جرم ضرب و جرح عمدی با چاقو (چاقوکشی) چه حکمی دارد؟

ضرب و جرح عمدی با چاقو، به معنای ارتکاب جرمی است که در آن فردی با استفاده از چاقو به صورت عمدی، شخص دیگری را ضربه زده و آسیب جسمانی یا مرگ وارد می‌کند. این حملات می‌توانند در نتیجه‌ی نزاع‌ های شخصی، خشونت‌ های خانگی، مشاجرات گروهی و تعارضات دیگر رخ دهند.

ضرب و جرح عمدی با چاقو در بسیاری از جوامع و حقوق، به عنوان یک جرم خطیر شناخته می‌شود و مجازات‌های سنگینی برای ارتکاب این جرم تعیین می‌شود.

طبق ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، هر کس به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر، تظاهر یا قدرت‌نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص، اخاذی یا تهدید قرار دهد و یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد، به حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

موضوع این ماده جرم علیه امنیت و آسایش عمومی است و جرمی مطلق است. منظور از محارب یعنی کسی که با اقدامات خود، نوعی نا امنی و وحشت در جامعه ایجاد کند. برای مثال اقدامات عبدوالمالک ریگی در به شهادت رساندن بسیاری از هموطنان را می توان نمونه ای از محاربه نام برد.

جرم ضرب و جرح عمدی با چاقو (چاقوکشی) چه حکمی دارد؟

جرم ضرب و جرح عمدی مستلزم قصاص عضو چه ارکانی دارد؟

طبق ماده ۶۱۴ قانون مجازات: هر کس عمدا به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان، شکستن، از کار افتادن عضوی از اعضای بدن که منتهی به مرض دائمی یا فقدان و یا نقص یکی از حواس، منافع و یا زوال عقل مجنی‌ علیه گردد، در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد، چنانچه اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد، به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.

در صورت درخواست مجنی‌ علیه، مرتکب به پرداخت دیه نیز محکوم می‌شود. در صورتی که جرح وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و آلت جرح، اسلحه، چاقو و امثال آن باشد، مرتکب به سه ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد. باید ایراد ضرب و جرح به نتایج یاد شده منتج گردد وگرنه مجازات تعزیری ندارد.

طبق قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری حبس این ماده به استثنای تبصره آن به حبس درجه شش یعنی شش ماه تا دو سال  تغییر پیدا کرده است.

رفتار مجرمانه :

  1.  شخص آسیب دیده باید انسان زنده باشد: انسان زنده به کسی اطلاق می‌شود که مراحل رشد و دوران جنینی خود را پشت سر گذاشته و با تولد، حیات خویش را ثبت نموده است. هرگونه تجاوز و تعرض به تمامیت جسمی فردی که در قید حیات نیست، از شمول این حکم خارج و تحت عنوان جنایت بر میت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  2.  وسایل ارتکاب جرم: وسایل ارتکاب جرم شامل هر نوع وسیله‌ای از قبیل مشت زدن، آچار، چکش، کلنگ، اجسام برنده، وسایل آتشین مانند سلاح گرم، سرد و سایر موارد منفجره و آتش‌ زا می‌باشد.

قصد مجرمانه:

قصد، فعل و انفعالات ذهنی مرتکب اصولا نقش مهمی در وقوع این جرائم دارد. چرا که بسیاری از این قبیل جرائم به قصد انتقام، کینه و… می باشد.

جرم ضرب و جرح عمدی با چاقو (چاقوکشی) چه حکمی دارد؟

ضرب و جرح عمدی با چاقو

طبق ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، هر کس به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر به قدرت‌ نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص، اخاذی یا تهدید قرار دهد و یا اینکه با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

تبصره ۱: حمل قمه، شمشير، قداره و پنجه بوكس در صورتي كه صرفا به منظور درگيري فيزيكي و ضرب و جرح انجام شود، جرم محسوب و مرتكب به حداقل مجازات مقرر در اين ماده محكوم مي گردد. واردات، توليد و عرضه سلاح های مذكور ممنوع است و مرتكب به جزای نقدی درجه شش محكوم شده و حسب مورد اين سلاح ها به نفع دولت ضبط يا معدوم مي شود.

تبصره ۲ : توليد، عرضه يا حمل ادوات موضوع تبصره (۱) در موارد ورزشی، نمايشی، آموزشی و نياز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی يا دفاع شخصی، پس از دريافت مجوز بلامانع است.

سلاح در یک تقسیم بندی کلی به سلاح سرد و گرم تقسیم می شود. سلاح سرد، خود به سلاح سرد جنگی و سلاح سرد غیرجنگی تقسیم می شود. حمل و نگهداری سلاح سرد جنگی مانند انواع سرنیزه های قابل نصب روی تفنگ، انواع کاردهای سنگری متداول در نیروهای مسلح و یا مشابه آن ها مانند شمشیر، هر چند که هیچ استفاده ای از آن نشود؛ به موجب مواد یک و دو قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و قاچاقچیان مسلح مصوب ۲۶/۱۱/۱۳۵۰ و بنا به فهرست انواع اسلحه سرد جنگی و شکاری موضوع تبصره ۲ ماده یک قانون تشدید مجازات، قاچاق اسلحه و مهمات محسوب می شود.

نگهداری و حمل سلاح سرد غیر جنگی مانند کارد آشپزخانه و انواع چاقو های ساده جرم تلقی نمی شود و مجازاتی برای آن در نظر گرفته نمی شود، مگر این که شخص نگه دارنده یا حمل کننده سلاح، از آن استفاده مجرمانه کند.

طبق ماده ۶۱۸ همان قانون، هر کس با هیاهو و جنجال، حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی‌ گردد و یا مردم را از کسب و کار باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. جرم فوق جرمی مقید است.باید هیاهو و جنجال موجب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی‌ گردد.

جرم ضرب و جرح عمدی با چاقو (چاقوکشی) چه حکمی دارد؟

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

چگونه برای ضرب و جرح با چاقو شکایت کنیم؟

برای اثبات هر نوع جرمی نیازمند دلایل کافی هستیم اما در برخی جرائم، اوضاع و احوال شخص شاکی می تواند دلیلی برای اثبات ادعای شاکی باشد. به عنوان مثال در جرم تجاوز یا ضرب و جرح عمدی ، وضعیت ظاهری وی بیان گر جرم تحقق یافته است مشروط بر اینکه شخص اقدامات لازم و ضروری را انجام دهد مثلا حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت به پزشکی قانونی مراجعه کند تا آثار به جای مانده از بین نرود.

همچنین از استحمام نیز باید خودداری شود. اشخاص می توانند با داشتن مدارک، شاهد و هر دلیل دیگری اقدام به طرح شکایت نمایند. برای این کار می بایست با مراجعه به دادسرا یا پلیس اقدام به طرح شکایت و یا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت خود را ثبت نمایند.

نمونه شکوائیه ایراد ضرب و جرح عمدی

احتراما به استحضار می رساند:

آقای/خانم … در تاریخ … در محل … (مکان وقوع جرم) به بنده حمله ور شده و اینجانب را با … (وسیله ضرب و جرح) مورد ضرب و جرح قرار دادند که از ناحیه … دچار جراحات و آسیب شدیدی شده ام که به بیمارستان منتقل شده و به مدت … بستری بودم. همچنین با معرفی اینجانب به پزشکی قانونی در گزارشی به … در تاریخ … شماره … وضعیت بنده را شرح دادند.

در حال حاضر نیز به دلیل شدت جراحات بهبودی کامل پیدا نکرده ام. لذا با استناد به دلایل اینجانب از جمله شهادت شهود، استشهادیه و نامه پزشکی قانونی و همچنین به استناد ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی تعزیرات رسیدگی و مجازات متهم را استدعا دارم. در ابتدا نیز با توجه به خسارات وارده به بنده به مبلغ … ریال صدور قرار تامین خواسته و اجرای فوری آن را تقاضا دارم.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع اعتراض به تشخیص اراضی ملی از مستثنیات


هزینه شکایت ضرب با چاقو چقدر است؟

مطابق بندهای ۴ و ۱۷ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن، در موارد معین شاکی باید از بابت شکایت خود و تصدیق اوراق پیوستی شکوائیه، هزینه پرداخت نماید که به صورت الحاق تمبر «۵۰.۰۰۰ ريال» و «۵۰۰۰ ريال» می‌باشد که با مراجعه به واحد تمبر دادسرای صالحه، این هزینه را پرداخت می‌کند.

در جرح با چاقو شاکی و مشتکی عنه (متهم) چه کسانی هستند؟

ماده ۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری در تعریف شاکی اشعار می‌دارد:

«بزه‌ دیده شخصی است که از وقوع جرم متحمل ضرر و زیان می‌گردد و چنانچه تعقیب مرتکب را درخواست کند»، «شاکی» و هرگاه جبران ضرر و زیان وارده را مطالبه کند، «مدعی خصوصی» نامیده می‌شود؛ در مقابل به کسی که عنوان مجرمانه به او نسبت داده شده است تا زمانی که قرار مجرمیت علیه وی صادر نگردیده «متهم» می‌گویند و پس از صدور قرار مجرمیت «مجرم» خواهد بود که پس از صدور حکم محکومیت از وی به عنوان «محکوم علیه» یاد می‌شود.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

تقاضا، اسناد و مدارک لازم برای شکایت در باب جرح با چاقو

شاکی باید تعقیب، رسیدگی و جلب به دادرسی متهم یا مشتکی عنه را، به دلیل ارتکاب جرم از مرجع قضائی تقاضا نماید و ادله و مدارک خود را پیوست شکوائیه کند. مهم ترین آنها عبارتند از:

  1.  دلایل و مدارک دال بر وقوع درگیری و ضرب و جرح
  2.  مدارک اورژانس، بیمارستان و نظریه پزشکی قانونی
  3.  اسامی شهود و مطلعین به همراه مشخصات کامل و نشانی آن‌ها و…

جرم ضرب و جرح عمدی با چاقو (چاقوکشی) چه حکمی دارد؟

تقدیم دادخواست برای جبران خسارات ناشی از ضرب و جرح

شاکی طبق ماده ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری جدید می‌تواند جبران تمامی ضرر و زیان مادی و معنوی و منافع ممکن‌ الحصول ناشی از جرم را به دو طریق ذیل درخواست نماید.

با تقدیم دادخواست به دادگاه کیفری:

هرچند رسیدگی به ضرر و زیان و خسارات از ویژگی‌های ذاتی محاکم کیفری نیست؛ لیکن مقنن به جهت وصول هرچه سریع‌ تر خسارات و ضرر و زیان وارده به شاکی و همچنین آگاهی محکمه کیفری نسبت به موضوع اجازه داده پس از آنکه متهم تحت تعقیب قرار گرفت شاکی تا قبل از ختم دادرسی، دادخواست ضرر و زیان خود را با رعایت تشریفات قانون آیین دادرسی مدنی تسلیم دادگاه نماید.

به تکلیف ماده ۱۷ ق.آ.د.ک دادگاه کیفری مکلف است: «ضمن صدور رای کیفری، در خصوص ضرر و زیان مدعی خصوصی نیز طبق ادله و مدارک موجود رأی مقتضی صادر کند، مگر آنکه رسیدگی به ضرر و زیان مستلزم تحقیقات بیشتر باشد که در این صورت، دادگاه رأی کیفری را صادر و پس از آن به دعوای ضرر و زیان رسیدگی می‌نماید.»

با تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی:

مطابق مقررات آیین دادرسی مدنی و قانون مدنی مطالبه خسارت و ضرر و زیان از سبب یا مقصر یا مرتکب جرم از طریق محاکم حقوقی همیشه به عنوان یک راهکار اصلی موجود بوده و هست اما طبق ماده ۱۶ قانون آیین دادرسی کیفری، هرگاه دعوای ضرر و زیان ابتدا در دادگاه حقوقی اقامه شود، دعوای مذکور قابل طرح در دادگاه کیفری نیست؛ مگر آنکه مدعی خصوصی پس از اقامه دعوی در دادگاه حقوقی، متوجه شود که موضوع واجد جنبه کیفری نیز بوده است که در این صورت می‌تواند با استرداد دعوی، به دادگاه کیفری مراجعه کند.

چنانچه دعوای ضرر و زیان ابتدا در دادگاه کیفری مطرح و صدور حکم کیفری به جهتی از جهات قانونی با تاخیر مواجه شود، مدعی خصوصی می‌تواند با استرداد دعوی، برای مطالبه ضرر و زیان به دادگاه حقوقی مراجعه کند. چنانچه مدعی خصوصی قبلا هزینه دادرسی را بپردازد، نیازی به پرداخت مجدد آن نیست.

اگر قصور پزشک باعث شود مجروح ناشی از جرح با چاقو بمیرد چه کسی مسئول است؟

در فرضی که ضربات وارده به قصد قتل مجنی علیه بوده یا عمل نوعا موجب قتل شود و نتیجه حاصله (مرگ) با قصد مرتکب یا نوع عمل منطبق باشد، با توجه به بند ب ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲، قتل عمدی است و قصور پزشکان ماهیت قتل عمدی مرتکب را تغییر نمی‌دهد. اگرچه قصور پزشکان ممکن است موجب مسئولیت انتظامی آنان باشد اما در هر صورت تشخیص موضوع و تطبیق آن با قانون به عهده قاضی رسیدگی‌ کننده است.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی جرم ضرب و جرح عمدی با استفاده از چاقو پرداختیم. این جرم یکی از شایع‌ ترین و خطرناک‌ ترین اقدامات جرمی در بسیاری از جوامع است. استفاده از چاقو به عنوان ابزاری برای تهدید، ضربه زدن و یا کشتن شخص دیگر، آسیب‌های جسمانی و روانی جدی را برای قربانی به همراه خواهد داشت.

برای جرایم ضرب و جرح مجازات های مختلفی توسط قانون گذاران وضع شده است که می توانید برای اطلاع از شرایط آن ها، از مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ بهره مند شوید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

۱-  چطور می توانم بر ادعای کسی که مرا متهم به چاقوکشی و ضرب و جرح کرده است، اعلام بی گناهی کنم؟

اثبات جرم در اجرای مجازات چاقوکشی اهمیت دارد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید.

۲- اگر به کسی تهمت ضرب و جرح با چاقو زده شود، چه اقدامی باید انجام دهد؟

جرم چاقوکشی مطابق ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی قابل پیگیری است. مجازات حبس و شلاق به دنبال دارد. شما براي دفاع از خود باید به وکیل خبره مراجعه کنید.
۳- مجازات جرم چاقوکشی چیست؟
قانون گذاران به منظور پیشگیری و گسترش این نوع جرایم برای مجازات جرم چاقوکشی تدابیری وضع کرده اند که شامل برخی از موارد دیه، حبس و شلاق می شوند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۲۲ رای
351 نظرات
  1. مامان ستیا می گوید

    سلام من‌همسرم تویه درگیری ی نفروباقمه زده البته چندنفر بودن ولی متاسفانه اونا متوارین همسرم الان بازداشته خاستم بدونم میتونم باقیدضمانت بیرون بیارمش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله امکان صدور قرار وثیقه وجود داره

  2. Aghall می گوید

    سلام پسر من بایک نفر درگیر شده یه چاقو به پسر من زدنند بعد درگیری ان شخص با چاقو خودزنی کرده که تو دادگاه علیه ما اقدام کنه بگه که مازدیم آیا خودزنی قابل تشخیص است ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام سخته ولی بله

  3. مهسا می گوید

    سلام برادر من با چاقو شیشه ی ماشین را تو دعوا خانوادگی شکسته و طرف ازش شکایت کرده میخواسم ببینم حکم دادگاه چی میتونه باشه و چیکار باید بکنیم تا زندانی نشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حبس از شش ماه تا سه سال باید رضایت بگیرید چون جرمیه که با رضایت حبس نداره

  4. امید می گوید

    سلام برادر من تو دعوا چاقو میکشه ولی نمیزنه ایا میتونن ازش شکایت کنن؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله مصداق قدرت نمایی با چاقو هست و جرمه

  5. یاسین می گوید

    سلام من یکی رو با چاقو زدم و متواریم چ کنم 🤣

    1. بهزاد زینالی می گوید

      علاوه بر دیه دو تا پنج سال حبس در انتظار شماست اگر خودتونو معرفی نکنید ممکنه اشد مجازات براتون در نظر بگیرند

  6. Z. R می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید. پسر من در یک دعوا چاقو خورده. که پزشکی قانونی جراحات رو اینجور تفسیر کرده: ۱_جراحت حارصه پیشانی ۲_جراحت بخیه شده دامیه سمت چپ گردن که ارش آن برابر ۲% دیه کامل انسان است ۳_جراحت حارصه شکم در دو ناحیه که ارش آنها جمعابرابر با ۱% دیه کامل انسان است. که ضایعه بند۱ بر اثر اصابت جسم سخت و سایر ضایعات بر اثر اصابت جسم برنده است میخواستم بدونم دیه کامل چقدر میشه؟ ممنون میشم خیلی زود جوابم رو بدید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ با مشاورین حقوقی صحبت کنید

  7. Z. R می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید. فرزند من در یک دعوا چاقو خورده. که پزشکی قانونی جراحات رو اینجور تفسیر کرده: ۱_جراحت حارصه پیشانی ۲_جراحت بخیه شده دامیه سمت چپ گردن که ارش آن برابر ۲% دیه کامل انسان است ۳_جراحت حارصه شکم در دو ناحیه که ارش آنها جمعابرابر با ۱% دیه کامل انسان است. که ضایعه بند۱ بر اثر اصابت جسم سخت و سایر ضایعات بر اثر اصابت جسم برنده است میخواستم بدونم دیه کامل چقدر میشه؟ ممنون میشم خیلی زود جوابم رو بدید.

  8. پریسا نیکزاد می گوید

    سلام همسر من توسط باجناقش بدون درگیری از پشت به قصد کشت ۶ ضربه چاقو خورده و خوشبختانه بعد از عمل جراحی زنده مونده حالا میخواستم بدونم که برای ضارب چقدر زندانی در نظر میگیرن و میتونه از زیر این قضیه در بره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بستگی به نوع ضایعه داره اگر شدید باشه تا پنج سال حبس و دیه و در غیر این صورت سه ماه تا یک سال حبس داره .خیر به هیچ وجه نمیتونه

  9. علی هستم می گوید

    با عرض سلام من چند روز دیگه میخوام طرفی که بهم خیانت کرده رو به طرز فجیع بکشم .فقط میخواستم بدونم چند وقت طول میکشه حکمه اعدام من بیاد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بهتون پیشنهاد میکنم حتما با یک روانشناس صحبت کنید کشتن اون شخص باعث نمیشه که به ارامش برسید بگذارید قانون مسیر خودشو طی کنه

  10. علی هستم می گوید

    با عرض سلام من چند روز دیگه میخوام طرفی که بهم خیانت کرده رو به طرز فجیع بکشم .فقط میخواستم بدونم چند وقت طول میکشه حکمه اعدام من بیاد و چقدر طول میکشه حکم اجرا بشه چون واقعا باید بدونم برای مسایل شخصی

  11. ناشناس می گوید

    سلام من برادر همسرم راه به راه با چاقو همسرم رو تهدید می‌کنه و حتی بهش حمله هم کرده .گردنشو از پشت چاقو زده شکایت کردیم و به پزشک قانونی هم رفتیم
    چرا در گرفتنش انقد کوتاهی میکنن .چه جوری میتونیم کارمون رو زودتر پیش ببریم که بیان ببرنش ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به حجم پرونده های کیفری پرونده شما باید روال قانونی را طی کند

  12. ناشناس می گوید

    ح

  13. F می گوید

    سلام.مجازات چاقوکشی والدین هم همیناس؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  14. بهرام قلیزاده می گوید

    سلام.بنده حدودده روزه که توسط چندشخص که سوابق درخشانی درشرارت وناموس دزدی وفروش مال غیروفحاشی واربده کشی دارنددرحیاط منزل من بامن درگیروبایک کاردکمری به وسط سرم چند ضربه زدندودربیمارستان سه تابخیه به سرم زدند.طرف مقابل همچنان آزادانه داخل شهردورمیزنه وهنوزمامورین اونونگرفتنش.میخواستم درموردحکم دادگاه برای زندونی اش چه مدت ودیه مربوطه چگونه است.ممنون.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تا یک سال حبس داره در خصوص مقدار دیه نمیشه بدون نامه پزشکی قانونی اظهار نظر کرد

  15. رحیم می گوید

    سلام من با ی نفر دعوا کردم چاقو کشیدم ولی نزدم اونم رفته شکایت کرده ولی هیچ شاهدی نداره البته اینم بگم که اون با بیل میخواست منو بزنه که منم چاقو در آوردم حکم دادگاه چی میتونه باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حبس داره

  16. رح می گوید

    سلام من با ی نفر دعوا کردم چاقو کشیدم ولی نزدم اونم رفته شکایت کرده ولی هیچ شاهدی نداره البته اینم بگم که اون با بیل میخواست منو بزنه که منم چاقو در آوردم حکم دادگاه چی میتونه باشه

  17. رحیم می گوید

    سلام من با ی نفر دعوا کردم چاقو کشیدم ولی نزدم اونم رفته شکایت کرده البته اون میخواست با بیل بزنه که من چاقو درآوردم ولی نزدم شاهدی هم نداره منم شکایت نکردم ازش حکم دادگاه چی میتونه باشه ممنون میشم اگه جواب بدین

  18. میلاد ۱۳۶۶ می گوید

    سلام یک اقایی برای خانوم بنده چندین بار ایجاد مزاحمت کرده با شمشیر دست همسرمو زخمی کرده و ده تا بخیه خورده الان میخام بدونم جرمش چه میشه و دیه چقدر میشه ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مزاحمتو ضرب و جرح عمدی حبس داره بسته به نوع ضایعه دیه هم بعد از نظر پزشکی قانونی میشه اظهار نظر کرد

  19. میلاد ۱۳۶۶۶۶ می گوید

    سلام یک اقایی برای خانوم بنده چندین بار ایجاد مزاحمت کرده با شمشیر دست همسرمو زخمی کرده و ده تا بخیه خورده الان میخام بدونم جرمش چه میشه و دیه چقدر میشه ممنونم

  20. حسن می گوید

    سلام وقت بخیر خانمم ازپشت درحالیکه درازکشیده بودم به گردنم چاقوزده وچاقوازگردنم درآورده دوباره میخواست بزنه چاقوبادستم گرفتم میخواستم بدونم حکمش چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نوع ضایعه ایجاد شده داره اگر شدید باشه تا پنج سال حبس و در غیر این صورت تا یک سالحبس داره. پرداخت دیه نیز الزامی است.

  21. ارین می گوید

    سلام
    من یه تصادف داشتم که طرف با چاقو بهم حمله کرد و انگشت وسط من ۷تا بخیه خورد.
    شکایت کردم و مراحل رو پیش بردم
    امروز در دادگاه کیفری قاضی فرمایش کرد که رای صادر شده و طرف محکوم شده ولی نگفتن حکم چیه و مقدار دیه چقدره!!
    ممنون میشم راهنمایی‌م کنید حکم طرف چی میتونه باشه؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام همچین چیزی ممکن نیست و قاضی وظیفه دارد بعد از اعلام ختم دادرسی رای صادر و برای سایرین قرائت نماید. حبس تا یک سال داره البته دیه هم داره لکن باید میزان دقیقشو پزشکی قانونی تعیین کند.

  22. بهاره می گوید

    سلام دزدی ک چاقو بزند و متواری شود تکلیف فرد چاقو دیده و دیه دست چی میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دیه در غیر قتل در صورت فرار مرتکب بر عهده بیت الماله

  23. kamran ghanbary می گوید

    سلام اگه چند نفر یه نفر با ضربات چاقو بزنن و پزشکی قانونی علت مرگو مجموع ضربات اعلام کنهاگه یکی ۲ ضربه یکی ۴ ضربه و یکی ۱ضربه بزنه حکمشون چیه ممنون میشم پاسخ بدین یا اگه ماده قانونی داره من از اونجا مطالعه کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      شراکت در جرم قتل عمد

  24. علی ف می گوید

    سلام اگ از جیب کسی چاقو یا از ماشین قمه ای پیدا کنن میتونن اونو ب جرمی بگیرند
    )شخصی ک ازش این ها پیدا شده هیچ سوسابقه ای ندارد)

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام طبق قانون حمل سلاح ، صرف حمل اسلحه جرمه و اسلحه شامل سلاح سرد هم میشه

  25. Amin می گوید

    سلام خسته نباشید تو دعوا با یک نفر منو از پشت چاقو زد و الان پزشک قانونی ۲ونیم درصد برام نوشته خواستم ببین واسه طرف حبس داره؟ واینکه اونم بخاطر اینکه جرمش پاک بشه رفته از من شکایت کرده و به دروغ گفته ۴ نفری منو زدن ولی چیزیش نشده میتونه منو محکوم کنه؟؟تا از فامیلاشونم شاهد اورده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ضرب و جرح با چاقو حبس داره . با توجه به بیاناتتون به نظر نمیرسه ولی اگر بخواهید دقیق تر بدونید در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت با وکلا گفتگو تلفنی بگیرید
      https://vakiltop.com/

  26. هاشمی می گوید

    سلام من باهمسرم دعواکردم درحین دعوا کتک کاری شد ومن برای دفاع از خودم چاقوی میوه خوری رو برداشتم به سمتش رفتم ولی تا نزدیکش شد خودم پرت کردم به طرفی دیگه حکم من چی میشه غیر عمد و برای دفاع از خوم بوده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام . عمل شما غیر عمد حساب نمیشه ولی ممکن هست به جرم تهدید محکوم بشید

  27. مجید می گوید

    سلام من یه نفر را با چاقو زدم چاقو به دستش خورده یعنی نزدیک آرنجش چقدر دیه وچقدر حبس داره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بستگی به نوع جراحت ایجاد شده است که نیاز به نامه پزشکی قانونی داره. سه ماه تا یک سال حبس بسته به نظر قاضی شامل حال شما خواهد شد

  28. Amir khan می گوید

    سلام۱۰ نفر ارازل اوباش ازشهر به منزل پدری من در روستاریختن برای مسایل ملکی تهدیدوفحاشی کردن من برای دفاع از خود چاقو اشپز خونه داشتم که اجازه ندم بیان توخونه ولی به کسی صدمه نزدم حالا دو طرف شکایت کردیم هم پدرم از اونا و اونا آزمون به جرم چاقو کشی آیا من جرمی مرتکب شدم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اینجا مقوله دفاع مشروع پیش میاد که نیاز به اثبات در دادگاه داره و بحث تخصصی ایم هست

  29. نوید می گوید

    اگه طرف سابقه نداشته باشه و اولین بارش باشه و خب فقط چاقو کشی شده دیگ به کسی ام چیزی نشده میشه کاری کرد که حسبشو نکشه یا ببخشنش یا یجوری حبس نکشه دیگ..میشه کاری کرد؟

  30. نوید می گوید

    سلام من یه چند وقت پیش دمه مغازم دعوا کردم که مغازه مرغ و ماهی فروشی دارم که داشتم با ساطور مرغ پاک میکردم همون لحظه دعوام شد و ساطور دستم بود و یه ظربه ام به ماشینش زدم ولی حتی یه خطم نه روی ماشین افتاده نه روی خودش و هیچی نشده کلا ولی دوربین مغازه کاملا منو گرفته مشخصه من این کارو کردم..با چیزایی که خوندم احتمالا حبس داره این کاره من.میشه کاریش کرد که حبس ندن بهم یا مثلا جریمه نقدی کنن یاکلا میشه کاری کرد حبسو نکشم و ببخشن؟اولین بارمه و سابقه ام تا حالا ندارم..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر با توجه به اینکه تا دوسال حبس داره جرم قابل تبدیلی نیست. میتونید قبل شکایت با شاکی مصالحه کنید

  31. Ahmad می گوید

    سلام خسته نباشین
    من پرستار درمانگاه هستم. چند وقت پیش یک نفر به درمانگاه حمله کرد من و پزشک شیفت رو با چاقو زد خود طرف در اظهاراتش اعتراف کرده ولی چند مشکل دارم اول اینکه با پزشکی قانونی رابطه دارن و پزشک قانونی زخمی که ۵ سانت به پشتم فرو رفته رو دامیه زده بعد هم قاضی به کلانتری دستور داده که اون اوباش رو بدون ضمانت آزاد کنن و اگر ما شکایت کردیم پیگیری کنن در صورتی که چون حمله به درمانگاه بوده مگه خود دادستان نباید اقدام کنن آخر جمله هم. اینکه توجه داشته باشید تو شهر ما طایفه نفوذ زیادی روی مراجع قانونی دارن. مرسی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باید وکیل بگیرید

  32. مهدی می گوید

    سلام بنده از فرد ک مشروب مصرف کرده بوده مورد ضرب و جرح قرار گرفتم و علاوه بر کبودی ها دو ضربه چاقو یکی در سر که سه تا بخیه خورده و یکی هم روی صورتم ناحیه چانه که ۸ تا بخيه خورده وارد شد خواستم بدونم دیه و حبس متهم چقدر هستش

  33. مهدی می گوید

    سلام بنده از فرد ک مشروب مصرف کرده بوده مورد ضرب و جرح قرار گرفتم و علاوه بر کبودی ها دو ضربه چاقو یکی در سر که سه تا بخیه خورده و یکی هم روی صورتم ناحیه چانه که ۸ تا بخيه خورده وارد شد خواستم بدونم دیه و حبس متهم چقدر هستش .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حبس از سه ماه تا یک سال واظهار نظر نهایی در خصوص دیه نیز بعد از نظر پزشکی قانونی ممکن است

  34. حسین جوادی می گوید

    سلام من برادر زاده ام رو دو یا سه نفر کمک هم گرفته و یکی از اونها با چاقو به کمرش کشیده ولی عمیق نبوده و باز هم ولش نکرده چاقو دوم رو بغل ناف فرو کرده و به کبد آسیب رسونده که دکتر جراح رو وادار به باز کردن ناحیه زیر سینه تا پایین ناف کرده و کبد رو ترمیم کردن اولا جرم این آقا چقدر میشه و چند سال حبس داره و در ضمن برادرزاده من هم در دفاع از خود به او ضیبه زده که باعث کوفته گی شده آیا دفاع از خود هم جرم میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام امکان حبس تا دو سال بسته به نظرقاضی هست. دفاع مشروع جرم نیست ولی اگر از حدود دفاع فراتر بره تعزیر و دیه داره

  35. ... می گوید

    ببخشید اگه یکی اولین بارش باشه که به کسی چاقو میزنه جرمش چیه
    ؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حبس تا یک سال و دیه البته درصورتی که اسیب عمیق نباسه

  36. مهدی می گوید

    باسلام وخسته نباشید مدتی قبل درهنگام نیمه شب دونفر ناشناس با زیاد کردن صدای اهنگ اتوموبیل باعث صلب اسایش ماشده بودند زمانی که برای تذکر دادن به ان ها رفتم انها به به من حمله ور شده من رو مورد ضرب وشتم قرار دادند زمانی که پدرم برای کمک به من امد یکی از ان ها پدرم رو از ناحیه دست باچاقو مجروح کرد و پدرم اکنون بستری بوده وبه گفته پزشک متخصص بخشی از حس دستش رو از دست داده این افراد سپس سوار خودرو شده وفرار کردند ولی به گفته خود ماموران اگاهی و همسایگان گویا این افراد مجرمان تازه ازاد شده بوده اند میخواستم بدانم ایا امکان گرفتن اشد مجازات برای این افراد وجود دارد تمایلی به گرفتن دیه نداریم وفقط خواستار مجازات ان ها هستیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ایشان به شش ماه تا دوسال محکوم میشند ولی باید دید برای اشد مجازات مشمول تکرار جرم خواهند شد یا نه به گفته خودتان که تازه آزاد شده امکان افزوده شدن تا یک چهارم به این میزان هست

  37. ابوالفضل می گوید

    سلام من روز پیش یه پسره اومد از آمد با چاقو زد رو دستم بقل مچم دوتا بخیه خورد سنمون کمتر ۱۵ سال است میخواستم بدونم حبس داره یا فقط باید دیه بده

  38. رامین می گوید

    سلام .من دو سال پیش ده نفر منو دوره کردن که همشون چاقو قمه و گاز اشک آور داشتن و هی به سمت من حمله ور میشدن منم برای دفاع از خودم چاقو یکیشونو برداشتم و خورد به صورتش میخواستم بدونم چیکار کنم که ثابت کنم دفاع از خود بوده و میخواستم بدونم من بار اولمه و هیچ سابقه ایی هم ندارم جرمش چیه؟

  39. ارش می گوید

    سلام
    چندوقت پیش باشخصی درگیر شدم که ان شخص باچاقو چند ضربه به من زد من شکایت کردم واو به همراه مادرش علیه من شکایت کرده ومدعی شدن که من ان ها را با چاقو زدم وحتی خود زنی کردن درحالی که من فیلم‌ دعوا رادارم که من چاقو خورده ام وانها صحیح وسالم هستند وبه دروغ شاهد اورده اند میخواستم راهنمای کنید باتشکر

  40. لیلا می گوید

    سلام خدمت شما همسر من به علت مصرف مواد دو نفر رو که همسایه ما میشن و از قبل هیچ مشکلی با اونا نداشتیم با چاقو زده یکی در سر و یکی گردن که بعد از دو روز از بیمارستان مرخص شدن .آیا اینکه همسر من اون موقع در شرایط عادی نبوده کمک به جرمش می‌کنه یا نه .یا عمد محسوب میشه .جرمش چقد هست

  41. ناشناس می گوید

    سلام خدمت شما دونفر تو جایگاه گاز با قمه بامن درگیر شدند وبا پشت قمه منازدند تموم شد دباره بیرون از جایگاه بامن درگیر شدنددوباره مناکتک کاری کردندگوشی ودسته چکم رابر داشتند وفرارکردند لطفامن راراهنمای کنید اگر پیداش کنند چه حکمی دارند

  42. رحمان قلیچ می گوید

    باسلام من بایکی درگیر شدم وقمه کشیدم ولی با پشت قمه طرف رازد طرف شکایت کرده چه جرمی دارم ۲

  43. محمد می گوید

    ۲۰ روز پیش دونفر منو باچاقو زدن میخوام شکایت کنم خرج زیاد داره یا نه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام نه هزینه انچنانی ندارد

  44. مظفر می گوید

    باسلام،،
    پسر ۱۶,ساله ای شاکی از پسر بنده که ۱۵سال یک ماه تمام سال شمسی ،،،که بازوی منو با چاقوی زده ۳تا بخیه خورده ،،پرونده در شورای حل اختلاف است در سامانه وقت تعیین شده و نوشته جهت سازش بیاید،،،؟سوالم اینه باتوجه به بیماری خاص خانمم سه سالی در کرج بطور سیار ساکن هستم ،،،میتونم با شاهد ثابت کنم پسرم در روستای که ازش شکایت شده ،نبوده ،؟اگر اونا شاهد نداشته باشند ،میتونن اثبات کنند؟در ضمن در یک روستای نیستیم ،از روستای همجوار اومده در باغ روستای ما (البته ادعا دارن از جاده عمومی باموتور رد می‌شده اینو نگه داشته)جای سوال نیست چطور موتور سوار متوقف کرده ورفتن داخل باغ…..و طرف شاکی خانواده‌ای شرور ،پرونده دار ،در کل افراد منفی جامعه عستند؟و همه میتونن خانمم سرطان داره بخاطر اون در کرج خونه گرفتم اکثریت اونجا هستیم.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله اثبات جرم که بر عهده انهاست ولی ممکنه اونا مدرک دیگری بجز شاهد داشته باشند پیشنهاد میکنم با وکیل مشورت کنید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  45. غفار می گوید

    سلام
    اگه کارگر به کارفرما(هر دو حقیقی) که برای بالا کشیدن حقوق چاقو بزنه تخفیف داره؟!

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بستگی به نظر قاضی داره که اوضاع و احوال موجب خشم بیش از حد و تحریک وی شده یا نه

  46. هادی حنیفی می گوید

    چاقو خوردم شکایت کردم جرمش چیس

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام براساس جراحتی که پزشک قانونی مشخص میکنه دیه میگیرید

  47. علی می گوید

    سلام . برادر من یک نفر رو با چاقو زده، اگر شخص رضایت دهد باز هم زندانی داره ؟ اگ داره حداقل و حداکثر چقدر ؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله سه ماه تا یک سال

  48. محمد می گوید

    سلام بنده و دامادم و پسر خاله ام در یک درگیری که ما دست خالی بودیم و اون افراد حدود۱۳نفر باشمشیر و بیل وچوب با ما درگیر شدند و بنده و از ناحیه سر و پیشانی مورد اصابت چند ضربه شمشیر قرار گرفتم که سرم ۱۸ بخیه خوردو موجب ترک جمجه شد و دامادم از ناحیه پهلو و پسر خاله من انگشتش پاره شد و ما با پای خودمان در به پاسگاه محل برای شکایت رفتیم ولی شکایت تنظیم نکردند و جهت دستگیری متهمین رفتند که هشت نفرشان را دستگیر گردن و بقیه متواری شده بودن و پاسگاه بدون تحقیق پرونده نزاع دسته جمعی درست کردند و یکی از آنها علیه ما شکایت کرد که به سر من با آجر زده اند و این ها با شمشیر به ما حمله کرده اند قاضی به ما اجاز دفاع نمیداد و فرد مذکور با پرروی ما رو مقصر جلوه میداد و قاضی ما رو به زندان فرستاد و در دادگاه دوم فقط پنج نفرشان حاضر شدند و در این دادگاه هم آنها دروغ میگفتن و قاضی به میگفت مصالحه کنید و ما رو تحت فشار قرار دادند که حتی حق خودمون رو هم فراموش کردیم

  49. ناشناس می گوید

    سلام همسرم داخل مغازه بوده و بهش با چاقو (قمه ) سه نفری حمله کردن و زدنش و مغازم بهم ریختن و تهدید جانی کردن نباید شکایت کنی مدارک کافی هم برای ثابت کردن داریم حکمش چیه؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بستگی داره در کمترین حالت سه ماه تا یک سال حبس داره ا

  50. حمید می گوید

    سلام با عرض سلام ببخشید بنده تو یک دورهمی بودم یا اینجور بگم تو کویر ریگ بودیم شلوغ بود ادم زیاد بود خلاصه من با دوستام میگفتیمو میخندیدم که یک دفعه چند نفر دعوا راه انداختن و یکی این وسط چاقو خورد و فرار کردن و ما موندیم طرفی که چاقو خورده بود برادرش و پسردای هاش به ما حمله ور شدن که ما زدیم خلاصه با زور گوشی بنده رو گرفتن بنده فرار کردم و بعد از یک هفته پلیس زنگم زد و رفتم خودمو معرفی کردم و گفتم که من نبودم خلاصه منو دوستامو گرفتن و الان با سند ازاد هستم
    میخواستم بدونم چی سر ما میاد
    درضمن تو پرونده ما زده شده که شروع به قتل
    واقعا ممنون میشم کمکم کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به مجازات ضرب وجرح محکوم میشوید ودیه پرداخت میکنید

  51. بهمن می گوید

    سلام.من یکی و با موکت بر زدم دوتا از تاندون انگشتش قطع شده آیا جایگزین حبس بهم میدن؟سابقه هم ندارم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام خیر

  52. حسن حسینی می گوید

    سلام وقت بخیر شخصی درب منزل ماروزده خانومم رفته دم در گفته همسایه هستم وقتی درو باز کرده بازور وارد حیاط خانه شده همسرمو باچاقو تهدید کرده حکمش چیه البته اسیبی به همسرم نرسیده

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

  53. نازنین می گوید

    سلام الان من یکی میشناسم ی از آشنا ما چاقو خورد الان بیمارستان ولی نمی‌دونم کار کی بود الان باید چیکار کنیم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شمامیتوانید ازصندوق خسارات بدنی دریافت خسارت کنید

  54. نازنین می گوید

    سلام الان من یکی میشناسم ی از آشنا ما چاقو خورد الان بیمارستان ولی نمی‌دونم کار کی بود الان باید چیکار کنیم میشه بگید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام میتوانید شکایت کنید.از طریق دفاتر خدمات قضایی

  55. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید برادر من با دوستش دعوا کرده و چاقو ب دوستش زده برادر من پانزده سالش کامل شده و دوستش ۱۴ سالشه.دوستش هم رفته شکایت کرده میخاستم بپرسم مجازاتش چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجازاتش دیه وحبس دارد

  56. مهندس می گوید

    سلام ۴ماهدپیش چاقو خوردم که موجب پارگی ریه ام شده طرف هم اعتراف کرده پرونده از بازپرس رفت پیش قاضی و نوشت رای صادر شد طرف میگه دیه ندارم بدم و میرم زندان میخواستم بدونم طرف کل زندانیش رو بکشه دیگه دیه گیرم نمیاد یا از بیت المال میدن؟؟

  57. رضا می گوید

    سلام پسرم ۲سال پیش با چاقو یکی زده ۸ماه زندانی داره و طرف هم رضایت داده ۸ماه مبخشن

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  58. محسن می گوید

    سلام روزتون بخیر در یک دعوا جراحاتی به من وارد شد و جراحاتی هم به طرف مقابل من قصد شکایت نداشتم ولی از محل ضایعه ها عکس گرفتم ولی حالا که ضایعه های رو بدن دست و بدن من پاک شده طرف مقابل از من شکایت کرده من میتونم جراحات و نزاع رو با اون عکسا ثابت کنم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر با عکس جراحت ثابت نمیشه

  59. A می گوید

    سلام برادر من یک نفر رو با چاقو ضربه بهشون وارد کرده به صورت غیر عمد چن ضربه با چاقو به سر، سحطی هم هست حکمش چیه؟ایا حبس هم داره؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ممکنه از سه ماه تا یک سال حبس داشته باشد

  60. علیرضا می گوید

    سلام،میخواستم بدانم حکم ضرب وجرح عمدی با چاقو چیست؟ چونکه پسرم را با چاقو روی قفسه سینه اش چاقو کشیده‌اند،البته نظریه پزشکی قانونی هم هست،شاهد هم داریم،خلاصه دادیاری در این مورد جلب به دادرسی داده است.آیا دادگاه کیفری برای این شخص که چاقو کشیده حبس در نظر خواهد گرفت؟

  61. علیرضا می گوید

    مجازات ضرب و جرح عمدی با چاقو چیست؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سه ماه تا یک سال حبس

  62. ناشناس می گوید

    سلام من برادرم توسط دامادم در ناحیه کف دستش چاقو خورده البته قصد داشته به شکل بزنه که چاقو رو گرفته و ۴از تاندون دستش پاره شده و زخمش بسیار عمیقه میشه بدونم حکمش چیه ممنون میشم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام علاوهع بر دیه حبس هم داره که با توجه به میزان اسیب حبس هم افزایش پیدا میکنه در کمترین حالت سه ماه تا یک سال حبس داره

  63. سهراب می گوید

    سلام یکی اومده دم در خونه من روبا ساتور زده بازوی چپم یک بار وران چپم را سه بار زده حکم که اومده نوشته دیه رو تقریبآ ۱۸میلیون تومان پول و زندانی رابه ۱۸۰۰۰۰۰هزاتومان پول بابت حبس پرداخت کنه پس حبس بابت کشیدن چاقو یا ساتور چی میشه لطفأ جواب دهید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تبدیل به جایگزین حبس کردن

  64. Matin می گوید

    سلام من تو دعوا امدم جدا کنم یکیشون یه چاقو کرد تو دسته من که ۷ تا بخیه خورده و دکترم گفت عمیقه میخواستم بدونم چقدر دیه برام حدودا تعیین میشه و طرف زندانی داره ؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      دیه بسته به نظر پزشکی قانونی دارد حبس از سه ماه تا یک سال

  65. ندا اکبری می گوید

    سلام ی نفر با همسر من دعواش شده و چاقو کشیده همسرم برای دفاع از خودش ناخواسته چاقو رو ب سر طرف میزنه و الان میخواد خودشو تحویل بده و از حال مصدوم هم خبر نداریم حکم همسر من چیه؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ضرب و جرح با چاقو در کم ترین حالت از سه ماه تا یک سال حبس دارد . شرایط دفاع اگر ثابت شود جرمی مرتکب نشده اند البته با توجه به گفته های شما دفاع بسیار بیشتر از حمله بوده و مشروع نمی باشد

  66. ع می گوید

    سلام راننده ای جلو ماشینم ویراژ داده بعد از اعتراض من جلو ماشینم رو گرفته با چاقو منجربه آسیب بازو با ۸ بخیه شده و متواری شده کسی هم شاهد نمیشه با شکایت از پلاک ماشین میتونم توی دادگاه به حقم برسم؟ ممنون

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام در خصوص موصوع فوق پلاک خودرو فقط میتواند اماره ای باش بر ادعای شما.

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر ثابت کنید همان شخص جرح وارد کرده بله

  67. هوشیار می گوید

    سلام‌همسر‌من‌باچند‌نفر‌با‌همسایه‌دعوا‌کردند‌وهردوطرف
    آسیب‌جانی‌دیدند‌ولی‌در‌دادگاه‌هردوطرف‌رضایت‌دادن
    اماپلیس‌‌وارد‌خانه‌ی‌ماشده‌واز‌خانه‌ی‌ماچندتاچاقو‌ویک
    اشک‌آور‌پیدا‌کرده‌‌حکم‌انها‌چیست

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام داتن این اقلام جرمه

  68. ناشناس می گوید

    سلام
    خسته نباشین
    من و برادرم چاقو خوردیم من یک چاقو خوردم از کنار شاه رگم و داداشم ۸ ضربه چاقو خورده و مورد پارگیه ریه شده
    و تو بیمارستان ۱۰ روز بستری بوده و خدارو شکر زنده موند
    و برایه کسی که چاقو زده ۲ماه بازداشت موقت زدن
    خواستم بدونم دیه و زندان اونفرد چقد میشه
    ممنون میشم جواب بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام محاسبه دیه با پزشکی قانونی و بسته به نوع اسیب است .در کمترین حالت تا یک سال زندان دارد ولی اگر اسیب تشخیص داده شده شدید باشد میزان به دو تا پنج سال حبس تغییر می کند

  69. ناشناس می گوید

    سلام. برادر من دیروز داشته با همسرش با ماشین شخصی میرفته جایی که ی راننده ماشین دیگه جلوشون یک دفعه ترمز میگیره و داداش من از جاده خارج میشه تا بهش نخوره بعدش میره میگه چرا اینکارو کردی طرف کلی به برادر من فحش و ناسزا میگه و میره برادرم هم میره دنبالش اونوقت طرف میره جلو مغازه که دوربین داشته و از ماشین پیاده میشه که چهار نفر میان پیشش برادرمم از روی ترس چاقو درمیاره و تهدید میکنه و تمام برمیگرده حالا طرف رفته از برادرم بخاطر تهدید با چاقو شکایت میکنه, حالا ماهم رفتیم رضایت طرفو گرفتیم حالا بازم به علت چاقو کشی برادرم میره زندان یا نه ایا با گرفتن رضایت و وکیل میشه جلو حبس رو گرفت یا نه؟ بعدش ما میتونیم ازش شکایت کنیم یانه؟ در ضمن زن داداشم حاملست و داشتن میرفتن دکتر و کلی ترسیده کلا تقصیر طرفه و ما کلا خانوادگی تا حالا سابقه دادگاه و پاسکاه رفتن نداریم ممنون.

  70. اشکان می گوید

    سلام وقت بخیر
    امروز دونفر به دوتا برادر من با قمه حمله کرده اند ازناحیه سر جراحت دیده اندکه مشخص است با چه طریقی باید شکایت کنیم لطفا راهنمائی بفرمائید باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به پزشکی قانونی مراجعه کنید وبعد شکایت کنید

  71. محسن می گوید

    سلام بردارم باچاقوازپشت به کتفش خورده جراحاتش زیادنبوده شکایت انجام دادیم الان دادگاه پرونده روفرستاده شورای حل اختلاف ودادگاه خودش هنوزمجازاتی تعیین نکرده آیااین پرونده کیفری نیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شاید نسبت به کمی جراحات کیفری ۲بوده فرستاده

  72. هادی می گوید

    سلام برادرمن تومغازه مشغول کاربود۳نفرباقمه وچاقوواردمغازش میشن واونویه گوشه گیرمیندازن یکیشون چاقورو میزاره زیرگلوش تهدیدش میکنن وسایل کارشوبهم میزننومیرن داداشمم زنگ میزنه به داداش کوچکم وازش کمک میخواد اونم میادودوباره اونا باچاقووقمه حمله میکنن درنهایتم داداش کوچکموباقمه میزنن وشاهرگ دست چپشوقطع میکنن تامیرسه بیمارستان کلی خون ازشرفته بعدازکارهای اولیه اعزام میشه استان وچندعمل سخت وپیوند عضله روش انجام میشه بااینکه یه سال ازاین موضوع گذشته هیچ نتیجه ای ازطریق دادگستری شهرستان نگرفتیم بنظرشمابایدچکارکنم ضاربم هنوزکه هنوزه براخودش میگرده وکسی کاری به کارش نداره.

  73. مهدی می گوید

    سلام من در یک درگیری چاقو کشیدم وطرف مقابلمم پنجه بکس داشته اون زخمی شده چند ضربه به ران باسنش خورد منم دماغم شکسته خاستم بدونم حکمش چیه درصورتی که طرف مقابلم به دلیل اینکه پدرش در نیرو انتظامی یه وپارتی داره چند پرونده دیگه مثل اسید پاشی زورگیری ودزدی و ایجاد روب وحشت دربازار روهم برام درست کرده اما من حتی روحمم از این کارا با خبر نبوده خاستم بدونم حکمش چیه ومیشه راهی برای ااثبات این که من این کار هارو نکردم پیدا کرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      بسته به میزان جراحت مجازات متفاوت است که در کمترین حالت ضرب و جرح با چاقو از سه ماه تا یک سال حبس داد . باید با وکیل مشورت نمایید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  74. مهدی می گوید

    سلام من توی یک درگیری چاقو کشیدم البت طرف مقابلمم سلاح سرد داشته طرف مقابلم چند ضربه چاقو به ران باسنش خورده منم دماغم شکسته پدر طر مقابلم مامو نیرویه انتظامی یه وچند پرونده دیگه برای من درست کرده مثل اسید پاشی زورگیری دزدی پخش مواد مخدر خاستم بدونم حکمش چیه ایاقصاص داره یا میتپنم اثبات کنم که من این کارهارا نکردم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام پرونده شما نیاز به وکیل دارد . میتوانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  75. امین می گوید

    سلام وقت بخیر رفتم عروسی بعد تقریبا اخرا عروسی دعوا شد سه نفر اون وسط چاقو خوردن بعد الان همه من بودم حالا در صورتی که تو دعوا چند نفر دیگه ام بوده یعنی بین دوتا روستا دعوا شده صاحب مجلس عروسی ام الان شکایت نکرده چون اونایی که چاقو خوردن صاحب مجلس تحدید کردن الان میشه راهنمایی کنید منو چکار کنم ؟؟؟؟

  76. احسان می گوید

    سلام وقت بخیر‌‌ ۵ نفر با قمه به پسرم حمله کردن ۱۱ تا قمه زدن فرار کردن دوربینا چک کردیم دستگیر شدن ولی کلانتری اونا رو به حال خودشون راها گذاشته ممنون میشم راهنما کنید 🙏

  77. مهدی کاویانی می گوید

    سلام من درب منزلم مورد فحاشی و تهدید قرار گرفتم از طرف همسایه دیگر در شهر غریب فقط خواهرم اونجا حضور داشت .آیا یک شاهد یرا پیگیری و شکایت کافی است ؟ حکم مجزات چی میتونه باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام توهین وجزای نقدی درجه ۶ مجازاتش هست

  78. بنیامین می گوید

    سلام عمویه من را پسر دایی هاش و باباشون و یه نفر دیگه زدن با چاقو پشت کمر و سر بخیه خورده رفتن پزشک قانونی مراحلشا طی کردن پسر داییش رفته باز تحدید کرده که شکایتا پس نگیرن بلایی سره بچه هاش میاره قبلا پسر داییشم سابقه داشته میخواستم ببینم چه مجازاتی داره این کارش!؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      مجازات تهدید وایراد ضرب و جرح

  79. سارا می گوید

    سلام یه سوالی برام پیش اومد کسی اگه با چاقو یکیو بزنه و بعد حکمش بیاد نره خودشو معرفی کنه حساب بانکیاشو میبندن؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه دیه صادر کنند بله

  80. سمیرا رضایی می گوید

    سلام خسته نباشید دامادمون وارد خونه ما شده سه انگشتمو زخمی کرده و عمل جراحی شدم همسایه ها هم شاهدن و اینکه دامادمون هم ازمون شکایت کرده که منو کتک زدن یعنی امکانش هست جرمش پاک بشه ؟ اون وارد خونمون شده دیه به من میرسه یا نه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم ورود غیر مجاز و ایراد ضرب وجرح با استناد شاهد شکایت نمایید

  81. بهرامی .م می گوید

    سلام
    ببخشید پسر من بایه پسری دعواش میشه و طرف پسرمو باچافو میزنه و پسرمنم به اون چاقو میزنه میخاستم بدونم چه چیزی در انتظارشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام هردو دیه میپردازن

  82. Mahdi می گوید

    سلام تو یه دعوای خانوادگی حدود ۱۰ ضربه چاقو به یکی از اعضای خانواده ما وارد شه جرم و حبسه متهم چقدر است میسه بگین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      لام اگر صدمه شدید وارد نشه جرم ضرب وجرح عمدی و از سه ماه تا یک سال حبس دارد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جرم ایرادضرب جرح عمدی وقصاص دارد وگرنه دیه تعلق میگیرد

  83. بابک می گوید

    سلام برادر من ۲ ماه پیش با چاقو زدن به قلبش سر جر وبحث برادر من همون لحظه فوت کرد قاتل رو بعد ۵۰ روز گرفتن حکم چی هست قاتل هم گفته خواستم بزنم به صورتش چاقو خورده به قلبش حکم چی هست با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نسبت به قلب قصاص نفس نسبت به قسمتی که منجربه فوت نیست قصاص عضو یا دیه

  84. حسین می گوید

    الان چند تا دیوانه میان میگن ما ادم کشتیم یا چاقو زدیم حرف های اون ها خالی از ادعا نیس میخوام بگم این سایت دست اطلاعات ایرانه اینارو از تجربه براتون میگم یا الله

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  85. بی‌نام می گوید

    شخص الف و ب برای رفتن به عروسی در یک روستا که سابقه درگیری و نزاع وجود داشته همراه خودشون قمه میبرن( الف قمه رو تهیه کرده) و در راه برگشت از مراسم افرادی به اونا حمله میکنن و شخص ب براي دفاع با قمه به یکی از افراد حمله و باعث قتل میشه، چه نوع قتلی صورت گرفته؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اولا حمل چاقو جرم است واینکه باید اثبات نماییدکه جرم قتل عمدی نبوده چون الت جرم نشان ازعمدی بودن هست باید اثبات نمایید که درمقام دفاع بوده.

  86. ۰۰۰۰۰۰ می گوید

    سلام ببخشید یک از فامیلای ما در دعوا یکی رو زده دوتا از تاندون اون طرف پاره شده میخواستم بدونم چه مجازاتی براش در نظر میگیرن و البته اون فردم ایشون از ناحیه دست و سینه نیز با چاقو زدند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: هر دو محکوم به پرداخت دیه و حبس خواهند شد.

  87. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم که یه نفر چند بار رفته اومده جلوی در مغازه ی برادر من سر یه موضوعی بحث می کرده که چاقوشو در میاره وبه شکم برادرم میزنه وبرادرم هم برای دفاع از خودش چاقوشو به طرف میزنه
    طرفو میبرن بیمارستان بعد از عمل مردش حالا حکم برادر من چیه؟؟
    خواهش میکنم راهنمایی کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر اثبات شود دفاع برادر شما مشروع هست هیچ مجازاتی ندارد.

  88. احمد می گوید

    سلام تو یه تصادف برای من قمه کشیده میشه ازش شکایت کرد جرمش چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید اقدام به شکایت به جرم چاقو کشی نمایید.

  89. حسین می گوید

    سلام.
    ببخشید اگه دو نفر توی دعوا با حدودا ۱۰-۱۱ نفر که با کمربند داشتن کتک میخورون چاقو بکشن برا دفاع از خود و دو نفرو بزنن بعد فرار کنند.

    حکمشون چیه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نزاع دسته جمعی محکوم می شوند نه دفاع .

  90. علوی می گوید

    اگر پدر پسر شو با چاقو بزنه و جراحت شدید باشه در ملع عام هم این کارو کرده باشه حکمش چیه به خاطر پدر بودن منظورم دعوای خانوادگی به اصطلاح! لطف میکنید اگه بگید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: ضرب و جرح عمدی محکوم می شوند.

  91. زارعی می گوید

    سلام من دوسال پیش بایه نفر در گیر شدم وبا قمه زدمش خیلی زخمی شده دو ماه هم بازداشت موقت بودم و میگویند از ناحیه انگشتان دست دچار نقص عضو شده میخواستم بپرسم ختم رسدگی چه زمانی اعلام میشودممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: ختم رسیدگی یک موعد قضایی می باشد.

  92. M.j می گوید

    سلام من تو یه نزاع دسته جمعی از تبر استفاده کردم و احتمالا انگشت یکیو شکوندم و بعدش تبر رو ازم گرفتن و تحویل پاسگاه دادن به عنوان مدرک شاهد هم دارند و شکایت هم کردن،خواستم بدونم مجازاتش چیه و اگه زندان داره قابل خرید هست یا حتما باید برم زندان؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نزاع دسته جمعی هم حبس دارد وهم اگر مرتکب جرمی دیگری شده باشید محکوم می شوید.

  93. حمید می گوید

    کسی به روی من چاقو کشیده ومن چاقو رو با دستم گرفتم کف دستم یکم بریده شد شاهد هم ندارم ایا میشه شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید شکایت و مطالبه دیه نمایید.

  94. محمدی می گوید

    سلام خسته نباشید پسرم چهارده ساله است تودرگیری زده یهنفرروباچاقوزخمی کرده دستش سه تابخیه خورده جرمش چیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دیه تعلق میگیرد.

  95. محمد می گوید

    سلام من ۱۷ سالم بود کە داخل خیابان یکی من و دوستم را با چاقو زد بعد پزشک قانونی نوشتە بود زخم جای ابزار نوک تیز بعد توی دادگاە طرف بە حکم دعوای خیابانی معکوم شد ولی جاش بدجور موندە روی بدنم سوالم اینە الان واسە استخدامی برای من مشکل پیش میاد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر سابقه محکومیت موثر باشد بله مانع استخدام شما خواهد بود.

  96. #### می گوید

    سلام وثت بخیر بنده ۱۷سال دارم با داییم بحثم شد و چاقو برام کشید گذاشت روی گردنم ولی کاری نکرد چند دقیقه بعد چاقو توی بازوم فرو برد عمیق نیست۳تابخیه خورده چلجلو خانوادمم بوده داییم قتل انجام داده ولی الان ازاده خانوادمم نمیزارن برم پاسگاه شکایت کنم ولی من نمیخوام ولش کنم‌دختر هستم لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به پزشکی قانونی مراجعت نمایید و در دفاتر خدمات قضایی شکایت نمایید.

  97. ناشناس می گوید

    با سلام
    بنده بدنبال مشاجره لفظی که با همسرم داشتم به اطلاع برادرش رسوندن و منو دم در خانه با قمه مورد ضرب و جرح قراردادن که منجرب بریدگی از ناحیه کف دست و پشت بازو خراشیدگی و بر روی ران پا شدم.
    فردای آن روز با پلیس تماس گرفتم و صورت الجلسه شد آیا در روند کار تاخیر در تماس با ۱۱۰ می دونه اخلالی ایجاد کنه و همچنین برای این حرکت ایشان می توانم حبس انتظار داشته باشم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید به پزشکی قانونی مراجعت نماییدو بعد شکایت نمایید.

  98. صمیه می گوید

    سلام .دامادمون اومد خونمون گفت خواهرتونو زدم بیایین ببرینش از این به بعدهم نیایین خونم من هم به همراه خواهربزرگم رفتیم تا اوضاع خواهرم را ببینیم رفتیم خونه دامادمون که دوباره درگیری شد دامادمان باتبر به سمت من حمله کرد ولی با مشت زد به سرم الان من شکایت کردم ولی دامادمان ادعا داره شما اومدین خونه من درگیرشدین حمله کردین من هم دفاع کردم الان ایشون میتونن ازماشکایت کنن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید اثبات نماییدکه حمله کرده به شما.

  99. علی می گوید

    سلام وقت رسیدگی در دادگاه داشتیم متشاکیان بعد از وقت رسیدگی امدن بیرون دادگاه من که بیرون دادگاه منتظر پدرم بودم شروع کردن به فحاشی وحمله ور شدن سمت من انها ۸نفر بودن من تنها برای دفاع از خودم چاقو کشیدم ولی نزدم مامورای کلانتری رسیدن و چاقو را از من گرفتن وپرونده تشکیل دادن در خلاصه پرونده زده ضرب و جرح عمدی ان چند نفر هم از من شکایت کردن ایا محکوم میشوم وحبس باید بکشم ممنون میشم اگر پاسخ دهید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید ثابت نمایید دفاع مشروع انجام داده ایدوگرنه مجازات می شوید.

  100. سجاد می گوید

    سلام.تقریبا یک سالی میشه که دونفر پدرم رو با چاقو زدن ازشون شکایت کردم ولی هیچکدوم حاضر نشدن آیا الان با این شرایط دو نفرمجرم هستند؟؟واینکه یکی از طرفین۱۵سال سن داره آیا سن بلوغ ملاک جرم بودن این شخص به خاطر بزه میباشد؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به دیه محکوم می شوند.

  101. داریوش می گوید

    درود بر شما
    بنده مورد تهدید به مرگ و ضرب و جرح عمدی با چاقو از ناحیه شکم قرار گرفتم و ۵ روز در بیمارستان بستری شدم،در خلاصه پرونده پزشکی نوشتن تروما پارگی نافذ شکمی،الان شکایت کردم و دوتا شاهد بردم کلانتری،
    میخاستم بدونم چقدر دیه تعلق میگیره و چقدر حبس داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      جهت محاسبه دیه و صدور رأی نیاز به تشخیص پزشکی قانونی می باشد. برای دریافت اطلاعات حقوقی لازم با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید، موفق و موید باشید.

  102. سیاوش می گوید

    درود بر شما
    بنده مورد تهدید به مرگ و ضرب و جرح عمدی با چاقو از ناحیه شکم قرار گرفتم و ۵ روز در بیمارستان بستری شدم،در خلاصه پرونده پزشکی نوشتن تروما پارگی نافذ شکمی،الان شکایت کردم و دوتا شاهد بردم کلانتری،
    میخاستم بدونم چقدر دیه تعلق میگیره و چقدر حبس داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      دادگاه بر اساس نظر پزشک قانونی در خصوص میزان دیه رأی صادر می کند. جهت دریافت اطلاعات لازم در این زمینه با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

  103. خارستانی می گوید

    سلام.نامزدم ۱۰ ساله به جرم قتل زندان هست.اگه خانواده مقتول تعیین تکلیف نکنند یعنی نه رضایت بدن نه اعدام کنن آیا با سند میتونیم آزادش کنیم ؟ خواهش میکنم جوابمو بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      در مواردی که محکوم به قصاص، در زندان است و صاحب حق قصاص، بدون عذر موجه یا به علت ناتوانی در پرداخت فاضل دیه یا به جهت انتظار برای بلوغ یا افاقه ولی دم یا محکوم علیه، مرتکب را در وضعیت نامعین رها نماید، با شکایت محکوم علیه از این امر، دادگاه صادرکننده حکم، مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می کند تا ظرف مهلت مقرر نسبت به گذشت، مصالحه یا اجرای قصاص اقدام کند. در صورت عدم اقدام او در این مدت، دادگاه می‌تواند پس از تعیین تعزیر بر اساس کتاب پنجم«تعزیرات» و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تایید رئیس حوزه قضائی و رئیس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص، مرتکب را آزاد کند. جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر در این زمینه با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق و موید باشید.

  104. شاهین می گوید

    سلام من با پدرم درگیر شدم. با چاقو زدم تو کمرش و بازو هاش پاره شده رفته شکایت کرده بنظر شما حکمم چی میشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو در وحله نخست سبب قصاص است، درصورتی که قصاص امکانپذیر نباشد دیه و حبس . جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر درخصوص مجازات ضرب و جرح عمدی با چاقو با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند.

  105. زهرا می گوید

    سلام من یک ماه پیش شوهرم با دوضربه چاقو به شکمم منو تهدید ب قتل کرده ک با عمل جراحی وشکافتن شکم وبرسی ۵ روزبستری بودم وتاالان هم حکمی براش صادرنشده میخاستم بدونم چ حکمی داره درضمن پرده گوشم هم بازدن سیلی سوراخ کرده والانم متواریه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      هر کس به وسیلۀ چاقو و یا هر نوع اسلحۀ دیگر، تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. و در صورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب به پرداخت دیه نیز محکوم می‌شود. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص درخصوص نحوه طرح دعوا در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  106. قربان می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشین برادر بنده تو دعوا چاقو کشیده ولی طرف اسیب ندیده شاکی رضایت داده میخواستم ببینمچند ماه حبس داره ومبلغی که دولت می گیره ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      هر کس به وسیلۀ چاقو و یا هر نوع اسلحۀ دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

  107. ناشناس می گوید

    من ۱۴ سالمه و دوست دارم تو درگیری کسی رو با چاقو بزنم همیشه هم یه چاقو باهام هست
    چون دوست دارم فضای اگاهی و زندان رو ببینم 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

    1. بهزاد زینالی می گوید

      این مورد را با روانشناس مطرح نمایید.

  108. سارا می گوید

    سلام. همسر من دریک دعوا شرکت داشته و کاری نکرده دوست همسرم کتک کاری کرد و چاقو کشی کرد و بعد فرار کرد و شاکی ها الان همسرم رو گرفتن و شکایت کردن و گفتن تا رفیقت پیدا نشه رضایت نمیدیم درحالی ک حکم جلب برا رفیقش اومده و همسر من هم شاهد داره ک ثابت میکنه کاری نکرده بنظرتون چ اتفاقی برای همسرم میفته؟ آیا پاش گیر هست؟ اگه رفیقش پیدا نشه حکمش چیه؟؟ خیلی نگرانم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر شاهدی برای ادعای خودش داشته باشد مشکلی بوجود نمی اید.

  109. مهلا می گوید

    سلام . خسته نباشید . خواهر ۱۲ رفته بود خونه ی دوستش و یه چاقو همراهش برده بود و از دوستش یه کاری خواسته بود تا براش انجام بده ، این خواستش هم یکم ناجور بود و اونم قبول نکرده بخاطر همین هم خواهر من اونو با چاقو تهدید کرده . الان اگه خانوادش شکایتی بکنن حکم خواهرم چیه ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خانواده که ذینفع نیستن شکایت نمایند خود طرف باید شکایت نماید.

  110. ناشناس می گوید

    برادر من دعواش شده بعد پسررو با مشتو لگد زدنش پسره هیچیش نشده بعد رفته شکایت کرده برادر من جرمش چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بحکم ایراد ضرب و جرح نسبت به شخص مضروب تحت تعقیب قرار می گیرد و اینکه اگر آسیبی هم وارد شده باشد دیه نیز می توان دریافت کرد.

  111. رضا احمدزاده می گوید

    سلام پسر عموی من در یک دعوا هم چاقو زده و هم چاقو خورده. ایا هردو اینها به هم دیگه رضایت بدن حبس نداره!؟ جرم‌دولتی رو میشه خرید یا سند گزاشت!؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:هرچند رضایت دهند حبس دارد واینکه قابل گذشتم نیست و نمی توان ان را تبدیل یا خرید کرد.

  112. امیرحسین دهقانی می گوید

    سلام علیکم من میخواستم یه پنجه بکس تاشو از این کوچیکا بگیرم برای دفاع از خودم در کوچه و خیابون چون ضعیفم
    حکم نگهداریش برای دفاع چیه؟
    اگر استفاده کنیم چی ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نگه داری قمه پنجه بکس چاقو در صورتی که برای اعمال مجرمانه مجازات دارد.

  113. امیر محمد می گوید

    سلام وقت بخیر برادرم منو با چاقو تهدید کرده ولی نزده اگه فیلم یا شاهدی باشه جرمش چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: تهدید به ضرب و جرح می توانید شکایت نمایید.

  114. حسین می گوید

    سلام تو راه با ماشین بودیم چهارنفر که وانت پیکان ۶نفر ریختن سرمان یکی مون رابا چاقو زدن دست منو شکستن انگشت پای یکی کتف یکی در رفت خواستن فرار کنن لاستیک ماشینش را پنچر کردم میخواست از رو یکیمون رد بشه میتونه برام شکایت کنه یا جرمی داشته باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانیدبه جرم ضرب و جرح شکایت نمایید.

  115. علی می گوید

    سلام خسته نباشید بچه من با دوستش دعوا کردن ویکی از دوستانشان قمه به بچه من داده وان طرف دعوا آمده قمه را بگیره تاندون شصت آن پاره شده وحال شکایت کرده که با قمه به من زده در صورتی که با دست کشیده لذا سن‌شان دو طرف ۱۵ ساله هستن وخانواده آن طرف میگه پرونده بره دادگاه ما رضایت می‌دهیم وخسارات درمان را بدهید حال سوال اینجاست اگر در دادگاه رضایت بدهندبازم جرم برای بچه من داره و زندانی داره با توجه به سن بچه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشوم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص کیفری مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۲۰

  116. Saeed می گوید

    سلام وقتتون بخیر برادر ناتنی پدر من با مادرش دعپاش شده و پدر من به عنوان جدا کننده وارد شده
    و مورد اصابت چاقو قرار گرفته
    الان پدر بنده نمیخواد شکایت کنه
    ایا امکانش هست بنده شکایت کنم یا خیر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:با وجود پدر شما نمی توانید شکایت نمایی چون ذینفع نیستید.

  117. زهرا می گوید

    سلام خسته نباشید پسر من دعوا کرده با دوستش در عین دعوا آمده قمه را بگیره از دست پسر من تاندون شصت آن پاره شده وحالا رفته شکایت کرده وگفته من را زده در صورتی که من نزدم آیا در دادگاه بگم من نزدم بازم علیه من جرمی صادر می‌شود ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: چون نزاع بین ان ها صورت گرفته باید دیه این شخص پرداخت بشه.

  118. امیرحسین می گوید

    سلام وقت شمابخیر . من یه درگیری داشتم که با چاقو به طرف زدم . ۱۷ سالمه هیچ سابقه‌ای هم ندارم یعنی اولین بارم بوده بعد وکیل گرفتم وکیلم گفته چون بار اولت بوده سابقه نداری زندان نداره جریمت میکنن دیه هم تا آخر پرداخت میکنم . خواستم بدونم زندانی داره یا نه ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حبسش تبدیل شده به جایگزین حبس .

  119. مصطفی می گوید

    سلام خسته نباشید زدن چاقو نزدیک قلب دیه و جرمش چیه بازوی راستمم هست خط انداختن روی دست چپم هست روی پیشونیمم سوراخ ریزی شده کنار لالیه گوشمم خط انداخته

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با نامه پزشکی قانونی ارائه نمایید و با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰تماس بگیرید.

  120. علی می گوید

    حمل قمه یا پنجه بکس یا چاقو ضامن دار در داخل ماشین یا لباس جرم هست یا نه به خصوص داخل ماشین ممنون.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله حمل سلاح سرد جرم می باشد.

  121. لادن منافی می گوید

    عرض سلام و خسته نباشید،همسر من توسط دو نفر مورد ضرب و جرح با چاقو قرار گرفته مراحل شکایت و پزشکی قانونی رو طی کردیم الان یک ماهه که مجرمین به پرداخت دیه و ۶ ماه حبس محکوم شدند،و حکم از طریق ثنا به ما ابلاغ شده آیا لازم است ما کاری انجام بدهید یا باید منتظر ابلاغیه دادگاه بمانیم،مچکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگربرای حضور در دادگاه ابلاغیه امده باشد باید برید.

  122. حیدری می گوید

    سلام همسر من با دامادشون دعواش شده وبه صورتش یه زخم زده اون شکایت کرده اگه رضایت بده دیگه تمومه یا جنبه عمومی هم داره.ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:علاوه بر دیه جریمه نیز دارد.

  123. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده ۶ نفر ریختن سرم با چاغو و قمه و چوب زدن به من اما زخمی نشدم ولی من چاغو کشیدم و دست یکیشون رو زخمی کردم
    بنده و مجروح رضایت دادیم اما قبلش توی کلانتری از ما عکس انداختن و فیلم گرفتن و بعد از اون هم رفتیم دادگاه نمیدونم یا دادگستری بنده ۱۶ سالمه اون هایی هم که حمله کردند هم سن بودن یه آخوندی اونجا بود گفت حالا که به هم رضایت دادید بنده هم براتون حبش نمیبرم که برید کانون ولی یه دفتر داشت از امضا ما که رضایت دادیم گذاشت کنار آیا بنده بعدا بخوام برم سر کار سابقه دار هستم?و بهم کار دولتی نمیدن?

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق سامانه وکیل تاپ با وکلای انلاین کیفری مشاوره نمایید.

  124. نازنین می گوید

    سلام ۴ نفر به من حمله کردن دونفر تهدی به مرگ دونفر با چاقو به سرم زدن من یک شاهد دارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق سامانه وکیل تاپ با وکیل انلاین کیفری مشاوره نمایید.

  125. . می گوید

    سلام.همسایمون از اینستا مزاحم من شد ومن ب همسرم گفتم. همسرم با برادرم رفتن با اون آقا درگیر شدن چند تا ضربه کوچک زدن با چاقو. میخواستم بدونم اگه طرف رضایت بده هیچ جرمی برای ما ندارع؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: چون جرم ضرب و جرح قابل گذشت بوده فلذا با گذشت شاکی رسیدگی موقوف شده و پرونده باپگانی خواهد شد.

  126. M می گوید

    سلام من ۱۶ سالمه اخیرا چند نفر از کسایی که تو محلمون هستن که فکر میکنم از منم کوچیک ترن اما من نمیخوام با کسی درگیر شم جلومو گرفتن با چاقو اینا میخوام بدونم اگه یبار دیگه با سلاح سرد تهدید کردن میتونم به پلیس زنگ بزنم و براشون جرم محسوب میشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله با پلیس تماس گرفته و بابت تهدید از این افراد شکایت نمایید.برای این کار می توانید از وکلای سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  127. D می گوید

    سلام پسر من تو ی درگیری از پشت جاقو خورده و پزشک قانونی ۱درصدو نیم تشخیص داده و نمیخوام رضایت بدم
    جرمش چند ماه هست؟
    با تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: دیه و جریمه دارد ولی جریمه به حساب دولت واریز می شود و میزان دیه نیز می شود ۷میلیون و ۲۰۰تومان.

  128. ممدسن می گوید

    درود بر شما
    من پارسال با یکی دعوام شده و از پشت ۵ ضربه چاقو خوردم و حکمش رو هم قاضی محترم صادر کردن و یک صدم دیه برای دستم و جمعا ۳ صدم هم ارش برای پشتم پیش بینی کردن ….. نکته جالب که نظرم رو جلب کرده استناد قاضی به مواد ۷۱۱ و ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی بخش دیات در بند اول رای نهایی بوده ”’ سوالم این هست از شما تیم محترم وکیل تاپ .آیا قاضی برای جراحت های من جائفه در نظر گرفته علاوه بر اون ۳ صدم و یکصدم …..اگه اینطور باشه میشه یک سوم دیه کامل به علاوه چهار صدم …درسته؟؟؟ لطف بزرگی میکنید نظرتون رو بگید

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله میزان کل دیه شما براساس دیه سال ۱۴۰۰می شود ۱۱۲۰۰۰۰۰تومان می شود چون یک دم برای دسته حکم داده و سه صدم هم ارش تعیین کرده که می شود کلا ۴درصد دیه کامل.

  129. هادی می گوید

    سلام یکی از فامیلامون رو با چاقو زدن(به ساق پا پایین تر از زانو) بیش از هفت ماه هست این ور اون ور میرین بعد گفتن که باید شاهد بیارین اونا هم شاهد دارن ولی شاهد نمیاد بعد قاضی گفته که دیگه پروندتون به درد نمیخوره الان باید چطور عدات رو برقرار کنیم لطفا زود پاسخ دهید ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای اثبات ادعای مطرح شده باید دلیلی وجود داشته باشد چون بدون مستند شکایت بجایی نخواهید رسید.

  130. حمید می گوید

    سلام خسته نباشی پسر بردارم نه ضربه چاقو به یه نفر زده وسط عروسی تو جمع مردم الان هم زندانه ایا جرمش چقدر هس البته دونفر بودن یکیش متواری هس یکیش داخل خاستم بفهم چقدر بهش زندانی میدن چقدرهم دیه براش تعیین میکنن

    1. زینالی می گوید

      سلام: براساس قانون دادگاه یک دیه لحاظ می کند و یک جریمه نقدی نیز دارد که باید به حساب دولت واریز شود.یرای راهنمایی بیشتر با وکلای وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  131. نگار ندای می گوید

    سلام وقت بخیر،استاد بزرگ چندروزه پیش چند نفر ب برادر بنده با چاقو حمله کردن از ناحیه ی صورت ک زیبای حساب میشه جراحت دیده و چند ضربه به سرش چاقو زدن که به اندازه ٣ سانت بخیه خورده و دوربین کنار خیابون این فیلم رو گرفته و بعداز شکایت و پزشک قانونی و کلانتری فیلم رو ظبت کردن ضمیمه ی پرونده شده و ناشناس هستن یکیشونو شناختیم الان متواری هستن باید چکار کنیم.ممنون میشم راهنمای بفرمایید

    1. زینالی می گوید

      سلام: شکایت ضرب و جرح طرح کرده تا بر اساس حکم جلی دستگیرشان کنند و اگر خودتان از محل مخفی شدنشان مطلع هستید جلب سیار بگیرید تا بر اساس اطلاع از محل مخفی شدن به پلیس اطلاع دهید تا دستگیرشان کند.

  132. مهدی می گوید

    سلام . من یکی از دوستام تو درگیری با چاقو یه نفرو کشته اگه غیرعمد بزنن به غیر دیه اینا
    چه قدر حبس داره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: علاوه بر اینکه بایستی دیه این فرد پرداخت شود بخاطر جنایت وارده به این شخص میزانی حبسی به مدت ۳سال نیز باید فرد محکوم باید تحمل نماید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  133. احسان می گوید

    سلام
    یکی از اقوام ب بهانه کار منو کشید خارج شهر و با چاقو ب سرم و پشت و ریه آسیب رسوند الانم
    بهم میگن چون سابقه ندارم زندان نمیرم و دیه هم اقساط میکنه خواستم بدونم زندان رفتنش صورت میگیره یا نه و سوال بعدیم اینه اگه طی این ماه های که کارهای دادگاه رو انجام میدیم اگه خودرو ای که ب اسمش هست میتونه بفروشه و دیه رو ب اقساط تبدیل کنه چون فقط خودرو ب اسمش هست

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله چون الت جرم چاقو بوده به مدت یکسال به این شخص در نظر گرفته می شود ولی تبدیل ان در اختیار قاضی رسیدگی کننده می باشد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  134. مقصود می گوید

    سلام پسرمن درپایگاه براثرشوخی بی موردبادوستش (دوستش چراغهاراروشن وخاموش میکرده وبه پسرم فحش وناسزا گفته)اقدام به پرتاب کاردمیوه خوری که دردست داشته ومیوه پوست میکنده میکنه وکاردبه سینه رفیقش خورده وخودنفراقدام به درآوردن کاردازسینه کردوسپس اعزام به بیمارستان و….وحال شکایت ورای پزشکی قانونی یکفقره جائفه میباشدوچندین نفرشاهداین ماجرابوده اندکه هنگام پرتاب کارداون پسردرحال تکان خوردن بوده وقصدپسرم هم ترساندن اوبوده وبه طرف دیوارپرتاپ میکرده ولی خلاصه خورده بهش .خواستم ببینم میتونم کاری بکنم واثبات کنم بیگناه بوده ویاحدالامکان مجازات کمتربشه جفتشون ۱۷سال دارن

  135. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر
    همسرم تو خواب اول اسید ریخت توصورتم
    بعدچاقو زد ب شکمم ۱۸سانت ازرودهام بریدن
    عصبا دست راستم هم ناقص شدن باضربه چاقو
    الان دادگاه فقط سه ماه جنبه عمومی زدن براش زندتنی ک با جریمه صفرمیشه ودیه من
    خولستم بدونم این رآی میشه شکسته بشه تجدید نظریانه ممنون میشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: این سه ماه به جریمه تبدیل می شود ولی دیه به میزانی که پزشکی قانونی تعیین کرده پرداخت میشود برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  136. عبدالله می گوید

    با سلام من نگهبان ساختمان هستم که چهار نفر با چاقو وقفل فرمان به من حمله کردندوبازوی چپ م راباچاقو خراشیده جرمش چی

    1. زینالی می گوید

      سلام: بر اساس قانون مجازات اسلامی ماده ۶۱۴به مجازات ضرب و جرح و دیه محکوم خواهد شد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  137. ابوالفضل می گوید

    سلام دیه قمه به گیج گاه و ضربه ی عمیق چیه آیا زیبایی حساب میشه دیش چقده و چ حکمی داره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید بر اساس نامه پزشکی قانونی میزان دیه مشخص شود و گیجگاهی زیبایی نیست.

  138. ناشناس می گوید

    سلام شرمنده پسرم ۱۵ سالش هست با پسر دیگری دعواکرده با چاقو اورازده سرش ۳بخیه خورده شکایت کردن حکمش چیه؟اگر رضایت بدن پرونده مخدومه میشه لطفا جواب بدین؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: دیه داشته و نیز جریمه خواهد داشت در صورت رضایت بله مختومه میشود.

  139. مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید دیه گردن جزو زیبایی حساب میشود؟؟
    بعد من باچاقو گردنم و بریدن از پشت گوش تا وسط گردنم فکر کنم ۵سانتم عمقیه زخم بی زحمت میشه بهم بگین تقریبا چقد دیه ام میشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر جز زیبایی حساب نمی اید و دیه مشخص خودش را دارد و لازمه تعیین دیه اینست که نامه پزشکی قانونی باید داشته باشید.

  140. محمد می گوید

    سلام در یک در گیری فردی برای دفاع از خودش چاقو در میآورد اما فرد مهاجم را به طرفش هل میدهند و در اثر برخورد چاقو فوت میشود جرمش چیست .آیا قتل عمد هست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:اگر بتوانید دفاع مشروع را ثابت نمایید هیچ مجازاتی متصور نیست ولی اگر اثبات نشود بر حسب نوع عمل ارتکابی ممکن است عمدی یا غیر عمدی یا خطای محض تلقی شود که مجازات هرکدام به تبع جرم ارتکابی متفاوت است.

  141. حمیدرضا می گوید

    سلام وقت بخیر ،دونفرباچاقو وقمه به من حمله کردن ویک چاقو به قفسه سینه من وارد کردن ازمتهمین شکایت کردم،پرونده دست بازپرسی هست میخواستم بدونم بعدازدادگاه به غیرازدیه،میتونن حبس رابخرند یاباوصیقه ،خودشونودر،بدن؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله اگر سابقه ای نداشته باشند به جزای نقدی تبدیل خواهد شد .

  142. اسماعیل می گوید

    سلام و خسته نباشید چند روز پیش توی محل دعوا شده بود که خیلی فحاشی ناموسی میکردن من رفتم جدا کنم که یکی از اونها با چاقو زد توی شکمم که عمقی بود اما خدارا شکر به روده ها و احشاع شکمیم آسیبی وارد نشد ولی خیلی خون از دست دادم وواسهی اطمینان بیهوشم کردن و جراحی شدم واقعا خدا بهم رحم کرد اما میخواستم بدونم چی میشه و مراحل قانونیش چیهست

    1. زینالی می گوید

      سلام: مجازاتش دیه و حبس تا یکسال می باشد و با شکایت شما قایل پیگیری می باشد.

  143. محمد می گوید

    سلام استفاده از قندان و اجسام متشابه سلاح سرد میباشد؟

  144. محمد می گوید

    سلام استفاده از قندان و اجسام متشابه

  145. مهدی می گوید

    سلام (( من ۱۵ سال دارم )) میخواستم بگم که من از قبل با کسی دعوا داشتم و او مرا به مراتب زیاد مورد آزار و اذیت قرار داده و من هر دفعه از او گذشت می کردم و اما در آخرین مورد هم من به دلیل عصبانیت شدید ، هرس و عقده ای که از او داشتم و برای من به وجود آورده بود با یه چاقو میوه خوری او را زدم این را هم بگویم که من قصد و قرضی نداشتم و اصلا اهل دعوا و قدرت نمایی نبودم و همیشه او بود که من را می زد و حتی یک الی دو بار هم با پدرم به خانه ی او رفته و قضیه را حل و فس کردیم اما او هنوزم که هنوزه به کار های خود یعنی قدرت نمایی و کتک زدن و اعمال زور ادامه میداد و هیچ عبایی نداشت و در آن شبی که من او را زدم چون هوا تاریک بود نمی دانستم که چند عددضربه زدم و به کجا ها زدم اما این طور که خانواده و بستگان پیگیری نموده اند میگویند که ۵ ضربه بوده و به شکم و سمت چپ بدن نزدیک کمر و گردن بوده ودر پرانتز این را بگویم که ضربات فرو رفته شده و یعنی سطحی نبوده و از آنجا که محل دعوا به خانه ی طرف بسیار نزدیک بوده طرف به خانه رفته و پدر و مادرش او را به بیمارستان رساندند و من هم بعد اعمال ضربات به سمت منزل خودمان رفتم و ندیدم که چه شد و اینکه طبق معمول مردم هم در حال تماشای ما بودند و چه بسا که یکی از آنها فیلم برداری نکرده باشد و باز هم از آنجا که ما با او آشناییت داشتیم یعنی پدربزرگ و مادر بزرگ من با پدر بزگ و مادر بزرگ او در ارتباط بودند و همیشه سلام و احوال پرسی با هم داشتند و از همین قرار با آنها تماس تلفنی گرفته و شرح حال طرف چاقو خورده که نوه آنها هم میشد را جویا شدند و همچنین به بیمارستان هم رفته اند و در آنجا با آنها صحبت کرده اند و آنها فعلاً قصد انجام اقدامی را ندارند اما می گویند که دعا کنید پسرم زنده بماند و بعد از بهبودی کامل و مرخص شدن از بیمارستان با شما کار داریم اَل آن من بعد از شرح کامل وقایع برای شما می خواستم بدانم که دقیق عرض کنید چه مجازاتی دارد و اگر آنها قصد قصاص را داشته باشند باز هم باید پولی بابت دیه پرداخت شود یا خیر فقط قصاص کافی است ؟؟
    ممنون از توجهتان
    ‌‌‌‌‌‌

  146. طخ می گوید

    سلام من توی پارک ۶نفر ازم ۲میلیون۵۰۰باج گیری کردن و چاقو کشیدن من توی درگیری با اون ها توی دفاع از خود ۱شون کشتم و ۱مجروح شد چه جرمی در انتظارمه؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر بتوانید اثبات نمایید که دفاع مشروع بوده است و انتقام نبوده هیچ مجازاتی ندارید

  147. عادل طیبی می گوید

    سلام یکی از دوستان من از ارازل و اوباش چاقو خورده ..ولی شاهدی نداره چون همه شاهد ها از آن ارازل می ترسند چه کار باید کرد..خیلی ممنون اگر زود جواب بدید

  148. علی جعفری می گوید

    سلام اگر یه نفر چاقو بخوره ولی شاهدی نداشته باشه ..به دلیل اینکه تمامی شاهد ها از آن ارازل میترسند چکار باید بکنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید شاهدهارو انکار نمایید و به اصطلاح جرح شاهد نمایید

  149. فاطمه می گوید

    سلام دیشب با شوهرم بحثمون شد و متاسفانه ی چاقو آورد و روم بلند کرد و چند بار تهدید کرد که چیزی نگم.خیلی ترسیدم و اصلا دیگه بهش اعتماد ندارم.چجوری میتونم ثابت کنم؟ایا میشه طلاق بگیرم ازش؟همیشه دست بزن داشت اما چاقو نمی‌کشید ایندفعه چاقو اورد

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید برای اثبات این امر شاهدی ارائه نمایید که بتوانید توسط ان اقدام به درخواست طلاق نمایید.

  150. M,kurm می گوید

    سلام.ببخشید من با ی زن رابطه لمسی فقط داشتم.زن واسه نظافت اومده بود. و با رضایت خودش بود.سکس نکردم.روز بعد شوهرش تهمت رابطه زده و با چاقو ب من و برادرم حمله کردند و از ناحیه دست زخمی شدیم.اصلا برادرم نقشی در این اتفاق نداشت و فقط روز دعوا برای دفاع از من اومد و حتی تهمت ب برادرم هم زد.الان اون فرد میخاد از من برادرم شکایت کنه.میشه توضیح بدید واسم.سپاس

    1. زینالی می گوید

      سلام: نمی تواند وجود رابطه را اثبات نماید و شما می توانید هم بابت دیه و هم بابت قذف و افترا از این شخص شکایت نمایید.

  151. حسین هارونی می گوید

    سلام برادر من ۲سال پیش زدن توسرش ضربه مغزی شده الان ۲سال افتاده روتخت الان هم بعد از دوسال یکی از مجرم هارو تبرعه کردن و اون یکی هم باسند اومده بیرون و پنج میلیارد هم دیه بریدنه میخام بدونم چطور سند قبول کردنه ولی هنوز هزارتومن دیه پرداخت نکرده ممکن هست اشنا داشته باشن یانه باید چیکارکنیم مچکرم جواب بدین

    1. زینالی می گوید

      سلام:باید به شعبه مورد نظر مراجعه کرده و درخواست مطالبه دیه نمایید و اگر طرف توان پرداخت نداشته باشد می توانید درخواست حبس طرف را بخواهید.

  152. ناشناس می گوید

    سلام برادرم ۲ماه پیش تصادف کرده که فاقدگواهینامه بوده وخسارت جانی نداشته والان برطبق قانون هزینه تعمیرماشینوازبیمه گرفتن طرفین امروزتودادگاه باچاقوزدن ب دستش وبایه ضرب هم زده ب دست خودش حکمش چیست ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: به مجازات دیه و جریمه محکوم خواهد شد

  153. الیاس می گوید

    سلام.
    باتوجه به اینکه متاسفانه در هفته گذشته در حرم مطهر رضوی یک نفر که تبعه خارجی بوده است با چاقو(سلاح سرد)به ۳ آخوند حمله ور می شود و یک نفر را به شهادت رسانده و ۲ نفر بعدی‌را نیز زخمی میکند ،الان حکم آن فرد به چه صورتی است؟آیا باید طبق قانون مجازات اسلامی با آن برخورد شودیا اینکه طبق قانونی که تبعه آن کشور بوده؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: چون محل وقوع جرم ایران بوده در مورد جرم واقع شده قصاص این فرد مطرح می باشد و برای اینکار باید علاوه بر قصاص به اولیای دم نیز باید دیه پرداخت نماید

  154. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر
    ببخشید برادرم چند وقت پیش یکیو با چاقو زده و وقتی این اتفاق افتاده برادرم ۱۹ سال سن داشت و ب بلوغ عقلی کامل نرسیده بود اما طرف ۲۵ سال سن داشت و او را بشدت تحریک کرده و همچنین تهدید ب کشتن و برای من ایجاد مزاحمت کرده و بهم تهمت زده و …
    داداشمم بخاطر مسئله ناموسی طرفو با چاقو میزنه، البته چاقو، چاقوی اشپزی بوده
    میشه راهنمایی کنید ک باید چیکار کنیم؟!
    واقعا داداشم بی تقصیر بوده و کسی ک دنبال شر بوده طرف بوده الانم شکایت کردنو رضایت نمیدن
    حکم دادگاه چیه در این مورد؟!

    1. زینالی می گوید

      سلام: با توجه به اینکه طرف به سن ۱۹ سالگی رسیده نمی توان ادعا کرد که به بلوغ عقلی نرسیده است پس برای اینکار باید اثبات نمایید که از خود دفاع مشروع کرده تا بتوانید اتهام وارده را رفع نمایید.

  155. علی می گوید

    با سلام خسته نباشید من از قبل با یکی دعوا داشتم که ریختن سر من منو ۳ تایی زدن من دندانم شکست و نامه پزشکی گرفتم ۲ هفته بعد طرف با موتور آمد جولوی منو گرفت و شروع ب فحاشی کرد ک گفت تو رفتی شکایت کردی شاهدی داری از این حرف ها بعد میگفت آب های زیرشو بخور منم بهش گفتم هرچی قانون بگه ک اول ک من اینجوری گفتم یک مشت توی دهن من زد و یک کارد قصابی از جلوی کیلومتر موتور در اورد و شروع کرد ته چاقو رو ب من زدن وقتی ک من میخاستم یک سنگ بردارم و ب اون بزنم چاقو رو فرو کرد داخل کتف من و ریه من را سوراخ نمود و سریع سوار موتور شد و رفت من در حالی ک اون طرف چاقو رو ب من زد ۲ نفر همراهم بودن و شاهدن هستن ولی اون آقا شایع کردن ک چاقو ب دست من بوده و آمده بزنه ب من زده ب کتف خدش بعد رد های چاقو ک وارد من کرده کاپیشن رو سوراخ کرده …
    آیا گرفتن وکیل در این پرونده لظومی است
    و من می توانم آن را محکوم کنم

  156. فرشاد می گوید

    زمانی که واردمنزل شدم متوجه حضورمردنامحرم باهمسرم شدم وناگهان متوجه نشدم وباچاقو مردی که باهمسرم بودرازدم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر در حین رابطه اون مرد را بزنیداز لحاظ قانون مشکلی وجود ندارد ولی اگر در غیر این باشد باید دیه فردی که برایش جراحتی وارد کرده اید را در صورت شکایت باید بدهید

  157. صادق می گوید

    به نام خدا
    سلام و درود
    بنده یک فرد با ایمان و متدین هستم
    به قرآن دیگه خونم به جوش اومده
    فقط سوالی داشتم که پاسخ شما هم فرقی به حال بنده نخواهد داشت
    شخصی که کافر هستش و کلی به دین و مقدسات اهانت داشته عرق خور و معتاد و الکلی هم هست یک ذره شرافت و انسانیت هم نداره خلاصه یک رزل کثیف…. (پدرم هستش) رو اگر به درک واصل کنم بعد چند روز حکم اعدامم میاد؟
    حال و حوصله زندان و حبس هم ندارم
    کشتن این انگل غده سرطان علف هرز نجس هرچه زودتر باشه بهتره
    یک منافق هستش اگر گزارشش رو بفرستم اعدامش میکنید یا خودم اقدام کنم؟

  158. صادق می گوید

    به نام خدا
    سلام و درود
    بنده یک فرد با ایمان و متدین هستم
    به قرآن دیگه خونم به جوش اومده
    فقط سوالی داشتم که پاسخ شما هم فرقی به حال بنده نخواهد داشت
    شخصی که کافر هستش و کلی به دین و مقدسات اهانت داشته عرق خور و معتاد و الکلی هم هست یک ذره شرافت و انسانیت هم نداره خلاصه یک رزل کثیف…. (پدرم هستش) رو اگر به درک واصل کنم بعد چند روز حکم اعدامم میاد؟
    حال و حوصله زندان و حبس هم ندارم
    کشتن این انگل غده سرطان علف هرز نجس هرچه زودتر باشه بهتره

  159. مسعود می گوید

    سلام روز بخیر پسرم طی دعوایی توسط یکی از دانش آموزان مدرسه بر اثر ضربه چاقو از ناحیه دست چپ دچار جراحت شده و بنده هم طی گزارشی از ضارب شکایت کردم ولی هنوز به پزشکی قانونی مراجعه نکردم آیا نیاز هست به پزشکی قانونی مراجعه کنم یا نیازی نیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله باید حتما و زودتر به پزشکی قانونی مراجعت نمایید.

  160. رها می گوید

    با سلام ببخشید بنده با همسرم دعوام شد و همسرم من را بصورت فجیع مورد ضرب و شتم قرارداد و به روی من چاقو کشید و با سروصدای بنده مادر و برادر و دایی من اومدن ک چاقو رو از دستش بگیرن چاقو رو نداد و دو برادر شوهر بنده هم وارد دعوا شدن که به اشتباه ب برادر خود چاقو زدن و نامه پزشکی قانونی هم دارن ولی ما شاهدی برای اثبات بیگناهی نداریم و انها شاکی شده که برادر و دایی بنده چاقو کشیده و چاقو زده خواستم بدانم تکلیف پرونده ما چ خواهد شد و ما هم شاکی شدیم که انها با چاقو به ما حمله کردن ولی شاهدی برای اثبات نداریم یعنی برادر من با اینکه بیگناه هست و چون انها نامه پزشکی قانونی دارند باید برون زندان لازم بذکر است ک فامیل و پسرعمو هستن

  161. رها می گوید

    با سلام ببخشید بنده با همسرم دعوام شد و همسرم من را بصورت فجیع مورد ضرب و شتم قرارداد و به روی من چاقو کشید و با سروصدای بنده مادر و برادر و دایی من اومدن ک چاقو رو از دستش بگیرن و از من دفاع کنن چاقو رو نداد و دو برادر شوهر بنده هم وارد دعوا شدن که به اشتباه ب برادر خود چاقو زدن و نامه پزشکی قانونی هم دارن ولی ما شاهدی برای اثبات بیگناهی نداریم و انها شاکی شده که برادر و دایی بنده چاقو کشیده و چاقو زده خواستم بدانم تکلیف پرونده ما چ خواهد شد و ما هم شاکی شدیم که انها با چاقو به ما حمله کردن ولی شاهدی برای اثبات نداریم یعنی برادر من با اینکه بیگناه هست و چون انها نامه پزشکی قانونی دارند باید برون زندان لازم بذکر است ک فامیل و پسرعمو هستن

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر هیچ دلیل مدرکی وجود نداشته باشد باید برای اثبات این امر سوگند یاد کنید.

  162. یک سوال می گوید

    سلام
    بنده ۷ روز پیش با چاقوی کلمبیا یک قاچاقچی حرام خور نادان را با چاقو زدم
    که کار این حرام زاده فروش مواد مخدر و الکل بود
    خواست این قاچاقچی فروش مواد مخدر و آبجو(عرق) به پسرم بود
    و اعصاب بچه ام رو بهم ریخته بود
    وقتی متوجه شدم این فروشنده چنین نیت کثیفی داره چاقو رو در شکم این مرتیکه زدم
    حکم بنده چیست؟
    ایا بخاطر زدن یک قاچاقچی شیطان صفت حکمی برایم صادر خواهد شد؟
    نمیدونم بدبخت احمق هم مرده است یا زنده است
    سپاس

  163. ناشناس می گوید

    شوهر من تو خونه چاقو گذاشت زیر گلوم با تبر میخواست منو بزنه جرمش چجوریه
    آخه بهم گفت شاهد نداری دادگاه حرفتو قبول نداره البته بگم جلوی بچه ۵سالم بود

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید این تهدید به ضرب و جرح یا چاقو کشی را باید از طریق شاهد اثبات نمایید که اثبات این توسط بچه ۵ساله به نظر دادگاه بستگی دارد

  164. بهزاد می گوید

    سلام خسته نباشید چند روز پیش یه شخصی به من زنگ زد و گف مزاحم دوس دخترم شدی بیا جایی کارت دارم من رفتم اینا دو نفری اومدن و طرف به روی من چاقو کشید و منم چاقو کشیدم ولی نزدم اینا منو با چاقو به پام زدن و من افتاد زمین با لگد منو زدن ایا جرمی برای منم داره

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید بابت ضرب و جرح علیه این افراد شکایت نمایید

  165. عرفان می گوید

    سلام من دعوام شد با ی نارفیق با بدون چاقو بودم رفته شکایت کرده گفته چاقو داشته و شاهد هم آورده ولی من تو برگه نوشتم چاقویی نداشتم
    میخوام ببینم برای چی منو یه ۲۴ ری فرستادن بالا و آیا تکلیف دادگاه بعدی من چیه

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت اثبات با شرایط صدور رای دادگاه اقدام به صدور جریمه برای شما خواهد بود.

  166. بنیامین می گوید

    سلام خسته نباشید من چاقوی آشپزخانه میفروشم اگر کسی دعوا کنه از چاقو هام برداره وبزنه پای منم گیره ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر

  167. جهانگیری می گوید

    سلام وقتتون بخیر حدود پنج ماه پیش همسرم با چاقو به من حمله کرده در ناحیه خلفی کتفم چاقو زدن و یک ماه پیش توی خیابون با چاقو توی خیابون به منو پسرم حمله کردن و جلوی همسایه ها من و پسرم رو کتک زدن
    پرونده به دلیل خانوادگی بودن تو شورا حل اختلاف بود و الان منتظر وقت دادگاه هستیم
    میشه بفرمایید احتمال محکوم شدن ایشان چقد هست بهم نامه پزشکی قانونی دارم هم سرکار اخرشون شاهد

  168. داوود می گوید

    سلام من توی درگیری ساتور خوردم شکایت کردم و طرف متواری هست. یه شاهد هم دارم میخواستم بدونم بعد از جلب حکم دادگاه چی میشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: دیه پرداخت باید پرداخت شود و جریمه به نفع دولت

  169. حمید می گوید

    سلام

    خسته نباشید

    من شیراز هستم

    یک سوال داشتم

    *میخوام حداکثر خطر و حکم محکومیت برای خودم بدونم*

    میخواستم بدونم چقدر احتمال داره من به جرم ضرب و جرح عمد با چاقو توسط دادگاه محکوم بشم و چه مقدار دیه و مجازاتی میتونه داشته باشه برام؟

    دادیار در دادسرا برای من قرار منع تعقیب تقاضا داده است اما دادیار ناظر مخالفت نموده و دادسرا منو بر اساس *نظر دادیار ناظر*
    با صدور کیفرخواست به جرم ضرب و جرح عمد با چاقو محکوم کرده

    شاکی تنها با ارائه یک گواهی پزشکی قانونی

    مبنی بر بریدگی عمیق متلاحمه پشت دست چپ به همراه آسیب رباط بازکننده انگشت دوم و سوم دست چپ که تحت عمل جراحی قرار گرفته توسط دادیار ناظر محکوم شدم

    اما در پرونده این موارد موجود بوده:

    ۱- شاکی به دفعات اقرار کرده هیچ گونه سند و شاهدی دال بر ایراد ضرب و جرح توسط من نداره

    ۲- همچنین پلیس گزارش کرده نفر اول تماس گیرنده با پلیس من بودم و شاکی ۲۰ دقیقه بعد از من در یک محل دیگر به دور از محل درگیری اولیه اقدام به تماس با پلیس کرده

    ۳- یک شاهد در زمان تنظیم گزارش ۱۱۰ شهادت داده است و شاهدهم در دادسرا بردم که شهادت داده است من هیچ نقشی در ضرب و جرح نداشته ام و شاکی من را با چاقو زده است و همچنین شاکی سلامت از محل متواری شده

    ۴- گزارش پلیس هم دقیقا ذکر کرده که من هیچ گونه نقشی در ضرب و جرح شاکی نداشتم و چاقو هم نداشتم و هیچ آثار خونی در محل درگیری روئیت نشده و شاکی خودش چاقو داشته و اقدام به ضرب و جرم من کرده و همچنین شاکی صحیح و سلامت از محل درگیری فرار کرده و احتمال خود زنی و یا دگر زنی با کمک شخص دیگری بجز من متصور است و همچنین *شاکی طی دو مرحله با سلاح سرد اقدام به تهدید شاهدین و بر هم زدن نظم عمومی نموده است*

    ۵- شاکی در متن شکایتش ادعا کرده من بعد چاقو زدم بهش و فرار کردم ولی توی مراحل بازجویی عکس این گفته رو گفته و گفته خودش بعد چاقو خوردن از صحنه درگیری فرار کرده

    ۶- شاکی باتوجه به شدت جراحت اعلامی از پزشکی قانونی در محل درگیری با اورژانس تماس نگرفته و خودش حضوری رفته بیمارستان

    ۷- باتوجه به شهادت شهود و گزارش ضابطین و ادعای من مبنی بر اینکه من با شنیدن صدای درخواست کمک خانومم به سمت شاکی رفتم و باهاش درگیر شدم

    ۸- بر اساس شهادت شهود و تحقیقات ضابطین قضایی شاکی با حضور مجدد در محل درگیری اقدام به قمه کشی و تهدید کلیه کسبه و شاهدین نموده و صراحتا اعلام کرده هر کسی برای ادای شهادت در دادسرا یا دادگاه حاضر بشه خونش پای خودشه و اقدام به دو مرحله تهدید و عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح سرد کرده

  170. حامد می گوید

    سلام بنده در پارک نشسته بودم ک ی پسر ن من میشناختم ن اون منو اومد بیخود بیجهت کارد کرد تو گردنم وبعدش تعدار زیادی از دوستانش ب سمت من حمله ور شدن و من از ترس جونم سوار ماشین شدم و موتوری ک مال انها بود وراه مراصد کرده بود را زیر گرفتم رفتم سرکوچه ب خودم امدم ک همش میفته گردنم شاکیمم میشن برگشتم هم خودمو مورد ضرب و شتم قراردادن دوباره هم ماشین الان برامن نوشتن نزاع دسته جمعی چکار کنم بیگناه بودم اون وسط خواهشا راه حلی جلو پام بگذارید

  171. رز می گوید

    سلام مادرم خیانت کرد پدرم گرفتنشون و حمله ور شد ب من و خواهرم داشت خواهرمو میکشت من از ترس با چاقوی میوه ۲ ضربه به پتش زدم چی میشه الان بیمارستان من چی میشم؟ خیلی میترسم

    1. زینالی می گوید

      سلام: به جرم اگر ناشی از دفاع از خواهرتان بودید می توانید به دفاع مشروع استناد نماید تا بعنوان متهم تحت تعقیب قرار نگیرید.

  172. ...... می گوید

    سلام من یک بار چند تا ارازل اوباش ریختن سر من و دوستم خواستن جیب مارو بزنن ولی ما فرار کردیم اونا پنجه بوکس درآوردن و تهدید کردن از اون موقع من میترسم برم بیرون میخواستم بدونم میشه که یه چیزی بگیرم برای دفاع شخصی چون توی اون زمان نمیشه به پلیس زنگ زد

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمیتوانید از سلاح استفاده نمایید

  173. حامد می گوید

    سلام پدر منو با چاقو یک جائفه و یک دامیه در گردن و یه دامیه به انگشت دست که همشون بخیه شده و مادرم هم از ناحیه پا و خودم دو ضربه دامیه به پشت بازوم خورده که خودشم اعتراف کرده چاقو مال خودش بوده بعد از ما طلب بخشش و جلسه رضایت گذاشت و ما رضایت ندادیم چو بیرحمانه زده بود و پدرم شانسی زنده مانده و بعد از جلسه رضایت همسر وی به من تهمت ورود به عنف با تهدید زد با شاهد و جناب باز پرس رد کرد شکایتشو و گویا بعد از او خود شخص که چاقو بهمون زده از دست من شکایت کرده چون توی درگیری مثل این که چاقو کف دست خودش خورده که نه من زدم نه پدرم دست خالی بودیم و فقط چاقو را گرفتیم ازش و تحویل پلیس دادیم آیا همچنین تهمتی که گفته ما زدیم با چاقو میتونه ثابت کنه و گویا شاهد هم جور کرده که هیچ از شاهدانش با ما حتی درگیر نشده و شاهد دروغین آیا برای ما مشکلی پیش میاد ؟ ممنونم از وقتی که میزارید جواب میدید

  174. عطایی می گوید

    درود وقت بخیر چند روز پیش همکار برادرم باهاش درگیر شد و به برادرم چاقو زد به اندازه چهار انگشت چاقو فرو رفت منتقل شد به بیمارستان اما اون آقارو به قید وثیقه آزاد گذاشتن ما چکار بایستی انجام بدیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: تا جلسه دادگاه باید صبر نمایید

  175. آتنا می گوید

    سلام پدرم چندین ساله باهام اختلاف داره فحاشی و تهدید میکنه یه سره اومده بود سر کارم جلو در با قمه زد تو کمرم فرار کرد بسیجیا دیده بودن گرفتنش الان تو کلانتری بازداشته فردا باید بره دادسرا
    ولی با وثیقه فردا ازاد میشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: قبول وثیقه با بازپرسی می باشد

  176. سیما می گوید

    دوشخص ضارب اقدام به ضرب و جرح برادرم در جلو درب منزلش کردن و حتی وارد منزلش شدن و جلو همسرش کتکش زدن بینی ، استخوان صورت،۳دندان و چشما و گوش و پیشانی جراحت شدید برداشتن
    ایشان هم در دفاع از خود باجسم تیز به یکیشون ۱ضربه زده و فرار کردن
    و بعدش یکیشون خود زنی با تیزی کرده
    تکلیف چیست؟چه کسی مجرنه و حبس داره؟ضارب در پاسگاه چند فقره سابقه ضرب و جرح و پرداخت دیه داره.

    1. زینالی می گوید

      سلام: برادرتان باید با استناد به دفاع مشروع از خودشان در جلسه رسیدگی دادگاه دفاع نمایند.

  177. محمد می گوید

    سلام, من یک ۲۰ روز قبل با کسی درگیری داشتم که اون پنجه بکس داشت به سرم ضربه زده بود سرم خونی شده بود منم با چاقو زدمش صورت جلسه هم کردم همون شب ولی اون زخم خورده بود رفت بیمارستان , ولی منو بردن زندان الان با وصیغه ازادم به نظرتون منم شکایتم رو ثبت کنم و وکیل بگیرم که اون با پنجه بکس زده و شاهد هم دارم و داخل صورت جلسه هم نوشته شده که از ناحیه سر خونی شدم , پزشک قانونی هم رفتم ولی بعد از ۷ روز که جای زخم خوب شده بود و زده ضربه با جسم نامشخص … یا بی فایده هست فقط باید برم دنبال رضایتش ؟
    ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام:با توجه به اینکه شما ابتدا شکایت نکرده اید ولی باید اثبات نمایید که این شخص ابتدا به شما جراحت وارد نموده است و شما در مقام دفاع به ایشان جراحت زده اید

  178. محمدرضا می گوید

    سلام : ببخشید دیه کامل امسال ۶۰۰تومن هست؟ بعد ۱۴۰۱/۵/۲۹ ماه حرام حساب میشه یا خیر؟ یعنی یک سوم اضاف میشه بهش؟ سپاس

    1. زینالی می گوید

      سلام: مقدار اضافه فقط صرفا در صورتی است که فرد مجروح فوت نماید

  179. میر مجید می گوید

    سلام
    پسر مرا امروز یک فرد بزهکار ناشناس بی هیچ دلیلی ( فقط به این شکل که چرا به من چپ نگاه میکنی ) از ناحیه پهلو وپا وانگشتانش با چاقو زده پسرم هم می گوید من اصلا او را نمی شناسم اما جوانان ونوجوانان محلی از شناخت دارند و نی گویند ضارب سابقه چندان خوبی ندارد بنا به اظهارات مخفی که از طرف ارازل واوباش شبیه او به گوشم می رسد ضارب سابقه مفعولی دارد وپشتش به ارازل و اوباش دوربری و
    خود دارد گویا پس از ضربه زدن به بچه های محل گفته که جرات دارد ازمن شکایت کند یعنی یک جور تهدید و ارعاب ما محسوب میشود و دورادور ما را می ترسانند که اگر رضایت ندهید این طور وان طور می شود من یک فرهنگی وپسرم صافکار است ویک خانواده ابرو مند هستیم وتاکنون ازار مان به مورچه ای هم نرسیده نمی دانم که شکایت کنم یا نه .راستش از انان نی ترسم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ضرب و جرح و تهدید اقدام به شکایت نموده و تمامی اوضاع را برای پلیس گزارش دهید و حتما برای اثبات جراحات وارده از طریق پزشکی قانونی اقدام به در یافت نامه پزشکی قانونی نمایید.

  180. مهدی می گوید

    سلام. (خراشیدگی زیر چشم چپ و قرمز شدن زیر چشم چپ و ساییدگی خلف آرنج چپ و خراشیدگی منحنی شکل در خلف کتف چپ و کبودی در خلف کتف چپ و تورم مختصر پشت پای راست و خلف کتف چپ معادل نیم درصد دیه کامل و تورم خفیف پشت پای راست معادل دو دهم درصد دیه کامل)
    ببخشید این متن از پزشکی قانونی برای من اومده که درگیر شدم و مورد کتک قرار گرفتم که دو نفر بودن با میله آهنی من رو زدن و یکیشون با چاقو من رو می ترسوند. دیه من چند تومان میشود؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. زینالی می گوید

      سلام: دو دهم درصد دیه میشود یک میلیون و دویست هزار تومان و نیم درصد دیه نیز میشود سه میلون تومن جمعا میشود کل دیه چهار میلیون و دویست هزار تومان.

  181. احمد می گوید

    سلام بنده احمد هستم از استان بلوچستان در صف گازوئیل بودم صف گازوئیل توی بلوچستان بسیار طولانی هست حدود ۵ ساعت صف نزدیک پمپ بودم ک نوبتم بشه یکی اومد با ماشین ده تن ک ب زور جلوی من بره بعد من نزاشتم و درگیری لفظی شد و من بهش فحش داد اونم با اسلحه‌ کلت کمری ب طرفم شلیک کرد ب من نخورد ب ماشینم خورد منم برای دفاع از خودم با اسلحه کمرشکن ب طرف اون شلیک کردم و اون ساچمه ای شد بعد دیگه هر دو تامون متواری شدیم ولی پلاکش رو دارم الان برم ازش شکایت بکنم یا نکنم؟ اگه شکایت بکنم خودم ک گیر نمیوفتم

  182. کریم می گوید

    سلام.من تو یه محله داشتم میرفتم حدود هشت نفر
    از ارازل اون محله سر راه منو گرفتن و فحاشی و با چاقو ،قمه،قدرت نمایی میکردن منم تیزی همراه خدم داشتم یعنی مال خدم بود برا دفاع از خد با هشت نفر درگیر شدم ۲نفر فرستادم کما ۳نفرم دیگم باضربات سطحی فرستادم بیمارستان و بستری شدن الان از من شکایت کردن در صورتی من دفاع از خد بود و اول اونا شروع کردن الان حکم من چیه خواهشا

  183. HIRAD می گوید

    سلام وقت بخیر دیه چاقو زدن تو سرم چقد تو ماه محرم

  184. مجید قادری می گوید

    درود برشما ضرب و جرح با چاقو داشتم که شاکی رضایت داده وچون در حال طبیعی نبودم وکاملا غیر عمد بوده ولی چند بار خواستن منو نرفتم الان پرونده رفته دادگاه نظر شما چیست سپاس

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر رضایت داده پرونده مختومه میشود

  185. مهراد می گوید

    سلام خسته نباشید مردی با مادره بنده قرار گذاشته بودن درماشین من اون مرد رو سه ضربه کارد زدم و به سرش کشیدم من برایه حفاظت از ناموسم این کارو کردم من زیره ۱۸سال هستم حکمم چیه؟

  186. مهراد می گوید

    سلام و خسته نباشید
    مردی ناشناس با مادره بنده قرار گذاشتن
    من وارد ماشین شدم و مرد رو چهار ضربه کارد زدم برایه دفاع از ناموس مادره بنده شوهر دارد
    حکمه من چیه من برا حفظه مادرم این کلرو کردم
    زیر۱۸سال هستم

    1. زینالی می گوید

      سلام: حکم شما ضرب و جرح می باشد

  187. محسن می گوید

    سلام
    یکی از فامیلام با شوهرش جدا زندگی میکنند و شوهرش تو راه محل کار میرفت ایشون رو گرفت و پنج ضربه چاقو به کتف و پشت کتف راست و به بازوی سمت چپ و ران سمت راستش زد و فرار کرد
    چون چهره اش رو پوشانده بود کسی نتونست چهرشو ببینه و پلاک ماشینش رو مخدوش کرده بود .تنها کسی که باش مشکل داشته فقط شوهرش بوده .ایا میتونن جرمش رو ثابت کنن ناگفته نماند ایشون قسم ناحق هم می خورند .و نامه پزشکی قانونی و صورت جلسه کلانتری هم موجوده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  188. سحر می گوید

    سلام وقت بخیر
    توی جلسه ی ساختمان یه آقایی سمت خانمی هجوم میبره و شروع میکنه به ترکی فحاشی و تهدید شاهدین تایید میکنن
    و یه آقای دیگه ای برای دفاع از خانم جلو اومده و اینا بحث میکنن و دورادور یه چاقویی میکشه که توی فیلم واضح مشخص نیست
    ولی کلانتری نوشته چیزی شبیه چاقو
    و یه نفر شاهد برده
    حالا اون آقا به این چاقو کشه پیشنهاد داده که بیا پول بده بهم و یه برگه توی شورای حل اختلاف بنویس که خانمه منو پر کرده و توی گوشم خونده
    چاقو کشه طرف خانم ست و صدای این آقا رو ضبط کرده که باج میخواد
    چون خانم کارمند بانکه و مدیر ساختمانه میخواد حسابی اذیت کنه
    خانمه که شکایت کرده که اون آقا سینه به سینه شده و فریاد می‌کشیده و تهدید و فحاشی کرده به ترکی که موجب تشنج و حمله ی عصبی خانمه شده ۳ تا شاهد آقا برده که این حرفارو تایید کردن ولی چون ترکی بلد نبودن معنی حرفاشو نفهمیدن
    و این به کجا میکشه
    و آیا اون آقا که از چاقو کشه شکایت کرده و حالا باج میخواد یه فیلم مبهم داره و یه شاهد رای این چی میشه
    و آیا می‌توانیم با صدای ضبط شده ادعا کنیم که اون آقا دنباله باج گیری و پوله

  189. سعید می گوید

    سلام خسته نباشید
    به محل کارم رفتم برای حساب کتاب ، صاحب کارم درصد ازم خواست من ندادم بعدش درگیر شد با من و با یک پیچ گوشتی چهار سو نوک تیز بزرگ ضربه خور به من حمله کرد، شانس آوردم دستمو گرفتم جلو صورتم پیچ گوشتی وارد کف دستم شد و صاحب کارم از محل واقعه متواری شد زنگ زدم به ۱۱۰ و دنبال شکایتم هستم حدودا یک ماه است از کار افتادم، یکی از همسایه ها هم از صحنه ضربه زدن و حمله فیلم گرفته بود و اونم ضمیمه پروندم کردم، خواستم ببینم حکمش چیه، ممنون میشم لطف کنید راهنمایی کنید من یه کارگرم که واقعا مورد ظلم قرار گرفتم

  190. ایمان می گوید

    سلام فردی۲۰ساله که شناخت کافی از او نداشتم با وعده تحریک اور من به را به مهمانی دعوت کردو من روحم خبر نداشت نقشه قتل عمد بود و در نیمه شب من را با اصابت۶ضربه چاقو به قلب و دست زخمی کرد و (تهدید به قتل کرد که به کسی نگویم) و من را ترساند تا در مدت ۴۸ ساعت شکایت نکنم ایا میتوانم پس از گذشت۲سال شکایت کنم اخه باز داره نقشه جدید طرح میکنه و حوصله ندارم تو قبر بخوابم

  191. علی می گوید

    سلام. ۵نفر از خانواده خانمم با چاقو و قمه و چماق ریختن توی خونه من وارد خونه شدند و من و برادرم را با الات قتاله که دستشون بود به شدت مجروح کردن الان ۸ماهه دادگاه میرم و میام ولی دادیار پرونده من و نمیده دادگاه و میگه باید رضایت بدی. میگه انقدر پرونده رو نگه میدارم تا سرد بشی و رضایت بدی. من دم خونه ام که وارد شدن دوربین داره و این که وارد شدن رو مدرک دارم و اینکه زدن رو هم فقط همسرم رو شاهد دارم. به نظر شما پروندم نتیجه میده و دستم جایی بند هست. چون کاملا انکار میکنند و من فقط یک شاهد(زن) دارم. البته فوق العاده ادمای با نفوذ و پولداری هستند و احتمالا به همین خاطر هست که دادیار پرونده برای ما سماجت میکنه و پرونده مون را لاینحل گذاشته. ممنون

  192. سیامک می گوید

    سلام اگر کسی رو با چاقو بزنی طبق قانون حبس داره اما میتونم بپرسم آیا میشه حبسش رو خرید و زندان نرفت؟

  193. حسین می گوید

    سلام پسر من در مدرسه چاقو خورده مدیر شهادت نمیده چکار باید کنم پسرم ۱۷سالشه در ضمن اون پسر از بیرون اومده داخل مدرسه با موتور روی سینه چپ را با چاقو زده شکایت کردم همه مراهل رفتم ولی چون داخل اون محل غرییب هستم کسی برای شهادت نمیاد دوربینها هم خراب بودن لطفا راهنماییم کنید تشکر

  194. میلاد می گوید

    سلام من با چند تا از دوستانم که اکثریت بچه و زیر سن بودیم به استخر رفتیم و اونجا چند نفر به سمت ما امدن که یکی از اونا با سیلی به گوش ما زد من هم به دلیل دفاع از خودم یک سیلی زدم و اون ها من زیر کتک گرفتن چند تا از دوستانم اومدن که جدا کنن اون ها رو هم زدن بعد از دعوا اون ها از سمت ماشینشون اومدن دیدم دست یکیشون خون میاد سوار ماشین شدن رفتن و دو نفرشون که مونده بودن مارو تهدید میکردن مت هم به پلیس زنگ زدیم و پلیس اومد و اون پسره فرار کرده بود به پلیس گزارش دادیم و مشخصات مارو گرفتن الان از ما اون ها شکایت کردن که با چاقو و پنجه بکس اون هارو زدیم که دستش جراحت پیدا کرده ولی ما این کارو نکردیم الان چی میشه لطفاا جواب بدید

  195. ملینا می گوید

    سلام من پسرم ۱۷ سالشه با یه دختر به مدت ۲۰ روز اونم فقط تلفنی تو رابطه بوده هیچ برنامه ای بینشون نبوده یه روزپسرم تو خیابون میره دختره رو ببینه که داداش دختره با یه نفر دیگه بهش حمله میکنه ومورد ضرب وجرح شدید واز ناحیه صورت چاقو میخوره. شما راهنمای کنید که چه اقدامی انجام بدم وآیا بعدا برای پسرم مشکلی پیش نمیاد ممنون از راهنما ییتون

  196. مهدی می گوید

    سلام وقت بخیر جناب بنده طرف مقابل رو با تیز بر زدم به دستش مچ و خود طرف میگه تاندون های دستش پاره شده و همان و ۲روز هم بیمارستان بوده امده بیرون و دستشو اتل کردند میخواستم ببینم اگر شکایت کنن مجازاتشون چی میشه و دکتر بهشون گفته شما مست بودی برا عمل برو دورز دیگه بیا ایا راسته

    1. زینالی می گوید

      سلام به مجازات ضرب و جرح و دیه محکوم می شوید

  197. صادق زاده می گوید

    سلام وقت بخیر دیروز با همسرم دعوا کردم و ایشون با تبر به من حمله کرد و تمام بدن من وزخمی کرد من باید چی کار کنم تا کی وقت دارم به پزشکی قانونی مراحعه کنم
    ایشون اعتیاد داره و کارایی که میکنه دست خودش نیست شاهدی هم نداشتم فقط بچه هام بودن

    1. زینالی می گوید

      در نظر داشته باشید که هر چقدر دیرتر به پزشکی قانونی مراجعه کنید به جهت بهبود جراحات درصد کمتری از صدمات وارده به شما گزارش خواهد شد همچنین اثبات اینکه جراحات مرتبط با حادثه مذکور بوده نیز دشوار تر خواهد شد

  198. حسنخاني می گوید

    سلام دونفر با همسرم دعوا كردن ادعا كردن كه همسرم به اونا چاقو زده درصورتي كه همسرم اصلا به اونا چاقو نزده و به پزشك قانوني رفتن ونامه گرفته كه به پشت گردن و بين دو كتف و ران پاي چپش چاقو زده ميخواستم بدونم ديه اش چنده

    1. زینالی می گوید

      با سلام
      ایشان باید اثبات کنند که کار همسر شماست
      با نتیجه پزشکی قانونی دیه تعیین می شود

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند