نحوه استعلام ازدواج قبلی چگونه ممکن است؟

 عقد ازدواج یک نهاد اجتماعی مهم است که از لحاظ شرعی و قانونی و اجتماعی شرایطی را دارا می باشد. ولی با این‌ حال ممکن است زن یا مرد در هنگام ازدواج، اموری را از هم مخفی کنند یا به بیانی دیگر طرف مقابل را فریب دهند تا رضایت وی را برای ازدواج جلب کنند.

مانند این‌ که مرد یا زن ازدواج قبلی خود را پنهان کنند. با این ‌حال این موضوع ضمانت اجرای قانونی را در پی خواهد داشت. در این نوشتار بعد از بررسی ضمانت اجزای مخفی کردن ازدواج قبلی، به این موضوع پرداخته می‌شود که چگونه و از چه طور قانونی می توان از ازدواج قبلی شخص اطلاع حاصل کرد.

تدلیس (فریب)در ازدواج و ضمانت اجرای قانونی آن

 معنای تدلیس در لغت فریب دادن و پنهان کردن است و در اصطلاح حقوقی مجموعه اعمالی می باشد که موجب فریب طرف معامله شود؛ ازجمله پوشاندن عیب یا تظاهر به داشتن صفت خاص.

ماده ۱۱۲۸ قانون مدنی مقرر می‌دارد:

« هرگاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده باشد و بعد از عقد معلوم شود که طرف مذکور فاقد وصف مقصود بوده برای طرف مقابل حق فسخ خواهد بود، خواه وصف مذکور در عقد تصریح شده یا عقد متباینا بر آن واقع شده باشد».

تدلیس (فریب)در ازدواج و ضمانت اجرای قانونی آن

یکی از موارد تدلیس ممکن است مخفی کردن ازدواج قبلی شخص باشد، مانند این‌ که مردی به واسطه داشتن دو شناسنامه، ازدواج دوم را در شناسنامه دوم قید کند و تظاهر به تجرد کند و طرف ازدواج را فریب دهد. البته ضمانت اجرای این امر حق فسخ نکاح می باشد.

علاوه بر این طبق ماده ۶۴۷ قانون مجازات اسلامی:

« چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تمکن مالی، موقعیت اجتماعی شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آن‌ها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال محکوم می‌گردد.
البته اگر دختر در دوران عقد طلاق بگیرد و باکره باشد و با حکم دادگاه شناسنامه را تعویض کند و نام همسر را از آن حذف کند از آنجایی که وی باکره است عنوان فریب در ازدواج محسوب نمی‌شود».

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نحوه استعلام ازدواج قبلی گواهی تجرد

 همان‌طور که در مبحث قبل به آن اشاره شد یکی از مواردی که ممکن است عقد نکاح بر مبنای آن منعقد شود، نداشتن سابقه ازدواج زوج یا زوجه است.

با توجه به این ‌که ازدواج موقت در شناسنامه شخص درج نمی‌شود همچنین گاهی ممکن است شخص به وسیله جعل یا با اعمال متقلبانه و همچنین با توجه به امکان حذف ازدواج قبلی و طلاق از شناسنامه در دوران عقد و قبل از دخول، ازدواج قبلی خود را از طرف مقابل پنهان کند. البته برای احراز ازدواج یا عدم ازدواج قبلی شخص، می‌توان درخواست گواهی تجرد نمود.

در این گواهی قید می‌گردد که شخص مذکور قبلاً ازدواج نکرده است یا اگر ازدواج کرده است به دلیل طلاق یا فسخ نکاح یا بذل مدت یا انقضای مدت در ازدواج موقت جدا شده است.

توجه به این نکته لازم است که فقط دارنده شناسنامه می تواند درخواست گواهی تجرد کند و مرجع درخواست این گواهی اداره ثبت احوال است.

با این حال می‌توان به‌ صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور نسبت به ثبت درخواست گواهی تجرد اقدام کرد و پس از ثبت آن و با ابلاغ زمان تحویل گواهی توسط سازمان مربوطه، دارنده شناسنامه می‌تواند با ارائه شناسنامه گواهی تجرد را دریافت نماید. البته وکیل شخص هم می‌تواند با ارائه وکالت‌ نامه رسمی و شناسنامه شخص برای دریافت گواهی مذکور اقدام کند.

نحوه استعلام ازدواج قبلی گواهی تجرد

نتیجه‌گیری مبحث استعلام ازدواج قبلی

یکی از موارد پنهان‌کاری و فریب در ازدواج منعقده، مخفی کردن ازدواج قبلی است. که این امر هم به دلیل امکان حذف طلاق با حکم دادگاه در شناسنامه در دوران عقد و قبل از دخول (در صورتی که زوجه باکره باشد) ممکن است هم به دلیل عدم درج ازدواج موقت در شناسنامه یا به دلیل دلایل دیگر.

برای بستن راه فریب و مخفی کردن سابقه ازدواج امکان استعلام ازدواج قبلی در اداره ثبت احوال وجود دارد. شایان ذکر است که گواهی مذکور فقط به دارنده شناسنامه و با ارائه شناسنامه تحویل داده می شود.

همچنین وکیل رسمی شخص با ارائه کارنامه رسمی شناسنامه شخص می تواند گواهی تجرد را دریافت کند. درحال حاضر از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور می توان درخواست گواهی تجرد را ثبت نمود و بعداً برای دریافت گواهی به صورت حضوری اقدام نمود.

سوالات مبحث نحوه استعلام ازدواج قبلی

خیر امکان صدور گواهی تجرد و استعلام ازدواج قبلی فقط برای دارنده شناسنامه ممکن است‌.برای احراز این امر می‌توان به صورت شرط ازدواج، از طرف مقابل گواهی تجرد را درخواست کرد.

ازدواج موقتی که در محضر ثبت شده باشد هرچند که در شناسنامه درج نمی‌شود قابل استعلام است.

مخفی کردن ازدواج سابق تدلیس در نکاح محسوب می‌شود و طرف مقابل می‌تواند نکاح را فسخ کند. همین طور قانون مجازات اسلامی شخص فریب‌دهنده را به حبس تعزیری ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای
86 نظرات
  1. محمد علی احسانزاده فرد می گوید

    چگونه میتوان متوجه ازدواج بدون حضور یکی از طرفین شد. لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. فرزین می گوید

    سلام وقت شما بخیر..
    من عقد کردم و دوران نامزدی جداشدم و دختر هم باکره بود و حکم دادگاه حذف اسم همسر بود و الان میخام ازدواج کنم آیا نیازی هست که بگم قبلا عقد کردم ؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام خیر نیاز نیست

  3. مریم می گوید

    سلام شماره ثبت ازدواج در صفحه مشخصات همسر در شناسنامه من و همسرم با هم متفاوت است البته بقیه مشخصات کاملا درست درج شده و این خطا از طرف خود ثبت احوال صورت گرفته آیا این موضوع دارای اهمیت است یا خیر؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید تقاضای اصلاح نمایید

  4. احمد می گوید

    سلام من میخوام درمورد پیدا نشود ازدواج خودم بگم میشه بگین که اطلاعات خودم که عقد کردم رو پیدا کنم دفتر اسناد ثبت عقد ازدواج وثبت احوال هم رفتم اطلاعاتی نبود

  5. محمد می گوید

    من ازدواج کردم بعد از جنده سال جدا شدم زمان بچه دار شدن گفت که من حلقوی هستم خواستم بدانم ازدواج قبلی داشته یا خیر

  6. مردکامل می گوید

    با دلایل منطقی بگو ،بعدا درد سر نشود.

  7. مریم می گوید

    سلام میخام بدونم این آقای که منو دوست داره قبلا ازدواج کرده یا نه چه جوری باید بفهمم

  8. بهزادپناهی می گوید

    از اکانت اینستاگرامش مشترک کن زود کنترل کن ندونه

  9. محمد می گوید

    سلام محمد هستم همسر اینجانب قبل از ازدواج با من شناسنامه المثنی گرفته بطوری که حتی شماره شناسنامه و شماره ملی ان تغییر کرده از کجا بدانم که وی قبلا سابقه ازدواج داشته یا خیر

  10. هادی می گوید

    سلام . من دهساله ازدواج کردم . در مورد ازدواج همسرم در گذشته شک دارم . چه طور میتونم مطمین بشم

  11. احمد می گوید

    سلام من مشکله در ثبت ازدواج دارم میخواستم اگه میشه راهنمایی کنید چگونه میتوان مشکل شناسنامه ازدواج خود را حل کنم و شناسنامه خود نام همسر رو که عقد کردم وارد نشوده راحلکنم در اداره ثبت احوال کشور منطقه خود برای اطلاعت رفتم اطلاعات وجود ندارد چه باید کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر همسرتون غیدر مدخوله باشد قابل حذف میباشد

  12. احمد رضا گودرزی می گوید

    سلام من چند وقت با یک خانمی آشنا شدم ایشون قبلان ازدواج کرده و من الا ن شک کردم که هنوز جدا نشدنوخیلی دارم ازین میشم می‌خوام بدونم از چه راهی میتونم پیگیری کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگه خانم تقلب کرده باشن مجازات میشن

  13. پریسا می گوید

    از کوجا بفهمم شوهرم زن صیغه ای داره یا خیر ؟
    بدونه این که خودش بفهمه ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نمیتوانید استعلام نمایید

  14. وحیدعنایت می گوید

    سلام من ۵ سال هست ازدواج کردم خانمم قبل از اینکه با من ازدواج کنه شناسنامه ش المثنی بوده و قبل از که با من ازدواج کنه باشخص دیگری نامزد بودا میخواستم بدونم قبلا ایشان سابقه ازدواج را داشته که یا به دروغ گو گفته باشه میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم چطوری باید مطمن بشم سابقه شناسنامه ش استعلام بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از ثبت احوال گواهی تجرد بگیرید.

  15. وحیدعنایت می گوید

    من ۵ سال هست ازدواج کردم خانمم قبل از ازدواج بامن شناساش المثنی بوده میخواستم بدونم چطوری باید بفهم ایشان قبلا سابقه ازدواج داشته یا نه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نام زوج از شناسنامه ی زوجه به هیچ عنوان حذف نخواهد شد مگر اینکه زوجه باکره باشند که در این صورت با ارائه ی گواهی سلامت بکارت میتواند نام همسر قبل را از شناسنامه حذف نماید.لذا فقط با ارائه ی حکم دادگاه میتوانید از ثبت احوال آن را استعلام نمائید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      خیر امکان صدور گواهی تجرد و استعلام ازدواج قبلی فقط برای دارنده شناسنامه ممکن است‌. جهت کسب راهنمایی های بیشتر از وکلای متخصص ما در این زمینه کمک بگیرید. موفق باشید.

  16. مهسا می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید آیا زن قانونی و شرعی طرف میتونه درخواست گواهی تجرد کنه بدون حضور همسر آیا بهش میدن این برگه رو یانه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  17. مریم می گوید

    سلام برادر من طلاق گرفته ولی گفتن باید سه ماه بعد طلاقش در شناسنامه ثبت بشه ایا راهی داره که زودتر ثبت کنه تو شناسنامه یا نه ؟

  18. مهران می گوید

    وضعیت تاهل و تعداد فرزندان آقایی رو میخوام استعلام کنم بدون اینکه ایشون بفهمه راهی بجز گواهی تجرد هست؟

  19. خانم معصومه می گوید

    سلام می‌خوام بپرسم من پسرم بدون اطلاع من ازدواج کرده چگونه میتوانم به عقد نامه و اطلاعات آن دسترسی پیدا کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نمیتوانید

  20. حسین امینی تبار می گوید

    میخوام استعلام ازدواجهای قبلی زن ثابقم بگیرم
    لطفا راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به ثبت احوال مراجعه نمایید

  21. یلدا می گوید

    سلام شوهرم با یک خانم رابطه نامشروع دارند میتوانم ازشون شکایت کنم ؟فیلم و عکس و پیامک هم ازشون دارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام فیلم وعکس ادله نیست ولی بسته به نظر دادگاه قبول کردنش

  22. شک برانگیز می گوید

    سلام من با همسرم چند سال هست عقدیم و یبار یچیزی از زبونش در رفت درمورد گذشتش و من بهش شک کردم اوایل عقدمون رو ثبت نکرده بودیم و گفتش ک شناسنامشون گم شده حتی خواهرم میگفت تا شناسنامشو ندیدی بله رو نگو ولی چون قسم خورد گمش کرده منم قبول کردم ادم قابل اعتمادیه همه قبولش دارن
    ۱ سال بعد عقد المثنی گرفت و عقدمونو ثبت کردیم الان ممکنه اسم شخصی تو شناسنامش باشه و بخاطر همین المثنی گرفته باشه؟
    اگه المثنی شناسنامه همسرم رو ببرم ثبت احوال میتونند بهم اطلاعات بدن که اسم شخصی ثبت بوده یا ن؟
    ما بهم دیگه اعتماد داریم نمیخوام ی شک زندگیمونو خراب کنه بخاطر همین نباید شوهرم بفهمه که دارم چکش میکنم
    ممنون میشم جواب بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید تقاضا نمایید از ثبت احوال تقاضای گواهی تجرد نمایید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از ثبت احوال گواهی تجرد بگیرید.

  23. رضا می گوید

    سلام من قبل سال۹۶عقد کردم ودر شرف گرفتن وام ازدواج بودم که نشد ودوماه بعدش طلاق گرفتم ودختره باکره است واسممون از شناسنامه حذفش کردم ایا ثبت سیستمی شده یانه حالا تو سال۱۴۰۰ نامزدی کردم میتونم وام ازدواج بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :بله مشکلی ایجاد نمیکند.

  24. آرمان می گوید

    من با همسرم مشکل داریم و چند بار دادگاه رفتیم چیه بازهم در چندسال پیش حکم طلاق صادر شد دوباره پارسال اقدام کردم ودادخواست طلاق دادم ومدتی است با خانومی که از وضعیت من مطلع هست قراره ازدواج کنم.ایشون نمیخاد خانواده اش تازمانی ثبت قانونی عقد از این موضوع ازدواج قبلی من مطلع بشن.آیا میشه باتوجه به اینکه هنوز نام همسرم در شناسنامه ثبت هست ازدواج دوم رو ثبت کرد ومانعی نداره،لطفا جواب بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خیر

  25. محسن می گوید

    از خانمم جدا شدم احساس میکنم ازدواج کرده اما بخاطر اینکه حضانت بچه ها رو از دست نده علنی نمیکنه ایا میشه استعلام گرفت و این مخفی کاریش جرم حساب میشه یا نه؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خیر جرم نیست

  26. مهرانگیز می گوید

    سلام من پونزده روز عقد بودم و به دلایل مشکلات پسر ازش جدا شدم و با معاینات پزشکی قانونی و از طرف دادگاه با گواهی سلامت بکارت شناسنامم سفید شد الان خواستگار دارم بنظرتون اگر موضوع نامزدی قبلیم رو نگم مشکلی ایجاد میشه برا آینده؟بنظرتون بهتره بگم یا نه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خیر ایرادومشکلی ایجاد نمیکند.

  27. معصومه می گوید

    سلام من با آقایی آشنا شدم می خوام اطلاع پیدا کنم که مجرده یا متاهل چطور میتونم اقدام کنم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید از طرف بخواهید از ثبت احوال گواهی تجرد اخذ نماید.

  28. جاوید می گوید

    سلام. منو زنم ۷ سال پیش با هم طلاق گرفتیم.بچمون دختره حضانت بچه دست مادرش هست.الان ۱۱ سالشه.الان برای دخترم نفقه میدم.دادگاه گفته تا ازدواج بچه ات باید نفقه بدی.من از کجا بدونم دخترم ازدواج کرده یا نه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از اداره ثبت احوال در خواست تجرد بگیرید.

  29. ساناز می گوید

    سلام ببخشید من چند ساله ازدواج کردم وشناسنامه همسرم المثنی هستش موردی پیش اومده بهشون شک کردم میتونم با شناسنامه به ثبت احوال مراجعه کنم واز سابقه ازدواج قبلی ایشون مطلع بشم؟بدون اینکه خودشون مطلع بشن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از ثبت احوال گواهی تجرد دریافت نمایید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      شما درصورتی می توانید از سابقه ازدواج همسرتان مطلع بشوید که دارای وکالتنامه رسمی ای که در آن به صراحت اخذ گواهی تجرد قید گردیده باشید. موفق باشید.

  30. مریم می گوید

    سلام تو شناسنامه همسرم در محل طلاق وفات ی شماره ۱۳رقمی در محل ثبت هست این ینی چی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: ثبت شماره وفات می باشد.

  31. حامد می گوید

    آیاسامانه ای موجود هست که با زدن کد ملی آدم بفهمه شخص ازدواج کرده یا نه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می تونید از ثبت احوال گواهی تجرد بگیرید.

  32. سامان سیاه سرایی کجوری می گوید

    ثبت استعلام به سابقه ازدواج با کد ملی ۲۲۱۹۸۳۶۵۴۱

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه پرداخت فیش استعلام از طریق ثبت احوال اقدام نمایید.

  33. مجید مرادبیگ می گوید

    سلام.من ازدواج مجدد کردم ودر شناسنامه ام ثبت نشده و فقط در شناسنامه همسر دوم و سامانه ثبت شده.آیا همسر اولم می‌تونه پیگیری کنه و متوجه ازدواج مجدد بنده بشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: عدم ثبت نکاح دائم جرم بوده و شما مجازات می شوید.

  34. باران می گوید

    سلام لطفا جواب بدین خواهش میکنم. من قصد دارم با اقایی که قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفته ازدواج کنم. اما نمیخوام خونواده ی من متوجه بشن چون اجازه ازدواجو نمیدن. تو این فکریم شناسنامه ی جعلی برای ایشون بگیریم.توی دفتر ثبت ازدواج ایا متوجه میشن؟ و یا استعلامی گرفته میشه؟ من یازده ساله بخاطر ایشون ازدواج نکردم و نمیتونم به کسی دیگه فکر کنم و تمام این یازده سال فقط بخاطر ازدواج قبلی ایشون بوده ک عقب افتاده زندگیمون . الان از سرناچاری میخوایم شناسنامه جعلی بگیریم. لطفا کمکم کنین. هردومون داریم از بین میریم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: این اقدام شما دو عنوان مجرمانه جعل و استفاده از سند مجعول می باشد و بدون اذن پدرتان نمی توانید اقدام به ازدواج نمایید.

  35. نرگس می گوید

    سلام.
    مردی که به گفته ی خودش به دلیل برقراری روابط نامشروع و بارداری ” دختر”، مجبور به صیغه شده…
    چطوریه که اسم زن در شناسنامه ش ثبت نیست اما اسم بچه ثبت شده؟
    اگر این آقا از ثبت احوال درخواست گواهی تجرد کنن، توی گواهی چی درج میشه؟ مجرد یا متاهل؟
    من با آقایی به قصد ازدواج چندسال هست که دوستم و خانواده ها کامل درجریان بودن و خانواده من این آقا رو داماد خودشون می‌دونستن. اما ده روزه متوجه شدم این آقا فرزند سه ساله دارن. و حتی خانواده شون هم سالها این موضوع رو ازم پنهان کردن. آقا خیلی ابراز علاقه میکنه و اعتقادی به ارائه گواهی تجرد به خانواده من نداره… میخوام بدونم ممکنه علیرغم داشتن فرزند و به دلیل عدم ثبت اسم زن صیغه ایش، باز هم گواهی تجرد بتونه بگیره!
    ممنونم. التماس دعا

  36. فاطمه احمدی می گوید

    سلام من ازدواج کردم میخواستم بدونم اگه کسی به جز شوهرم کد ملی منو داشته باشع میتونه بفهمه من شوهر دارم یا ن چه راهی هس که بفهمه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر

  37. نرگس می گوید

    سلام. ممنون میشم جواب سوالم رو بدید
    مردی که به گفته ی خودش به دلیل برقراری روابط نامشروع و بارداری ” دختر”، مجبور به صیغه شده…
    چطوریه که اسم زن در شناسنامه ش ثبت نیست اما اسم بچه ثبت شده؟
    اگر این آقا از ثبت احوال درخواست گواهی تجرد کنن، توی گواهی چی درج میشه؟ مجرد یا متاهل؟
    من با آقایی به قصد ازدواج چندسال هست که دوستم و خانواده ها کامل درجریان بودن و خانواده من این آقا رو داماد خودشون می‌دونستن. اما ده روزه متوجه شدم این آقا فرزند سه ساله دارن. و حتی خانواده شون هم سالها این موضوع رو ازم پنهان کردن. آقا خیلی ابراز علاقه میکنه و اعتقادی به ارائه گواهی تجرد به خانواده من نداره… میخوام بدونم ممکنه علیرغم داشتن فرزند و به دلیل عدم ثبت اسم زن صیغه ایش، ایا باز هم گواهی تجرد میتونه بگیره؟
    ممنونم. التماس دعا

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید ثبت نکاح نمایند وگرنه مجازات می شوند و شما می توانید به ثبت احوال مراجعه کرده در خواست گواهی تجرد نمایید.

  38. ناشناس می گوید

    سلام ببخشید من میخواستم با خانمی عقد کنم اما در موقعی که اون تعیین کرده بود بنا به دلایلی نرفتم، بعدش خواستم برم اما اون خانم حالا میگه عقد کرده، من ی شهر دیگه هستم و اون خانم ی شهر دیگه و دسترسی ندارم، چجوری بدونم واقعا عقد کرده یا نه، و دیگه اینکه اگه بخوای از ثبت احوال سوال کنی آیا فقط ثبت احوال محل اقامت اون خانم میتونه بگه یا اینکه من از ثبت احوال شهر خودم هم بپرسم آیا میتونن بگن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: ثبت احوال ادرسی نمی دهد و می توانید گواهی تجرد بگیرید .

  39. بهنام می گوید

    سلام من ی ۷ ماهی هست ازدواج کردم خانواده ی عروس بهم گفتن دخترش سالم و باکره هستش یکی از دشمن هاش بهم زنگ زده گفته زنت ۳ بار طلاق گرفته درحالی که شناسنامه اش و عکسش قدیمی و به سن ۱۸ سالگیش میخوره آیا ممکنه شناسنامه اش رو دستکاری کرده باشن
    یا اینکه ممکنه اقدام به دوخت و باکره کردن مجدد کرده باشن ؟؟؟ این موضوع کلا رو فکر و روان من تاثیر منفی گذاشته که سر من کلاه رفته باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از پزشکی قانونی کمک بگیرید و از اداره ثبت احوال گواهی تجرد بگیرید.

  40. پارسا می گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید ایا امکان این هست ک طرف عقد کنه بعد تو شناسنامش ثبت نشه؟
    یا اینک جای ثبت همسر خالی باشه ولی سمت طلاق پر؟
    ممنون میشم جواب بدین خیلی مهمه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: عدم ثبت نکاح جرم بوده و قابل مجازات می باشد و اگر شکایتی شود مجازات خواهد شد.

  41. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر. من قراره تا یک ماه دیگه عقد کنم و اینکه یک عکسی از طرف خانمی برای بنده فرستاده شد،مشخصات نامزدم در قسمت نام همسر درج شده بود ولی صفحه ی اول شناسنامه ی اون طرف روندیدم شماره ثبت و مشخصات محضر هم قید شده بود. آیا من به اون محضر مراجعه کنم میتونم ازشون استعلام بگیرم که آیا این قضیه صحت داره یا نه. یا اینکه از چه طریقی میتونم پیگیری کنم که نامزدم فعلا در جریان قرار نگیره. ممنون میشم راهنمایی کنید. سپاسگذارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از ثبت احوال گواهی تجرد بگیرید و اگر صیغه باشد به دفتر خانه تنظیم کننده صیغه نامه مراجعت کرده تا مطلع شوید.

  42. سارا می گوید

    سلام خسته نباشید من طول یک سال دو ازدواج ناموفق داشتم ازدواج اولم نامزدی طلاق گرفتم و با نامه پزشک قانونی و حکم دادگاه شناسنامم سفید شد بعد یک ماه بخاطر ابرویه خانوادگی پدرم منو شوهر داد که من کلا از ایران رفتم بعد چند سال به کمک وکیلم طلاق گرفتم الان من میخوام ازدواج کنم به خواست خودم تو ترکیه و من این ازدواجمون که الان تو شناسنامم هست گفتم ولی نامزدیمون نگفتم الان اداره ثبت احوال میگه دوتاشو تو گواهی تجرد مینویسن خواهش میکنم کمکم کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر شما باکره باشید شناسنامه شما سفید خواهد بود و هرکسی از شما خواستگاری نماید به عنوان یک دوشیزه هستید و بخاطر باکره بودن گواهی تجرد را اداره ثبت احوال صادر می کند بای راهنمایی بهتر از وکلای سامانه وکیل تاپ که انلاین و متخصص خانواده هستند کمک بگیرید.

  43. انسیه می گوید

    سلام من ١٠ سال قبل عقد کردم و در دوران عقد جدا شدم و به دلیل بکارت شناسنامم پاک شد الان بعد از ده سال می‌خوام دوباره ازدواج کنم لازمه بگم؟و اگر نگم این امکان هست در زمان ثبت در دفترخانه سابقه من مشخص بشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید میترسم زمانیکه می‌خوام تو دفترخونه عقد کنم مشخص بشه

  44. لیلا می گوید

    سلام من چند سال پیش جدا شدم الان میخام دوباره ازدواج کنم همسرم در جریان هست ولی خانوادش نمیخاییم بدونن.ایا امکان حذف طلاقم از ثبت احوال هست؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی توان چنین اقدامی انجام داد باید با رضایت کسی که می خواهید ازدواج نمایید باشد.

  45. زهرا می گوید

    سلام من دوبار ازدواج کردم یکیش تو شناسنامم هست و دومی صیغه ۹۹ساله بود که تو شناسنامم قید نشده الان میخوام ازدواج کنم ایا تو محضر استعلام میشه و همسرم اطلاع پیدا میکنه یا نه من نمیخوام درمورد صیغه ۹۹ساله بدونه

    1. زینالی می گوید

      سلام: صیغه مشخص نمی شود چون ثبت رسمی نمیشود و قابل استعلام نیست.

  46. فهیمه محمدرفیع می گوید

    سلام من دوبار ازدواج کردم تا تاریخ دقیق ازدواج دوم ندارم میشه به من اعلام کنید به نام فهیمه محمد رفیع فرزند قاسم کدملی ۳۱۲۴۸۶۱۰۰۰

  47. محمدرفیع می گوید

    سلام من دوبار ازدواج کردم تا تاریخ دقیق ازدواج دوم ندارم میشه به من اعلام کنید به نام فهیمه محمد رفیع فرزند قاسم کدملی ۳۱۲۴۸۶۱۰۰۰

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق سایت اداره ثبت احوال از قسمت گواهی تجرد اقدام به استعلام از سابقه ازدواج را مشاهده نمایید.

  48. رویا می گوید

    سلام وقت بخیر.من چندین مورد ازدواج موقت داشتم که در حد چت مجازی و تماس وارسال عکس از بدن بوده وفقط یک مورد رو حضوری رفتم بوسه ازلب وبغل کردن انجام دادم اومدم.یعنی ازدواج هام رابطه خاص توش نبوده،بهم گفتن شرعا اگه آقا شرایط ازدواجش عدم سابقه ازدواج باشه،من بهش نگم عقد درست هست اما فریب در ازدواج محسوب میشه چون من عقد کردم اما اون فکر میکنه تاحالاعقدنکردم واگه بعدازازدواج بغهمه میتونه طلاقم بده.میخواستم ببینم ایا همینطور هست
    .من نه میتونم ابروی خودم پیش خانواده وبقیه ببرم لو بدم نه دلم میخوادگناه وظلم کنم کسی فریب بدم چون مذهبی هستم.ایا راه حل شرعی وقانونی برای من هست؟متشکرم

  49. Me می گوید

    سلام من نامزدم از کشور دیگس قبلا در ایران با گذر نامه صیغه ۹۹ ساله بوده بعد از کجا بفهمم جدا شده یا ن

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند