قانون پارک خودرو جلوی منزل و چگونگی شکایت از آن

پارک خودرو در کلان شهر ها و حتی شهر های کوچک تبدیل به یک موضوع حاشیه ساز برای شهروندان شده است.در عصر تکنولوژی و صنعت استفاده از خودرو امری اجتناب ناپذیر است و اتومبیل به یکی از کالاهای اساسی زندگی بشری تبدیل شده است.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با قانون پارک خودرو رو به روی منزل و نحوه شکایت از آن، آشنا کنیم.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

 آیا پارک خودرو جلو درب منزل جرم است؟

پارک خودرو جلو درب منزل خصوصا درب پارکینگ نمونه بارز مزاحمت است. مقنن در قانون، مزاحمت را تعریف نکرده است اما از محتوای کلامش در ماده ۱۶۰ قانون آیین دادرسی مدنی می توان مزاحمت را اینگونه تعریف کرد:

رفتار فردی که برای متصرف مال غیر منقول مزاحمت و زحمتی در انتفاع (استفاده) وی از مال تحت سلطه خود بوجود می آورد.

حال با توجه به توضیحات آیا می توان از فردی که خودرو خویش را مقابل درب منزل دیگری پارک می کند و با این عمل مزاحمتی برای ساکنان بوجود می آورد در محاکم طرح دعوا کرد یا خیر؟

همان طور که می دانیم دعاوی به طور کلی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می شوند. در دعاوی کیفری هدف مجازات است و در دعاوی حقوقی احقاق حق تضییع شده. حال باید ببینیم که مزاحمت تحت کدام دسته از عناوین جای می گیرد

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

قانون پارک خودرو جلوی منزل و چگونگی شکایت از آن

آیا مزاحمت جرم است؟

در پاسخ به این سوال در گام نخست باید جرم را تعریف کرد.

مقنن در ماده ۲ قانون مجازات اسلامی جرم را اینگونه تعریف کرده است:

هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود.

با تدقیق در مواد قانونی و به طور ویژه قانون مجازات اسلامی هیچ ماده ایی را پیدا نمی کنیم که مقنن در آن مزاحمت پارکینگ را جرم انگاری کرده باشد. بنابراین با توجه به ماده ۲ قانون مجازات اسلامی و اصل تفسیر مضیق از قوانین جزایی در می یابیم که مزاحمت به شکل مطروحه در این موضوع جرم نبوده و دادسرا به شکایات تحت عنوان مزاحمت، رسیدگی نکرده و قرار منع تعقیب صادر می کند.

استثناء هایی در قانون برای مزاحمت و ممانعت وجود دارد که به غلط برخی آن را مستند جرم مزاحمت می دانند.

برای دریافت مشاوره حقوقی به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی

هر کس به وسیله صحنه‌سازی از قبیل پی کنی، دیوارکشی، تغییر حد فاصل، امحای مرز، کرت بندی، نهر کشی، حفر چاه، غرس اشجار و زارعت و امثال آن به تهیه آثار تصرف در اراضی مزروعی اعم از کشت شده یا در آبش زراعی، جنگلها و مراتع ملی شده، کوهستانها، باغها، قلمستان ها،‌ منابع آب، چشمه ‌سارها، انهار طبیعی و پارکهای ملی، تاسیسات کشاورزی و دامداری و دامپروری و کشت و صنعت و اراضی موات و بایر و سایر ‌اراضی و املاک متعلق به دولت یا شرکتهای وابسته به دولت یا شهرداریها یا اوقاف و همچنین اراضی و املاک و موقوفات و محبوسات و اثلاث‌ باقیه که برای مصارف عام‌المنفعه اختصاص یافته یا اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور تصرف یا ذیحق معرفی کردن خود یا دیگری، مبادرت نماید یا‌ بدون اجازه سازمان حفاظت محیط زیست یا مراجع ذیصلاح دیگر مبادرت به عملیاتی نماید که موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی گردد یا اقدام به هر گونه تجاوز و تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در موارد مذکور نماید به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود. دادگاه موظف است حسب مورد رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق یا اعاده وضع به حال سابق نماید.

تبصره ۱ – رسیدگی به جرایم فوق‌الذکر خارج از نوبت به عمل می‌آید و مقام قضایی با تنظیم صورتمجلس دستور متوقف ماندن عملیات متجاوز را ‌تا صدور حکم قطعی خواهد داد.

تبصره ۲ – در صورتی که تعداد متهمان سه نفر یا بیشتر باشد و قرائن قوی بر ارتکاب جرم موجود باشد قرار بازداشت صادر خواهد شد، مدعی‌ می‌تواند تقاضای خلع ید و قلع بنا و اشجار و رفع آثار تجاوز را بنماید.

موضوع مزاحمت در این ماده اموال عمومی و دولتی است و اموال شخصی افراد را شامل نمی شود و با وجود اصل عدم تفسیر موسع قوانین ماهوی جزایی نمی توان موضوع این موضوع را بسط داد و به اموال شخصی افراد هم تسری داد.

در یک حالت مزاحمت جرم است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

قانون پارک خودرو جلوی منزل و چگونگی شکایت از آن

دعوای حقوقی مزاحمت از حق

در ماده ۱۶۰ قانون آیین دادرسی مدنی دعوای مزاحمت تعریف شده و حق مراجعه به دادگاه برای فردی که در استفاده از ملک خود دچار زحمت شده به رسمیت شناخته شده است.

دعوای مزاحمت عبارت است از: دعوایی که به موجب آن متصرف مال غیرمنقول درخواست جلوگیری از مزاحمت کسی را می‌نماید که نسبت به متصرفات او مزاحم است بدون اینکه مال را از تصرف متصرف خارج کرده باشد.

فردی که از طرف دیگری مورد مزاحمت قرار گرفته می تواند با وجود شرایط دعاوی تصرف که به شرح زیر با ارایه دادخواست به دادگاه حقوقی درخواست رفع مزاحمت کند:

  1. ادامه سبق تصرف
  2. عدم خروج مال از ید سابق
  3. وقوع مزاحمت

طرح شکایت کیفری پارک خودرو جلو درب منزل دیگری و ایجاد مزاحمت از این طریق

شکایت از پارک خودرو جلو درب منزل دیگریفردی که بر علیه فرد دیگر اقامه دعوای حقوقی تحت عنوان مزاحمت کرده و دادگاه حکمی مبنی بر رفع مزاحمت صادر کرده است در صورتی که مجددا از سوی همان شخص مورد مزاحمت قرار بگیرد (پارک مجدد خودرو جلو درب منزل) می تواند بر اساس ماده ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی اقدام به شکایت کیفری کند که مجازات مزاحم علاوه بر رفع مزاحمت حبس از ۶ماه تا ۲ سال است.

ماده ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی

اگر کسی به موجب حکم قطعی محکوم به خلع ید از مال غیر منقولی یا محکوم به رفع مزاحمت یا رفع ممانعت از حق شده باشد، بعد ‌از اجرای حکم مجدداً مورد حکم را عدواناً تصرف یا مزاحمت یا ممانعت از حق نماید علاوه بر رفع تجاوز به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

همانطور که در متن ماده به صراحت بیان شده؛ وجود یک حکم قطعی از دادگاه الزامی است و حتما می بایست حکم اجرا شود و مجددا شخص محکوم اقدام به مزاحمت به حق محکوم له نماید که در اینجا مقنن برای اعتبار بخشیدن به آرا حقوقی در دعاوی تصرف اقدام به تدوین این ماده کرده است.

شخص می تواند با در دست داشتن حکم محکومیت متهم که قبلا از دادگاه صادر شده است و همراه با دیگر ادله اثبات کننده ایجاد مزاحمت مجدد مانند تهیه عکس تهیه استشهادیه محلی و یا صورت جلسه پلیس ۱۱۰ یا راهنمایی و رانندگی با مراجعه به دادسرای محل وقوع اقدام به طرح شکایت کیفری کند.

قانون پارک خودرو جلوی منزل و چگونگی شکایت از آن

تماس با راهنمایی و رانندگی برای رفع مزاحمت پارکینگ

طبق بند ب ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در ورودی اتومبیل روی ساختمان ها ممنوع است.

ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ايستادن يا توقف وسائل نقليه در محلهاي زير ممنوع است:

  • الف ـ پیاده‌رو و گذرگاه پياده
  • ب- مقابل ورودی خیابانها و جاده‌ها و کوچه‌ها یا ورودی اتومبیل روی ساختمانها
  • پ- داخل تقاطع
  • ت- در فاصله ۱۵ متری میدان یا تقاطع یا سه راهها يا تقاطع راه‌آهن
  • ث- در فاصله ۱۵ متری شيرهاي آب آتش نشانی و شيرهاي آب نصب شده در راهها.
  • ج- در فاصله ۱۵ متری اطراف چراغهای راهنمايي و رانندگی و یا محلهايي که توقف وسایل نقلیه مانع دید علائم راهنمايي و رانندگی بشود.
  • چ- از ابتدا تا انتهای پیچها
  • ح- در فاصله ۱۵ متری ورودی و یا خروجی مراکز آتش‌نشانی ـ پلیس ـ بیمارستانها و فوريتهاي پزشكي.
  • خ- کنار وسائل نقليه‌اي که خود متوقف می‌باشند (توقف دوبله)
  • د- روی پلها و داخل تونلها و معابر در ارتفاع .
  • ذ- در خيابانهايي كه پیاده‌رو آن قابل عبور نبوده و پیادگان مجبورند از بخشی از سواره‌رو عبور كنند.
  • ر- در ايستگاههاي وسائل نقليه همگاني و حريم آنها كه با علائم راهنمايي و رانندگي مشخص است.
  • ز- در محل هايي كه بوسیله علائم راهنمائی و رانندگی مانند تابلوهای توقف ممنوع و يا ایستادن ممنوع و يا خط كشي هاي شطرنجی در سطح تقاطع و یا معابر که دلالت بر ممنوعیت توقف نماید.
  • ژ- در هر نقطه از معابر در حال تعمیر، شستشو و تعویض روغن و نیز در طول مسیر های ویژه اتوبوس و دوچرخه و همچنین در طول مسير و خطوط عبور آزادراهها.
  • س- در آنجاهایی که دستگاه توقف سنج (پارکومتر) نصب شده و يا توقف با کارت پارک يا انواع دیگر توقف سنج با علائم مشخص کننده، مجاز می باشد به علت پرداخت نکردن هزینه توقف و یا نداشتن کارت پارک مجاز و یا پایان زمان توقف.
  • ش (الحاقی ۱۳۹۶/۵/۸) ـ در محل توقف اختصاصی معلولین و جانبازان.

تبصره: مراجع مسئول موظفند هنگام استفاده از پارکومتر، کارت پارک و مشابه آنها و همچنین در محل هايي که تابلوهای ایستادن ممنوع، توقف ممنوع و حمل با جرثقیل و نظایر آن نصب می‌نمایند، بوسیله تابلو مستطیل شکلی در زیر تابلوهای یاد شده زمانهای ممنوعیت توقف و حمل با جرثقیل را اعلام كنند .

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

فرد می تواند با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس گرفته و خواستار رفع مزاحمت و مسدودی شود.

پلیس راهنمایی هم خودرو مذکور را به پارکینگ منتقل میکند. این امر مستلزم هیچ شرطی نبوده و پلیس راهنمایی بدون تحقیق و فوت وقت خودرو را به پارکینگ منتقل می کند.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی قانون پارک خودرو مقابل درب منزل و نحوه شکایت از آن پرداختیم. باید به این نکته توجه داشت که افراد فقط مسئولیت املاک خودشان را به عهده دارند و فضای معابر، کوچه ها یا خیابان ها اختصاصی نیست. 

برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

۱- قدم اول برای فردی که به ماشینش خسارت زده اند چیست؟

اول با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید تا پلیس در محل حاضر شود و گزارشی مبنی بر پنچر شدن لاستیک خودرو و مزاحمت به وجود آمده برای شما تهیه کند.

۲- چه حق و حقوقی نسبت به اطراف ملک مان داریم؟

طبق قانون افراد فقط اختیار املاک رسمی خود را دارند، پس در صورتی که کسی در کوچه یا مقابل دیوار بغلی خانه شما پارک کرد، شما حقی در این موارد ندارید.

۳- اگر کسی مانع این شود تا در مکانی که مالک آن نیست، خودرویی پارک شود، چه اقدامی کنیم؟

کار این افراد غر قانونی است زیرا هیچ شهروندی حق ندارد فضای معابر را به خودش اختصاص دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۲۵ رای
387 نظرات
  1. قطره می گوید

    اگر منزل دارای پارکینگ نباشد ولی در مقابل منزل ماشین پارک کنند و ایجاد مزاحمت گردد می‌توان طبق این موارد بالا شکایت کرد ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  2. Raheleh می گوید

    سلام ما پارکینگ نداریم ولی جلوی درب منزل خود پارک میکنیم اونم در صورتی که بعضی اوقات جا نباشه شلها مجبور به پارکم صبح که همسایه طبقه اول از سرکار میاد انگار ارث پدری دعوا که چرا اینجا پارک کردید در صورتی که صبح که ایشون میاد جا پارک تو کوچه زیاده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما نباید جلو درب منزل پارک کنید به هیچ وجه ممکنه تحت عنوان مزاحمت ازتون شکایت بشه

  3. حافظ می گوید

    سلام وقت بخیر
    کوچه ما بن بسته وخیلی تنگه . همسایگان ماشین رو جلوی درب خورشان میگذارند و ما برای رد شدن با ماشین از کوچه به مشکل میخوریم .اینه بغل ماشین من با دیوار و ماشین همسایه ها ۱ سانتی متر فاصله داره و با کلی دقت میتونم از کوچه رد بشم . چیکار باید بکنیم ؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنین.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام موضوع قابل شکایت حقوقی و کیفری مزاحمت می باشد

  4. Mahsa می گوید

    سلام.منزل ما یه دونه پارکینگ داره ما مجبوریم دوتا از ماشین ها رو جلوی خونه پارک کنیم که متاسفانه یکی از همسایه ها همیشه ماشین هاشون رو جلوی منزل ما و حتی جلوی پل ورودی پارکینگ ما پارک می کنند چندین بار هم دوستانه تذکر دادیم اهمیتی نمی دادند لطفا راهنمایی کنید. تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با گرفتن عکس ازصحنه پارک و استشهادیه شکایت مزاحمت مطرح کنید

  5. مصطفی می گوید

    باسلام عارضم که همسایه روبروئی ما که سمت پیاده رو هستند و پارکینگ داره مدعی هستند نباید ماشین روبه روی درب منزل ما پارک شود و این در حالی است که میخواهد خودش پارک کند لطفا صحت یا سقم موضوع را بفرمایید، باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام صرفا نباید جلوی پل منزل ایشان پارک کرد

  6. امین ملک قاسمی می گوید

    با سلام مجتمع مسکونی ما سره خیابون اصلی هست سمت چپ بانکه سمت راست داروخانه به اکثر اوقات ماشین مزاحم بوده گاها کار به دعوا کشیده چطوری میشه اینو پیگیری کرد تابلو پارک‌نکنیید هم‌نصب کردیم فایده نداشته متاسفانه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در خصوص مزاحمت هم دعوی حقوقی قابل طرح است هم کیفری ولی در شکایت کیفری قصد مزاحمت باید وجود داشته باشد

  7. احسان می گوید

    سلام
    کوچه ی ما بن بست ۶متری هست
    منزل ما اول کوچه هست
    ومغازه نانوایی هم اول کوچه ما یعنی اونطرف کوچه رو به‌روی درب خانه ماهست
    مغازه نانوایی سه درب دارد که یکی از دربها روبه‌روی درب خانه ماهست که درب صف خانم ها هست داخل کوچه نمیشه رفت همیشه صف خانم‌هاست برای نانوایی
    وسر کوچه هم صف مردانه هست وازدحام جمعیت وپارک ماشین داخل کوچه وسر کوچه هست خیلی بده
    آیا امکان شکایت برای بستن نانوایی وجود داره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ببینید اولا شرایط شکایت کیفری وجود قصد و نیت مزاحمته که در مورد شما وجود ندارد ولی ممکنه دادخواست رفع مزاحمت بدید

  8. همسایه می گوید

    سلام محل ورود و خروج خانه ما (برای عابر پیاده) ۲ خروجی قابل عبور دارد که بعضی وقت ها یکی از همسایه ها جلوی یکی از راه ها پارک میکند و وقتی تذکر میدم میگه از اون یکی راه رد بشید. در این شرایط هم میتوانم با راهنمایی و رانندگی تماس بگیرم تا ماشینش را جابجا کنند یا همانطور که میگوید باید از راه دیگری عبور کنیم؟ پیشتر سپاس برای وقتی که به من میدید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتونید رفع مزاحمت به وسیله دادخواست مطرح کنید

  9. رضا می گوید

    سلام ما و همسایه روبروییمون پارکینگ نداریم جفتمون ماشینهارو داخل خیابان پارک میکنیم
    بعضی وقتها از سرکار که میام جلوی خونمون جای پارک نیست مجبور میشم روبرو که جلوی خونه همسایست پارک کنم که یک سری شاکی شد گفت دیگه اینجا پارک نکن.
    در صورتی که درب پارکینگ ندارن و پل ندارن
    حق با کیست؟
    خیابان که جز اموال ایشان نیست. تازه درب منزلشان با خیابان یک متر شایدم بیشتر فاصله دارد که پیاده رو محسوب میشود در این صورت ما مزاحمتی برای ورود وخروجشان ایجاد نکردیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نه جز خیابان محسوب میشه و مالکیتش با انها نیست

  10. غزال می گوید

    سلام وقت بخیر ، یک اتومبیل فرسوده مدت یکسال هست جلوی منزل ما پارک کرده و شماره گذاشته زنگ میزنیم میگه نمیام بردارم اتومبیل رو ظاهر منزل کاملا بد شده و همین طور مهمان بیاد ما نمیتونیم خودمون پارک کنیم .تماس گرفتیم با ۱۱۰ ، راهنمایی رانندگی میگن کاری نمیشه کرد .شما بفرمایید مزاحمت محسوب میشه میتونیم شکایت کنیم و راه شکایت چیه؟ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر مگر جلوی خانه شما پارک کرده؟

  11. لیدا یاردل می گوید

    با سلام
    همسایه خانه کناری ما ماشین های کهنه و قدیمی رو اوراق میکنه جلوی در خونه ما پارک کرده و روی پل ما بساط میکنه و سرگرم مکانیکی میشه و به سنگ های کنار باغچه هم خیلی خسارت زده البته ماشین رو بین خانه ما و همسایه کناری پارک میکنه اما مرتب دم دره و ایجاد مزاحمت میکنه به طوری که آنجا رو پاتوق خودش کرده و ماشینش رو جلوی درب منزلش پارک نمیکنه.
    اصلا آیا اوراق کردن ماشین در کوچه مجاز است؟
    و اینکه ما حقی داریم که از همسایه شکایت کنیم برای ضرر و زیانی که به سنگهای باغچه زده و اینکه همش جلوی منزل ماست یا خیر؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله امکان رفع مزاحمت ایشان وجود دارد با وکلای ما در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی مشاوره بگیرید
      https://vakiltop.com/

  12. امین کریمی می گوید

    سلام خسته نباشید ساختمانی که ما زندگی می کنیم سه طبقه است که طوری می باشد که جوری طراحی شده که پارکینگدور تر از ساختمان می باشد ما طبقه سوم زندگی می کنیم همسایه طبقه اول خودر زیر بالکان ما پارک کرده که برای نصب اسپلیت کارگر بادیوار سوارخ کردن مقداری خاک روی ماشین نامبرده ریخت ولی متاسفانه از من بابت خصارت شکایت…ایا جایب که پارک کرده اگر خودرو پارک کند نامبرده تغلف کرده پارک کرده ایاخصارت وارده به خودرو نامبرده خصارت تعلق میگیرد در صمن شورای حل اختلاف می فرماید شما بیا ۴۰۰ تومان بده تمامش کن جوری شده که پارتی بازی شده که باید خسارت به شاکی بدز جایی که پارک کرده اشلا تحت هیچ شرایطی جای پارک خودرو نمی باشد ایا ندر کنار پنجره ساختمان خودش پارک کرده وزیر بالکن ما پارکرده خسارت به وی تعلق میگیرهپارکینگ

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام انتظار میره در توضیح سوالات دقت بیشتری داشته باشید برای اینکه ما بتونیم جواب درستی خدمتتون ارائه کنیم .به نظر میرسه که جایی که مجاز نبودن پارک کردن و به ضرر خودشون کار کردند و خسارتی تعلق نمی گیره برای سوالات بیشتر به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  13. امین کریمی می گوید

    درضمن نصاب اسپلیت دیوار سوراغ کرده و بباعث خصارت زدن به ماشن نام شاکی شدا چرا باید من خشارت رو پرداخت کنم

  14. سینا می گوید

    سلام همسایه روبرو ماشین رو جلوی درب پارکینگ و ورودی ساختمان ما پارک می کند. چند بار تذکر دادم و عذرخواهی نموده ولی دوباره چند روز بعد این کار را تکرار میکند. من خودرو ندارم و پارکینگ رو در اختیار یکی از واحدها که موتور دارد قرار داده ام که ماشین این همسایه تازه وارد مزاحم رفت و آمد موتور و حتی عابر هست. آیا امکان اقامه دعوی علیه این فرد متعدی وجود دارد و قانون حامی خواهد بود؟
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله امکان طرح دعوی وجود داره

  15. کرم بفراجرد می گوید

    سلام.وقتتون بخیر .
    ما در یه اپارتمان ۳ واحدی زندگی میکنیم . دو واحد مال خودمونه . یک واحد دیگه مال کس دیگه .
    یک پارکینیگمون درب اختصاصی داره و واحد دومون با واحد همسایه درب پارکینگ عمومی
    چندین بار دوستانه از واحد همسایه خواستیم جلو نه درب اختصاصی و نه عمومی پارک نکنه ولی اصلا براشون اهمیتی نداره و حتی ما رو تهدید کردن و حتی هروز ماشینشون رو داخل پارکینگ میشورن
    الان شکایت کردیم . حتی از سمت پاسگاه کارشناس اومد. با این حال باز هم پارک میکنن، ما باید الان چیکار کنیم ؟
    الان شکایت کردیم با این حال باز هم پارک میکنن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      میتونید از شکل حقوقی نیز دادخواست رفع مزاحمت بدید واگر شاهدی دارید ضیمه کنید برای نحوه و شکل و شمایل دادخواست نیز در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر وارد شوید و مشاوره بگیرید

  16. Rasoul.p.m می گوید

    با سلام، بنده ماشینم رو داخل کوچه مون با فاصله تقریبا ۱/۵ تا ۲ متری درب همسایه پارک میکنم و همسایه مون یادداشت میگذاره که اینجا پارک نکن. آیا میتونه ادعایی داشته باشه که جلوی درب منزلشون هست و نباید ماشینی پارک کنیم یا نه ؟؟ ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر جلوی درب منزل ایشون پارک نکنید خیر ایشون حقی من باب اعتراض هم ندارد چه برسد به ادعا و طرح دعوی

  17. ابوالفضل می گوید

    سلام کوچه ما۶متری همسایه روبرویی ما همیشه ماشینش رو روبروی در ما میذاره در پارکینگ وپل هم داریم اما اون نداره کنارخونه همسایه زمین خالی ساخته نشده خیلی از همسایه ها تو زمین خای میذارن اما اون بازم باما لج میکنه وقت وبی وقت جلوی در میذاره من همیشه درش رو میزنم تا برداره آدم بد دهنی است فحاشی میکنه خسته شدم دیگه میتونم ازش شکایت کنم چه طوری لطفا برام توضیح بدین

  18. ابوالفضل می گوید

    سلام کوچه ما۶متری همسایه روبرویی ما همیشه ماشینش رو روبروی در ما میذاره در پارکینگ وپل هم داریم اما اون نداره کنارخونه همسایه زمین خالی ساخته نشده خیلی از همسایه ها تو زمین خای میذارن اما اون بازم باما لج میکنه وقت وبی وقت جلوی در میذاره و همیشه مزاحم رفت وآمده من همیشه درش رو میزنم تا برداره تا ماشینم رو از پارکینگ در بیارم آدم بد دهنی است فحاشی میکنه خسته شدم دیگه میتونم ازش شکایت کنم چه طوری لطفا برام توضیح بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      از فحاشی هاش مدرک تهیه نمایید . امکان طرح دعوی هست

  19. مطهره مختارپور می گوید

    سلام ماشینی جلوی درب پارکینگ‌ما پارک کرده بود و چندین ساعت من معطل شدم تا اون شخص رو پیدا گردم و بعد درکمال بی ادبی با من رفتار شد و حتی عذر خواهی نکردن گفتن دهنتو ببند شماره پلاک اون ماشینو برداشتم ایا میشه اقدامی کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به اینکه یک بار انجام شده و مدرکی ندارید اثبات مزاحمت سخته

  20. حامد حیدری می گوید

    سلام
    همسایه روبرویی ما پارکینگ داره ولی از پارکینگش برای پارک ماشین استفاده نمیکنه و ازش بعنوان انباری استفاده می‌کنه ( البته ماشین داره و ماشینشو میزاره روی پل پارکینگ خودش )
    من بعضی وقتا که اصلا جانیست جلوی پل پارکینگش پارک کردم و گفت اینجا پارک نکن و وقتی بهش گفتم شما که داخل پارکینگ ماشین نداری گفت به شما ربطی نداره که ماشین هشت یا نیست . آیا حق با اون هست ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله ملک ایشونه و هر تصرفی که بخواد میتونه انجام بده

  21. پرهام می گوید

    سلام خسته نباشید.مایکی ازهمسایهامون جلو درما پارک میکرد مزاحمت ایجادمیکرد.بهش گفتیم پارک نکن برگشته فحش ناموس میده و دعواکرفت باچوب اومد بیرون بابای من زد داداش منم انگشتت شکست.الان شکایت ما چجوریه؟؟شکایت کردیم.توکلانتری پلیسه میگه هرکی زودترپارک کنه حق بااونه.این قانون جدیده؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. اگر پل اختصاصی پارکینگ نداشته باشه اون مکان که خیابان عامه و هر شخصی میتونه پارک کنه

  22. حسین می گوید

    سلام در همسایگی ما شخصی ماشین را روبروی درب منزل پارک میکند بعنوان پارکینگ واصلا برنمی دارد من خودم ماشین دارم ودرجای دیگری پارک می کنم به او تذکر دادم که پارک نکند آیا می توان شکایت کرد راهنمایی بفرمایید که چه کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورتی مزاحمند که روبرو پل پارکینگ پارک کنند

  23. حسن نظری می گوید

    با سلام و تشکر از شما
    من در روستا زندگی می کنم همسایه من خانه خود را اجاره داده و تبدیل شد به سفره خانه راه ورود و خروج ما مشترک و راه دیگری نداریم این سفره خانه دایم ماشین در داخل کوچه پارک می کند وباعث سدمعبر شده و دسترسی من به خانه غیر ممکن می شود. تابلو زدم به دهیار گفتم به صاحب خانه گفتم به خودش تذکر دادم فایده نداشت چگونه شکایت کنم؟ مدرک محکمه پسند چی می خواهد؟ چندین عکس از سد معبر گرفتم. لطفاراهنمایی کنید. با سپاس

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  24. مهدی می گوید

    سلام. ما یکی از ماشین هایمان را جلوی درب خانه پارک می کنیم ولی قسمتی از ماشین ما جلوی در پارکینگ قرار می گیرد که البته آن قسمت پل ندارد. همسایه می گوید حریم پارک نکردن ما باید درب پارکینگ باشد نه پل وردی. پل وردی پارکینگ کمی کوچکتر از درب است. آیا این حرف همسایه درست است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نحوه پارک شما باید شکلی باشد که باعث مزاحمت و مشقت دیگری نباشد

  25. علی می گوید

    سلام من از کوچه باغی میخاستم رد بشم یکی از باغدارا با ماشینش جلو راه را بسته است میگویو جاده شخصی هست ایا میتوان از دسش شکایت کرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از طریق حقوقی بله میتونید دادخواست مبنی بر رفع شرایط موجود بدید.

  26. ممد می گوید

    همسایه باید شعورش برسه که هر منزل گنجایش دو عدد ماشینو بیشتر نداره قرار نیست هرکس اتوبوسشو و مینبوسشو و ….شصتا ماشین داشته باشه و مزاحمت ایجاد کنه برای همسایه کناریش شکایت چیز خوبیه سوال من اینه که چرا قانون ساخت و ساز میگه هر کس ماشینشو بزاره داخل پارکینگش ولی انگار ایرانیها خیلی حریص و تنبل هستند

  27. محسن می گوید

    سلام ،وقت بخیر
    همسایه داخل پارکینگ با اینکه خودش جای پارک داره پشت ماشین من پارک میکنه به طوری که (راه ورود و خروج رو سد میکه) میکنه تا اذیت کنه باید با پلیس تماس بگیرم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام . ابتدا بهتون توصیه میکنم از مزاحمت های ایشان مدرک جمع کتید

  28. مصطفی می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    ما ساکنین‌ یک ساختمان ۶واحدی نسقی هستیم که برای ساخت مجوز ساخت اخذ نشده بود اما در پایان کار به کمیسیون ماده صد رفته و در نخستین رای مبلغ رو بخاطر تراکم پرداخت کردیم
    کمیسیون طبق نقشه ای که‌ از شهرداری منطقه ترسیم و ارایه شده بود از ضلع شرقی و غربی ساختمان اجازه بازگشایی درب ورودی ماشین رو داد،در حالیکه الان ساکنین ضلع غربی که کوچه بن بست و چهارمتری است به دلیل نداشتن پارکینگ به ما اجازه بازگشایی درب ورودی را نمی دهند و اخلال در کار کارگر برای بازگشایی ایجاد میکنند و به شهرداری مراجعه کردیم که طبق نقشه ای که شما ترسیم کردید به ما مجوز بازگشایی بدهید ،میگویند باید استشهاد بیاورید
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    سپاسگزاریم

  29. ناشناس می گوید

    سلام روز بخیر
    انباری اپارتمان ما پشت پارکینگ همسایه واقع شده اگر ایشون ماشینش رو پارک کنه ما دیگه نمی تونیم از انیاری استفاده کنیم باید زنگ واحد ایشون رو بزنیم تا ماشین رو ببر جلوتر بهش میگیم طوری پارک کن که مزاحم همدیگه نباشیم میگه نه ماشینم افتاب میخوره لطفا راهنمایی کنید

  30. سهیل می گوید

    با سلام خدمت شما میخواسم راجع به پارک کردن اتوبوس داخل کوچه بپرسم ما یه همسایه داریم که اتوبوسش رو داخل کوچه پارک میکنه و هر روز ساعت پنج صبح ماشین رو روشن میکنه و صداش واقعا آزار دهندس در ضمن کوچه چون جای پارک کمی داره و ماشین سواری داخل کوچه زیاد هست موقعی که این اقا اتوبوس رو میاره پارک میکنه ما دیگه نمیتونیم ماشینمون رو پارک کنیم مجبوریم بریم سر کوچه یا تو خیابون بذاریم. میخواستم ببینم کار این اقا قانونی هست ؟ میتونه اتوبوس رو داخل کوچه پارک کنه؟

  31. زهرا می گوید

    سلام کوچه ما۶متریه۔۔وطول۳۰متر۔۔یک ورزشگاه اموزش پرورش انتهای کوچه زده و مزاحمت فراوان و سانس دادن تا۱۲شب چجوری شکایت کنیم چون قیمت زمینهامونم اُفت کرد
    دوما۔۔۔منازل روبرویمان همگی به کوچه دیگری راه دارن اما توی کوچه ماپارک میکنند جوریکه منزل اخر کوچه نمیتونه رد بشه۔درب پارکین همه خونه های روبرویی مان در کوچه بغله۔۔۔و اینور درب های کوچک دارن ایا اجازه پارک توی این کوچه هم دارن یااز درب کوچکشون فقط رفت وامدمیتونن کنن

    1. وکیل تاپ می گوید

      شکایت میشه کرد ولی عموما بی نتیجه هست
      کوچه ملک شخصی کسی نیست وهمه می توانند بجز جلوی درب پارکینگ منازل ماشین خود را پارک کنند

  32. آریا می گوید

    سلام وقت بخیر.
    ما در یک آپارتمان چند واحدی زندگی میکنیم و پارکینگ داریم.
    و کوچه منزل ۶ متری میباشد.
    همسایه روبرو جلو درب منزل خودشان که پارکینگ ندارد پارک میکند که روبرو پارکینگ ما هست و از آنجا که کوچه ۶ متر هست وقتی از پارکینگ میخوایم بیرون بیایم به مشکل برمیخوریم و یکبار هم با خودرو ایشان برخورد کردیم.
    آیا میتوان از ایشان شکایت برای مزاحمت کرد ؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر امکان پارک کردن در خیابان هست

  33. نوید می گوید

    درود مغازه ما بر خیابانی هست که دارای پیاده رو نیست و همچنین ۳ متر عقب نشینی بیش از حد تعریف شده داریم و خودرو ها میچسبونن به ویترین و میگن خیابون رو که نخریدبن,از نظر قانونی وضعیت ما چگونه ست؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله امکان پیگیری قانونی نیست

  34. علی می گوید

    سلام منزل مانبش کوچه بن بست قرارداره بطوریکه درب ورودی رفت وآمدداخل کوچه اصلی وبغلش درب ورودی مغازه مون هست وداخل کوچه بن بست درب حیاط که بعنوان پارکینگ استفاده میکنیم وچون مرکز شهر هستیم هرروز دعوا داریم چون یا روبروی درب حیاط پارک میکنندومیرن که قادر به بیرون آوردن یاداخل بردن ماشین نیستیم ساعتها یا جلومغازه ودرب ورودی پارک میکنند نظربه اینکه ازدوطرف حدود۲مترعقب نشینی کردیم بدون دریافت هیچ مبلغی ازشهرداری اکثراوقات دوطرف منزل که هیچ تا ۲کوچه اونطرف ترهم جای پارک پیدانمیکنم آیا حق دارم که نسبت به پارک افراد درحریم منزل ومغازه ام اعتراض کنم وحریم منزل من حساب میشه یانه؟

  35. علی خزاعی می گوید

    سلام منزل مانبش کوچه بن بست قرارداره بطوریکه درب ورودی رفت وآمدداخل کوچه اصلی وبغلش درب ورودی مغازه مون هست وداخل کوچه بن بست درب حیاط که بعنوان پارکینگ استفاده میکنیم وچون مرکز شهر هستیم هرروز دعوا داریم چون یا روبروی درب حیاط پارک میکنندومیرن که قادر به بیرون آوردن یاداخل بردن ماشین نیستیم ساعتها یا جلومغازه ودرب ورودی پارک میکنند نظربه اینکه ازدوطرف حدود۲مترعقب نشینی کردیم بدون دریافت هیچ مبلغی ازشهرداری اکثراوقات دوطرف منزل که هیچ تا ۲کوچه اونطرف ترهم جای پارک پیدانمیکنم آیا حق دارم که نسبت به پارک افراد درحریم منزل ومغازه ام اعتراض کنم وحریم منزل من حساب میشه یانه؟

  36. میم می گوید

    سلام خسته نباشید کوچه ما بن بست هست و خانه ما انتهای کوچه هست روبه روی درب پارک ما کمی عقب تر اگه کسی ماشین پارک کنه من نمتونم ماشینمو ببرم داخل پارکینگ ،تمام همسایه های کوچه رو تذکر دادم همه متوجه شدن و پارک نمیکنن،حتی مردهای کوچه که میگفتن حق بامن نیست با خودروی من خواستن وهرد پارک بشن با وجود پارک ماشین خودشون جلوی اونجایی که گفتم اما نتونستن نهایت حق رو بمن دادند ودیگه پارک نمیکنن ،الان یه همسایه جدید اومده ماشین خودش و مهموناشو اون جا پارک میکنه و باعث مزاحمت برای ورود من به پارکینگ میشه بهش تدکر دادم میگه جلوی در خونه منه ،با اینکه پارکینگم داره میگه ادم سختشه همیشه ماشینو ببره تو پارک ،همه مردا تا میبینن دخترم میخوان بهم زور بگن،خسته شدم بقران ،چطر قانونی اقدام کنم ؟من ساعت ۱۲شب اگه بیام خونه باید ماشینمو تو کوچه بعلی پارک کنم پیادبیام ته کوچه و زنگ ایشون رو بزنم که خودروشو برداره ،بنظرتون از امنیتی برای یه خانوم این درسته؟چکار کنم واقعا اصابم بهم ریخته سر این موصوع

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شکایت مزاحمت طرح نمایید

  37. مریم می گوید

    سلام
    همسایه ما ماشین زباله شهرداری رو در کوچه روبروی درب ورودی پارک میکنه بوی گند زباله آزار دهنده شده و از طرفی خارج شدن و بیرون آوردن ماشین از پارکینگ هم دشوار آیا میشه از این آقا شکایت کرد ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید شکایت مزاحمت طرح نمایید

  38. نيما می گوید

    سلام خسته نباشيدنيما هستم خانه ما دو بر واقع شده يك طرف به كوچه هشت متري وطرف ديگر به خيابان ١٦ متري كه پياده رو دومنري داردولي متاسفانه وسط خيابان رودخانه ردشده شهرداري جوري نكرده كه ازروي رودخانه بعنوان خيابان استفاده شود فقط روي رودخانه با بتون بسته حالا خيابان دولاين شده يكي به شمال وديگري جنوبي است ما درقسمت شمالي هستيم وورودي ساختمام ما ازخيابان مي باشد وچون مجتمع آپارتماني است و١٨ واحد ساكن هستيم ودوربين نصب كرديم به تمام طبقات وجلوورودي حالا شده معظل نفرخانه اش داخل كوچه ميباشد ولي چون پاركينگ ندارد هميشه ماشين هاشون را روبروي دوربين مقابل ورودي ساختمان پارك ميكنند جوري كه بارهاشده سه هفته خبري ازراننده نبوده به هرحال اسباب كشي يا اوردن وسايل بايد دقيقا همانجاي كه ماشين پارك ميكنند ومزاحم ميشن با ايستاد چون قسمت اي ديگه فضاي سبز است نميشه داخل فضاي سبز رفت يا اسباب كشي كرد ماچيكاربايدكرد ضمنا ساختمان ما هشت واحد پاركينگ ندارد ولي شهرداري بابت نداشتن پاركينگ درساختمان عوارض پارك خودرو درمقابل ساختمان دريافت ميكنه خواهشا ببخشيد طولاني شد راهنمايي بفرمايد بس

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام اگر جلوی درب پارکینگ پارک نمی کند مزاحم نیستند صرفا باید مصالحه کرد و مسالمت امیز موضوع را حل کرد

  39. اسماعیل می گوید

    با سلام و احترام
    حدود یکسال است که دو خودرو دقیقا جلوی ۲ درب پارکینگ ساختمان داخل بن بست با عرض حدود ۶ متر، پارک کرده دقیقا جلوی درب پارکینگ ! فاصله خودرو با درب پارکینگ حدود ۲ و نیم متر ، به ۱۱۰ زنگ زدیم میگه ما فقط میتونیم بهشون زنگ بزنیم خودرو رو وردارند. شما باید شکایت کنید تا قاضی حکم بده ، ما ۸ ماه است شکایت کردیم دو روز دیگه وقت دادرسی است جالب اینکه تا الان ۲ بار مامور نیروی انتظامی و یکبار کارشناس دادگستری جهت تحقیق و کارشناسی مراجعه کردند برای من سوال هستش وقتی بند ب ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره میکنه که نباید ماشین پارک بشه ، پس چرا نیروی انتظامی توجیه نیست چرا باید یکسال همسایه نتونه از پارکینگ خودش استفاده کنه تازه متخلف تهدید فیزیکی هم میکنه ممنون میشم راهنمایی فرمایید

  40. میثم می گوید

    سلام جناب ما ماشین پارک کردیم جلوی دره همسایه اونم ساعت ۱شب که از جایی اومده بودیم الان از ما شکایت کرده میخوام بدونم تکلیف من چیه اگه برم دفتر قضاییه چه حکمی برای من تایین میکنن

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برمبنای مزاحمت ازشما شکایت کرده

  41. سجاد می گوید

    سلام همسایه روبروی ما پارکینگ دارن اما به دلایل شخصی خودشان از پارکینگ استفاده نمیکنن و چون روبروی ما هستند و کوچه هم کوچک هست برای خروج و یا داخل بردن ماشین خودم به پارگینگ باید برم در ایشان را بزنم تا ماشین خودشان را حرکت بدن تا من بتونم برم داخل چند بار ازشون خواستم این مشکل رو حل کنن و ماشین رو ببرن داخل اما قبول نمیکنن و میگن من قانونن ماشین رو جلوی خانه خودم گذاشتم و شما هیچ حقی نداری هر وقت خواستی داخل یا خارج شوی صدام کنید و من حرکت میکنم اما جای پارک خودم رو تغییر نمی دم و گفتن زیاد ناراحتی برو شکایت.
    به نظر شما طرح شکایت من نتیجه خواهد داشت؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما میتوانید برای مزاحمت شکایت شکایت کنید

  42. فرج اله می گوید

    سلام. ما تو یه خونه دو واحدی طبقه اولش که به صورت دربست گرفتمش زندگی میکنیم که طبقه اول که بهرش ۶متره و طبقه دوم بهرش یک متر, از اون گذشته کوچمون چهار متری و بن بسته, توضیح اینکه بخاطر کمبود جا ماشینشو میاره سمت راست خونه ما پارک میکنه و از طرفی کنارش تیر برق قرار گرفته که جلوی حریمه خونه منه ومن پشت تیر برق تو حریم خونه خودم جلو درب منزل ماشینمو پارک میکنم که کوچه بسته میشه, آیا من بابت پارک ماشینش میتونم بهش تذکر بدم یا اقامه دعوا کنم

  43. فرج اله می گوید

    سلام. ما تو یه خونه دو واحدی طبقه اولش که به صورت دربست گرفتمش زندگی میکنیم که بهرش ۶متره و طبقه دوم بهرش یک متر, از اون گذشته کوچمون چهار متری و بن بسته, توضیح اینکه بخاطر کمبود جا ماشینشو میاره سمت راست خونه ما پارک میکنه و از طرفی کنارش تیر برق قرار گرفته که جلوی حریمه خونه منه ومن پشت تیر برق تو حریم خونه خودم جلو درب منزل ماشینمو پارک میکنم که کوچه بسته میشه, آیا من بابت پارک ماشینش میتونم بهش تذکر بدم یا اقامه دعوا کنم

  44. فرج اله می گوید

    سلام ما تو یه کوچه عرض چهار متری,بن بست تو یه خونه دو طبقه زندگی میکنیم که طبقه اول برای منه با حریم شیش متر وهمسایه طبقه بالا بهره خونش یه متره و ماشینو میاره روبروی درش به سمت حریمه ما پارک میکنه, تازه کناره درب منزل ما تیر برقی وجود داره که کاملا مزاحم رفتو آمد ماشینهاست ومن هم پشت تیر برق تو حریم خودم ماشینو پارک میکنم که ماشینه طبقه بالا مزاحمتی میشه که کوچه بسته میشه آیا میتونم به همسایه طبقه بالا تذکر بدم که به دلیله نداشتن پارکینگ و حریم ملک اینجوری نظم کوچرو بهم زده, ممنونم

  45. سارا می گوید

    سلام مادر آپارتمان زندگی میکنیم یکی از همسایه های آپارتمان ما دوتاماشین دارند یکی رو درپارکینگ دیگری رو جلوی در ورودی ساختمان پارک میکنند چندبار تذکر داده شده ولی اعتنانکردن باتوجه به اینکه من بچه کوچک دارم به سختی میتونم دوچرخه یا کالسکه بچه هامو از درعبور بدم آیا من میتونم از ایشون شکایت کنم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانبد به جرم مزاحمت از همسایه شکایت نمایید

  46. علی می گوید

    سلام و عرض ادب
    ما کوچه ای ۴ متری داریم با عمق ۳۰متر که بن بست است و کلا ۶ تا خونه در آن کوچه است ، تنها خونه ای که درب پارکینگ داره منزل ماست که انتهای کوچه قرار دارد … برای رفتن به پارکینگ و داخل حیاط مشکل دارم و همیشه یکی یا چندین نفر از ساکنین کوچه، ماشین خود را داخل کوچه پارک میکنن و بنده باید برم ماشینم موقت تو خیابان اصلی پارک کنم و بعد برم زنگ منزلشون تک تک بزنم تا بیان ماشینشون جابجا کنند و بردارند که من بتونم ماشینم ببرم داخل منزلم … دیگه خسته شدم که از حق قانونی خودم که رفتن به داخل حیاط و پارکینگ هست مجبورم به این شکل استفاده کنم
    راهی برای تذکرو اولتیماتوم به ساکنین کوچه هست ؟ چون میگن کوچه عمومی ولی هر چی بنده توضیح میدم تنها درب پارکینگ این کوچه بن بست منزل بنده ست و این حق قانونی من که بخوام راحت برم و بیام گوش شنوا ندارند
    با تشکر

  47. قطره می گوید

    با سلام
    آیا می‌شود از همسایه که ماشین وَن (پلاک عمومی)‌ دارد و در مقابل منزلی که درب پارکینگ ندارد به عنوان مزاحمت شکایت کرد؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  48. اسماعیل می گوید

    سلام خوبی چند بار تذکر دادن گفتم درب منزل ما پارک نکن بازهم پارک میکنه چیکار کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام مدرک جمع کنید بعد شکایت طرح نمایید

  49. زینب می گوید

    سلام وقت شما بخیر.ما توی خیابونی زندگی میکنیم ک همسایه بغل ما ۴ تا جرثقیل داره.
    صبح ها ک میخوان برن روشن میکنن و بوی دود گازوییل خفه مون میکنه.هر چی هم میگیم فایده نداره.جوری پارک میکنه ک نصف جرثقیل ها رو به خونه ی ماست و وقتی میم میگه نصفش جلو منزل خودمه.از سمت چپ هم همین طور. از دو طرف محاصره کرده و صبح ها انگار باربری.هم صدا و هم بوی دود.ازتون خواهش میکنم کمکم کنین.چندبار هم تماس گرفتیم راهنمایی رانندگی جریمه شون کردن ولی بی فایده بود.مامانم ریه هاش میسوزه دیگه.ازتون خواهش میکنم کمکم کنید

  50. شکوفه می گوید

    سلام وقت شما بخیر.ما توی خیابونی زندگی میکنیم ک همسایه بغل ما ۴ تا جرثقیل داره.
    صبح ها ک میخوان برن روشن میکنن و بوی دود گازوییل خفه مون میکنه.هر چی هم میگیم فایده نداره.جوری پارک میکنه ک نصف جرثقیل ها رو به خونه ی ماست و وقتی میم میگه نصفش جلو منزل خودمه.از سمت چپ هم همین طور. از دو طرف محاصره کرده و صبح ها انگار باربری.هم صدا و هم بوی دود.ازتون خواهش میکنم کمکم کنین.چندبار هم تماس گرفتیم راهنمایی رانندگی جریمه شون کردن ولی بی فایده بود.مامانم ریه هاش میسوزه دیگه.ازتون خواهش میکنم کمکم کنید

  51. علی می گوید

    سلام
    من هر وقت که خودرویی جلوی پارکینگ منزل پارک می کند تلفنی موضوع را به ۱۱۰‌ اعلام می کنم و ۱۱۰ هم اعلام می کنه از طریق تماس تلفنی با مالک خودرو از وی خواهد خواست که نسبت به جابجایی خودروی اش اقدام کند.
    اما مشاهده شده که علی رغم گذشت ۱۵ و یا ۲۰ دقیقه مالک خودرو مراجعه نداشته و اگر حتی مجدد با ۱۱۰ تماس بگیریم، اعلام می کنن که مجدد سعی خواهند کرد با مالک خودرو تماس گرفته بشود.
    سوال اینجانب این است که اگر مالک خودرو مراجعه نکرد، تکلیف چیست و چه اقدام قانونی در آن لحظه باید انجام داد؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام دعوای مزاحمت طرح کنید

  52. علی می گوید

    سلام
    من هر وقت که خودرویی جلوی پارکینگ منزل پارک می کند تلفنی موضوع را به ۱۱۰‌ اعلام می کنم و ۱۱۰ هم اعلام می کنه از طریق تماس تلفنی با مالک خودرو از وی خواهد خواست که نسبت به جابجایی خودروی اش اقدام کند.
    اما مشاهده شده که علی رغم گذشت ۱۵ و یا ۲۰ دقیقه مالک خودرو مراجعه نداشته و اگر حتی مجدد با ۱۱۰ تماس بگیریم، اعلام می کنن که مجدد سعی خواهند کرد با مالک خودرو تماس گرفته بشود.
    سوال اینجانب این است که اگر مالک خودرو مراجعه نکرد، تکلیف چیست و چه اقدام قانونی در آن لحظه باید انجام داد؟
    ضمناً منزل من در حاشیه خیابان اصلی است و هر روز با این معضل مواجه هستم.

  53. مجتبی می گوید

    سلام من ماشین اریسان مسقف دارم و مستاجر باید کنار خیابون پارک کنم زیرواحد ما ی آرایشگری هست من ی موقع ماشینمو جلو درب ورودی صاحبخانه مان پارک میکنم منتها آرایشگاه شاکی شده ک اینجا نزار با اینکه جلو در مغازش نیست در واقع کنار مغازش هست ینی فضای کناری مغازش ماشینم چون بلنده اشغال میکنه ایا برای اون آقا حقی محفوظ هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه جلوی مغازه را بگیرد میتواند شکایت مزاحمت طرح کند

  54. محمدرضا می گوید

    سلام کوچه ما ۶متریه با ورودی ۳متری من وهمسایه هردوتامون درب پارکینگ داریم ولی به علت تنگی کوچه ورودبه پارکینگ مشکله همسایه میاد جلو درب ادم رو من پارک می کنه ومزاحمت درست می کنه ضمنا خودش و پسر و دامادش هم با پارک مزاحمت میکنند تکلیف

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شکایت مزاحمت طرح نمایید واز همسایه خود شکایت نماید

  55. فرهنگ نسب می گوید

    سلام خسته نباشید خونه ما در کوچه شش متری هست وا ما یک پارکینگ داریم وادوتا ماشین من یکی از ماشینو جلو خونه همسایه پارک میکنم که نه پل داره نه در ماشین رو یعنی به خونه همسایه ماشین رو نیست وا بقل همسایه ماشین داره وا هر روز در حل پارک کردن ماشینوم از پشت به ماشین میزنه وا به جلو حرکت میده تا پارک کنه خونه اونی که ماشینو حرکت میده شمالی هست وا طرف پیاده رو خونه ماهم جنوبی هست میشه راهنمای کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعوای مزاحمت طرح نمایید

  56. الناز می گوید

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید ما داخل یه کوچه بن بست هستیم، خونه ما ته کوچه هست جوری که درب منزلمون درست روبه خیابانه و دیوارمون بغل همون درب یعنی به شکل L، ما برای پارک کردن ماشین یا رفت و آمد از همون درب استفاده میکنیم ولی متاسفانه همسایه ها میارن با یه متر فاصله از درب بغل دیوارمون پارک میکنن که خودمون نمیتونیم ماشینو وارد حیاط کنیم، هربار هم گوشزد کردیم گفتن خیابان مال مردمه مال شما نیس، آیا ما حق اینو نداریم حداقل شبا بتونیم ماشینمونو تو حیاطمون پارک کنیم؟ از اینایی که دم درمون پارک میکنن میتونیم شکایت کنیم؟

  57. مهدی می گوید

    سلام
    یکی از همسایه ها در بن بست یک متری در مقابل منزل بنده موتور سیکلت خود را پارک میکند به صورتی که من نمی توانم موتور خود را به داخل منزل ببرم برای اقامه دعوی به صورت کیفری یا حقوقی اقدام کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعوای مزاحمت طرح نمایید

  58. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید بنده تعمیرکار ماشین هستم و در طول روز ماشین های زیادی داخل مغازه رفت امد دارن اما از یک طرف همیشه بیشنر ماشین ها جلو پل مغازه پارک‌ میکنن و ما برای ورود و خروج ماشین مشکل داریم ایا راه حلی وجود دارد که مانع از پارک‌ ماشین ها و بستن پل باشد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شکایت مزاحمت طرح نماییید

  59. سمیرا می گوید

    خانه من دو نبش هست درب بزرگ داخل بن بست سمت چپ ودرب کوچک داخل کوچه اصلی هست همسایه کناری درب کوچک ماشینش رو به فاصله ۳۰ سانتی ازدرب کوچک بطوری که موتور داخل خانه ما نمیرود بهشم گفتم اما دوباره تکرار میکند من رو راهنمای کنید

  60. سمیرا می گوید

    با سلام خانه من دو نبش درب بزرگ داخل بن بست ودرب کوچک داخل کوچه اصلی هست همسایه کناری درب کوچک ماشینش رو ۳۰سانتی از درب کوچک بطوری که موتور داخل منزل درب کوچک نمیرود ایا میتوانم شکایت کنم تذکر هم داده شده رعایت نمیکند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم مزاحمت شکایت نمایید

  61. محمد می گوید

    با سلام ما منزل دو نبش داریم و ار طرفی که نمای خانه هست همسایه جلوی نمای ما پارک میکنه و میگه اینجا جای پارک من هست ۱۱۰دوبار اومده و تذکر داده اما باز ام میکنه میزاره تازه با یکی دیگه از همسایه ها باهم یکی شدن که یکی بزاره جلو نما یکی بزاره جلو درب ورودی تا نتوانیم رفت وآمد کنیم شکایت کنیم چیکار میکنن ؟ فایده داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعوای مزاحمت طرح نمایید

  62. محمدی می گوید

    سلام کوچه ما ۶متری ما پیاده رو نداریم ما روی دیوارمون زدیم پارک ممنون ولی همسایه ماشین شو میزاره بهش گفتیم میگه مگه دیوار خریدی ولی دیوار در اصل بر منزل ما ایا ما میتونیم شکایت کنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خارج از منزل مال شهرداری هس کوچه هست شما میتوتین دعوای مزاحمت طرح نمایید

  63. sunrise می گوید

    سلام
    متاسفانه یکی از همسایگان روبرویی که تازه تشریف آوردند چندین بار برای همسایگان ایجاد مزاحمت کردند
    از جمله پرت کردن زباله هایشان از منزلشان که طبقه سوم هست داخل سطل زباله کوچه
    بطوریکه یک بار آشغال کله پاچه را از همان بالا پرت کردند که افتاد وسط کوچه و حتی زحمت ندادند که تشریف بیارند پایین و داخل سطل زباله بیندازند و همانطور وسط کوچه بود
    همسایه ها زنگ منزلشان را زدند و تذکر دادند این آقا با حالت طلبکارانه اومدند بیرون و همان لحظه پدر من جلوی منزل بودند که ایشان مستقیم سمت پدرم رفتند که کی زنگ خونمون و زده و حرفهای زشت که پدرم گفتند اولا من نبودم و بعد هم هر کس این کار را کرده درست بوده که ایشان شاکی هم بودند که اتفاقی نیفتاده که اصلا نباید زنگ خونشونم میزدند.
    این موضوع گذشت و تا چند روز پیش که مهمان های این آقا،عید دیدنی تشریف آوردند منزل ایشان و ماشین را دقیقا جلوی درب پارکینگ ما پارک کردند.
    همان موقع کار واجبی پیش آمد و پدر و برادرم قصد خروج از منزل را داشتند که با ماشین ایشان مواجه شدند و تقریبا یک ساعت منتظر بودند و پرس و جو از بقیه همسایگان که مالک ماشین مشخص شود که بالاخره مهمانیشان تمام شد و وقتی پدرم گفتند این جا،جای درستی برای پارک کردن نیست،گفتند جا هست نمیتونی رد شی مشکل خودته و وقتی پدرم گفتند آقا مقصری،دو ساعته ما رو معطل کردی،مهمان ایشان با قفل فرمان به پدرم حمله ور شدند و بعد هم همان آقای بی فرهنگ به دفاع از مهمانشان بیرون آمدند و مثل سری پیش با لحن طلبکارانه گفتند که اصلا به تو چه؟مگه همه کاره محلی؟!
    ماشین جلوی درب پارکینگ ما پارک شده،پارکینگ بقیه همسایه ها که نیست که اعتراض کنند.
    اصلا متوجه نشدند که مهمانشان جلوی منزل ما پارک کرده و فقط به تلافی سری پیش حمله کردند و خیلی حرفهای زشت و رکیکی زدند که قابل بازگویی نیست
    دو ساعت معطل شدیم و تازه طلبکار هم بودند و دریغ از یک عذر خواهی ساده
    بسیار فرد غیر منطقی،بی فرهنگ و بد دهنی هستند
    همه محل از این آقا و رفتارهایشان شاکی هستند ولی متاسفانه حرفی نمیزنند و به دلیل اینکه پدرم باهاشون برخورد میکنند با پدر من طرف شدند.
    میخواستم ببینم از لحاظ قانونی امکان شکایت از مزاحمت ها،فحاشی و بد دهنی ایشان وجود دارد؟

  64. یعقوب سعادت می گوید

    سلام اگه خونه دو نبش باشه و درب منزل از یک طرف باشه و اون طرفی که درب ورودی منزل نیست کوچه باشه میشه ماشین پارک کرد بنده پارک میکنم میگن جلوی خونمون پارک نکنید بنظرتون قانونی هست.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما برای پارک کردن در کوچه نیاز به اجازه شخصی ندارید مگر اینکه روی پل باشد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام کوچه متعلق به شهرداری است وپارک جلوی در همسایه مزاحمت هست

  65. ابراهیمی می گوید

    با سلام وقت بخیر
    همسایه روبروی ما ماشینش رو جلوی خونه ی ما پارک کردن و ماشینشون وقتی که باغبون درخت خونه ی ما رو هرس میکرد اسیب دید
    ایشون پلیس اوردن و پلیس گفتن که بینه خودتون حلش کنید و ایشون الان ادعای پرداخت مبلغی رو دارن که بیشتر از خسارته و تهدید میکنن که شکایت میکنن
    خواستم بدونم حکم شکایتی که از کا بشه چی هستش
    ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به غیر عمد بودن عمل مورد نظر عنوان کیفری ندارد . صرفا به جبران خسارت محکوم می شوید

  66. محمد می گوید

    سلام
    همسایه رو به رو یه ما جلوی پنجره ما پارک کرده …و ایجاد مزاحمت میکنه … ما نمیخواییم که جلو در ما پارک کنه…
    و اون از ما شکایت کرده الان حق با کی هست ؟؟؟؟
    تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      دادگاه با توجه به موارد مزاحمت رای ب نفع شما صادر می کند.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما باید شکایت مزاحمت طرح کنید

    3. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تشخیص این که حق باکیست بادادگاه هست

  67. نوروزی می گوید

    سلام ما یه موسسه آموزشی داریم تو کوچه که یکی از همسایگان که ساخت و ساز داره وانتش رو از روی پل جلوی دربمون رو میکنه و کنار دیوار پارک میکنه یعنی بخشی از ماشین سمت پیاده رو میوفته.بهشون تذکر دادیم که اینجوری پارک نکنن و باعث مزاحمت میشن و ممکنه بچه ها که موسسه میان حین پارک صدمه ببینن شروع به فحاشی کرد میشه راهنماییمون کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعو.ای مزاحمت طرح نمایید

  68. زهرا می گوید

    سلام وقتتون بخیر امروز سه تا ماشین جلو منزل ما پارک بود ماشین وسطی درست مقابل منزل بود به طوری که رد شدن از وسط ماشینها خیلی مشکل بود همسرم وقتی با دوچرخه میخواست وارد منزل بشه دسته چرخ به آینه بغل ماشین گیر کرد وآینه آسیب دیدوقتی صاحب ماشین آمد به ۱۱۰ زنگ زد ۱۱۰ آمد صورت جلسه کرد آیا ما مفصر هستیم ؟

  69. فاطمه می گوید

    سلام وقتتون بخیر امروز جلو منزل ما سه تا ماشین پارک بودماشین وسطی درست مقابل منزل ما بود به سختی میشد وارد منزل بشی همسرم وقتی با دوچرخه آمد به سختی از لابلای ماشینها عبور کرد وبه طور غیر عمد آینه ماشین به دسته دوچرخه گیر کرد وآینه آسیب دید وقتی طرف آمد به ۱۱۰ زنگ زد ۱۱۰ امد وصورت جلسه کرد آیا ما مقصر هستیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام چون خسارت وارد شده باستی بپردازید

  70. منصوری می گوید

    با سلام بنده در کوچه چهار متری خودرو خود را پارک کردم کوچه مذکور اختصاص به زمین خودم هست اما همسایه بنده که ۲۲ متر بر دارد و کل آنرا بنا کرده و راههای مختلف از همان محل برای رفت و آمد دارد از آنجاییکه بنده اینجا ساکن نبودم بدون هماهنگی در کوچه چهار متری زمین بنده درب نصب مینماید و به زمین بنده تجاوز عدوانی صورت میدهد که پرونده در دادگاه کیفری بمدت یکسال تحت بررسی است نه کارشناس اعزام میکند نه تاکنون در این مورد دادگاه تشکیل میدهد روزی بنده خودروی خود را داخل کوچه پارک کردم همسایه از خودرو عکس و به همان شعبه ظرف کمتر از یکماه شکایت قاضی بخاطر اینکه پرونده قبلی که من شاکی هستم را به حاشیه ببرد سریع دادگاه تشکیل و برای بنده حبس تعیین و از شاکی درخواست رضایت هم میکند از طرفی با چشم های خودم دیدم با شاکی در جلسه دادگاه اشاره فانتومی بازی میکند آیا این رای قانونی است یا نه هدف این قاضی چیست لطفا برای اعتراض راهنمایی ام فرماید در رای به ماده ۱۳مجازات اسلامی مصوب ۹۲ و بنده ب ماده ۱۱ آیین دادرسی کیفری استناد کرده که اصلا در مورد پارک خودرو ممانعت از حق و مزاحمت دیده نمی شود خواهشاً ارایه طریق فرماید

  71. منصوری می گوید

    با سلام بنده در کوچه چهار متری خودرو خود را پارک کردم کوچه مذکور اختصاص به زمین خودم هست اما همسایه بنده که ۲۲ متر بر دارد و کل آنرا بنا کرده و راههای مختلف از همان محل برای رفت و آمد دارد از آنجاییکه بنده اینجا ساکن نبودم بدون هماهنگی در کوچه چهار متری زمین بنده درب نصب مینماید و به زمین بنده تجاوز عدوانی صورت میدهد که پرونده در دادگاه کیفری بمدت یکسال تحت بررسی است نه کارشناس اعزام میکند نه تاکنون در این مورد دادگاه تشکیل میدهد روزی بنده خودروی خود را داخل کوچه پارک کردم همسایه از خودرو عکس و به همان شعبه ظرف کمتر از یکماه شکایت قاضی بخاطر اینکه پرونده قبلی که من شاکی هستم را به حاشیه ببرد سریع دادگاه تشکیل و برای بنده حبس تعیین و از شاکی درخواست رضایت هم میکند از طرفی با چشم های خودم دیدم با شاکی در جلسه دادگاه اشاره فانتومی بازی میکند آیا این رای قانونی است یا نه هدف این قاضی چیست لطفا برای اعتراض راهنمایی ام فرماید در رای به ماده ۱۳مجازات اسلامی مصوب ۹۲ و بنده ب ماده ۱۱ آیین دادرسی کیفری استناد کرده که اصلا در مورد پارک خودرو ممانعت از حق و مزاحمت دیده نمی شود خواهشاً ارایه طریق فرماید بنده اولین بار است این را می‌فرستم تاکنون این سوال را مطرح نکردم زمان ارسال میگوید تکراری است

  72. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشید اگه چندتا ماشین جلو درب منزل ما پارک شده باشه بطوری که نتونیم موتوریا دوچرخه را به داخل منزل هدایت کنیم میتونیم از پلیس ۱۱۰ کمک بگیریم با سپاس

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید شکایت مزاحمت طرح نمایید

  73. علی می گوید

    سلام ما در کوچه ۸ متری زندگی میکنیم و ماشین نداریم در ورودی منزلمون هم ماشین رو هست حیاطم داریم، همسایمون درست رو به روی در ما پارک میکنه میگه اینجا ماله عمومه ماله شما نیست دقیقا رو به روی دره ماست،، قابل شکایته؟

  74. علی می گوید

    سلام ما در یه کوچه ۸متری زندگی میکنیم،، حیاط و در ماشین رو داره منزلمون،، اما ماشین نداریم،، همسایه درست رو به روی در ما پارک میکنه و میگه مال شما نیست برای عمومه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعوای مزاحمت طرح نمایید

  75. محمدامین می گوید

    سلام .در کنار خانه ما یک مطب قرار داره که بیماران یاجلوی در خانه می ایستد یاموتور ویاماشین جلوی درب ورودی پارک می کنند مابه شهرداری منطقه مراجعه کردیم و پاسخگو نبودند .بیماران و وسایل نقلیه خیلی برای ما مزاحمت داره (دراین شرایط کرونا)ما می تونیم با وسیله ای جلوی پارک ماشینها یا موتورها روببندیم.ازشهرداری تقاضای گلدون یا باغچه کردیم یا یک وسیله برای ممانعت از پارک وایستادن نابجاولی پاسخگو نبودند .ماچه کاری می تونیم انجام بدیم ؟ درضمن کوچه ما ۴متریه ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعوای مزاحمت طرح نماییدنزد دادگاه

  76. مسعود ابراهیمی می گوید

    با سلام و عرض ادب
    گذر کوچه ما حدودا شش متر است. وقتی کسی رو به روی درب پارکینگ ما خودرو میگذارد، عملا امکان دور زدن جهت ورود یا خروج را از ما می‌گیرد. آیا با توجه به باریک بودن کوچه و اینکه پارک کردن دیگران رو به روی منزل ما که عملا حق بهره‌برداری متعارف از پارکینگ منزل را از ما سلب یا دچار مشقت میکند، امکان پیگیری حقوقی یا کیفری قضیه وجود دارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :میتوانید بابت مزاحمت وممانعت شکایت نمایید.

  77. وفایی می گوید

    سلام
    کوچه ما بن بست ۴متری خونه ما انتها کوچه و دو درب است ماشین و جلوی در خونه خودمون پارک میکنیم و خللی در رفت وامد همسایه ها نیس و سد معبر نکردیم وهمسایه بغلی که در خونش یک متری است از ما شکایت کرده که ماشین نباید تو کوچه بیاری
    ایا حق با اونه یا با ما??

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :کوچه جزاموال عمومی است هیچ کس نمیتواند ادعای مالکیت کند واگر کسی مزاحم انتفاع همسایه باشد میتوان بابت مزاحمت یا ممانعت از حق شکایت نماید.

  78. سهیل قاسمی می گوید

    با سلام
    کوچه ما بن بست هستش و خونه ی ما اخر کوچه
    درب ورودی خانه کنار درب پارکینگ هستش و همسایه مقابل که ۳ تا ماشین داره دوتا ماشین روبه روی خونه خودش میزاره و یه ماشین دیگه رو میزاره جلوی درب ورودی خونه
    دقت کنین که جلوی درب ورودی میزاره نه پارکینگ اما با توجه به اینکه ۲ تا ماشین هم اون سمت کوچه میزاره ما و همسایه طبقه پایین اصلا جایی برای پارک ماشین نداریم و حتی به سختی میتونیم ماشین وارد پارکینگ کنیم
    به نظرتون حق باکیه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :اگرمزاحم استفاده شما از مسیر عبور میباشدمیتوانید بابت مزاحمت وممانعت شکایت نمایید.

  79. احمدی می گوید

    سلام.ما داخل یه کوچه بنست زندگی میکنیم.ساختمان خودمان ۸ واحد دارد.ما پارکینک نداریم .برای همین تو کوچه پارک میکنیم.واصلا مزاحمتی برای کسی نداریم.چون نه جلودرب کسی هست نه مشکل برای رفت واومد کسی مشکل ساز نیست.اماهمسایه که اون ورجوی آب فاضلاب هست میگوید که شما ماشین تون روشن میکنین دودش میاد تو خونه ما…سروصدا ایجاد میکنین….و ما رو تهدید میکنه که زنگ میزنم بیان ماشین تون ببرن ….آیا اصلا این همسایه حق گفتن این حرفارو دارن؟؟میگویند جلو منزل حق ملک منه .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :شکایت مزاحمت طرح نمایید.

  80. Sanaz می گوید

    با سلام .همسایه رو برویی ما خودروشوتقریبا جلوی درب منزل ما پارک میکنه ایا این حقو داره جلو درما پارک کنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانید دعوای ممانعت ازحق به طرفیت همسایه طرح نمایید.

  81. Sanazzzz می گوید

    با سلام …ما میتونیم تو پارکینگ خودمون هم ماشین بذاریم و هم مقداری وسایل؟یا فقط یکیشو میتونم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:عرف استفاده ازپارکینگ پارک خودرو می باشد.

  82. سعید می گوید

    سلام کوچه ما۶متری هس من ماشینمو جلوی خونه خودم پارک میکنم همسایه روبه روی ما بخاطر اینکه پارکینگش کوچیک نشه عقب نشینی نکرد.الان واسه هربار که میخواد ماشین ببره پارکینگ یابیاد بیرون هرساعت ازشبانه روز درب میزنه میگه ماشینتو جابجاکن.ایا ایشون این حق رو داره بگه جابجا کن ومن موظفم جابجاکنم یانه میتونم جابجانکنم وازش به عنوان مزاحمت شاکی شم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بابت ایجاد مزاحمت همسایه شکایت نمایید.

  83. Hadis می گوید

    سلام.
    جلوی ساختمون ما ماشین پارک میکنند و بعضی اوقاتم جلوی درمون ما چند بار رو کاغذ نوشتیم که پارک نکنید و جلوی درمون زدیم اما نمیدونیم کی برمیداره میدازه دور
    میشه بگید ما باید چی کارکنیم
    ایا اصلا اجازه دارن ک جلوی ساختمان ما پارک کنند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانید ابتدا از طریق تذکر زبانی وگرنه باپلیس تماس گرفته حین مزاحمت را صورت جلسه نماید وبااستناد به دان می توانید شکایت نمایید.

  84. احسان می گوید

    سلام خسته نباشید.
    در یک کوچه ۶ متری که یک طرفه کوچه پارکینگ و روبه روی آن دیوار وجود دارد بدون در.به گونه ایی که با گذاشتن خودروها موقع پارک خودرو یا بیرون بردن خودرو به مشکل میخورم. میتونم شکایتی انجام بدم.
    با سپاس فراوان از زحمات شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت همسایگی شکایت نمایید.

  85. رحمانی می گوید

    سلام وقت بخیر
    کوچه ما یه کوچه کوچیک هست تقریبا ۴- متری (اگه یه ماشین یه سمت کوچه پارک بشه ماشین از کنارش باید با احتیاط رد بشه تا بهش نگیره)
    درب منزل ما مورب هست و دقیقا بعد از درب منزل ما کوچه به صورت طرح ترافیک هست (از این کوچه هایی که فقط یه ماشین به سختی می تونه ازش رد بشه)
    بهتر اینجوری بگم که کوچه تا درب منزل ما به صورتی هست که فقط یه ماشین می تونه یه سمت کوچه پارک کنه و از سمت دیگه ماشین دیگه ای بتونه رد بشه و دقیقا از بعد از درب منزل ما دیگه کوچه تنگ میشه و فقط یه ماشین میتونه رد بشه

    من چندباری جلو درب منزلم که مورب هست ماشینم رو پارک کردم و همسایه کناری بهم گفت که اینجا پارک نکن و دلیلش هم اینه که میگه یکی از ماشین هایی که ایشون داره (یه وانت هست) وقتی ماشین من اینجا پارک باشه نمی تونه بره داخل (البته در واقعیت می تونه بره اما ممکنه چند باری قرار باشه ماشین رو عقب و جلو کنه) بقیه ماشین های سواری که دارن به راحتی میتونن برن داخل اما این یکی ماشینشون چون بزرگتره سخت تره براشون.
    از اونجایی که من اصلا جلو درب اونا پارک نمیکنم و فقط در کنار دیوار منزل اونها و در مقابل درب منزل خودم هستم و کوچه هم یه کوچه با عرض کم هست، حق با کی هست؟ من نباید ماشینم اصلا داخل کوچه پارک کنم؟ چون دیگه جایی برای پارک کردن نیست
    آیا ایشون میتونه به من بگه اینجا پارک نکنم؟ یا اگه پارک کردم شکایت کنه ازم؟
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: داخل کوچه در ملکیت کسی نیست جز اموال عمومی است و کسی نمی تواند حتی کنار دیوار خودش را تملک کند که این مکان مال من هست پس داخل کوچه نباید جلوی منزل پارک کرد حق با همسایه می باشد.

  86. غزاله معاف می گوید

    سلام کوچه ما ۶ متری است و خانه ما شمالی است روبه روی خونه ما و دو طرف پل ماشین پارک میکنن و امکان وارد شدن به داخل خونه نیستم به شورای شهر رفتم گفتن به ما مربوط نمیشه و تقریبا هر روز دعوا با همسایه ها افراد گذری هستیم امکان گذاشتن میله داریم یا خیر ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بابت ممانعت ازحق دعوای حقوقی طرح نمایید.

  87. ستاره می گوید

    با سلام . همسایه طبقه پایین ما پارکینگ نداره و دائما ماشینش رو دقیقا جلوی درب پارکینگ پارک می‌کنه . در واقع میچسبونه به درب پارکینگ . ما بارها بهشون تذکر دادیم ولی واقعا نتیجه بخش نبوده و به ما میگن خب شما که فعلا نمی‌خواهید برید بیرون . هرچقدر میگیم این کار ممنوعه و مزاحم رفت و آمد هست ، عذر خواهی می‌کنه و دوباره تکرار می‌کنه . که متاسفانه بعد از ده ها بار تذکر ، با صد و ده تماس گرفتیم و هرچقدر تماس گرفتیم ، پلیس صد و ده پیگیری نکردن. و ما مجدد خودمون تذکر دادیم که متاسفانه کمی صداها بالا رفت . به خاطر کوتاهی پلیس . الان ما باید چیکار کنیم . بخدا خودمون دیگه خسته شدیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به دادگاه دادخواست مزاحمت طرح نمایید.

  88. علی می گوید

    سلام
    وقت به خیر
    تقریبا هر هفته خودرویی جلوی منزل مجاور ما که حدود ۱۰ سال خالی از سکنه می باشد، پارک می کند به گونه ای که با پارک آن خودرو امکان تردد و خارج کردن خودرو از منزل ما ممکن نیست.
    با تماس با پلیس، تنها کاری که صورت می گیرد، آن است که با مالک خودرو تماس می گیرند و از او می خواهند تا اتومبیل خود را بردارد
    حال اگر ایشان تلفن خود را جواب ندهد، پلیس می گوید مشکل شماست و ما کاری نمی توانیم انجام دهیم! (این اتفاق بارها افتاده است و هر بار پلیس همین پاسخ را می دهد)
    سوال من این است آیا واقعا چنین است و قانون گذار هیچ دستوری مبنی بر انتقال خودروی مذکور به پارکینگ وضع نکرده است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت وممانعت شکایت نمایید .

  89. علی جعفری می گوید

    سلام کوچه ما ۸ متری هست و یک طرف پیاده رو دارد ما پارکنیگ و پل داریم هنگامی که همسایه رو به روی پارکینگ پارک می کند رفت و آمد سخت می شود غیر ممکن نیست با فاصله ای یه وجب یک وجب و نصفی آیا می توان شکایت کرد ؟ بعضی مواقع بنا به دلیل پارک کردن ماشین های دیگر کار هنوز سخت تر هم می شود

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ممانعت و مزاحمت از حق شکایت نمایید.

  90. طلایی می گوید

    سلام. وقت بخیر. یه همسایه داریم که با اینکه پارکینگ دارن و جلوی خونه خودش هم جا داره همیشه میاره کنار دیوار ما پارک میکنه و من جای برای پارک ماشینم ندارم و مجبورم برم جلوی خونه یکی دیگه پارک کنم تا الانم چند بار بهشون گفتم که پارک نکنن ولی همش تکرار میکنه و میگه به شما ربطی نداره میتونم ازشون شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید به جرم مزاحمت شکایت نمایید.

  91. Ali می گوید

    سلام.خسته نباشید.درب منزل ما کوچیک هست دیوار ندارد همسایه چپ و راست ما در هاشون بزرگه یکی شون یک ماشین جلو در میزاره ک با ما هیچ کاری نداره ولی یکی دیگش دوتا ماشین میزاره ک به جلو در ما نمیرسه ولی میخواستم بدونم آیا من حق اینو ندارم ک ماشینمو بزارم جلو درمون ک اون همسایمون ک دوتا ماشین میزاره یکی از ماشیناشو برداره؟هر شخص حق گذاشتنه چند ماشین جلو درشو داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بابت مزاحمت از این فرد شکایت کرده و رفع مزاحمت نمایید.

  92. آرس می گوید

    سلام. وقت بخیر. پل درب پارکینگ منزل ما بزرگ است. اهالی محل بدلیل عدم وجود جای پارک معمولا ماشین را طوری پارک میکنند که کمی از ماشینشون در حد یک صندوق عقب یا یک سپر جلوی پل ما می آید. همسایه وسطی خودمون هم بدلیل عدم داشتن پارکینگ ماشینش رو روی پل منتها الیه سمت چپ میگذاره که اگر به تنهایی این کار رو بکنه امکان رفت و آمد ما محیا است اما اگر مورد اول رو هم داشته باشیم رفت و آمد امکان پذیر نمی باشد. چند بار دوستانه خواهش کردم ماشین رو روی پل پارک نکنند اعلام کردند که حق دارند و اهالی دیگر مقصرند و از طریق پلیس پیگیری کنم. حالا میشه بفرمایید آیا ایشون حق دارند یا اصلا به هیچ وجه حق پارک کردن روی پل را ندارند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید توسط پلیس ۱۱۰تماس گرفته با تنظیم صورت جلسه حین مزاحمت شکایت مزاحمت طرح نمایید.

  93. آوا می گوید

    سلام. وقت بخیر.من طبقه همکف ساختمان ۴ طبقه میشینم و خونه مال خودمه طبقه سوم ماشینشو تو کوچه پشت پنجره خونه من پارک میکنه. منم تازه ماشین گرفتم ولی اجازه نمیده ماشین خودمو پشت پنجره ی خونم پارک کنم و میگه که باید یه هفته ایشون پارک کنن یه هفته من. خواستم بدونم حق با منه یا با طبقه سوم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: کوچه جزء مکان های عمومی ایست و هیچ کسی نمی تواند کوچه را تملک کند و پارک کردن در جلوی پنجره نیز باعث نمی شود شما مالک کوچه باشید پس باید توافق نمایید باهم استفاده نمایید.

  94. علی محمدی می گوید

    سلام بند داخل کوچه چهارمتری میشنم بحر خونه بند چهارمتر کل ورودی کوچه درب پارکینگ من
    دوتا همسایه بغلیم ماشیناشون میذارن داخل کوچه میگم نزارید اینجا ورودی پارکینگ قبول نمیکنن
    درخونه بند چهارمتر دقیقا انتهایی کوچه
    همسایه ها بغل هستن با یک متر درورودی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید دعوای ممانعت و مزاحمت طرح نمایید.

  95. حمید می گوید

    سلام.ببخشید من ماشینمو جلوی منزل همسایمون چون جا نبود گذاشتم.همیشه اونجا میزاشتم .امروز اومده گفته که بریدسر کوچه بزارید ماشینتونو ما میخوایم ماشینمونو بزاریم .منزلشون هم پارکینگ نداره.نظر شماچیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: مالکیت کوچه متعلق به کسی نیست باید توافق نماید باهم.

  96. سولی می گوید

    سلام وقت بخیر ما خونمون یه متر بیشتر از بقیه خونه ها واندازه مشخص کرده دولت عقب کشی داره مهمسایه بغلی ما ماشینش رو طوری پارک میکنه که نصف ماشینش جلو پارکینگ ما رو میگیره هر قدرم میگی نمیکشه با ماشین خودمو نمیتونم راحت تردد کنم چندین بار هم گفتم ولی حرف رو انکار به سنگ میگی چیکار میتونم انجام بدم که جلو پارکینگم خالی باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید دعوای ممانعت از حق طرح نمایید.

  97. رضا می گوید

    سلام
    ما تویه یک کوچه خاکی هستیم و همسایه ما دو تا ماشین داره یکی رو میاره تقریبا با فاصله پنجاه سانت جلوتر از درب ورودی پارکینگ ما پارک میکنه اون یکی رو هم میبره دقیقا روبروی درب و طرف مقابل کوچه پارک میکنه و طوری میشه که ماشین رو میخوام ببرم داخل یا بیارم بیرون باید چند فرمونه کنم تا بتونم برم هر چی هم بهش میگیم اینطوری نزار متوجه حرف ما نمیشه الان ما باید با این فرد چکار کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید باتماس با ۱۱۰حین ایجاد مزاحمت و با تنظیم صورت جلسه در خواست دعوای مزاحمت و حتی ممانعت نمایید.

  98. ایزدی می گوید

    سلام، خانه ما انتهای یک بن بست ۶ متریست همسایه های روبرو ماشین هاشون رو جلوی خانه خودشان پارک میکنند و ما هر روز برای بیرون گذاشتن ماشین از پارکینگ دچار مشکل هستیم وقتی هم باهاشون صحبت میکنیم میگن جلوی در خانه خودمون هست و مثلا میگن نصف کوچه برای ماست و ما در حریم خودمان پارک کردیم، آیا میتوانیم از این همسایه ها شکایت کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به جرم مزاحمت شکایت نمایید.

  99. امیر علی می گوید

    سلام کوچه ما عرض ۶ متر و بن بست هست منزل ما آخر کوچه هست و همسایه های دیگر مقابل منزل ما پارک میکنند و برای پارک ماشین خودم جا نیست وقتی تذکر میدهم میگن مالیات دادیم و حق داریم پارک کنیم آیا عمومیت محل پارک در کوچه های بن بست هم مصداق دارد ،، شنیدم برای کوچه های بن بست اولویت با صاحب ملک است و کوچه بن بست عمومی محسوب نمیشه لطفا راهنمایی فرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت رفع ممانعت و مزاحمت شکایت نمایید.

  100. ناشناس می گوید

    سلام آپارتمان ما یک پارکینگ داره…. جلو درب پارکینگ، واحدی که پارکینگ داره باز ماشین دیگه ای پارک میکنه…..یعنی یکی در پارکینگ ویکی جلو درب پارکینگ تو کوچه… تکلیف چیه؟ میگه مزاحم کسی نیستم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید دعوای مزاحمت طرح کرده و رفع مزاحمت نمایید.

  101. Zahra می گوید

    سلام آپارتمان ما یک پارکینگ داره و یکی از همسایه هایه کوچه جلوی در پارکینگ پارک میکنن یک بار بهشون تذکر دادیم ولی باز هم تکرار کردن و ماشینشونو جلوی در پارکینگ گذاشتند میتونم ازشون شکایت کنم یا نه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به جرم ممانعت و مزاحمت شکایت نمایید.

  102. علیرضا می گوید

    سلام ما خونمون یه آپارتمان ۴طبقه هست که پارکینگ ندارد!طبقه همکف قسمتی از جلو خونه شو که کنار درب اصلی ورودی منزل مسکونی هست بدون مجوز مغازه ساخته!مااهالی ساختمان قبل ساخته شدنش پل درست کرده بودیم ماشینامون رو می‌آوردیم تو پیاده رو درحدی که جا واسه رفتامد شهروندان بود!الان میگ مغازه زدم جلو دید مشتری گرفته شده حق باکیست؟ماازین که حاشیه همکف خانه مسکونی رو تبدیل به مغازه کرده ناراضی هستیم چکار کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از این فرد شکایت نمایید.

  103. علی می گوید

    سلام..آپارتمان ما انتهای کوچه بن بست است.. و در صورت پارک خودرو روبروی درب ورودی.. خروج خودرو به سختی انجام میشود.. آیا میتوان مانع پارک خودرو نصب کرد تا خودرو پارک نکنند… این خلاف قوانین شهرداری است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید نصب نمایید.

  104. علی دادگر می گوید

    باسلام،ماتو یه کوچه بن بست ۶متری زندگی میکنیم که همسایه روبروی ما با اینکه پارکینگ داره ولی پارکینگ راواحد مسکونی کرده واجاره داده،وماشینش را میذاره جلوی در خونش وبا این کارش من هم نمیتونم ماشین را وارد حیاط کنن چون کوچه ۶متری هس ودرصورتی که یه ماشین پارک میکنه دیگه میدان برای من نمیمونه تا ماشین را وارد حیاط یاازحیاط خارج کنم،علی رغم تذکرات فراوان میگه که چون جلوی درب من هس مختارم که پارک کنم،اگه من هم جلوی درب خودم پارک کنم کل کوچه بسته میشه،میشه لطفا راهنمایی کنید که چکارباید بکنم?

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بابت جرم مزاحمت و ممانعت شکایت نمایید.

  105. علی می گوید

    سلام کوچه ما بن بست هستش ویه مکانیکی تراکتور هستش ک واقعا اذیتمون میکنه صروصداش سگ مرغ کبوتر نگه داری میکنه ازاونا بدتر کوچه اصلا نظافت نداره همه جا روغن سوخته هستش میخواستم بدونم ایا میشه مکانیکی این اقارو جمع کرد؟باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید اقدام به رفع مزاحمت کرده و شکایت نمایید.

  106. اسفندیار منصوریان می گوید

    سلام بنده جلوی درب منزل خانه ۴طبقه با پارکینگ ،درمقابل درب ورودی اشخاص یک پل برای ورود خروج موتورم به داخل ساختمان از درب ورودی ونه درب پارکینگ احداث کردم که شهرداری به بهانه‌ی غیر قانونی بودن آن را تخریب کرده آیا این اجازه را دارند ویا به صورت غیر قانونی و خودسرانه ماموران شهرداری تخریب کرده آمد آیا می توان از شهرداری شکایت کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: فقط از جلوی پارکینگ احداث پل قانونیست.

  107. کوروش می گوید

    سلام خونه ما دو کله هستش یطرفش به خیابونه یطرفش فقط پیاده رو داره یعنی ماشین رو نیست فقط پیاده رو… همسایه بغلی مغازه زده مستاجر مغازه تو پیاده رو زیر کنار پنجر ما پارک میکنه اینجا خیابون نیست پیاده رو سمت دیوار ما پارک میکنه مزاحمت ایجاد میکنه جابه جابه جا میکنه جمع میشن زیر پنجره خونه ما با ماشین پرید وانت باری میشه شکایت کرد لطفا بگید…

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر پارک کردن خودروی همسایه شما مانع تصرفات مطلوب شما از ملکتان میشود این موضوع مشمول عنوان جرم مزاحمت میشود و شما میتوانید هم دعوای حقوقی مطرح کنید هم کیفری به این صورت که ابتدا دعوای حقوقی تحت عنوان مزاحمت مطرح میکنید و دادگاه حکمی مبنی بر رفع مزاحمت صادر میکند در صورتی که مجددا از سوی همان شخص مورد مزاحمت قرار بگیرید میتوانید از طریق محاکم کیفری پیگیری کنید و در صورت وجود شرایط مزاحمت شخص مزاحم علاوه بر رفع مزاحمت به حبس محکوم میشود که البته در این زمینه میتوانید به وکلای با تجربه مراجعه کنید .

  108. مسعود می گوید

    سلام . من در کوچه ای زندگی میکنم که منزل ما پارکینگ ندارد . منزل همسایه مجاور هم پارکینگ ندارد . ولی جلوی منزل ما جای پارک هست ولی جلوی منزل همسایه جای پارک نیست . اونا ماشینشون را جلوی خانه ما پارک میکنن و خود ما با جای پارک مشکل داریم . آیا میتوانم ازشون شکایت کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      پارک خودرو جلو درب منزل خصوصا درب پارکینگ نمونه بارز مزاحمت است، با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم درخصوص نحوه طرح شکایت توسط وکلای وکیل تاپ خدمتتان ارائه بشود. موفق باشید.

  109. احمدی می گوید

    سلام
    بغل خونمون یک مغازه داریم که حالت انباری داره و اجاره دادیم به مستاجر.
    مستاجر میتونه ماشین شو جلوی همون مغازه پارک کنه؟
    پیاده رو مال مستاجره؟؟ یا صاحبخانه میتونه ماشین شو پارک کنه و مستاجر حقی نداره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      مستاجر حق دارد از انباری و یا پارکینگ مشترک استفاده کند مگر اینکه در قرارداد اجاره بر خلاف آن توافق شده باشد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکیل متخصص قرارداد اجاره شما را راهنمایی نماید.

  110. رسول می گوید

    سلام من دوتا ماشین دارم یکی رو تو پارکینگ خودم نگه میدارم و دومی رو تو حیاط ساختمان در قسمتی که هیچ گونه مزاحمتی برای همسایه ها نداره ولی میگن نباید تو حیاط ساختمان (زیرتراس طبقه اول ) نگه دارم آیا می‌توانند چنین ادعایی کنند لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      بله- در واقع هیچکدام از واحدهای ساختمان هیچ حق و مزیتی نسبت به هم جهت استفاده از قسمت مشاعات آپارتمان ندارند و تمامی واحدها دارای حق یکسان می باشند. تمامی واحدها بر روی تمامی ذرّات قسمت های مشاعی آپارتمان دارای مالکیت و حق انتفاع هستند.

  111. امیران می گوید

    سلام
    ما یک تهیه غذا داریم جلوی مغازه کرده طبقه سومه بالایی مغازه یه ماشین پارک کرده اصلا تکون نمیده
    بهش چند باری گفتیم ولی میگه دره خونمه در صورتی که درست جلوی مغازه ما هست دره خونه اونا پایین تره.ما اونجا پیک رفت و آمد داره اون جلوی راهمونو گرفته.الان حق با کیه میتونیم ادعایی داشته باشیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      پارک خودرو جلو درب منزل خصوصا درب پارکینگ نمونه بارز مزاحمت است. جهت طرح دعوای رفع مزاحمت با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  112. امید هاشمی می گوید

    سلام وقت بخیر کوچه ما ۶ متری هست و اصلا پیاده رو نداره تیره برق هم کوچه رو تنگ تر کرده همسایه های ما همه ماشین دارن و باید ماشین به دیوار خونه همسایه بچسبونی تا ماشین از بغل رد بشه ما هر روز با یکی از همسایه دعوا داریم فقط خواستم بپرسم اگه جلوی درب خونه همسایه پارک کنم که مزاحم رفت و آمد شون نباشه و ماشین هم داشته باشند میتونن شکایت کنند که جلوی در خونه ما پارک نکنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      بله امکان شکایت از شما تحت عنوان ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق وجود دارد.

  113. یعقوبی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ما دو عدد پارکینگ و یک حیاط ماشین رو داریم
    همسایه ها و افراد بیگانه ماشین هاشون رو جلو دم درب پارکینگها یا درب حیاط میزارن و ایجاد مزاحمت میکنن، به چه روشی باید طرح شکایت کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: ابتدا حین مزاحمت با ۱۱۰تماس گرفته تا وضعیت صورت جلسه شود و با توسل به ان شکایت مزاحمت و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  114. مهدی رضایت می گوید

    سلام کوچه ما هشت متری است پیاده رو نداره و وسط کوچه جوی اب هست.پشت دیوار خونه ما شده پارکینگ همیشگی یه منزلی خیلی دورتر از خونه ما.موقع بیرون اومدن از پارکینگ گاهن باید بیست بار فرمون گرفت تا ماشین دور بخوره و اگر روبرو هم ماشین باشه نمیشه دور زد.به پلیس میشه زنگ بزنیم برای شکایت

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید حین ایجاد مزاحمت با تماس پلیس ۱۱۰تماس گرفته تا وقایع را صورت جلسه با استناد به ان شکایت کرده و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  115. پوریا می گوید

    سلام وقت بخیر
    منزل ما داخل بن بسته و پارکینگ نداریم
    اخر بن بست ی خونه هست ک ماشین ندارن و ما ماشین رو کنار دیوار منزل ایشون میذاریم
    آیا میتونن شکایت کنن؟
    جلوی در خونشون نمیذاریم کنار دیوار فقط

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: کوچه ها متعلق به شخصی نیست حتی بن بست باشد و تحت اختیار شهرداری ان منطقه می باشد و اگر توقف وسیله نقلیه دران محیط باعث ایجاد مزاحمتی رای همسایه باشد می تواند از باب مزاحمت فقط مانع شما باشد در غیر این صورت نمی تواند مانع پارک وسیله نقلیه شما شود.

  116. فرزانه می گوید

    سلام ساختمان ما آپارتمانی هست یکی از ماشین ها تو پارکینگ و دومی رو جلوی درب آپارتمان خودمون پارک میکنم گاهی که میرم بیرون ماشینی از همسایه های کوچه جای من قرار میده با وجود جای فراوان برای پارک در کوچه و جلوی درب هیچکسی بجز درب ما نمیگذاره و لج کرده و دلیلشون این هست که جلوی پارکینگ نیست چکار میشه کرد ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: ابتدا باید با پلیس تماس گرفته تا وقایع را صورت جلسه نمایدبعد با استناد به ان شکایت مزاحمت کرده و در خواست رفع مزاحمت نمایید.

  117. علی می گوید

    با سلام بنده پارکینگ دارم وکوچمون هم تنگ هست صبح زود میخواهم برم سر کارهمسایه روبرو ماشینشو برنمیداره و میگه تو هم ماشینتو بزار تو کوچه مثل بقیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق شکایت درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  118. هادی می گوید

    سلام و درود
    روبه روی منزل ما اپارتمانی است که بعضی واحد ها پارکینگ ندارند و بعضی دیگر پارکینگ رو به دیگری فروخته و تبدیل به مغازه کرده اند و تماما ماشین ها رو جلوی منزل ما پارک میکنند طوری که خودما جای پارک پیدا نمیکنیم گاها هم جلوی درب حیاط پارک میکنند که نمیتوانیم ماشین از حیاط خارج یا وارد کنیم از بین همه این مزاحمت ها یکی از همسایگان ماشین را دقیقا در جلوی پنجره اتاق خواب پارک میکند و کله صبح بالای بیست بار استارت میزند ماشین اوراغی و بسیار پرسروصدا است هرچقدر از او خواهش کردیم در جای دیگری پارک کند گوش نمیدهد و با هر روز با سرو صدای استارت این اقا با اوقات تلخ از خواب بیدار میشویم ایا بخاطر پارک در جلوی پنجره اتاق خواب و ایاجد سروصدا میتوانیم قانونی مانع پارک ایشان شویم یا خیر؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: براساس مزاحمت های ایجاد شده شکایت مزاحمت طرح نموده و از دادسرا یا شورای حل اختلاف در خواست رفع مزاحمت نمایید.

  119. مرتضی می گوید

    باسلام وخداقوت، من کارشناس درمان هستم وابلاغیه هم ازسوی دانشگاه علوم پزشکی دارد که وقت بی وقت باتوجه به شرایط کرونا باید به مراکز درمانی برم اما باتوجه به اینکه خودروی همسایه جلوی درب پارکینگ منزل درکوچه ۳تا۴متری قرارمی دهد وخودشان فاقدپارکینگ هم هستند بعد درب زدن باتوجه که بدهن ولجباز هم هستند وچون من نمی‌توانم زمان زیادی رو معطل باشم خواهشمنداست باتوجه به تصاویر ازاون خودرو پارک شده پژوپارس ک حتی راه عابر و سیله نقلیه مارو گرفته راهنمایی بفرمایید، سپاسگزارم🙏

  120. علی می گوید

    سلام
    منزل ما کنار مدرسه غیر دولتی هست که به تازگی تاسیس شده
    خودرو های سرویس و اولیای دانش آموزا همیشه برا رفت و امد ما به داخل پارکینگ مزاحمت ایجاد میکنه
    آیا میشه از مدرسه شکایت کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر مدرسه طرف شما نیست شما باید از افرادی که ایجاد مزاحمت کرده رفع مزاحمت نمایید.

  121. کاظم می گوید

    سلام ما تو کوچه ۶ متری هستیم که طرف ما جوب و پیاده رو داره روبرو هامون جوب اینا نیست همسایه روبرو همش میگه ماشین هاتونو بکشین جلو منم جا بشم که اصلا جا نیست همش دعوا را میندازه جلو در من کس دیگری پارک میکنه منم موتورم میارم حیاط ماشینمم با دعوا یکم از جلو در خودم پایین تر میخواستم بدونم حق با کی هست برای پارک سمت ما یا روبرو که پیاده رو جوب نداره و اینکه من پل بندازم ولی بازم ماشین نندازم حیاط بزارم رو پل جلو درم قانونیه یه نه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام : حین ایجاد مزاحمت با ۱۱۰تماس تماس گرفته و براساس صورت جلسه اعلامی از طریق شورای حل اختلاف اقدام به شکایت نموده و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  122. محمد می گوید

    کوچه ما یک معبر به پهنای کمتر از ۳ متر است و انتهای کوچه تیر برق قرار دارد و فقط پیاده رو است اما شخصی ماشین سواری خود را روبروی درب نفرو ساختمان ما که در همین انتهای کوچه پارک میکند به طوری که از کل پهنای کوچه ۶۰ سانتی متر باقی می ماند، حتی امکان بردن موتورسیکلت به داخل زیر پله از در ورودی ساختمان خود را نداریم، دو سال پیش اظهارنامه برایشان از طریق قانونی ارسال کردیم و بعد از آن دیگر پارک نکردن اما، الان دوباره همان جا پارک میکند، ساعات رفت آمد با اتومبیل این شخص به طوری هست که نیمه شب انجام می شود صدای دزد گیر و مشکلات دیگر هم پیش آورده آیا از نظر قوانین حقوقی و راهنمایی و رانندگی، پارک روبروی درب نفرو ملک ما در این معبر بسیار تنگ قابل دفاع است ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:می توانید با پلیس ۱۱۰تماس گرفته با تنظیم صورت جلسه از طریق شورای حل اختلاف اقدام به شکایت نماییدبرای راهنمایی بیشتر می توانید از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ استفاده نمایید.

  123. مونا می گوید

    با عرض سلام . ما در منزل ویلایی زندگی میکنیم که اخیرا همسایه کناری ما از کانادا برگشته و منزلش را تبدیل به مطب کرده است . مریض های این آقای دکتر به قدری کوچه را شلوغ کردن که جای سوزن انداختن نیست . حتی خیلی از مریضها می آیند روی پل منزل ما پارک میکنند و زندگی و آرامش ما را سلب کردند …. چندین بار تذکر دادیم ولی گویا فایده ندارد . حال سوالم اینجاست که آیا ما میتوانیم جلوی پل منزل خودمان دو تا میله نصب کنیم که نیایند رو پل منزل ما پارک کنند ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بخاطر ایجاد مزاحمت از فرد مورد نظرتون شکایت مزاحمت طرح کرده و درخواست رسیدگی را از شورای حل اختلاف بخواهید برای راهنمایی بیشتر از وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  124. محسن اصغری می گوید

    سلام
    روز بخیر
    در یک ساختمان ۴‌طبقه تک واحدی طبقه دوم و چهارم به صورت مزاحم پارکینگ دارند
    طبقه اول که پارکینگ نداره یا خودش یا میهماناش وقیحانه ماشینو جلو درب پارکینگ میذارن .
    یه بار گفتیم بردارید با رفتار بد روبه رو شدیم حتی و میهمانشون قصد کتک زدن بنده رو داشتند
    داخل هم که میذارم میگن صبحا بوی دود اذیتمون میکنه
    بعد این که طبقه چهارم میذاره داخل شبا من میذارم دم در که همسایه اذیت نشه بابت دودی که میگه

    تکلیف ما چیه این وسط ؟

    اشتباه میکنیم میگیم جلوی درب پارکینگ نذار؟
    و این که طبقه چهارم که پارکینگ داره راضی هست چه من داخل بذارم چه درب پارکینگ و حرفی نداره میگه پارکینگ مزاحم هست و ما دو صاحب پارکینگ باهن باید هماهنگ باشیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بر اساس تنظیم یک استشهادیه محلی از شخص مزاحم شکایتی در شورای حل اختلاف مطرح کرده و با مستند قرار دادن ادله خودتان درخواست رسیدگی نمایید و همچنین حین مزاحمت می توانید ازلیس ۱۱۰اعلام نمایید که مزاحمت را صورت جلسه نماید و با این صورت جلسه و با استناد بدان نسبت به شکایت اقدام نمایید یک شکواییه تنظیم نماید به صلاحیت شورای حل اختلاف در دفاتر خدمات قضایی اقدام به ثبت شکایت خودتان نمایید.

  125. مجيد قمی می گوید

    سلام منزل ما دوطبقه است وپارکینگ نداره کوچه هم برای تردد ماشین ها بن بست می باشد ومن مجبورم جلوی درب پارک کنم اما همسایه بغل که میشه جلو درش دوتا ماشین پارک کنه وماشین شه تو پارکینگ نمیزاره حتی یک سانت جلو در ساختمان پارک کنه مگه کوچه مشاع نیست در صورت که من مزاحمتی برای اون ندارم

  126. محدثه جهانی می گوید

    سلام وقت بخیر.
    ممنون میشم به سوال من پاسخ بدید
    کوچه ما ۷ متری و خونه ی ما جنوبی هستش
    منزل ما پارکینگ نداره و ما ماشینمونو کناردیوارمون پارک میکنیم
    توی یکی از اپارتمان های کوچمون مستاجر جدید اومده که چند باری جلوی منزل ما پارک کردندوما اوایل نشانه ای نداشتیم ایشون هم نه شماره تماسی جلوی ماشین گذاشتند و نه ما پلاکشونو میدونستیم که ما مجبور شدیم ماشینمونو توی خیابون پارک کنیم
    آیا حق با ما هستش که ایشون اومدن جلوی منزل ما پارک کردندوایجاد مزاحمت کردند؟
    و یا عموم این اجازرو دارند که پارک کنند و یا اگر ایجاد مزاحمت نشود مشکلی نداره؟
    و اگر ما تماس میگرفتیم با ۱۱۰حق با ما بود یا کسی که در جای پارک ما پارک کرده؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید با ۱۱۰تماس گرفته تا صورت جلسه نماید سپس شکواییه ای تنظیم نمایید و از طریق دفاتر خدمات قضایی اقدام به ثبت شکایت کرده و از شورای حل اختلاف درخواست رفع مزاحمت همسایه را بخواهید.

  127. حسن می گوید

    سلام
    ساختمان ما ۳ واحد هست بعلاوه پارکینگ که شده مغازه و یک واحد مسکونی و کلا ۴ واحد
    من مالک هستم و خودرو دارم
    یکی از واحدها هم مستاجر است که ایشان هم خودرو دارد و یک سال بیشتر از من سابقه سکونت در این ساختمان دارد
    حالا سر جای پارک جلوی ساختمان درکیر هستیم
    ایشان میگوید من قدیمی تر هستم باید پارک کنم
    من هم میگم من مالک هستم و حق با من است

    ضمن اینکه خودرو روی پیاده رو جلوی درب ورودی اصلی پارک میشود
    به نظر شما حق با کیست!؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بیرون از ساختمان متعلق به شهرداری است و باید براساس توافق حل شود چون کسی مالک این قسمت نیست.

  128. حسین می گوید

    سلام علیکم
    منزل‌ما ویلایی و در قسمت شمالی یک کوجه ی یک طرفه است و همسایه ی جنوبی ما با وجودی که در کنار خانه اش برای چهارتا ماشین جای پارک دارد ولی می آید و در کنار دیوار خانه ی ما پارک میکند و هیچ جایی برای پارک کردن من در کنار خانه ی خودم باقی نمیگزارد
    من چند بار محترمانه بهشون گفتم اما در بار آخر با فحاشی و دادوقال به من حمله کردن و من چیزی به آنها نگفتم
    خانه ی ما دوتا درب ورودی دارد که وسط این دوتا در برای یک ماشین جای پارک است
    حالا من چکار کنم آیا میتونم از ایشون شکایت کنم و سری بعدی به پلیس ۱۱۰ زنگ بزنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر برای ورودی شما مشکلی وجود داشته باشد می توانید بابت ممانعت از این همسایه طرح دعوا نمایید و درغیر این صورت دعوای مزاحمت طرح نماییدبرای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  129. اذری می گوید

    سلام کوچه ما بن بست میباشد و همسایه روبه رویی ما دوتا ماشین توی کوچه پارک میکنه با وجود اینکه بقیه اهالی بن بست بخاطر ایجاد مزاحمت در عبور ماشین ما و بقیه همسایه ها یه ماشین بیشتر پارک نمیکنن ولی ایشون دوتا ماشین با پهنای زیاد پارک میکنه و ما نمیتونیم به راحتی رد بشیم و اینه ماشین به ماشین های هر دو طرف گیر میکنه ایا امکان شکایت از ایشون وجود داره؟ در ضمن ایشون مقابل منزل خودشون جای پارک دارن ولی باعمد و لجاجت در کنار دیوار دو بر همسایه پارک میکنه تا فقط برای عبور ما ایجاد مزاحمت کنه و این کار رو از روی عمد و لجاجت انجام میده

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با تنظیم یک استشهاد نامه از این همسایه مزبور بابت ایجاد مزاحمت در ورود و خروج از طریق تنظیم یک شکواییه بابت مزاحمت اقدام نمایید و از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ اقدام به دریافت مشاوره نمایید.

  130. Ali akbar می گوید

    سلام ساختمان ما ۴ طبقه است که مالک یکی را به ما فروخته یکی دست دامادش و یکی را خودش استفاده می کند و یکی را هم به مستاجر داده حالا مالک هر جور که دلش میخواهد در پارکینگ پارک می کند و برای ما مزاحمت ایجاد می کند هر وقت اعتراض می کنیم فحاشی و تهدید می کند و خود را مالک مطلق می داند متاسفانه چون بقیه از خانواده و اقوام خودش محسوب می شوند بنده نمی توانم شاهدی جور کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از این فرد بابت ممانعت از حق طرح دعوی کرده و از دادگاه نزدیک به خودتان درخواست رفع ممانعت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  131. میثم می گوید

    سلام خسته نباشید
    عرض کوچه ما تقریبا ۶ متره..خانه روبرویی یه نیسان داریه که مستاجر هم هستد

    با اینکه ماشین رو پارک میکنه در خانه خودش اما چون روبرو پارکینگ ماست و ماشین ماهم سمنده به سختی در میاد غیر از چندین بار فرمان راست کج کردن باید برای اینکه به ماشین پشتی برتورد نکنیم ماشین خارج بشیم و تا جهت لازم برای خروج بدون برخورد ادامه بدیم

    ما چند بار بهش گفتیم لطفا ماشین خودت رو بالاتر بزن که جلو درب پارکینگ ماهم نباشه و این مشکل پیش نیاد..یعنی بالاتر هم که بزنه بازم توی محدودی ساختمان خودشه و مشکلب برای کسی ایجاد نمیکنه

    اما این ادم مریض نتنها این کارو نمیکنم و شده چندبار هم زنگ خونشون زدیم و خانم گفته الان به شوهرم میگم بیاد که جابجا کنه اما اصلا پیداش نمیشه

    من نظرات خودندم که میشه با پلیس تماس گرفت

    حالا سوالم اینکه با توجه به اینکه اقا مستقیما پیش خانه و پارکینگ ما پارک نمیکنه.. اما پارک کردن سمت خونه ی خودش اما روی درب پارکینگ ما باعث سختی ما میشه برای دراوردن ماشین

    ما میتونیم برای این مشکل با ۱۱۰ تماس بگیریم؟
    اون میتونه ادعا که جلوی درب خانه خودمه؟

    و چندبار میتونیم به پلیس زنگ بزتیم و اگه این ادم توجه نکرد از چه طریق و کدام اداره باید طرح شکایت ثبت کنیم

    اصلا با طرح شکایت کتبی علیه ش قانون میتونه مجبورش کنه که به این کار ادامه نده یا همش بی فایدس

  132. رضا می گوید

    سلام یک ماشین نزدیک به ۳ ساعت هست جلوی پارکینگ کارگاه من پارک کرده من چندبار با ۱۱۰ تماس گرفتم کاری انجام نشده نمیتونم بار بیارم داخل نه ببرم بیرون کارم بهم ریخته چیکار میتونم انجام بدم ۱۱۰ هی میگه اعلام می‌کنیم چجوری میتونم این ماشینو از جلو پارکینگم بردارم

    1. زینالی می گوید

      سلام:باید ۱۱۰ به فرد اعلام نمایید خودتان جابجا نمایید شاید باعث تخریب شده و فرد از شما شکایت نماید.

  133. پوریا بهرامی می گوید

    سلام
    مجتمع ۱۲ واحده و ۴ واحد یکجای مشخص پارکینگ داره مطابق سند و استعلام شهرداری پارکینگ من تو محوطه مشخصه همسایه میاد جای من پارک می کنه و چندین بار با من درگیر شده زنگ زدم پلیس امده و همسایه در رفته رفته خونه من از اینکه جای من پارک می کنه عکس گرفتم فهاشی هم می کنه و من امنیت جانی و مالی ندارم
    چیکار باید بکنم

  134. خوان می گوید

    سلام
    خونه ما، ساختمانی ۲ طبقه و کاملا شخصی هستش
    همسایه بغل ما یک ساختمان ۳ طبقه هستش که فقط یه پارکینگ داره،
    بعضی وقت ها ماشینشون رو جلوی منزل ما(جلوی درب ورودی) به طوری که وارد حریم پیاده رو هم میشوند پارک میکنن،
    علاوه بر تذکرهای پی در پی، باز تکرار میکنن،
    امروز کار به دعوا کشیده شد با الفاظ رکیک، آیا میتونیم شکایت کنیم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید در حین ایجاد مزاحمت بدون اطلاع این فرد به پلیس تماس گرفته تا صورت جلسه نماید سپس با ان برگه پلیس شکایت مزاحمت را طرح نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  135. محمد می گوید

    سلام خونه ما پارکینگ ندارع ماشینم نداریم و خونه مون بیست متر عقب نشینی داره اما همسایه ها عقب نشینی نکردن بعد همسایمون دقیقا ماشینشون رو تو عقب نشینی ما پارک میکنن فاصله تا در منزل کمتر از یک متر هست آیا حق داریم بهشون بگیم پارک نکنند؟

  136. صادق می گوید

    سلام کوچه ما چهارمتری هست و حدود سه متر از هر طرف طرح عقب نشینی داره اما فقط منزل ما عقب نشینی رو رعایت کرده بعد خودمون نه پارکینگ داریم نه ماشین و همسایه روبه روی ما ماشینشو دقیقا تو عقب نشینی ما پارک میکنند چسبیده به دیوار منزلمون آیا حق داریم بگیم دیگه پارک نکنند؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت از این فرد شکایت نمایید ولی صرف چسباندن به دیوار نمی توان بابت در کوچه پارک کردن شکایت کرد.

  137. محمد می گوید

    با سلام خسته نباشین بنده مالک طبقه چهارم از یک آپارتمان ۴طبقه ای هستم پارکینگ ندارم(بقیه واحدها پارکینگ دارند ) و ماشین خود را در مقابل درب منزل پارک میکنم بدون هیچگونه مزاحمتی برای بقیه همسایگان در جهت ورود و خروج به پارکینگ و همچنین رفت و آمد. کوچمون هم یکطرفه و بزرگ و خلوت هست ایا سایرهمسایه ها میتوانند بخاطر لج و لجبازی مانع پارک ماشین من شوند؟؟ آخه من هم پارک نکنم بقیه همسایه ها میان پارک میکنند

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر اگر واقعا مزاحمتی برای طرف وجود نداشته باشد نمی توانند بخاطر لجبازی از شما شکایت کنند بابت مزاحمت و اینکه خیابان متعلق به شهرداری می باشد و هیچ کسی نمی تواند مالکیت خیابان را ادعا بکند پس هیچ مشکلی برای پارک ماشین شما وجود ندارد.

  138. امیر می گوید

    سلام من به تازگی به یک جای جدید نقل مکان کردم روبروی آپارتمان جای پارک هست همسایه طبقه بالا میگه چون ۱۰ سال هست که ما اینجا ساکن هستیم پس اولویت پارک با اونهاست ایشون میگن در هر صورت من باید جای پارک داشته باشم آیا درست است؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:خیر سابقه ملاک نیست در صورت مزاحمت می توانید علیه همسایه اقدام به شکایت نمایید.

  139. جعفری می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    خونه ما نبش کوچه ۹متری و بن بست و شمالی هست طوری که هر دو کوچه سراشیبند از سمت بن بست دیوار حیاط ما کم ارتفاعست و همسایه روبرویی خونه اش رو مدرسه غیر دولتی کرده جلو ساختمان خودش جای پارک دارد ولی از لجش ماشینش رو میاره از اول صبح تا شب بیخ دیوار کوتاه حیاط ما پارک میکنه چند بار تذکر دادم خیلی راحت میگه برو شکایت کن آیا عمل ایشون قابل طرح دعاوی در دادگاه هست یا نه و لطفا بگید راهکار چیه؟

  140. محمد می گوید

    با سلام
    همسایه بنده خودروی خود را جلوی درب پارکینگ بنده پارک می کند از ایشان شکایت کرده ام ولی دادگاه پرونده را مختومه نموده است چطور جلوی مزاحمت ایشان را بگیرم .

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید زمانی که این فرد اقدام به پارک می کند به پلیس زنگ بزنید و با تنظیم صورت جلسه پلیس اقدام به شکایت مجدد نمایید.

  141. سید حسین می گوید

    با سلام ما در خانه ای زندگی میکنیم که واقع در زیر زمین و بدون پارکینگ است
    اما قسمت همکف همین منزل مستاجر دیگری زندگی میکند که پارکینگ منزل مختص اونهاست
    و من مجبورم روبروی منزل خودمون کنار دیوار خالی پارک کنم
    اما یک همسایه ی دیگه هر روز ماشینش رو روبروی منزل ما یعنی جای پارکی که من پارک میکنم پارک میکنه
    ایا من میتونم ازش شکایت کنم ؟ ممنون از راهنماییتون

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیابان و کوچه متعلق به شخصی نیست و برای شهرداری است ولی اگر منزل همسایه از منزل شما فاصله داشته باشد عرف این را ایجاب می کند شما در الویت هستید ولی اگر نزدیک منزل شما باشد نمی توانید از این فرد شکایت نمایید مگر بخواهد موجب اذیت شما شود که در این صورت می توانید نسبت به مزاحمت ایجاد شده این شخص همسایه شکایت نمایید.

  142. داریوش می گوید

    سلام . من تو ی کوچه بن بست ۶ متری زندگی میکنم و با همسایه سر جای پارک مشکل دارم . خانه هر دوتامون ویلایی و ۵۰ سال پیش بدون جواز و پایان کار ساخته شده و ویلایی میباشد . ایشان چون ملکش شمالی هست و حیاط داره ی پل گذاشته و ماشینش رو میبره تو حیاط و منم ماشینم رو روی پل پارک میکنم و از قدیم هم همین صورت بوده . حال ایشان چند وقته که میگه کوچه و پل مال منه و شما نباید اصلا اینجا پارک کنید و هر کس که من دلم بخواد اجازه میدم پارک کنه . دوبار دادگاه رفتم قاضی گفته باید تعامل کنید و با هماهنگی استفاده کنید . ایشان هروقت خواسته خوردروشو ببره و دربیاره من هی جابجا کردم براش . جایی دیگه هم وجود نداره من پارک کنم . بنظرتون چکار میتونم بکنم که ایشان قانع بشه که باید با هم همکاری کنیم . حتی دادگاه گفت چون ایشان ملکش قدیمی ساز است و مجوز پارکینگ نداره حتی شهرداری میتونه بیاد و پل در خونش رو بکنه . اگه راهکاری برام دارین ممنون میشم بگین . باتشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت عدم مصالحه باید از طریق شورای حل اختلاف اقدام به رفع مزاحمت نمایید.

  143. وحید می گوید

    سلام
    درب ورودی خونه ما یه جوریه که کنار دیوار همسایه میشه ولی درب ورودی خونش فاصله ۶متری داره با درب ما
    میاد میزاره کنار دیوارش که تقریبا میشه جلوی در ما میگه دیوار خونمه
    میخواستم ببینم میتونه این کار رو بکنه؟
    میتونم شکایت کنم از دستش؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر باعث مزاحمت شما در عبور و مرور گردد و امکان رفت و امد را برای شما مشکل نمایید می توانید بخاطر مزاحمت ایجاد شده از طرف مقابل شکایت نمایید.

  144. حمید می گوید

    سلام وقتتون بخیر.جسارتا یک سوال داشتم و البته راهنمایی.
    من ماشینم رو هرشب جلو خونه خودم پارک میکنم همسایه روبرو ما که پارکینگ داره برا ورود و خروج به داخل پارکینگش باید چندباری ماشینش رو عقب،جلو کنه چند شب پیش پسرش که نظامی هست مهمان بود گفت اینجا پارک نکن گفتم جلو خونه خودمه سروصدا کرد که پارک کنی ماشینت رو میزنم دعوا بالا گرفت تا حدی که چاقو درآورد برای شکستن شیشه و شروع کرد به فحاشی حالا تکلیف چیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت توهین و تهدید از این فرد شکایت نماید و هرگونه مدرکی برای این موضوع دارید ضمیمه شکایت نمایید.

  145. جعفری می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید قبلا این سوال رو براتون نوشتم ولی جواب ندادین دوباره مینویسم خونه ما نبش کوچه ۹متری و بن بست و شمالی هست طوری که هر دو کوچه سراشیبند از سمت بن بست دیوار حیاط ما کم ارتفاعست و همسایه روبرویی خونه اش رو مدرسه غیر دولتی کرده جلو ساختمان خودش جای پارک دارد ولی از لجش ماشینش رو میاره از اول صبح تا شب بیخ دیوار کوتاه حیاط ما پارک میکنه چند بار تذکر دادم خیلی راحت میگه برو شکایت کن آیا عمل ایشون قابل طرح دعاوی در دادگاه هست یا نه و لطفا بگید راهکار چیه؟ در ضمن از اون روز که ایشون خونشو تبدیل به مدرسه کرده هیچ یک از همسایه ها آسایش ندارند

    1. زینالی می گوید

      سلام:خیر کنار دیوار پارک کردن دلیل بر مزاحمت نیست ولی اگر این پارک کردن منوط بر این باشد که منجر بشه داخل حیاط شما را دید بزنن بله می توانید بابت مزاحمت از طریق شورای حل اختلاف اقدام به شکایت نمایید.

  146. رضا می گوید

    سلام سوالی داشتم اپارتمان ما درخیابان اصلی ۳۰ متری هستش که همکف مغازس و کنار مغازه ورودی پارکینگ ما …مشتری های بی توجه مغازه اکثرا روبروی پل پارکینگ ما پارک میکنن ازبس اعتراض کردیم خسته شدیم..ایا میتونیم به فاصله نیم یا یک متر از جلوی پل در خیابان قتدیل پلاستیکی نصب کنیم که پارک نکنن؟مشکل حقوقی نداره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیابان یا کوچه متعلق به شهرداریست و نمی توانید نسبت به تصرف ان اقدام نمایید

  147. پوریا همرنگ می گوید

    سلام ببخشید پل پارکینگ ما تقریبا ۲/۵ متره ، یه آقای هست میاد ماشینشو یجوری پارک میکنه که ۱ متر از فضا رو اشغال میکنه و ما باید با بدختی و دنده عقب به زور ماشینمون رو بکنیم تو پارکینگ ، شرایط جوریه قابل عبور و مروره ولی با اذیت زیاد
    میخواستم بدونم میتونم تذکر بدم و اگه توحه نکرد شکایت کنم؟

  148. امین می گوید

    سلام خسته نباشید) یک همسایه بغل حسود داریم به طوری که دومتر ورودی در منزلش به دیوارساختمان ما چسبیده و تقریبا سه ونیم متر مغازه اش هم اونطرفه کلابر ساختمانش۶متره این آقا هر روز صبح شش متر میله رو طوری درست کرده جلو خانه خودش از مرزجلو دیوار در خیابان سدمعبرمیکنه واجازه نمیده مهمان های ما یا مشتری ما یک متر جلو ساختمان اون بیان گهکاه پیش میاد مشتری ما متوجه نمیشه و نیم متر مثلا میره سمت اون و ایشون اکثرا دعوا وبحث راه میندازه جلو خانه منه درصورتی که پل یا پارکینگ نیست فقط ورودی ومغازه هست درضمن ایشون یک بار هم با ما بحث کرد ما چون دوتا ماشین داریم گهگاه سه تا میشه با مشتری یا مهمان که شما کوچه رو تصرف کردی آیا این ادعا رو هم میتونه داشته باشه درضمن ایشون درفصل سرما دیوار پشت بامش یک متر دور دیوار کار کرده فرش وموکت هاشو آویزان میکنه پشت دیوارش درست روی کلاهک های بخاری ما وهربار تذکر دادیم میگه دیوار خودمه درصورتی که پشت دیوارآویزان میشه آیا ما باشکایت به جایی میرسیم مثلا فرداش باز تکرار کرد چه خواهدشد؟

  149. سعید می گوید

    سلام .
    کوچه ما بن بست هست و دو درب کوچیک در انتهای آن که یکشون درب خانه ما هست ،همسایه بقلیه ما حدودا یک متر نیم فاصله میزاره در خونه طوری که یه موتور به زوری رد میشه بره داخل خونه هرچی هم با گفتگو خواستیم حل کنیم حل نشده خواستم ببینم باید چیکار کرد .

    1. زینالی می گوید

      سلام:می تواند با ۱۱۰تماس گرفته و با تنظیم صورت جلسه اقدام به شکایت از همسایه و درخواست رفع مزاحمت از همسایه را داشته باشید.

  150. معصومه می گوید

    سلام وقت بخیر من به دنبال خواهرم که میرم دم مدرسه (مدرسه غیر انتفاعی قرآنی هست داخل یه کوچه بسیار پهن) چند وقتیه یعنی این دو هفته ایی که حضوری شده مدارس، یه پیر مردی هر روز میادبا فحش و توهین های خیلی بد و تهدید به پنچری و شکستن شیشه میکنه خونه این بنده خدا ته کوچه است ولی همه رو تو کوچه تهدید میکنه، خواستم ببینم مدیر مدرسه میتونه درخواست بده از نیرو انتظامی سرباز بفرستن اونجا باشه؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با ایجاد این وضعیت از پلیس درخواست نمایید تا از این فرد و رفتار هایش صورت جلسه تشکیل دهد و سپس یک استشهادیه ای تنظیم نموده و بدهید افراد حاضر در ان محل امضا نمایند و سپس بابت توهین و تهدید یک شکواییه ای تنظیم نمایید و از این فرد شکایت نمایید شکایت خودتان را در دفاتر خدمات قضایی ثبت نمایید تا بر اساس قانون این شخص مجازات شود.

  151. فریبرز می گوید

    سلام،وقت بخیر
    آیا درب پارکینگ اختصاصی که درب ورود و خروج ساکنین آپارتمان هم در آن تعبیه گردیده مالک میتونه خودرو جلوی آن پارک و برای ساکنین ساختمان ایجاد مزاحمت کنه.

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر در صورت مزاحمت می توانید بابت مزاحمت از این فرد شکایت نمایید

  152. فراهانی می گوید

    سلام.من درمکانی که جدیداشهرداری تایین کرده برای بازارروزکاسبی میکنم.درمیانه روزشخصی میادودرخواست پول میکنه بدون ارایه کارت شناسایی یامدرکی.درصورت ندادن پول شماره پلاک ماشین ها روبرداشته وبرای ماموری ارسال میکنه وبرای ماجریمه میاددرخیابان دیگری.میخواستم بدونم کاراین شخص وآن ماموردرسته یانه.ممنون ازلطفتون.

  153. حمید می گوید

    سلام وقت بعضی از ماشین ها میان جلوی مغازه پارک میکنن و جلوی دید مغازه رو میگیرن..وقتی ک بهشون میگیم ی کم جلوتر پارک کنن شاکی میشن تکلیف ماچیست ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق تماس با پلیس ۱۱۰ اقدام نموده و درخواست نمایید تا صاحیان وسایل نقلیه در این مسیر پارک نکنند و اینکه اگر قسمتی که پارک میشود متعلق به خیابان اصلی باشد در این صورت نمی توانید اقدام به ممانعت از پارک خودروها نمایید

  154. مرتضی می گوید

    سلام خسته نباشید ساختمان ما سه طبقه جنوبی هست.قدیمی ساز. دارای یک پارکینگ.پشت پارکینگ مسکونی شده.یک واحد برای اینجانب و دو واحد برای همسایه دیگر.حال سوال بنده اولاً همسایه من پارکینگ را آرایشگاه زنانه کرده و من وقتی میخوام ماشین بزارم میگه اینجا پارکینگه.حالا من میتونم برم سر اینکه اونجارو کرده آرایشگاه شکایت کنم و اگر تغییر کاربری هم داده باشه می‌تواند باز ادعای پارکینگ بودن و رفع منع کند یا نه.برم.دوم اینکه اون واحدی که مسکونی کرده جلوی دست رسی من به حیاط که مشاع هست گرفته. و من اگه بخواهم از حیاط خانه استفاده کنم نمیتوانم. آیا این هم قابل شکایت و پیگیری هست یا نه.کجا برم ‌کایت

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق شکایت به دادگاه اقدام به شکایت در این خصوص نمایید و بابت مزاحمت ایجاد شده طرح شکایت نمایید

  155. علی می گوید

    سلام من خونم انتهای کوچه بن بست ۶ متری هست که کلا ۶ تا منزل داخل اون کوچه هست من حیاط ماشین رو دارم و ماشین رو میبرم داخل حیاط ولی همسایه های روبرو که پارکینگ ندارن میان ماشین ها رو پارک میکنن جلوی خونه خودشون که من نمیتونم ماشینم رو ببرم داخل حیاط هر وقت هم که بهشون میگم میگن که چون کوچه بن بسته ما باید ماشین بزاریم اینجا تکلیف من چیه راهنمایی کنید لطفا

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ممانعت از حق از این افراد شکایت نمایید

  156. سوده می گوید

    سلام ،منزل ما تو یک بن بسته و بر یه کوچه بن بست دیگه .ما زیر همکفیم و دو بر خونه به کوچه پنجره داره دو تا ، و تنها منبع نورمنزل همین پنجره هاس.یکی از همسایه ها ماشینش رو طوری پارک میکنه که نصف ماشینش پنجره رو می گیره و ته ماشینش نصف درب پل حیاط منزل ما رو ،و تردد غیر معمول مثل نصف شب دلره و سر و صدا و بوی دود و بنزبن و سر وصدای پار ک ماشینش همش دلره اذیتمون میکنه طوری که نمی تونم پنجره رو باز کنم . سوالم اینه که چقدر کارش قانونیه و من امکان شکایت دارم؟

  157. مھسا می گوید

    سلام منزل ما درب حیاط و ماشین رو واقع در یک کوچہ شش متری ھست کہ برای ورود و خروج ھمسایہ روبرویی کہ درب ساختمان ھستن باید ماشین را جابجا کنند کہ متاسفانہ جابجا نمیکنند و مدعی ھستن کہ ما ھم در کوچہ پارک کنیم یا درب منزل مان بزرگتر کنیم کہ ھیچ کدوم برای ما مقدور نیست در این مواقع قانون حق بہ کی میدہ ایا ما نباید از حیاط مون استفادہ کنیم بہ صرف اینکہ ھمسایہ روبرو ماشینش جابجا نمیکنند لازم بہ ذکر ھست ھمسایہ روبرویی ما دو تا ماشین روبرو خوبہ و جلو خونہ ی خودشون پارک میکنند اگہ یکی پارک میکرد در ورود و خروج ما مشکلی پیش نمیاد

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ممانعت از حق بابت ورود به حیاط از اشخاصی که مانع شما می شوند شکایت نمایید ولی ابتدا از طریق تماس با پلیس یک صورت جلسه بگیرید بعد شکایت نمایید.

  158. مھسا می گوید

    ممنون از پاسخگویی تون اگہ طرف کہ ماشین جابجا نمیکنند یہ جانباز شیمیایی باشہ کہ کارت قرمز دارہ بازم قانون حق بہ ما میدہ یا اون چون جانبازہ

    1. زینالی می گوید

      سلام: فرقی ندارد قانون برای همه یکسان هست فرقی بین افراد نیست.

  159. زیبا می گوید

    سلام خسته نباشید
    ما چون در زیر زمین هستیم پنجره ما پایین توی کوچس ومیان جلوی پنجره پارک میکنن و نور خونه رو میگیرن
    ایا میشه کاری کرد از نظر قانونی؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت از این افراد شکایت نمایید

  160. مجتبی می گوید

    سلام همسایه ما با اینکه خونش ماشین رو نیست جلوی درب منزلش پل زده و اجازه نمی ده من ماشینمو پارک کنم میگه به شهرداری پول دادم آیا حق با اوست

  161. مجتبی می گوید

    سلام خسته نباشید همسایه ما با اینکه منزلش ماشین رو نیست و پارکینگ نداره جلوی درب منزل پل زده و اجازه نمی ده ماشین پارک بشه
    مگه به شهرداری پول داده آیا حق با اوست

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ممانعت از حق از این فرد شکایت نمایید.

  162. ستایش محمدی می گوید

    سلام خونه ما آخر کوچه بن بست روبه رو هست یعنی دربی هست که وارد کوچه که میشیم روبه رومون هست وپارکینگ داریم همسایه کناری پارگینک نداره و تو کوچه پارک میکنه وقتی ما می‌خواهیم ماشین را بیرون و داخل بگزاریم خیلی اذییت میکنه و همش تا دوساعت تاخیر داره برای جابه جا کرنه ماشینش وتا میاد طلبکار ه که ماشینتون را تو کوچه بزارین چرا به من زنگ می‌زنید یا صبر کنید دوساعت سه ساعت دیگه میام ما چکار کنیم چی بگیم بهش

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ممانعت از حق از این فرد شکایت نمایید

  163. آروین می گوید

    سلام
    من در آپارتمانی هستم که درب ورودی پارکینگ بزرگ بوده ودو پارکینگ در روبروی درب ودو پارکینگ در سمت چپ درب ورود قرار دارد .
    پارکینگ بنده روبروی درب ورودی و کنار دیوار سمت راست اگر من خودروی دوم خوم را پشت خودرو اول خودم پارک کنم می توانند برای بنده شکایت کنند و مقصر باشم؟ البته راه خروج تمام خودرو ها باز هست ومی توانند بیرون بروند وبا پارک بنده باید بادو فرمان بیرون بروند . لطفا راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر پارکینگ مزاحم نباشد نمی توانید در این قسمت پارک نمایید در غیذ این صورت می توانید بخاطر ممانعت از حق از شما شکایت نماید

  164. نوید می گوید

    سلام خسته نباشید.من برام یه مشکلی پیش اومده میخام هرچه زودتر اقدام کنم میخام بدونم چکار باید کنم.ما خونمون داخل خیابون اصلی هستش،ماشین روتو خیابون میزاریم،روبروی خونمون یکم بالاتر سر نبش یه میوه فروشی دونبش هستش که هر روز داستان داریم با این آدم زبون نفهم.درحالی که اصلا ماشینمون رو جلو مغازه ایشون نمیزاریم حتی جلوی مغازه بغل دستیش هم نیس ۳تا قواره پایین تر جلو یه زمین خالی ماشینمون رو میزاریم میاد میگه اینجا پارک نکن.چون حرفش زوره منم همیشه میزارم اونجا.حالا تکلیف چیه؟شما میگید من چکار کنم؟

  165. محمدی می گوید

    سلام . خسته نباشین . ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکلم حل بشه .
    پدرهمسرم زمین داده تا خونه بسازیم درست پشت خونه ی ما هم منزل برادرهمسرم هستش . از ملک خودشون واسمون کوچه درست کردن .
    کوچه ای که توضیح دادم عرضش سه متر هستش و طولش بیست متر که انتهای درب خانه پدری شون هستش که ماشین ندارن .
    نبش کوچه متعلق به ماست ولی ما طبقه ی دوم هستیم و طبقه اول کارگاه هستش که درب ش رو به خیابونه .
    برادر همسرم ماشینش رو جلوی ورودی کوچه میذاره که کسی پشتش پارک نکنه .
    عرض خیابون هم با این که شش متره همیشه احتمال تصادف وجود داره .
    درب خونه هامون درست وسط کوچه ست و کناره هم . اگر شکایتی بشه چه جوابی خواهیم گرفت باید؟
    مدارا کنیم آیا قانون این حق رو بهش نمیده؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت شکایت و اثبات مزاحمت رفع مزاحمت می شود با توجه به نوع موضوع از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مکشاوره تلفنی بگیرید تا بهتر راهنمایی بیشوید.

  166. کاوه می گوید

    سلام و احترام خدمت شما
    وکیل تاپ محترم عزیز یک پیشنهاد به شما دارم
    اینگونه شرح موضوع و با این جزئیات اصلا صحیح نیست، اکثر کاربران سایت شما مردم عادی هستند نه دانشجوی حقوق و …
    و شرح جزئیاتی مانند (مجرم کیست) و شروع به توضیح مجرم و جرم چیست و تعریف مزاحمت و …. مشتی چرت و پرت هستند یک شخص عادی در گوگل کلمه (قانون پارک دیگران درب منزل) (قانون برخورد با پارک کننده خودرو درب منزل) و … جملات استفاده میکنند برای جستجو و در آفر گوگل همچین چیزایی میاره از جمله بندی و توضیح مشخصه که این شخص تومار نمیخونه دیگه شما باید در یکی دو خط خیلی ساده توضیح بدین که پارک درب منزل بدون رضایت صاحب ملک خلاف هست یا نه و میتونن برخورد کنند یا نه قانونا
    تمام
    مهم نیست نظرم را منتشر کنید یا نه ولی واقعا همینه

  167. دانیال می گوید

    سلام.
    من خونه‌ام ویلایی هست بعضی مواقع بدلیل نبود جای پارک مجبور به پارک روی پل ورودی خونه خودم میشم که یکی از همسایه های روبرو برای داخل رفتن به مشکل میخوره هروقت گفتن بنده جابجا کردم ولی آیا حق اینو دارن ک بی احترامی کنن بابت این موضوع یا اینکه حق با کیست ؟؟

  168. دانیال می گوید

    سلام. آیا حق پارک روی پل خانه ویلایی را دارم؟ زیرا همسایه روبرو معترض است تکلیف چیست چون فقط در مواقع اجباری پارک میکنم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر خیابان و کوچه متعلق به شهرداریست و در صورتی که همسایه متضرر باشد میتواند بابت مزاحمت شکایت نماید

  169. دانیال می گوید

    سلام وقت بخیر، آپارتمان ما ۴ واحد است و بنده مستاجر هستم، دو جای پارک در پارکینگ دارد که یکی سندی برای واحد بنده هست و دیگری برای واحد دیگری هست، یکی از همسایگانی که پارکینگ ندارند جلوی درب پارک میکنند و گاها موجب مزاحمت میشوند. می توان شکایت کرد و به نتیجه رسید یا اینکه پروسه طولانی دارد و در نهایت به نتیجه ای ختم نمیشود؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید ابتدا به پلیس زنگ زده و وضعیت را صورتجلسه کرده سپس بر اساس همین صورتجلسه اقدام به شکایت مزاحمت نمایید

  170. مرتضی احمدی می گوید

    سلام
    همسایه ما ماشین خود را جلوی منزل ما پارک میکندو جلوی در ورودی را نگرفته ولی کنار در ورودی پارک میکند و به اصطلاح جای پارک مارا میگیرد و ما جای پارکی نداریم و مجبوریم برویم ۲۰ متر آنطرف تر پارک کنیم آیا میتوانیم شکایت کنیم یا ماشینش را پنچر کنیم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید ابتدا با پلیس تماس گرفته و با تنظیم صورت جلسه بر اساس شرایط موجود شکایت مزاحمت نمایید.

  171. سحر می گوید

    سلام خسته نباشید.
    منزل ما در یک کوچه ۶ متری هست که درب حیاط بزرگه و ماشین داخلش پارک میکنیم.همسایه روبرویی ما ماشینش رو درست روبروی درب منزل ما پارک میکنن به طوری که وقتی میخواهیم ماشینمون رو وارد یا خارج کنیم نمیتوانیم .وقتی هم بهشون میگیم ماشین رو بردارن یا میگن خونه نیستش یا هم دعوا میشه و مشکل ساز.
    آیا میتوانیم از ایشان شکایت کنیم؟

  172. هادی می گوید

    با سلام . خانه ی ما دوبر هست و سه طبقه . حیاط طوری هست که به زور یه ماشین میشه پارک کرد لذا دو تا ماشین رو بغل دیوار خودمون نگه میداریم . چند وقتی هست که چند تا از همسایه ها ماشین هاشون رو میارن بغل دیوار ما پارک میکنن . هر چند جلوی در پارکینگ رو نمی گیرن ولی بغل دیوار که خودمون نگه میداشتیم رو اشغال میکنن و ما خودمون نمی تونیم جا پیدا کنیم برای پارک ماشین هامون . میخواستم بدونم که آیا در صورت شکایت از همسایه حق با ما خواهد بود یا بغل دیوار خودمون حقی نداریم . ممنون میشم جواب بدین

    1. زینالی می گوید

      سلام: بیرون از حیاط و کوچه متعلق به شهرداری است ولی اگر از اقدامات همسایگان برای شما مزاحمتی ایجاد شده باشد می توانید اقدام به شکایت و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  173. رضا می گوید

    سلام
    کوچه ما ۶ متری هست و همسایه روبرویی ما پارکینگ ندارد و ماشینش را جلوی درب خودش پارک می‌کند ولی چون کوچه تنگ است و چون ایشون ماشینش روبروی پارکینگ ما هست نمی‌توانیم از پارکینگ خودمون بیرون بیاییم
    چندین بار تذکر دادیم اما انگار نه انگار و می‌گوید جلوی درب خونمه میخوام پارک کنم
    راه حل چیست؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:می توانید ابتدا از طریق تماس با پلیس ۱۱۰ وضعیت را ثبت نمایید و سپس به موجب شکایت از طریق دادگاه درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  174. برزو می گوید

    سلام
    منزل ماشمالی است
    یک منزل ویلایی بدون پارکینگ مقابل منزل ماهست
    کوچه هشت متری
    یک آپارتمان شش واحدی کنارهمسایه روبروی ماست
    ماشین رادرحیطه همسایه روبروپارک میکنه
    وسبب میشه همسایه روبرومقابل پارکینگ منزلم پارک کندکهدماشین بنده نمیتونه بیادبیرون راهنمایی بفرماییدلطفا
    با سلام وارادت

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق تقدیم دادخواستی مبنی بر رفع مزاحمت از طریق دادگاه اقدام نمایید.

  175. احمدی می گوید

    همسایه ما جلو درب پارکینگ ما پارک میکنه به صورتی که عبور و مرور بسیار سخت است.چندین بار محترمانه ذکر دادیم.دیگه دفه اخر تهدید کرد اگر به ماشینم بخورید کاری میکنم از این محله بروید
    کوچه ما جای پارک زیاد دارد ولی عمدا میگذارد جلو درب پارکنیگ

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق شکایت مزاحمت درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  176. علی می گوید

    سلام ساختمان ما ۳ واحد هست که دو درب دارد واحد ما همکف است که پارکینگ دارد و درب همسایه ها جدا هست پارکینگ ندارد آیا همسایه های طبقه بالای سر ما می توانند جلوی در پارکینگ ما بگذارند و قانون هست که باید حاشیه درب پارکینگ خانه ما و درب خانه همسایه ها بالا سر ما تقسیم بر۳ شود برای بیرون پارک کردند

  177. علی می گوید

    سلام ساختمان ما ۳ واحد هست که دو درب دارد واحد ما همکف است که پارکینگ دارد و درب همسایه ها جدا هست پارکینگ ندارد آیا همسایه های طبقه بالای سر ما می توانند جلوی در پارکینگ ما بگذارند و قانون هست که باید حاشیه درب پارکینگ خانه ما و درب خانه همسایه های بالا سر ما تقسیم بر۳ شود

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق طرح دعوای مزاحمت اقدام به شکایت از همسایه نمایید.

  178. علی می گوید

    سلام
    ساختمان ما ابتدای یک کوچه باریک هستش و روبروی درب پارکینگ ساختمان(نه جلوی ساختمان) اکثر اوقات ماشین های متفاوت و ناشناس پارک است که کوچه رو باریک تر میکند به طوری که به هنگام ورود و خروج ماشین به پارگینگ باید به دفعات زیاد جلو و عقب رفت و به سختی افتاد تا ماشین دور بگیره و بتونیم ورود و خروج کنیم
    راه کار چیست که بتونیم راحت تر از پارکینگ استفاده کنیم

  179. علی می گوید

    با سلام
    ساختمان ما در ابتدای کوچه نسبتا باریک است که دو خودرو به سختی از کنار هم عبور میکنند و روبروی ساختمان ما نیز دیوار است و خانه ای وجود ندارد که اکثر اوقات ماشین های ناشناس غیر بومی و متغیر که برای ساختمان ما و ساختمان های اطراف نیستند در کنار این دیوار و درست روبروی ساختمان ما پارک میکنند که همین امر باعث شده که ماشین هنگام ورود و خروج از درب پارکینگ خوب دور نگیرد و مجبور شویم به سختی و با کلی جلو و عقب رفتن و مکافات تردد کنیم و حتی یک بار هم سپر خودروی من به علت نبود فضای کافی به دیوار کشیده شده.
    لطفا راهنمایی بفرمایید که چه راهکاری برای پارک نکردن خودرو روبروی درب پارکینگ در کوچه باریک جهت تردد بهتر وجود دارد.
    با تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق طرح شکایت مزاحمت اقدام به رفع مزاحمت نمایید

  180. پویا می گوید

    سلام عرض ادب همسایه ما دوماهی هستش ماشین خریده یکی از ماشین هارو داخل پارکینگ میذاره اون یکیو هر دوسه هفته یک بار از جلو درب تکون میده دقیقا جای پارکشون روبه روی آپارتمان ماس میخواستم بدونم میشه نسبت به پارک طولانی مدت اقدامی کرد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت ایجاد شده شکایت نمایید

  181. مهدی علیرضالو می گوید

    سلام خسته نباشید
    همسایه بغلی ما تو کوچه یک متری زندگی میکنند
    خونشون بحری نداره که بخواد ماشین پارک کنه
    ماشینشو جلو خونه ما پارک می‌کنه
    خب ما خودمون ماشین داریم ما کجا پارک کنیم
    کوچه ما انقدری شلوغه که جا پارک پیدا نمیشه
    خب گناه ما چیه که همسایمون جای پارک نداره
    چند بار گفتیم اینجا ماشین نزار ما خودمون ماشین پارک میکنیم ولی هیچ اهمیتی نمیدن و فرداش باز پارک میکنن
    اگه میشه راهنمایی کنین با تشکر فراوان

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید در زمان پارک با پلیس تماس گرفته و با صورت جلسه پلیس شکایت نمایید

  182. صادقی می گوید

    با سلام. همسایه رو به روی ما جلو درب پارکینگ منزل خودشان پارک میکنند. دقیقا روبه روی درب پارکینگ ما،طوری که ورود ماشین به داخل پارکینگ منزل ما سخت میشود. آیا این مشکل قابل طرح شکایت است؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق طرح دعوای رفع مزاحمت اقدام قانونی نمایید.

  183. عماد می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ما تو کوچمون یه آپارتمان هست بعد دوتا در پارکینگ خور دار و یه در اصلی و یه دیوار به طول ۳ متر من ماشینمو کنار دیوار منزل ایشان میذارم ولی هیچ گونه مزاحمتی نداره با در منزل ایشان حدود ۱ متر و درب پارکینگ دوم ایشان نیم متر فاصله داره آیا و ایشان یه برچسب زده پارک ممنوع آیا ایشان همچین کاری میتونه انجام بده یا خیر
    با تشکر از شما

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورتی که مزاحمتی برای ایشان نداشته باشد نمی توانند شکایتی نمایند.

  184. رحیمیان می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    کوچه‌ی منزل ما ۸ متری است و روبه‌روی منزل ما خانه قدیمی است که سال‌هاست به مراکز مختلف اجاره داده می شود.چندین سال خانه سالمندان بود، یک سال انبار رستوران، دو سال دبیرستان و الان ۴ سال است که به یک مهدکودک اجاره داده شده است. و همیشه ماشین والدین فرزندان روی پارکینگ آپارتمان ما، و دو آپارتمان همسایه پارک میشوند و برای ما مزاحمت دارند و همچنین سروصدای مهدکودک آرامش ساختمان ما را از بین برده. من برای شکایت باید از مهدکودک شکایت کنم یا از تک تک ماشینهای والدین؟ تعدادی عکس و شماره پلاک از ماشین هایی که روی پارکینگ های ما و همسایه های دیگر پارک کردند هم تهیه کردم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت ملکی اقدام به طرح دعوا نمایید.

  185. امیر می گوید

    سلام درود خدمت شما یک سوال داشتم
    کوچه ما شیش متری هست و ما دور در داریم و یک در آن پارکینگ هست یعنی ما ماشین می ندازیم در در ما یکی از همسایه روبه رو که باهم ساختمان مان روبرو هست ایشون پارک می کنه و یعنی طوری پارک می کنه که ما همیشه واسه پارک ماشین در پارکینگ بایید ۱۰۰ بار ماشین جلو و عقب کنیم تا پارک کنیم و بار ها هم هشدار دادیم ولی هیچ فایده ای هم نداره
    چیکار می تونیم بکنیم ‌

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق تنظیم یه استشهادیه اقدام به طرح دعوای ممانعت از حق نمایید

  186. علی می گوید

    سلام،همسایه روبروی ما با اینکه جای پارک خودرو را در جلوی ساختمان خودش دارد پارک نمیکند و دقیقا پشت پنجره ما پارک میکند و اینکار او امنیت ساختمان رو به خطر میندازه(قبلا یکبار از ساختمان ما سرقت شده و این ترس با ما هست) دقیقا پارک نیسان او بمنزله یک نردبان هست که کار رو برای سرقت سارقان آسان میکندو اگر بالای نیسان بیایند دقیقا پشت پنجره ساختمان هستن،و خانواده بنده احساس ناامنی میکنن، سوال بنده اینه که آیا میتوانم مانع گذاشتن نیسان پشت پنجره ساختمان خودم شوم؟ و آیا حق شکایت دارم؟

    1. زینالی می گوید

      سلامک میتوانید بابت مزاحمت شکایت نمایید

  187. شس می گوید

    سلام . همسایه ماشینشو مقابل درب فروشگاه پارک می کنه و من برای بار خالی کردن یا بار زدن وسایل نمی تونم وانت رو مقابل درب مغازه ماشین رو بیارم. می تونم از شون شکایت بکنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا از طریق پلیس اقدام به رفع مزاحمت نمایید اگر رفع نشد شکایت نمایید

  188. امین می گوید

    سلام به همه وخسته نباشید درباره نظرات چند تا ازدوستان درمورد پارک خودرو جلو مغازه مثلا یکی گفته پیاده رو نیست وطرف ماشینشو نزدیک ویترین پارک میکنه در این شرایط متاسفانه مغازه دار نمیتونه شکایت کنه و جلو تمام مغازه های تجاری مشاعات عمومی شهرداری حساب میشه وهرکسی حق پارک داره واگه مغازه داری اعتراض کنه یا درگیر بشه محکوم میشه(فقط ورودی پارکینگ ها جرمه) درباره کامنت آخر هم گفته همسایه میاره جلو فروشگاه من پارک میکنه هم قانونی میتونه نگه داره اما(چون میگید همسایه است و خودش جلو منزل داره واگه اثبات کنید عمدی این مزاحمت رو میکنه شاید بشه یه اخطاریه وتعهد از طرف خواست آقا برو جلو منزل خودت واین مزاحمت محسوب میشه ولی مردم عام که در آن کوچه خانه ندارن اگه جلو فروشگاه شما پارک کنن نمیتونید اعتراض کنید حتی اگه بار خالی کنید و باید صبر کنید با احترام درخواست کنید شاید قبول کنن یا زرنگ باشید خودتون هر روز ماشین خودتون جلو فروشگاهتون بزارید کس دیگه نگه نداره راهش فقط اینه حتی مانع هم نمیتونید بزارید مثل صندل تابلو فقط ماشین نگه دارید من کل قانون گفتم و از اقوام داور و قاضی هستن قانون فعلا اینه جلو مغازه ها محل پارک مردم است

  189. مهیاری می گوید

    درود وقت بخیر
    همسایه ما پارکینگ شخصیشان را به مسکونی تبدیل کرده اند و اجاره داده اند ، ساکنین مقابل ساختمانشان پارک می کنند
    یک اتوموبیل هیچ مزاحمتی ندارد ولی اگر دو اتوموبیل همزمان پارک کنند ، اتوموبیلی که مقابل پارکینگ خود ساختمانشان است باعث سخت شدن ورود و خروج و پیچیدن به پارکینگ ما میشود هربار هم تذکر میدهیم گوش شنوایی نیست ، میخواستم سوال کنم آیا حرف بنده غیر منطقی و خلاف است یا اینکه باید فکر دیگری کرد .

  190. مهیاری می گوید

    همسایه ما پارکینگ شخصیشان را به مسکونی تبدیل کرده اند و اجاره داده اند ، ساکنین مقابل ساختمانشان پارک می کنند
    یک اتوموبیل هیچ مزاحمتی ندارد ولی اگر دو اتوموبیل همزمان پارک کنند ، اتوموبیلی که مقابل پارکینگ خود ساختمانشان است باعث سخت شدن ورود و خروج و پیچیدن به پارکینگ ما میشود هربار هم تذکر میدهیم گوش شنوایی نیست ، میخواستم سوال کنم آیا حرف بنده غیر منطقی و خلاف است یا اینکه باید فکر دیگری کرد .

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت تغییر کاربری شکایت نمایید

  191. حسن می گوید

    سلام.وقت بخیر.جلوی خونه ما پیاده رو و همسایه روبرو میاد جلوی درب طبقه بالای ما که درب یک متری هست پارک میکنم ای مزاحمت برای رفت و آمد ساکنین طبقه بالا محسوب میشه یا نه .لطفاً راهنمایی بفرمایید.تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق شکایت مزاحمت اقدام نمایید

  192. مجتبی می گوید

    سلام
    منزل من دوتا درب داره که هردو ماشین رو هست بین دوتا درب من حدود ۵ متر دیواره که برای دور گرفتن و ورود به خونه اینکار رو کردم
    ولی هماسیه ها ماشین پارک میکنند هم جلوی دیوار هم جلوی درب.
    ائا من میتونم شکایت کنم؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت مزاحمت شکایت نمایید

  193. سیدحسام موسوی زاده دوپلانی می گوید

    سوال من سوال درباره این است اگر شخصی ماشین خودرا جلوی درب خانه در خیابان پارک کند و شخصی ماشین اورا سرقت کند آیا اینجا سرقت انجام شده یا خیر

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله

  194. پریسا می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من خونم داخل کوچه هستش و زیر زمین و تنها پنجره من که آشپزخانه باشه کف آسفالت کوچه هستش وقتی ماشین گذاشته بشه کلا خونه کور میشه بعضی ها درک میکنن پارک نمیکنن هم بابت دودی که میاد هم بابت سر و صداشون چه شب چه صبح
    پارک کردن اینجور مکان ها مناسبه ؟ و میخواستم بدونم شهرداری اجازه مانع میده ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت مزاحمت شکایت نمایید

  195. حسن عسکری می گوید

    با سلام ، ماشینی که متعلق به همسایه است جلوی درب پارکینگ ورود خروج ساختمان ما پارک می کند ( البته ما از این درب برای ورود خروج ماشین استفاده نمی کنیم ) به ایشان چندین بار تذکر داده شده ولی توجه نکردند و به بنده جواب دادند چون شما از این درب رفت و آمد ماشین ندارید پس من اینجا پارک می کنم . شما بفرمایید چه اقدام قانونی می توانم انجام دهم با استناد به کدام ماده قانونی ؟
    سوال بعدی این است که اگر ماشینی در کنار دیوار ساختمان یا جلوی درب ساختمان پارک کرده باشد و به هر دلیل البته تصادفی سنگ نمای ساختمان ریزش کند و روی این ماشین بیفتد و یا ریزش کند این ماشین خسارت ببیند حکم آن چیست مقصر کیست قانونی باید چکار کرد . چون سنگ نمای ساختمان ما مشکل دارد و قبلا ریزش کرده و خوشبختانه آن زمان خسارتی نزده ،ولی بنده برای پیش گیری باید چکار کنم ؟ گفتم اطلاعیه در دیوار کوچه بزنم به همسایه بگویم اگر حادثه و مساله پیش آمد از ما تقاضای خسارت نکند چکار کنم صددرصدباید روکار ساختمان بازسازی شود ولی تا آن موقع برای پیشگیری چکار باید کرد ؟ لطفا از نظر قانونی راهنمایی فرمایید با تشکر لطفا در صورت امکان جواب را از طریق ایمیل ارسال نمایید asgarihassan005@gmail.com

  196. مسعود می گوید

    سلام ما دوتا خونه دو طبقه تو یه کوچه بن بست به عرض ۶متر هستیم که هر خونه یک ماشین داره تو کوچه فقط جای ماشینهای خودمونه همسایه روبه رویی که دیوارپشتی منزلش با کوچه مشترکه ودرب توی کوچه نداره ادعا میکنه که پشت دیوار خونمه حق دارم ماشینما توی این کوچه بزارم آیا کسی میتونه همچین ادعایی بکنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت مزاحمت شکایت نمایید

  197. سعید می گوید

    سلام وخسته نباشید من یه زیرزمین دارم نبش بن بسته کلا به ارتفاع ۳۰ سانت پنجره داره من ساکن اونجا نیستم فقط بعنوان کارگاه شخصی استفاده میکنم همسایه بالایی ماشین پارک میکنه بارها بهش گفتم تو روز جلوی پنجره پارک نکن ولی شب مسکلی نیست خواستی پارک کن چند باری پارک کرد بهش گفتم بردار جابجا کرد ولی جدیدا لج کرده میگه بر نمیدارم با ۱۱۰ تماس گرفتم منو فرستادن کلانتری از اونجا بهش زنگ زدن تا مسالحت آمیز حل بشه ولی با مامور کلانتری هم بد حرف زد یه گزارش برام نوشت برم مجتمع قضایی به نظر شما من میتونم به خواستم برسم یا یه گاری ببندم به پنجرم تا نتونه پارک کنه این کار من جرم بحساب میاد یا نه

  198. شهاب می گوید

    سلام ما یه کوچه ۴ متری در ۹ متری داریم انتهای کوچه منزل ماست دوتا جای پارک داریم داخل یدونه رو بیرون جلو درب خودمون میزاریم تو همین کوچه یدونه سوییت با درب کوچیک هست هم یدونه درب بزرگ، چون عرض کوچه کمه اون درب بزرگه اصلا نمیتونه ماشین ببره داخل همش داخل کوچه سر راه ماست ایا حقی داره برای تو کوچه گذاشتن چون کوچه اش یجوریه فقط ی ماشین ازش رد میشه وقتی بزاره حتی اول کوچه انگار جلو درب ماشین رو ماست و ما نمیتونیم رفت امد کنیم هر بار درب شو باید بزنیم اصن هم نمیگه سر کوچه بزارم که پهن تره اصرار داره داخل کوچه بزاره و سر راه رفت امد ما چیکار کنیم چون درب بزرگ داره برام سؤاله حق داره یا نه راهنمایی کنید برای شکایت از کجا شروع کنیم

  199. علی می گوید

    سلام من یه مغازه دارم بیشتر بعنوان انباری ازش استفاده میکنم طبقه بالایی من ماشین میزاره جلوی در یه جوری هم میچسبونه به در نمیشه در را بازکرد چندین بار هم بهش گفتم باز رعایت نمیکنه چیکار باید بکنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید برای اینکار بابت ممانعت از حق استفاده کرده و شکایت نمایید

  200. Mona می گوید

    سلام وقت بخیر،کوچه ما بن بست و باریک است به طوری که فقط یک طرف کوچه مکان مناسب پارک است،و‌در داخل کوچ،کوچه بن بست داریم که متعلق به دو منزل واقع در ان است و جای پارک دو ماشین،همسایه ایم داریم که جای پارک ندارد و تقریبا ده یا بیست متر پایین تر از منزل خود ماشین را نبش کوچه میگذارد،یا در بعضی موارد سر پل میگذارد،از ان جا که کوچه باریک است برای اینکه داخل کوچه شخصی شویم ماشینم با ماشین همسایه برخورد میکند و ضربه میبیند،چند باری با ایشان صحبت کردم که موجب فحاشی و ضرب و شتم شده و گفتن من ماشین رو تکان نمیدم،ایا با توجه به اینکه این همسایه جای پارک ندارند و کوچه ای که نبش ان پارک میکند متعلق به دو منزل شخصی است امکان طرح دعوای کیفری یا حقوقی دارد؟راجب ضرب و‌شتم ناشی از صحبت کردن چه طور؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت مزاحمت اقدام به شکایت نمایید

  201. پرواز می گوید

    سلام وقت بخیر
    خانه ویلایی دوبر با درب ماشین رو داریم و دیوار بر (البته خیابان زیاد هم عریض نیست به اندازه عبور دو ماشین).
    چون ماشین نداریم از دیوارهای بر ما همسایه ها به عنوان جای پارک استفاده میکنند. مشکل اینجاست وقتی جلو و عقب درب منزل پارک میکنن هر وقت اژانس خبر میکنم نمیتونه پارک کنه و برای توقف هم باید منو وسط خیابون پیاده کنه چون فقط به اندازه جلوی درب منزل خالی باقی میزارن.
    از انجایی همه ترددهام با اژانسه معضلی شده. عرض خیابان هم کمه و با توقف درواقع سد معبر میشه. وقتی من خانه دو بر با این همه دیوار دارم چرا باید به مشقت بیافتم؟
    اگر از زمان های پارک همسایه فیلم و عکس تهیه کنم یا با ۱۱۰ تماس بگیرم و شماره پلاکشون رو اعلام کنم قابلیت پیگیری یا قابلیت طرح شکایت داره؟

  202. یاسین می گوید

    سلام،پارکینگ ما بجوری که ماشینو وقتی جلو درب خودمون پارک میکنم پشت ماشین میمونه روبروی دیوار همسایمون،جلو درب یا جلو پارکینگ اونا نه فقط دیوار خونشون،ایا این مزاحمت میشه؟ایشون ادعا دارن اینجا جلوی دیوار خونه منه

  203. یاسین می گوید

    سلام،من ماشینمو کنار دیوار خونه همسایه نگه میدارم ،نه جلوی پارکینک با درب منزل ،اونم با فاصله ،و شخص ایشون میگن که نباید اینجا پارک کنی ایا حق با ایشونه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:میتواند بابت مزاحمت اقدام نماید

  204. ارزوپاکزاد می گوید

    سلام.ساختمان مسکونیه من نزدیک ساختمان شهرداریه وکارکنان شهرداری بعلت کمبودجاماشینشون رومقابل‌دروازه پارکینک من پارک میکنم.باتوجه به تذکراتم میفرماین طبق قانون شهرداری اونهامیتونن ماشینشون روجلوی هردروازه یاپارکینگی پارک کنن.ایااین قضیه صحت داره؟ومن چجوری بایدپیگیری کنم؟

  205. مهران می گوید

    سلام. ببخشید ما در محله ۴متری ته کوچه زندگی میکنیم.یکی از همسایه ها ۴ تا پسر دارد هر کدام ماشین دارند.۳ تا از این هم اینجا زندگی نمایند هر موقع میخواهی وارد کوچه باشی. یکی از آنها وسط کوچه پارک کرده باید در بزنی بیا بکه ببخشید برداری. تا تو بری بعد میزان همون جا یعنی روزی صد بار هم بری برگردی همینه هر بار هم میکنند ببخشید.من چه کار کنم دیده دارم دیوانه میشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بابت مزاحمت شکایت نمایید

  206. محمد می گوید

    سلام وقت به خیر، یکی ماشینش رو جلوی درب منزل ماگذاشت بعدحدو سه ساعت هم اومد. این درشرایطی بود که مابیمارداشتیم. ونهایتا بیماربراش آژانس گرفتیم. باآژانس رفت. دراین فاصله سه بارهم باپلیس تماس گرفتیم که آمارماشین داده شد. که بیادببره، بعدا این راننده اومد بعدازدوساعت ونیم به جای عذرخواهی طلبکارهم بود گفتم الان بخواهیم ازش شکایت کنیم. باتوجه به تماس باپلیس، راهکارش چی هست. چون بعدا خیلی به ماناسزاگفت. راهنمایی بفرماییدممنون میشم

  207. یاسر می گوید

    سلام امروز یه ماشین جلوی درب ما پارک بود خونه ما پارکینگ نداره و حیاط هم نداره من هم همیشه موتورو میبرم داخل از درب چون یه بار بیرون گذاشتم دزدیدنش
    من چند بار گفتم ماشینو جا ب جا کن بهم اهمت نداد و اومدم موتورو ببرم داخل کشیده شد به سپر ماشینش بعد سره من داد بیداد کرد و جرو بحث و شاکی شد از من و الان میخوام بدونم اینجا من مقصرم یا اون؟
    میتونه از من خسارت بگیره یا ن؟

  208. مسعود می گوید

    سلام جناب وقتتون بخیر
    جناب وکیل ببخشید میخواستم بدونم من مالک یکدستگاه آپارتمان ۶ دانگ هستم، (بدون حیاط و پارکینگ) آیا میشه جلوی درب ورودی آپارتمانم سقف بزنم و به عنوان پارکینگ ازش استفاده کنم ممنونم اگر پاسخ بدید

  209. نیکخواه می گوید

    با سلام و تشکر بابت توضیحات خوبتون. ما ساکن یک ساختمان سه طبقه هستیم در یک گذر ۱۲ متری که طبقه ی همکف رو به طور کامل به پارکینگ اختصاص دادیم و از نظر پارکینگ مشکلی نداریم. اما یکی از ملک های مجاور ما آپارتمانی با ۵ واحد مسکونی احداث کرده و متاسفانه هیچ گونه پارکینگی برای ساختمان اختصاص نداده. بعلاوه دو مغازه در طبقه ی همکف ایجاد کرده و زیر زمین رو هم تجاری سازی کرده. با در نظر گرفتن حداقل یک خودرو برای هر واحد مسکونی و تجاری (بعضی از ساکنین حتی بیشتر از یک خودرو دارند), ساکنین این ساختمان خودرو های خودشون رو در مقابل منازل، مغازه ها و پارکینگ های سایرین پارک میکنند. مالک در صدد اینه که پایان کار اخذ کنه. آیا در صورت شکایت همسایگان، امکان تغییر کاربری مغازه ها به پارکینگ، و یا الزام تهیه ملکی برای استفاده به عنوان پارکینگ ساکنین این ملک از طرف مالک امکان پذیر هست؟ البته با در نظر گرفتن اینکه شاید مالک در زمان اخذ پروانه به نوعی با شهرداری مصالحه کرده باشه و پروانه براشون بدون پارکینگ صادر شده باشه! آیا در صورت شکایت میشه اقدام موثری انجام داد؟ خیلی ممنون.

  210. حسن می گوید

    سلام ما ی مجتمع هرکسی یک جای پارکینگ داردیک از ساکنیین ماشین خودش که هیچ ماشین پلاک دولتی راهم میاره داخل پارکینگ لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم

  211. داوود می گوید

    سلام خسته نباشید ،کوچه ما شش متری هست و از هر طرف یک متر عقب کشی دارد، همسایه روبه رویی ما عقب کشی کرده اند و پارکینگ دارند ،ولی ماشین رو جلوی درب ما پارک می‌کند و آنجا را اجاره داده اند ،منم جایی ندارم ماشین پارک کنم وقتی هم که میگم بیا بردار ماشینتو میگه من نمیدونم برو هر جایی که میخای برو الان تکلیف من چیه ؟

  212. آرش می گوید

    سلام وقت بخیر
    توی کوچه ما یه مغازه ی بنگاهی که همیشه هم بسته است تابلو پارک نکنید نصب کرده و به محض اینکه ماشین رو جلو مغازه پارک کنی به ماشین آسیب میزنه. میخواستم بدونم این حق رو نسبت به جای پارک داره یا نه؟

  213. میلاد می گوید

    سلام همسایه مجاور چندین مرتبه جلو پارکینگمون پارک کرده ولی متاسفانه نمیدونستیم عکس هم بگیریم جز شواهد میشه
    سری اخر منجر به آبروریزی و فحاشی و ضرب وجرح شده
    باتوجه به گزارش پلیس و گواهی پزشک قانونی مدرک و امضای همسایگان ساختمانمان میتونیم در دادگاه برنده باشیم؟

  214. محمدی می گوید

    سلام
    من مدتی پیش ماشینمو نزدیک محل کارم تو خیابون پارک کردم و وقتی برگشتم یه ماشین به صورت دوبله با فاصله خیلی کم به ماشین من پارک کرده بود جوری که حتی در ماشین هم باز نمیشد و جلو و عقب هم ماشین پارک شده بود . من بیشتر از نیم ساعت کل مغازه ها رو دنبال صاحب ماشین گشتم تا بعد صاحبش که اومد وقتی بهش گفتم نیم ساعت منتظرم .سر و صدا کرد که تقصیر توئه که جلو در خونه من پارک کردی در صورتی که در اون خونه یه در کوچیک بود که نه پل جلوش بود و نه ماشین رو بود و پیاده رو هم به نسبت عریض بود. بعد هم به من میگفت ماشینو جابه جا نمیکنه ببینه من چیکار میخوام بکنم.منم گفتم با پلیس تماس میگیرم تا بالاخره جا به جا کرد. میخواستم بپرسم پارک کردن تو خیابون جلوی دری که کوچیکه و پل هم نداره ایراد داره؟

  215. مسعود می گوید

    سلام خسته نباشید داخل کوچه ما یه وانت تلفنی هست که تمام جای پارک کوچه رو اشغال میکنه وقتی همسایه ها بهش میگن ماشین رو از جلوی منزل بردارید با قلدری میگن برنمیداریم حالا بنظر شما باید چه کرد چندین بار هم استشاهاد جمع کردیم بردیم اماکن چون رئیس اماکن باهشون آشنا هست پیگیری نمیکنند حالا بنظرتون چه باید کرد؟

  216. امیرکاردان می گوید

    سلام خسته نباشید. خونه ما انتهای کوچه بن بست ۵/۵ متری واقع شده و کوچه به شکل T انگلیسی است که سمت راست خونمونه و ورود به حیاط است و از حیاط به عنوان پارکینگ استفاده میکنم همسایه رو به رویمون خونه خودش ورود به ساختمان هست و پارکینگ هم نداره اما ماشینش رو جلوی درب خونه و دیوار خونه خودش پارک میکنه جوری که من نمیتونم ماشینم رو وارد حیاط کنم و کوچه هم تنگ هست و به ایشون میگم که ماشینش رو حرکت بده یا پارک نکنه که مانع ورود و خروج من از حیاط نشه میگه جلوی درب خونه خودم پارک کردم به کسی مربوط نیس حرکت نمیدم آیا میشه اقدام قانونی انجام داد؟

  217. بابک می گوید

    سوال اینکه کوچه ما ۴متری بن بست هست ما پارکینگ نداریم همسایه بغلی ما درست روبروی منزل شخصی ما که دیوار همسایه هست پارک میکنه،خواستم بگم حق پارک با چه کسی هست منی که ماشین دارم کجا پارک کنم چندین بار هم هشدار دادم جلوی منزل ما تردد ماشینهای همسایه هست روبروش هم همسایه بغلی پارک میکند

  218. بهزاد می گوید

    با سلام
    من در کوچه ای که بیمارستان دارد برای بردن پدرم به بیمارستان جلوی بوستانی (پارک) در نزدیکی انجاست پارک کردم، یکی از ساکنین محل که رو به روی بوستان منزل دارد با من سر اینکه خانه اش در ان محل است و حق دارد ماشین همکارش رو به روی خانه وی پارک کند با من بحث و دعوا راه انداخته. آیا کسی حق دارد چون در آن محل زندگی میکند خیابان هم حق او برای پارک کردن باشد؟ حتی اگر رو به روی پارکینگ پارک نکرده باشید؟ آیا میتوان از وی بخاطر دعوا و تصرف خیابان شکایت کرد؟ سوال دوم در این کوچه هیچ ممنوعیت پارک وجود ندارد و تابلو پارکبان ندارد ولی افرادی به زور قصد گرفتن پول برای پارک میکنند، آیا میتوان از آنها شکایت کرد چون برای هیچ ارگانی نیستند و یکجور زورگیری حساب میشود. ممنون

  219. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید کوچه ما یه کوچه ۴متری و بن بست هستش درب منزل ما ماشین رو هست وقتی همسایه روبرویی دقیقا بغل دیوار خودشون روبروی درب ما ماشین میزارن نمیتونیم ماشینو ببریم داخل منزل میشه ازشون شکایت کرد؟میگن جلو در شما نذاشتیم جلوی دیوار خودمونه ولی ماشین دیگه جای چرخش ندازه ببریم داخل

  220. مهدی می گوید

    سلام.
    کوچه ما ۱۰ متری میباشد سمت راست و چپ و روبه روی پارکینگ ما خودرو پارک میکنن و من برای ورود به داخل پارکینگ مشقت زیادی میکشم که اغلب اوغات باعث مالیدن سپر خودروام به این خودرو ها میشه .چه برای ورود و چه برای خروج
    لازم به ذکر هستش که خونه روبه رویی ما خونه کلنگی هست و عقب نشینی نکرده و وجود دو نهال درخت نیز باعث تشدید این موضوع برای خودرویی که روبه روی پارکینگ ما پارک میکنه شده تمنا دارم راه حل این موضوع رو بهم بگید.
    حتی دو نوبت هم من گلدان در سمت راست و چپ پارکینگ خودم بطوری که چسبیده به درب پارکینگ بود گذاشتم اما با تماس همسایه ها با شهرداری اونارو جمع اوری کردن.

  221. حسین می گوید

    سلام و عرض ادب
    بنده در کوچه بن بستی زندگی میکنیم و منزل ما تقریبان آخرای کوچه هست و به تازگی همسایه روبروی ما دارای پارگینگ شده و به همین لحاظ یکطرف کوچه همسایه ها نمیتوانن پارک کنند و منزل بعضی از همسایه ها طوری است که اصلان جا پارکی ندارن و تنها یک درب منزل برای ورود و خروج دارند در این کوچه ۹ تا ماشین هست و تنها ۴ جای پارک؛ما هم ماشین خودمون رو در جلوی منزل خود پارک میکنیم بدون مزاحمت همسایه روبروی که دارای پارگینگ میباشد؛پدر بنده که صبح ها میره سرکار بعضی از همسایه ها ماشین خود را جلوی منزل ما پارک میکنن و بعضی وقتا تا دو شب هم جا بجا نمیکنن و پدر بنده که از سرکار برمیگرده جای پارک نداره و مجبور میشه در خیابان پارک کند و به خونه همسایه هم که مراجعه میکنه که ماشین خود را از جلوی منزل ما بردارند با پررویی تمام جواب میدن که برنمیداریم و این براشون داره تبدیل به یک عادت میشه که هیچوقت نزارن خودمون جلوی منزل خودمان پارک کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید خیلللللللللی در عذابیم؛ممنون از شما

  222. علی احمدی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من دریک آپارتمان سه طبقه زندگی میکنم که هکف پارکینگ دارد من درطبقه اول دوازده سال است که ساکن هستم اولین نفری بودم که ساکن شدم خوشبختانه منزل عقب نشینی دارد ومن دراین مدت ماشین رو جلو درب بدون مزاحمت پارک میکردم تا طبقه بالا ساکن شدن به تازگی حالا جای پارک من رو گرفته میخواستم راهنمایی کنین فقط جلودرب جای یک پارک هستش

  223. مهدی حیدرزاده می گوید

    سلام و ارادت
    کوچه ما بن بست است و دو تا حسینه داخلش هست، اکثرا آخر هفته ها مراسم ختم برگزار میشه و میهمانان حسینیه ها کوچه رو پر از ماشین می کنن! دوبله و گاها سوبله پارک می کنن، جلوی پارکینگ منازل پارک می کنن. چند بار هم به ۱۱۰ زنگ زدیم فقط اومدن گزارش نوشتن و رفتن. همه همسایه ها هم از این حسینه ها شاکی هستن!
    امروز هم اعتراض کردیم چندین نفر ریختن و ما رو کتک زدن!
    با توجه به این که ما با شخص حقیقی خاصی طرف نیستیم چطوری می تونیم شکایت کنیم؟ از کی باید شکایت کنیم؟

  224. آیلا می گوید

    سلام وقت بخیرماتویه کوچه ۶متری زندگی میکنیم روبه روی درخونه مایه پارکینگ هس ولی ابعادپارکینک جوری هست که بایدمستقیم بره پارکینک مستقیم دربیادواین موردباعث میشه من نتونم جلوی درب ورودی منزل خودم ماشینم پارک کنم تواون کوچه چندتا پارکینگ هست روبه همشونم ماشین پارک میشه وآنهاهم بدون مشکل می تونم ازپارکینگ خودشون استفاده کنن میشه بنده راهنمایی کنین تامن این مشکلم حل کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام:میتوانید بابت مزاحمت و ممانعت از ورود به پارکینگ شکایت نمایید.

  225. محمدرضا می گوید

    سلام خونه ما داخل کوچه بن بست و تنها خونه ای که پارکینگ داره از طرفی من ماشین ندارم با موتور سیکلت رفت و آمد میکنم داخل کوچه ۷تا خونه دیگه هم هست که اکثرا ماشین دارن جوری پارک میکنند که عابر پیاده هم نمیشه رد بشه شاکی که میشیم میگن برو به هرکس دوست داری زنگ بزن
    الان من چکار باید بکنم

  226. یوسف می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده درمجتمع مسکونی زندگی میکنم وپارکینگ ندارم مجبورم توکوچه پارک کنم وروبه روی مجتمع مایک خیریه وجودداردومن ماشین رو روبه روی خیریه میگذارم نه جلوی دیوارودرورودی آنها الان یکهفته میشه هروز نامه میزارن روی برف پاک کن ماشین که این دیوارروبه رومتعلق به ماشینهای خیریه هست وشمانباید ماشینتون روپارک کنین این درصورتیه که کوچه عریض هستش وهیچگونه مزاحمتی نه برای خیریه ونه هیچ خودرویی داره وخیلی ماشینهای دیگه هم به جزمن پارک میکنن آیااین حق رودارن که کوچه رومتعلق به خودو ملک خودبداننددرضمن کوچه بن بست هم نیست وبه خیابان اصلی راه دارد؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند