دیه بیضه چپ و راست مرد با توجه به قانون مجازات اسلامی در ۱۴۰۰چقدر است؟

بیضه یکی از اندام های جنسی می باشد که مسئول باروری و تنظیم هورمون در مردان و برقراری ارتباط جنسی می باشد. بنابراین نقش فیزیولوژیکی بسیار مهمی در بدن مردان دارد. و چه بسا آسیب دیدن آن بتواند یک مرد را برای همیشه عقیم سازد و یا موجب ناتوانی های جنسی در او گردد. لذا، در قانون ما نیز برای جنایات گوناگون وارده بر بیضه٬ دیه بیضه مقرر شده است که بر حسب نوع دیه و حتی بسته به اینکه کدام بیضه ( چپ یا راست) آسیب دیده متفاوت می باشد.

در مشاوره با وکیل  و در قانون مدنی کشور ایران موارد مربوط به تعیین جبران خسارت و پرداخت دیه برای آسیب‌های جسمی شامل آسیب به بیضه را مشخص کرده است. براساس این قانون، اگر فردی به بیضه‌های دیگری آسیب وارد کند و باعث ایجاد مشکلات جسمی و روانی شود، ملزم به پرداخت دیه و تعویض خسارت می‌شود.

میزان دیه بیضه بر اساس اینکه چه میزان آسیب به بیضه وارد شده است و چه تاثیری بر جسم و روح فرد دارد، تعیین می‌شود. قوانین مشخصی برای این تعیینات وجود دارد. در تعیین میزان دیه ، اثرات روانی و انعکاسات روحی و روانی آسیب دیدگان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.انواع آسیب های وارده بر بیضه از جمله قطع کامل، تورم و سایر جنایات و میزان هر کدام در این نوشته  بررسی خواهد شد.

دیه بیضه راست و چپ

دیه قطع و از بین بردن بیضه سال۱۴۰۱

بیضه نیز از اعضاء زوج بدن است.  لذا بنا به قاعده کلی دیه اعضاء، که مطابق آن دیه اعضای جفت بدن، یک دیه انسان کامل می باشد لذا مطابق ماده (۶۶۵ قانون مجازات اسلامی) چنانچه هر دو بیضه به یک باره قطع شوند. دیه یک انسان کامل یعنی ۶۰۰ میلیون تومان ثابت می شود.

البته از بین رفتن بیضه فقط از طریق قطع آن صورت نمی گیرد بلکه به هر طریقی که از بین رفتن کامل آن محسوب شود، اطلاق می شود. برای مثال: از بین رفتن در اثر سوختن نیز قابل تحقق است. اگرچه نص قانون فقط از لفظ قطع کردن استفاده نموده است.

برخلاف سایر اعضای زوج بدن، در خصوص بیضه ها کارکرد و نقش هر دوی آن ها در سلامت جنسی مرد یکسان نمی باشد. در حالیکه در ارتباط با سایر اعضای جفت بدن مانند دست ها اینگونه نمی باشد. نقش یکسانی در کارکرد و سلامت انسان دارند.

از لحاظ علم پزشکی بیضه چپ دارای نقش و کارکرد بیشتری در سلامت جنسی مرد می باشد. که توضیح دلیل پزشکی آن از حوصله این بحث خارج است.
لذا در مشاوره حقوقی در می یابیم. قانونگذار ما نیز این تفاوت ساختاری را مد نظر قرار داده.برای بیضه چپ دیه بیشتری مقرر نموده است.


بیشتر بخوانید: دیه کندن مو و ریش چقدر است؟


بنابر حکم ماده (۶۶۵ قانون مجازات اسلامی) دیه قطع و از بین بردن کامل بیضه چپ دوسوم دیه کامل و قطع و از بین بردن بیضه راست. یک سوم دیه کامل انسان می باشد.بنابراین برای محاسبه میزان دیه بیضه چپ می بایست. دوسوم ۶۰۰ میلیون تومان را بدست آوریم. که می شود معادل ۴۰۰ میلیون تومان و به همین ترتیب میزان دیه سمت راست نیز معادل ۲۰۰ میلیون تومان می باشد.

نکته: در محاسبه میزان دیه فرقی بین جوان و پیر و کودک و بزرگ و عنین و سالم و مانند آن نمیباشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دیه ورم کردن بیضه سال۱۴۰۲

ممکن است بیضه در اثر حادثه ای متورم شود. بدون اینکه به طور کامل از بین برود. در این حالت نیز به موجب ماده ( ۶۶۶ قانون مجازات اسلامی) دیه ورم کردن یک بیضه، دو دهم دیه کامل و در صورتی که تورم مانع راه رفتن مفید شود. دیه آن هشت دهم دیه کامل می باشد.

بنابراین در صورت تورم بیضه دو حالت متصور است:

  • الف) تورمی که مانع راه رفتن مفید نشود: دیه آن دو دهم دیه کامل که بنابر نرخ دیه سال ۱۴۰۱معادل ۱۲۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان می باشد.
  • ب) تورمی که مانع راه رفتن مفید شود: دیه آن هشت دهم دیه کامل که برحسب نرخ دیه سال ۱۴۰۱ معادل ۴۸۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان می باشد.

نکته) قطع بیضه‌ها خنثای ملحق به مرد، موجب دیه کامل است.

نکته) قطع بیضه‌ها ی خنثای مشکل یا ملحق به زن، موجب ارش است.

دیه بیضه

“برای مطالعه بیشتر و درک جامع تر و جزئی ترن نحوه مطالبه دیه  می توانید به کتاب دعوی مطالبه دیه  در رویه دادگاه به قلم توحید زینالی از انتشارات چراغ دانش رجوع نمایید.همیچنین برای برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای
71 نظرات
  1. بهروز می گوید

    سلام.خسته نباشید.من درتاریخ۹۹/۶/۶باموتوردرحال حرکت بودم که یک ماشین پراید یکدفعه ماشینوکچ کرد اومد دور بزنه روی خط ممتدکه من زدم بهش.ازناحیه بیضه صدمه دیدم.ودست کمر ساق پا.ران پا.زانوپای چپ.ساق پای چپ صدمه دیدم.که ازهمه مهمتر اسیب جدی که به بیضه سمت چپم خورد مهمه.منو بردن اتاق عمل عمل کردن.که داخل پروندم نوشته ترومای اسکرتوم بلانت.پارگی تونیکای بیضه چپ.پارگی قطب تحتانی خلفی تونیکای بیضه چپ.تخلیه هماتوم ترمیم تونیکای بیضه چپ.زرکیون اپاندیس…چپ.من ازاونروز پزشک قانونی نرفتم میخاستم بدونم شنبه برم کارم انجام میشه؟بعدامیخاستم بدونم دیش چقدر میشه؟ممنون میشم جوابمو بدید.

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام بله شکایت کنید خود دادگاه ارجاع میده

  2. A می گوید

    دیه بیضه سمت چپ مرد از دیه کشتن یه زن بیشتره یعنی؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر دیه زن ها هم الان کامل پرداخته میشه

  3. پوریا می گوید

    سلام خسته نباشید من سرکارشرکتی ازناحیه بیضه سمت چپ آسیب دیدم که باعث تخلیه بیضه سمت چپم شد امروز ازبیمارستان مرخص شدم باید چیکارکنم برای گرفتن دیه؟
    رفتم پیش صاحب کارخانه گفت به شماره بیمه که ماقرارداد داریم زنگ بزن بگوچه اتفاقی افتاده زنگ زدم گفت برگه کپی کارت ملی بده حساب دار شرکت بفرسته برام تاپیگیر کارات بشیم خواستم ببینم نظرشما چیه وچیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      میتونید به دفتر خدمات قضایی برید با مدارک پزشکی وشکایت دیه مطرح کنید

  4. محمود می گوید

    سلام. یه جوشکار اوردم واسم شیروانی بزنه.. باهاش قراردادنبستم اما به صورت کنارات دادم خودش انجام بده. متاسفانه ازارتفاع به علت بی احتیاطی خودش و کارگرش از یک متری افتاد و به مقدار پوست بیضه هاش پاره شد و بردمش دکتر که ۵ بخیه بهش زده….. اگه شکایت کنه چقد ممکنه که من مقصر باشم…. اللته تمام پولشو پرداخت کردم و رسید هم گرفتم…. لطفا راهنمایی کنید

  5. Mahmood می گوید

    سلام. یه جوشکار اوردم واسم شیروانی بزنه.. باهاش قراردادنبستم اما به صورت کنارات دادم خودش انجام بده. متاسفانه ازارتفاع به علت بی احتیاطی خودش و کارگرش از یک متری افتاد و به مقدار پوست بیضه هاش پاره شد و بردمش دکتر که ۵ بخیه بهش زده….. اگه شکایت کنه چقد ممکنه که من مقصر باشم…. اللته تمام پولشو پرداخت کردم و رسید هم گرفتم…. لطفا راهنمایی کنید

  6. Mahmoood می گوید

    سلام. یه جوشکار اوردم واسم شیروانی بزنه.. باهاش قراردادنبستم اما به صورت کنارات دادم خودش انجام بده. متاسفانه ازارتفاع به علت بی احتیاطی خودش و کارگرش از یک متری افتاد و به مقدار پوست بیضه هاش پاره شد و بردمش دکتر که ۵ بخیه بهش زده….. اگه شکایت کنه چقد ممکنه که من مقصر باشم…. اللته تمام پولشو پرداخت کردم و رسید هم گرفتم…. لطفا راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورت اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی بایدتمام هزینه هارو مثل بیمارستان نقص عضو و.. پرداخت کنید اگر ثابت بشه تقصیر خودش بوده شما مسیولیتی ندارید

  7. حمید می گوید

    سلام. خسته نباشید. من در حین درگیری با همسایه مون از ناحیه بیضه سمت راست آسیب دیدم (تورم بیضه) که دکتر متخصص ۹ روز طول درمان داد. من هم متاسفانه بصورت غیر عمد باعث شکستن استخوان بینی ایشون شدم که هردو شکایت کردیم. میخواستم بدونم دیه کدوم بیشتره؟ باید چه مقدار دیه پرداخت کرد؟ ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      دیه بیضه دو دهم و دیه بینی هم اگر اصلاح بشه بانظر قاضی ارش تعلق میگیره ولی اگر اصلاح نشه یک دهم دیه کامل دیه داره

  8. سعیدشهیدزاده می گوید

    بعددوماه میتوان شکایت کرد آیابابت ضزبه بیضه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله ولی ممکنه تو نظر پزشکی قانونی تاثیر بذاره

  9. محمد می گوید

    میگم بیضه چب آسیب خورد اگه اتفاق بیوفته نمیتونم بچه دار باشم یا میتونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سوالتون پزشکیه نه حقوقی

  10. م. می گوید

    سلام، ممنون از اطلاعاتی که در اختیار مردم گذاشتید.
    در صورتی که مردی برای دیگران مزاحمت فیزیکی بوجود بیاره و یا به دیگران حمله ور بشه و یا بدون محرم بودن تماس فیزیکی به زور با خانمی برقرار کنه و فرد مورد حمله برای دفاع از خود ضربه به بیضه متهاجم بزنه طوریکه باعث تورم بیضه بشه، در صورت اثبات کامل دفاع از خود (در فیلم دوربین مدار بسته حمله مشخص هست)، باز هم فردی که مورد حمله واقع شده باید به مجرم مهاجم دیه پرداخت کنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام چنانچه نفس دفاع صدق کند؛ اما رعایت مراتب دفاع نشده باشد، قصاص منتفی است؛ اما مرتکب به دیه و مجازات تعزیری محکوم می‌شود

  11. فاطمه می گوید

    سلام اگه گسری تو بازار یا… مزاحم دختر بشه و بهش دست بزنه و اگه دختره به بیضه های اون بزنه قانون چه حکمی میده؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به میزان عمل پسر و ضربه دارد .

  12. فاطمه می گوید

    سلام اگه یه پسری در بازار یا… مزاحم دختر بشه و بهش دست بزنه و دختره برای دفاع از خود به بیضه های پسر بزنه حک قانون چیه؟؟

  13. علی می گوید

    سلام در اثر تصادف بیضه من واریکوسل شده و دیگه بچه دار نمیشم میخواستم ببینم واریکوسل جز دیه محسوب میشود

  14. علی می گوید

    سلام کبودی قسمت داخلی ران پای راست به میزان پانزده صدم دیه کامل چقدر می شود

    1. وکیل تاپ می گوید

      هر صدم دیه کامل در سال ۹۹ معادل سه میلیون وسیصد هزار تومان است

  15. محمد‌وفا می گوید

    سلام‌من‌در‌درگیری‌صدمه‌زیادی‌دیدم‌میخواستم‌ببینم‌دیه‌ام‌چقدر‌میشه۱‌‌پارگی‌تمام‌ضخامت‌‌نرمه‌گوش‌راست‌۲‌بریدگی‌بخیه‌‌شده‌متلاحمه‌خلف‌لایه‌گوش‌راست‌‌۳‌بریدگی‌‌بخیه‌شده‌دامیه‌سطح‌خارجی‌زانوی‌چپ‌‌۴‌بریدگی‌حارصه‌ثلث‌میانی‌ساعد‌چپ‌۵‌دو‌منطقه‌کبودی‌و‌دوخراشیدگی‌دو‌حارصه‌قدام‌ساق‌پای‌راست‌وچپ‌۶‌منطقه‌کبودی‌قدام‌ران‌راست‌۷‌پارگی‌کیسه‌پوشانده‌بیضه‌راست‌وچپ‌(ارش)‌۸‌آسیب‌نسج‌بیضه‌راست‌بطوریکه‌یک‌پنجم‌آن‌‌از‌کیسه‌خارج‌گردیده‌۹‌پارگی‌نسج‌بیضه‌چپ‌بطوریکه‌یک‌پنجم‌آن‌از‌کیسه‌بیضه‌خارج‌گردیده‌است‌۱۰‌پارگی‌مجرای‌منی‌بر‌(اپیدیدیم)‌راست(ارش)‌مشهود‌است‌صدمات‌بند‌های‌‌۱-۲-۳-۴در‌اثر‌اصابت‌جسم‌برنده‌سایر‌صدمات‌در‌اثر‌اصابت‌جسم‌‌سخت‌
    دستتون‌درد‌نکنه‌مرسی‌که‌وقتتون‌رو‌در‌اختیار‌ما‌قرار‌دادید‌سپاس

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما میتوانید برای محاسبه دیه به قسمت محاسباتسایت وکیل تاپ رجوع نمایید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  16. امیر حسین تقی پور می گوید

    سلام دیه مرد که نازا بشه چنده ؟؟؟

  17. امیر حسین تقی پور می گوید

    سلام دیه مرد که نازا بشه چنده؟؟؟

  18. ناهید می گوید

    سلام
    اگر کسی بخواهد تجاوز جنسی کند و برای جلوگیری از این عمل به بیضه های شخصی که میخواهد تجاوز جنسی کند صدمه بزنم دیه دارد؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر دفاع مشروع باشد خیر

  19. شهاب می گوید

    در نزاع لفظی اگر بیخبر با لگد ضربه داخل بیضه ها بخورد وبیمارستان بیضه چب را بعد از سناگرافی تشخیص که تورم واسیب دید حکمش چیست وبخاطر کرونا بعد از یک شب با خود رضایتی مرخص شدم در حالی که در پرونده نوشته احتیاج به معاینات دارد

  20. ناشناس می گوید

    زنم میگه مال خودمه از نظر قانون درسته

  21. حمید می گوید

    سلام من هیدروسل داشتم به دکتر مراجعه کردم ۵بار منو عمل کرد بخاطر بی احتیاطی و ک کرد و براثر عفونت بیضه ی چپم تخلیه شد دیه ی اون چقد میشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از بین بردن کامل بیضه چپ دوسوم دیه کامل دارد

  22. عباس می گوید

    سلام و خسته نباشید ، اینکه ضربه به بیضه‌ای که تورم داشته باشد و مانع راه رفتن مفید گردد (دیه آن هشت دهم)آیا مقصود فقط راه رفتن میباشد یا ترومای یا آسیب وارد شده مورد بررسی قرار میگیرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تورمی که مانع راه رفتن شود دیه خاص خود را دارد سایر اسیب ها نیز دیه یا ارش بسته به نظر پزشکی قانونی خواهد داشت

  23. عباس می گوید

    سلام و عرض ادب
    دیه تورم بیضه در صورتی که مانع راه رفتن مفید بشود هشت دهم دیه کامل است آیا مقصود فقط راه رفتن مفید میباشد یا نوع آسیب هم مورد بررسی قرار میگیرد ممنون میشم پاسخ بدید

  24. عباس می گوید

    سلام منظور از تورم بیضه و مانع راه رفتن مفید که دیه آن هشت دهم دیه کامل است چیست

  25. بهزاد زینالی می گوید

    سلام بله

  26. حسین می گوید

    سلام .خسته نباشید من تیر ب بیضه چپ.ام خرده بیضه چپ.ام عمل شد و الان خوبه دیه چه قدر ب من تعلق میگیره

  27. فرهاد می گوید

    سلام یه کارگر داشتیم سر ساختمانمان کار میکرد با استفاده از سنگ فرز به بیضش آسیب وارد شد واونو مداوا کردیم
    آزمایش اسپرم داد مشکلی نداشت حالا بعداز یک سال شکایت کرده چقدر دیه بهش تعلق میگیره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید نام پزشکی قانونی ارائه نمایید.

  28. بهزاد می گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید بنده در حین فوتبال بر اثر برخورد توپ با بیضه هام دچار درد شدید و عفونت بیضه ها شدم ک پس از تقریبا ده روز ب متخصص مراجعه کردم و بیضه سمت راستمو برداشتن.
    خواستم بدونم دیه چقد و چطور حساب میشه
    کجا پیگیری کنم
    متشکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:ابتدا باید به پزشکی قانونی مراجعه نمایید سپس از فردی که این اقدام را بر شما انجام داده شکایت نمایید.

  29. فرامرز می گوید

    سلام وخسته نباشید ،بنده عابر بودم وباماشینی تصادف کردم خیلی شدید نبود ولی به بیمارستان که مراجع کردم تشخیص دادن که بیضه هام آسیب دیدن ونیاز به عمل داره حالا نمیدون دراثر تصادف بوده یا از قبل اینطور شده چون قبل از تصادف هم بعضی اوقات احساس درد داشتم آیا پزشکی قانونی تشخیص میده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      در محاسبه میزان دیه فرقی بین جوان و پیر و کودک و بزرگ و عنین و سالم و مانند آن نمیباشد. دادگاه بعد از تشخیص پزشک قانونی در خصوص دیه شما رأی صادر می نماید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

  30. علی می گوید

    سلام.
    ببخشید در یک درگیری خیلی محکم با لگد ب بالای بیضه های من زدن ک ب اندازه جای پای طرف بالای بیضه هام ب سمت راست بیشتر قرمز مایل ب کبود شده بودش(بیشتر حالت کبود بود) و بیضه سمت چپم هم ب همین رنگ شده بود و وقتی ک پیش پزشک معتمد پزشکی قانونی رفتم بهم دوتا آمپول داد ک ب بیضه های چپ و راستم بزنم.میخاستم بدونم امکانش هست بگین ک دیش تقریبا چقدر میشه؟
    با تشکر فراوان و خداقوت ب شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      محاسبه دیه براساس تشخیص پزشک قانونی صورت می گیرد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص سرقت شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  31. کاوه می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید.من کارگرشهرداری هستم شب مشغول کاربردی کا ماشین به چرخ دستی خوردودسته چرخ به کشاله ران من خوردوباعث هماتوم شدیدوترومای کشاله ران شدوالان بالای مثانه هم متورم شده میشه بگیددیه اون چقدرمیشه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید نامه پزشکی قانونی داشته باشید بتوان محاسبه کرد.

  32. علی اکبری می گوید

    سلام .ببخشیدمادرمن حدودسی سال پیش بیضه چپ مرا باضربه ای ناقص کرد طوری که بعدها دیگه حتی با ای وی اف همسرم باهزاران دعا یه دختر خدا بهم داد.دکتراگفتند تواسپرم براتکمیل بچه بدنیا آوردنت تااندازه پنج درصده وبیصه سمت چپت کلا صفر وسمت راستت هم تااندازه بیست درصدتاثیرداره.میخواستم بپرسم آیا دیه برای گرفتن ازمادرم برام ممکنه یانه وچقدرمیشه..ممنونم ازجنابعالی وعزیزان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید شکایت نمایید و مطالبه دیه نمایید.

  33. سیدابراهیم می گوید

    سلام خسته نباشی من سال گذشته تصادف کردم و باعث شد ک ۵۰درصداز بیضه سمت راستم برداشته بشه الان حکم اومده یک درصددیه کامل بابت ارش اسیب به بیضه این درسته بابت نصف بیضه راست ۴میلیون و۸۰۰بدن یا اعتراض بزنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید نسبت به حکم صادره اعتراض نمایید.

  34. رضااصلانی می گوید

    سلام خسته نباشید من در سره کار با سنگ جت بودم که در هین بریدن یک شبکه اهنی بودم که شبکه از تاور رها میشه و سنگ جت به ران سمت راستم جفت بیضم برخورد میکنه و ۷تا بخیه میخورد خواستم بدونم دیه من چقد است تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از کار فرمای خودتان شکایت نموده و به پزشکی قانونی مراجعت نمایید و با دریافت نامه پزشکی قانونی از طریق دادگاه اقدام به مطالبه دیه نمایید.

  35. میثم می گوید

    باسلام خسته نباشید
    بنده درسال ۱۳۹۸ در شرکت قطعات خودروکه در داخل خط تولید کار میکردم که متوجه شدم در ناحیه سمت چپ بیضه تورم و ملتهب شده بود بعد از ایمنی بهداشت شرکت با آمبولانس به بیمارستان رفتیم که متخصص اورولوژی طی چند آزمایش و سونوگرافی مشخص شده بیضه چپ آسیب دیده و به علت نارسایی خون به بیضه چپ فاسد شده وازبین رفته و باید سریعا بیضه چپ تخلیه شود آیا با وجود تاریخی که گذشته میتوانم از شرکت شکایت کنم و خسارت بیضه چپ را بگیرم آیا شرکت مقصر میباشد یانه ؟؟؟
    خواهشمندم راهنمایی کنید ؟؟؟ درضمن هنوز در شرکت مشغول به کار می‌باشم وشرکت از نظر مالی هیچ گونه کمکی به بنده نکرده و باتوجه به گواهی پزشکی که پزشک متخصص به بنده داده هرگونه کارسنگین معاف می‌باشم ولی شرکت توجی به بنده ندارد خواهشمندم بنده را راهنمایی کنید ؟؟؟؟؟؟

  36. امیر محمد می گوید

    سلام، من در یک شوخی با دوستانم، یک اتفاقاتی افتاد که یکی از دوستانم به بیضه های من ضربه وارد کرد و بعد من هم از سر عصبانیت به بیضه های ایشون با همون شکلی که زده بود، ضربه وارد کردم، کدوم مقصر هستیم و باید دیه بدهیم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: هر دوی شما مقصر هستید

  37. امیرعلی می گوید

    سلام خسته نباشید من درتصادف ۸۰درصد بیضه ی چپم که عمل تونیکاکردم را ازدست دادم چند درصد حساب میشه؟ممنون

  38. امیرعلی می گوید

    سلام من درتصادف ۸۰دصدبیضه ی چپم را باید عمل تونیکاازدست دادم دیه چند درصد حساب میشه آیاهمون ۲سوم دیه محسوب میشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پزشکی قانونی درصد جراحات مشخص شود

  39. کیوان می گوید

    سلام
    بنده چهار ماه پیش با شخصی دعوا کردم ،در این دعوا طرف مقابل ضربه ای ب بیضه های من زد
    سوال ما اینه ینی بعد از گذشت چهارماه میشه از طرف شکایت کرد ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: میشه ولی برای دیه باید نامه پزشکی قانونی داشته باشید

  40. علی می گوید

    فروش بیضه سالم با گروخونی Aمنفی
    متهل ۲۱ساله با مشتری میسازم
    ۰۹۲۰۷۲۶۲۸۹۹

  41. محمد می گوید

    سلام بیضه ی چپم درحین کار دچار حادثه شد و ۰تا بخیه خورد آیا دیه دارد

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پزشکی قانونی اقدام نموده تا دیه را تعیین نماید

  42. محمد می گوید

    سلام من در حال کار در شرکت بودم که از نقطه بیضه سمت چپ دچار حادسه و پوست اون پاره شد و حدود ۷بخیه خورد ایا دیه بهم تعلق میگیرد و چقدره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله برای اینکار باید از شرکت و کارفرمای خودتان شکایت نمایید

  43. Mohsen می گوید

    سلام..یک عابری با ماشین پارک شده از پشت ماشین برخوردی انجام میده و تصادف ساختگی انجام میده.بنده پشت فرمون نشسته بودم..وادعا کرده که بنده دنده عقب زدم.بعد اوژانس امد و رفت بیمارستان..بعد از معاینه و آزمایش جواب بدین صورت میباشد.دکتر گفت شفت بنده در داخل بیمارستان تموم شده و آزمایشگاه بیمارستان خراب است..باید بری بیرون آزمایش بدی و جوابش رو بیاری مطب شخص بنده..بنده خودم همراه بیمار رفتم و دکتر بعداز دیدن جواب آزمایش اول گفت با دو تا آنتی بیوتیک مشکلت حل میشه.ناگهان منشی دکتر در را باز کرد گفت فلانی آشناست و دکتر اینها رو در نظر بگیر ودکتر نمیدونست من رانندم.برگشت گفت بهت پنج روز بستری مینویسم و خود بیمار هم اصرار داشت بهش عمل جراحی بنویسه…من روز بعدش رفتم با دکترش حرف زدم..و حال قضیه رو بهش گفتم وگفتم ایشون هم سابقه دار هست و چند مورد تصادف ساختگی براش تو پاسگاه ثبت شده و دکتر ترسید و گفت فردا من مرخصش میکنم و تو برگه بیمارستان نوشته ربطی به تصادف نداشته و مشکل این فرد از قبل یک مریضی داشته و بعد ازگذشت ۲۰ روز یارو رفته پاسگاه و نامه پزشکی قانونی گرفته و جواب پزشکی قانونی از بین رفتن بیضه چپ میباشد.در ضمن تاریخ مراجعه ایشان تو پزشکی قانونی روز تصادف ثبت شده در حالیکه فرد بیست روز بعد از تصادف رفته نامه از پاسگاه گرفته..واینا هیچ کدوم با هم تطابق ندارم…ممنون میشم یک راهنمایی در مورد اینکه یارو داره تادف ساختگی پرونده سازی میکنه، بنده باید چیکار کنم..تشکر میکنم از راهنماییتون…

  44. احمد محمدی می گوید

    باسلام بنده بدلیل پارگی فتق (ایگنویال)به پزشک مراجعه کردم که بعد از مرخصی ازبیمارستان با درد شدید مواجه شدم به پزشک مراجعه کردم اعلام کرد به موقعه پانسمان رو برنداشتی وعفونت کرده که به اصرار من دارو داد وگفت رفع میشه بعد از سه ماه ازانجام عمل طناب بیضه همچنان ضخیم وبیضه رو به تحللی رفت که با مراجعه به پزشک گفت طبیعی بوده وخوب میشه الان ۴ماه از عمل گذشته وهمچنان مشکل وجود داره وبیضه داره کاملا ازبین میره ،ایا میتونم از پزشک شکایت ومطالبه دیه کنم؟؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند