مرجع رسیدگی به تخلفات مشاور املاک و نحوه ثبت شکایت

 یکی از شغل های شناخته در کشور٬بنگاه املاک می باشد. همان طور که می دانید شما برای خرید و فروش ملک٬اپارتمان و… به املاک مراجعه می کنید و در صورت دیدن تخلفات مشاور املاک مشاوره با وکیل را در برنامه خود می گذارید.

بیشتر افراد٬ به بنگاه داران و املاکیان به چشم آن نگاه می کنند که در یک در آمد مبلغی را بدست می آورند و در نتیجه از آن مبلغی به دست می آورند. اما باید گفت که اینگونه نیست.

اگر بخواهیم با مثال بگوییم٬کار یک املاکی همانند کار دفتر اسناد رسمی است و کاری پر از درگیری و چالش دارد. در این بین گاهی بنگاه داران دچار خطایی می شوند و مقصر شناخته شوند و طرف شاکی از آن بنگاه دار یا املاکی شکایت کنید به ضورتی که کار گاهی به دعوا می کشد.

در صورتی که خطای صورت گرقته از طرف املاکی عمدی و یا حتی سهوی باشد٬ امکان شکایت قانونی بر علیه شان می باشد. شکایت صورت گرفته می تواند در زمینه کیفری و حقوقی باشد و در هر صورت این اقدامات یعنی شکایت قانونی باید از سمت ذی نفع باشد.

طبق گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران روزانه بین ۳۰ تا ۷۰ شکایت علیه مشاورین املاک ثبت می شود که به نظر می رسد عدد کمی نیست و نارضایتی مردم را از این صنف می رساند.

بسیاری از افراد٬در ارتباط با شکایت علیه این حوزه سغلی دانش لازم و کافی را ندارند. به همین دلیل برای آن که بیشتر با این موضوع آشنا شوید و دچار مشکل و ابهام در شکایت خود نشوید٬در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 تخلفات مشاور املاک

شکایت از مشاور املاک یا بنگاه املاک

برای این کار اگر فردی ساکن تهران است، می تواند با شماره تلفن ۷۳۳۴ تماس بگیرد که شماره ثبت مشکلات مردمی است و مشکل خود را در میان بگذارد.

وقتی که در این سامانه شکایت فرد ثبت شود؛ کارشناسان مربوطه با فرد مشاوره املاک تماس می گیرند و جریان شکایت را برای ایشان توضیح می دهند و توضیحات لازم را نیز دریافت می کنند و از مشاور می خواهند که برای رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهد‌.

این گام اول است در شکایت از مشاورین املاک. در گام بعدی اگر مشاور املاک مشکل مشتری با فرد را حل نکرد؛ از طرفین دعوت می شود در اتحادیه حضور یابند و مشکل را مطرح کنند.

لذا در این مرحله هم از فرد بنگاهی خواسته می شود به صورت دوستانه مشکل را حل کند.

حال اگر مشاور املاک باز هم از انجام و اقدام لازم خودداری کرد و تخلف وی مسجل شد؛ پس از ۲۰ روز بنگاه وی پلمپ می شود.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

 

چگونگی شکایت از مشاور املاک

اتحادیه و صنف مشاورین املاک، اصلی ترین مرجعی است که به تخلفات مشاوران در این زمینه رسیدگی می کند.

برای مثال ممکن است که یکی از این دفاتر مشاور املاک بیش از میزان مصوب کمیسیون دریافت کند. حال اماکن شکایت از وی از طریق اتحادیه وجود دارد.

راه حل دیگر این است که این تخلفات را از طریق سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کرد.

 و راه دیگر طبق اصل صلاحیت دادگاه های عمومی اگر از اقدامات مشاورین املاک خسارت هایی به فرد وارد شده می توان هم از طریق شورای هم حل اختلاف و هم دادگاه عمومی حسب مورد از آن فرد شکایت کرد.

طبیعتا اگر مشاور املاکی مزبور مرتکب جعل و کلاهبرداری و موارد دیگر شده باشد از دادسرا و دادگاه کیفری نیز می توان علیه وی طرح شکایت کرد.

نحوه شکایت

در چه مواردی باید از طریق اتحادیه شکایت کنیم؟

مشاوران املاک معمولا پای ثابت معاملات ملک ها در کشور هستند و حتی اگر برای خرید و اجاره به آن ها مراجعه نکنید و خود شما از طریق دیگری ملک را پیدا کنید باز هم نیاز است که برای نوشتن مبایعه نامه و کد رهگیری به این بنگاه ها مراجعه کنید.

اگر در این بنگاه توسط بنگاه که وظیفه او می باشد اقدام به گرفتن کد رهگیری نشد یا اینکه بیش از میزان مصوب، کمیسیون و پول دریافت کرد و یا اینکه طبق وظیفه خود در نوشتن مبایعه نامه احراز هویت طرفین را انجام نداد.

در اینجا باید به اتحادیه مشاوران مراجعه کرد که هم می توان حضوری باشد و هم تلفنی با شماره ۷۳۳۴ و روند را هم در بالا توضیح دادیم.

در نهایت اگر مشاور املاک راضی به پرداخت خسارت و رفع مشکل نشد با کمک نیروی انتظامی پلمپ می شود.

برای دریافت  مشاوره حقوقی به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

در چه مواردی اتحادیه مشاوران رسیدگی نمی کند؟

 دراتحادیه مشاوران٬در موضوع هایی صلاحیت که رسیدگی ندارد و این دادگاه است که باید وارد رسیدگی بشود. برای مثال: شخص مشاور از اسنادی که نزد وی گذاشته اید سوء استفاده کرده است.

یا اینکه عمل دیگری را انجام داده و موجب بروز خسارت به فرد شده است.لذا در اینجا حسب مورد باید در دادسرا، دادگاه یا شورای حل اختلاف طرح دعوا کرد.

رسیدگی به شکایت از مشاور املاک در اتحادیه

اتحادیه برای رسیدگی به پرونده، شخصی را مامور و بازرس رسیدگی قرار می دهد. این فرد معمولا یکی از افراد قدیمی در حوزه فروش ملک است.

اگر چه ظن تبانی و داوری تبعیض آمیز به وجود می آید با وجود این اتحادیه می تواند در صورت لزوم فرد بازرس را عزل کند.

نحوه ثبت شکایت

زمان رسیدگی به پرونده شکایت از مشاور املاک

آن مدتی که معمولا نیاز است نا پرونده رسیدگی شود مدت ۱۰ روز می باشد. که طی آن طرفین باید مدارک و دلایل خود را به اتحادیه ارائه دهند.البته اگر پرونده نیازمند رسیدگی قضایی باشد اتحادیه ارجاع می دهد که از آن طریق رسیدگی شود و در اینجا هم باید منتظر رای مقام قضایی بود و مدت آن را به صورت دقیق نمی شود تعیین کرد.

نتیجه گیری

مشاور املاک معمولا و غالبا در معاملات ملک نقش زیادی را ایفا می کنند. به این صورت که افراد برای یافتن موارد ملک و خرید و فروش و یا اجاره به ایشان مراجعه می کنند.

حتی اگر ملک مورد نظر خود را از طریق سایت و فضای اینترنت پیدا کنند بازهم به ناچار باید برای مبایعه نامه و گرفتن کد رهگیری به ایشان مراجعه کرد.در هر حال ممکن است در این میان تخلفی از مشاور رخ بدهد.

برای مثال بیشتر از استحقاق خود کمیسیون دریافت کند یا اینکه وظایف خود را انجام ندهد که می تواند هم از طریق حضوری و هم از طریق تلفنی از وی به اتحادیه مشاوران املاک شکایت کرد که رسیدگی در آن جا به ترتیبی که شرح دادیم شروع می شود.

اما اگر مشاور با اقدامات خود ضرری به فرد وارد کرد؛ از باب مسئولیت مدنی و یا جرمی مرتکب شد از باب کیفری قابل پیگیری در دادگاه و دادسرا خواهد بود.

سوالات متداول

در بالا توضیح دادیم که هم می توان از طریق تلفنی ۷۳۳۴ و هم از طریق حضوری در اتحادیه شکایت کرد.

در اینجا هم توضیح دادیم که می توان از اتحادیه علیه ایشان شکایت کرد تا اضافه بر میزان را پس بگیرند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۸ رای
242 نظرات
  1. بهلولی می گوید

    متراژ خانه را ۱۸۰ متر اعلام نمودند و در قولنامه با کد رهگیری وقتی که تحویل گرفتیم ۱۶۰ متر بوده است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمایید.

  2. راتین می گوید

    سلام من یک ملک خریدم که توی قولنامه ۱۰۰ متر بوده ولی متراژ کردم ۹۵ متر هستش و نمی خوام معامله رو فسخ کنم بلکه مطالبه ۵ متر کسری رو دارم مقداری از مبلغ رو به خاطر کسری ملک پرداخت نکردم با توجه به اینکه امکان اضافه کردن ۵ متر رو دارن وبه دفتر خدمات قضایی مراجعه کردم جهت شکایت و عنوان شکایتم تو سیستم تعریف نشده بود ایا میتونم احضاریه بفرستم جهت سازش و اگه میشه لطفا مراحلش رو بگید از ابتدا که چکار کنم تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید سازش نمایید .

  3. مهدی می گوید

    سلام
    مشاور املاک از دادن قولنامه به من امتناع کرده و هر دو قولنامه مالک و مستاجر رو به مالک داده آیا میتوانم از مشاور املاک شکایت کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید شکایت نمایید.

  4. مهناز می گوید

    سلام خسته نباشید.من یه خونه اجاره کردم که کلی مشکل داشته و روز اول قبل قرار داد تاکید کردم که این مشکلات باید حل بشه.املاک و صاحب خونه قبول کردن ولی بعد گرفتن پول پیش کلا دیگه پیگیری نکردن.بعد که شاکی شدم گفتن همینی که هست و کلی به من توهین کردن و تهدید هم شدم از طرف املاک.منم طی دو ماهی که ساکن شدم اجاره رو نریختم تا تکلیفم معلوم شه.الان مشاور املاک همش منو تهدید میکنه.رفتم اتحادیه هم میگن این مشاور املاک اشنامونه نمیتونیم کاری کنیم.صاحب خونه هم بجای اینکه بیاد مشکلاتو حل کنه هی میگه میندازمت بیرون خونه رو تخلیه کن.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید به دادگاه عمومی حقوقی شکایت کنید و موجر را الزام به تعمیرات اساسی نماید.

  5. حسین می گوید

    سلام
    من یک ملک خریدم و بنگاه تقاضای حق کمیسیون خیلی زیادی از من کرده ولی من مخالفت کردم . باتوجه به اینکه هنوز قولنامه به ما تحویل نداده آیا میتونه توی سامانه برای گرفتن کد رهگیری ثبت نکنه؟ یا کلاً برای ما مشکلی ایجاد کنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید کد رهگیری را دریافت نمایید.

  6. علی می گوید

    سلام .من یه خونه رهن کردم ۷۵ میلیون داخل یه شهر از استان خوزستان.چقدر کمیسیون باید بدم؟ مشاور املاک گفته ۸۲۵ هزار تومان، در ضمن کد رهگیری هم نمیده. ممنون میشم سریعتر جواب بدین.تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: توسط اتحادیه املاک شکایت نمایید.

  7. مرادي می گوید

    سلام
    من يك واحد فروختم و زمان تنظيم قولنامه چون روز تعطيل بود خريدار نميتونست مبلغ از بانك بگيره. با درخواست املاك خريدار ٥٠ ميليون در دستگاه پوز املاك كارت كشيد تا فردا به من تحويل بده. حالا بعد از مدت يك ماه ميگه اين پول بابت كمسيون و حق مشاوره منه. نه قولنامه به من ميده نه پول.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید دادخواست استرداد از دادگاه تقاضا نمایید.

  8. بهنام می گوید

    سلام وقت بخیر.شخصی به بنده چک داده بود وچک را پاس نکردن بنده هم برگشت زدم وشکایت کردم. ابشان بنگاه آشنا دارن و گفتن که چکها بابت رهن خانه از من بوده و بنگاه هم شهادت دادن .در صورتی که بنگاه در محل دیگری است وهیچ قولنامه ای ندارن حتی بنده رو ندیدن میتونم از بنگاه شکایت کنم.واصلا همچین چیزی نبوده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله میتوانید علیه املاکی اقدام نمایید.

  9. یاسی می گوید

    سلام جریان این کد رهگیری چیه ؟ باید بعداز بستن قرارداد کدرهگیری بگیریم ؟ میشه لطفا واسم کامل توضیح بدید؟

  10. زارعی می گوید

    سلام پدر من ملکی را با کسی شریک هست و قصد فروش ملک رو داشتند و شریک با تبانی با املاک طوری قولنامه بستند که به ضرر پدر من تموم بشه و چون پدر من سواد خوندن و همچنین در شنوایی مشکل دارد متوجه مفاد قولنامه نشده اند و امضا کرده اند و مشاور املاک پدر من رو توجیه نکردند و الان هم علاوه بر اینکه کلی ضرر به پدرم زدند درخواست ۱ درصد از ارزش ملک بعنوان کمیسیون رو دارند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      اگر مشاور با اقدامات خود ضرری به فرد وارد کرد؛ از باب مسئولیت مدنی و یا جرمی مرتکب شد از باب کیفری قابل پیگیری در دادگاه و دادسرا خواهد بود. جهت کسب اطلاعات دقیق تر و راهنمایی های لازم از وکلای متخصص ما در این زمینه کمک بگیرید. موفق و موید باشید.

  11. عادل ایزدخاستی سامانی می گوید

    سلام من سال قبل یک واحد اپارتمان در کرج رهن کامل کردم ۸۰تومن.اما امسال املاک گفته ۱۰۰ تومن ماهی یک و دویست.یعنی اگر تبدیل هم کنه میشه به عبارتی ۱۴۰میلیون.این تخلف از مصوبه دولت نیست؟
    من باید چکارکنم.لطفا راهنماییم کنید.باتشکر از حسن نیت شما جناب زینالی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      حسب مورد باید در دادسرا، دادگاه یا شورای حل اختلاف طرح دعوا کرد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی از وکلای متخصص ما در این زمینه کمک بگیرید. موفق و موید باشید.

  12. خاکیانی می گوید

    به شماره ۷۳۳۴ زنگ میزنم هم با کد ۰۲۱ و هم بدون کد ولی شماره در شبکه موجود نیست

  13. حبیبی می گوید

    سلام قصد فروش اپارتمانی را داشتم که املاک با تبانی با خریدار مبلغ ده میلیون با پوز به کارتم ریختند و بیقیه پول را که بایدبخشی با چک رمزدار و مابقی در دفترخانه پرداخت شود را نمیدهد و املاک با سواستفاده از عدم اگاهی من در صورت عدم تعهد خریدار نسبت به پرداخت ها حق فسخ را ننوشته ایا میتوانم تقاضای فسخ مبایع نامه را نمایم ( کد رهگیری را امضا نکردم ) فقط مبایع نامه است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      از دادگاه درخواست الزام متعهد به ایفای تعهد و پرداخت مابقی ثمن را نمایید در صورت عدم انجام تعهد می توانید فسخ نمایید.

  14. رضائی می گوید

    سلام من یه خونه رهن و اجاره کردم اولا املاکی کمیسیون بیشتر گرفته چون از چند نفر بنگاهی پرسیدم گفتند اینقده کمیسیون دوما کد رهگیری نداذ میگه باید ۴۰۰بدی تا کد رهگیری بهت بدم میتونم از املاک شکایت کنم ؟ و خونه ای که گرفتم کنتور آب نداره درصورتی که تو قولنامه نوشته آب و برق و گاز داره همسایه ها میگن جریمه آب میاد ماهی ۲۰۰واسه هر واحد صاحب خونه میگه جریمه آب خودم میدم ولی روزی که بخوای بری از رهن خونت مقداری پول برای آب کم میکنم من نمیخوام اینجوری پول کم کنه چون بیشتر روزا خونه نیستم میتونم بدون ضرر فسخ کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بابت حق کمسیون می توانید از اتحادیه املاکی شکایت نمایید وهم چنین می توانید قرارداد را فسخ نمایید.

  15. مرتضی روحی می گوید

    سلام من یک واحد آپارتمان خریداری کردم طبق قولنامه قبلی و رویت که در قولنامه تراس نوشته شده الان که میخوام تحویل بگیرم میگن باید پول تراس بدهید من تو قولنامه تو بنگاه طبق رویت گفته و نوشته ام که تراس دارد اونا میگن تراس داخل بود الان بیرون ساخت کردیم باید بیست میلیون بدهید ولی من طبق شاهد تو قولنامه آورده ام تراس دارد لطفا راهنمایی فرمایید من چکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که تعهدات نوشته شده در قولنامه توسط هر کدام از طرفین انجام نشده باشد، طرفین می توانند به آثار حقوقی قولنامه استناد ، و جهت احقاق حق خود اقدام کنند.

  16. سپید می گوید

    سلام
    من یک واحد اپارتمان رو خریداری کردم که طبق گفته فروشنده ، سازنده ان یک شرکت تعاونی بوده که به خریداران بابت خرید هر واحد یک دفترچه صادر میکرده و عنوان کردن ساختمان هنوز پایانکار نداره و در حال گرفتن پایانکار هستش ،و املاکی بر اساس فقط اون دفترچه که ممهور به مهر شرکت تعاونی بوداقدام به تنظیم مبایعانه نمود و حدود ۷۰ درصد رو هم پرداخت کردیم و مابقی رو چک ۱۵ روزه دادیم ، اما متاسفانه پس از رفت و امد در ساختمان متوجه شدیم اون شرکت سازنده عملا فراریه و بابت هزینه های رفع خسارت و پایانکار خودش رو کنار کشیده و این هزینه ها متوجه خریداران شده و تخلف ساختمان هم زیاد بوده ، بنده پس از تماس با فروشنده و مطرح کردن مشکل ، خواستار فسخ شدم و فروشنده هم کاملا پذیرفت فسخ انجام شد اما متاسفانه مشاور املاک هزینه کمسیون دوطرفه رو از بنده کسر کرده در حالی که من فکر میکنم برای تنظیم مبایعنامه میبایست به مستندات بیشتری نیاز می بوده و به علت سهل انگاری املاک ، بنده متضرر شدم ایا میتونم از املاکی شکایت کنم؟ و اینکه صرفا با رویت یک دفترچه ایشون مجوز تنظیم مبایعنامه رو داشته؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      از وظایف مشاور املاک بررسی هویت طرفین معامله و ادعای مالکیت است. عدم بررسی این موضوع یعنی احراز هویت و مالکیت، از تخلفات بنگاه های املاک می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات جامع تر درخصوص حق کمیسیون املاک در صورت فسخ قرارداد با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

  17. سلیم علیوند می گوید

    سلام مشاور املاکی در اردبیل در سایت دیوار پیش فروش ساختمان اگهی کرده بود بنده هم اقدام به خرید کردم حالا بعد از شش ماه متوجه شدیم که آپارتمان فوق به اسم پدر فروشنده مشارکت شده است و طرف هم متواری شده است البته ساختمان هم اسکلت وهم دیوار چینی تمام شده که بدون پروانه و مجوز از شهرداری ساختمان ۷ طبقه به متراژ ۲۰۰ متر هر طبقه ساخته شده است بنده هم ۷۵۰ میلیون پول دادم و۶۵۰ در سه فقره چک حامل دست طرف دارم
    لطفا راهنمایی کنید مشاور املاکی که مدارک طرف را چک نکرده و طرف صاحب ملک نبوده چرا اقدام به آگهی وفروش مال غیر را کرده لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که مشاور املاک اقدام به گرفتن کد رهگیری ننماید یا اینکه بیش از میزان مصوب، کمیسیون و پول دریافت کرده باشد و یا اینکه طبق وظیفه خود در نوشتن مبایعه نامه احراز هویت طرفین را انجام نداد. امکان شکایت وجود دارد جهت آشنایی از نحوه طرح دعوا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق باشید.

  18. ارفع می گوید

    سلام شماره ۷۳۳۴ پاسخگو نیست و بنگاه کد رهگیری نمی دهد ارایه طریق فرمایید تشکر

  19. حمید می گوید

    با سلام
    زمینی را خریداری نموده ام و املاک به ما گفت که سند هیچ مشکلی ندارد ولی بعد از مدتی فهمیدیم که ملک برای بنیاد می باشد به املاک مراجعه کردیم و خواستار فسخ قرارداد شدیم از طرفی کلا فروشنده هیچ کاره بوده و همه مشکلات از طرف املاک است و فهمیدیم که فقط فروشنده یک فرد هست که املاک اجیر نموده و ملک های بنیاد را از طریق این فرد به فروش می رساند و هیچ امضایی از طرف خودش پای اسناد نیست و این فرد امضا می نمایید و بابت امضا پول دریافت می کند و در نهایت بعد از متوجه شدن املاک می گویید که بیا پول را پس بگیر البته با کلی دوندگی و ماههای زیاد- املاک خودش قراداد را فسخ کرده بدون حضور ما و فروشنده و در برگه فسخ که از سامانه دریافت می شود هیچ کسی نه ما و فروشنده امضایی نکرده- با این وجود که میدانیم فقط از این طریق میتوانیم املاک را گیر بیندازیم به نظر شما باید چگونه و به کدام مرجع شکایت کنیم
    با تشکر

  20. محمد می گوید

    سلام شماره تماس ۷۳۳۴اشتباه است باید با کد چه شهری زده شود

  21. غلامرضابزرگان می گوید

    باسلام واحترام
    بعداز کلی جستجو درسایت دیوارمتوجه شدم که اغلب بنگاه های املاک محله های مختلف با بارگذاری لیست خانه های موجود خوددرسایت دیوار وبا درج قیمت های سوری ودروغین که خیلی هم نجومی هستن سعی در بالابردن نرخ اجاره و ،،،را دارند که این تخلف نتنها برای آنها سوداوره بلکه مالکین هم به استناد این قیمتها بار سنگینی بر دوش مستاجرین میگذارند،لذا خواهشمنداست برای جلوگیری از سودجویان بنگاهها املاک راهنمایی بفرمایید،کجا رسیدگی باید بشود؟چه کسانی متولی این مسئله هستند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اتحادیه و صنف مشاورین املاک، اصلی ترین مرجعی است که به تخلفات مشاوران در این زمینه رسیدگی می کند.

  22. صادقی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من یه خونه رو از مشاور املاکی رهن و اجاره کردم قراردادمون تموم شده والان پول رهن رو بهم نمیده و با بهانه اینکه فعلا ندارم و دستم خالیه پول رهن رو پس نمیده باید به کجا مراجعه کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      مستاجر نخست باید به صورت کتبی و از طریق تقدیم اظهارنامه، مبلغ ودیعه را مطالبه کند سپس به مراجع قضایی( شورای حل اختلاف یا دادگاه) شکایت نماید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص در زمینه اجاره شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  23. عبدالبصیر صدیقی می گوید

    سلام خسته نباشید ما یه خونه اجاره کردیم ۸۰ متر پول پیش ۸۰ میلیون بود ماهی ۶۰۰ تومن کرایه بعد بنگاه گفت شما به من ۱۰ میلیون بدید من هرماه از اون ۱۰ میلون ۳۰۰ تومنش من میدم ۳۰۰ تومنش شما موقعی که قراداد نوشتیم یه ماه نشده فرار کرد پول کشید بالا ما رفتیم شکایت کردیم هیچ خبری نشده الان چیکارکنیم
    ممنون میشم جواب بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اگر مشاور با اقدامات خود ضرری به فرد وارد کرد؛ از باب مسئولیت مدنی و یا جرمی مرتکب شد از باب کیفری قابل پیگیری در دادگاه و دادسرا خواهد بود.

  24. مهدی می گوید

    سلام
    بنگاهی در محله ما، عامدانه ملک مسکونی را به کارگاه اجاره داده و هیچ مدارکی هم صادر نمی‌کند، با توجه به مزاحمت شدید کارگاهی که در منزل مسکونی احداث شده، از بنگاه چطور می‌توانم شکایت کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اتحادیه و صنف مشاورین املاک، اصلی ترین مرجعی است که به تخلفات مشاوران در این زمینه رسیدگی می کند. و راه دیگر طبق اصل صلاحیت دادگاه های عمومی اگر از اقدامات مشاورین املاک خسارت هایی به فرد وارد شده می توان هم از طریق شورای هم حل اختلاف و هم دادگاه عمومی حسب مورد از آن فرد شکایت کرد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  25. ابراهیمی می گوید

    باسلام مشاور املاک ملک ثبتی محصور این جانب را بدون احراز هویت به افرادی تحت عنوان فروشنده وخریدار تنظیم سند نموده است براساس کدام مواد قانون مجازات اسلامی کیفری می توانم شکایت کنم/ باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      یکی از وظایف مشاور املاک بررسی هویت طرفین معامله و ادعای مالکیت است. عدم بررسی این مورد یعنی احراز هویت و مالکیت، از تخلفات بنگاه های املاک محسوب می شود. جهت طرح دعوا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص در زمینه تخلفات مشاورین املاک شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  26. علی فر می گوید

    سلام آپارتمانی به قیمت دو میلیارد هفتصد و چهل میلیون تومان خریداری کردم مشاور املاک بعنوان حق کمیسیون ۲۰ میلیون تومان از من دریافت کرده است آیا می توانم بابت این موضوع ازش شکایت کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      از اتحادیه علیه ایشان شکایت نمایید تا اضافه بر میزان را پس بگیرند. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی درخصوص طرح دعوا علیه مشاورین املاک با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند.

  27. امیر می گوید

    سلام
    مدیر املاک موقع فروش اصالت اسناد فروشنذه را بررسی نکرد . الان متوجه شدم که فروشنده دلال بوده و وکالت فروش محصری نداشته ،و در موقع فروش حقیقت را کتمان کرده ،که این ملک را من تازه خریده ام ،ضمنا ملک در رهن و اجاره مستجر بوده ، که فروشنده موقع فروش آن را به رهن برداشته است . بدون اینکه از حقوق مستاجر فعلی صحبتی در قرار داد بشه . و در ثانی مشاور املاک موقع تحویل ملک را ذکر نکرده و از دادن کد رهگیری خوداری می نماید . و بیش از دو برابر حق کمسیون گرفته است . نحوه شکایت از ایشان باید چگونه باشد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اگر فردی ساکن تهران است، می تواند با شماره تلفن ۷۳۳۴ تماس بگیرد که شماره ثبت مشکلات مردمی است و مشکل خود را در میان بگذارد.
      وقتی که در این سامانه شکایت فرد ثبت شود؛ کارشناسان مربوطه با فرد مشاوره املاک تماس می گیرند و جریان شکایت را برای ایشان توضیح می دهند و توضیحات لازم را نیز دریافت می کنند و از مشاور می خواهند که برای رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهد‌. جهت آشنایی از روند طرح دعوا علیه مشاور املاک با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص در زمینه دعاوی ملکی وکیل تاپ شما را بطور دقیق راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  28. سارا می گوید

    سلام ما حدود یک ونیم سال گذشته یه خونه به قیمت ۴۳۸میلیون به صورت شرایطی معامله کردیم که بنگاه ۱۰میلیون برای کمسیون از ما نگهداشت تا پرداخت کامل چک‌ها که معامله به صورت سازشی از طرف خریدار فسخ شد. حالا از آن زمان تا حالا بنگاه ۱۰تومن مارو نمیده هی امروز و فردا میکنه آیا میتونیم به صنف شکایت کنیم؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      میتوانید شکایتتان را از طریق تلفنی ۷۳۳۴ و هم از طریق حضوری در اتحادیه مطرح نمایید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید به اتحادیه املاک و مشاوران ملکی شکایت نمایید.

  29. محمودی می گوید

    سلام مستاجر هستیم با مبلغ کرایه یک میلیون و ششصد و الان پنج ماه از موعد قولناممون تموم شده و صاحبخونه هم چیزی نگفته بود والان بجای این پنج ماه باهمون کرایه قبل میگه باید سه و نیم بدید و درصد میکشه روش میخواستم ببینم این کار عرفه و قانونه یا نه؟ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: این امر کاملا یک امر توافقی است و برای اینکار حتما در پشت اجاره نامه درج نمایید اجاره از قرار ماهی این مبلغ می باشد.

  30. ناشناس می گوید

    سلام . یک پرونده در دادگاه جهت برگزاری مزایده رای داده شده بود پنج روز به مزایده که با شریکم دو سند سه دانگ مشاع دارم شریکم در املاکی که کار میکرد یک مبایعه نامه صوری با صاحب مشاور املاک نوشته بود طبق مبایعه نامه صوری سه دانگ به همسرش فروخته با شکایت شخص ثالث دستور توقف مزایده را از دادگاه اخذ کرد بعد از دادرسی رییس دادگاه رای به محکومیت و بطلان شکایت دا د حال من از مشاور املاک از طریق اتحادیه مشاور املاک شکایت کنم یا از طریق دادسرا ضرر و زیان مالی در پرداخت هزینه کارشناسی ملک و دیگر هزینه نموده ام

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :از هر دو طریق می توانید اقدام به شکایت نمایید.

  31. سعید می گوید

    سلام من ی اشنا تویه بونگاه بهم معرفی کردن قرار شد برای من خونه پیدا کنه ایشون رفته ی قولنامه نوشته با فروشنده و خودش به منم گفت قرار گذاشتیم ک یک ماهه تخلیه کنه مستاجر منم اعتماد کردم ده میلیون پول برای بیعانه ریختم روزی که اومدم خونه رو ببینم ی نفرو جای فروشنده بهم معرفی کردن و من فکر نمیکردم ک بخاد چیزیو ازم قایم کنه روزی ک رفتیم بانک و محضر همه چیز مرتب بود ولی وقتی مستاجر بهم گفت من یک سال دیگه قرار داد داروم و بهت دروغ گفتن اونی ک خودشو فروشنده معرفی کرده هیچکارست و…من با همون فروشنده تقلبی قرار گذاشتم ی دست نویس اورده ک بیعانه سه میلیون و کل مبلغ هم ۳۲۰توش امضا زدن ولی بونگاه ی قولنامه ک فروشنده و خریدار (بونگاهی)ده میلیون بیعانه و مبلغ کل۳۳۰هست حالا هرروز زنگ میزنم میگن فردا بیا تا قولنامه بهت بدیم و مستاجر هم فردا پس فردا خالی میکنه لطفا ی راهنمایی بکنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  32. جاويد می گوید

    باسلام بنگاه مبايينامه اي براي فروش تنظيم كرده كه اولين ماده ان چك ميباشد ولي عدم پرداخت توسط بانك برگشت خورده ولي كماكان اسناد منزل رو و قول نامه رو فسخ نميكنه و اسناد كنو نميده چطور اقدام كنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید فسخ از طریق دادگاه صورت پگیرد.

  33. ابراهیم صادقی می گوید

    سلام
    من در یک مزرعه سهم دارم که میراث است اما تفکیک نشده است. قسمتی از زمین های ساختمانی آن بوسیله شهر داری تفکیک و قطعه بندی شده است و هر کس باید با در دست داشتن سند مالکیت معتر قطعه خود را در یافت کند. اما سردانگ با تبانی با بنگاه محلی و سایر ورثه سهم من و برادرم را که از سر دانگ شکایت کرده بودیم و سایر ورثه را گرفته است من به دادگستری مراجعه کردم و لی سایر ورثه خود داری کردند. و سهم خود را قبلا به بنگاه فروختند. شهر داری سه پلاک که معادل کمی کمتر از نهصد متر حق من و برادرم بود به ما داد. اما سال نود که عارضه ای برای من رخ داد بنگاه پلاک هایی را که به به من تعلق داشته به این بهانه که همه ورثه در آن شریک هستند فروخته است… آیا میتوان و کجا باید از این بنگاه شکایت کرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید توسط وکیل متخصص مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  34. علی محمدپور می گوید

    باسلام و خسته نباشید
    اینجایب یه مغازه توی یک پاساژ در شرق تهران اجاره کردم.کل مبلغ رهن ۷۵میلیون تومن بودکه اینجایب ۳۰میلیون تومن نقد دادم و یک فقره چک به مدت یک ماه به مبلغ ۴۵ میلیون دادم.من کرایه یک ماه و حق کیمیسون را پرداخت کردم.بعداز یک هفته اینجایب به مشکل برخورد کردم.ونتوستم ادامه فعالیت بدم.متاسفانه بعد از مراجعه پی در پی مشاور املاک حاضر به جوابگویی نیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق شماره گیری۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰با وکیل متخصص مشاوره نمایید.

  35. تتت می گوید

    سلام
    بنده مستاجر هستم و چند روزی به دنبال خانه .
    از سایت دیوار خانه ای را پیدا کردم تماس گرفتم و بازدید کردم از آن خانه. بعد برای قرار داد و صحبت درباره ی خانه به نزدیک ترین املاک محل مراجعه نمودم. و از مشاوران درخواست کردم که به صاحب ملک زنگ بزنند تا برای بستن قرار داد بیایید. و ملک را به مبلغ ۲۰۰ میلیون پیش و ( شش میلیون و سیصد) با ایشان توافق کردم. و قرار شد دور بعد به همراه مبلغ بیانه برای بستن قرارداد هردو طرف به. املاک برویم. و طبق قرار هردو دو روز بعد در املاک حاضر شدیم. و املاک قرار داد را نوشت ولی به جای اجاره ماهانه ( که شش میلیون و سیصد توافق شده بود ) شش میلیون و پانصد قرار دادند. و هرچه اینجانب مخالفت کردم گفتند که ما دیگر قرارداد را نوشته ایم و کاری نمیتوان کرد. حال هرچه به آنها میگوییم به مالک بگویند که یکسری نواقص را برطرف کند آنها میگویند خودتان تماس بگیرید. از یک طرف خودم ملک را پیدا کردم و تخفیف گرفتم . ولی آنها از یک طرف دیگر به من سر اجاره ضرر رساندن و کمکی نمی‌کنند و میخواهند خودمان پیگیر باشیم .و اینکه میخواستند که کمیسیون بنگاه را خارج از عرف بدهیم ( بیشتر از حد واقعی )
    لطفا کمک کنید برای برخورد با آنها باید چه کرد .
    تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: وقت بخیر شما باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  36. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید. یه باب مغازه پارسال مشاور املاکی از من اجازه دادن بعد از دوماه مستاجر ناپدید شد و کلید مغازه رو برده و هیچ خبری ازش نیست. حالا بنده باید از مشاور املاک شکایت کنم یا مستاجر؟ در ضمن سفته نزد بنگاه هست از مستاجر و بهم نمیدن اگر ممکن هست روند کار رو بهم بگید ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از مستاجر شکایت نمایید و به استناد سفته باید اقدام نمایید اگر سفته بنام شما باشد یعنی دارنده شما باشید می توانید اقدام نمایید.

  37. کیاوش آریا می گوید

    سلام وقت بخیر
    من شش ماه ساکن عسلویه بودم ۱۰۰ میلیون رهن نشسته بودم فسخ قرارداد کردم و جابجا شدم
    حالا بنگاه از من ۱ میلیون فسخ قرارداد گرفته
    درسته یا تخلف کرده ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر بر اساس اینکه فسخ وجه التزامی نداشته باشد نمی توانند مبلغی از شما بخواهند و املاکی نمی تواند بگیرد خسارتی ام باشه به طرف مقابل باید پرداخت شود.

  38. محمدجعفری می گوید

    سلام بنده ملکی را به مدت ۲ سال اجاره نموده و ۱۰۰ملیون بعنوان رهن و ۴ ملیون ملک تجاری فقط سه سقف داشته در املاک توافق شد مستاجر بنده هزینه درب های ورودی و داخل مغازه را انجام و اگر بیش از مبلغ رهن شد موجر پرداخت نماید ۷۰۰ ملیون خرج شده موجر قبول دار نیست و در قولنامه چیزی قید نشده است چه باید کرد تشکر از سایت خوب شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بر اساس توافقی که شده می توانید موجر را به ایفای تعهدات قراردادی الزام نمایید و مطالبه مبلغ تعهداتی نمایید.

  39. کریمی می گوید

    سلام
    ما دو روز پیش یک خانه کرایه کردیم و قرار شد بنگاه و مالک خانه را به ما تحویل بدهند بنگاه چکها را به مالک بدهد.و بعد از حدودا ۲۰ روز به خانه برویم. جون هنوز مستاجر دارد. متوجه شدیم خانه ایراداتی دارد. مثلا در ورودی با یک هل دادن باز می شود و لوله گاز به تعمیر نیاز دارد. به املاک اعلام کردیم که قرار داد را فسخ کنید. حالا مالک علاوه بر هزینه بنگاه، از چکهای ما برداشته و می گوید خسارت است. حواهش می کنم بفرمایید ایا میتواند همه پول ما را پس ندهد؟ و ایای باید از املاک شکایت کنیم که چکها را قبل از تحویل ملک به مالک داده است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت وجود این عیوب قرارداد را فسخ نمایید برای راهنمایی بیشتر می توانید از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ کمک بگیرید.

  40. مظاهر حبیبی می گوید

    سلام و خسته نباشید
    حق کمیسیون املاک چقدر است و اگر املاک نسبت به اخذ بیشتر از حق خود اقدام نماید کجا باید شکایت کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: حق کمسیون براساس تعرفه املاک بوده و براین مبنا دریافت می شود.

  41. محمد می گوید

    سلام من یه ملک فروختم املاک ۳۰ میلیون بالا بود گرفته
    میتونم شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید بابت دریافت مبلغ اضافی از این شخص شکایت نمایید و استرداد مبلغ اضافی را دریافت نمایید.برای راهنمای می توانید از وکلای انلاین وکیل تاپ استفاده نمایید.

  42. اشکان می گوید

    سلام وقت بخیر:من حکم جلب متهم پرونده رادبعد از ۴ سال گرفتم الان حدود ۵ ماه هست که متواری ان ونمیتونم مکانشو پیدا کنم:ادرس تامین اجتماعی ادرس مراکز بهداشتی که برای واکسن رفته بود همرو رفتم ولی متاسفانه نتونستم پیداش کنم میشه ازطریق کدملیش تعدا خطهایی که بنامش هست پیدا کرد؟یا راهی دیگه اگه بلشه ممنون میشم راهناییم کنید

  43. سجادیان می گوید

    یک واحد آپارتمان سال۹۷ پيش خرید کردیم دربنگاه کد رهگیری کدپستی بنام ماخورده ولی سازنده‌ طرف قرارداد مابوده امضا مالک زیرقرارداد ما نخورده مشاور املاک هم راهنمایی نکرده‌ که مالک بايد امضا کنند تا وجهه قانونی داشته باشه الان ما باید چکار کنیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: در این صورت می توانید از املاکی شکایت نمایید منی بر اینکه بدون درج امضای طرفین قراردادی تنظیم کرده برای شما برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  44. محمد می گوید

    سلام وقتتون بخیر من ٤٠٠ میلیون داشتم و رفتم خونه ٥٣٠ میلیونی خریدم تو بنگاه قرار شد که ٤٠٠ نقد بدیم و الباقی رو خود بنگاه خونه رو بده رهن و تحویل مالک بده ولی تو قولنامه قید نکردن و الانم بنگاه هیچ مسئولیتی قبول نمیکنه و میخواد ضرر و از من بگیره.من باید چکار کنم میتونم جایی ازش شکایت کنم و حق خودمو بگیرم??در ضمن برای خرید ملک و اجاره همون ملک یک درصد از من چک گرفته برا دو برابر گرفتن حق الزحمه میتونم شکایت کنم???

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از اتحادیه املاک از این املاکی شکایت نمایید و بابت در یافت حق الزحمه اضافی درخواست رسیدگی نمایید.برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  45. خیاط زاده می گوید

    سلام من اسفند ۹۸دو امتاز زمین توسط بنگاه از یک نفر خریداری کردم که در دفترخانه وکالت داد ه شد اما قولنامه ندادند و گفتند همین کافیه الان از طریق دوستانم متوجه شدم بای قولنامه باشه ولی بنگاه منو سر میدونه وهروز یه بهانه میاره الان نزدیک دو ماه هست پیگیرم میتونم از بنگاه شکایت کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از اتحادیه املاک شکایت کرده درخواست مطالبه رسیدگی نمایید .

  46. محمد می گوید

    در مشهد شماره تماسی دارین که بتونم شکایتم رو پیگیری کنم????

  47. محمد می گوید

    سلام.یک خونه درمشهدخریدم باتوافق اینکه مقداری از پول خونه ازرهن پرداخت بشه ولی بنگاه بازرنگی درقولنامه قیدنکرده حالامهلت ماتمام شده چکاری میشه کرد.بنگاه ازمابرای مابقی چک امانت گرفته ولی درقولنامه قیدشده درصورت نقدنشدن هرکدام ازچکهامعامله برگشت میخوره

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر شاهدی برای این موضوع داشته باشید می توانید بدان استناد کرده و از پول رهن خونه نسبت به پرداخت لحاظ کرده و با توجه به این که رهن را در نظر بگیرید حتما شاهدا را ارائه نمایید در غیر این صورت نمی توانید اثباتش کنید.

  48. نسترن می گوید

    سلام ببخشید بنده یه زمین خریدم ازمشاور املاک اما برای دیدن زمین یه زمین خوب بمن نشون دادم قول نامه کردیم من دقت نکرده بودم توقولنامه پول داده شد اما رفتیم زمین ومتراژ کنیم یا زمین جلوتر بوده روبهم نشون میده میگه این زمین بوده میگه اشتباهی نشون داده شد از طرف همکارش. من صداشو ضبط کردم گفته این حرفاروازش میخام فسخ کنه فسخم نمیکنه امروز فردامیکنه هرجا اسمشو پرسیدم میگن کلاه برداره حرفه ای هستن هرچند مین مال اون بوده خواسته قالب کنه وهمچی به نفع خودش نوشته طبق زمین دومه توی قول نامه. چک هم نمیده و اینکه چکشون ارزشم نداره چون کلاه بردارن من پولمومبخام فسخ کنن تموم شه بره من صداهم دارم و شاهدم دارم سرزمین که اولین زمین و نشونم داد واون دومی رو ذکرکرد که تیربرقم ردشده هیچ ارزشی نداره میشه پیشنهادتون و بگین رئیس؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید شما بابت فریب و اغفال شما از لحاظ جنبه ی کیفری از این فرد بابت کلاهبرداری شکایت نمایید برای راهنمایی بیشتر از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره بگیرید.

  49. محمد می گوید

    سلام.مبلغی که قرارشدبارهن دادن خونه پرداخت بشه١٣٠میلیون است.من شاهددارم.حالااگرشاهدین نیومدن چه حکمی داده میشه بااینکه مبلغ اصل پرداخت شده معامله برگشت میخوره یاجریمه میشیم.سپاس فراوان بابت وقتی که گذاشتید

    1. زینالی می گوید

      سلام: شاهد به عنوان دلیل برای دفاع از دعواست اگر خوانده باشید محکوم و اگر خواهان باشید دفاع دیگری نباشد دادخواست ابطال خواهد شد. برای راهنمایی بیشتر از وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  50. علیزاده می گوید

    سلام
    من ی خونه از اگهی دیوار پیدا کردم و با فروشنده به توافق رسیدیم بعد برای عقد قرارداد رفتیم ی دفتر املاک ک اونجا گفتن کمیسیون از فروشنده نمیگیرن از من ک خریدار بودم هم توافقی کمتر از کمیسیون میگیرند و بخاطر اینکه اشنا بودن مبلغ رو طی نکردیم اما الان بابت بیعانه ای ک اونجا کشیدیم هم از خریدار هم از فروشنده مبلغ کمیسیون نرخنامه رو کم کردن جسارتا میشه پیگیری کرد ک پول رو پس گرفت؟
    ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر عرف اون منطقه براین بوده که کمسیون دریافت نشود می توانید اقدام نمایید ولی صرف ادعا کردن نمیتوان این مبلغ را استرداد کرد.

  51. بختیار می گوید

    سلام خسته نباشید منو همسرم رفتیم یه خونه بگیرم تاپول جورکنیم دووپنصد بیانه دادیم وپایه قولنامه هارو امضاکردیم ولی چون همسر من اعتیاد داشت بردنش کمپ داداشاش نتونستیم دیگه بریم اون خونرو بگیریم حالاچون درگیر گرفتن خونه بودم نتونستم برم دنبال پولم بعد دوسه هفته رفتم اقای املاکی میگه حقمونه کارانجام دادیم شما لغو کردین اینم کمیسیونمو حساب میشه ایاواقعا انصافه منکی همسرم توکمپه به این پولم واقعا احتیاج دارم این همه حقشونه بخورن حالاازشما وکیل محترم یه راه حلی میخوام که واقعا من چیکار کنم

  52. بختیار می گوید

    سلام کمیسیون لغو معامه دراملاک چند میشه بیزحمت بگید ۲۵۰۰بیانه دادی بعد جوری شد که نتونستیم اون خونرو بگیریم حالا رفتم دنبال پولم املاکی میگه حقمه کمیسیونم چون لغو کردی حالامن چیکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: این امر کاملا توافقی می باشد.

  53. مستاجر می گوید

    سلام
    ما مستاجر هستیم خونه ای رو قولنامه کردیم برای اجاره و بعد فسخ کردیم(صاحبخونه خودش مشاور املاک داشت) و ما ملک ایشون رو از دیوار پیدا کردیم و نه املاک
    قبلا توافق کرده بودیم که هزینه کمسیون ۱ میلیون باشه
    بعد ایشون گفت حالا که فسخ کردین باید مبلغ کمسبون دو طرف رو شما بدید و اینکه ما رو تهدید کرد که از مراجع قضایی ما بقی رو دریافت میکنم.ما هم مابقی رو بهشون پرداخت کردیم.۳ میلیون از ما گرفت.
    الان ما میتونیم به اتحادیه املاک مراجعه کنیم و از ایشون بخوایم مبلغ رو برگردونه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید از اتحادیه املاک علیه این فرد شکایت نمایید تا این مبلغی که اضافه از شما دریافت کرده اند را پس بگیرید.

  54. کیوان می گوید

    سلام و درود
    در صورتیکه تخلف از یکی از طرفین مبایعه نامه یا اجاره‌ نامه صورت بگیرد (مانند عدم تخلیه توسط مستاجر یا عدم انتقال سند توسط فروشنده )، طرفی که متضرر شده واسه پیگیری شکایت، میتونه به شورای حل اختلاف مستقر در اتحادیه مشاوران املاک مراجعه کنه یا باید به دفتر قضایی و دادگاه عمومی مراجعه کنه؟

  55. کیوان می گوید

    سلام
    در صورتیکه مشاور املاک کار خودش رو درست انجام داده باشه و مشکلی از بابت تنظیم قرارداد نباشه،
    آیا وظیفه شورای حل اختلاف مستقر در اتحادیه مشاوران املاک، رسیدگی به شکایات موجر و مستأجر یا خریدار و فروشنده نسبت به هم هست یا بایستی به دادگاه و دادسرای عمومی مراجعه کنند؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر عمل طرفین مجرمانه بوده باشد در این صورت به دادسرا ارجاع داده خواهد شد.

  56. مجید می گوید

    سلام بنده خریدار یه آپارتمان هستم و در هنگام نوشتن قرارداد به جای صاحب ملک پدرش با سند و شناسنامه دخترش اومد و گفت ما توافق کنیم و بنویسیم دخترم میاد امضا میکنه مشاور گفت مبلغ ۲۰ تومن به حساب املاک زدم به عنوان بیعانه و من امضا کردم اما دخترشون نیامد و گفت مشکل داره صبح میاد امضا میزنه و امروز هم به بهانه تعطیل بودن نیومد و گفته شنبه میاد و وقتی از املاک تقاضا کردم که به علت نبود فروشنده و عدم امضا قرار رو فسخ کنه قبول نکرد و مانع شد و هر ۳ برگ قولنامه که امضای من پاش هست رو نزد خودش نگه داشته و به من نداد، با توجه به عدم حضور مالک در هنگام عقد قرارداد و اینکه الان توانایی تغییر در قرارداد رو داره آیا میتوانم شکایت کنم و باید در کجا شکایت کنم؟ پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون

    1. زینالی می گوید

      سلام:اگر مالک باشما قرارداد نبسته باشد این قرارداد باطل می باشد و اینکه اگر پدرشان نمایندگی نداشته باشد این فروش در صورت رد مالک باطل بوده ولی اگر دختر بیاید و این قرارداد را تنفیذ نماید این قرارداد از ابتدا صحیح لحاظ می شود.

  57. زینب می گوید

    مادرم یک ملکی دارن که رهن و اجاره میدن. هر سال مشاورین املاک حدودا بین چهارصد تا پانصد هزار تومان از طرفین (مالک و مستاجر) حق مشاوره بیشتر دریافت کردن. پارسال ایران بودم روی یک کاغذ حق الزحمه حساب شده را برحسب قانون را با خودم به دفتر شکایات در بابل بردم، خواهرم هم چندبار مراجعه کردن ولی کارمند این دفتر نه برخورد مناسبی داشتند نه پاسخگو بودن و نه حق الزحمه واقعی مشاور املاک را به ما گفتن. با یک سرچ ساده در گوگل می توانیم حق الزحمه مشاور املاک برای خرید، فروش، رهن یا اجاره هر ملکی را حساب کرد. پس مشاورین املاک ٱگاهانه براحتی اینگونه کلاهبرداری میکنند یا مطمن هستند که هیچ مسولی یا قانونی خلاف ٱنها را مستند نمیکند و هیچ توبیخی وجود ندارد.

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به اتحادیه املاک مستقر در شهرتان مراجعه نمایید و از اتحادیه درخواست رسیدگی نمایید و در صورت عدم رسیدگی از طریق دادسرا اقدام به شکایت نمایید.

  58. حمیدکاکاوند می گوید

    سلام به املاک مراجعه کردم برای اجاره ملک ما به عنوان بیعانه پولی واریز کردم به املاکی دو روزه کنسلش کردم بیعامه من رو پرداخت نمیکند میشه کاری کرد ن قرارداری نوشته شده ن قلنامه ن چیز دیگری ممنون میشم کمک کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید به اتحادیه املاک مراجعه کرده و نسبت به تخلف املاکی اقدام نمایید در غیر این صورت می توانید از طریق دادسرا اقدام نمایید.

  59. یوسف می گوید

    سلام مشاوره املاک هستم و یک قرارداد نوشتم و حالا موجر و مستاجر کمسیون مربوطه رو نمیدن چجوری میتونم اقدام بکنم ؟؟ یک برگه قرارداد رو هم ب مستاجر دادم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر قراردادی در این خصوص اجاره وجود داشته باشد شما باید ابتدا یک اظهار نامه به هر یک از این افراد بفرستید و در صورت عدم پرداخت باید به هرکدام دادخواست مطالبه طلب بسته به میزان طلب حسب مورد از طریق شورای حل اختلاف یا دادگاه اقدام به مطالبه این طلب خود نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  60. مجتبی رحیمی می گوید

    سلام من یک واحد فروختم به مبلغ ۳۰۵میلیون تومان که خریدار ۲۷۵ میلیون به حساب من واریز کرد والایی رو در بنگاه کارت کشید بنگاه گفت بریم دفترخونه به نام بزنیم بعد الباقی رو به حساب میزنیم اما بعداز تکمیل واگذاری املاک میگه این مبلغ بالابود منه قولنامه رو هم به من نمیدن چه کار باید بکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق اتحادیه املاک علیه املاکی شکایت نمایید و بابت مبلغی که پیشش امانت بوده که باید به شما عودت میداده مرتکب خیانت در امانت شده است که می توانید در این خصوص نیز شکایت نمایید و برای املاکی صرفا حق کمسیون پرداخت شود برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  61. فاطمه می گوید

    سلام
    ممنون که پیام منو میخونید
    قولنامه ای در بنگاه برای خرید یک خانه نوشته شده…قولنامه چاپی و کد رهگیری هم گرفته شده…بنگاه دار ادرس خانه مورد معامله رو طبق تنها قولنامه فروشنده که برای زمین همان خانه و به تاریخ حدود هفت سال پیش هست نوشته…بخاطر همین شماره کوچه متفاوت با شماره کوچه در حال حاضر هست…قبلا نود و سه بوده و الان به هشتاد و سه تغییر کرده…من تاییدیه کدپستی خانه که شماره جدید کوچه هم داخلش ثبت بود به بنگاه دار تحویل دادم…ولی خب ایشون دقت نکردن…اینم اضاف کنم که توی قولنامه جدید کدپستی خانه(طبق شماره جدید کوچه)و پلاک ثبتی که توی همون قولنامه زمین خانه بوده رو هم دقیق نوشتن…سوال من اینه که این تفاوت شماره کوچه میتونه مشکل ساز بشه؟؟اگر بله دقیقا باید چه کاری برای درست کردنش انجام بدم؟قولنامه چاپی فسخ بشه و از اول نوشته بشه؟؟یا متمم قرارداد اضافه بشه؟؟کلا برای مطمئن شدن راجب این موضوع باید به اتحادیه املاک شهرمون مراجعه کنم؟یا اداره دیگه…

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بصورت دست نوشته ذیل قولنامه بنویسید و دو نفر به عنوان شاهد و طرفین امضا نمایید و برای اینکه در زمان تنظیم سند مشکلی بوجود نیاید در دفتر اسناد رسمی این اقدام را انجام دهید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  62. شریفی می گوید

    باسلام و تشکر مادر من یک منزل دو طبقه در شهرستان داشتند که چند وقت پیش فروختند.سند سه دانگ منگوله دار داشت.تعهد ما در قولنامه انتقال سه دانگ بود.واضافه شده هزینه های شش دانگ به عهده خریدار می‌باشد.بعد مشخص شد که طبق یک قوانینی به این ملک سند سه دانگ تعلق نمیگیره.وباید ششدانگ گرفته بشه.ولی بنگاه دار اصلا از این موضوع خبر نداشته.واین باعث اختلاف بین ما و خریدار شده.سوال اول اینکه خریدار مبلغی که بابت سند بوده را پیش خودش نگه داشته میگه شما یا باید ششدانگ برام بگیرید و بعد سهم من رو بگیرید.یا باید برید بصورت دقیق و رسمی هزینه های خودتون رو در بیارید تا من وکالت بگیرم بقیش رو به شما بدم در صورتیکه امکان ندارد بدون سند تک برگ این هزینه ها رو به ما نمیدن.و تقریبش رو به ما میدن و هر چه میگیم از این مبلغ تقریبی فعلا بیشتر نگه دار بقیش رو بده تضمین میدیم هر چه بیشتر شد میدیم میگه اطمینان ندارم اگه سهم شما بیشتر شد چی.ما هم بابت پولمون عجله داریم چون خونه خریدیم.الان ما میتونیم چکار کنیم.حق با ماست یا با اون؟سوال دوم اینکه بنگاه مربوطه تقریبا خودش رو کشیده کنار و میگه به من ربطی ندارد توافق کنید.در صورتیکه عدم آگاهی او باعث این مشکل شده.و چطوری میتونیم ازش شکایت کنیم.وبیشتر هدفمون مورد خودمون نیست.نگران بقیه مردم هستیم که با کوتاهی ایشون به دردسر نیفتن.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مشکل ایجاد شده اقدام به فسخ قرارداد نموه و مطالبه ثمن و خسارت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  63. توانا می گوید

    سلام خسته نباشیدما در حال خرید یک ملک هستیم.روز اول املاک ۵ میلیون به عنوان بیانه از ما گرفت و رسیدی هم به ما نداده .روز بعد مباینامه را در بنگاه امضا کردیم و۲۰میلیون برای صاحبخانه واریز کردیم براساس توافق سر تاریخ مبلغ قسط اول را برای گرفتن قولنامه بردیم اما خودشخص صاحب ملک نیامدن تا قولنامه راامضا کنن و چک را دریافت کنن و بنگاه هم حاضر نشد برای دریافت چک اول رسیدی رو امضا کنه و ماهم چک رو تحویل ندادیم ولی پای قولنامه رو امضا کردیم.از طرفی بنگاه پول بیشتری از میزان تعرفه از ما درخواست کرده و معتقد است چون در آگهی دیوار نوشته ۱ درصدمعامله ما باید علاوه براون ۵ میلیون ۳ میلیون دیگر هم بدهیم.یا معامله رو به هم میزند.ایا این حق را دارد و آیا با توجه به اینکه رسیدی از پرداخت قبلی هم نداریم میتوانیم از ایشان شکایت کنیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق اتحادیه املاک نسبت به شکایت از املاکی اقدام نماییدبرای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  64. حسین شیخ رضا می گوید

    سلام، شرکت ما دو واحد دفتر اداری از طریق مشاور املاک اجاره کرده و حدود دوسال و نیم در آنجا مستقر بودیم و یکسال و نیم پیش آنجا را ترک کرده ایم۰ در طول زمانی که آنجا بودیم متوجه شدیم طرف ما سازنده بوده است و با صاحب زمین مشکل دارند۰ بهر حال در این ماه متوجه شدیم مالک توانسته سازنده را در دادگاه محکوم کند و دادگاه بعد از ارزشیابی همه ساکنان ساختمان را محکوم به پرداخت اجاره مدتی را که در آنجا مستقر بودند طبق نظر کارشناسی کرده است. در صورتی که ما اجاره نامه داشته ایم و اجاره را نیز به سازنده بر طبق قرارداد پرداخت کرده ایم۰ لطفآ راهنمایی بفرمایید تکلیف ما در اینجا چیست.
    ممنون از شما

  65. سیمین برنجی می گوید

    سلام وقت بخیر ،من یک واحدی اجاره کردم و کد رهگیری بهم نمیدن و میگن ۱میلیون پول واریز کنید بعد کد رهگیری میدیم بهتون از یک طرف هم خونه ای که اجاره کردیم اشکالاتی داره و تعمیرات اساسی سرویس بهداشتی هواکش نداره و ما اینو بعد از اینکه نصف دیگه اجاره بها رو بدیم متوجه شدیم ،سرویس حریق اشپزخونه رو جدا کردندو سقف اشپزخونه هم داره ریزش میکنه و صاحب خونه هم میگه بعد از اینکه بقیه ی ودیعه خونه رو بدید حق اعتراض دارید و من ایران نیستم و بعد از ۴ماه که اومدم درست میکنم از طرفی هم دوباره میخاد املاک از ما ۵میلیون پول بگیره برای فسخ چون میگه شما به من ندادید کمیسون رو میخاد بزنه زیرش حالا ما باید چیکار کنیم صاحب خونه ی اونجا هم میگه تا مستاجر نیاد من ۱۰۰تومن شمارو ندارم که بدم الان ما چیکار کنیم که خونه ی اونجا مشکلات داره و به ما سالم تحویل ندادند

  66. علیزاده می گوید

    سلام.ما ی خونه ای رو رهن‌و اجاره کردیم روز اول به ما گفتن که همسایه ها ادمای خوبین و بی آزارن و همسایه پایینی یه پیرزنه.روزی که ما اساس بردیم همون همسایه پایینی دعوا شدیدی راه انداخت که باید از اینجا برین بعدا فهمیدیم که اینا با صاحب خونه مشکل دارن و کلا ادمای نرمالی نیستن و کلییییی عیب و ایراد دارن منم بخاطر بچم میترسم تو اون خونه زندگی کنم الان یک ماهه اجاره کردم ولی یه روزم تو اون خونه نموندم.صاحب خونه اذیت میکنه میگه پولتونو نمیدم بنگاه میگه باید ضرر زیان بدین
    درصورتی که از اول اصلا همچین‌چیزایی رو به ما نگفتن هم املاک‌خبر داشته هم صاحب خونه که بعد این ماجرا فهمیدیم الان میخواستم بدونم میتونم از املاک و صاحب خونه شکایت کنم؟؟؟یا میتونم‌خونه رو بدونه دادن ضرر زیان فسخ کنم؟؟ممنون میشم جوابمو بدین

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از همسایه مورد نظر شکایت نماییدو شخص املاکی در این خصوص مقصر نیست چون مورد قابل پیشبینی نیست.

  67. مهندس ظفریاری می گوید

    ((املاک سعادت ))
    ( مهندس و کارشناس و مشاور )
    **** ارائه دهند خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد****
    ((دیدگاه ،شما آیند شماست))
    مهندس مهدی ظفریاری میگوید
    نکات مهم در تنظیم انواع قرار داد های ملکی از خرید و فروش تا رهن و اجاره ( قولنامه/مبایعه نامه ، اجاره نامه، صلح نامه، سرقفلی، هبه و…)
    ۱- قدم اول مراجعه و انتخاب مشاوراملاک دارای اعتبار و تخصص و امین و عادل است و چنین املاکی براحتی قابل شناخت هستند در هر شهر ، محله و خیابان ( معمولا تمام مشکلات از زمانی آغاز میشود که شما به املاک و افردی که فاقد صلاحیت مراجعه میکند معیار چنین سنجشی جواز کسب و سن فرد، پیر یا جوان و سواد فرد مدارک و تابلو نصبی و شکل مغازه ، شیک بودن یا زشت بودن و انداره مغازه کوچک و بزرگ و محل مغازه بالای شهر و پایین شهر، تعداد مشاوران و حتی قیمت کمیسیون ۵۰ هزار تومان و یا ۱ میلیارد نیست بلکه معیار اصلی نحوه تنظیم قرار داد ها قبلی همین دفتر املاک است که در آن ۳ وظیفه اصلی یک مشاور املاک( احزار هویت ،احزار مالکیت، تنظیم قرار داد قانونی) را درزمان نگارش انجام داده اند و اطلاع کامل از مسئولیت مشاور املاک و قوانین صنفی شغل خود مسئولیت قرار داد را تایید و قبول کند یعنی ابتدا قرار باید حتما با کدرهگیری و سیستمی و با شماره صنفی خود مشاور املاک تنظیم شود و خود ایشان مهر خاص املاک وامضاء مشابه در تابلو نرخنامه شون را در متن قرار داد در حضور شما بزند.
    ۲- چرا باید قرار داد مبایعه نامه و اجاره نامه با کد رهگیری و سیستمی تنظیم کرد ؟؟؟ الف – بیشتر کلاهبرداری ملکی و سوء استفاده های مالی ازنوع قراردادهای دستی با دفاتر املاک قلابی است ،چرا که قابلیت دستکاری دارد و انکار از تنظیم قرارداد و در نتیجه وقتی رد و اثری از کلاهبردار نباشد پیگیری سخت میباشد ، بیشتر چنین قرارداهای رو املاک بدون جواز و شبهه املاک و گاهی هم املاک مجوزدار برای فرار از مسئولیت حقوق املاک این روش انتخاب میکند ( مثلا در تنظیم قرار داد مشکل دار مهر و امضا نمی زنند)و ریسک قرار داد قبول نمی کنند وحتی گاهی مهرو امضاء الکی میزنند تا اثبات نشود و همه چیز منکر شوند تاهیچ مسئولیتی رو قبول نکنند ،بیشتر دلالان مسکن با چنین قرار دادهای ملک رو از مالک اصلی خرید کرده و با چند دست خرید و فروش باعث افزایش قیمت و به فروشنده واقعی بیشتر میفروشند،ج- تعداد امضاء و اثر انگشت طرفین قرار داد با قولنامه دستی ۳ است و در قولنامه با کدرهگیری ۱۲ برگ خود دوتا مدارک هویتی و مالکیتی در مجموعه ۱۴ امضاء و اثر انگشت میباشد که در زمان بروز مشکل راحت تر و سریع تر کارشناسی خط و اصالت تشخیص می دهد ،د- استعلام هویت مدارک کارت ملی و شناسنامه و.. درسیستم انجام میشود با کدملی تاریخ تولد و سریال حتی برای اتباع هم با کارت اقامت وپاسپورت (که مدارک و مشخصات واقعی است) ، قابلیت استعلام انلاین متن قرار داد ثبت شده با کد رهگیری از تمام جهان دارد بامراجعه به سامانه و کد ملی و کد رهگیری ، مهم ترین نکته بعد از تنظیم قرار داد اس ام اس کدرهگیری قرار داد به شماره هماه طرفین قرار داد ارسال میشود همان زمان و شماره صنفی مشاور املاک در قرار داد وجود دارد و نمی تواند منکر تنظیم قرار داد شود پس دقت بیشتری میکند و در زمان نیاز می توان به راحتی با ایشان تماس گرفت از طریق شماره صنفی حتی تاریخ اعتبار جوازکسب ادرس و عکس مشاور قابل مشاهد است ، و نکته پایان امروز برای تنظیم چنین قراردادهای متاسفانه کافی نت ها و افرادی بدون رعایت موارد فوق در حال تنظیم چنین قرار دادهای هستند با قیمت های کمتر به هیچ عنوان چنین قرار دادهای رو تنظیم نکنید چرا که در آیند و زمان مشکل نمی تواند کاری بکند چون از موضوع و نحوه تنظیم آن دروحله اول خبر نداشته و دقت کافی هم در تنظیم قرارداد نداشته است در نتجه اثبات سخت است.
    ۳- شناخت و استعلام ملک مذکور و مالک و نوع مالکیت و تحقیق در مورد قیمت واقعی یعنی قیمت مینیم و ماکزیم از ملک های مشابه اطراف ملک ( برای خرید خود را فروشنده و برای فروش خود را خریدار معرفی کنید) و قبل از تنظیم قرار داد باید از توان مالی و میزان اعتبار، تعهد طرف معامله تحقیق کنید و استعلام را از مراجع مرتبط دریافت کنند مثلا اداره ثبت، شهرداری شهرسازی، ، موقوفه ویا آستانه و یا وقف و جهاد ، منابع طبیعی ، بنیاد مسکن ، یا سرمایه گذاران اصلی ،مالک اصلی زمین ،شرکت ها وبانکهای عامل، سرمایه گذارو ارکانهای ذینفع، شوراری و دهیاری روستا وهمسایه و در موارد خاص و ریسک و خطر زیاد مثل پیش فروش و یا مشارکت در ساخت در ابتدا حتما از مشورت مشاورین املاک متخصص و وکلا استفاده کنید و… نه در زمان بروز مشکل!!!!
    ۴- – در هنگام تنظیم قولنامه از یک خودکار با یک رنگ استفاده شود و دست خط ها هم یکی باشد و تایم نوشتن قرار داد و امضاء و اثر انگشت طرفین بیشتر از یک هفته نباشد تا احتمال ادعای دستکاری قولنامه وجود نداشته باشد(( نکته مهم هیچ وقت در متن قولنامه که قبلا نگارش شده است متن اضافه نکنید مثلا قرار اجاره خانه که دوباره می خواهد تمدید کند رو هم دوبار در یک برگه اجاره نامه جدید تنظیم کنید و در قرار داد قبلی دست نبرید که فردا محکوم به جعل و…نشوید مخصوص مشاور املاک دقت کنند)) متصدیان املاک دقت کنند به هیچ عنوان بجای مالک و مستاجر که حضور ندارد امضاء صوری نزنند و حتی زن و شوهر ،پدر و فرزند ، هم بجای هم امضاء نکنند که خود باعث بسیاری مشکلات میشود در صورت ارجاع به کارشناسی خط و امضاء و تشخیص اصالت مدارک دردسر افرین است.
    ۵- موضوع دقیق معامله به همراه شرایط و توافقات کامل ( موقعیت ملک، کاربری ملک ، پلاک ثبتی ، کدپستی ملک ، کد نوسازی ملک )، نوع مدارک مالکیت رسمی یا عادی حتی تعداد ردیف قولنامه تا سند ، ادرس دقیق شهری ملک و پلاک و واحد (ندارد حتما شماره اشتراک برق درج شود) و مساحت و متراژ اضلاع با حدود ملک و با نوع شخصی و مشترک تعداد امتیاز و سایر امکانات و توافقات و شرایط و روز مشخص آن را تعیین کنید ، تمام تاریخ مثل تاریج نوشتن، تاریخ توافق و تاریخ تسویه مالی، تاریخ تحویل ملک و تاریخ تنظیم سند و شماره محضر مراجعه طرفین ، حتما در همان روز قولنامه نوشته شود.
    ۶- مشخصات طرفین حتما دقیق نوشته شود و مهم که آدرس طرفین و شماره تماس به نام خودشون هم دقیق باشد تا در صورت بروز مشکل ابلاغیه به آدرس دقیق ارسال شد و طرف مقابل نتواند رای غیابی دریافت کند( حتی در معاملات بزرگ گرفت برگ ثنا جهت اطمینان)
    ۷- آدرس دقیق ملک و مشخصات دقیق و کامل در قولنامه بنویسید مثلا ( در بسیاری از املاک مشاهد میشود که فرق بین اعیان و عرصه در متن نگارش قولنامه راعایت نمی شود مثل خانه ویلای با ۱۲۵ متر زمین و ۹۰ متر ساختمان را باید به این صورت در قرار داد نگارش کرد ۹۰متر اعیان در بخش متن مربوطه اعیان و۱۲۵ متر عرصه زمین در بخش متن مربوطه ولی بسیاری از قولنامه در هر دوی این بخش متن های متراژ کل زمین رو مینویسند))
    ۸- نگارش مبلغ ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت کل ملک به عنوان وجه التزام و یا پشیمانی ملک + وجه التزام روز شما در صورتی که به مشکل خوردید و روند قضایی طی شده هزینه اتلاف وقت و کاهش ارزش سرمایه( مثلا ۸ ماه روند قضایی طول کشید) +حق کمیسیون در صورت پشیمانی هر طرف قرار داد تا اتمام کامل پرداخت ها و تحویل ملک و تنظیم سند و…( معمولا بعد فسخ قرار داد نصف کمسیون حق املاک است که این با رعایت این نکته)
    ۹- امضاء ، اثرانگشت الزامی است ، نحوه امضاء و اثر انگشت حتما از دو طرف قرار داد در حضور هم و درصورتی بی سواد یا معلولیت دارد و یا کوهلت سن دارد و… حتما با ذکر توضیحات و الزام حضور شاهد درجه یک قرار داد تنظیم کنید( و در موارد خاص گواهی سلامت عقلی و تایید دادگاه برای افراد زیر۱۸ سال و کارشناسی ملک و… در مورد املاک وراثتی گواهی انحثاروراثت ،حکم دادگاه وبرگ پرداخت مالیاتی۱۹و…)
    ۱۰- تمام قولنامه چه با کدرهگیری و چه دستی از نظر قانون مداراک عادی هستند و برای معتبر شده و اسباط به عنوان عدله محکه پسند و حقانیت باید دو شاهد این متن قرار داد ها را امضاء ( حتما اثر انگشت هم بزنند مخصوص فامیل درجه دو طرف معامله)کنند البته همیشه سعی کنید کد ملی شاهد و یا نام و نام خانوادگی در متن قرار داد بنویسند با دستخط خودشان بهتر است و اینکه شاهد از نزدیکان و دوستان مورد اعتماد خودتون باشد نه از خیابان و بیابان بیارین.
    ۱۱- بعد نوبت امضاء مشاور املاک است( امضاء اصلی تمام مشاور املاک در تابلو نرخنامه وجود دارد) چرا که امضاء مشاور املاک از مهر او معتبر است و بعد مهر( حتما مهر و امضاء در حضور شما باشد تا مسئولیت کامل قرار داد شا مل شود در بسیاری از کلاهبرداری قولنامه مذکور بدون مهر و امضاء و نشانی هستند مخصوص قرار داد های دست نویس ولی قرار داد های سیتمی شماره صنفی و مشخصات کامل املاک وجود دارد )
    ۱۲- حتما در تمام قرار داد ها کپی مدارک و اسناد مالکیت ملک و مداراک هویتی طرفین و مدارک مالی رو به رویت و تایید و تصدیق طرفین قرار داد برسونید ( اقرار کتبی طرفین بگیرید)و درصورت لازم از مشاوره کارشناسان حقوقی و کارشناسان فنی در قرار داد های مبالغ بالا ۱ میلیارد استفاده کنید ( ۳ وظیفه اصلی تمام مشاور املاک است احزار هویت یعنی چک کردن مدارک کارت ملی و شناسنامه و احزار مالکیت یعنی چک کردن سند و تحقیق و بررسی واستعلامت لازم جهت اطمینان مالک بودن انجام شود و یا قولنامه تمام ردیف باید چک شود و امضاء هر دیف مطابقت و یک شکل باشد و تحویل ملک یعنی بتواند ملک تحویل بدهد املاکی وجو ندارد قابل فروش نیستند و.. و تنظیم قرار داد اصولی ودقیق تا منافع طرفین حفظ شود)( در موارد خاص که خود مالک نیست و وکیل و یا نمایند حقوقی دارد ، ولی، وصی، وقیم باید موارد قانونی راعایت و مدارک ک÷ی برابر اصل ضمیه قرار داد شود)
    ۱۳- بعد که قولنامه کامل کردید حتما مشاور املاک در زمان تحویل به طرفین بابت نخسه قولنامه از طرفین رسید دریافت قولنامه دریافت کنید و حتی( در موارد که املاک با مدارک ردیف های قولنامه و.. است باید بنویستد که ۱۰ عدد ردیف قولنامه و یا سند و…تحویل خریدار شده است)
    ۱۴- البته همیشه بهترین کار مراجع به مشاورین املاک با علم و تجربه و تخصصی کافی است ( با چند سوال تخصصی می توانید میزان اطلاعات اور بسنجید مثل شماره ثبتی منطقه چند است و… و یا با تماس به ایشان سوال کنید قرار داد صوری و یا مشکل دارد تنظیم می کند تا کامل مطلع شوید با چه املاکی طرف حساب هستید آیا مورد اطمینان و متعهد است و یا نه )
    ۱۵- نکته طلایی شرایط فسخ : در شرایط امروز قیمتی که هروز دیرتر پرداخت کردن ثمن معامله و افزایش جهشی قیمت ملک بهتر است این این نکته و شرط فسخ در قرار داد نوشته شود حق فسخ مالک فروشند درصورت عدم پرداخت کل وحتی جزئی از مقداری مبلغ ثمن توسط خریدار ، فروشند و ملک می تواند قرار دارد مذکور را یک طرف فسخ کند.
    ۱۶- شرط فسخ :و این نکته رو هم برای معاملاتی که نقدی انجام نمی شود و چکی است و داری مدت زمان برای پرداخت است لازم وضروری است که خریدار حق هیچ گونه نقل و انتقالی اعم از جزئی و کلی در مورد ملک فوق تا زمان تسویه نهایی به غیر را ندارد( یعنی نمی تواند ملک با چک خریداری کند بعد صورت نقدی و.. به فرد دیگری بفروشد درصورتی که هنوزپول و مبلغ ثمن معامله نداد است با مالک اول ) ( و انتقال های جزئی یا ملکی که ملک به فردی دیگری اجاره و رهن و.. بدهد از کلمه مبلغ قرض الحسنه در اجارنامه و چک حتما استفاده کنید نه کلمه ودیعه که قابل کسر نیست)
    نکته مهم دیگر براساس تجربه کاری ، همفکری و پایش و بررسی بیشتر از۲۰۰۰ املاک در مشهد بدست آوردم.
    ۱۷- حتما اول سعی کنید قرار با کد رهگیری و با مشخصات دقیق تنظیم کنید اگر هم قولنامه دستی بود قرار داد یک خط و یک رنگ و فونت باشد و حتما با یک خودکار تمام طرفین قرار داد را امضاء کنند تا معلوم باشد در یک مکان و یک زمان حضور داشته اند و نکته مهم هیچ وقت تنها به امضاء طرفین قرار داد اکتفا نکید، چرا که بنده و مشاور املاک هیچ شناختی نسبت به شکل اصلی و اعتبار امضاء طرفین قرار داد که که مثل دایره یا مربع و مستطیل است را اطلاع نداریم مگر طرف گواهی اصالت امضاء خود را از محضر بیاورد پس گرفتن اثر انگشت واضح الزامی و واجب است در شرایط کرونایی رعایت موارد بهداشتی شستن دست و استفاده از زد عفونی ولی اثر انگشت الزامی است از دو طرف حتما حتی شاهدان
    گاهی همین اثر انگشت باعث حفظ آبرو و جان و مال شما میشود در صورت بروز مشکل و مواجه با موارد خاص خودش بهترین مدارک برای اثبات می باشد.
    امیدوار مطالب مفید باشد
    *****متاسفانه عدم آگهی مردم در مورد نحوه تنظیم قرار داد معاملات ملک باعث بروز چنین مشکلاتی می شود
    رعایت نکات مهم در هنگام خرید و فروش ،اجاره
    ۱- مراجعه به واحد های داری جواز کسب (از وزارت صنعت و معدن و تجارت) داری عضویت در (اتحادیه املاک مشهد)
    ۲- احزار هویت طرف مقابل و احزار مدارک مالکیت و مطابقت آن با ملک و فرد توسط خریدار و فروشند و مشاور املاک
    ۳- ثبت تمام قرار داد ها (قولنامه و اجارنامه و…) به صورت کد رهگیری و پرینتی (در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور)( براساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کشور)
    ۴- در هر پرداخت وجه (پول،چک و…) فقط درصورت دریافت رسید و( صورت جلسه از طرف مقابل به امضاء دو نفر شاهد حتما به حساب خود طرف حساب شما واریز شود)
    ۵- تعیین تاریخ دقیق تحویل ملک و تاریخ تنظیم سند در محضر( قرار دادن وجه التزام روزانه در صورت عدم اجرای تعهد از هر طرف)
    املاک سعادت مشهد
    آشنایی با الزام دریافت کد رهگیری در زمان عقد قرار داد (خرید ،فروش) و (اجارنامه)
    همانطور که می دانید در گذشته معاملات و قراردادهای ملکی به صورت دست نویس و پیش بنگاه ها و مشاوران املاک انجام می شد اما به دلیل اینکه دولت بتواند از لحاظ سطح قیمت ها و میزان معاملات آمارهای دقیقی از بازار مسکن بدست بیاورد در سال ۱۳۸۷ بخشنامه ای صادر کرد. که از سال ۸۷ به بعد قراردادهای دست نویس دیگر فاقد اعتبار شد و قانون مشاوران املاک را از تنظیم قراردادهای دست نویس منع کرد.
    (( مشاورین املا ک مجاز که عضو اتحادیه املاک می باشند . باید کلیه قراردادها را در سایت ثبت معاملات واملاک کشور ثبت و بعد پرینت متن قرارداد راه به همراه کد رهگیری و هولوگرام مخصوص که به امضای طرفین قرار داد و دوشاهد رسید همراه با مهر و امضا متصدی مشاور املاک به طرفین ارائه دهد و گرنه تخلف صنفی شناخته میشوند معمولا مشتری می توانند به اتحادیه املاک شهر مربوط مراجعه کنند و شکایتی تنظیم کند در رابطه با موضوع عدم تحریر قرارداد سیستمی بعد اتحادیه املاک و کمیسیون بازرسی شکایت مشتری را سریعا پیگیری می کند در کوتاه ترین زمان ممکن ، در ۲ حالت ۱- اگر مشاور املاک داری مجوز باشد قرار داد را پرینتی تنظیم میکند و.. و رضایت مشتری حاصل و در صورت که املاک فاقد مجوز باشد اخطار ماده ۲۷ در رابطه با پلمپ املاک غیر مجاز دریافت می کند.))

    دریافت قولنامه با کد رهگیری چه مزیتی دارد؟
    ۱-قابلیت استعلام قولنامه شما از تمام کشور ( با کد ملی و کد رهگیری)
    ۲-تضمین امنیت معامله شما ( عدم امکان دستکاری در متن قرار داد و…)
    ۳-تنظیم و ثبت کامل متن قرار داد با توجه به اجباری بودن پر کردن ایتم های
    الف-مشخصات دقیق آدرس ملک مثل شهر، منطقه ثبتی ، بخش ثبتی ، پلاک اصلی ، پلاک فرعی ، کد پستی ملک ، ب-مشخصات دقیق طرفین قرار داد و… پ- درج قیمت و نحوه پرداخت توسط خریدار در چند مرحله و با تاریخ دقیق و درج شماره چک و…ت-درج تاریج ثبت قرار داد تاریخ تحویل و تاریخ تنظیم سند ملکث-اخذ ۱۵ امضاء و اثر انگشت به جای ۳ امضاء و اثر انگشت ،الزام حضور دو شاهد
    ۴- بهترین وآسان ترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز

    از طریق سایت ثبت معاملات واملاک کشور به آدرس http://www.iranamlaak.ir منو استعلام ۱-کد رهگیری و کد ملی
    ۲- از طریق ارسال کدملی # کد رهگیری به سامانه ۱۱۰۲۰۳۰۰۱

    ***مهم(( طبق قانون و بند۵ نرخنامه رعایت موارد زیر جهت ثبت و تنظیم ، اعتبار قرار داد های قولنامه و اجاره نامه با کد رهگیری الزامی است .))

    ۱- حضور طرفین قرار داد در دفتر املاک ( فروشنده و خریدار ، موجر و مستاجر) جهت امضاء و اثر انگشت الزامی است.
    ۲- ارائه اصل مدارک هویتی طرفین (کارت ملی و شناسنامه) به همراه کپی الزامی است.
    ۳- ارائه اصل مدارک مالکیتی(سند و قولنامه خرید ملک ) کپی جهت بایگانی مدارک الزامی است.
    ۴_تایید کدپستی ملک (اداره پست منطقه) و بازدید از مالک ( مترکشی برای فروش ) الزامی است.
    هزینه طبق نرخنامه میباشد
    ۵- الزام حضور دو شاهد (هر طرف قرار داد یک نفر شاهد به همرا ه مدارک شناسایی)
    ۶-در صورت درخواست مشاوراملاک برگه کارشناسی ملک فنی و حقوقی (مبالغ بالا)
    ۷- پر کردن فرم پیش نویس قرار داد با کد رهگیری در زمان حضور در دفتر املاک
    *حتما جهت دریافت کد رهگیری به املاک دارای مجوز و تخصص و دانش کافی در مورد تنظیم و ثبت قرار داد های مراجعه کنید ( مدت زمان تنظیم ۱ ال ۲ ساعت است)
    و قبل از تایید نهایی حتما پیش نویس کامپیوتری قرار داد رو یک با کامل مطالعه کنید .
    سعی کنید این نکات بنویسید ودر تمام معاملات یک بار این نکات را چک کنید.
    املاک سعادت
    مهندس مهدی ظفریاری ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    ۰۹۱۵۴۹۲۴۲۱۳

  68. مهندس ظفریاری می گوید

    سلام
    سلام
    مهندس مهدی ظفریاری میگوید
    برای شکایت از یک مشاور املاک بهتر اول با ایشان دوستان صحبت کنید ولی درصورت تمرد از قوانین صنفی به اتحادیه املاک و بخش مشاوره مشورت کنید و درصورتی واقعا مشاور املاک مقصر است و شما هم مدارک و عدله دارید اقدام به طرح شکایت در بخش شکایت کنید و فرم مربوط را پر کنید و کپی هم برای خود بگیرید (هزینه رایگان است)
    ارائه خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد
    دوستان عزیز
    معمولا مسئول نظارت بر مشاورین املاک بر عهده اتحادیه املاک شهر مربوطه است .
    ولی تخلفاتی که قابل رسیدگی در اتحادیه املاک است
    طرح شکایت از مشاورین املاک و نوع تخلفات مربوطه :
    ۱- گران فروشی ( گرفته کمیسیون بیشتر از نرخنامه تخلف است )
    ۲- عدم تحریر قرار داد پرینتی و ثبت در سامانه ( عدم تحریر قولنامه و اجاره نامه با کدرهگیری و هولوگرم + تنظیم قولنامه دست نویس تخلف صفنی محسوب میشود)
    ۳-عدم احزار مالکیت ( عدم حزار مالکیت دقیق مالک ملک و موجر مثل وکالت نامه و….)
    ۴-عدم احزار هویت طرفین قرار داد و( عدم احزار مدارک شناسایی طرفین قرار داد اعم از کارت ملی و شناسنامه و کارت اتباع و پاسپورت و..)
    ۵- عدم تحویل قرار داد ( به علت تحویل یک نخسه از قولنامه و اجارنامه به طرفین قرار داد مالک و فروشنده و خریدار ، موجر و مستاجر)
    ۶-عدم برگشت بیعانه( در مثال مقدار پولی که طی رسید بنگاه در ابتدا و قبل از تنظیم قرار داد پرداخته میشود در اصطلاح بیانه اولیه است)
    ۷-عدم رعایت دستور العمل های ابلاغی( مثل شیوه نامه و دستورات ابلاغی و…)
    ۹-…….
    خلاصه بیشترین وظیفه اتحادیه املاک بررسی و شناسایی واحد املاک از نظر داری مجوز و بدون مجوز است
    در مورد بحث افزایش کاذب قیمت متاسفانه تا جای که بنده اطلاع دارم مرجعه قیمت گذاری دقیق جهت نظارت قیمت وجود ندارد (ولی درصورت که شما ملکی روا با قیمت خارج از عرفه و ممیزی خریداری کرده ایده و می توانید از املاک و طرف مربوط شکایت کنید و با تنظیم در اصطلاح قیمت نامه ملک و یا ضریب بالا و ضریب پایین مبلغ اختلاف قیمت از مالک و مشاور املاک دریافت کنید (مثل فردی خانه رو که قیمت ۱۰۰ م بوده به قیمت۲۰۰ م به شما با همدستی املاک فروخته شما می توانید از اتحادیه و مراجع قانونی درخواست کارشناسی کنید و معمولا تمام کارشناسان جهت تعیین قیمت به املاک محله داری مجوز مراجع کرده و گزارش تهیه می کنند ومیانگین قیمت رو برای شما مشخص می کنند وباتوجه به این که قیمت دو برابر ارزش واقعی ملک است ملک اضافه باید برگشت داده شود و درج درپرونده املاک نیز میشود.
    در موارد خاص می توانید به مراجع بالاتر مثل اطلاعات تماس گرفته و گزارش کنید.
    امیدوارم مطالب مفید باشد

    قولنامه با کد رهگیری الزامی و تضمین امنیت معامله و سرمایه شماست
    اگر کسی میگوید قولنامه با کد رهگیری الزامل نیست ایشان از قوانین صنفی مشاورین املاک آگاهی کافی ندارد و یا تا به حال از ایشان به خاطر ((عدم ثبت قرار داد سیستمی قولنامه با کد رهگیری ))در اتحادیه املاک شکایت نشده است.

    املاک سعادت مشهد
    آشنایی با الزام دریافت کد رهگیری در زمان عقد قرار داد (خرید ،فروش) و (اجارنامه)
    همانطور که می دانید در گذشته معاملات و قراردادهای ملکی به صورت دست نویس و پیش بنگاه ها و مشاوران املاک انجام می شد اما به دلیل اینکه دولت بتواند از لحاظ سطح قیمت ها و میزان معاملات آمارهای دقیقی از بازار مسکن بدست بیاورد در سال ۱۳۸۷ بخشنامه ای صادر کرد. که از سال ۸۷ به بعد قراردادهای دست نویس دیگر فاقد اعتبار شد و قانون مشاوران املاک را از تنظیم قراردادهای دست نویس منع کرد.
    (( مشاورین املا ک مجاز که عضو اتحادیه املاک می باشند . باید کلیه قراردادها را در سایت ثبت معاملات واملاک کشور ثبت و بعد پرینت متن قرارداد راه به همراه کد رهگیری و هولوگرام مخصوص که به امضای طرفین قرار داد و دوشاهد رسید همراه با مهر و امضا متصدی مشاور املاک به طرفین ارائه دهد و گرنه تخلف صنفی شناخته میشوند معمولا مشتری می توانند به اتحادیه املاک شهر مربوط مراجعه کنند و شکایتی تنظیم کند در رابطه با موضوع عدم تحریر قرارداد سیستمی بعد اتحادیه املاک و کمیسیون بازرسی شکایت مشتری را سریعا پیگیری می کند در کوتاه ترین زمان ممکن ، در ۲ حالت ۱- اگر مشاور املاک داری مجوز باشد قرار داد را پرینتی تنظیم میکند و.. و رضایت مشتری حاصل و در صورت که املاک فاقد مجوز باشد اخطار ماده ۲۷ در رابطه با پلمپ املاک غیر مجاز دریافت می کند.))

    دریافت قولنامه با کد رهگیری چه مزیتی دارد؟
    ۱-قابلیت استعلام قولنامه شما از تمام کشور ( با کد ملی و کد رهگیری)
    ۲-تضمین امنیت معامله شما ( عدم امکان دستکاری در متن قرار داد و…)
    ۳-تنظیم و ثبت کامل متن قرار داد با توجه به اجباری بودن پر کردن ایتم های
    الف-مشخصات دقیق آدرس ملک مثل شهر، منطقه ثبتی ، بخش ثبتی ، پلاک اصلی ، پلاک فرعی ، کد پستی ملک ، ب-مشخصات دقیق طرفین قرار داد و… پ- درج قیمت و نحوه پرداخت توسط خریدار در چند مرحله و با تاریخ دقیق و درج شماره چک و…ت-درج تاریج ثبت قرار داد تاریخ تحویل و تاریخ تنظیم سند ملکث-اخذ ۱۵ امضاء و اثر انگشت به جای ۳ امضاء و اثر انگشت ،الزام حضور دو شاهد
    ۴- بهترین وآسان ترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز

    از طریق سایت ثبت معاملات واملاک کشور به آدرس http://www.iranamlaak.ir منو استعلام ۱-کد رهگیری و کد ملی
    ۲- از طریق ارسال کدملی # کد رهگیری به سامانه ۱۱۰۲۰۳۰۰۱

    مدارک لازم جهت ثبت قرار داد به صورت اینترنتی و دریافت کد رهگیری و هولگرام

    ۱ – اصل مدارک هویتی کارت ملی هوشمند و شناسنامه ، کارت اقامت برای اتباع و…)
    ۲ – اصل مدارک مالکیت (سند ، قولنامه ، بنچاق و.. وکالت نامه و گواهی انحثار و…)
    ۳- تاییدیه کد پستی ملک مورد نظر(از اداره پست منطقه ، سایت http://www.post.ir )
    ۴- الزام حضور دو شاهد (هر طرف قرار داد یک نفر شاهد به همرا ه مدارک شناسایی)
    ۵ -در صورت درخواست مشاوراملاک برگه کارشناسی ملک فنی و حقوقی (مبالغ بالا)
    ۶- پر کردن فرم پیش نویس قرار داد با کد رهگیری در زمان حضور در دفتر املاک

    *حتما جهت دریافت کد رهگیری به املاک دارای مجوز و تخصص و دانش کافی در مورد تنظیم و ثبت قرار داد های مراجعه کنید
    و قبل از تایید نهایی حتما پیش نویس کامپیوتری قرار داد رو یک با کامل مطالعه کنید .
    املاک سعادت مشهد
    ارائه خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد
    مهندس ظفریاری
    ۰۹۱۵۴۹۲۴۲۱۳

  69. سمیه کربمخانی می گوید

    سلام صبح بخیر اینجانب سمیه کریمخانی یک خانه اجاره کردم و قولنامه به اسم خودم نوشته ام و خودم امضا کردم و قرار شد برگه قولنامه من در مسکن بماند تا صاحب خانه بیاید امضا کند و در نبود من بدون اینکه اطلاعی به بنده بدهند از همسرم من که صیغه بودم کیلید را تحویل می‌گیرد و ۴۰ میلیون پول پیش من رو به ایشان تحویل میده آیا این که قولنامه به اسم من بوده و بدون اطلاع من همچین کاری کرد و فسخ قرار داد در نبود من انجام دادن غیر قانون هست یا نه ممنون میشم کمکم کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید از املاکی بابت این تخلف شکایت نماید و در صورت فسخ مجددا ان مبلغ را از املاکی مطالبه نمایید و شما ملزم نیستید از همسرتان مبلغ را مطالبه نمایید. برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  70. عباس می گوید

    سلام من ی خونه اجاره کردم و قولنامه نوشتن ولی کلیدو تحویل نگرفتم و بدلیل ی مشکل منصرف شدم و قبل از موعد تحویل خونرو همون بنگاه اجاره دادن ب شخص دیگه الان از من کمیسیون کم کرده و کمیسیون مالک رو هم از من کم کرده و جدا از اون مستعار جدید کمیسیون گرفتن و الکی میگه اینجا قولنامه ننوشتن ولی مالک میگه اینجا نوشتیم باید چکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق اتحادیه صنف املاک علیه املاکی مورد نظر شکایت نمایید و استرداد حق کمسیونی که مطالبه شده اقدام نمایید.

  71. رحمان می گوید

    ی پلاک زمین منطقه روستایی اطراف شیراز ۲هفته پیش تو بنگاه املاک قولنامه کردم و تسویه کردم ۳۰۰میلیون
    و یوتی ام زمین از بنیاد مسکن استعلام گرفتم.. تو طرح هادی بوده ولی در حریم معبر ۸متری
    و ۱۲متری هست.. ب فروشنده و املاک هم ای مشکل گفتم ولی پولمو بهم
    برنمیگرونن جکار باید بکنم از اتحادیه میشه پیگیری کرد یا از طریق دادگاه باید پیگیری بکنم؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق اتحادیه املاک نسبت به گزارش تخلف اقدام نمایید و در صورت عدم توجه اتحادیه از طریق دادگاه اقدام نمایید.

  72. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یه خونه ارو میخواستم اجاره کنم ۱۰ تومان بیانه دادم املاک ولی منصرف شدم اصلا قرار داد هم نوشته نشده املاک میگه پول دادم به صابخونه بعد از ۳ هفته میگه صابخونه پول برگدونده ده تومن نصفشو زده بقیه ارم داره امروز و فردا میکنه هی بحث میندازه که دست صاحبخونه بوده این وسط چیزی هم گیر ما نیومده کاملا مشخصه چون کنسل شده داره اذیت میکنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا یه اظهارنامه به طرف مقابل ارسال نمایید و در صورتی که اقدام به پرداخت نکرده باشد در این صورت باید از طریق اتحادیه املاک اقدام نمایید.

  73. حسن احمدیان می گوید

    سلام من یک کارگاه اجاره کردم ۵میلیون پول دادم به صاحب ملک چون مشاوره املاک دستگاه پوز نداشته
    چون این ملک کوچک بود من بهش ۱ز یک هفته رفتم به بنگاه گفتم پول منو بگو که برگردند ایجا کوچک هست
    حالا پول منو نمیدن میگن باید پول املاک همون قرارداد ی که بستی باید بدی گفتم باشه میدم قرارداد من کد رهگیری نداشته معمولی بوده میگه باید ۲ملیون بدی حالا من باید دو ملیون از ترف خودم بدم هم از ترف صاحب ملک پول منو نمیدن من باید چیکار کنم

  74. حسن احمدیان می گوید

    سلام من یک کارگاه اجاره کردم که بعد از یک هفته اون کارگاه کوچک بود رفتم پیش بنگاه گفتم ای ملک کوچک است چون من ۵میلیون داده بودم به صاحب ملک که بگاه گفته بود که من دسگاه پوز ندارم پول کارت به کارت کردم به صاحب ملک حالا پول منو نمیدن میگن که ۴ملیمن پول کمیسیون بدی که من از صاحب بنگاه فیلم گرفتم که میگه باید ۴میلیون بدی

  75. حسن احمدیان می گوید

    سلام من کارگاه اجاره کردم ۵میلیون دادم چون املاک دسگاه پوز نداشته به صاحب ملک دادم بعد یک هفته منو ملک کوچک بود رفتم کنصل کنم حالا پول منو نمیدن میگن که باید پول کمیسیون نفری دو ملیون میشه که باید شما پرداخت کنید که قولنامه که نوشد شده بود کد دار نبوده من باید چکار کنم که شکایت کنم دستم به جای میرسه

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق شکایت توسط اتحادیه املاک علیه فرد املاکی اقدام نمایید و بابت تخلف ایجاد شده خسارت خودتان را مطالبه نمایید

  76. احدی نژاد می گوید

    سلام وقت بخیر
    حدود ۱ ماه پیش ما یه ملک رو مبایعه نامه با یه آقا نوشتیم، و ۵۰ میلیون نقدی تو بنگاه پرداخت کردیم. قیمت کای خانه ۴۹۰ ملیون بود. بعد از نوشتن مبایعه نامه همسرم متوجه شد خلافی خانه خیلی بالاست، به آقای فروشنده گفتن اگر امکانش هست شماره پرونده قولنامه رو به ما بدید که ما از شهرداری استعلام بگیریم‌ و این آقا از دادن شماره پرونده به ما امتناع کردند. گفتند اگر می‌خواهید بیایید فسخ کنیم. و ما هم کاملا توافقی مبایعه نامه را فسخ کردیم. و یه مهلت ۱۰ روزه به این آقا دادیم تا ۵۰ ملیون مارو برگردونن. الان ۲۰ روز به جز اون مهلت ۱۰ روز از اون روز گذشته و این آقا فقط ۲۵ ملیون مارو پس دادن. و دو روز پیش بدون اینکه اطلاعی به ما بدن رفتن ۱۸ ملیون تو بنگاه گذاشتن که املاک اون ۱۸ ملیون رو به ما بدن. و ما تازه از طرف اون آقا متوجه شدیم‌ در صورتی که املاک کوچکترین اشاره ای به ابن موضوع نکردن. و گفتن که ۵ ملیون رو بابت صدور کد رهگیری قرار است از ما کم کنن‌ .حالا ما چیکار میتونیم بکنیم؟
    اصلا مبلغی به این عنوان ممکنه بتونن از پول ما کم کنن؟
    اگر میتونن عرفی چقدر باید کم کنن؟
    و اینکه این آقای املاک دیگه اصلا حتی جواب تلفن مارو هم نمیدن. و هر بار که حضوری میریم اونجا شاگردان مشاور املاک به ما میگن که صاحب بنگاه نیستن مسافرتن
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  77. ابوالفضل می گوید

    سلام و عرض ادب
    ببخشید تو خرید ماشین سرمون کلاه گذاشتند و قولنامه رو نمی دهند جایی رو میشناسید مثل این سایت راهنمایی کنند

  78. مسعود از اصفهان می گوید

    سلام
    من خونمو برای یکسال اجاره دادم قبل از اینکه قرارداد تموم بشه مشاور املاک به من اطلاع داد که به اشتباه مبلغ دیرکرد در تخلیه منزل رو خیلی کم وارد کرده و بعد از اینکه قرارداد تموم شد بعلت اینکه مستاجر برای تمدید قرارداد املاک نمی آمد توافقی بصورت کلامی قرارداد به مدت شش ماه تمدید کردیم ولی بعد از سه ماه دیگه اجاره پرداخت نکرد بعد از پیگیری از طریق مراجعه قضایی مستاجر تخلیه کرد ولی برای دیرکرد همون مبلغ کمی که املاک نوشته بود بعنوان تاخیر باهاش حساب کردند حالا من می تونم از املاک بخاطر اینکه میلغ دیر کرد رو کم زده شکایت کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید از طریق اتحادیه املاک از این فرد شکایت نموده و درخواست رسیدگی نمایید.

  79. محمد می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    من رفتم بنگاه یه خانه برای رهن برای من معرفی کردن بعداً متوجه شدم بنگاهی که من رفتم صاحب خانه ازش اطلاعی ندارم و همسایه آن به بنگاه گفته است که خانه رهنی وجود دارد بعداً ما آن خانه را پسند کردیم و صاحب خانه گفت من به آن بنگاه چیزی نگفته ام و همسایه من گفته است و قبول ندارم و بریم در یک بنگاه دیگر اجاره نامه را تنظیم کنیم من هم قبول کردم و اجاره نامه را در یک بنگاه دیگر نوشتیم
    حال بنگاهی که به من معرفی کرده است بدون اینکه اجاره نامه ای برای من تنظیم کند میگوید باید کمیسیون من را بدهید در غیر این صورت شکایت میدهد آیا این منطق وجود دارد و آن می‌تواند شکایت کند و کمیسیون از من بگیرد و این را هم بگویم چندین بار با من تماس گرفته شد و تهدید کردن که اگر کمیسیون من را ندهی شکایت میکنم و من هم گفتم شما کاری برای من نکرده اید ولی بازم با این اوصاف برای شما یه مبلغی به عنوان شیرینی واریز میکنم که راضی باشید ولی به من می‌گوید شکایت میکنم و میگیرم
    لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  80. مریم ایپکچیان می گوید

    سلام من ۵ماه است که یک خانه کوچک قولنامه کردم که در املاک سندتک برگش را به من نشان دادند.وقرارشد یک ماه بعد سند بزنیم ولی خانه پایان کار نداشت.املاک وکالت از صاحبخانه گرفت تا کارهایش را انجام دهد.وما چهاربار روز دفترخانه را عوض کردیم.چندروز دیگر وقت دفترخانه داریم.نه روز ( جمعه) ونه شماره دفترخانه درست نیست.می خاهم عدم حضور بگیرم.املاک با اینکه دوبرابر از ما هزینه گرفت حتی بررسی مدارک را درست انجام نداده،ایا برای شکایت تهران،فقط یک اتحادیه مرکزی دارد؟باید به انجا مراجعه کنم؟بنظر شما من باید چکار کنم؟

  81. سعید می گوید

    سلام خسته نباشید من یه خونه خریدم کل پول خونه رو دادم به فروشنده حالا میگه دارایی وشهر داری و مالیات هم خودت باید بدی چکار باید بکنم بنگاه هم میگه دیگه به من زنگ نزن

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر شما نباید این هزینه هارو پرداخت نمایید و اگر پرداختم نمایید می توانید از فروشند مطالبه نمایید

  82. حسین می گوید

    سلام وقت به خیر شماره ۷۳۳۴ اصلا پاسخگو نیست جواب نمیدن
    الان متاسفانه تمام ادارات و ارگان ها این مشکل رو دارن تلفن به هیچ عنوان جواب نمیدن
    غیر از این شماره من چطور میتونم پیگیر شکایت باشم

  83. نعمت الله یزدانی می گوید

    اپارتمان خریدم با کد رهگیری الان مشخص شده قبلاً اپارتمان را به شخص دیگری فروخته ضمنا پیش خرید کردم الان چکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر از طریق پیش فروش خریده باشید باید از طریق داوری رفع اختلاف نمایید.

  84. شهاب می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده ۴ سال پیش یک واحد مسکن مهر را بصورت تهاتری از پیمانکاری که املاک معرفی کرد خریداری کرده و کل ثمن معامله را یکجا پرداخت کرده و قراردادی چاپی که توسط پیمانکار ارائه شد امضا کردیم ولی مباینه نامه املاک به ما ندادن
    بعد از مدتی متوجه شدیم پیمانکار فروش مال غیر انجام داده و واحد متعلق به شرکت دیگری است و املاک از این موضوع مطلع بوده است
    میتوانیم از املاک شکایت کنیم؟
    البته از خود پیمانکار شکایت کردیم و اثبات کردیم که فروش مال غیر کرده ولی پیمانکار فوت کرده و دادگاه رای
    ” قرار موقوفی تعقیب ” صادر کرده است

  85. کامران می گوید

    سلام من ی ملک خریدم که فروشنده نمیاد سند بزنه بعد از شکایت متوجه شدم ملک سه تا بازداشتی داره.موقع معامله مشاور املاک گقت که اگه بازداشتی داشته باشه کد رهگیری نمیده خیالت راحت طرف رفته رفع بازداشتی گرفته تو مبایعه نامه هم ننوشته من چطور میتونم از ایشون شکایت کنم؟

  86. حسین یکتا می گوید

    با سلام خسته نباشی
    من مستاجر هستم املاک بدون اینکه از خونه بازدید یک رقم عجیب به صاحب خونه گفته ایا من میتونم از املاک شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید به اتحادیه املاک شکایت نمایید

  87. علی می گوید

    سلام، بنده مبایعه نامه ای را امضا کردم اما بعد از امضا مشاور املاک در آن دست برده و مبلغ را تغییر داده و دارای قلم خوردگی می باشد بدون اینکه بعد از تغییرات و خط خوردگی از طرفین امضا بگیرد، آیا می شود قرارداد را فسخ شده تلقی کرد یا فاقد اعتبار و شکایت کرد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت جعل از این فرد شکایت نمایید ولی باید ادعای جعل را ثابت نمایید

  88. Darya می گوید

    سلام و عرض احترام
    آیا حق کمیسیون بنگاه داران در کشور یکسان است یا خیر؟
    دوم اینکه برای تمدید قرارداد بنگاه دار چه میزانی می تواند مطالبه نماید
    در شهرستان تمدید را به همان میزان قرارداد اولیه تعیین می نمایند ، اتحادیه هم حمایت می کند.
    تشکر برای دریافت پاسخ سریع

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله بر اساس تعرفه دریافت می شود

  89. محسن می گوید

    سلام خسته نباشید من در مورد املاک ملل در ایت الله کاشانی به دلیل زیاد گرفتن کمیسیون شاکی هستم
    جپچون اسشون با فروشنده طی کرده بودند ۱ در صد ولی بنده هیچ موافقتی نداشتم و امروز ملکی که طبق تعرفه املاک که ۹ میلیون میشد از ما به زور ۲۶ میلیون گرفتن چرا نباید به این املاک متخلف رسیدگی شود

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق اتحادیه املاک شکایت نمایید

  90. محسن می گوید

    در ضمن من پیام دادم راضی نیستم ایشون تماس گرفتن چرت و پرت تحویل بنده میدهند

  91. امین می گوید

    سلام
    من به عنوان فروشنده در یک معامله فروش ملک متاسفانه درگیر تبانی و فریب کاری املاک و خریدار شدم,چطور میتونم جهت فسخ قرارداد و شکایت اقدام کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر بتوانید تبانی بودن را اثبات نمایید می توانید اقدام به فسخ قرارداد نمایید

  92. فرین می گوید

    سلام برای قیمتای بالای منطقه باید به کجا شکایت کنیم

  93. فرهاد می گوید

    باسلام بنده در شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستم امسال با قرارداد جدید صاحب ملک اجاره بها ۳برابرکرده که حدود۱۸میلیون درماه شده که عمده دلیل اصلی اینکار بنگاهها هستند بخاطر اینکه پورسانت بیشتری بدست بیاورندمیخوام بدونم افزایش اجاره در سال مگه چقدره پارسال من ۷میلیون اجاره میدادم الان مالک میگه ۱۸ میلیون اگه هم نمی‌خواهی بلند شو املاکی مستاجر داره حالا من باید از کجا پیگیر بشم اتحادیه این وسط چیکاره س بخشنامه یا ضوابطی اگه هست بگین ما هم بدونیم الان بااین مصیبت چیکار کنیم

  94. هاشمی می گوید

    یک واحد ۱۰۸متری ساخت ۹۳ خریداری کرده ام به قیمت ۱۲میلیارد ریال ولی بنگاه دار با ترفند خاص خود مبلغ کمیسیون ۵۰۰میلیون ریال برای انجام معامله طلب کردند تا بتوانم واحد را خریداری کنم واینجانب هم پرداخت کردم چگونه میتوان علیه این جرم وتقلب شکایت کرد

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از اتحادیه املاک علیه املاکی شکایت نمایید

  95. عباس می گوید

    سلام یک خانه اجاره کردیم که خام بود پول پیش رو ما دادیم که تجهیز کنن که نتونستن تموم کنن کارو ماهم فسق کردیم رفتیم یه جایه دیگه خونه گرفتیم و املاک نصفشو داد نصفشو امروز فردا میکنه ۲۰ روز شد که پول دستشون بود من رسید دارم قولنامه ندارم عکسشو دارم کمیسیون بهشون تعلق میگیره آیا و اینکه کنتر گازش هنوزم وصل نیست و اینکه پولو چطوری بگیرم میتونم خسارت بگیرم اگه دادسرا برم

  96. زندی لک می گوید

    سلام شبتون بخیر حدود ۱ ماه دیگ ما باید خونمونو تخلیه کنیم الان ۴۰ میلیون با ماهیانه ۴ میلیون داریم بابت خونه میدیم الان صاحب خونه برای تمدید گفته باید بشه ۱۰۰ با ماهی ۷ میلیون از کجا میتونیم شکایت کنیم واقعا درسته که تو ۱ سال ما ۲۰۰ میلیون برای یه خونه اضاف کنیم لطفا راهنماییمون کنید ممنون میشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید ۲۵ درصد اگر تهران باشید و در شهرستان ۲۰ درصد اضافه نمایید نه بیشتر و نه کمتر

  97. شاه باز می گوید

    سلام
    ممنون ميشم اگر توضييح بدين كه حق كميسيون املاكي ها براي اجاره خونه به چه صورته.من الان رفتم قولنامه كردم ٨٥٠٠ اجاره خونه ام هست ٣ تومن از ميخواد بگيره و ٣ تومن از صاحبخونه ايا درسته؟ يا داره زياد ميگيره و شكايت كنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: نصف از شما و نصف از طرف مقابل دریافت می شود.

  98. محمود می گوید

    سلام وخسته نباشیدمن برای اجاره خونه درخواست کدرهگیری براوام مستاجر کردم ازبنگاه که کدرهگیری گرفته برام ولی کدپستی اشتباه زده یعنی کدپستی که واردکرده کلا اشتباست الان من چکاربایدبکنم کجابایدبرم چون بنگاه جواب نمیده دستی کدوپستی واشتباه واردکرده که من نتونم وام مستاجروبگیرم ممنون میشم که راهنماییم میکنید

  99. علی اکبر جوهری می گوید

    سلام مغازه آی را اجاره کرده بودم به مدت سه سال هرساله تمدید کردم الان که آن را با پایان قرارداد تخلیه کردم صاحب مغازه مبلغ بیست میلیون تومان از ما نگه داشته بابت تسویه حساب دارایی و ارزش افزوده این سه سال درصورتیکه سال۹۸وسال ۴۰۰راتسویه دارم فقط سال۹۹د دست بررسی است و باتوجه به استعلام دارایی ارزش افزوده هم به صنف ما فروش لبنیات سنتی تعلق نمی‌گیرد مالیات سال ۹۸مبلغ۵۶۰۰۰۰۰تومان بوده وسال۱۴۰۰هم۸۴۵۰۰۰۰تومان تسویه قطعی شده است.لطفآمراراهنمایی کنید کجاشکایت کنم ضمناً صاحب مغازه هم خود بنگاه داراست و قرارداد رادربنگاه خود تنظیم کرده است

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا یک دادخواست تنظیم نموده بابت در یافت و مطالبه ودیعه از موجر این دادخواست را به دفتر خدمات قضایی ثبت نموده تا در شورا رسیدگی شود

  100. فلاحی می گوید

    سلام وقت بخیر ما یه زمین به ارزش یک میلیارد و سی و پنج میلیون خریداری کردیم املاکی از ما مبلغ ۷ملیون برای کمیسیون گرفتند و گفتند هر کدوم از طرفین یک درصد کمیسیون بدهند سوال من اینه که ایشون مبلغ زیادی نگرفتند؟؟و اگر اینطور هست چطور میتونیم از ایشان پس بگیریم با تشکر از شما

    1. زینالی می گوید

      سلام: حق کمسیون بر اساس تعرفه از هر کدام از طرفین بیست و پنج صدم درصد دریافت میشود از شما خیلی بیشتر دریافت کرده است باید از طریق اتحادیه املاک به طرفیت املاکی شکایت نمایید

  101. محسن می گوید

    درود ملکی خریدم که در مباهینامه نوشته مبلغ کل ۱.۳۰۰.۰۰۰۰ و قید شد ۳۰۰ میلیون اخر به عهده املاک میباشد اگر انجام نداد تا تاریخ ذکر شده و رهن نرفت چه باید کرد

    1. زینالی می گوید

      سلام: بر اساس توافق می توانید ازش درصوتی که خسارات درج شده باشد این خسارت را مطالبه نمایید

  102. mahdi می گوید

    املاک سعادت مشهد
    مهندس ظفریاری میگوید دوستان دقت کنید از نظر بنده:منظور از اینکه هزینه کدرهگیری رایگان است دوستان اینکه هزینه کد رهگیری قولنامه و اجارنامه در واقع هم,ن هزینه کمیسیون است که طبق نرخنامه میباشد که روز اول به همون مشاور املاک میپردازید و نباید هزینه جدا از مشتری به بهانه کدرهگیری دریافت شد یعنی نباید دوبار کمیسیون دریافت کرد (یعنی اول قرار دست نویس املاک نباید تنظیم کند اگر هم کردی همون املاک باید رایگان کدرهگیری رو قرارداد ثبت کند نکته مهم اینکه بیشتر املاک بدون جواز قرار داد رو به صورت دست نویس تنظیم میکنند و پول کمیسیون دریافت میکنند مردم هم وقتی میخواهند قرار داد با کدرهگیری تبدیل شود چون املاک که مراجعه کردند اصلا مجوز ندارد اتحادیه هم فقط بهش اخطار ماده۲۷ بدون جواز صادر میکند نتیجه اینکه بازهم قرار داد قولنامه و اجارنامه مشتری بدون کد رهگیری است چون کسی که مجوز ندارد نمی تواند اصلا قرار داد ثبت کند در نتیجه باید مشتری به یک همکار و املاک مجاز مراجعه کند همکار مجوز دار هم چون مالیاتهای سنگین می دهد حداقل کمیسیون باید از مشتری دریافت کند تا کد رهگیری با نام املاک خودش و مسئولیت و هزینه مثل چاپ و.. ثبت کند. در کل اشتباه اول از جانب مردم است که به دفاتر غیر مجاز مراجعه میکنند مثلا در مشهد نصف بیشتر املاک بدون جواز هستند حالا تازه مردم فرق دفاتر معتبر و غیر معتبر را می دانند)

  103. جعفری می گوید

    سلام
    از طریق یک بنگاه ۱ یه ملکی بما برای خرید معرفی شد
    و همزمان از بنگاه ۲ هم معرفی شد
    فروشنده حاضر نشد به بنگاه ۱ برا عقد قرارداد حاضر شود
    و ما قرارداد را در بنگاه ۲ بستیم
    حالا بنگاه۱ از من خریدار شکایت کرده که باید حق کمیسیون من را پرداخت کنی! چون من اول معرفی کردم
    و مبلغ مشخص کرده که ظرف۴۸ ساعت باید تسویه کنی!
    قانونا این شکایت درست هست یا نه؟
    و اینکه فروشنده نخواسته به بنگاه۱ برا عقد قرارداد مراجعه کند
    مشکل از من خریداره؟
    من باید به زور متوسل میشدم؟
    و من باید به بنگاه۱ حق کمیسیون پرداخت کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: حق کمسیون در صورتی تعلق میگیرد که مبایعه نامه تنظیم و کد رهگیری اخذ شود

  104. قاسم می گوید

    سلام من یه مستجر هستم و حدود یه ماه میشه یه خونه اجاره کردم و موجر تمام و کمال پول رهنشو ازم گرفت بعد این که خواستم اسباب کشی کنم طرف پشیمون شده الان پول رهن من هم پیشش مونده هم بنگاه هم صاحب خونه میگن هر وقت دادیم اجاره پولتو میدیم در حالی که صاحب خونه خود اصلا میگه اجاره نمیدم لطفا یه راهنمایی کنین به کجا باید شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: هم باید از طریق اتحادیه املاک علیه مشاوره املاک شکایت نمایید و هم از طریق دادگاه به طرفیت صاحب خانه بابت استرداد مبلغ را درخواست نمایید

  105. سید می گوید

    برای یک مساله
    مشاوره میخواستم
    ما یک سال پیش یک واحد اجاره کردیم
    یک ماه پیش مدت اجاره تمام شد صاحب خونه گفته تا یک ماه بمونید تا تا پول پیش رو جور کنم وبهتون بدم
    الان یک ماه امروز وفردا میکنه ،واز طرفی ما بیعانه وقرارداد یک واحد دیگه رو بستیم واون صاحب خونه هم منتظر ماست که پول رو واریز کنیم وبده مستاجرش
    الان واقعا مستاصل شدیم باید چیکار کنیم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: دادخواست استرداد قرض الحسنه را درخواست نمایید

  106. محمد می گوید

    سلام ماه پیش من از طریق املاک ملکی خرید کردم در حین بستن قرار داد املاک مبلغ ۵۰ میلیون به عنوان کمسیون از من دریافت کرد و هنگام تحویل قولنامه زیر رسید قولنامه نوشت مبلغ کمسیون با توافق طرفین دریافت شده و از من امضا گرفت الان متوجه شدم که دو برابر میزان مصوب از من دریافت کرده آیا با این شرایط امکان شکایت به اتحادیه هست ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله باید از طریق اتحادیه املاک از این فرد شکایت نمایید

  107. خادمی می گوید

    با سلام
    بنده خریدار یک واحد اپارتمان هستم که قراربود فروشنده ۱۷ اسفند کامل کنه و بهمون تحویل بده تای تتمه ثمن معاملعه رو بهش بدیم که این اتفاق نیافتاد
    بعد از سه ماه و چندین مورد شکایت حقوقی بابت خسارت، فروشنده نامه ای کذب از مشاوره املاک در دادگاه ارایه کرده که آپارتمان ۲۴ اسفند کامل بوده به ما اطلاع دادند ما نرفیم تحویل بگیریم
    در صورتی که انشعاب گاز ۲۴ اردیبهشت نصب شده اما اداره گاز مدرکی به ما نداد جهت ارایه در دادگاه و فقط زبونی این تاریخ رو گفت
    چطور میتونم از املاک بابت شهادت کذب و تبانی با فروشنده شکایت کنم؟ دادسرا یا شورای حل اختلاف؟
    چطور میتونم تاریخ نصب کنتور گاز رو در دادگاه اثبات کنم؟
    با تشکر

  108. مبین حضرت پور می گوید

    دذللل

  109. محرمی می گوید

    سلام خسته نباشید سال ۹۴ ملکی خریدم که مشاور املاک تاریخ سند رو داخل مبایعه نامه نزده این چند سال فروشنده با شهرداری تسویه حساب نکرده بود برای پایان کار که سال پیش پایان کار گرفت و برای سند اقدام کرد حالا ملک ما در متراژ با مبایعه نامه اختلاف داره ، حالا فروشنده میگه چون اختلاف متراژ کمتر از ۱۰ درصد هست به قیمت روز معامله اختلاف قیمت رو پرداخت میکنم ما هم وقت معامله همه پول رو تمام دادیم چیزی برای سند نگه نداشتیم
    میخواستم ببینم از بابت ذکر نکردن تاریخ سند میتونم از مشاور املاک شکایت کنم
    الان تقریبا ۷سال از تاریخ معامله میگذره و قیمت اون موقع ارزشی نداره

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله بابت تخلف از مفاد قرارداد می توانید از املاکی شکایت نمایید.

  110. خادمی می گوید

    با سلام
    بنده خریدار یک واحد اپارتمان هستم که قراربود فروشنده ۱۷ اسفند کامل کنه و بهمون تحویل بده تای تتمه ثمن معاملعه رو بهش بدیم که این اتفاق نیافتاد
    بعد از سه ماه و چندین مورد شکایت حقوقی بابت خسارت، فروشنده نامه ای کذب از مشاوره املاک در دادگاه ارایه کرده که آپارتمان ۲۴ اسفند کامل بوده به ما اطلاع دادند ما نرفیم تحویل بگیریم
    در صورتی که انشعاب گاز ۲۴ اردیبهشت نصب شده اما اداره گاز مدرکی به ما نداد جهت ارایه در دادگاه و فقط زبونی این تاریخ رو گفت
    چطور میتونم از املاک بابت شهادت کذب و تبانی با فروشنده شکایت کنم؟ دادسرا یا شورای حل اختلاف؟
    چطور میتونم تاریخ نصب کنتور گاز رو در دادگاه اثبات کنم؟
    با تشکر

  111. مهدی می گوید

    ما یک خونه رو فروختیم و سندش منگوله دار هست و بنگاه هم گفت با همین میشه سند زد الان خریدار چون نمی تونه پول آخر رو جور کنه بنگاهی میگه باید سند تک برگ بیارید برای دفترخونه که زمانبر هست آیا میشه از بنگاه شکایت کرد بابت این امر؟

  112. رنجبر می گوید

    با سلام و احترام .من حدود۶ماه واحدی رو اجاره کردم و نیاز به کد رهگیری دارم .مالک که خودش نیز املاکی می باشد از ارائه کد رهگیری صرفنظر میکنه و هر دفعه به بهانه های مختلف از سرش رفع میکنه و الان چند وقته مرتب میگه سایت قطعه لطفا رسیدگی بفرمایید.نام املاک ایرانیان شماره ۲۲۸ .(باغ فیض)

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق اتحادیه املاکی اقدام به شکایت نموده و درخواست رسیدگی نمایید.

  113. مهدی صادق زاده می گوید

    سلام. مستاجر واحد۹۰ متری هستم که موجر ادعا کرده واحدش را فروخته و کد رهگیری گرفته است که بتواند حکم تخلیه بگیرد. وقتی کد ملی شخص خریدار در مبایعه نامه را وارد میکنم مشخص میشود که متعلق به شخص مورد نظر نیست. تلفنی هم که درج شده متعلق به شخص خریدار ذکر شده نیست. آیا این جعل است یا کلاه برداری؟ به کجا می توانم شکایت کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورتی که مدت اجاره شما تمام نشده باشد اجاره باقیست و اگر تمام شده و بی جهت میگویند فروخته ایم می توانید از طریق شورای حل اختلاف اقدام به تمدید اجاره نمایید

  114. رویا می گوید

    سلام من ساکن شهر پرند هستم یه خونه اجاره کرده بودم پارسال مبلغ بیست میلیون ودیعه و یک ونیم اجاره قرارداد یکسالم تموم شد تخلیه کردم حساب کتابا انجام شد و مشاور املاک رسید با امضا اثر انگشت ازم گرفت که تصویه سده بعداز دوروز یادم افتاد مبلغ سی میلیون سفته ازم گرفتن وقتی مراجعه کردم برای گرفتن سفته متاسفانه املاک سفته منو نمیده میگه میغ ۶۰۰ تومن بدهگارم براب قرارداد کدرهگیری در حالیکه موقع عقد فرارداد ۸۲۰ هزار تومن کنیسیون از من دریافت کردن و برای تقریبا یکی دوماه بعدش گفتم کد رهگیری میخوام قرارداد با کد رهگیری رو رفتم ازشون بگیرم توش سفاه ذکر نشده بود مالکمم امضا نکرده بود به مالک گفتم گفتن این کد رهگیری رو قبول ندارن ودیگه منم پیگیر املاک نشدم و مبلغ ۶۰۰ تومن که دوباره گفته بودن برای کد رهگیری باید بدم رو ندادم و دراصل کد رهگیری هیچ تاثیری نداشت و حالا املاک سفته منو نمیده میگه باید۶۰۰ تومن رو میدادی مالکت قبول نکرده ارتباطی به من نداره و بعدم که همکارشون باهاشون صحبت کردو حساب کرد حتی دید ایشون تو کمیسیون هم اضافه ازم گرفته ولی ایون الان میگه من حتی کمیسیون هم ندادم و مدرک ببرم منم همون روز قراردادم حدود ۶ م پول واریز کردم به حساب همسر املاکی که با شوهرش کارمیکنه که دادن به مالکم و تو هیچ کدوم از واریزی ها ننوشتم بابت چی واریز شده از طرفی املاکی خودش تو اتحادیه کارمیکنه من باید چکار کنم و چه جوری سفته هامو از ایشون بگیرم

  115. رفیع می گوید

    سلام ما مستاجریم. ۴۰تومن پول پیش و ۱۳۰۰کرایه میدادیم. حالا صاحبخونه گفته باید ۶۰میلیون پول روی پول پیش بذارید و دو میلیونم کرایه بدید. طبق قانون جدید که صاحبخونه فقط ۲۵درصد حق اضافه کردن اجاره رو داره میتونه فقط ۶۲۵هزار تومن بکشه روی اجاره.
    سوالی که از جنابعالی دارم اینه که از کجا و چطور مطمئن بشم که این قانون ضمانت اجرا داره
    لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم. چون نه شرایط افزایش پول پیش رو داریم نه تخلیه
    ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام:از طریق شورای حل اختلاف باید اقدام نمود این درحالیست که صاحبخونه تخلیه شما را بخواهد وگرنه خودکار اجاره تمدید میشود.

  116. حسین می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    بنده یک سوالی داشتم و اینکه چرا املاک در محاسبه حق الزحمه خودشون پس از اینکه مبلغ را در ۱ درصد ضرب میکنن بعدا بهش نه دهم درصد هم اضافه میکنن و از موجر و مستاجر دریافت میکنن .من جواب این سوال را میدانم ولی چه طوری باید به این مسولین اتحادیه حالیشون کرد که نه دهم درصد ارزش افزوده مربوط به تولید هست نه اجاره .ما در بند مالیاتی میاییم مابه التفاوت قیمت تولید و مصرف را در نه دهم درصد ضرب میکنیم و بعنوان ارزش افزوده از مصرف کننده دریافت میکنیم .حالا اینها دارن زرنگی میکنن چون پایان سال باید مالیات بدن یه جوری دارن سر مردم خالی میکنن .خواهشا اگه راهی هست اقدام فرمایید واین کار حتی با بخشنامه از طرف اتحادیه انجام میشه و موجر و مستاجر اصلا هیچ دفاعی نمیتونن از خودشون بکنن .با تشکر

  117. محمود می گوید

    سلام ببخشید من یه خونه داشتم بازمین معاوضه کردم وقتی املاکی برد زمین رو نشون بده گفت این قطعه هست و به مبلغ صد میلیون بیانه دادن وهنوز به حساب من واریز نشده ولی قرارداد امضا شده من میتونم معامله رو فسخ کنم یا باید چکار کنم اما قرارداد های خونه دست خودمه میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت عدم پرداخت ثمن معامله اقدام به فسخ قرارداد نمایید.

  118. علی احیایی می گوید

    آپارتمانم را برای فروش به مشاور املاک سپردم.الان از فروش پشیمان شده ام،مشاور املاک،قفل آویز خانه را عوض کرده و از پس دادن کلید منزلم،امتناع میکند.چکار کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر هنوز فروش نرفته می توانید از طریق پلیس کلانتری اقدام به بازگشایی منزل نمایید

  119. ابراهیمی می گوید

    سلام وقت بخیر بنده خونه ی خریدم در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ و به من اول تو دیوار آوهی کرده بودن سال ساخت ۹۷ باز دوباره گفتن فکر فکنیم ۹۶ دلی از کسی که تواین خونه میشینه پرسیدم گفتن بیشتر از ایناس سال ساختش ولی تو قولنامه قید نکردن و از همه مهمتر به صورت شفاهی هم صاحبخونه و املاک به من گفتن ۲۰ تخیله میکنیم و به شنا تحویل میدیم که قزرار تحویل تو قولنامه ۱۴۰۱/۰۶/۰۵ نی باشد ولی به صورت شفاهی وفتن ما ۲۰ تخلیه میکنیم برات که بتونب بازسازی انجام بدی ولی اینکار تا به امروز ۲۸ هست انجام ندادن. من باید چکار کنم بنظرتون؟؟؟

  120. محمد رضا می گوید

    کسی ک جواز دارد اگر در شهر دیگر یا بیرون از دفتز خود خرید یا فروش کند و به مشکل بخورد اتحادیه حق دخالت دارد ؟

  121. دارابی می گوید

    سلام،من باغچه ای داشتم ،بنگاهی آشنا وهمسایه ‌مورد اطمینان مشتری آورد وملک را به آن مشتری فروختم در انتهای قولنامه پس از اینکه گفته طرفین هر گونه خیار غبن را از خود سلب نمودند ،گفته اگر هر طرف بخواهد قرار داد رافسخ کند باید جریمه ای به جبران خسارت به طرف مقابل بپردازد ‌و مدت نگذاشته برای فسخ ،ودو رسید دارم که بنگاه پول فروش باغچه را به من نداده الان ۵سال گذشته نه باغچه دارم ونه پولش را دریافت کرده ام چکار کنم آیا می‌شود قرارداد را فسخ کرد به چه عنوان از بنگاهی شکایت کنم تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید دادخواست مطالبه ثمن معامله را به دادگاه بدهید و یا اینکه بابت عدم پرداخت ثمن معامله قرارداد را فسخ نمایید ولی قبلا اظهارنامه ای ارسال نمایید در صورت عدم پرداخت اقدام قانونی نمایید.

  122. کریمی می گوید

    سلام وقت بخیر .بنده یه ملک تجاری رو ۱ ماه پیش اجاره کردم و ۱۰۰ میلیون هم در تاریخ نوشتن اجاره نامه پرداخت کردم قرار بود سر ماه ملک رو به بنده تحویل بدن ولی ۱۰ روز گذشته و صاحب ملک جواب تماس های بنده رو نمیده و بنگاه هم کاری انجام نمیده . چطور میتونم قانونی پیگیری کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق تنظیم دادخواستی بابت الزام به تحویل محل اجاره اقدام نمایید و یا اقدام به فسخ قرارداد نمایید.

  123. علی می گوید

    باسلام بنده خونه ای را اجاره دادم یک ماه دیگه سررسید تخلیه اش هست من یکبار ۸ماه ویکبار دوماه پیش به مستاجر اطلاع دادم خونه را در موعد مقرر تخلیه وتحویل دهد چون خودم میخام بیام ساکن بشم ایشان میگه من شرایط تخلیه را ندارم. لطفا بنده را راهنمایی کنید چکارکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام:می تواند از طریق شورای حل اختلاف بر اساس مصوبه ستاد کرونا یک سال دیگر نیز تمدید نماید

  124. مصطفی می گوید

    سلام و عرض ادب میخواستم بدونم تعرفه‌ کمیسیون که باید به بنگاه بدم برای ملکی که ۱۳۲۵۰۰۰۰۰۰تومان چقدر است ،بنگاه از من حدود ۶میلیون می‌خواد آیا این مبلغ درست است

    1. زینالی می گوید

      سلام: ۲۵ صدم درصد باید از هریک از طرفین دریافت شود.

  125. بابایی می گوید

    سلام
    بنده زمینی را خریداری کردم به مبلغ سه میلیارد وهشتصدمیلیون تومان و مشاور املاک اعلام کرد حق کمیسیون ۲۰۰میلیون تومان میشه و دو فقره چک ۱۰۰ میلیونی از من گرفت و بنده بعد ازاستعلام متوجه شدم که بیست برابر بیشتر گرفته و بعد از آن مشاور املاک حاضر به پس دادن چکها نشد و چک های من را به یه نفر دیگه واگذار کرده ،میخواستم بدونم راه حل چیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق اتحادیه املاکی شکتایت نمایید.

  126. ریحانه دهداری می گوید

    منزل خریداری کردم که بصورت قولنامه ای میباشد و سند رسمی ندارد ،فروشنده و املاک باهم تبانی کردن و بدهی منزل به شهرداری رو مخفی کردن الان بعد از گذشت یکسال جهت گرفتن سند به شهرداری مراجعه کردم بدهی زیادی دارد ….

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید یا بابت فریبکاری در معامله اقدام به فسخ قرارداد نمایید و یا اینکه با پرداخت بدهی شهرداری از فروشنده این مبلغ را مطالبه نمایید.

  127. علیرضا فکری می گوید

    من ی خونه اجاره کردم و مبایعه نامه نوشته شد توسط بنگاه. و فردای آنروز بدلیل اینکه به من رسید بابت پولم نمیداد بنگاه منصرف شدم و بنگاه مبلغ سه میلیون تومان بابت هزینه دوطرف قرارداد از من گرفت. چرا باید این پول رو بگیره خدا کجای این قضیه جا داره. راهنمایی بفرمایید لطفا

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید از طریق اتحادیه املاک شکایت نمایید.

  128. علیرضا فکری می گوید

    سلام به من هیچ رسیدی نداده و نمیده بنگاه که برم اتحادیه شکایت کنم. چکار میتونم بکنم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از بانک پرینت بگیرید و به راحتی پرداخت خودتان را اثبات نمایید

  129. محسن می گوید

    سلام من یک ویلا خریدم در چمستان فروشنده به من اعلام کردن که انشعابات شهرکی دارد و در قولنامه هم در قسمت توضیحات ذکر شد که دارای انشعابات شهرکی میباشد.و از طرفی هم من گفتم که مدیر شهرک هم این موضوع را تایید کنند که ایشان هم حاضر شد و توی قولنامه نوشتند که انشعابات موجوده و من تامین و تایید میکنم انشعابات رو وقتی که معامله تمام شد و چکهای من پاس شد و کلید تحویل گرفتم فهمیدم که هیچ انشعابی نداره و ایشان هم غیر قانونی داره برق شهرک رو تامین میکنه. و از طرفی هم من برای انشعابات جریمه سنگینی باید پرداخت کنم که بتونم انشعاب بگیرم و خلاصه که کلاه بدی سرم رفته .راهنمایی بفر مایید که چیکا باید بکنم ممنون از شما

  130. قاسم عباسی می گوید

    موضوع: گزارش یکی از املاکهای استان فارس شهرستان شیراز به جرم رشوه خواری وکلاه برداری.
    اینجانب قاسم عباسی به شماره شناسنامه ۴۶۹باکدملی ۲۳۷۱۸۸۸۳۴۶( مستاجر) در تاریخ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ در یکی بنگاه های املاکی شیراز( در فرست شیرازی ۲۰متری فاضل روبروی کوچه ۲مشاوراملاک جام جم ۲) اقدام به معامله ای کردیم برای رهن واجاره یک باب منزل مسکونی  اسکان ۱ بلوک۸طبقه دوم واحد۱۵۰ کد پستی۸۹۲۳۵۴ که صاحب منزل اقای احمد غلامی می باشد که نظر اقای غلامی که صاحب خانه می باشد۱۰میلیون با ماهیانه ۲۵۰۰هزار تومان بوده است  که مدیر املاکی به نام اقای موسوی ازپسر بنده ۴۵۰۰/۰۰۰ هزارتومان دریافت کرده که مبلغ ۱۲۰۰/۰۰۰تومان  بابت کمیسیون املاکی به حساب رفته و مبلغ ۳۳۰۰/۰۰۰هزار تومان اضاف بر سازمان دریافت کرده است که اجاره از ۳۰۰۰/۰۰۰تومان به ۲۵۰۰/۰۰۰هزار تومان پایین بیاورد.در ضمن اینجانب پشت یکی از قولنامه مربوط به املاکی بابت همین مبلغ امضا کرده ام به علت اینکه قصد شکایت داشتم.
    از محضر جنابعالی تقاضا می کنم هر چه سریعتر با این بنده حقیر همکاری بفرمایید تا از رشوه خواری ها جلو گیری شود مطمئنا این موضوع قبلا  با مستاجر های دیگر هم اتفاق افتاده است.
    مشخصات قولنامه.
    خلاصه این قرارداد در صفحه ۲۸
    ثبت مشاور جلد ۳ به شماره ۱۰۹
    مشاور املاک شماره ۵۴۱۳
    شناسه صنفی ۰۴۲۹۹۱۸۹۳۱
    حوزه ثبتی شیراز در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ثبت شده است
    تلفن املاکی جهت پیگیری

    همراه ۰۹۱۷۷۱۹۲۶۶۳
    تلفن ثابت ۳۷۲۲۲۷۲۷-۳۷۲۳۶۷۸۶
    همراه ۰۹۱۷۵۰۰۱۶۸۸
    همراه مستاجر درصورت نیاز ۰۹۱۷۳۲۴۷۰۸۴

  131. مهدی می گوید

    سلام‌خسته نباشید چندروز پیش آپارتمانی رو قولنامه کردم و چک‌های مربوط به تنظیم سند و تحویل رو هم دادم و بابت قسمتی از ثمن معامله یک چک رمزدار برای خریدار گرفتم و فروشنده هم می‌بایست پایانکارآپارتمان وچک کل قرارداد رو برای بنگاه بیارد و چک رمزدار را بگیرد،زمانی که فروشنده پایانکار را آورد مشخص شدکه آپارتمان پایانکار تفکیکی نداردو فقط پایانکار کل ساختمان را دارد، با این وجود باز هم بنگاه چک رمزدار رو به فروشنده داد ،روز بعد با استعلام از شهرداری معلوم شد که سند فقط با رضایت دادن خریدار در محضر بدون استعلام شهرداری انتقال داده شود،حال سوالم این است که می‌توانم از بنگاه بخاطر عدم تکمیل مدارک فروشنده و دادن چک رمز دار اینجانب به فروشنده شکایت کنم ، من به بنگاهی که حدود ۲۵سال سابقه دارد گفتم چرا با وجود نداشتن پایانکار تفکیکی چک رو دادی ،گفت فکر کردم میشه انتقال داد،حا میتونم از دستش شکایت کنم و نیز دستشون توی یه کاسه بوده با فروشنده ، چون طرف فروشنده با پسردایی املاکی برای قرداد آمده بودن ،ممنون اگر راهنمایی فرمائید

  132. سما می گوید

    سلام بنده یه ملکی فروختم که املاک بیشتر از حق کمیسیون از ما پول می خواد کد رهگیری هم برای ما گرفته ولی قولنامه را به ما تحویل نمی ده با توجه به اینکه چند روز آینده در دفتر خونه باید سند بزنیم برای خریدار راهنمایی بفرمایید بنده باید چیکار کنم؟آیا بدون قولنامه می تونم سند بزنم؟

  133. سما می گوید

    سلام بنده یه ملکی فروختم که املاک بیشتر از حق کمیسیون از ما پول می خواد کد رهگیری هم برای ما گرفته ولی مبایعه نامه‌ را به ما تحویل نمی ده با توجه به اینکه چند روز آینده در دفتر خونه باید سند بزنیم برای خریدار راهنمایی بفرمایید بنده باید چیکار کنم؟آیا بدون موبایعه نامه می تونم سند بزنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله

  134. صادق می گوید

    سلام توروخدا مشکل منو حل کنید.من یه خونه اجاره کردم یک ساله بعد ۶ ماه از کارم اخراج شدم و مجبور شدم برگردم شهرستان ولی صاحب خونه قبول نمیکنه پول منو پس بده میگه باید تا پایان قرارداد وایستی و کرایه هم بدی.چکار کنم باید پولم ۶ ماااه دستش بمونه؟؟ یک هفتس خونه رو تخلیه کردم و بهشم اعلام کردم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: نمی توانید تا قبل از انقضای مدت اجاره قرارداد را بهم بزنید

  135. خصالی می گوید

    سلام وقت بخیر من یه واحد اپارتمان ۷۴ متری رو پارسال به مبلغ ۲۳۰ میلیون رهن کردم الان میخوام قردادمو تمدید کنم صاحبخونه ی بی رحم میگه ۴۰۰ میلیون رهن نسبت به منطقه اضافه هم داره میکیرهبا بنگاهی تماس گرفتم که برام یکم قیمتشو کم کنه از طرفی هم از نظر گرمایش سیستم اپارتمان مشکل داره وهمچنین وشت بام هم مشکل داشت قیرگونی شده هر چقدر تماس گرفتم با صاحبخونه جوابگو نبود من از خودم پرداخت کردم خلاصه بنگاهی به من گفتن ۱میلیون کمسیون به حسابش واریز کنم که رو ۳۸۰ اوکیش کنه بعد دو هفته رفتم پای قرداد قبول نکرده میگه نهه ۳۹۰ خیلی دیگه لطف کنم ۵ میلیونشو بندازم ما ۱۴۴ میلیون به حسابشون واریز کردیم الباقی رو مبلغی به عنوان بدهی برداشتم مبلغی هم به عنوان درست کردن سیستم گرمایش اما قبول نمیکنه میگه کل مبلغ باید پرداخت بشه بعد خودم کسی رو میارم برای تعمیر سرویس گرمایش از طرفی بنگاهی دو هفته حلو تر کمسیون ازم گرفته اما کاری برامون انجام نداده میشه لطفا راهنماییم کنید چکار کنم

  136. مریم اصغری می گوید

    سلام..من یک واحد درآپارتمانی رو خریدم در طبقه پنجم،از شهرداری اومدن میگن که این ساختمان خلافی داره.اما توی قولنامه ها قید نشده که خلافی هر طبقه چقدره،و شهرداری میگه بیشتر این خلافی رو طبقه پنجم باید بده. من از سازنده خریدم و اون اصن بهمون نگفته بود که ساختمون خلافی داره.میشه رانمایی کنید ک من چیکار میتونم بکنم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق وکیل اقدام نمایید و نهایتا باید جریمه پرداخت نمایید

  137. جواد حسنی مقدم می گوید

    من خانه ای در یافت آباد تهران اجاره کردم در تابستان ۱۴۰۱ خانه در زمستان نم و رطوبت داره صاحب خانه پاسخگو نیست املاک هم جواب گو نیست چکار کنم

  138. هادی می گوید

    سلام من یک خونه برای اجاره قولنامه کرده بودم.به عنوان بیعانه ۲۰ میلیون دادم به مشاور املاک.ولی بعدش پشیمون شدمو قبل از اینکه کلید خونه‌رو و قبل از اینکه به خونه برم فسق کردم.ولی پول بیعانه منو هنوز ندادن.از کجا میشه پیگیری کرد؟با تشکر.

  139. مستجابی می گوید

    باسلام بنده خانه ای اجاره کردم به ودیعه۵۰میلیون واجاره ماهانه۳میلیون که کمسیون قانونیش میشه
    ۱میلیون و۶۵۰هزارتومان مشاوراملاکی از ما۲میلیون کمسیون گرفته رفتیم که قولنامه رو بگیریم بهش گفتم ۳۵۰اضافی گرفتین فرمودند برو به هرکسی میگی بگو واینکه روی قولنامه کدرهگیری نداره
    پول اضافی داشتیم که اجاره نشین نبودیم بهشون گفتم این پول چندتا شیر خشک بچمه عین خیالش نشد
    درگیر میشدم میشدم مقصر جوابم ندیم پولم میره چکار کنیم راه چاره چیه

  140. مهدی می گوید

    سلام ما یک آپارتمان خریدیم فروشنده به ما گفت اگه قبل از تاریخ چک تون پول رو واریز کنید سند رو زودتر میزنم به اسم شما الان ما پول رو بهش دادیم ولی اون چکهامونو تحویل ما نداد و میگه که من نمیخام بفروشم چون خیلی ضرر میکنم خونه گرون شده و گوشیش رو هم خاموش کرده الان ما باید چکار کنیم

  141. عبدالمجیداسلامی می گوید

    سلام
    خسته نباشی من یک خونه اجاره کردم ازاملاکی. که صاحب خانه این خونه را به املاکی سپرده بود۳۰۰۰۰۰۰میلیون پول پیش.ماهانه۶۰۰۰۰۰هزارتومان به مدت یکسال۱۳۹۹.یک سال من تو این خونه نشستم.بعد یک سال رفتیم املاکی که زیر قولنامه املاکی یک ماه دیگه با رضایت دوطرفه نوشت که تواین یک ماه با همدیگر یعنی من با صاحب خانه که ایا بشینم تو این خونه یابلندشوم .به هر حال من هفت ماه دیگه نشستم سراجاره گفتیم حالا۲۰%بیشتر اصافه نمیشه تو همین هفت ماه که نشستم یک فقر چک ۴۰۰۰۰۰۰میلیونی بهش دادم که بعدش برگه کرده بود ولی بعدش پول ریختم پاحسابش طی همین هفت ماه که نشستم دوباره دوتا چک یکی بابت تخلیه که پنجاه میلیون بود ودیگری هفت میلیون بابت کل اجاره رفته برگه کرده چکارو هم من از کسی امانت گرفته بودم بعد از تخلیه کلید خونه را ازمون گرفت بهمون گفت یک ساعت دیگه املاکی همون یک ساعت شد رفت تا یک سال وچهار ماه امروز تاریخ۲۰/۱۲/۱۴۰۱زنگش زدیم بهمون گفت دومیلیون دیگه به من بدهید بعدش برید چکارو از املاکی بگیرید حالا رفتیم املاکی .املاکی بهمون گفت زنگ من زده بهم گفته سه میلیون ازشون بگیر بعدش چکارو بهش بده ما قبول نکردیم رفتیم دوباره صاحب خانه زنگ داداشم زده ازش پرسیده چکار کردی گفت هیچی ما قبول نکردیم ب داداش میگه شما دومیلیون میدادید میرفتین املاکی ب من گفت پول بیشتری ازشون بگیر که چیزی گیر منم بیاد دوباره رفتیم املاکی چکارو گرفتیم دومیلیون بهش دادم.کل این اجاره هارو خرابی خونه اش که داشت با خرج خودم درست کردم

  142. فرهاد فیضی زاده می گوید

    سلام از سایت دیوار یه خونه پیدا کردم برای خرید رفتیم که صاحب ملک گفت من هرجای ملک رو معامله نمیکنم فقط املاکی که مورد اعتماد خودم هست معامله میکنم قبول کردم رفتیم بنگاه متراژ خونه ۸۵ متر ثبت کردن بنگاه گفت پایان کار داره داره پروانه ساخت ولی به ما نشان ندادن در مباهی نامه فقط فقط شماره پیوست وتاریخ پایان کار و وارد کردن بنگاه با خبر بود چقدر متراژ خونه پایان کار داره چیزی نگفت تا وقتی که ما کل پول دادیم دراخرسر مدارک که با مادادن متوجه شدیم پایان کار پنجاه ودومترو نیم الان نه بنگاه قبول میکنه نه طرف میگه شما میدونستید گفتم چرا شما نگفتید چقدر پایان کار داره قبول نکردن حالا به کسی که خونه رو خریدم زنگ زدم گفتم درست نیست میگه تو دادگاه اشنا دارم خودم تو دادگاه هستم شکایت کنی بیچاره ات میکنم نه راه پس دارم نه پیش میشه کاری کرد یه راهنمایی کنید

  143. رها می گوید

    سلام عرض می کنم. بنده برای قرارداد رهن و اجاره از بنگاه کد رهگیری خواستم و سه ماه پیش کد رهگیری گرفتم اما الان برای تمدید قرارداد، خواستند که دستنویس کنند با کاربن، اما من گفتم دوباره کد رهگیری می خواهم، گفتند چون مستاجرم و کد رهگیری را من خواستم، باید هزینه دریافت مجدد کد رهگیری را فقط من مستاجر پرداخت کنم. آیا مگر این قرارداد دو طرفه نیست؟ چرا باید من فقط پرداخت کنم. و لطفا بفرمایید حدودا برا منزل ۶۰ متری واقع در منطقه ۱۸ تهران هزینه دریافت کد رهگیری چقدر است؟؟؟

  144. رها می گوید

    سلام عرض می کنم. بنده برای قرارداد رهن و اجاره از بنگاه کد رهگیری خواستم و سه ماه پیش کد رهگیری گرفتم اما الان برای تمدید قرارداد، خواستند که دستنویس کنند با کاربن، اما من گفتم دوباره کد رهگیری می خواهم، گفتند چون مستاجرم و کد رهگیری را من خواستم، باید هزینه دریافت مجدد کد رهگیری را فقط من مستاجر پرداخت کنم. آیا مگر این قرارداد دو طرفه نیست؟ چرا باید من فقط پرداخت کنم. و لطفا بفرمایید حدودا برا منزل ۶۰ متری واقع در منطقه ۱۸ تهران هزینه دریافت کد رهگیری چقدر است؟؟؟

  145. فرجی می گوید

    سلام..ما مستاجر هستیم.متاسفانه به اندازه یک وجب از درب ورودی شکسته..ما حاضر ب تعمییر یا عوض کردن درب ب صورت نو هستیم..مالک هم راضی شده بود..ولی این وسط املاک دخالت کرد و گفت باید حتما ۱۰ میلیون پول بابت خسارت ب مالک بدی..آیا املاک حق دخالت در تایین خسارت را دارد ؟؟
    الان مالک گیر داده هرچی املاک خسارت تایین کنه ؟

    1. زینالی می گوید

      با سلام
      خیر شما درخواست تعیین خسارت ملک مستاجره را بخواهید خود دادگاه برای شما کارشناس می فرستد و تععین خسارت می کند

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند