آیا کشف حجاب در خودرو جرم است و جریمه دارد؟

داشتن پوشش و حجاب از الزاماتی است که در قرآن به صراحت از آن نام برده شده و به اصطلاح ادبیات عرب هم با تاکید خاصی از آن سخن به میان آمده اگر چه در تاریخ قبل از اسلام هم گفته شده ایرانیان حتی در زمان هخامنشیان اعتقاد به حجاب داشته و به آن عمل می کردند.

به تبع فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه، امر حجاب در قوانین هم رسوخ کرده و در قانون مجازات برای کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند ضمانت اجراهایی پیش بینی شده است.

کشف حجاب یا به عبارتی بی حجابی اگرچه متفاوت است با مفهوم بد حجابی اما به نظر می رسد بیشتر منظور قانون گذار نداشتن حجاب است البته می توان گفت که از نظر قانون تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

در اینجا می خواهیم اشاره داشته باشیم به کشف حجاب در خودرو امری که بار ها در جامعه قابل رویت است.

قانون گذاری در زمینه حجاب

با شکل گرفتن انقلاب هنوز قانونی راجع به حجاب در جامعه وجود نداشت زیرا هنوز قانون اساسی تصویب نشده بود.

اولین موردی که در این زمینه پیش می آید تذکر امام خمینی به وضع حجاب زنان در ادارات دولتی است که ایشان متذکر پوشش عریان بانوان در ادارات دولتی شدند.

و از آن پس حجاب در ادارات دولتی هم رعایت شد. رفته رفته این حجاب در قوانین راه خود را باز می کند تا جایی که در سال ۱۳۶۲ اولین بار، قانون درباره حجاب لب به سخن باز می کند.

که در ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات این گونه بیان حکم می کند:

«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به تعزیر تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد.».

البته برخورد با حجاب به این شکل امری بسیار ناپسند است، پاسخ بی حجابی را با شلاق دادن نشان از دید قانون گذار دارد به این جهت که به امر فرهنگی نباید پاسخ سنگین و سرهنگی داد.

در قانون تعزیرات سال ۷۵ شلاق بر داشته می شود و حبس جایگزین آن می شود که این ماده و تبصره آن که درباره حجاب است بازهم ایرادات زیادی دارد.


بیشتر بخوانید: تقسیط جزای نقدی آیا امکان پذیر می‌باشد؟


طبق تبصره ماده ۶۳۸:

تبصره – زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

 

قانون گذاری در زمینه حجاب

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

کشف حجاب در خودرو

باید گفت طبق قانون نداشتن حجاب و کشف حجاب جرم است در هر مکانی عمومی که باشد اما برخی با این استدلال که خودرو حریم خصوصی است و مانند خانه می توانند در آن حجاب نداشته باشند اما واقعیت این است که خودرو هم از جهت منطقی و هم از جهت قانونی حریم خصوصی نیست که فرد بتواند در آن کشف حجاب کند.

طبق ماده ۵ قانون حمایت از آمران له معروف و ناهیان از منکر: 

اما کنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرد از جمله وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نباید باشند و طبعا رعایت هنجارها و الزامات قانونی می بایست درون آن رعایت شود.

لذا کشف حجاب در خودرو کشف حجاب در اماکن عمومی محسوب می شود و فارغ از جرم بودن آن جریمه هم دارد که شامل ۱۰۰ هزار تومان جریمه به همراه ۱۰ نمره منفی مجازات آن خواهد بود.

البته با توجه به تورم موجود در سطح جامعه بروز رسانی مبالغ اشاره شده لازم است دستور کار قرار گیرد.

پیامک کشف حجاب در خودرو

اگر در خودرو شخص بی حجابی دیده بشود و رویت بشود از طریق پیامک با مالک خودرو تذکر داده می شود البته از قبل شماره پلاک ماشین ثبت می شود.

پیامی که به عنوان تذکر به دارنده خودرو ارسال می شود این گونه است:

“ سلام، مالک خودرو به شماره پلاک … سرنشین / راننده خودرو شما مرتکب جرم کشف حجاب شده است؛ لذا به منظور جلوگیری از تکرار جرم به شما تذکر داده می‌شود. پلیس امنیت اخلاقی “

این ‌پیامک تنها جنبه ارشاد و تذکر دارد که از تکرار دوباره عمل جلوگیری شود حال اگر این عمل دوباره تکرار شود پیامکی به این محتوا به فرد ارسال می شود:

” ابلاغیه: مالک محترم خودرو شماره … در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است.ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می‌شود حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود یا کلانتری های تهران بزرگ مراجعه کنید.“

که در این صورت چون برای با دوم اتفاق افتاد فرد لازم است که به کلانتری مراجعه کند. تا از وی تعهد کتبی بگیرند که از تکرار عمل خودداری کند.

برای مراجعه به کلانتری لازم است که کد تخلف در پیامک ارسالی آمده باشد اما اگر کد تخلفی نیامده برای بار اول نیازی به مراجعه حضوری نیست.

کشف حجاب در خودرو

کدهای تخلف پلیس امنیت اخلاقی

کد تخلف ۱۴ و ۱۵: پلیس امنیت اخلاقی برای بد حجابی و بی حجابی داخل خودرو.

کد تخلف ۱۶: پلیس امنیت اخلاقی برای پوشش نامناسب و روابط نامشروع داخل خودرو

کد تخلف ۱۷: پلیس امنیت اخلاقی مربوط به داشتن حیوانات خانگی (سگ) داخل ماشین یا ایجاد آلودگی صوتی

کد تخلف ۱۸: پلیس امنیت اخلاقی مربوط به دور دور کردن است

کد تخلف ۳۳ و ۳۵: پلیس امنیت اخلاقی هم مربوط به روزه خواری در ماشین یا استعمال دخانیات می باشد.

توقیف خودرو به علت کشف حجاب

پس از ارسال پیامک مبنی بر کشف حجاب لازم است فرد به پلیس امنیت مراجعه کند که در اینجا تعهد کتبی می دهد و توقیف خودرو انجام نمی گردد.

اما اگر ظرف مدت ۱ ماه از تاریخی که به وی پیامک ارسال شده به پلیس امنیت مراجعه نکند خودرو توقیف می شود و منتقل می شود به پارکینگ و از این پس لازم است اقدامات برای رفع توقیف انجام شود.

توقیف خودرو به علت کشف حجاب

نتیجه گیری

کشف حجاب به خودی خود جرم است چه داخل خودرو باشد چه در مکان های دیگر اما اخیرا با این استدلال ها محیط خودرو حریم شخصی است افرادی دست به کشف حجاب می زنند که برای آنان به جز مجازات جرم نداشتن حجاب، جریمه هم در نظر گرفته شده که جریمه آن ۱۰۰ هزار تومان است و ۱۰ نمره منفی هم به ماشین تعلق می گیرد.

البته در شرایطی هم ممکن است ماشین توقیف بشود. در هر حال دال خودرو حریم شخصی محسوب نمی شود اما جعبه و داشبورد آن را می توان حریم شخصی در نظر گرفت.

سوالات متداول

طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات بخش تعزیرات نداشتن حجاب جرم است اما کشف حجاب در دخاخل خودرو دارای ۱۰۰ هزار تومان، ۱۰ نمره منفی و در شرایطی هم باعث توقیف ماشین می شود.

اگر آن پیام برای بار اول است و کدی ندارد در محتوای آن خیر لازم نیست، اما اگر دومین پیام و تذکر است یا اینکه کدی در پیام برای شما نوشته شده مثل کد های گفته شده در بالا نیاز است که مراجعه کنید.

خیر داخل خودرو حریم شخصی و خصوصی محسوب نمی شود زیرا در معرض دید عموم قرار دارد حتی اگر شیشه های آن دودی بشود باز هم حریم خصوصی نیست اما داخل جعبه ماشین حریم خصوصی است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
62 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام پیامک کشف حجاب برای بار دوم برای من آمده و خواسته شده ظرف مدت ۱۰ روز به پلیس امنیت ملی مراجعه کنم ولی در آن کدی ذکر نشده است آیا باید حتما به آنجا بروم یا یک تذکر است و در صورت تکرار باید بروم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بلله مراجعه کنید

  2. ایرانی می گوید

    🤦🤦 کشور رو هواست ! مردم اوضاع مالیشون خراب ! گرونی بیداد میکنه ! بعد تنها چیزی که برای شماها مهمه فقط ۲ ، ۳ تا تار مو هست ؟ برید شرم کنید ! عربستان که مهد دین اسلام هست به زن هاشون انقد گیر نمیدن که شماها انقد مسخره بازی درمیارید !

  3. هدیه می گوید

    برای من بار اول پیامک تذکر و الان پیامک اومده بدون کد که ظرف۱۰روز مراجعه کنین، ماشینو میخوابونن یا فقط تعهده کتبیه؟صاحب ماشینم باید باشه؟

  4. ناشناس می گوید

    سلام من شماره موبایلمو ۶ماهه عوض کردم هرجا فکر کردم رفتن اعلام کنم شمارمو ولی همه گفتن به ما مربوط نیست من تواین مدت ازدواج کردم و ماشینم زیر پای همسرم هست و چون من افسردگی دارم اصلا از بیرون رفتن فراری ام حالا رفتیم خلافی بگیریم گفتم مشکل بی حجابی داره باید برید وزرا ماشین احتمالا باید بخوابه سواله من اینه چطوری توجیح کنم براشون تا متوجه بشن اشتباه شده متشکرم

  5. مجید کوهستانی می گوید

    سلام
    برای من یه‌پیامک اومده که به علت بد حجابی و عدم توجه به اخطارهای پلیس خودرو شما در لیست توقیف قرار گرفته امروز مراجعه کردم به امنیت اخلاقی گفتن باید ببرید پارکینگ برای یه هفته
    حالا برای ترخیص ماشین حتما باید خلافی کامل پرداخت شه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  6. پوریا می گوید

    سلام
    من امروز با نامزدم تو ماشین نشسته بودیم البته عقد نکردیم
    روسری سرش نبود ماشین توقیف کردن گفتن فردا برید پیش قاضی نامه آزادی ماشین بگیرید
    فردا باید نامزدم با خودم ببرم یا تنهایی برم ماشین ترخیص میکنن
    مشکلی پیش نمیاد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نیازی به حضور شخصی غیر شما نمی باشد.

  7. علی می گوید

    سلام.برای من امروز تذکر کشف حجاب اومد نوشته بود ساعت ۴ و یه ادرسی نوشته بود که من نه به اون ادرس رفته بودم و ساعت ۴ هم ماشین خونه بود .حالا چیکار کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: کاری نباید انجام دهید.

  8. حامد می گوید

    سلام من امروز صبح تو مسیر با یه ماشین دیگه بحثم شد بد رانندگی میکرد از سمتش سوئه استفاده کرده برام پیامک کشف حجاب اومده کجا میتونم پیگیر شم شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید در دادگاه از این شخص شکایت نمایید.

  9. fati می گوید

    چرا در رابطه با گران فروشی و خیلی چیزای دیگه اینقدر حساس نیستن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      برای فردی که گرانفروشی می نماید با توجه به تعداد و میزان آن مجازات در نظر گرفته شده، شما می توانید جهت دریافت اطلاعات دقیق تر از وکلای متخصص ما راهنمایی بگیرید. موفق و موید باشید.

  10. نیما می گوید

    سلام در رابطه با مسافری که بهش تذکرم میدی ولی رعایت نمیکنه چطور؟!راننده بدبخت چه گناهی کرده که باید تاوان بی ملاحظگی شخص دیگه ای رو بده؟!به نظر من اون مسافر باید بازخواست و جریمه بشه نه راننده

  11. Pouya می گوید

    سلام من امروز داشتم مسافرکشی میکردم یه خانومی مسافرم بود که عقب نشسته بود فک کنم روسریش افتاده بود بعد از بغل یه مامور رد شدم ماموره داشت داخل ماشینو نگاه میکرد میخاستم بدونم بنظرتون شکایت خورده یانه راستی پیامک جریمه برایم فعال نیست چطوری میتونم بفهمم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از سامانه قبضینو استفاده نمایید.

  12. امیر می گوید

    سلام من ماشینم برا بار ۴ روم کشف حجاب اومده و ماشین هنوز تعویص پلاک نشده بعد الان رفتم امنیت اخلایی گفته ماشین یع هفته بخوابونید میخواستم بیینم جریمش حدود چقدره و همون ۱ هفته فقط ماشین میخوابه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      در صورت کشف حجاب، ماشین به مدت یک هفته به پارکینگ منتقل و پس از آن به جرایم رسیدگی می گردد . پس از ارسال پیامک درخصوص کشف حجاب باید به پلیس امنیت مراجعه نمایید، تعهد کتبی ارائه بدهید تا از توقیف خودرو خودداری کنید.

  13. مهسا می گوید

    سلام اگر تعهد کتبی بدهیم بابت کشف حجاب بعدش باز این اتفاق بیفتد برای بار ۴ ام چه میشود ؟ اگر توی سال چندین بار این اتفاق بیفتد در نهایت چی می شود ؟ مثلا ۸ ۹ بار اتفاق بیفتد

  14. علی می گوید

    سلام من پیام اومده که ده روز مراحعه کنید به امنیت اخلاقی.در صورتیکه ماشین من در منزل بوده اون ساعت و دوربین منزل ثابت میکنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله فیلم دوربین را نیز بهمراهتان داشته باشید .

  15. ابوالفضل می گوید

    سلام بنده تاکسی اینترنتی کار میکنم و شرکت ها در اینستاگرام و سایتشان اصلا این قانون کشور را به مسافرین گوشزد نمی کنند من هم یک مرد باحیا و خجالتی هستم و دوست ندارم تذکر بدهم چرا خانم های عزیز مراعات نمیکنند مگر نه اینکه روزی که اپلیکیشن را در گوشی تان نصب کردید قوانین را خوانده اید و روی گزینه موافقم امضای الکترونیک کردید پس چرا موقعی که به مشکل بر میخوریم با مالک و راننده خودرو برخورد می شود این قانون مسخره باید برای داخل اتومبیل حذف شود ای کاش در مجلس این قانون حذف شود
    چرا داخل خودرو حریم شخصی محسوب نمی شود ولی داخل خونه ها خلافکارها همه جور خلافی میکنند و بدون حکم نمیشود وارد خانه شد
    چرا و به چه دلیلی من راننده نمی توانم شیشه ماشینم را دودی کنم فرضا من راننده دوست ندارم کسی ناموسم را دید بزنه وقتی سوار ماشینه و میگویند خودرو حریم شخصی نیست و داخل ان باید قابل رویت باشه!!!!!
    چرا مراکز معاینه فنی با برچسب شیشه دودی مشکل دارند چرا باید یه گروهبان راهور جلوی همشهریش را بگیرد و او را مجبور کند تا برجسب شیشه دودی را بکند
    چرا جاهای دیگر انقدر دقت به خرج نمی دهند چرا به من راننده میگویید تو موظفی به مسافر تذکر بدهی ایا زشت نیست من در مقابل چشم شوهر مسافر خانم به ایشان تذکر بدهم اگر شوهرش ناراحت شد و درگیری شد چه کسی پاسخگوست لعنت به کسانی که این قانون مسخره را ابداع کردند که ملت را به جان هم بیاندازند ای کاش حجاب در مملکت اختیاری شود درست مثل همه کشورهای اسلامی
    همانگونه که رضاشاه نتوانست حجاب از سر خانم ها بردارد کسی هم نمی تواند به زور حجاب را بر سر همگان نگه دارد
    ای کاش اختلاسگران و متجاوزین به عنف و قاجاقچی ها هم اینگونه دقیق رصد بشوند

  16. امید می گوید

    سلام بنده تاکسی اینترنتی کار میکنم و شرکت ها در اینستاگرام و سایتشان اصلا این قانون کشور را به مسافرین گوشزد نمی کنند من هم یک مرد باحیا و خجالتی هستم و دوست ندارم تذکر بدهم چرا خانم های عزیز مراعات نمیکنند مگر نه اینکه روزی که اپلیکیشن را در گوشی تان نصب کردید قوانین را خوانده اید و روی گزینه موافقم امضای الکترونیک کردید پس چرا موقعی که به مشکل بر میخوریم با مالک و راننده خودرو برخورد می شود این قانون مسخره باید برای داخل اتومبیل حذف شود ای کاش در مجلس این قانون حذف شود
    چرا داخل خودرو حریم شخصی محسوب نمی شود ولی داخل خونه ها خلافکارها همه جور خلافی میکنند و بدون حکم نمیشود وارد خانه شد
    چرا و به چه دلیلی من راننده نمی توانم شیشه ماشینم را دودی کنم فرضا من راننده دوست ندارم کسی ناموسم را دید بزنه وقتی سوار ماشینه و میگویند خودرو حریم شخصی نیست و داخل ان باید قابل رویت باشه!!!!!
    چرا مراکز معاینه فنی با برچسب شیشه دودی مشکل دارند چرا باید یه گروهبان راهور جلوی همشهریش را بگیرد و او را مجبور کند تا برجسب شیشه دودی را بکند
    چرا جاهای دیگر انقدر دقت به خرج نمی دهند چرا به من راننده میگویید تو موظفی به مسافر تذکر بدهی ایا زشت نیست من در مقابل چشم شوهر مسافر خانم به ایشان تذکر بدهم اگر شوهرش ناراحت شد و درگیری شد چه کسی پاسخگوست لعنت به کسانی که این قانون مسخره را ابداع کردند که ملت را به جان هم بیاندازند ای کاش حجاب در مملکت اختیاری شود درست مثل همه کشورهای اسلامی
    همانگونه که رضاشاه نتوانست حجاب از سر خانم ها بردارد کسی هم نمی تواند به زور حجاب را بر سر همگان نگه دارد
    ای کاش اختلاسگران و متجاوزین به عنف و قاجاقچی ها هم اینگونه دقیق رصد بشوند

  17. ایدا می گوید

    سلام برام پیامک اومده بخاطر کشف حجاب باید تا مدت ۱۰ روز برم امنیت اخلاقی یک بار تذکر دادن الان دوباره برام پیامک اومده اما کد نیومد برم ماشینم توقیف میشه من راننده تاکسی هستم مسافرم بدحجاب بوده

  18. محمد می گوید

    سلام من یه یار برام پیامک کشف حجاب اومده .تذکر داده بدوند ‌‌
    الان رفتم ۸۳۰تومن جریمه ام کردن یا گفتن ماشینت یه هفته بخوابه .
    مگه شما نگفتی بار اول تذکره بار دوم تعهد .
    من ماشینم سره شیشه دودی رفت پارگینگ الان خواستم در بیارم گفتن کشف حجاب داری رفتم کلن یه بارم بوده اینجوری جریمه دادم ۸۳۰هزار تومن
    .

  19. سحر میگود می گوید

    مالک محترم خودروی شماره در خودروی شما در آدرس بلولر نبوت تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰-۱۱:۰۹ جرم کشف حجاب صورت گرفته است. با توجه به تکرار و عدم توجه شما به تذکر قبلی، ظرف مدت ۱۰ روز آینده جهت تعیین تکلیف به نزدیکترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی محل زندگی خود مراجعه نمایید.
    من مراجعه کردم گفتن اشتباه شده
    ولی من متوجه شدم که جدیدا ماشینم حکم توقیف به جرم کشف حجاب داره
    و اصلا هم برام پیامک نفرستادن
    الان من باید چه کاری انجام بدم

  20. Pndr می گوید

    ایا برای این پیامک برای بار دوم پرونده کیفری هم تشکیل میدهند یا نه
    زمانی ک پیگیری قضایی کنن مشکل میشه برام
    لطفا جواب بدید ؟

  21. Pndr می گوید

    توی پیگیری های قضایی این پیامک (پیامک دوم) و تعهد لحاظ میشه آیا

  22. Pndr می گوید

    زمانی ک برای بار دوم این پیامک ارسال بشه و ما تعهد بدیم ایا این تعهد پرونده کیفری محسوب میشه
    و ایا زمانی ک پیگیری قضایی بکنن این جرم و پرونده کیفری به حساب میاد
    میشه لطفا جواب بدید و رهنمایی کنید
    ممنون

  23. ناشناس می گوید

    سلام پارسال براي من سه بار اس ام اس اومد و بار دوم تعهد دادم و بار اخر كه رفتم اونجا ماشين توقيف شد و رفت پاركينگ. امروز دوباره اس ام اس اومد. گفته تا ١٠ روز اينده بياين براي تعيين تكليف. چيكار ميكنن؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: صرفا جریمه پرداخت خواهد شد

  24. هادی می گوید

    سلام آیا عکس هم گرفته می‌شود که برای صاحب وسیله نقلیه فرستاده بشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر صرفا پیامک مگر در شرایط محدود و مجازاتش صرفا جریمه است

  25. رویا می گوید

    سلام خسته نباشین، چند روز پیش روسری از سرم افتاده بود داخل ماشین، برام برا اولین بار اخطار اومد، چند ساعت بعد زمانی که خونه بودم یه پیامک دیگه اومد که شما بی توجهی کردین و باید به پلیس امنیت اخلاقی ظرف ۱۰ روز مراجعه کنین در صورتی که من اون ساعت اصلا بیرون نبودم، همون لحظه تنها کاری که از دستم برمیومد اون لحظه لوکیشن و لایو لوکیشن خونه که بودم رو توی واتس آپ سیو کردم، نیم ساعت بعدم پیام اومد شما مراجعه نکردین خودرو شما توقیفه:( من حالا باید چکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا از طریق اخریه از شما جریمه میگیرند

  26. فاطمه می گوید

    مالک محترم خودروی شماره -پیرو ارسال پیامک قبلی پلیس بدلیل بی توجهی به اخطارهای پلیس مبنی بر عدم تکرار جرم کشف حجاب در خودرو (تکرار مجدد و یا عدم مراجعه) برابر قانون خودرو شما در لیست توقیف قرار گرفته است.
    جهت پیگیری تعیین مدرک هویتی و مالکیتی به نزدیک ترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی محل زندگی خود مراجعه فرمایید.
    قبل از تعویض پلاک یک پیغام اومده بود که تذکر دادن و این پیام برای پلاک جدیدم ارسال شده من باید. مراجعه کنم؟؟

  27. فاطمه موسویان می گوید

    مالک محترم خودروی شماره -پیرو ارسال پیامک قبلی پلیس بدلیل بی توجهی به اخطارهای پلیس مبنی بر عدم تکرار جرم کشف حجاب در خودرو (تکرار مجدد و یا عدم مراجعه) برابر قانون خودرو شما در لیست توقیف قرار گرفته است.
    جهت پیگیری تعیین مدرک هویتی و مالکیتی به نزدیک ترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی محل زندگی خود مراجعه فرمایید.
    قبل از تعویض پلاک یک پیغام اومده بود که تذکر دادن و این پیام برای پلاک جدیدم ارسال شده من باید. مراجعه کنم؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله باید به پلیس امنیت مراجعت نمایید در غیر این صورت ماشین شما توقیف خواهد شد و مجازاتش هم جریمه است.

  28. هستی می گوید

    سلام‌…بنده ب علت بدحجابی داخل خودرو حکم قضایی توقیف روی خودرو دارم و پلیس راهور یک مورد را قید کرد ولی پلیس امنیت بدون این ک ب بنده پرینتر بدهد ۱۰ مورد را ذکر میکند..در ضمن اصلا واسم پیامکی نیامده چون از بنده در راهور هیچ شماره ایی ثبت نکردن..پلیس امنیت اخلاقی میگه ماشین ی ماه پارکینگ تا قاضی حکم بدهد…چکارکنم ک حکم برداشته بشه بدون این ک ماشین پارکینگ برود…ممنونم از راهنماییتون

  29. هستی می گوید

    ماشینم توقیف پلیس امنیت خورده راهور پرینت داده یک مورد ولی امنیت اخلاقی بدون این ک پرینت ب بنده بدهد ۱۰ مورد میگه شکایت امنیت اخلاقی بد حجابی خورده و باید ی ماه پارکینگ باشد آیا میتوانم از امنیت پرینت ۱۰ مورد شکایت را تقاضا بکنم و سوال بعد این ک بعد از ی ماه قاضی اصولا چ حکمی ممکن بدهد واسه ترخیص خودرو با تشکر از شما

  30. محسن می گوید

    سلام‌کشف حجاب اگر برای بار۴یا ۵ باشد زندانی یا شلاق دارد یا فقط جریمه؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا ماشین توقیف میشود بعدا جریمه پرداخت میکنید

  31. علی می گوید

    سلام تخلف کشف حجاب برای بار اول شخص پلیس انجام میده یا دوربینم میتونه عکس بگیره و ذخیره کنه؟؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: دورببن این کار را انجام میدهد

  32. انصاری می گوید

    سلام برای من پیامک اومده که به پلیس امنیت ظرف ۱۰روز مراجعه کنم اما مراجعه نکردم و الان حدود ۱۲ روز شده و حکم توقیف برایم امده الان مراجعه کنم ماشین توقیف میشه یا جریمه باد بدهم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله توقیف میشود یه مدتی تردد نکنید و جریمه را پرداخت نمایید تا رفع توقیف شود

  33. محمد می گوید

    عکس ثبتی تخلف کشف حجاب از داخل ماشین ذخیره میشه؟؟

  34. مهرنوش می گوید

    سلام برای من چند ماه پیش یک بار پیامک اومد که تذکر داده بودن برای حجاب امروز مجدد پیامک اومد که باید با مدارک ماشین مراجعه کنید به نزدیک ترین پلیس امنیت اخلاقی اما هیچ کدی توی متن پیام نیست الان تعهد میگیرن یا ماشین توقیف میشه ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: از شما تعهد میگیرند و یک جریمه مختصری نیز پرداخت میکنید

  35. حسیننننن می گوید

    سلام من امروز با خانمم داخل پارکینگ پارک یک لحظه روسریش افتاد حفاظت فیزیکی پارک من رو نگه داشت و گفت اسم اس کشف حجاب میفرستم آیا میتونه شخصی خودش انجام بده ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: این پیامک را پلیس امنیت ارسال میکند نه شخص عادی

  36. سهیل می گوید

    سلام خسته نباشید
    به ماشینم پیامک کشف حجاب اومده و گفته تا ده روز خودتو معرفی امنیت اخلاقی بکن یه سوال دارم‌من سرباز فراریم ه برم اونجا میفهمن فراریم و دستیگرم میکنن یا با اینا کاری ندارن؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر این موضوع در صلاحیت اونا نیست

  37. محمد می گوید

    سلام ببخشید بمن پیامک اومده که کشف حجاب کردین در ماشین و تا ۱۰ روز خودتونو معرفی کنین به پلیس امنیت اخلاقی یه مشکل که هست من سرباز فراریم اگر برم احتمالش هست دستگیرم کنن بخاطر فراری بودنم یا اصلا با خودم کاری ندارن؟ ممنون میشم جواب بدین؟

  38. مسعود می گوید

    سلام دیشب یه پیامک برای من اومده برای کشف حجاب وحجابم کاملا رعایت شده بوده ‌واخطار اومده برای بار اول ایا وقتی حجاب رعایت بوده چطور دوربین بدون حجاب زده

  39. یاسر می گوید

    سلام ببخشید ماشینم توقیف شد واسه کشف حجاب جریمه پرداخت کردم به دادگاه
    بار چهارم کشف حجاب خوردم ماشینم توقیف شد
    واقعا میترسم برم دادگاه . سرنشینو زدن
    جریمه بار ۴ چیه واقعا ادم میترسه..

  40. نلب می گوید

    سلام ماشینمو بخاطر کشف حجاب توقیف کردن امروز رفتم خلافی بگیرم گفت شکایتی داره
    اون شکایتی که گفت برای همین حجابه یا چیز دیگه میتونه باشه

    1. زینالی می گوید

      با سلام
      بله می تواند هر شکایتی باشد

  41. سو تفاهم می گوید

    برای من پیامک کشف حجاب اومده اما اولا من پسرم دوما من پونزده سالمه اصن ماشین ندارم

    1. زینالی می گوید

      خیر در صورت مفقودی کارت سبز برای جلوگیری از سو استفاده از ان اگهی کردن لازم است

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند