدن اظهارات مطلعین و سایر ادله و امارات قضایی به این علم پیدا کند که بله میان متهمین رابطه نامشروع زنا برقرار شده است که البته قضات کمتر در جرائم منافی عفت صرفاً به علم خود متکی شده تا حکم بر محکومیت متهم به زنا یا زنای محصنه دهد.

ت- امارات قضایی: به هرگونه نشانه در جهت اینکه مرجع قضایی به تحقق جرم یا عدم تحقق آن علم پیدا کند گفته می شود برای مثال زنی مدتی به همسرش مشکوک شده است و تلاش می کند تا شواهد و مدارکی پیدا کند که شوهرش وارد رابطه نامشروع با زنی غریبه شده است. به پیامک های شوهرش دسترسی پیدا می کند و سریعاً اسکرین شات گرفته و برای خود ارسال می کند.

با گرفتن پرینت از آنها و داشتن شرایطی از قبیل خوانا بودن شماره ارسال کننده و محتوایی پیام، بعنوان یک اماره قضایی محسوب شده و می تواند مستند طرح شکایت قرار گیرد. یا در مثالی دیگر، مردی عکس های نامربوط از همسرش را به همراه مردی غریبه می بیند که این خود می تواند بعنوان یک اماره قضایی به منظور اثبات بزه رابطه نامشروع کمتر از زنا نه زنا مورد استناد قرار گیرد.

 مجازات خیانت به همسر

 مجازات خیانت به همسر

با عنایت به تفکیکی که در بالا میان سه اصطلاح خیانت، روابط نامشروع کمتر از زنا و زنا قائل شدیم، در این بخش به تفکیک به مجازات هر یک پرداخته می شود.

الف- خیانت

فرض بگیرید مردی بدون اینکه ارتباطی فیزیکی با زنی داشته باشد، صرفاً در حد ارسال پیامک های عاشقانه یا تلفنی حرف زدن اکتفاء می کند و همسرش متوجه این موضوع شده و به تمامی این پیام ها که صرفاً ابراز احساسات بوده از قبیل عاشقتم، خیلی دوستدارم، تو نباشی زندگی برام معنی نداره و از این دست پیام ها، دسترسی پیدا کرده و پرینتی از این پیام ها هم گرفته است؛ در این صورت زن حتی با طرح شکایت رَه به جایی نمی برد چون این مستندات اثبات کننده روابط نامشروع کمتر از زنا نمی باشد و عملاً چنین شکوائیه هایی منتهی به قرار منع تعقیب می شود پس اگاه باشید و بدور از احساسات تصمیم گیری کنید.

ب- روابط نامشروع کمتر از زنا

مردی متوجه رفت و آمد مشکوک همسرش می شود، پس از گفتگوی دوستانه زن مرد را به باد انتقاد گرفته که تو به من شک داری خجالت نمی‌کشی اما بعد از مدتی مرد تصاویری از زنش با مردی غریبه با وضعیتی نامناسب پیدا می کند و همچنین به پیام های واتس اپ که گویای داشتن رابطه نامشروع هست، دسترسی پیدا می کند، در این صورت اثبات زنای محصنه امری محال است چون صرف تصویر یا پیام نمی تواند علم قاضی را به سوی داشتن رابطه نامشروع هدایت کند که در نهایت مجازات رابطه نامشروع ۹۹ ضربه شلاق است.

پ- زنا (زنای محصنه)

در فرضی که یکی از زن و مرد بتواند با بینه شرعی مثل شهادت شهود زنای همسرش را اثبات کند، در صورت نبود شرایط زیر، مرد یا زن زناکار به سنگسار محکوم می شوند (البته در شرایط فعلی سنگسار اجرا نمی شود و قاضی صادرکننده رأی با موافقت رئیس قوه قضاییه به اعدام تبدیل می کند)؛

زن و مرد باید در رابطه ازدواج دائمی باشند

 اموری از قبیل مسافرت، بیماری، عادت ماهانه و … مانع روابط زناشویی نشده باشد

قبل از دخول همسر شرعی خود، مرتکب زنای محصنه نشده باشد؛ البته در خصوص این مورد زانی یا زانیه محصنه به حد ۱۰۰ ضربه شلاق، تراشیدن موی سر و به مدت یکسال تبعید محکوم می شود.

در فرض دیگر زنی به فیلم رابطه جنسی شوهرش با زنی غریبه دسترسی پیدا می کند اما بیم و ترس این را دارد که قاضی این فیلم را نپذیرد در این شرایط فیلم می تواند بعنوان یک اماره قضایی قطعی که موجب اقناع قاضی و تحقق علم قاضی نسبت به زنای محصنه متهم می شود اما شرایط آن از جمله واضح بودن و تحقق دخول شرط است.

چگونگی شکایت خیانت

چگونگی شکایت خیانت

شکایت روابط نامشروع یا خیانت به زندگی مشترک از جمله جرائم منافی عفت است که روند تحقیقات مقدماتی در دادسرا را طی نمی کند بلکه مستقیماً به دادگاه ارجاع داده خواهد شد و دادگاه تحقیقات مقدماتی را انجام می دهد.

در همین خصوص اگر زن یا مردی که خواهان طرح شکایت علیه همسرش با عنوان روابط نامشروع یا زنا محصنه است، ابتدا باید مستندات و دلایل خود را بررسی کند صرف اینکه میرم شکایت می کنم و اونجا قسمش میدم که بگه رابطه نامشروع نداشته، بدتر شما را به دردسر می اندازد و اگر نتوانید موضوع شکایت را اثبات کنید، مصداق افترا و ایشان می تواند متقابلاً از شما شکایت کند. پس اولین گام بررسی مستندات و دلایل مطابق با توضیحات بالاست.

در دومین گام شاکی می تواند با مراجعه به کلانتری محل یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکوائیه خود را ثبت کند تا مرجع قضایی پس از بررسی مفاد شکوائیه و مستندات پیوستی، دستور انجام تحقیقات را صادر کند. از این جا به بعد، تمامی اقدامات قضائی به شما ابلاغ الکترونیکی خواهد شد.

نتیجه گیری

نتیجتاً تحقق جرم در جوامع شهرنشینی امری اجتماع ناپذیر است چه بسا به لطف بی کفایتی تصمیم گیرندگان یک کشور تبدیل به امری عادی می شود اما در خصوص اینکه خودمان چه اقدامی می توانیم انجام دهیم تا از وقوع جرم یا بزه پیشگیری شود باید آگاهی پیدا کنیم؛ آگاهی و دانستن اینکه گام در مسیر اشتباه گذاشتن ممکن عواقب جبران ناپذیری برای فرد بهمراه داشته باشد، خصوصاً خیانت به مقدس ترین تصمیم یک انسان که آن هم تحقق زندگی مشترک است. امید است که این نوشتار ماهیت آگاهی دهندگی داشته باشد تا اینکه مورد کاربرد قرار گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
142 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام همیرمن چندین بار به من خیانت کرده واین دفعه خوش اعتراف کرده پیش چند نفرپیش دکتر روان شناس هم رفتیم وله دکتر گفت خیانت کرده میخاستم ببینم این افراد به عنوان شاهد میتونن قاصی رو قانع کنن یا فقط باید در حین زنا شهود دیده باشن تا قاصی قبول کنه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برای اثبات زنا شهود باید واقعا را مشاهده نمایند

  2. رقیه دشتی می گوید

    شوهرم ودوتا ازرفیقاش زمانی ک خونه مادرم بودم وبرگشتم عکس انهارابا یک زن درخانه دیدم که شوهرم میگه دست بهش نزدم وفقط زن اومد مواد کشید ورفت ومن شکایت کردم از هر سه انها ودرضمن شوهرم اهل دود ودم نیست یکی ازرفیقاش ک تریاکی بود زن با اون کشید الان بین دوراهی گیرکردم لطفا کمکم کنید جرمش چیه وچی درانتطارشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بابت روابط نامشروع مجازات میشوید

  3. شهیدی می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید.
    زن بنده بعداز۱۵سال زندگی مشترک بدون کوچکترین اختلافی با اخفال دوستانش با پسری رابطه نامشروع برقرارمیکندوبرای پنهان کردن ازمن با راه ذاندازی دعوایی ساختگی منزل بنده را ترک وبه خانه پدرش میرود. بعداز ۵سال بی توجهی التماس وخواهشهای من ناگهان ازطریق شوهریکی ازدوستانش متوجه شدم دلیل رفتنش رابطه نامشروعیست که داشته ومدارک اثبات آن نیز بصورت صداهای ضبط شده ازمکالماتش موجودمیباشد که به صراحت از رابطه با چهارنفر اقرارمیکند. نهایتا بعداز ۸سال طلاق گرفت وبنده بخاطر آبرویم وبچه هایم نسبت به خیانتش اقدامی نکردم. میخواستم بپرسم که الان میتوانم ازش شکایت بکنم یانه؟ اگه بتونم مجازاتش چی میشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  4. آبسالان می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید.
    زن بنده بعداز۱۵سال زندگی مشترک بدون کوچکترین اختلافی با اخفال دوستانش با پسری رابطه نامشروع برقرارمیکندوبرای پنهان کردن ازمن با راه ذاندازی دعوایی ساختگی منزل بنده را ترک وبه خانه پدرش میرود. بعداز ۵سال بی توجهی التماس وخواهشهای من ناگهان ازطریق شوهریکی ازدوستانش متوجه شدم دلیل رفتنش رابطه نامشروعیست که داشته ومدارک اثبات آن نیز بصورت صداهای ضبط شده ازمکالماتش موجودمیباشد که به صراحت از رابطه با چهارنفر اقرارمیکند. نهایتا بعداز ۸سال طلاق گرفت وبنده بخاطر آبرویم وبچه هایم نسبت به خیانتش اقدامی نکردم. میخواستم بپرسم که الان میتوانم ازش شکایت بکنم یانه؟ اگه بتونم مجازاتش چی میشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  5. ازاده می گوید

    سلام صدای ظبط شده همسرمودارم که بهم خیانت کردهباسه نفردوتاشون فامیلن بایکیشون دوباربه خونه اومده بایکی دیگه چت والفاظ زشت داشته بایکی دیگم صحبت تلفنی داشته دراخرالفاظ زشت بهش میگه میخواستم بدونم باایناثابت مبکنم خیانت کرده؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام دادگاه صرفا با صدای ضبط شده حکم به خیانت وزنا و رابطه نمیدهد

  6. حشمت می گوید

    سلام
    در صورتی که زن من خیانت کند و با مردی متاهل باشد و در هنگام رابطه جنسی آنها را به دام بیندازم
    ۱/ اگر بتوانم فیلم و عکس بگیرم برای قاضی کفایت میکند؟
    ۲/ آن مرد میتواند با پرداخت پول به من رضایت بگیرد؟
    در این صورت حتما باید شکایتش کنم یا همون موقع میشود در صحنه با پرداخت پول یا دادن رسید مبنی بر بدهی به من ، رهایش کنم؟
    سپاس

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام جرمی مانند زنا جرم قابل بخششی نیست که در ان کسب رضایت شما اهمیتی داشته باشد .خیر کافی نیست همراه سایر ادله می تواند موجب اقناع قاضی شود

  7. جعفر می گوید

    سلام
    یکی از دوستانم زنش را با مردی گرفت که هر دو برهنه بودن
    آن مرد بوسیله پول رضایت از دوستم گرفت.
    شما در جواب یک سئوال گفتید که رضایت اهمیتی ندارد
    ممنون میشم از پاسخ کامل و قابل فهم برای من عوام
    سپاس

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ایشان احتمالا در قبال پول از شکایت کردن صرف نظر کرده اند

  8. روزبه می گوید

    به ارتباط جنسی زنم پی بردم و فعلا هیچ چیز نگفتم و قصدم اینه که طلاقش بدهم توافقی
    فقط میخواهم هنگام رابطه جنسی برم رو سرشون ، اون طرف را هم میشناسم که متاهل هم هست.
    و دیگه زنم برایم اهمیت ندارد
    میخواهم حد الامکان مهریه را ندهم و از آن مرد هم پولی بگیرم .زحمت بکشید و راهکاری بمن بفرمایید

  9. فتوحی می گوید

    سلام.من به همسرم شک کردم.
    گوشیش رو چک کردم دیدم که یامک عاشقانه دادند.
    و حتی در واتساپ برای هم ویس و پیامک فرستادن.
    ازشون اسکرین شات گرفتم و ویس ها رو هم دانلود کردم.اینها محکمه پسند هستن.
    و میخوام اینهارو برای دوستها و فامیلهاش هم بفرستم که درس عبرت بشه.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اینها دلیل محسوب نمی شوند ولکن با سایر ادله موجب علم قاضی میشود.البته باید مطمین بود که رابطه نامشروع هست

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام صوت وپیام سند محسوب نمیشه

  10. آسمان آبی می گوید

    سلام وقت بخیر بنده یه خانم متاهل هستم و یه مدت پسردایی ام پیام حال و احوال ارسال می‌کرد و دوبار پیام زشت فرستاد بنده بلاکش کردم و مثل اینکه زنش هک میکنه واتساپ پیام هارو میخونه و حالا به من زنگ زده فحاشی میکنه و میگه دادگاه رفتم شکایت کردم به خاطر روابط نامشروع در حالی که اصلا چیزی نبوده پیام های چرت و پرت روزانه و من میتونم به خاطر تهمتش شکایت کنم ممنونم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برای شکایت توهین باید مدرک مانند صدای ضبط شده یا شاهد وجود داشته باشید

  11. جعفر می گوید

    به ارتباط جنسی زنم پی بردم و فعلا هیچ چیز نگفتم و قصدم اینه که طلاقش بدهم توافقی
    فقط میخواهم هنگام رابطه جنسی برم رو سرشون ، اون طرف را هم میشناسم که متاهل هم هست.
    و دیگه زنم برایم اهمیت ندارد
    میخواهم حد الامکان مهریه را ندهم و از آن مرد هم پولی بگیرم .زحمت بکشید و راهکاری بمن بفرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مهریه در هر صورت دینی است بر گردن شما مگر اینکه با همسر توافق نمایید که در قبال بخشش مهریه از شکایت صرف نظر کنید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما بایستی دارایی خودتان را انتقال بدین بنام شخص دیگر البته بنام اشنای خودتان نباشه ولی بتونین بعدا پس بگیرین بعدش دادخواست اعسار طرح نمایید وطلاقش دهید

  12. عيسي كيا می گوید

    زنم خيانت كرده و با يك پسر مجرد دوست شده در حدي كه طرف در غياب من به منزل من هم اومده،چجوري ميتونم شكايت كنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جرام رابطه نامشروع

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برای شکایت که یا به دفتر خدمات مراجعه کنید یا دادسرا ولی باید مدارک یاد شد هدر مطلب را داشته باشید .

  13. رفیعی می گوید

    سلام من تو فضای مجازی با یکی چت کردم وعکس دادم بعد همسرم گوشی منو ازم گرفته وازم شکایت کرده هرچی بود تو گوشی بود هیچ رابطی نداشتم حالا جرمم چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام رابطه نامشروع

  14. ناشناس می گوید

    سلام.چند روز پیش همسرم درحال صحبت کردن بامردی بود که بنده صدایشان را واضح شنیدم.ولی همسرم سریعا شماره وکل پیامهای مربوط راپاک کردند.درضمن از فایلهای شخصی گوشیه همسرم چندعکس کاملا مبتذل از همسرم پیدا کردم که ازطریق واتس آپ باشخص نامعلوم به اشتراک گذاشته بود.همسرم کاملا هرنوع ارتباطی را باقسم خوردن تکذیب میکند.راهنمایی بفرمایید که چگونه میتوانم همسرم را محکوم کنم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم رابطه نامشروع شکایت نمایید

  15. جابر می گوید

    سلام
    اگر هنگام رابطه نامشروع و بحالت برهنه همسر بتوانم تصویر برداری کنیم
    میشود از آن مرد در قبال شکایت نکردن از ایشان بخاطر رابطه نامشروع
    بخواهیم که باید به مقدار مهریه همسر
    میبایست پول پرداخت کند به من ؟
    چون در مطالب سایت شما خواندم که مهریه در هر صورت حق زن میباشد
    و با توجه به اثبات خیانتش بمن ، بتوانم مهریه را از آن مرد بگیرم و طلاقش بدهم…
    از پاسخگویی شما سپاس گزارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توافق هر کاری میشه کرد نه اجبار

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مهریه برای عقد نکاح صحیح است نه رابطه نامشروع

  16. اکبر می گوید

    سلام . چند وقتی به زنم شک کردم تو تلگرام همسرم مخاطبین مرد نامحرم و غریبه زیاد بود تا ۲ ماه پیش رفت مشهد از آنجا به یک مرد غریبه عکس خودش که تو مشهد گرفته بود ارسال کرده بود یادش رفته بود پاک کنه تا من دیدم یا یکی از مخاطبین همسرم تو تلگرام تقاضای گفتگوی محرمانه داده بود . خلاضه مخاطبین تلگرام زن من چندین نفر مرد بیگانه هست نمیدونم چه کنم آیا شکایت کنم که چرا زن من برای مرد غریبه عکس از خودش برای او می فرستد آیا شکایت کنم شکایت من به جایی میرسد ممنون میشم راهنمایی کنید ..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به میتوانین به جرم رابطه نامشروع شکایت نمایید

  17. ناشناس می گوید

    سلام سال ۸۸ ازدواج کردیم شب عروسی متوجه شدم که ایشان با کره نیست گذشتم. پس از مدتی متوجه شدم پسر خاله ایشان این کار را کرده است.به تهران آمدیم
    شبی از منزل توسط مادرش گریخت و حال خواهان جدایی است چگونه میتوان ثابت کرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید متارکه نمایید ولی اثبات خیانت خیلی سخته

  18. محسن می گوید

    سلام وخسته نباشید خدمت شما من و همسرم ۱۱ساله که ازدواج کردم توی این چندین بار متوجه شدم که همسرم سیم کارت دیگری دارد ولی هربار باوساتت خانوادها از پیگیری گذشتم تااینکه خواهرم با شوهرش به مشکل خورده اند و میخواهند جداشوند در این میان شوهر خواهرم پیامهای به خواهرم داده است که من با زن برادرت زنا کرده ام به نشانه ای هم در بدن همسر من اشاره کرد ه حتی حالا متوجه شدم که خواهرم در گوشی شوهرش چندین پیام از همسر من را دیده آیا میتوانم از همسر و شوهرخواهر م شکایت کنم ؟؟؟؟؟ممنون از راهنمایی شما؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  19. عاطفه می گوید

    سلام وقتتون بخیر پدر من به مادرم خیانت می کند این عملش رو پیش ما علنی کرده و افتخار هم می کند آن زن صیغه موقت بدون اطلاع ما بوده و آن را در تمام فامیل خود برده است و تمام پیام هاشون ک حتی نشان دهنده رابطه اشون هست هم موجود و از زمانی ک با اون زن هستن دیگر با مادرم رابطه ندارند بیشتر از سه سال با این دلایل میشه خیلی راحت طلاق گرفت یا نه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برمبنای عسرو حرج درخواست طلاق نمایید

  20. موسوی می گوید

    باسلام مدارکی از شوهرم دارم که با خانومی متاهل چت میکردن امروز صاحبخونه گفتن درغیاب من اون خانوم رو دیدن که به خونه ام رفته وهمسرم بامن رابطه جنسی نداره ماههاس چطور میتونم ثابت کنم رابطه جنسی دارن به اون خانوم از خط شوهرم پیام دادم به هیچ وجه به من وهنسرم پیام ندن زنگ نزنن وگفتن رابطه ای نداشتن صرفا درد ودل بوده اما بعد این پیام نمیدن دیگه اما از فردای پیامی که گفتم زنگ وارتباط رو داشتن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید به جرم رابطه نامشروع شکایت نمایید

  21. الناز می گوید

    سلام من سه ساله ازدواج کردم و شوهرم منو تهدید به مرگ میکنه و خیلی هم منو کتک میزنه و چندین بار هم به من خیانت کرده و زنا هم داشته و من با نقشه یکی از دوستام از رابطه جنسی اون فیلم گرفتم همه صوتهای تهدیدش هم دارم به علاوه اسکرین شات همه چت های واتساپش ایا میتونم از این فیلما در دادگاه استفاده کنم؟

  22. الناز می گوید

    سلام من سه ساله ازدواج کردم و شوهرم منو تهدید به مرگ میکنه و خیلی هم منو کتک میزنه و چندین بار هم به من خیانت کرده و زنا هم داشته و من با نقشه یکی از دوستام از رابطه جنسی اون فیلم گرفتم همه صوتهای تهدیدش هم دارم به علاوه اسکرین شات همه چت های واتساپش ایا میتونم از این فیلما در دادگاه استفاده کنم؟و در جلسه اول طلاق بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید براساس عسروحرج تقاضای طلاق نمایید

  23. زهرا می گوید

    سلام
    من متاهل هستم ودارای ۱دختر زنی ورودکرده به زندگی من وباشوهرم دررابطه هست ومن مچشونم گرفتم میتونم از اون زن شکایت کنم یانه ممنون میشم جواب بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید به جرم داستن رابطه نامشروع شکایت نمایید

  24. فرزانه می گوید

    سلام همسر من قبل ازدواج بامن یا ی زنی بود و با او رابطه جنسی داشته الان دوسال هست ک باهاش ارتباط داره من همه پیام هاشو دیدم و در گوشی خودم با شماره اون واتساب نصب کردم که همه پیام های ک برای او میفرستتد در گوشی من هم می اید میخواستم بپرسم اگر من شکایت کنم میتوانم چیزی رو ثابت کنم و درضمن خودش اعتراف کرد ک با او رابطه جنسی داشته اس ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید از بابت جرم رابطه نامشروع شکایت نمایید

  25. Arash می گوید

    سلام من توی این یک سال اخیر چهار بار متوجه خیانت همسرم شدم ک هر دفعه با ندامت و التماس بخشیدمش و قول داد ک تکرار نکنه ولی باز… حالا با ی پسر جوان توی محل ک توی واتساپ هم تماس تصویری و عکس و فیلم کاملا شخصی و عریان به هم ارسال کردنت و اون پسره الان عکسهاشو داره من باهاشون درگیر شدم ک دماغ و دندونهای منو. شکستن بخاطر ابروی خودم تو محل فعلا کاری نکردم. لطفا هم راهنمایی هم کمکم کنید ک چیکار کنم. تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید نسبت به روابط نامشروع وایراد ضرب وجرح شکایت نمایید

  26. زهرا می گوید

    سلام سوال کردم گفته شداین سوال قبل گفته شده ولی جواب ندیدم ممنون راهنمایی کنید
    جواب سوال باخیانت وتنوع طلبی بازنان زیادی همسرچگونه بایدثابت کرداگر صیغه کرده می‌توانم به عنوان خیانت باشه شوهرم ظاهرمذهبی داره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید خیانت را اثبات نمایید

  27. محمد می گوید

    سلام حدود ۷ماه پیش زنم به من خیانت کرده ورابطه نامشروع با یک پسر مجرد داشته،زنم ترسیده اعتراف کرده ومهریه خودشو برای ادامه زندگی به من بخشید،منم به خاطر بچه مان و ساده لوح بودنش بخشیدمش،ولی اون پسره از ذهنم بیرون نمیره،چون با چرب زبانی گولش زده، میشه از پسره شکایت کرد که مجازات بشه ولی زنم مجازات نشه.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید بجرم رابطه نامشروع شکایت نمایید

  28. Z می گوید

    سلام ببخشیدخاستم ببینم اگر مردی به زنش شک کندومدرکی نداشته باشدآیاقاضی اجازه چک کردن پیامهاوتماس خرابه مردمیدهد تاچه مدت قبل رامیتواندببیندوچک کند؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نظرقاضی دارد

  29. علی بلال می گوید

    خانم من با یه اقای متاهل در ارتباط است
    خانه من هم پسره آمده من نبودنی هیچ کدام از همسایه ها هم ندیدند
    حیاط مجتمع هم دوربین دارد
    ایا از طریق دوربین محوطه میتوانم ثابت کنم از طریق پلاک ماشین یا خودش اگه تو دوربین افتاده است که به خانه من امده با خانمم رابطه داشته؟ یا ثابت نمیشود قاضی میگویید بلوک شما واحد زیاد دارد شاید خانه کسی دیگر رفته؟ دوربین فقط محوطه هست داخل بلوک نیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام قبول این امر که دوربین شامل ادله باشد بسته به نظرمقام قضایی میباشد.

  30. راهی می گوید

    سلام شوهر من با زنی ک شوهر داره به مدت هفت سال دوست هستند من چندین بار فهمیدم وگفتن دیگه ادامه نمیدیم اما دادن. الآن میخوام شکایت کنم. با واتساپ وپیامک هم در ارتباط چکار باید کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :می توانید بابت رابطه نامشروع شکایت نمایید.

  31. نگار می گوید

    سلام من یه زن جوانم ک متاسفانه دوبار به شوهرم خیانت کردم بار اول تعهد دادم ولی بار دوم فهمید و خیلی کتکم زد الانم ازم میخواد ک مهریمو ببخشم وبرگ دم به زندگیم ولی شوهرم اصلا اخلاق نداره حکمم چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:چنین امری نیاز به توافق خودتان باشد.

  32. جمیل می گوید

    سلام ایا میتوانم به شوهرم ثابت کنم که باکسی رابطه نداشته ام ووقتش رو هم مشخص کنم. باازمایش میتونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله میتوانید همین کار را برای اثبات ادعای خودتان مطرح نمایید.

  33. گودرز می گوید

    سلام من بعداز۲۰سال زندگی مشترگ.به زنم مشکوک شدم که احساس میکنم باپسری رابطه دارد،یک شب وقتی خواستم برم سرکارگوشیم رادرخانه درحالت ضبط صداجاگذاشتم ورفتم،بعدکه گوشیم چک کردم دیدم صدای سکس زنم باپسرهمسایه بصورت دهانی وآنال وسکس کامل وفحاشی به من ضبط شده،زنم دربین خانواده من وخودش به دروغ به من اتهام مصرف موادتوهمزا زدطوری بودهمه بسیج شده بودن مراتحویل کمپ اجباری بدهند،آیاباشکایت من وتحویل صدای ظبط شده به قوه قضایه حکمی که صادربشه برای هردونفرآنها چه حکمی است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:صدای ضبط شده را به عنوان دلیل قاضی قبول نمی کند.

  34. مهدی می گوید

    سلام من با خانمی صیغه پنج ساله شده ام بعد از مدت شش ماه متوجه شدم همزمان با چند نفر دیگر در انیستا گرام در رابطه است از تمام انها عکس و ویس ها را رکورد کردم ایا میتوانم شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام : بله می توانید تدلیس در نکاح شکایت نمایید.

  35. جوادی می گوید

    سلام
    در صورتی که همسر خود را با آقایی متاهل بصورت برهنه بگیرم و فیلم برداری هم کنم
    میشود فقط از اون آقا شکایت کرد و معمولا چه حکمی قاضی برایشان در نظر میگیرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر درحالت دخول جنسی باشد زنا ولی صرف برهنه بودن رابطه نامشروع.

  36. ناشناس می گوید

    سلام من یه دختر مجردم و با مردی متاهل وارد رابطه شدم همسر ایشون ماجرا رو فهمید حتی عکس ها و ویسهایی که من برای این آقا ارسال کرده بودم رو پیدا کرده چند باری هم به عنوان صحبت از من اعتراف گرفت که با همسرش رابطه دارم و بعدش مرتب منو تهدید میکنه که با عکسها و ویسها شکایت میکنم و نامه دادگاه رو میفرستم این امکان داره ؟من چیکار باید بکنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نمی تواند شکایت نماید چون ایشان ذینفع در دعوا نیستند.

  37. مهدی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من چند وقتی با یکی تو فضای مجازی چت میکردم و عکس از خودم بهش دادم همسرم فهمیده و همه رو اسکرین گرفته درخواست طلاق داده و گفته مهریه ام را میخوام
    می‌تواند طلاق بگیرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می تواند درخواست طلاق نماید .

  38. B.B می گوید

    همسرم با خانوم مطلقه ای در ارتباط هست و چندین بار با چک کردن گوشی همسرم متوجه رابطه انها شدم و هربار همسرم با وعده اینکه تموم شده و دیگ ارتباطی بین انها نیست مرا قانع کرده ولی بعداز گذشت حدود ۴سال هنوز هم باهم درارتباط هستن و پیامکهای حاوی ابراز احساساتشان ب هم را دیدم و شات گرفتم و همسرم ب اون خانوم گفته فقط تو زنه منی…و ازین حرفا و بامن کاملا سرد رفتار میکنه و تمایلی حتی ب برقراری رابطه بامن نداره ،من باید چیکار کنم با شکایت حرفم به جایی میرسه میتونم ازهردو نفرشون شکایت کنم؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید با اثبات خیانت همسر از این شخص شکایت نمایید.

  39. آسمان می گوید

    سلام .آقایی در زمان مجردی بنده خواستگارم بوده فهمیدم متاهل است و رابطه را بهم زدم .۲ سال بعدش ازدواج کردم و بعد از ۱۵ سال اون شماره و آیدی اینستاگرام را پیدا کرده و تماس میگیرد.هردفعه با بهانه ای تماس می‌گرفت وقتی گوشیمو خاموش کردم و بعد از یک ماه روشن کردم تهدید کرد که میاد دروغ به شوهرم میگه که بامن رابطه داره.منم ترسیدم و خواستم ازش مدرک جمع کنم. واسه همین نرم افزاری فرستادم برایش و گفتم نصب کنه. باهاش هکش کردم تا ازش اتو بگیرم و تهدیدش کنم که زنگ نزنه. بعد از چندماه شوهرم فایلها و دید و کلی جزو بحث و کتک کاری و مکافات داشتیم تا امروز. الان دو سال گذشته و شوهرم حرفامو باور نمیکنه که میگم هیچ دوستی درکار نبوده . به من تهمت‌های ناجور میزنه،حرفهای زشت و رکیک. و میگه بچه ی اخرمون حرومزاده است و من با اون نامرد رابطه جنسی داشتم. ۲ساله دارم کتک میخورم و فحش میشنوم.زندگی من بخاطر یه آدم عوضی نابود شده،۳تا بچه ی من دارن نابود میشن ازبس دعوا دیدن. چه جوری میشه از اون عوضی شکایت کنم.!؟ چون من هم زنگ زدم بهش،شوهرم میگه قاضی کاری نداره تو میخواستی مدرک جمع کنی. چون جواب دادی محکومی.
    بخاطر هک کردن گوشیش جرم انجام دادم!؟ می‌تونه شاکی بشه؟
    ممنونم اگه کمک کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت و تهدید شکایت نمایید.

  40. سحر می گوید

    سلام همسربرادرمن ،زمانی که برادرم درقید حیات بودن بااقایی ارتباط تلفنی از طریق شبکه های مجازی داشتن وبصورت تصویری هم باهم صحبت کردن ،الان که برادر اینجانب مرحوم شدن ایا امکان شکایت از طرف خواهروبرادرهای ان مرحوم وجود داره ومیشه نتیجه ای گرفت؟وایا این مسئله باعث میشه ازحقوقات مالی که ازبرادرم به ارث میبرد اورا بصورت قانونی محروم کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خیر چون این افراد ذینفع نیستند.

  41. ولی می گوید

    همسر من با مردی دوست شده و چند بار خونه اش رفته، من صدای ضبط شده مرد رو دارم که گفته چند بار خونه ام اومده، من میتونم شکایت کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:قبول سندیت ضبط صدا بسته به قبول قاضی رسیدگی کننده دارد.

  42. شکیبایی می گوید

    سلام خانم من بهم خیانت کرد پس از آشکار شدن خیانت به کمک خانواده خودش و با تهدید و گروگان گیری دخترم من را مجبور کردن که حق طلاق یکطرفه به خانم خیانت کارم بدهم بعد بهمین خاطر طلاق گرفت من بخاطر دخترم که گروگان آنها بود برای نجات او یکطرفه حق طلاق رو دادم آیا الان میتونم شکایت کنم که دادن وکالت حق طلاق تحت فشار بوده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید این گفنه خودتان را اثبات نمایید.

  43. فرهاد می گوید

    سلام و تشکر ،،،مرد متاهلی دارای زنی است عصبی و غیر قابل تحمل تا جای که قرص افسردگی شدید مصرف میکند و باعث سلب آسایش روانی مرد و بچه اش شده،،و بارها هم دست روی مرد و بچه بلند میکند ،،،میشود از شرش خلاص شد و طلاقش داد و باید چه بدم تا ولمون کنه ،،ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بااثبات شرایط عسرو حرج درخواست طلاق نمایید.

  44. رسول می گوید

    سلام
    من همسرم با چند نفر بوده و الان به تازگی فهمیدم
    احساس میکنم که فرزند کوچک مان اصلا نه به من نه به برادرش هیچ شباهتی نداره باید چکار کنم که آزمایش دی ان ای بگیرن
    اگه آزمایش بدیم معلوم میشه که نطفه شخص دیگری هم در کار هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید تقاضای ازمایش نمایید و استعلام نمایید.

  45. امیر می گوید

    سلام همسایه بغلی ما توی مجتمع ادعا کرده از دوربین در دیده که زن همسایه وارد خونه ما شده و آبروی منو توی شهر کوچک برده وزنم حرف این رو باور کرده وزندگیم داره نابود میشه میتونم از زن همسایه ادعای شرف کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت افترا از فرد مورد نظر شکایت نمایید.

  46. حسینی می گوید

    سلام شوهرم بهم خیانت کرده یه زن باهاش دیدم توماشین ولی زنه فرار کرد من هم آدرس و نشانی ازش ندارم نمیتونم شاکی بشم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بااثبات این واقعه به جرم رابطه نامشروع شکایت نمایید.

  47. مهدی می گوید

    سلام
    همسرم بعد از چهار سال رابطه با همسایه طبقه پایین بهم خیانت کرده و فقط من اسکرین شات واتساپشون دارم…
    آیا به جرم رابطه نامشروع رای می‌آورم از دادگاه؟
    از اون نامردی که دو تا زن هم داره و این شرایط را ایجاد کرده هم میتوانم شکایت کنم طوری که بعداً ادعا نکنه و شاکی نشه، یعنی ادله ام کافیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: درصورت اثبات بله.

  48. مهدی می گوید

    متشکرم، ممنون میشم یکم دقیق تر مسئله را روشن کنید واسم:
    باید دنبال مدارک دیگه ای باشم تا ثابت کنم؟ یا همین اسکرین شات ها قبوله برای اثبات رابطه نامشروع؟ همه میگن انقد زیاد شده قاضیا به این اسکرین شات ها رای نمیدن…

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:قبول این امر بسته به قاضی رسیدگی کننده.

  49. لیلا می گوید

    سلام زنی دارای سه فرزند میباشم چهارسال است به همسرم شک دارم که زن نامشروع داره ولی زرنگ است وهیچ مدرکی ازاون ندارم دربدترین شرایط زندگی من وبچه هام دریک اتاق خرابه باوضع کرونایی زندگی میکنم ومیدونم که اون پول داره ونمیخواد برای ما خانه ج ور کنه کاش راه حلی جلوی من بگذارید تا بتوانم به زندگی خودم وبچه هام سروسامان بدم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حتما با وکلای سامانه تماس تلفنی داشته باشید.

  50. اریا می گوید

    سلام شوهرمن بازن همسایه رابطه داره.من پیام که زنه براش فرستاده بهش عزیزم گفته دارم.ومحله همه دیدن که هرروزسوارماشین شوهرمن میشه.بایدچیکارکنم وکجابرم براشکایت؟؟؟واینکه زنه شوهرداره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از دفاتر خدمات قضایی بابت رابطه نامشروع شکایت نمایید.

  51. ناشناس می گوید

    سلام
    آیا صدای ضبط شده توسط شنود که داخل ماشین کار گذاشته شده و پرینت مکالمات . ادله کافی برای اثبات روابط نامشروع هست یا قاضی صدا و پرینت رو قبول نمیکنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بسته به نظر دادگاه دارد.

  52. افشین می گوید

    سلام میتونم مشکل خصوصی دارم باهاتون درمیان بذارم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      لطفا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند.

  53. محمود می گوید

    ایا خانومی که با پسر مجردی رابطه داشته وهمسر ان خانوم متوجه این موضوع شده میتواند شکایت کند وحکمش چیه ۲.الانم اون خانوم فوت کرده است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر زنا محصنه باشد اعدام هست مجازاتش البته اثبات این امر خیلی سخت است.

  54. سجاد می گوید

    سلام خسته نباشید. من ۷ ماهه ک نامزد هستم بعد ۷ ماه دیدم شماره های ناشناسی مزاحم زنم میشن و گوشیشو برداشتم و چک‌کردم دیدم با ۸ تا مرد حرف میزنه و باهاشون قرار گذاشته .. حالام خانوادش میگن طلاقش نده یاهم ما مهریه میخوایم مهریش چون فقط نامزدیم ۲۵ تا سکس حالا من باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اصولا مهریه در دوران نامزدی به زن تعلق نمی گیرد ؛ مگر پس از جاری شدن عقد نکاح

  55. بهزاد زینالی می گوید

    سلام
    شما می توانید به علت جرم توهین طرح دعوا نمایید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی لطفا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا از مشاوره تخصصی ای که توسط وکلای ما ارائه میشود استفاده نمایید. موفق و موید باشید.

  56. مهران می گوید

    سلام و عرض ادب
    میخواستم بدونم منو همسرم که از شوهر سابقش جدا شده دوسال هم میگذره شوهرش همش تهدید میکنه که وقتی زن من بودی بهم خیانت کردی میتونه صابت کنه؟؟من شوهر داشت فقط باهم دوست بودیم بعد از اینکه عده اش تموم شد رفتیم خاستگاری الانم صیغه منه میتونه ثابت کنه که زن سابقش خیانت کرده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      تحت شرایطی بله. لازم به ذکر است، براساس قانون تهدید جرم و قابل پیگیری و مجازات می باشد. شما می توانید جهت طرح دعوا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

  57. سحر می گوید

    سلام من با یه پسر مجرد دوست بودم شوهرم واتساپمو هک کرد و پیام هامونو خوند و من هم همه چیزرو برایش تعریف کردم هرشب و هرروز منو کتک میزنه میگه ک تو دیگه برام اهمیتی نداری ولی طلاقت نمیدم باید عذابت بدم حکم کاری ک کردم چیه؟ آیا میتونم خودم طلاق بگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      براساس قانون، درصورتی زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت وجود ندارد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه بشوند، محکوم به شلاق تا ۹۹ ضربه خواهند شد. شما می توانید درخصوص نحوه طلاق با توجه به شرایطی که دارید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی کنند. موفق باشید.

  58. حسن می گوید

    سلام برای پرینت خط همسر خود باید چکار کرد و چه مدارکی لازم است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دادگاه و حکم دادگاه درخواست نمایید.

  59. هادی می گوید

    سلام ۱۶ سال با همسرم ازدواج کردم و حاصل دو پسر یک سالی هست با یه آقایی آشنا شده هر روز و نیمه شب به هم پیام میدن که کار به جایی رسیده دیگه همسرم به اجبار من رابطه جنسی برقرار میکنه و هر موقع رابطه داریم اصلا هیچ احساسی از خودش نشون نمیده مشاوره هم رفتیم ولی جواب نمیده همش به من و مشاوره دروغ میگه و جدیدن متوجه شدم رابطه جنسی تلفنی دارن و پیامهاش رو دیدم و عکس گرفتم و من اگه بخوام طلاق بگیرم راهی هست من مهریه ندم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر شما باید مهریه را در هر حال پرداخت نمایید چون مهریه با ازدواج مال همسر شما خواهد شد و می توانید طلاق دهید طلاق مشکلی ندارد.

  60. امید می گوید

    سلام خسته نباشی .خیانت زن شوهر دار .اگر شوهرش عکس زن خیانت کار لخت در خانه که تکیه بهم دادن ولباس درتن ندارم میشود در دادگاه ثابت کرد زنا کرده ان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اثبات زنا باید با ۴مرد باشد.

  61. نجیب می گوید

    سلام،

    آیا میتوان بعد از طلاق هم از همسر (در واقع همسر سابق) به خاطر روابط نامشروعی که در حین ازدواج داشته شکایت کرد؟ یا فقط میتوان قبل از طلاق شکایت کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خیر بعد از طلاق چون رابطه زوجیتی وجود ندارد شخص شکایت کننده ذینفع نمی باشدو امکان وجود شکایت وجود نداردو اگر شکایت شود شکایت رد خواهد شد.

  62. تورج موسی نژاد می گوید

    من دو سال پیش همسرمو بخاطر خیانت طلاق دادم
    بهم قرص خواب وار یا قرص دیگه میداد میرفت بیرون بدون اطلاع من سیم کارت گوشی داشت
    بخاطر این قرص ها ناراحتی قلبی دارم الان
    کل شهرمون هم میدونن بهم قرص خواب وار داده
    حالا من میتونم ازش شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از این فرد شکایت کرده و مطالبه خسارت نمایید و با استناد به استشهادیه محلی از این فرد شکایت نمایید برای راهنمای بیشتر از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاورت نمایید.

  63. الهه محمدی می گوید

    سلام روزتون بخیر باشه.برادر من شهرستان کار می‌کنه ویه خونه توشیراز داره و فقط ماهی پنج روز مرخصی داره .همسرش از اینکه داداشم خونه به نامش نزده قهر کرده و به همه گفته که شوهرم بهم شک داره ‌‌ومابه تازگی متوجه شدیم که همسر برادرم خیانت کرده وشش نفر از همسایه ها چندین باردیدن که با یه پسر دیگه داخل خونه شدن . ومتاسفانه زمانی به ما گفتن که فیلم دوربین مداربسته هم پاک شده .الان ما فقط شاهد داریم آیا میتونیم ثابت کنیم که این این خانم خیانت کرده.ضمنا هنوز عقد هستند

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید برادرتان بابت داشتن رابطه نامشروع از همسرشان شکایتی نمایید چون شما ذینفع در شکایت نیستید تا اگر شکایتی هم نمایید رد خواهد شد پس باید با اطلاع برادرتان با یک وکیل هماهنگ نمایید تا بدون حضور برادرتان شکایت کرده تا رسیدگی شود برای راهنمایی بیشتر با وکلای انلان سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  64. تورج موسی نژاد می گوید

    حالا میگن من میتونم ازش شکایت کنم بابت رابطه نامشروع هم میتونم شکایت کنم
    درضمن اون سیم که داشت استفاده می‌کرد الان بنام خودم کردم
    شماره کارت بفرستین

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید شکایت کنید ولی برای ارتباط با وکیل با وکیل انلاین متخصص خانواده صحبت کرده و درخواست تنظیم شکواییه نمایید از طریق سامانه وکیل تاپ با وکیل متخصص خانواده مشاوره نمایید.

  65. ارسلان می گوید

    سلام من چند وقتیه متوجه شدم زنم رابطه تلفنی داره و همین دیروز یک گوشی ساده و یک سیم کارت داخلش هست از خونه پیدا کردم. ایا میتوانم شکایت کنم و این دو نفر را به دست قانون بسپارم لطفا راهنمایی کنید؟ اگه سیم کارت بنام طرف باشه چی چطور میتونم شکایت کنم لطفا راهنمایی کنین؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: با استفاده از مستندات فوق می توانید بابت داشتن رابطه نا مشروع از خانم خودتان با اون مرد شکایت نمایید و مجازاتش هم شلاق تا ۹۹ضربه شلاق می باشد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  66. ناشناس می گوید

    تقریبا ۱ سال پیش با آقایی آشنا شدم ایشون از واتساپ فیلم شناسنامشونو برام فرستادن که نشون میداد مجرد هستن.( الان هم فیلمشون موجوده). بنده تقریبا ۶ ماه با ایشون دوست بودم و نزدیک ۱۰ بار همدیگه رو از نزدیک میدیدیم (هیچگونه رابطه جنسی بین ما نبود) با ایشون مکالمه و پیامک عاشقانه و احساسی داشتیم بازم تاکید میکنم هیچگونه پیام جنسی و رابطه جنسی بین ما اتفاق نیفتاد.حتی در زمان دوستی هیچ عکس و فیلم دونفره با هم نداشتیم فقط بنده چن تا عکس سلفی از خودم که مستهجن هم نبود برای ایشون فرستادم و بالعکس ایشون هم برای بنده فرستادن. بعد ۶ ماه از آشنایی، خانومی با من تماس گرفتن و ادعا کردن همسر ایشون هستن. من حتی دنبال راست و دروغ ماجرا نشدم و همون لحظه با این آقا کات کردم و سیمکارتامم سوزوندم. همسر ایشون شماره واتساپ بنده رو اطلاع دارن و از اون یکی خطم که پیام و زنگ میزدم اطلاعی ندارن. سوالم اینه بعد از گذشت ۵ ماه که من کات کردم همسر ایشون می‌تونه از بنده و همسرشون به جرم رابطه نامشروع مادون زنا شکایت کنه به صرف پرینت مکالمه و پیامک و شاید هم اسکرین شات از واتساپ(اطلاع ندارم که اسکرین شات از واتساپ دارن یا نه) ولی مطمئنم از پیامکها هیچ مدرکی در دست ندارند.

  67. رادمهر می گوید

    تقریبا ۱ سال پیش با آقایی آشنا شدم ایشون از واتساپ فیلم شناسنامشونو برام فرستادن که نشون میداد مجرد هستن.( الان هم فیلمشون موجوده). بنده تقریبا ۶ ماه با ایشون دوست بودم و نزدیک ۱۰ بار همدیگه رو از نزدیک میدیدیم (هیچگونه رابطه جنسی بین ما نبود) با ایشون مکالمه و پیامک عاشقانه و احساسی داشتیم بازم تاکید میکنم هیچگونه پیام جنسی و رابطه جنسی بین ما اتفاق نیفتاد.حتی در زمان دوستی هیچ عکس و فیلم دونفره با هم نداشتیم فقط بنده چن تا عکس سلفی از خودم که مستهجن هم نبود برای ایشون فرستادم و بالعکس ایشون هم برای بنده فرستادن. بعد ۶ ماه از آشنایی، خانومی با من تماس گرفتن و ادعا کردن همسر ایشون هستن. من حتی دنبال راست و دروغ ماجرا نشدم و همون لحظه با این آقا کات کردم و سیمکارتامم سوزوندم. همسر ایشون شماره واتساپ بنده رو اطلاع دارن و از اون یکی خطم که پیام و زنگ میزدم اطلاعی ندارن. سوالم اینه بعد از گذشت ۵ ماه که من کات کردم همسر ایشون می‌تونه از بنده و همسرشون به جرم رابطه نامشروع مادون زنا شکایت کنه به صرف پرینت مکالمه و پیامک و شاید هم اسکرین شات از واتساپ(اطلاع ندارم که اسکرین شات از واتساپ دارن یا نه) ولی مطمئنم از پیامکها هیچ مدرکی در دست ندارند.

  68. فریبا احمدی می گوید

    آیا مرد میتواند برای اثبات اینکه همسرش خیانت می‌کند به قاضی بگوید پرینت پیام های واتس آپ و اینستاگرام و تلگرام را دربیاورد ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: پرینت واتساپ و تلگرام و اینستا قابل پرینت نیست.

  69. Kimo می گوید

    سلام با شوهرم به مشکل برخوردم ازم من فقط چن صفحه چت در اینستاگرام با یه پسر را دارد و یکبار هم او را در خانه با من دیده است که در حال صحبت در مورد نوضوعی بودیم الان فکر می‌کند که به‌ او خیانت کرده ام
    و بدون هیج کاری و پوشیده کامل بوده ایم و شاهدی هم ندارد آیا من می‌توانم انکار کنم ؟ یا می‌تواند با عکسی ک از فرار پسر دارد چیزی را ثابت کند؟ و مرا به خیانت متهم کند؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید برای شکایت دلیل و مدرکی داشته باشد با صرف ادعا نمی تواند بابت خیانت از شما شکایت نماید

  70. رضا کریمی می گوید

    سلام .من با زنی چند سال است صیغه نامه با مهر برجسته داریم . همسرم فهمیده و علاوه اجرای مهریه رفته علیه من شکایت رابطه نامشروع کرده . حال به علت اینکه من رابطه نامشروع نداشتم میتوانم ازش به جرم تهمت و افترا شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: رابطه نامشروع نمیتوان شکایت نمود.

  71. معصومه می گوید

    با سلام . همسر من ۱ سال پیش به من خیانت کردن . و یک ویس دارم که صحبت میکردن با اون خانوم همچنین یک عکس که خانوم سوار ماشین همسرم شده . طی این یک سال دیگه رابطه ای احساس میکنم نبوده . آیا میتوانم شکایت کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله

  72. علی می گوید

    سلام من خانمم باره سومش هست که به بهانه طلاق زندگی وبچش رو ول میکنه ودنبال خیانت هست مطمعن نبودم تا این بار دنبالش کردم ومتوجه شدم با چندین نفر در ارتباط هست الان باز ۵ماه هست رفته ولی این دفه که از من شکایت کرد من دادگاه نتونستم برم میشه خواهش کنم بگین چی کار کنم

    1. زینالی می گوید

      با سلام
      تحت چه عنوانی از شما شکایت شده

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند