آيا مطالبه طلب بدون مدرك ممكن است و راه های دریافت مطالبه

مطالبه طلب بدون مدرک به معنای ارائه یک ادعا یا اعتراض بدون داشتن مدرک یا اسناد قانونی است که ادعای موردنظر را تأیید کند. این می‌تواند در زمینه‌های مختلف مثل مسائل شغلی، مشکلات مالی، تعارضات خانوادگی و… به وجود آید. اما آیا امکان‌پذیری این ادعاها بدون مدرک وجود دارد؟آیا برای اثبات ادعا بدون مدرک با مشاوره با وکیل به نتیجه ای می رسیم؟

امکان مطالبه طلب بدون داشتن مدرک بستگی به نوع موضوع و محتوای ادعا دارد. در برخی موارد ممکن است ادعاهایی که بدون مدرک ارائه می‌شوند، به عنوان یک شکایت یا انتقاد مورد استفاده قرار گیرند و در برخی موارد دیگر ممکن است اثرات قانونی چندانی نداشته باشند.

اما در بیشتر موارد، مدرک‌ها و شواهد قانونی به عنوان شواهد اثباتی برای ادعاها استفاده می‌شوند. بدون داشتن مدرک‌ها، اثبات ادعاها به مراتب دشوارتر می‌شود و احتمالاً تأثیرات قانونی کمتری خواهد داشت.

در مواقعی که تمایل به مطالبه طلب بدون مدرک دارید، می‌توانید از راه‌های دیگری مثل ارتباط با طرف مقابل، مذاکره، استفاده از وسایل رسانه‌ای و ارسال نامه‌ها و ایمیل‌ها برای اعلام اعتراضات استفاده کنید. اما برای داشتن تأثیر قانونی قوی‌تر و اثبات قانونی ادعاها، داشتن مدرک‌های مناسب و اعمالی قوی‌تر توصیه می‌شود.در این نوشته به بررسی کامل این مساله یعنی اثبات  این جرم بدون مدرک می پردازیم.

مطالبه طلب بدون مدرک

آیا مطالبه طلب بدون مدرک ممکن است؟

اصولا زمانی که شخصی از دیگری طلبکار می شود، رسید یا مدرکی از وی دریافت می کند. اما گاها به دلیل اعتمادی که بین طرفین وجود دارد مثلا به دلیل نسبت خویشاوندی و یا آشنایی و… سند و مدرکی رد و بدل نمی شود و بنابر قول شفاهی بین طرفین قرار می شود شخص طلبش را پرداخت نماید.

حال در صورتیکه در موعد مقرر بدهکار از پرداخت بدهی خود امتناع ورزد، مسئله ای که مطرح می شود این است که شخص طلبکار چگونه می تواند طلب خود را در دادگاه اثبات و مطالبه نماید و مطالبه طلب به نرخ روز را داشته باشد.

در موردی که سند کتبی بین طرفین رد و بدل نشده است نیز با استفاده از راهکار هایی می توان طلب را اثبات نمود که در ادامه به این راه ها خواهیم پرداخت.

راه های دریافت طلب بدون داشتن مدرک

در صورتی که شما از شخصی طلبی دارید ولی مدارک لازم جهت اثبات طلب از او در دست ندارید، می توانید از راهکار های قانونی زیر استفاده نمایید تا طلب خود را اثبات و مطالبه نمایید. از جمله اقرار شفاهی بدهکار، شهادت شهود، ارسال اظهارنامه و سوگند دادن متهم در کنار مشاوره حقوقی که در ادامه هر یک برسی خواهند شد.

 مطالبه طلب بدون مدارك

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

۱-اقرار شخص بدهکار

آسان ترین راه ممکن برای اثبات داشتن طلب از یک شخص، اقرار شفاهی یا کتبی بدهکار می باشد. در صورتیکه شخص، نزد قاضی اقرار نماید که به دیگری بدهکار می باشد، به راحتی می توان از وی طلب را مطالبه کرد.

البته ممکن است سوال شود اگر اقرار شخص از طریق ضبط مکالمه تلفنی و یا در فیلم و .. باشد نیز به همان میزان سندیت دارد؟

در این خصوص باید گفت خیر، اقرار حضوری و مستقیم نزد قاضی بسیار محکمه پسند تر است از اقرار در فیلم یا مکالمه تلفنی و این موارد می توانند تنها نشانه ای باشند برای قاضی مبنی بر وجود طلب که در صورت وجود سایر دلایل قاضی به مدیون بودن بدهکار، یقین پیدا کند.

۲-ارسال اظهارنامه توسط شاکی برای بدهکار

 یکی دیگر از راه های ثابت کردن و مطالبه طلب برای شخصی که مدعی طلب می باشد ارسال اظهارنامه از طریق پست می باشد که در این حالت، شخص بدهکار می تواند در برابر این اظهار نامه واکنش نشان دهد و یا از کلماتی استفاده نماید که نشان از اقرار او باشد و یا به صورت واضح اقدام به اقرار درباره ی واقعیت ماجرا نماید.

مثلا ممکن است، فرد مدعی حق با ارسال اظهارنامه و به کار بردن عباراتی مانند اینکه بدهکار از پرداخت بدهی خود خودداری کرده زیرا توانایی پرداخت آن را نداشته، نشانه ای برای پاسخ اظهار نامه و قاضی باشد که حق با طلبکار است و فرد بدهکار توانایی پرداخت طلب خود را ندارد و این اقرار به ناتوانی فرد در پرداخت مال یا قرض به نوعی اقرار محسوب می شود و به نفع شخص مدعی حق قابل استناد است.

۳-شهادت شهود

شما می توانید برای اثبات طلب خود در صورتی که شاهدی دارید در دادگاه حاضر نمایید تا با شهادت آن ها مدیون بودن بدهکار اثبات شود و البته شاهدان میبایست واجد شرایط شهادت دادن باشند از جمله عقل و بلوغ و ایمان و عدالت و نداشتن نفع شخصی در دعوا و..

۴-ادای سوگند

 در صورتی که از طریق راه های دیگر همانند کمک از  وکیل آنلاین  نتوانستید طلب خود را اثبات نمایید می توانید از دادگاه درخواست نمایید که جلسه ای را ترتیب دهد برای ادای سوگند. که در این جلسه شاکی باید بر طلبکار بودن خود از شخص و مدیون نیز بر عدم بدهی خود. قسم بخورد.

راه های طلب پول بدون مدرک

آیا فیلم و عکس ثابت کننده طلب می باشد؟

یکی از شیوه های طلب استفاده از اماره برای اثبات طلب خود است.اماره، نشانه هایی می باشد که در کنار سایر دلایل می تواند در قاضی علم و یقین حاصل نماید ولی به تنهایی نمی توانند برای اثبات ادعا مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از موارد آن که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد. استفاده از فیلم و عکس و یا پیام هایی می باشد. نشان دهنده وجود طلب می باشند. ممکن است موجب یقین قاضی شوند.

نحوه مطالبه طلب بدون مدرک

برای اینکه بتوانید طلب خود را وصول کنید. در صورتیکه به یکی از موارد بالا را یعنی شهادت، اقرار، اظهارنامه و سوگند و اماره می توانید استناد کنید. به سه صورت می‌توان عمل کرد.

که این سه صورت به شرح زیر است:

  • ارزش ریالی طلب خود را دقیق محاسبه کنید. اگر طلب شما پول نیست بلکه جنس یا کالایی می باشد ارزش آن را محاسبه کنید.
  • اگر ارزش طلب شما کمتر بیست میلیون تومان است به شورای حل اختلاف و اگر بیشتر از آن است به دادگاه باید مراجعه نمایید. البته قبل از آن بهتر است به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید و در آنجا شکایت خود را ثبت نمایید.
  • یک دادخواست باید تنظیم کنید که برای اینکار می توانید از وکیل کمک بگیرید. در ادامه جهت آشنایی شما با نحوه نوشتن دادخواست در این زمینه یک نمونه متن دادخواست مطالبه طلب بدون مدرک ارسال می نماییم.

نمونه دادخواست مطالبه وجه به استناد شهادت شهو


ریاست محترم مجتمع قضایی…/ دادگستری شهرستان…/ دادگاه عمومی بخش، محل اقامت خوانده و یا محل انجام تعهد………

با سلام و احترام، با توجه به اینکه بر اساس دادخواست تقدیمی، اینجانب به شرح زیر از خوانده محترم طلبکار هستم، شرح دادخواست تقدیم می‌شود:

اینجانب در تاریخ ۵/۳/۹۹ مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰ تومان به خوانده به عنوان قرض پرداخت نمودم و بدون دریافت رسید یا مدرکی مقرر شد ایشان یک ماه بعد این مبلغ را به بنده بازگرداند ولی در موعد مقرر از پرداخت امتناع نمود و تنها مدرکی که من از ایشان دارم شاهدی می باشد که هنگام پرداخت پول بنده به ایشان حضور داشت.

با توجه به خلف وعده خوانده، با ارسال اظهارنامه قانونی، از وی انجام تعهد را خواستار شدم. در پاسخ به اظهارنامه قانونی، خوانده اقرار به دریافت وجه نمود ولی از پرداخت ان نیز استنکاف نمود.

با توجه به اینکه شرط داوری تعیین شده بود و اینجانب در اظهارنامه ارسالی، عدم تمایل خود برای ارجاع به داوری را اعلام نمودم و خوانده نیز عدول از شرط داوری را پذیرفته است، با تقدیم دادخواست حاضر و مستندات پیوست، تقاضای صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون تومان را به عنوان اصل خواسته و پرداخت خسارت تاخیر تادیه از تاریخ ابلاغ اظهارنامه تا زمان اجرای حکم و پرداخت هزینه‌های دادرسی را دارم.

با احترام مجدد. خواهان (امضا)

نتیجه گیری مبحث دریافت طلب بدون مدرک

در پایان باید گفت که برای دریافت طلب از سوی طلبکار به هر حال باید مدرکی وجود داشته باشد. در حقیقت مطالبه طلب بدون مدرک امکان پذیر نیست. بلکه حداقل باید نوعی مدرک شفاهی یا هرچه دال بر ادعای طلب از سوی طلبکار است وجود داشته باشد.

ممکن است که مدرک به صورت نوشته کتبی یا امضا نباشد. اما باید مدرکی مانند اقرار خود مدیون یا سوگند یا شهادت وجود داشته باشد تا بتوان دین را اثبات کرد.

پرسش و پاسخ

توسل به اقرار بدهکار، شهادت شهود، ارسال اظهارنامه، سوگند و اماره قضایی.

خیر در حال باید یک مدرکی اعم از کتبی یا شفاهی وجود داشته باشد.

صدای ضبط شده مدیون پشت تلفن مبنی بر اقرار وی به وجود طلب دلیل نمی باشد اما با سایر امارات می تواند علم قاضی را تشکیل دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
152 نظرات
  1. مرادی می گوید

    سلام من باغی رو فروختم به کسی که در پرداخت پول کم لطفی کرد و منو پیچوند و با پیامک همش تاریخ را جلو و عقب کرد حتی زمینی امانت به صورت سه دونگ به نامم زد تا روزی که پول رو بهم بده اظهار نامه هم فرستادم ولی جوابی نداد شکایت کیفری کردم برائت گرفت برا کلاهبرداری الان میخوام حقوقی شکایت کنم به نتیجه میرسم ممنونم از شما

  2. علی علیزاده می گوید

    سلام خسته نباشید اقا برای ما یه باغ پیدا کردن برم اونجا به اعنوان سرایدار رفتم بعد یکم کارش مونده بود قرارشد من انجام بدم آخرتم م شد ب طبق فاکتور هرچی خرج شده پرداخت کنن فاکتور گرفتن ازم بعد گفتن نمیدیم برو شکایت کن از وانجام انداختن بیرون من الان اواره شدم پول هم ندارم خونه بگیرم ایا میتونم پولم بگیرم

    1. وکیل تاپ می گوید

      اکر قراردادی در بین نباشه اثبات مشکل است

  3. مرتضی می گوید

    سلام و خدا قوت، دست بنده از روی اعتماد حدود ۲۲۰ میلیون بدون سفته یا رسیدی به من داده و خواسته که در بورس برایش کار بکنم و ماهیانه سودی به او بپردازم ولی متاسفانه با توجه به ریزش بورس این امر محقق نشد و دوست بنده تصمیم به شکایت گرفته که پولش رو از من بگیرد! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگرشما دریافت مبلغ راقبول داشنه باشید باید به طرف مقابل خودتان عودت نمایید واگرهیچ ادله مبنی بر پرداخت به شما نداشته باشند به عنوان اخرین نوع ادله میتوانند باستناد به سوگند یا شهادت شهود اگر موجود باشد نسبت به استرداد مبلغ پرداختی اقدام نمایند

  4. علی می گوید

    سلام خدمت شما من برای شخصی با کنباین گندم درو کردم و با وی به صورت حرف قیمت را تموم کردم روی هر هکتار ۶۰۰۰۰۰ هزار تومان و ۱۰۰ هکتار براش گندم درو کردم و موقعی حساب میگه من هکتاری ۳۰۰۰۰۰ بیشتر نمیدم هیچ مدرک ندارم راهنمایم کنید چه جوری پولم را از این طرف بگیرم

  5. اکرم میرزایی می گوید

    سلام من یک معازه نانوایی اجاره کردم ومبلع ۶۰ میلیون پول دادم وقرداد به نام پدر شوهرم نوشتم الان پول ور داشت ونمیده من شاهد وفیش بانکی که به حساب احاره داره قبلی بود دا م

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید اقدام به مطالبه نمایید

  6. رخشانی می گوید

    سلام،اینجانبان ۴ورثه هستیم که زمین اوقافی رو واگذار کردیم .اقدام به تنظیم سند کردیم.روزی که در محضرهمراه متولی زمین حاضرشدیم خریدارکه ۳برادرهستندبعدازیک ساعت و نیم تاخیررسیدندموقع امضاگفتندنتونستن پول ازبانک بیارن و باهزار قول وقسم که تا صبح ساعت ۹واریز می‌کنن.روحساب آشنایی قبول وامضاکردیم.این قضیه برای ۷روز پیش است.حالاامروز وفردا میکنه.خواهش میکنم راهنماییم کنید.ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید دادخواست مطالبه ثمن نمایید

  7. فهد حزباوی می گوید

    سلام من ی شاکی علیه من شکایت کرده که مبلغی ۵۰ملیون ب تومان ب حساب شخصی دیگری واریز کرده ومن از ای پول استفاده کردم ن رسیدی ن اقرار نامه ن هیچ مدرک علیه من وطرف اول که پول واریز شده ب حسابش با من خصومت داشته در پرونده دیگر بوده متعلق ب ضمانت وام بوده که من ضامنش بودم وخود شاکی خصومت هم داشته بعنوان شاهد معارض در پرونده دیگری من باید چکار کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بایستی ثابت شود اشتباه در پرداخت بوده

  8. مسعود می گوید

    سلام
    من برج هفت سال نود و شش کاری یک پروژه‌ای را شروع کردم و تا اوایل سال نود و هشت کار را تمام اش کردم و درپایان طلبم به مبلغ ۵۳میلیون روی صاحبکار ماند و از آن مبلغ ۳۸میلیون برایم پرداخت و باقی طلبم را امروز و فردا میکندو میپچاند من متاسفانه قرارداد هم ندارم البته برگه صورت حساب دارم و همین طور کپی از برگه چکهای که از ایشان دریافت کردم تایه حدودی مستند دارم لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم ؟؟؟؟؟

  9. سمانه داودی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من حدود ۶ سال پیش ازدواج کردم و در دوران عقد به شوهرم بخاطر اجاره کردن مغازه مقداری سکه و طلا به ارزش ۳۰ میلیون همراه با فاکتور دادم که بفروشه و کسب و کار راه بندازه ولی بعد از گرفتن طلاها دیدم هیج کاری انجام نداد و دعوامون شد باهم که ایشون هم بخاطر اینکه اعتماد منو جلب کنه سه برابر قیمت طلا بهم سفته داد بدون تاریخ امضا داره و آدرس و کد ملی خودش هم هست پدرش به هم به عنوان ضامن امضا کردند پشت سفته رو ولی بجز همین سفته هیچ مدرک دیکه ای ندارم ازشون آیا میتونم اقدام کنم الان در خال حاضر فراری هستند. منزل رو دو سال هست ترک‌کردند .

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله میتوانید

  10. مهرزاد می گوید

    سلام .من ۳۰ میلیون از شخصی گرفتم و ماهیانه تا به امروز ۳۶ ماه ماهی ۱۹۰۰ به عنوان سود بهش دادم تقریبا ۷۵ میلیون سود بش دادم .الان میگه من ۱۵۰ میلیون میخام .هیچ مدرک و قراردادی هم نداره حتی ۳۰ تومن رو به حساب کارت دوستم ریخت .ولی من قبول دارم سی تا بدهکارم ..بهش میگم ۳۰ تات امادست بیا بهت بدم میگه تورم شد ۱۵۰ تا میخام درصورتیکه هز ماه ۱۹۰۰ براش واریز میکردم به عنوان سود ۳۰ میلیون ..اومد ماشینمو دزدید در مغازه ..چطور باید شکایت کنم ماشینو ازش پس بگیرم .۱۱۰ هم زنگ‌زدم صورتجلسه شد برادرش اومد کلانتری گفت طلبکارشه ..کلانتری هم نوشت اختلااف مالی ..الان ۱۵ روزه ماشین رو برد قائم کرد ..چطور باید ماشینو پس بگیرم .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما سوددادین پس اصل مبلغ بایستی بدین نه خسارتش را چون پول بابت سودش بوده اشت نه قرض

  11. بابک زینالی می گوید

    باسلام،،،اگه بنده یک خودروی وکالتی خریداری کنم،،،و این خودرو مربوط به یک کلاه برداری در گذشته باشد بنده نیز شریک جرم محسوب میشم؟خودرو هم از فامیل دارم میخرم،،،خبری هم ندارم که ایشون ماشینو تو چه معامله ای از چه کسی برداشته،،،درکل نمیدونم با کلاهبرداری خریده یه چی،،،،درضمن وکالت هم گرفته از طرف،،،و بنده هم به عنوان طلبی که ۱۰ سال پیش بهش دادم ماشینو ازش برمی دارم حالا ما باید قولنامه داشته باشیم که یه زمانی من پول به قرض دادم،،،لطفا راهنمایی کنین،،،اگه پای بنده به خاطر این معامله میوفته دادگاه،صرف نظر کنم از برداشتن این ماشین به عنوان طلبم

  12. ارمغان نظری می گوید

    سلام خسته نباشید ، پدر من چند سال پیش زمینی به متراژ ۲۰۰متر در روستا به عمه بنده فروخت. عمه من برای اینکه پروانه ساخت بگیره به ۳۰۰ متر زمین احتیاج داشت و بعد میخواست بفروشه زمینو. پدر من ۱۰۰ متر دیگه زمین بهش داد همراه با فروشنامه اما بابت این ۱۰۰ متر پولی دریافت نکرد ،به صورت شفاهی بین خودشون قرار گذاشتن که هر موقع عمه من اون ۳۰۰ متر زمین رو فروخت بابت اون صد متر به پدر بنده طبق نرخ همون فروش بهش پول بپردازه.
    الان فقط نصف پول رو بهش پرداخته
    پدرم شهود هم داره
    اما دادگاه رای رو به پدرم نداد
    الان اعتراض کنه جای امیدواری هست که بتونه ثابت کنه ؟

  13. بهنام برزگر می گوید

    سلام من ماشینی فروختم ولی متاسفانه سند زدم وکالت فروش الان طرف ۶۲ملیون نمیده بهم چطور میتونم اثبات کنم شاهد هم دارم ممنون از راهنمایتون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دادخواست مطالبه طلب طرح نمایید

  14. مریم می گوید

    سلام‌من‌مادرشوهرم‌بعدفوت‌همسرش‌هرچی‌پول‌طلا‌داشت‌بدون‌مدرک‌بعنوان‌امانت‌به‌بچهاش‌داد‌حالا‌بعد‌فوتش‌طوری‌رفتارمیکنن‌انگاربدهکارورثه‌نیستن‌وبه‌روی‌خودشون‌نمیارن‌آیاراهی‌هست‌ورثه‌به‌ارثشون‌برسن

  15. حمید می گوید

    با سلام واحترام.سال نو شما مبارک . من از شخصی مدرک نوشتن دارم وان نوشته رو تایپ کردم که چقدر بهشون دادم وازشون امضا واثر انگشت دارم وتمام مشخصات ایشون در ان نامه هست میتونم ازشون شکایت کنم وبه حقم میرسم ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله میتوانید

  16. محمد می گوید

    سلام یکی از من بدوت مدرک نه چک وسفته ونه قراری الزامی وخلاصه هیچ مدرکی نداره فقط چندتا پیام داره وشاید صدام رو ضبط کرده وشوهر این خانم کلی فهش ناسزا بارم کرده چگونه شکایت کنم تا مطالبه جق نمایم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید مطالبه طلب نمایید وشکایتی به جهت توهین مطرح نمایید

  17. جوادحامد می گوید

    سلام‌من‌درسال‌۹۸مبلغ‌۷۹ملیون‌تومان‌یک‌برگ‌چک‌بین‌بانکی‌‌که‌بابت‌فروش‌
    منزل‌مسکونی‌ام‌بودرابه‌یکی‌ازدوستانم‌
    که‌به‌اواعتمادداشتم‌دادم‌که‌به‌حسابم
    واریز‌کنه‌ولی‌ایشان‌به‌حساب‌خودش‌
    واریزکرده‌والان‌پانزده‌ماهه‌که‌امروزوفردا
    میکنه‌وطلب‌من‌رانمیده‌من‌باپدرش‌
    صحبت‌کردم‌گفت‌من‌آبرومندم‌وپول‌تو
    رامیدهم‌اما‌هنوزخبری‌نشده‌هرچه‌زنگ
    میزنم‌منو‌باوعده‌ووعیدسرکارمیزارند‌
    دیگه‌خسته‌شدم‌میخوام‌ازطریق‌قانون
    اقدام‌کنم‌ومدرکم‌همان‌چک‌بین‌بانکی‌که
    به‌تاریخ‌۱۸/۹/۹۸صادرشده‌وطرف‌به
    حساب‌خودش‌واریزنموده‌است‌آیامن
    میتوانم‌ازوی‌شکایت‌وطلبم‌رانقدکنم

  18. ارمین می گوید

    سلام مبلغ ۳۳۰میلیون به اقای جهت کار در بورس دادم با ۱۲/ماهیانه. ماه بعد ۳۷۰میلیون شد. و با دست خودشخص امضا وشاهد هم امضا نمودن تا برج ۱۱که وقت تسفیه حساب طرف گفتش ندارم وفقط اصل پول را میدهم. من. هم در قرداد جدید تا برج یک. بعنوان امانت بهش دادم بازم کلمه ندارم و فقط ۳۳۰میلیون اصلی را میدهم و برگه اخری امضا من.نیست و.جعل لطفا راهنمایی بفرمایید.

  19. مهدی می گوید

    سلام وقت شما بخیر، من از کسی پول طلب دارم ولی اصلا برام مهم نیست، فقط میخوام به مرحله ای برسه که دست رو قرآن بذاره که به من بدهکار نیست، همین برام کافیه، میخوام بدونم امکان این کار رو دارم و باید چیکار کنم؟
    ممنون از شما بزرگواران

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  20. داودمحمدی می گوید

    سلام خسته نباشید من دادشم رفته ترکیه بعد یکی از دوستانم بهم پیشنهاد داد که دادشم از ترکیه ببره ایتالیا ما دوسوم پول دادیم دوستم ترکیه هستش پدرش ضامن شد حالا نه دادشمو رد کرده نه پول میده تنها چیزی که دارم شاهد میشه از طریق دادگاه اقدام کرد

  21. ارسطو فلاحی می گوید

    سلام روز بخیر من ۷ماه پیش با رفیقم تو مرز بانه بارخارجی خریدیم تا تو تهران بفروشیم ولی طرفی که از من خرید چون همیشه بهش بار میدادم هیچ مدارکی ازش نمیگرفتم و هربار خوش قول بود ولی این بار ۵۰میلیون بهش بار دادم و الان ۷ماه منو اذیت میکن و پول نمیده ونصف این پولم مال دوستم و الان بهم فشار آورده میگه پولمو میخوام و منم ندارم بهش بدم و میگه ازت شکایت میکنم و هیچ مدارکی ازمن ندار واز حساب دوست خودش برای من واریز کرده ولی من بهش پیام دادم که الان ندارم و میگه پیاماتون نگه داشتم میبرم دادگاه خواهشم یه راهنمایم کنید چکار کنم تشکر اگه جواب بدین

  22. محمود می گوید

    سلام من سال ۹۸ گوسفندبه مبلغ ۱۰۹میلیون به کسی دادم قراربوده ۱۰روزه پول رابده هیچ مدرکی ندارم حالا من باید چکار کنم به پولم برسم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید داداخواست مطالبه ثمن نمایید واگزهیچ مدرکی نداشته باشین تنها ادله شما سوگندمیباشد

  23. محمد امین می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    میشه زمین وقفی را باز پس گرفت
    اگه میشه چجوری لطفاً راهنمایی کنید
    ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام وقف ملک باعث خروج مالکیت از تصرف مالک میشودبه نوعی فک ملک صورت میگیرد پس نمیتواند اقدام به باز پس گیری مال
      وقفی اقدام نمایید

  24. هنگامه می گوید

    سلام.من از آبان سال ۹۸ به مدت ۱۲ماه هرماه ۴۰۰هزارتومان به حساب شخصی واریز میکردم به امید گرفتن وام خانگی ولی تا الان پول بنده را پس نمی دهد تمام رسیدهای بانکی و رسید آپ هارا دارم برای شکایت کردن همین مدارک کافیست؟یا باید رسیده تایید شده از بانک بگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام براساس پرینتی ازبانک میتوانید اقدام به استرداد وجوه پرداختی اقدام نماید وباید اثبات شود که پرداخت براساس تبرع یا مجانی نبوده باشد وگرنه قابل استردادنیست مگرتوسل به سوگند شوید

  25. فاطمه حسینی می گوید

    سلام. من بافردی که کار پرورش گل میکرداز تیرماه۹۹ شروع به کار نمودم بطوریکه ایشان از من پول میگرفتند و کار انجام میدادند و در مهلتی مقرر پول با سودش را بمن برمیگرداندند و پول را بصورت کارت به کارت بنام فردی دیگر میریختم چون میگفتند کارت ملی هنوز نگرفته ام نمیتوانم حساب باز کنم و همینطور اعتماد مرا جلب کرد تا اینکه مبلغ به صدمیلیون تومان رسید با ترفندی از ایشان یک سفته که آدرس ندارد از ایشان بدون تاریخ گرفتم و نوشته ای گرفتم که من هشتاد میلیون به ایشان داده ام الان ادعا میکند که نمیتوانم پولی بشما بدهم ایشان اظهار میدارد که زمینی در خمین اجاره کرده و گل میکارد آیا این مدارک قابل طرح در دادگاه است یا شورای حل اختلاف؟ آیا میتوانم به پولم با خسارت دیرکرد برسم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید بااثبات شهادت شهودنسبت به مطالبه طلب دادخواست به طرفیت طرف دعوا طرح نمایید

  26. جواد تحویلی می گوید

    با سلام؛ بنده مبلغ تقریبا پانزده میلیون به یکی از دوستانم بایت شراکت در کار قرض دادم. شراکت ما صورت نگرفت و او شفاهی سه هفته از بنده مهلت خواست! من هم سه هفته به ایشان مهلت دادم! تنها مدرکی که از ایشان دارم ، تراکنش بانکی از اپلیکیشن آپ است. که نام و نام خانوادگی و شماره کارت ایشان است که در تلفن همراه من موجود است. خواستم بدونم که آیا این تراکنش واریزی مبلغ ، میتونه مدرکی دال بر اثبات طلب بنده باشه یا خیر. مچکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: میتوانید با استفاده ازرسید به عنوان سند عادی اقدام نمایید.

  27. محمدیوسف محسنی می گوید

    باسلام وقبولی طاعات بنده حدود۵ماه قبل ۳عدد سکه تمام بهار ازادی متعلق به خودم را به دوستم دادم که بفروشد وبا پولش مشکلش را حل کند و مبلغ کل ان را که ۳۲میلیون مشخص کردیم ۵ماهه به بنده مسترد کند ولی ایشان ۱۴میلیون به حساب بنده ریخته والباقی را واریز نکرده وبنده بدلیل حفظ حرمت پدر مرحوم ایشان اقدامی نکردم در صورتی که رسید امضاشده واثرانگشت ایشان را دارم ودر حال حاضر ایشان به بنده تهمت بدهکاری من را میزند وبدهکاری خود را انکار میکند وپیامک میدهد که پول من را بدهید ضمن اینکه شواهد نشانگر این است چند وقتی دچار اعتیاد شده لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله میتوانید براساس همان نوشته اقدام نمایید.

  28. محمد سلیمانی می گوید

    سلام سال ۹۸ پولیکه سهم ارث خواهرم بود به کارت شوهرش واریز کردم و پرینت ش دستم ه.حال خواهرم طلاق توافقی داده و شوهرش زیر بار نمیره که بدهکاره قبول نداره آیا طبق بذل مهریه میتونه پولش و پس بگیره خواهشمندم راهنمایی کنید متشکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله اگر دلیل ومدرکی دا بر وجود طلب داشته می توانند در خواست مطالبه طلب نمایند.

  29. امين می گوید

    سلام خسته نباشيد من ماشينمو توي بنگاه فروختم بدون اينکه پولي بگيرم قول نامه رو امضا کردم و زير قول نامه ام سفيد بود بخاطر تنگي وقت رفتيم محضر و سند زديم و وکالت تام براي تعويض پلاکم دادم بهش الان ۵ ميليون پولو از اون مبلغي که نهايي کرديم و تو قول نامه نوشتيم و نميده و با اينکه زير قول نامه خالي بود آيا من ميتونم پولمو بگيرم ؟ در ضمن قول نامه ام بهم نداده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر بتوانید با شرایط موجود اثبات وقایع نمایید می توانید اقدام نمایید.

  30. امیر محمدی می گوید

    سلام من حدود ۸ روز برای یک نفر کارگری کردم و حدود ۸۰۰ هزار تومان به من بدهکار است ولی پول من رو نمیدهد .من باید چی کار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید براساس مدارک اظهاری خود نسبت به وصول ان اقدام نمایید.

  31. زهرا علوی می گوید

    سلام من آرایشگر هستم یک خانمی به سالن من مراجعه کردند و من براشون خدمات انجام دادم ایشون گفتند پول خدمات رو برای من واریز میکنند اما بعد واریز نکردند و جواب تلفن من روهم ندادند راهی برای شکایت من هست؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دادخواست مطالبه طلب به شورای حل اختلاف تقدیم نمایید.

  32. حسین می گوید

    ۴سال برای پدرم بادونفرازفرزندانم وماشین باری درکشاورزی وحتی تمام کارهای شخصی کارکردم.یکی ازبرادران که تسلط کاملی روی پدرداردعوایدومحصول رابنام پدرولی خودش برده وسهم وکارکرد مرانداده اند؟وقبول ندارند؟ادعای سهم میکنم هردوانکاردارند؟
    میخام اظهارنامه بدهم؟ چگونه و مبلغ دقیق هم ندارم

  33. معصومه اسماعیلیان می گوید

    سلام من به یکی ده میلیون دستی و به حسابشم پول ریختم کم زیاد الان یک سال ونیم مگم بیا پولمو بده مگه توبه من پولی ندادی موندم چکار کنم شب روزم گریه دوستش شاهد ولی مگه به من ربطی نداره چطوری میتونم پولمو ازش بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید دعوای مطالبه طلب کرده و به جای شاهد در خواست سوگند از طرف مقابل نمایید.

  34. مهسا می گوید

    شخصی من باب کمک به من مبلغی پرداخت کرده حدود ۵میلیون و حال درخواست داره مبلغ رو برگردونم و میگه با عنوان کلاهبرداری شکایت میکنم در حالی ک کمک مالی کرده بوده و نه من مدرکی دارم ک ثابت کنم نه ایشون ب جز همان رسید ک اون مبلغ رو هم برای من واریز نکرده. الان چه کار باید کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید اثبات نمایید بابت قرض بوده این مبلغ.

  35. رامین می گوید

    سلاموخسته نباشید یکی ازم شکایت کرده بابت مطالبه وجه البته تو مراحله مختلف برام پول زده بعد مدارکشم فقط پرینت بانک هست میتونه کاری کنه یا نه چون من گفتم طلب داشتم گرفتم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید ثابت شود بابت بدهی بوده وگرنه قابل استرداد می باشد.

  36. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر ما از یه آشنا خونه ای خریدیم
    و ایشون بخاطر اینکه باهم فامیل هستیم و اینکه اشناهستیم و به هم اطمینان داریم هیچ دست نوشته ای به ما نداد و پول رو تمام و کمال ازما گرفت .الان خونه رو به یکی دیگه فروخته و به ما میگه بیاید پولتونو بدم‌.ما باید چیکار کنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت انتقال مال غیر شکایت نمایید.

  37. امین می گوید

    باسلام و خداقوت . یه خانم به پدر بنده مبلغی پول داده پدر من ۵ سال است که فوت شده حالا این خانم اومده و بدون مدرکی و نوشته ای هروز من را تهدید به شکایت میکند میگه ۱۹۰ گرم طلا بوده و غیره من چکاری باید انجام دهم میگن خونه ات رو بفروش پول من را بده ایشون پولی هم قبلا دادن از روی رضایت دادن و کسی از ایشون پولی نمیخواسته چندین بار هم خودشون لفضی گفتن حتی به خود بنده البته ایشون متاهل هستن و با پدر بنده که در قید حیات نیستن به قول خودشون برادر بزرگش بودن حتی پولی را به بنده داد بعداز مرگ پدرم که بدهی های پدرم رو صاف کنم وخودشان گفتن ارزش ایشون برام والاست و برادرم بودن و با رضایت خودم این مبلغ رو پرداخت کردم الان میگن شما جادوگر هستین و من را جادو کردین من چه کنم ممنون میشم کمکم کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نمی تواند بدون مدرک ادعایی نسبت به بدهی داشته باشد.

  38. محمودشاکری می گوید

    سلام خسته نباشید من توی میدون تره بارکار میکنم و بر حسب اعتماد به مشتریان نسیه میدادم هر چند وقت یکبار طرف حسابش رو تسویه میکرد تا اینکه با شریکش ب مشکل خوردن الان هیچ مدرکی ندارم و طرف ب من۲۴میلیون تومن بدهکاره چگونه میتوانم طلبم رو از طرف پس بگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      برای دریافت طلب از سوی طلبکار به هر حال باید مدرکی وجود داشته باشد. در حقیقت مطالبه طلب بدون مدرک امکان پذیر نیست بلکه حداقل باید نوعی مدرک شفاهی یا هرچه دال بر ادعای طلب از سوی طلبکار است وجود داشته باشد. با این وجود جهت کسب اطلاعات دقیق تر از وکلای متخصص ما در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. موفق و موید باشید.

  39. دانیال می گوید

    با سلام‌و‌خسته نباشید بنده یه کارگاه در و پنجره دوجداره با یک‌نفر دیگر شریک شدیم و از جایی که به شریکم اعتماد کامل داشتم وصول طلبکاری و دریافتی ها رو ایشون انجام‌میداد و بعد از چند وقت متوجه دزدی ایشون شدم‌ و درگیر شدیم باهم اما این وسط دو قطعه زمین و ۲۰ میلیون طلب من از سال ۹۷ از ایشون بوده که زمینها رو‌بنام پدر و مادر خودش زده بود که گفته بود بعد از فروش سهم منو میده بنده حالا میخام‌ شکایت کنم و هیچ‌ مدرکی ندارم بجز چند نفر شاهد که من از شریکم کلی طلب داشتم حالا میتونم پولمو پس بگیرم یا نه؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      بله با توسل به اقرار بدهکار، شهادت شهود، ارسال اظهارنامه، سوگند و اماره قضایی، این امر امکانپذیر است. شما می توانید اطلاعات تکمیلی درخصوص مطالبه طلب و شرایط آن را از طریق تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ دریافت نمایید.

  40. بابک می گوید

    با سلام من از سال ۹۵ تا برج ۵ سال ۹۹ مبلغ ۳۰۰ میلیون جهت خانمی ک قرار بود با هم ازدواج کنیم هزینه کردم جهت تحصیلش در مقطع دکتری تو این مدت بر اثر یک سری بحث ها از من به شیوه خودش در دفترخانه ای اقرار گرفته است ک من هیچ طلبی از ایشان ندارم ‌‌حالا هم زده زیر همه قول و قرارها چون پشتش به همه اون دست خط گرمه البته ۱۰۰ میلیون آن مبلغ بعد از اقرار بوده ، البته هم پیامک های درخواست‌های پول موجود می‌باشد و هم در چندین مورد صدای ضبط شده ش که اذعان دارد به من بدهکار است . لطفا راهنمایی کنید در ضمن بیش از ۱۰ شهود هم دارم . با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      میتوانید با مراجعه به دادگاه حقوقی و تقدیم دادخواست مطالبه وجه یا مطالبه طلب نمایید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکیل متخصص وکیل تاپ در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  41. اکبری می گوید

    باسلام.حدود یکسال پیش پسردایی بنده از من درخواست کردن که بدلیل شرایط بداقتصادی و قرض و بدهی که داشتن ، وامی رو به اسم خودم بگیرم و به ایشون پرداخت کنم.من هم بر اساس دلسوزی و اعتماد و خویشاوندی بدون دریافت هیچ تضمینی یا چک و یا سفته ای وام رو گرفتم و به حساب ایشان واریز کردم.ایشان چندقسط اول رو پرداخت کردن اما الان میگه که دیگه واریز نمیکنم و به من میگه هیچ مدرکی دال بر اثبات این قضیه نداری.خواستم ببینم چطور میتونم به حقم برسم.آیا کاری میتونم انجام بدم؟ باید چیکارکنم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حتما برای این کار بایستی با وکیل مشاوره نمایید تا بتوانید مشکل را حل نمایید چون خودتان نمی توانید کاری انجام دهید براین مشاوره با شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰تماس بگیرید.

  42. فهیمه می گوید

    من پولمو دو دستی خودم دادم از کارت خودم برداشت شده و اینکه با تهدید بوده اما برای اثبات تهدیدم‌چیزی ندارم باید چیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید مدرکی برای ادعای خودتان داشته باشید وگرنه باید به سوگند متوسل شوید تا از این گزینه برای اثبات ادعای خودتان استفاده نمایید.

  43. رمضان قدیری می گوید

    سلام بنده مغازه عمده فروشی میوه دارم و شخصی برای تهیه میوه مغازه اش سه سال از بنده میوه خریداری می‌کرد که طی این سه سال مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان حسای دفتری پیش بنده باز کرده که فقط چگونگی این بدهی را فقط در دفتر روزانه ثبت کردم و هیچ مدرک دیگری برای اثبات ای بدهی ایشان به من ندارم خواهشمندم برای دریافت ای بدهی از ایشان راهنمایی بفرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:شما حتما باید توسط یک وکیل متخصص مشاوره تلفنی نمایید اثبات این امر کار یک وکیل هست ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  44. Raha می گوید

    درود.خسته نباشید.آیا وجهی که در مقابل صیغه ی لفظی پرداخت شده قابل استرداد است؟
    و آیا پولی که با رضایت به کسی داده شده در قبال هدیه ای که متقابلا داده شده قابل استرداده؟؟ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:برای صیغه نکاح موقت باشد چون به عنوان مهریه بوده نمی توان استرداد کرد ولی اگر هبه یا بخشش باشد و عین مال موجود باشد می توان استرداد کرد و در خصوص نکاح دائم جز اموالی باشد که نگه داری و مصرف شدنی نیست می توان استرداد کرد و درصورت تلف شدن نیز می توان قیمت ان را دریافت کرد و اگر جدایی در این مدت بخاطر فوت باشد در صورت تلف نمی توان قیمت را دریافت کرد و باید نوع مال مشخص باشد که چه بوده است تا دقیق بتوان نسبت به ان تصمیم گرفت.

  45. Reza می گوید

    با سلام از اساتید گرامی
    بنده یک قرارداد مشارکت با شخصی در خصوص خرید وفروش یکساله منعقد کردیم در دو نسخه که بعد از ۸ماه ادعای مبلغش رو کرد باکلی روش و ترند مارو مجبور کرد کالا رو با ضرر بفروشیم و پول ایشان که در قبالش سفته بهش داده بودم پس بدم و سفته ها و قرارداد رو پس بگیرم حالا بعد از مدتی ادعا دارد که مبلغ مت دریافت نکردم و پول رو به نرخ روز باید میدادی کار به شکایت کشیده
    آیا ایشان باوجود اینکه مبلغ بصورت فیزیکی نقدی ارز داده شده و هر بار بعد از پرداخت سفته ها رو پس دادن و درحال حاضر اوراق و مدارک ضمانت پرداخت که سفته بود نزد من هست میتواند ادعای پول بکند .
    آیا من نیز باید شکایت بکنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر از همه ای دوستانی که راهنمایی میکنند خیلی واجبه لطفا راهنمایی کنید .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر شکایتی صورت بگیرد شما با وجود سفته ها و یا اگر رسیدی در این خصوص داشته باشید به ان ها استناد نمایید و اینکه با وجود ادعای این شخص باید ثابت نماید که علت در یافت مبلغ به نرخ روز چه بوده است و می توانید برای مشاوره با وکیل با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰تماس بگیرید.

  46. جاوید می گوید

    ۴ ماه پیش با دوست نزدیکم قرار شد مبلغ ۲۰۰ تومن به دوست رفیقم بدهیم ولی اسم من نباشد تا در ازای ان وبنا به گفته رفیقم در ۳ ماه دوبرابر پول را دریافت کنیم ، بنده نیز مبلغ ۶۰ تومن با رسید بانکی به حساب نفر سوم و ۳۰ تومن با رسید به حساب دوست نزدیکم زدم، ولی اکنون نفر سوم میگوید که با من طرف حساب نیست، دوست نزدیکم هم میگوید باید در ضرر هم شریک باشی در حالی که تا حالا یک ۱۰۰۰ تومنی دیافت ننموده ام، به جز رسد واریز هیچ مدرکی ندارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید با وکیل مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  47. محمود می گوید

    سلام من برای یکنفر میز اداری درست کردم بدون قرارداد سه نفر کارکردم ۲۵ میلیون تومان الان حدود۷ ماهه داره مارو میپچونه ظاهرا چون قرداد نداریم نمیخواد پول بده لطفا راهنمایی بفرمایی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید دادخواست مطالبه طلب از طریق شورای حل اختلاف اقدام نمایید.

  48. عباس محمدی می گوید

    سلام من یکسال پیش پولی به که کسی قرض دادم که هنوز پس نداده و امروز فردا میکنه هم شاهد دارم و هم فیش واریزیه پولمو از طریق حساب بانکی

    آیا باز هم مشکلی برای گرفتن پولم خوهم داشت؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید برای مطالبه طلب از این شخص طرح دعوا نمایید.

  49. سعیدرستگاز می گوید

    سلام . بنده ۴ ماه پیش به یکی از دوستانم گوشی موبایل دادم که قرارشد ۵ روزه برای من چک بیاورد که متاسفانه امروز و فردا میکندو مبلغ رو که ۵ میلیون هست را نمیدهد. به عنوان مدرک فقط برادرم در هنگام معامله درمغازه بوده که شاهد موضوع بوده. ومدرک دیگه که فاکتور گوشی به اسم بنده چاپ شده واینکه صدای ضبط شده هم ازش دارم که میگه میارم میدم اگه شکایت کنم به جایی میرسم یانه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید در خواست مطالبه مبلغ را از ایشان مطالبه نماییدولی ابتدا می توانید یک اظهار نامه به این شخص بفرستیدواگر اقدامی نکرد مطالبه وجه نمایید.

  50. برهان می گوید

    باسلام خسته نباشید من دیروز یه ماشین خریدم شب بود منم به دلال گفتم که فردا صبح به تعمیرات نشون میدم گفت باشه ده تومن واریز کن بعد ماشین ببر منم واریز کردم صبح ماشین به صافکار نشون دادم گفت ماشین کلا ایراده چپه هستش رفتم بهش دادم.. الان که پولمو ازش می خوام می گه ندارم صبر کن قرارد هم دستکاری کرده بود چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق شورای حل اختلاف دادخواست مطالبه و استرداد وجه درخواست نمایید و تامین خواسته نیز درخواست نمایید تا مالش را توقیف کنن برای راهنمایی بیشتر از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره بگیرید.

  51. پروین می گوید

    سلام وقت شما بخیر.حدود ۱۰سال پیش دایی همسر من روی حساب همسرم وام گرفت و هیچ قسطی نداد ما تا حدودی قسط پرداخت کردیم حتی من ۱۵گرم طلا بابت اون اقساط فروختم.چندسال گذشت و ایشان نه تنها اقساط رو پرداخت نکرد بلکه جریمه‌ی وام هم اضافه شد.الان ضامن از همسر من شکایت کرده و ما مجبور به پرداخت وام شدیم.من چگونه می‌تونم هم بابت ۱۵گرم طلا و هم این پول اقدام کنم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما بعد از پرداخت اگر اذن در ضمان داشته باشید می توانید به شخصی که از طرفش ضامن شدید مراجعه نمایید ولی اگر اذن نداشته باشید بابت داراشدن بلاجهت از این فرد مطالبه اون مبلغ اون مبلغ را دریافت نمایید.برای راهنمایی بیشتر از طریق سامانه وکیل تاپ با وکلای انلاین مشاوره نمایید.

  52. امیر عبدالعلی پور می گوید

    سلام خسته نباشید بنده مبلغ ۱۳۰ میلیون به یکی از آشناهای نزدیک دادم بدون چک و سفته ای فقط شاهد دارم،چجوری میتوانم شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: با استناد با همان شهود موجود می توانید بابت قرضی که داده اید دعوای استرداد وجه طرح کرده و در دفاتر خدمات قضایی دعوای خودتان را ثبت نماییدبرای راهنمایی و کمک بیشتر از طریق سامانه وکیل تاپ با وکلای انلاین مشاوره نمایید.

  53. کمیل می گوید

    سلام و عرض ادب بنده حدود ۷ ماه پبش به رفیقم پول قرض دادم قرارشد یک ماهه بده ولی تاکنون پول بنده را نداده و تو پیامک هایی که بین ما رد و بدل شده اذعان داره که به من بده کار هست ولی هی امروز و فردا میکنه و بنده هم هم چند تا شاهد دارم هم اینکه رسیدی که به حساب ایشان پول واریز کردم لطفا راهنمایی کنید ممنون و تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا یک اظهارنامه به طرف بفرستید بابت مطالبه ان مبلغ و اگر بین خودتان بابت قرض قراردادی دارید ان را هم لحاظ نمایید و از تمامی پیامک هایی که دارید اسکرین شات بگیرید و نگه دارید می توانید با استناد به انها از این شخص علاوه بر پول خودتان از تاریخ مطالبه خسارت تاخیر تادیه نیز مطالبه نمایید.

  54. مینا می گوید

    سلام ساله۹۵ما ی باریو فروختیم به ارزش۶۰ملیون تومن بعد اون شخص یه شهره دیگس به ما ی چک هشت ملیونیه بی محل داد و ی مقدار پول ک ده تومنم نمیشد خرد خرد واریز کردو غیب شدن بعدم فراری شدن و الان متوجه شدیم ک برگشتن سره کارشون،الان ما به غیر از اون چکه بی محل و بار نامه چیزی نداریم ایا میشه اقدام کرد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: به استناد همان مستنداتی که دارید می توانید براساس چک و بارنامه اقدام به شکایت کرده و با تنظیم شکواییه وثبت شکایت در دفاتر خدمات قضایی برای رسیدگیو ثبت شکایت اقدام نمایید.

  55. محسن می گوید

    سلام و عرض ادب
    پدر بنده در روستا تعدادی گوسفند بدون مدرک به شخصی فروخته به ارزش پنجاه و هشت میلیون و قرار شده بعد از ۸ ماه مبلغ رو بده.الان بعد از این مدت شخص بدهکار فقط میگه چشم میدم. اما ظاهرا نمیخواد بده. ضمنا بعد از چند ماه از طرف دهیاری روستا یه برگه گرفته که شخص بدهکار هم امضا کرده. لطفا راهنمایی کنید.

  56. محسن می گوید

    سلام و عرض ادب
    پدر بنده در روستا تعدادی گوسفند بدون مدرک به شخصی فروخته به ارزش پنجاه و هشت میلیون و قرار شده بعد از ۸ ماه مبلغ رو بده.الان بعد از این مدت شخص بدهکار فقط میگه چشم میدم. اما ظاهرا نمیخواد بده. ضمنا بعد از چند ماه از طرف دهیاری روستا یه برگه رسید گرفته که شخص بدهکار هم امضا کرده. لطفا راهنمایی کنید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا به این شخص یک اظهار نامه ارسال نمایید ودر صورت عدم پرداخت دادخواست مطالبه طلب با استناد به ان رسید از دادگاه درخواست رسیدگی نمایید.

  57. پویا می گوید

    سلام
    بنده ۵۰ میلیون تومن به یک نفر قرض دادم و الان که باید پس بده امروز فردا میکنه.فقط رسید شبا بانک رو در اختیار دارم، میتونم پولم رو پس بگیرم یا خیر

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید دادخواستی تنظیم نمایید و استرداد مبلغ قرض را درخواست نمایید برای راهنمایی از طریق وکلای وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  58. مرتضی می گوید

    سلام
    من ده ماه پیش ۲۰ ملیون برای کسی در و پنجره ساختم ۵ میلیون واریز کرد کارو تحویل گرفت حالا ما بقی رو نمی‌دهد
    مدرکی هم ندارم
    شکایت کنم نتیجه میده

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید دادخواست الزام به پرداخت ثمن به دادگاه تقدیم نمایید برای راهنمایی از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  59. علی می گوید

    من با کسی وارد شراکت شدم بدون قرار داد و مبلغی رو برای خرید جنس به شرکت و شریک قبلیش واریز کردم ولی ایشون شراکت من رو انکار شد در دادگاه و با توجه به شاهد باز هم شراکت من رای نیاورد… الآن میخوام مطالبه وجه کنم هم از شرکت هم از شریک قبلیش میشه راهنمایی کنید

  60. طالب موسوی می گوید

    سلام جناب وکیل محترم بنده از رفیق ی ماشین قصدی گرفتم و با اعتمادی که به او دارم گفت بیا توی قول نامه امضا کن گفتم خب چرا قولنامه رو توش چیزی ننوشتی گفت برادر مگه به رفاقتم شک داری گفتم نه و من امضا کردم که بعدن خودش بنویسد بعد شرایط ما طوری بود که قرار بود نصف پول رو بهش بدم و نصف بقیه رو بعد سه ماه نه شرطی و نه سودی در کار نبود حالا من که خواستم ماشین رو بفروشم گفت من از میخرم بعد اومد با کمتر از قیمت بازار از خرید حالا به این کار ندارم اومده توی قول نامه نوشته که هر ماه ۳۰در صد سود میگیرم و منو رو اقفل کرده است و ۳۰ملیون تومن به من ضرر کرد من خواستم او را با شاقو بکشمش اینقدر ناراحت شدم ولی گفتم خانواده من چی میشه بعدش حالا رو اوردم به شما و به زور دارم خودم رو قانع میکنم چون از سادگی من سواستفاده شده منو رو اقفال کرده است خواهشا آقای وکیل خواهشا آقای وکیل خواهشا آقای وکیل محترم میتونی کمکم کنی حقم رو بگیرم هر چی که هزینش میشود میدم من بخاطر پول اینقدر عصبانی نیستم بخاطر این که خودش اول اومد از طریق رفاقت دوساله منو اقفال کرد. خواهشا قبل از اینکه خودم و خانواده خودم رو بدبخت کنم کمک میخام دوتا دختر دارم نمیخام برم زندان

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰تماس بگیرید تا با وکیل صحبت کنید.

  61. حمیدرضا می گوید

    سلام بنده یه ماشین شرایطی خریدم از این شرایط ۱۵ میلیون باقی مونده بود که ماشین توقیف شد صاحب سند ماشین آزاد کرد و قرار بود من ۱۵ میلیون بپردازم و ماشینو تحویل بگیرم ولی الان نه جوابه تلفنو میدن نه پیام، مدرک هم رسیدهای کارت به کارت که براشون زدمو دارم الان میشه شکایت کرد؟

  62. محمدرضا می گوید

    سلام وخسته نباشید جناب آقای زینالی …شخصی مدعی براین شده که به دوست بنده ۱۰۰عددسکه بهار آزادی داده برای انجام کارخلافی بدون هیچ مدرکی درصورتی‌ که واقعیت نداردآیامیتواندشاکی باشد.برای ادعاي خود…..ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید این شخص ادعای خودش را ثابت نماید در صورتی که نتواند اثبات نماید می توانید بابت افترا از این فرد شکایت نمایید

  63. عادل می گوید

    شخصی که من خیلی به اواعتماد داشتم مبلغ ۴۲۰۰دلار ارز تتر بعد از بازگشایی حساب صرافی من به حساب کیف پول الکترونیکی خودش واریز کرد و اظهار کرد با خرید رمز ارز دیگری سرمایه اولیهرابه سود برساند . اکنون بعد از یکسال اظهار میکند که تمام سرمایه ضرر شده و در این مدت هم هیچ اطلاعاتی به من نداده . مدرکی هم ندارم . چطور میتونم سرمایمو پس بگیرم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید مدارکی دال بر اثبات این موضوع ارائه نمایید بدون مدرک باید توسط دو تا شاهد بتوانید شکایت نمایید و در خصوص کلاهبرداری شکایت نمایید

  64. محمد داودآبادی می گوید

    سلام وخسته نباشید جناب من حدود۱۰۰ میلیون تومان به یکی از دوستان دادم که در معاملات خرید وفروش کارهای خود کارکند ودرصدی از سود خود به من بدهد البته پیشنهاد از سمت ایشون بود در معاملات ماه اول ودوم انجام شد ولی ایشون پول را جهت خرید دستگاه پودر سازی بدون هماهنگی من برده وشریک ایشون پول را برده الان دوماه که امروز وفردا میکنه اوایل که نمی گفت سرش کلاه گذاشتن ولی بعد که دید من فهمیدم خودش گفت که چه اتفاقی افتاده میگه پولتون میدم ولی من مقداری از این پول راقرض کردم ومدرکیم از این آقا نگرفتم فقط فیش واریزی وپیامهای که ردوبدل شده را دارم لطفا راهنمای کنید چکارکنم
    باتشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام:با استناد همان فیش و پیامک ها رد و بدل شده می توانید مطالبه مبلغی که قرض داده اید را مطالبه نمایید

  65. Rahimi می گوید

    سلام من اسفند سال ۱۴۰۰ یه کالایی رو به قیمت ۲۵۰۰۰۰۰تومن به یوی از همکارام فروختم ایشون ۱۵۰۰به عنوان بیانه پرداخت کردن و مابقی مبلغ رو امروز و فردا میکنن ، نه جواب تلفن بنده رو میده نه پیامم.
    کالایی که بهش فروختم ارزش مادی داشت و تا الان مقداری به قیمتش اضافه شده . از اونجایی که مابقی مول رو نداده میخواستم بدونم میتونم ازش شکایت کنم و بعلاوه باقی پول خسارت هم ازش بگیرم یا خیر؟ ایا امکان ترسوندش هست؟!

  66. حمید خان می گوید

    سلام بیست سال پیش دایی بنده برای دریافت وام از بانک برای کارخانه اش سند احتیاج داشت وپدرم سند خونه اش را بهش داد وضامنش شد حالا پس از مدت ۱۸ سال وعدم پرداخت وام بانک خانه پدرم را که سهل الوصول بوده مصادره وپدرم را آواره نموده است.والان نزدیک سه سال از آن ماجرا می گذره وداییم امروز وفردا میکنه که یه چیزی میفروشم وخونتون رو میخرم.وکاملا معلومه که نمی خواد بده وخودش نزدیک شش،هفت برابر خونه پدرم مال ومنال داره.در ضمن پدرم از روی اعتماد هیچ گونه مدرکی ازشون نداره ولی کل اقوام واطرافیان وحتی خیلی ادارات در جریان پروندش هستن.لطفا راهنمایی بفرمایید.

  67. فریبا طوسی می گوید

    با کسی در صنف طلا کار میکردم صحبت اعتماد پیش میاد و طرف به من میگه تو الان اگه من قبول داری بنویس مبلغ یک میلیارد بابت طلا بدهکارم ومن فکر نمی کردم دست نوشته شامل حقوقی باشد نوشتم بعد از مدتی به مشکل میخورم من به جرم ربا از طرف شکایت میکنم بعد طرف رسبد من که پشت یک فاکتور بوده ان رو وزن طلا می نویسد و دادخواست طلب میکند در صورتی که مغازه طلا فروشی دارای دوربین میباشد وفاکتور ی هم که نوشته مال مغازه ی قبلش بوده و شاهد های دورغ که از همکاری مغازه قبلش بودن امضا میکنند در صورتی که اصلا اونا اون جا نبودن واینکه دوباره وزن طلا و گرم طلا رو اضافه می نویسد وفاکتور رو اون روز پر نکرده مطمنم حالا باید چکار کنم چه جوری ثابت کنم که همچین چیزی نبوده ویکی دیگه اینکه طرف چکی که مال دوسال پیش بوده یادم رفته بگیرم پولش هم دادم اونهم با رسید گذاشته باید به چه عنوانی ازش شکایت کرد در داخل کیفری

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق وکیل باید اقدام نمایید

  68. بهزاد می گوید

    سلام وقت بخیر. دو تا گوشی پلمپ به همراه کد رجیستر، رو حساب اعتماد که تا شب پولشو واریز میکنه دادم. از فرداش هر وقت زنگ میزنم میگه پول نقد بهت دادم یادت نمیاد.
    ایا راهی هست تا بتونم شکایت کنم ؟
    فاکتور های گوشی ها به نام خودم هست.
    ولی کد رجیستر همراه جعبه بود پلمپ،،،
    کدو زده به نام خودش

  69. فاطمه می گوید

    سلام خداقوت من فروشنده کالای خواب هستم مادر و دختری از مغازه خرید کردن بعنوان همسایه بودن بهشون اعتماد شد و جنس داده شد الان چند ماه هست نسبت به تسویه حساب جنس گرفته شده کاهلی کرده تلفن رو برنمیدارن و حتی گفتن برین شکایت کنید چه راهی هست که ی ترسی تو دلشون بیفته بیان تسویه کنن مبلغ بدهی در حال حاضر سه میلیون میباشد . ممنون میشم راهنمایی بفرماین

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا یه اظهارنامه برایشان ارسال نمایید و در صورت بی توجهی از این افراد اقدام به ثبت شکایت نمایید

  70. ش می گوید

    سلام من بنگاه بارفروشی میدان ترباراجاره گرفتم وه برام پیاز فرستادن و حق العمل خودرا کسر کردم باقی وجه رابه حساب شخص فرستادم طبق صافی بار وپرند بانکی دارم صاحب پیاز شکایت کرد که نصف پول را فرستاده چون خودش آمده تحویل گرفته ارزش ۶۵۰ملیونه ۳۰۰ملیون فرستاده یعنی نصفش درسورتیکه من براساس حق العمل کاری اقدام به فروش پیاز نمودم وبعداز حق العمل خود مابقیه راواریز کردم شاهد داشت گفتن مادیدم که می‌آمد پیاز میبرد ولی نمی دانیم خریداری است یاحق العمل کاری کارشناس هم مدرکی از خاهان تاید نکرد ولی قاضی رای را به نفع خاهان صادر نمود آلان چه باید کرد ازاین قانون

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید پرینت پرداختی را به دادگاه ارائه نمایید و بگید که درصد حق العمل کاری چقدر بوده است

  71. اسماعیل می گوید

    سلام خسته نباشید من داماد داییم برای پیشرفت امور زندگی وپیشرفت برای ثبت نام ماشین ایران خودرواز من پول دریافت کرده به مبلغ ۱۵۰تومان یکسال پیش وغیر از واریزی برای شخص که معرفی کرده پول واریز کردم هیچ چیزی دستم نیست غیر ازمکالمات و پیام‌ها تا الان که ۱سال گذشته میگه کدوم پول و هیچ چیزی نبوده نیست برو هرکاری میخوای بکن به گفته آیا میتونم از چه طرقی شکایت کنم و پولم برسم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید به استناد مدارک موجود اقدام به مطالبه وجه نماید

  72. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید
    من حدود ٣٠٠ میلیون سال ٩٩ سهام خریدم به گفته یکی از آشنا ها و هیچ سر رشته ای هم نداشتم و ایشان گفتن که صد در صد بعد شش ماه پول ده برابر میشود و الان پولم زیر ٣٠ میلیون شده هیچ سند و مدرکی ندارم که به گفته ایشان این عمل را انجام داده ام
    و شاهدانی هم هستند که در جریان ماجرا اند و پول یک نفر را که بر باد رفته پس داده و حاضر به شهادت هست
    زندگی ام داره خراب میشه و این پول امانت بوده
    کاری میشه کرد از طریق شکایت

  73. سینا می گوید

    باسلام من حدود۲سال پیش بایکی ازدوستانم شریک شده ومغازه دوریبن ودزدگیرراه انداختیم مغازه یکشب اتش گرفت وسوخت چون بیمه بود وبیمه به نام دوستم بودتمام پول مبلغ ۴۰میلیون به حسابش واریزشدبعدواریزپول باهم دعواکرده ودیگه فراری بودالان بعد۲سال پیداش شده میتوانم ازش شکایت کنم بابت طلبم مدرک ندارم ولی چندین شهوددارم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله ولی باید اثبات نمایید که ایشان در دسترس نبودند

  74. رضا کیانی می گوید

    سلام، من به مدت ۱ سال با یکی نامزد بودم، بعد مدتی عقد کردیم و بعد یک هفته طلاق گرفتیم، من قبل عقد این دو تا انگشتر و یک سرویس طلا بهش دادم، متاسفانه کاغذ خرید هاشم نیست، ولی مغازه ای که ازش خریدیم الان موجوده، میخاستم ببینم میتونم طلاهارو ازش طلب کنم و تا چند سال وقت دارم که مشمول مرور زمان نشه،
    البته ما توافقی جدا شدیم و قرار شد من وکالت طلاق بدم و اونم ۱۱۴ سکه رو ببخشه، ولی خلاصه من خر شدم و اون بعد گرفتم وکالت طلاق ۱۴ تا از سکه ها رو نبخشید.
    البته من قصد طلب رو ندارم، حالا میگم اون طلاها هم مال خودش، ولی میترسم اون ۱۴ سکه ای از مهریه اش مونده رو بذاره اجرا.
    حالا میگم اگه اون ۱۴ سکه رو بذاره اجرا منم میتونم طلاهامو طلب کنم، چند تا شاهد هم دارم، در مورد مرور زمانش هم بفرمایید ممنون میشم. با تشکر از سایت خوبتون.

    1. زینالی می گوید

      سلام: شامل مرور زمان نمیشود و مشکلی ندارد اگر سکه خواست شما هم هدایا را مطالبه نمایید

  75. مسعود می گوید

    سلام بنده برای شخصی کار میکردم ۲۰۰میلیون طلب داشتم و رسید نداشتم چون اعتماد بینمون بود و مبلغ ۱۰۰میلیون کم داشتم برای خرید ماشین ایشون گفت من میدم ولی وکالت بنام من بزن هر وقت تسویه کردی میزنم بنامت و بنده الان پولش آماده کردم میگم بیا بریم بزن بنامم پیش صاحب سند میگه از من پولی نمیخوای ولی تمامی مدارک خودرو نزد من هست فقط وکالت می‌خوام که ایشون طمع کرده و با زحمت و بدبختی این پول کار کردم و اشتباه این بود که اعتماد کردم حالا لطفاً راهنمایی شهرستان هستم اگر وکیل که تخصص در این کار داره معرفی کنید

  76. محمد حسین وجدانی می گوید

    سلام من میخواهم چیزی از کسی بخرم به او میگوید که او عکس شناسنامه و کارت عابر مادرش را برام میفرستد من هم قرار است دو سوم پول را بریزم بعد که آن فرستاد من باقیه پول را بریزم
    آیا میشود اعتماد کنم

  77. کرمانی می گوید

    سلام شب بخیر من ازکسی مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰۰ده میلیون تومان بابت گوشت طلب‌ دارم.اما بدون مدرک فقط شفاهی بوده ۵۰۰۰۰۰۰تومان آن را داده ۱۰۰۰۰۰۰۰تومان آن مانده است و امروز فردا می‌کند حتی قرا براین شد که هفته آب پرداخت کند و۵ملیون آن را هفته به هفته قبل داده حالا الباقی سلام را نمی‌دهد و حالا من چه کار کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام:بایداز طریق حداقل دو شاهد داشته باشید بتوانید اثبات نمایید و اینکه فاکتو.ر فروش باید داشته باشید.

  78. علی شریفی می گوید

    سلام من درچندماه پیش به یک نفربرای خریددلارپول قرض دادم به مبلغ ۲۰ میلیون تومان امااین فرارکردن وپول روبه من ندادن حالا برای گرفتن پول خودم بکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام:اگر نقدی پرداخته باشید بایدکاری نمیشه کرد باید با شاهد اثبات نمایید
      و اگر به حساب زده باشید می توانید بابت قرض از ایشان طرح دعوی نمایید.

  79. احمد می گوید

    سلام علیکم.بنده یه اپارتمان تک واحددرشهرستان داشتم فروختم ۴۸۰تومن و۳۵۰ تومن ان گذاشتم پیش برادرم که توی بورس خارج کارکنه قراربود سه ماهه پول تحویل بده ازطرفی چون برادرم بود مدرکی گرفته نشد.الان اصلا حاضرنیست اصل پول وسود روبهم بده چیکارکنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلامک باید از طریق تقدیم دادخواست مبنی بر قرض بودن این مبلغ استرداد این وجه را مطالبه نمایید.

  80. علی می گوید

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    بنده از روی اعتماد با مادرم ماشین خریدیم نصف نصف یخورده از پول رو ریختم به حسابش یخورده دیگه رو مادرم وام گرفت من اقساطشو پرداخت کردم ولی به محض این که اقساط تموم شد ماشینو ازمن گرفت البته قبل تر از اون هم خونه خریدیم که مبلغی هم اونجا دادم اونجاهم سندی ندارم بعدش ک گفتم حداقل یه دست خط ب من بدید که این موارد سهم من هستن قبول نکردن وقتی دید جدی نمیخوام سهم بنده رو بدن یک روز بحث کردم یه فیلم گرفتم که داخل فیلم تونستم به حرف بکشونمش که بگه چقدر سهم منه حالا میخوام شکایت کنم بهم کمک میکنید ؟

  81. امیرسربندی می گوید

    دروود برشما وخسته نباشید ..بنده یک خودرو خریداری کردم وتوافق کردیم ودر قولنامه دستی ذکر کردیم که کلیه مخارج به غیر از شماره گذاری به عهده فروشنده میباشد ..وتمام کارها انجام شد وبه بنده وکالت تعویض پلاک دادن وکلیه حساب خود را دریافت کردند وماند خلافی ومالیات خودرو برای تعویض پلاک .ایشون گفتن شما بده ومن به شما پرداخت می کنم ومن هم اعتماد کرده بودم وپرداخت کردم ولی ایشون میالغ را به من بر نگردوند والان شماره من را بلاک کرده وجواب نمیده چطور میتونم وجه خودم را دریافت کنم…باتشکر ….البته رسید پرداخت هم دارم اگر پاسخم را پیامک کنید ممنون میشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق تقدیم دادخواستی مطالبه وجه نمایید.

  82. Aras می گوید

    سلام یکی از دوستان بنده یک ماه پیش آمدن و با توجه به این که بنده در بازار فارکس فعالیت دارم درخواست کردن روی حساب معاملاتی خودشون که به نام خودشون هست کار کنم متاسفانه سرمایه حساب ایشون از بین رفت و ضرر شد حالا خودم آمدم میگم مدتی روی حساب خودم کار میکنم و ضرر شما جبران میکنم اما ایشون بهم میگه دست نوشته و سفته بهم بده با توجه به این که هیچ پولی به من ندادن و هیچ پولی رد بدل نشده و هیچ مدرکی از بنده بابت بدهکار کردن بنده ندارند آیا بنظر شما میتونن از من شکایت کنن یا این که اگر این مدارک بهشون بدم از من میتونن شکایت کنن

  83. مهدی می گوید

    سلام ، من دو هفته پیش مقداری یورو به یکی از همسایگان محل کارم جهت فروش دادم . ایشان نصف مبلغ را به حساب من واریز کرد ولی نصف بقیه رو نداده و امروز و فردا می کنه.ایشان در همین ساختمان مستاجر هست و پول ودیعه اش نزد صاحب خونه هست ولی مقدار زیادی نیست.
    من هیچ شاهدی ندارم و فقط یک سری تماس های تلفنی و واتس آپی بینمون هست که فکر نکنم بشه ازشون استفاده کرد.
    چون مدرک ندارم فکر کردم که از ایشون شکایت کنم که پولم را حین شمارش از من قاپیده. به نظرتون اینطوری بهتر رسیدگی نمی کنند؟ اگر این روش را توصیه نمی کنید چه پیشنهادی می فرمائید و باید از کجا ( دادگاه ، دفتر خدمات الکترونیک و …) شروع کنم ؟
    سوال بعدی اینکه من ۳۷۰۰ یورو به ایشان دادم ، آیا فروش این مبلغ خارج از سیستم بانکی برای خودم جرم نیست؟

  84. علی می گوید

    سلام
    من با دوستم قرار شد خونه بگیریم ده تومن از پول خونه رو اون داد و خرج و مخارج هم قرار شد با هم باشه نه حساب کتابی
    کل پول پیش خونه هم شد ۴۵ تومن کرایه دوماه رو هم جلو جلو دادیم که شد ۵ تومن
    من ۱۰ تومن از دوستم گرفتم و ۴۰ تومن هم خودم روش گذاشتم و خونه رو به نام دوستم اجاره کردیم و از کارت من پول کشیدیم
    بعد از تخلیه خونه چون اجازه به نام دوستم بود و چیزی از فیش واریزی و کارت و اسم من نبود دوستم کل پول پیش رو گرفته
    الان میتونم کاری کنم چون شاهد و چیزی هم نبوده

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر هیچ مدرکی ندارید می توانید سوگند یاد نمایید

  85. تاجیگ می گوید

    سلام وقت بخیر
    من به اقایی پول قرض دادم مبلغ۸میلیون تومان الان ۲سال گذشته و من چندباری به ایشون پیام دادم توی پیام میگن که پرداخت میکنم وازم وقت میخان.مدرکی از ایشون ندارم بجز پیامک ها و رسید کارت به کارت.میتونم قانونی اقدام کنم و به نتیجه برسم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: این پیامک ها به نوعی اقرای است از طرف ایشان مبنی بر اینکه بشما بدهکار می باشند.

  86. امیر زندی می گوید

    سلام من اشتباه بزرگی کردم تو رو خدا راهنمائیم کنید یه نفر مخمو زد و صد میلیون بدون هیچ مدرکی اونم نه بحساب خودش بلکه برادرزادش ریختم حالا پولمو نمیده میگه برو شکایت کن حالا چیکار میتونم بکنم بروجردم ۰۹۱۶۰۸۵۷۷۴۶ لطفاً فردا با من تماس بگیرید

  87. امیر جون می گوید

    با سلام. بنده مبلغ ۱۵۰ میلیون. جهت رهن منزل به حساب مستاجر قبلی صاحب خانه واریز کردم تا مستاجر خانه را تخلیه کند چون صاحب خانه گفت ندارم شما پرداخت کنید تا خانه را تخلیه کند و من بشینم و در بین ما هیچ قراردادی نوشته نشده و کلا شفاهی بوده و معامله بهم خورد و گفتم خانه را نمیگیرم. و گفتم پولم پس بدین. اما ندادن حتی قبل از اینکه مستاجر قبلی منزل را تخلیه کند
    و قلدری میکنن و میگه تو باعث شدی خونه ما کسی نگیره به خاطر تو کرایه ندادیم الان دوماه پولم نمیدن
    و هیچ مدرکی هم ندارم چون قرار نوشتیم باید چکار کنم پولم پس,بگیرم حتی داداشم کتک زده بودن. و میگن هر وقت خانه کرایه رفت پس میدیم حتی یه درصدی هم پس نمیدن من خونه کرایه کنم الان دوماه شده و مستاجراست,قبلی هم از اون خونه رفته و تخلیه کرده

    1. زینالی می گوید

      با سلام حالا که شما نه اجاره نامه دارید نه رسیدی بابت واریز پول ندارین
      می توانید با گرفتن پرینت گرفتن رسید های واریزی خود به عنوان ایفا نا روااز طرف شکایت کنید

  88. علی می گوید

    سلام من ب یکی از رفیقام پول دادم حالا این روز این روز میکنه نمیده هیچ مدرکی جز رسید واریز ندارم آیا میتونم ازش شکایت کنم؟لطفا جواب بدین

    1. زینالی می گوید

      با سلام دادخواست مطالبه وجه بدهید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند