قوانین و نحوه تقسيم پارکینگ آپارتمان در حقوق ایران

  هنگامی که به فکر خرید یک واحد آپارتمان در ایران هستید، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید. از جمله موارد مهم، مسئله تقسیم پارکینگ در این واحد است. توزیع مناسب پارکینگ در آپارتمان‌ها می‌تواند برای ساکنین بسیار حائز اهمیت باشد و از احتمال اختلافات بین همسایگان کاسته و هماهنگی را بالا ببرد.

تقسیم مناسب پارکینگ در آپارتمان‌ها به دلیل چند دلیل اساسی بسیار مهم است. اولاً، این موضوع باعث کاهش احتمال تداخل و درگیری میان ساکنین می‌شود. زیرا هر واحد به تعداد مشخصی از پارکینگ‌ها مجهز می‌شود و تمام ساکنین می‌دانند که از کجا باید خودرو خود را پارک کنند.

 تقسیم پارکینگ در خرید آپارتمان های نوساز، پارکینگ هر واحد مشخص نیست. نحوه تعیین پارکینگ موضوعی است که همواره مورد اختلاف بوده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌نماید. پارکینگ ساختمان مانند انباری آن، از موارد مشترکی که در قراردادهای واگذاری ساختمان چه به صورت فروش چه اجاره و رهن، در قرارداد ذکر می‌گردد. به محض انعقاد قرارداد جدید، حقوق ناشی از آن به مالک یا مستاجر جدید منتقل میگردد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با وظایف شغل وکالت، انواع جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره با وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

قوانین تقسیم پارکینگ

تعیین پارکینگ در ساختمان چگونه است؟

تعیین پارکینگ همواره به دو حالت صورت می گیرد:

 حالت اول زمانی که هر واحد به صورت اختصاصی دارای پارکینگ مشخص می باشد. در این حالت پارکینگ موردنظر مانند انباری ملک اختصاصی مالک آن است و موقعیت و مساحت و محل دقیق آن در صورت مجلس تفکیکی و سند رسمی قید می شود.

حالت دوم زمانی که برای هر واحد پارکینگ مشخصی وجود ندارد. بلکه کل پارکینگ به صورت مشاع می باشد. که در این حالت پارکینگ قسمت های مشاع و مشترک تمامی واحدها خواهد بود .

البته در این مورد نیز ممکن است در صورت مجلس تفکیکی فقط برخی از واحدها به عنوان واحدهایی که حق استفاده از پارکینگ را دارند نام برده شده باشند که در این حالت سایر واحد هایی که در صورت مجلس تفکیکی نام برده نشده اند حق استفاده از پارکینگ مشاع را ندارند.

در مواردی که حق استفاده از پارکینگ به صورت مشاع و مشترک می‌باشد معمولاً مالکان برای ایجاد نظم و انضباط در پارکینگ، به هر واحد برای مدت معینی پارکینگ خاصی را اختصاص می‌دهند که پس از اتمام مدت مذکور پارکینگ مورد نظر را با پارکینگ واحد دیگری تعویض می کنند تا عدالت بین تمامی واحدها برقرار باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مشکلات رایج تعیین پارکینگ

معمولا در خرید آپارتمان هایی که نوساز هستند پارکینگ برای واحد خریداری شده تعیین نشده است و در قسمت مربوط به پارکینگ یا چیزی نمی نویسند و یا اینکه می نویسند پارکینگ بر اساس صورت مجلس تفکیکی تعیین خواهد شد و یا اینکه صرفاً به کشیدن یک خط تیره در مقابل پارکینگ بسنده می کنند.

حتی دیده شده است که برخی از فروشندگان و مشاورین املاک بدون در نظر گرفتن معیار و مبنای مشخصی برای واحد خریداری شده، در مبایعه نامه پارکینگ تعیین می‌کنند که این کار بسیار غیر حرفه ای می باشد و خریدار می تواند از این بابت از وی شکایت کرده و مطالبه خسارت کند.

در صورتی که فروشنده در مبایعه نامه که یک سند عادی می باشد پارکینگ خاصی را به واحد فروخته شده اختصاص داده باشد سپس خریدار متوجه گردد که پارکینگ موجود نیست او می‌تواند علیه فروشنده طرح دعوا نمود و دادخواست الزام به انجام تعهد را تقدیم دادگاه صالح نماید که پس از محکومیت فروشنده دادگاه او را ملزم خواهد نمود تا به خریدار پارکینگی را اختصاص دهد.

حتی اگر ساختمان فاقد پارکینگ باشد. فروشنده مجبور  مبلغ پارکینگی را که در مبایعه نامه آورده است. با تعیین نظر کارشناس که معمولاً با ارزش اقتصادی منطقه تعیین می گردد، به خریدار بپردازد.

نحوه نقسیم پارکینگ در اپارتمان

نحوه تقسیم پارکینگ در قانون تقسیم پارکینگ در آپارتمان های نوساز

در این میان قانونی به نام قانون تقسیم پارکینگ در آپارتمان های نوساز داریم. از جانب سازمان ثبت اسناد صادر شده است. در آن روشی برای تقسیم پارکینگ ذکر شده است. معمولاً در تنظیم صورت‌مجلس تفکیکی برای تعیین پارکینگ ها از این روش استفاده می کنند.

روش تعیین پارکینگ در این قانون از این قرار است: به موجب این قانون تقسیم از سمت شمال غربی ساختمان در جهت عقربه های ساعت است که پارکینگ ها بین واحدها از طبقات بالایی شروع می گردد. بر اساس این تعریف معمولاً پارکینگ های موجود در طبقه همکف به واحدهای طبقات فوقانی می‌رسد. پارکینگ‌های طبقاتی زیرین به واحدهایی که طبقه آنها پایین‌تر می باشد تعلق خواهد یافت.

امروزه اصطلاحی به نام پارکینگ مزاحم نیز رواج یافته است. در مقررات شهرداری برای پارکینگ، استاندارد و مساحت خاصی وجود دارد. حال اگر با رعایت این استاندارد برای تعیین پارکینگ واحدها، راه عبور بقیه خودرو ها باز باشد. شهرداری با توافق اعضای ساختمان و دستورالعملی که در این زمینه وجود دارد پارکینگی به نام پارکینگ مزاحم پیش بینی می نماید.

برای این که دو ماشین بتواند پشت سر هم پارک نمایند. قیمت این پارکینگ نسبت به پارکینگ های دیگر کمتر بوده. شخص مالک آن پارکینگ می‌شود. در حقیقت مزاحم است. به این صورت که هر مالک بخواهد خودرو خود را جابجا کند مالک پارکینگ مزاحم نیز باید خودرو خود را جابجا نماید. پارکینگ مزاحم معمولاً به شخصی داده میشود که آخرین قرارداد خرید ملک را داشته است.

پارک بدون اجازۀ مالک  چه حکمی دارد؟

چنانچه یکی از مالکان در آپارتمان خود سکونت نداشته و ساکنان دیگر از پارکینگ وی در طول مدت عدم سکونت او استفاده کنند، او می‌تواند برای آن مدت از کسانی که از پارکینگش استفاده کرده اند اجاره بخواهد، اما اگر خود مالک موافق باشد یا اجازه استفاده از پارکینگ را به دیگران داده باشد، نمی‌تواند تقاضای اجاره نماید.

همچنین استفاده از پارکینگ دیگری جرم محسوب و طبق قانون جریمه و حبس خواهد داشت.

نحوه نقسیم پارکینگ در اپارتمان در ایران

طریقه اقدام جهت برطرف کردن مشکلات و مزاحمت های رایج مرتبط با پارکینگ

همانطور که اشاره شد بحث پارکینگ به یک معضل اساسی در آپارتمان ها تبدیل شده است. گاها تبدیل به نزاع و درگیری بین افراد ساختمان می شود. که دراین خصوص توصیه می شود. باپرهیز از هرگونه جنجال و درگیری با مشورت از افراد مطلع و آگاه از جمله یک وکیل دادگستری اقدام به طرح دعوا و پیمودن مسیر قانونی، جهت برطرف کردن مشکل خود باشید.

برای ثبت شکایت با مراجعه به هریک از دفاتر خدمات قضایی درشهر خود و ثبت دادخواستی با عنوان مزاحمت ازحق و پرداخت هزینه دادرسی اقدام به ثبت شکایت خودکنید.لازم به ذکر مطابق با قانون آئین دادرسی مدنی رسیدگی به این دعاوی به صورت خارج از نوبت می باشد. درپایان یک نمونه داخواست مرتبط با موضوع ارائه می گردد.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

موضوع شکایت: ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق توسط همسایگان

با سلام احتراماً به استحضار می‌رساند:
اینجانب (شاکی) از ساکنین واحدهای ۳ و ۵ این مجتمع به دلیل پارک خودرو در حیاط و قسمت های مشاع و ایجاد مزاحمت توسط ایشان شکایت دارم.
این موضوع از طریق مدیر ساختمان و اینجانب نیز تذکر داده شده است، اما همسایگان مزاحم به هیچ وجه حاضر به انتقال خودرو خود از حیاط نمی باشند. به آن‌ها تذکر نیز دادیم که از راه قانونی عمل می کنیم، بازهم به کار خود ادامه دادند.

نظر به اینکه اقدامات آنان از با توجه به ماده ۱۵۹ و ۱۶۰ قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصادیق بارز ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق می‌باشد. لذا از ساکنین واحدهای شماره ۳ و ۵ این مجتمع به دلیل مزاحمت و استفاده غیر مجاز و شخصی از مشاعات ساختمان (ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها) شکایت داشته.

تقاضای رسیدگی و رفع مزاحمت و ممانعت از حق به نحو مطلوب ( از جمله نصب مانع در ورودی به حیاط) و همچنین مطالبه خسارات ناشی از این دادرسی طبق ماده ۵۱۵ ق.آ د. م. را دارم.

 

«سوالات متداول»

۱-آیا هر آپارتمان در ایران باید حداقل به یک پارکینگ دسترسی داشته باشد؟

بله، در حقوق ایران بسته به شرایط آپارتمان باید به حداقل یک پارکینگ دسترسی داشته باشد.

۲-آیا ممکن است مشکلاتی در تقسیم پارکینگ رخ دهد؟

بله، ممکن است در تقسیم پارکینگ خطاهایی رخ دهد که موجب اختلافات بین ساکنین می‌شود.

۳-آیا مشاوره با کارشناسان معتبر لازم است؟

بله، اگر با قوانین و مقررات آشنایی ندارید، مشاوره با کارشناسان معتبر می‌تواند بهترین راهکارها را برای شما فراهم کند.

۴-آیا تقسیم پارکینگ میان ساکنین باید مساوی باشد؟

بله، اصولاً پارکینگ‌ها میان ساکنین باید به صورت مساوی تقسیم شوند.

۵-چگونه می‌توان از مشکلات مرتبط با تقسیم پارکینگ جلوگیری کرد؟

با مطالعه دقیق قوانین ساختمانی و مشاوره با کارشناسان معتبر می‌توانید از مشکلات مرتبط با تقسیم پارکینگ جلوگیری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
92 نظرات
  1. شادمان می گوید

    پارکینگ مزاحم چیه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      پارکینگایی که اگر ماشین داخلش پارک بشه مانع رفت وامد سایر ماشین هاست اصطلاحا مزاحمند

  2. علی می گوید

    چطور میشه فهمید یک واحد حق استفاده از پارکینگ رو دارد یا خیر؟؟ مخصوصا طبقه پیلوت

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تو قرارداد به این مورد اشاره میشه

  3. ریحانه می گوید

    سلام سوالم اینه اختیار تعیین جایگاه پارکینگ برای هر واحد در ساختمان صفر با سازنده ساختمان است یا مامور ثبت ؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام اصولا صاحبخانه

      1. حسام می گوید

        با سلام . یه واحد خریداری نوساز شده است و در مبعاینامه ذکر شده است که پارکینگ غیر مزاحم دارد در شمال غربی ساختمان ولی الان با توجه به اختلافی که بین شهرداری و نظام مهندسی بوجود آمده است پارکینگ میبایست حذف شود. با توجه به اینکه اولین واحد خریداری شده این واحد میباشد و اگر هم یک واحد پارکینگ دریافت کند میشود اینگونه مطرح کرد که این واحد پارکینگ حفظ شده مخصوص این واحد میباشد و مابقی واحد های بعدی پارکینگ ندارند؟

        1. بهزاد زینالی می گوید

          سلام برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  4. سامان می گوید

    سلام مجتنع ۱۱ واحد دارد ولی پارکینگ موشا و ۱۰ پارکینگ دارد ما دوتا ماشین داریم و واحد کناری ما شهرستان هستن بعضی وقتا میان که من ماشین دوم میزنم بیرون همسایه ها اعتراض دارن چرا دوتا ماشین داخل میزنم در صورتی که واحد بغل که من ماشین جای شون میزنم راضی هستن مشکلی ندارن حق با کی هستش ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما اگر با اذن ایشون جای پارکشون پارک میکنید قابلیت اعتراض توسط هیچکس وجود نداره مالشه دوست داشته به شما اذن بده

  5. رضا می گوید

    قانون پارکینگ مزاحم این چیزی نیست که شما فرمودید
    دراصل پارکینگ مزاحم پشت پارکینگ اصلی قرار میگیرد و هر دو پارکینگ ها به یک واحد اختصاص داده می شود
    و معمولا واحد هایی که از یک متراژی (حدودا ۱۵۰ متر مربع) بالاتر باشد، و نیاز به پارکینگ دوم باشد، در این صورت می توان پارکینگ دوم را بصورت مزاحم تامین کرد.

  6. رحیم عباسی می گوید

    با سلام و احترام
    سه همسایه و مالک برای تجمیع با سازنده به نسبت شصت و چهل به توافق رسیدند که در آن مقرر شد اولویت انتخاب واحدها توسط مالکان با قرعه تعیین شود و برای عدالت معکوس این قرعه ، اولویت برای تعیین پارکینگ باشد . یعنی مالکی که اولویت اول انتخاب واحد می شود اولویت آخر برای انتخاب پارکینگ باشد .
    بر همین منوال بعد از پایان ساخت ، واحدها و پارکینگ های انتخابی مالکان معلوم گردید.
    و پارکینگ شماره ۷و ۸ که جلو اسانسور بود به ما رسید .

    سازنده هم واحد‌های خودش را پیش فروش کرد .

    متاسفانه در سند تفکیکی شماره گذاری برخلاف شماره گذاری بود که نقشه سازنده به ما داده بود و پارکینگ جلوی آسانسور شماره ۹و ۱۰ شد . پارکینگ غیر مرغوب شماره ۷ و ۸ شد .

    برای سند ، دفتر خانه اشتباه کرده و مکان توافق شده را معادل سازی با شماره سند تفکیکی نکرد و پارکینگ ما را که یکی از مالکین هستیم و
    جلوی آسانسور بود به اسم یکی از خریداران از سازنده سند کرده است .

    همه هم قبول دارند که اشتباه شده است .

    اما آن خریدار حاضر به اصلاح سند خودش و تعویض پارکینگ نیست .

    شایان ذکر است ما هنوز سندی دریافت نکردیم و چیزی را امضا نکردیم .

    اما آن خریدار سند خودش را چون زودتر آماده شده بود دریافت کرده است .

    حالا چیکار باید کرد که پارکینگ ها اصلاح شود ؟ آیا امکان شکایت و احقاق حق هست ؟

    اگر ملاک توافق است که باید جلوی اسانسور به ما برسد و اگر ملاک توافق مالکان با سازنده نیست که باید با قاعده بالا برای همه عمل شود .

    از چه کسی باید شکایت کرد ؟ سازنده یا خریدار ؟

    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برای بررسی ابعاد پرونده با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  7. مهدی می گوید

    سلام اپارتمان ده واحدی تحویل به ساکنین شده.با پارکینگ.کل پارکینگ هم کف میباشد.حالا من که طبقه سوم سمت چپ به سمت غرب هستم کدوم پارکینگ از من میشه.طبق گفته شما از سمت چپ پارکینگ انتخاب میشه و به سمت راست میچرخه درسته.

  8. Adriam می گوید

    سلام در آپارتمان ۴ طبقه ۵ تا پارکینگ دادن ۴ تاش موقعیت خوبی داره ولی ۵ خیلی تو در تو هست که به زور و عذاب میشه ماشین پارک کرد حالا ۴ تا رو ۳ تاش مال اهالی آپار تمان هست و ۴ برای مغازه آپارتمان از شانس بد ما ۵ برای ما هست
    پ.ن : ما دومین نفری بودیم که از این آپارتمان خانه خریدیم و از احالی قدیمی هستیم
    آیا میشه از راه قانونی پارکینگ ها را عوض کرد
    شایان ذکر است که پارکینگ ها در سند ثبت شده اند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر مگر با رضایت صاحب پارکینگی که قصد جابه جاییشو دارید

  9. Hengameh.v می گوید

    سلام وقتتون بخیر.حدود یگ سال پیش به قیمت متری ۶.۹۰۰ یک واحد ۹۵ متری با مشاعات ( پارکینگ و انباری) خریداری کردیم.پارکینگ حدود ۱۲ متر .
    و پارکینگ با مزاحم میباشد. آیا پارکینگ با مزاحم قیمتش فرق میکنه؟ چون سازنده کل متراژ خانه را بهمراه پارکینگ و انباری متری ۶.۹۰۰ حساب کرد.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نظر مالک داره

  10. ابوالفضل نادی می گوید

    سلام بنده واحد تجاری پیش خرید کردم در قرارداد هیچ عنوانی از پارکینگ وجود ندارد اما الان موفع سند،سازنده می گوید پارکینگ تجاری قانون است و باید پول پارکینگ به قیمت روز پرداخت گردد در صورتیکه پیش فروش سال نود و سه بوده و مبنای محاسبه وجه پارکینگ سال نود و نه می باشد لازم به ذکر است واحد تجاری سال نود و پنج تحویل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.آیا محاسبه قیمت پارکینگ به ارزش روز اخذ پول زور نیست و قابل پیگیری در دادگاه می باشد.ممنون و متشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. در قسمت مشاوره های سایت زیر کلیک نمایید و مستقیما از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  11. مسعود می گوید

    سلام
    ساختمان ما۱۸ واحد هست که ۱۴ واحدطبق سند
    پارکینگ دارند
    واحدما سند وتقسیم نامه و صورت مجلس تفکیک پارکینگم رابه مساحت۱۲.۵متر
    قید کردند
    پشت سر من بصورت عرضی پارکینگ من
    یک واحد هم سند برایش جا نمائی شده
    که طرف فلش پارک درپارکینگ رو به پارکینگ مجاور هست
    چنانچه داخل سند من نه اسم مزاحم ونه راه
    خروج از پارکینگ من را قید نکردن وششدناگ مالکیت سندم باسم واحدمن است
    حالا ماشین پشتی بدون هیچ مدرکی واشاره ای
    ادعا دارد راه خروج ماشین من از تو پارکینگ شماست لطفا راهنمائی بفرمایید.ممنونم

  12. حسینی می گوید

    با عرض سلام
    بنده یک ملکی داشتم به سازنده ای دادم برای ساخت.۳ طبقه شد ساختمون.ط اول دو واحد ۶۰ متری .ط دوم یک واحد ۱۲۰ و ط سوم هم یک واحد ۱۲۰.در مجموع ۳ طبقه و ۴ واحد.سازنده ۵ پارکینگ درست کرده و با توافق بنده پارکینگ اضافه رو ب طبقه دوم فروختیم .طبقه دوم هم ۱ پارکینگ رو خودش سرخود انتخاب کرده و میگه اون پارکینگی ک خریدم دوست دارم پشت ماشینم باشه.ماشینش رو بین دوتا پارکینگ پارک میکنه و میگه مال منه.هنو ن تقسیم نامه ای انجام شده ن سندی اومده.من ک مالک هستم قبول ندارم اما اون بازم میگه این دوتا مال منه.تکلیف چیه؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام حرف ایشان مبنای قانونی نداره متن توافق نامه هرچه باشد اجرا می شود

  13. حسینی می گوید

    سلام

  14. حسین می گوید

    سلام واحد بنده به دلیل عدم پارک کردن ماشین در بلند مدت توسط یکی از اهالی ساختمان اشغال شده و حالا که ماشین گرفتم اجازه نمیدهند که در آنجا پارک کنم. از اونجایی که ساختمان هنوز پایانکار نگرفته و شماره پارکینگ ها مشخص نیست ایا بعد از اخذ سند تفکیکی پارکینک به نام واحد بنده زده میشود یا به نام کسی که در بلند مدت آنجا پارک کرده!؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما طبق همانسند اولیه مالک هستید و بعد از گرفتن سند در صورت ادامه تصرفات غیر قانونی می توانید خلع ید مطرح نمایید

  15. فرزاد آفاقی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من یک واحد نوساز خریداریکردم
    فروشنده هم از سازنده پیشخرید کرده بود
    الان که به تقسیم پارکینگ رسیده بدترین پارکینگ و انباری به من داده شده
    اعتراض که کردم سازنده و شرکا گفتن پارکینگ وانباری رو نمیتونیم جای بهتری بهتون بدیم
    در مباینامه هم قید نشده بود که پارکینگ و انباری من کجاست
    الان فقط پلاک های پارکینگها نصب شده هنوز از اداره ثبت نیومدن برای برسی
    میخواستم ببینم میتونم اعتراض کنم ؟
    سازنده و شرکا خودشون بین خودشون تقسیم رو انجام دادن
    من هم حدودا ۱۵ روزه که این واحد رو تصرف کردم و کل مبلغ رو پرداخت کردم بقیر از مبلغ مانده برای سند

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله می توانید به صورت مجلس تفکیکی اعتراض کنید

  16. اقایی می گوید

    سلام و خسته نباشید.من ی واحد در ساختمان ۱۲ واحدی طبقه چهارم پیش خرید کرده بودم که در سند هم واحد با پارکینگ قید شده.اما۵تا ماشین فقط در طبقه همکف گنجایش داره. الان بعد از تحویل واحد سازنده میگه پارکینگ رو بر اساس اولویت قرارداد و خرید ملک تحویل میدم. و مابقی پارکینگ ها در بلوک مجاور که سازنده هم خودش هست میخواد بده.ایا همچین حقی داره؟ لطفا راهنمایی کنین

  17. داریوش فرداد می گوید

    سلام و عرض ادب
    بنده یک واحد خام و نیمه آماده را در فردیس کرج پیش خرید نمودم و حدود ۳ ماه بعد آماده شد و تحویل گرفتم ، وقتی از سازنده پرسیدم پارکینگ من کجاست تا آخرین لحظه گفتند طبق صورتمجلس تفکیکی ، در مبایعه نامه هم فقط قید گردیده دو عدد پارکینگ ، چند روز پیش سند آماده شد و در دفترخانه تنظیم نمودیم و بعد متوجه شدم تخصیص پارکینگ طبق مقررات انجام نشده ، حالا بدترین جایگاه پارکینگها را به بنده اختصاص داده اند و میگویند خودشان بین شرکاء به توافق رسیده اند ، اما بنده هر زمان پرسیدم گفتند مهندس شهرداری در صورتمجلس مشخص خواهد کرد ، بنده هم از قانون تقسیم پارکینگ مطلع بودم و توقع داشتم پارکینگ ۹ و ۱۰ را به بنده اختصاص دهند و مناظر صورتمجلس تفکیکی ماندم ولی تا روز تنظیم سند قطعی چیزی به بنده نگفتند و پارکینگ ۶ و ۷ را به بنده دادند که دم درب خروجی پارکینگ است ، آیا میتوانم در این مورد شکایت کنم و طبق قانون پارکینگ خود را تحویل بگیرم ؟ با توجه به اینکه متاسفانه چند روز پیش سند را تنظیم نموده ایم ؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام این محل برای طرح سوالات کوتاه شما گرامیان است لذابرای دادن توضیحات بیشتر و دریافت راه حل می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  18. ناشناس می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم ۲ تا پارکینگ مزاحم و غیر مزاحم را روی یک واحد خودم سند کنم آیا امکانش هست ؟

  19. افشار می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم ۲ تا پارکینگ مزاحم و غیر مزاحم را روی واحد خودم سند بزنم آیا امکانش هست ؟

  20. افشار می گوید

    سلام وقت بخیر
    میخواستم ۲ تا پارکینگ مزاحم و غیر مزاحم را روی واحد خودم سند بزنم آیا امکانش هست ؟

  21. احسان می گوید

    سلام و خسته نباشید آقا ما از کجا بفهمیم که کدوم واحد پارکینگ داره یا نه همسایه‌ها از آوردن سند که توش حق پارکینگ نوشته شده رو امتناع میکنن راهنمایی بفرمایید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام درسند مالکیت پارکینگ قیدمیشه

  22. محمودی می گوید

    اینجانب یک آپارتمان در سال ۱۳۸۱ بصورت پیش خرید خریداری نمودم و بعد از تحویل متوجه شدم سازنده سرم کلاه گذاسته و پارکینگ مربوطه را به واحد دیگری اختصاص داده و پارکینگ رو باز داخل حیاط را به اینجانب داده، الان بعد از گذشت این سال ها آیا می شود احقاق حق نمایم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله میتوانید هم اجرت المثل پارکینگ را دریافت نمایید وهم میتوانید پارکینگ خود را دریافت نمایید

  23. حسين آقابيگي می گوید

    ما ده واحد مسكوني هستيم پنج تا پاركينگ تامين شده طبق بند ١٥قانون تملك آپارتمان ها براي واحد هايي كه پاركينگ ندارند درسند قيدشده فاقد پاركينگ ولي براي پنج تا واحد ديگر درسند قيدشده حقوق ارتفاقي طبق قانون تملك آپارتمانها
    واحد مسكوني من جز قسمت دوم است ولي فروشنده كه خودش يك واحد دارد وواحد اوهم فاقد پاركينگ درسندش آمده به من اجازاستفاده مشاع طبق چهارواحد ديگرنمي دهد
    استناداواين است كه درمبايعه نامه كه دردفتراملاك خودش نوشته داشتن پاركينگ راخط زده آيا بند ١٦آيين نامه تملك آپارتما نها شامل من نمي شود
    آيا نوشته درقولنامه كه سندعادي هست حق من رادرسند ازبين برده

  24. حسین می گوید

    سلام سال گذشته اپارتمان نوسازی خریداری نمودم که سازنده آن همان فروشنده بود و گفتند چون سند آماده نیست به ما نشان ندادن ودر مبایعه نامه پارکینگ قید شده است یک ماه بعد که به دفترخانه مراجعه نمودیم و سند را تنظیم کردیم متوجه شدم یازده متر پارکینگ دارد و دو متر آن مسقف نیست و از محل پارکینگ شماره دو حق گذر دارد که در صورتمجلس ملک هم ۳ پارکینگ و یک پارکینگ مزاحم قید شده
    الان مالک ط دوم که پارکینگ مزاحم داره ساکن شده و طوری ماشین میزاره که ما نمی تونیم خارج بشیم به مالک اولیه هم گفتیم اومده میگه همه باید از قسمت بدون سقف ماشین بزارن تا کسی مزاحم کسی نباشه و هنوز هم زیر بار وجود پارکینگ مزاحم نمیرود

  25. سعید کربلایی می گوید

    سازنده به من واحدی پیش فروش کرد و زبونی مشخص کرد کدوم پارکینگ برای منه ، بعد از سکونت من ، یک واحد دیگه فروخته که پارکینگ منو به اون داده و تو قراردادش نوشته ، چیکار میتونم بکنم ؟ ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بدون مدرک کاری نمیشه کرد

  26. اسماعیل می گوید

    سلام
    ما یه آپارتمان ده واحد داریم که هر واحدی یک صاحبخانه دارد اما جای ماشین برای پارک نیست قانون برای هر کدام از صاحبخانه ها چه طوری هست در ضمن در مبایعه نامه هر واحدی مشاع هستش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به نسبت تفکیکی باسندمیباشد

  27. بهزاد علی اکبری می گوید

    سلام.بنده یه واحد آپارتمان نوساز با دو پارکینگ خودمزاحم بدون تعیین جای مشخص که در قرارداد ذکر گردیده به رویت اینجانب رسیده را از فروشنده خریداری نمودم که سازنده نیز بعنوان شاهد قرارداد بنده را امضا نمودند.متاسفانه سازنده و صاحب ملک که شریک میباشند پارکینگ را با اینکه ۳ سال توسط اینجانب و ایادی قبلی استفاده میشد و طبق استشهادنامه ای با امضای صاحب ملک بهره برداری ۳ ساله تایید شده ، بنام طبقه دیگری سند زده اند .حال با عنایت به اینکه قرارداد بنده تقدم داشته و پارکینگ دیگری را از مشاعات بدون اذن اهالی آپارتمان فراهم نموده و به بنده اختصاص داده اند چگونه میتوانم حق خود را مطالبه نمایم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:شما میتوانید الزام به تحویل پارکینگ را ازمقام قضایی تقاضا نمایید.

  28. بهزاد علی اکبری می گوید

    البته مایلند هرچه زودتر سند بنام بنده تنظیم کنند.مشکل اینجاست که پارکینگها نا مرغوب بوده و یکی از پارکینگها مزاحم برای کل محوطه پارکینگ تعریف شده که اینجانب حاضر به امضا نمیباشم.آیا امکانش هست جهت تصاحب پارکینگهای قبلی خود اقدام کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :میتوانید براساس قراردادالزام طرف به انجام تعهدنمایید.

  29. شهریار می گوید

    با سلام اینجانب یکی از مالکین هستم که بصورت مشارکت کردیم .الان پایان کار و سند زده شده است .چون سازنده وکالت کاری داشته است .الان پارکینگی که به ما داده قبلا روبروی در بوده ولی الان در جابجا شده آیا میتوان طرح شکایت کرد.سپاس

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله می توانید مستندا با قرارداد ونحوی تقسیمات قسمت های اختصاصی دعوای خود را مطرح نمایید.

  30. فرخ می گوید

    سلام و وقت بخیر..قوانینی که من باب پارکینگ فرمودید شامل خانه هایی با صلح قطعی یا مکان هایی که با قولنامه معامله شده و سند ندارد هم صادق است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله شامل می شود.

  31. محسن می گوید

    سلام
    ساختمان ما ۱۰ واحد هست
    ۵واحد فقط پارکینگ دارند سندی

    آیا کسانی که پارکینگ ندارند میتوانند از مشاعات پارکینگ استفاده کنند(مثال دو موتور بگذارند)

    من مالک هستم واحدمو اجاره دادم پارکینگشو خودم دارم استفاده میکنم
    مشکلی داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر حق استفاده از پارکینگ نباشد نمی توانید استفاده نمایید.

  32. سجودی می گوید

    سلام بنده یک واحد آپارتمان با پارکینگ طبقه چهارم در سال ۹۷خریداری کرده‌ام مالک ساختمان در نقشه طبقه پنجم را دوبلکس طراحی کرده وبعدا طبقه پنجم را جدا وبه طبقه شش ارتقا داده وبرای طبقه شش پارکینگ اختصاص داده با ماده صدو تعهد محضری که هیچ یک از اعضای واحدها اعتراضی نداشته باشن وپارکینگ بنده را در عرض ۱.۸۰در ۴.۵ در جلوی درب ورودی به حیاط پشتی در سند قید شده ‌حال در موقع رفت وآمد نفرات ساختمان به حیاط به ماشین بنده برخورد میکنن وموقع سوار یا پیاده شدن از ماشین باید از سمت شاگردسوار یا پیاده شد حالا بنده با چه عنوان طرح دعوی بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از این فرد بابت تخلفات ذکرشده شکایت نمایید.

  33. ب می گوید

    سلام بنده یک واحد آپارتمان با پارکینگ طبقه چهارم در سال ۹۷خریداری کرده‌ام مالک ساختمان در نقشه طبقه پنجم را دوبلکس طراحی کرده وبعدا طبقه پنجم را جدا وبه طبقه شش ارتقا داده وبرای طبقه شش پارکینگ اختصاص داده با ماده صدو تعهد محضری که هیچ یک از اعضای واحدها اعتراضی نداشته باشن وپارکینگ بنده را در عرض ۱.۸۰در ۴.۵ در جلوی درب ورودی به حیاط پشتی در سند قید شده ‌حال در موقع رفت وآمد نفرات ساختمان به حیاط به ماشین بنده برخورد میکنن وموقع سوار یا پیاده شدن از ماشین باید از سمت شاگردسوار یا پیاده شد حالا بنده با چه عنوان طرح دعوی بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که با همسایه‌تان سر حق عبور و مرور در پارکینگ یا مسایلی از این‌ قبیل دچار مشکل شده اید، باید اظهار نماییم که رفت و آمد از ورودی پارکینگ، حق تمامی ساکنین ساختمان، حتی اشخاصی که پارکینگ ندارند نیز می باشد، زیرا با وجود اینکه براساس قانون تملک آپارتمان‌ها، پارکینگ متعلق به یک شخص می باشد و این موضوع در سند خانه نیز قید گردیده، اما فضای اطراف آن جزء مشاعات یا همان قسمت‌های مشترک ساختمان محسوب می شود و با این‌که این فضا متعلق به مالک است، اما از آنجا که برای سایرین ایجاد مزاحمت می‌کند، نمی‌تواند سایر ساکنان ساختمان را از ورود به پارکینگ یا عبور و مرور در آن منع نماید. در غیر این صورت هرکدام از همسایه‌ها که بخواهند می‌توانند به علت مزاحمت ایجاد شده، از وی شکایت نمایند. لازم به ذکر است که در این مورد استثنایی هم وجود دارد. جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

  34. داود ملک می گوید

    سلام.من یه واحد در ساختمان سه طبقه که ۶واحد داره خریداری کردم .طبقه ی اول واحد یک.تو‌مبایعه نامه همه ی واحدها ذکر شده با پارکینگ و انباری.صاحبخونه اومده بود پارکینگ برامون مشخص کرده .حالا چون به مشکل خوردیم بهم میگه تو باید بری پارکینگ مزاحم .خواستم بدونم من چه پارکینگی بهم تعلق میگیره و کی باید تعیین کنه.ایا هر وقت فروشنده دلش خواست می‌تونه به راحتی جابجام کنه.متشکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      حتی اگر ساختمان فاقد پارکینگ باشد، فروشنده مجبور است مبلغ پارکینگی را که در مبایعه نامه آورده است با تعیین نظر کارشناس که معمولاً با ارزش اقتصادی منطقه تعیین می گردد، به خریدار بپردازد. راهنمایی های تکمیلی را درخصوص تعیین پارکینگ از وکلای متخصص وکیل تاپ دریافت نمایید.

  35. شبنم کمالی می گوید

    سلام
    ما با همسایه ها سرپارکینگ اختلاف داریم.صورت محلس تفکیکی پارکینگها را با کلمه پارکینگ شماره یک تا پنج تقسیم کرده.در پشت سند هم برای ما نوشته پارکینگ قطعه چهار تفکیکی.حالا ما پارکینگ شماره چهارو برداشتیم همسایه میگه نه این درست نیست کلمه قطعه در صورت مجلس ذکر نشده اون مال شما نیست و قانونا اختصاص شماره پارکینگ عکس شماره طبقس و پارکینگ دو مال شماست.آیا حق با منه و چطوری میتونم به ایشون ثابت کنم؟
    ما هم سند داریم هم صورت مجلس

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      نحوه شماره‌گذاری و پلاک‌گذاری پارکینگ، توسط مامور و نماینده سازمان ثبت صورت می گیرد. بدین صورت که از بالاترین طبقه آپارتمان کار پلاک‌گذاری را شروع می‌کنند و بعد از آن، از پایین‌ترین نقطه آپارتمان، واگذاری پارکینگ را انجام می‌دهند. مالکان می‌توانند در مورد اینکه کدام پارکینگ را بردارند، توافق نمایند. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  36. علی می گوید

    سلام بنده واحدی را بصورت پیش خرید خریداری کردم و در مبایعنامه ذکر شده دارای پارکینگ بدون مزاحم، الان سازنده پارکینگی به من داده که جلوی من یک خودرویی که مزاحم بنده هست پارک میکنه و رفت و آمد من مشکل هست آیا می توانم با توجه به مبایعنامه که ذکر شده دارای پارکینگ غیر مزاحم، آیا میشود درخواست پارکینگ دیگری کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید این شخص را ملزم به تحویل پارکینگ غیر مزاحم نمایید.

  37. حمید رضا می گوید

    با سلام . بنده یک واحد اپارتمان همراه با پارکینگ قبل از پایان کار و تقسیم نامه خریدم که فروشنده جای پارکینگ را به من نشان داد و من حدود ۶ سال در این محل پارک میکردم با توجه اختلافات شرکا اکنون تقسیم نامه تنظیم شده و پارکینگ نا مرغوبی دیگری به من رسیده حال اکنون بنده حق اعتراض قانونی دارم ؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص مشاورت نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  38. علی محمدی می گوید

    من صاحب یک واحد دریک آپارتمان پنج طبقه تک واحدی هستم
    واحد من در طبقه پنج است ودر سند تیز پارکینگ پنج با حدودات خط فرضی قید شده است
    حالا من از کجا بفهمم که پارکینگ پنج کجاست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از فروشنده قسمت فرضی را جویا شوید.

  39. افشین می گوید

    سلام
    پارکینگ در مبایعه نامه خریداری شده با این وصف که پارکینگ مورد نظر از فلان دیوار تا فلان دیوار هست ولی در سند متراژ معمول که یازده متر هست قید شده برای اصلاح سند چکار باید کرد
    ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید درخواست اصلاح سند نمایید و از طریق اداره ثبت اقدام به اصلاح سند نمایید.

  40. محمد می گوید

    سلام.ما خونه کلنگی مونو دادیم مشارکتی ساختیم.تو قرارداد در مورد پارکینگ نوشته مشاع ولی قبلش به سازنده گفیتم که محل پارکینگ ما باید مشخص باشه حالا که ساختمان تمام شده هر کی یه چیزی میگه واسه محل پارگینگشون چطور قانهشون کنیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید این شخص را براساس قرارداد و شرط درج شده در قرارداد ملزمش کنید تا به شما پارکینگ تحویل دهد و در صورت عدم انجام تعهد می توانید بابت عدم تحویل پارکینگ اجرت المثل این مدت ها را از این فرد مطالبه نمایید برای راهنمایی و کمک بیشتر می توانید از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  41. رضا می گوید

    با سلام خدمت اقای زینالی عزیز. جسارتا در خصوص تخصیص پارکینگ سوالی داشتم. خریدار طبقه ۴ از اپارتمان نوساز ۶ طبقه هستم که در مبایعه نامه و در یک برگ جداگانه جای خاصی رو در پارکینگ برای واحد خودم انتخاب و نوشتیم و فروشندگان هم امضا کردند. طبقه یک رو بدن پارکینگ فروختند و ماده صد هم ۵ پارکینگ رو تایید کرده است. الان در حال تفکیک و سپس تنظیم سند هستند. آیا در نهایت همان پارکینگ به من اختصاص خواهد یافت یا ممکن است کارشناسان ثبت با همراهی سازندگان جای پارک دیگری را برای واحد ما تعیین کنند و ما خبر نداشته باشیم. ظاهرا سازندگان به برخی از همسایه ها تماس گرفته و برای دادن پارکینگ مرغوب به آنها درخواست پول هم کرده است. ممنون میشم راهنماییم بفرمایید.

  42. مینا می گوید

    سلام سه سال پیش خانه را خریدیم طبقه اول با ۳۸ متر پارکینگ اختصاصی قید در سند همسایه طبقه دوم میگه ۲۱ متر پارکینگ که سمت در ورودی هست متعلق به ایشان است ،در اینصورت من برای بیرون بردن و اوردن ماشین دچار مشکل میشم وممکنه من ساعت ۲شب بیام و حتما باید زنگ طبقه ۲رو بزنم که ماشینشون رو برداره و حتی صبح ها هم همینطر ،الان چطری میشه مشکل رو حل کرد قانونی ؟روز اول بنگاه بما گفت طبقه دوم پارکبنگ نداره الان ایشان ادعای پارکینگ میکنن ،من میخوام بدون مزاحمت از پارکینگم استفاده کنم راه حل قانونی هست بدای این

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید ابتدا از طریق تماس با پلیس و تنظیم صورت جلسه اقدام به شکایت مزاحمت ملکی نمایید تا از طریق دادگاه اقدام به رفع مزاحمت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  43. امیر مجاهد کارشناس ثبت می گوید

    سلام
    روز بخیر

    نمیدونم که این مطلب را می بینید یا نه
    ولی یک نکته ای در این نوشته هست که به عنوان کارشناس اداره ثبت بگم اصلاح کنید

    ما قانونی به نام ((قانون تقسیم پارکینگ در آپارتمان های نوساز )) نداریم

    اگر چنین چیزی و مرجع تصویب و تاریخ اون رو دارید بفرمایید

  44. هادی فضلی می گوید

    سلام و وقت بخیر . مجتمع ما ده واحدی هستش که من یه واحد آپارتمان با پارکینگ اختصاصی که در مبایعه نامه قید شده خریداری کردم … فروشنده به من گفت که قراره به ۸ واحد پارکینگ بدم ولی متاسفانه یک واحد دیگه هم اضافه کردو ۹ واحدو با پارکینگ فروخت که الان ما به مشکل خوردیم … الان میخایم شکایت کنیم چون هنوز واسه سند تفکیکی هم اقدام نکرده … سوال من اینه که قانون چطوری این ۸ تا پارکینگو تقسیم میکنه ؟ ازونجایی که ۹ نفر با پارکینگ خریدن ولی ۸ تا پارکینگ بیشتر موجود نیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر در قرارداد شما پارکینگ مشخص شده باشد باید پارکینگ تحویل دهد در غیر این صورت باید طرف مقابل را به تحویل پارکینگ اقدام نمایید

  45. سحر می گوید

    با سلام
    پارکینگ منزل ما مشاع هست و بر حسب توافق برای هر واحد موقتاً محل مشخصی در نظر گرفته میشود و هم اکنون یکی از واحدها که از قضا مدیر هم هست دست به لجبازی با من زده و خودروی خود را جوری پارک میکند که جای من را هم میگیرد عملاً محل ۲خودرو را اشغال میکند و با حرف هم کنار نمیکشد، من چطور میتوانم اقدام کنم که به نتیجه سریع برسم؟ آیا با ۱۱۰ تماس بگیرم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ممانعت از حق اقدام نمایید

  46. علیرضا روشن می گوید

    سلام در یک ساختمان ۶ واحدی طبقه سوم بدون اسانسور به علت نداشتن پایان کار واحد را قولنامه ای خریداری کرده‌ام که در قولنامه ام پارکینگ قید شده که بعدا متوجه شدم در تمام قولنامه واحدهای دیگر پارکینگ قید شده ولی جای ۶ ماشین وجود ندارد
    و همه مالکین ادعا دارند ما هم به استناد قولنامه حق پارک داریم چطور می‌شود به صورت قانونی مشخص شود کدام واحدها جای پارک دارند؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بدون پایان کار نمیشود کاری کرد باید عایع فروشنده دعوای الزام به پایان کار بگیرید

  47. سیداحمدحسینی می گوید

    درود، سال ۹۷واحدی خریداری کردم ودر مباینامه قید شدپارکینگ مسقف در حیاط، سندزدیم وپارکینگ هم داریم اما ساختمان ده واحدی هست وبا پارکینگ ما میشود ده واحد،، اما سازنده که الان در ساختمان به عنوان مستاجر ساکن هست میگوید کنار پارکینگ شما هم من یک پارکینگ اضافی دارم واجاره داده، اما از نشان دادن سند امتناع میکند ومیگوید پارکینگ برای مغازه بیرون ساختمان هست، آیا به واحد تحاری در ساختمان مسکونی پارکینگ تعلق میگیره واز کجا بپرسیم که ایشان پارکینگ اضافه دارد یا نه، تمامی واحدها با متراژ یکسان هستند

  48. ناشناس می گوید

    سلام
    آپارتمانی را در طبقه چهارم واحد عقب از یک مجتنع ۱۲ واحده خربداری کردم که درسند تک برگ نوشته طبقه چهارم قطعه ۸ در پشت سند که مشخصات و حدود آپارتمان را ذکر کرده بعد در مورد پارکینگ این آپارتمان نوشته بانضمام پاریکینگ قطعه ۹ تفکیکی به متراژ فلان متر ودر مورد انباری هم نوشته قطعه پنج تفکیکی و متراژش رو نوشته پرس و جو کردیم از مالک و مشاور املاک گفتن اشکالی نداره که آپارتمان شما طبقه چهارم قطعه ۸ و پارکینک تون قطعه ۹ و انباری قطعه ۵ هستش چون دست مالک هست که دوست داشته پارکینگ ۹ رو به واحد شما بده یا پارکینگ مثلا ۱ را به واحد ۱۱ بده و از این جور حرفا حالا سوالم اینجاست که این مورد مشکلی نداره یا باید پارکینگ ۸ و انباری ۸ به واحد ما تعلق بگیره؟

  49. پرویز اسگندری فرد می گوید

    سلام من یک واحد نوساز خریدم که ابتدای امر هیچ صحبتی از مکان پارکینگ نبود ولی در املاک وقتی مبایعه نانه تنظیم شد سازنده یک بر گه اوردند و اعلام کردند پارکینگ شما مثلا اینجا هست دقیقا جلو ورودی رمپ . به هر حال مبایعه نامه نوشته شد و دیروز من با این شرایط تحویل گرفتم . الان میخواهم ببینم ایا میتوانم از سازنده درخواست کنم مکان واقعی طبق نقشه تفکیکی پارکینگ را به من بدهد یا نه طبق صحبت در املاک من دیگر هیچ حق اعتراضی ندارم .؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:بله می توانید این توافق را داشته باشیدو یا اینکه اصلا بعد از دریافت سند از طریق اداره ثبت صورت مجلس تفکیکی پارکینگو مشخص نمایید.

  50. امیر می گوید

    سلام
    اگر موقعیت پارکینگ و انباری در مبایعه نامه ذکر نشده باشه شماره گذاری اداره ثبت تعیین کننده است یا نظر سازنده ساختمان؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید بعد از اخذ سند رسمی اقدام به گرفتن صورت مجلس تفکیکی از طریق دفتر اسناد رسمی نمایید تا کارشناس اداه ثبت اقدام به تقسیم نماید.

  51. حمید رضا فرومدی می گوید

    سلام در بنچاق آپارتمانم در طبقه اول شماره پارکینگ ۲ و۳ را نوشته ،،،حالا واحد دیگری در طبقه آخر بنچاقش رو آورده وپارکینگ ۳در بنچاق ایشان هم نوشته شده چکار کنیم لازم بذکر است دو طبقه پارکینگ داریم مال مننوشته بانضمام پارکینگهای ۲و۳در طبقه زیرین زیر زمین شماره یک مال ایشون هم نوشته بانضمام پارکینگ شماره ۳در طبقه زیرین زیر زمین شماره ۱. تکلیف چیست

  52. محمدی می گوید

    سلام
    من ی اپارتمان پیش خرید کردم در سال ۹۷ و الان سه سال ساکن شدم و تا بهمن ماهوامسال سندش اماده میشه فول امکانات خرید کردم ولی ابان مشارکت کنده ها و سازنده میگن جای پارکینگ شما به جای دوتا ماشین باید سه تا پارک بشه و تو باید در سمت شاگردت بچسبه به دیوار و در رانده نصفه باز بشه ک سه تا جا پارک ماشین کامل بشه در صورتی ک سازنده به من پارکینگ نرمال ک ۵×۲.۵هست ک میشه دوازده گفته الان میخوام به حق پارکینگ من تجاوز کنن و منو پارکینگ مزاحم حساب کنن باید چیکار کنم

  53. حامد زمانی می گوید

    سلام برای انتخاب پارکینگ موقت دراپارتمان به چه صورتی باید عمل کرد.

  54. حمید می گوید

    سلام آپارتمان ما ۶ واحد دارد که طبق مبایعه نامه قرار بود پارکینگ اختصاصی به هر واحد تعلق بگیرد ولی با توجه به کمبود فضا پارکینگ شهرداری تفکیک پارکینگ نداده و پارکینگ بصورت مشاع در طبقه ی پیلوت میباشد با توجه به این مساله و نظر باینکه بنده اولین خریدار واحد در ساختمان بودم محوطه ای از پارکینگ رو که مشخص که فروشنده مشخص کرده بود برای واحد من با ثبت کروکی و مساحت در محضر خانه ثبت کرده و متعهد شده که این مکان بعنوان پارکینگ واحد من تعلق دارد آیا مالکین واحدهای دیگر که بعد از من اقدام خرید کرده اند میتوانند در مورد پارکینگی به من تعلق داده شده اعتراض و ادعای تصرف داشته باشند ؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند