اظهارنامه تخلیه یک باب منزل مسکونی به علت انقضاء مدت

هرکس می‌تواند قبل از تقدیم دادخواست، حق خود را به‌وسیله اظهارنامه از دیگری مطالبه نماید، مشروط براین که موعد مطالبه‌ رسیده باشد. به‌طور کلی هرکس حق دارد اظهاراتی راکه راجع به معاملات و تعهدات خود با دیگری است و بخواهد به‌طور رسمی به‌وی برساند ضمن‌ اظهارنامه به‌طرف ابلاغ نماید. مالک نیز میتواند قبل از اینکه دادخواست تخلیه مطرح کند،خواسته خود را تحت عنوان اظهارنامه به طرف مقابل برساند. مخاطبی که اظهارنامه را دریافت میکند، الزامی به پاسخ ندارد واصولا هم اینگونه است که اظهارنامه ها بدون جواب میماند. مهلتی هم در قانون برای پاسخ معین نشده است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه تخلیه یک باب منزل مسکونی به علت انقضاء مدت

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب

مخاطب محترم ……….

با سلام

احتراماً، به استحضار حضرت‌عالی می‌رساند:

۱. طی اجاره‌نامه عادی مورخ ………. یک آپارتمان به مساحت صد مترمربع را واقع در ………. به مدت یک سال از اینجانب اجاره نموده‌اید.

۲. با امضای مدت یک ساله قرارداد اجاره تا به امروز، از تخلیه عین مستأجره امتناع نموده‌اید و همچنین از انقضاء قرارداد تا تاریخ ………. از پرداخت اجرت‌المثل خودداری کرده‌اید.

۳. از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه به شما یک ماه فرصت داده می‌شود ملک موردنظر را تخلیه و به پرداخت اجرت‌المثل معوقه و تسویه آب و برق و گاز اقدام نمایید و در غیر این صورت از طریق مراجع قضائی اقدام خواهم کرد.

 

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
12 نظرات
  1. سیدامین می گوید

    سلام اینجانب ملکی را الان در حدود ۱۰ سال است که اجاره دارم امسال مالک بدون در نظر گرفتن دوره کرونا اجاره بها خود را دو برابر مبلغ پارسال بالا برده وهمچنین یک ماه از این قرارداد نگذشته اعلام کرده ملک را تخلیه کنم بدلیل فروش ملک در حالی که شواهد نشان میدهد ملک را میخواهد به شخص دیگری اجاره دهد حال بنده چه باید بکنم در حالی که این زمین را کسب وکار ایجاد شده بنده طی ۱۰ سال است در حالی که قبل آن زمین بدون کاربری بود لطفا راهنمایی کنید ممنون

  2. سیدامین می گوید

    سلام اینجانب ملکی را الان در حدود ۱۰ سال است که اجاره دارم امسال مالک بدون در نظر گرفتن دوره کرونا اجاره بها خود را دو برابر مبلغ پارسال بالا برده وهمچنین یک ماه از این قرارداد نگذشته اعلام کرده ملک را تخلیه کنم بدلیل فروش ملک در حالی که شواهد نشان میدهد ملک را میخواهد به شخص دیگری اجاره دهد در حالی که این زمین را کسب وکار ایجاد شده بنده طی ۱۰ سال است در حالی که قبل آن زمین بدون کاربری بود لطفا راهنمایی کنید ممنون

  3. سیدامین می گوید

    سلام اینجانب ملکی را الان در حدود ۱۰ سال است که اجاره دارم امسال مالک بدون در نظر گرفتن دوره کرونا اجاره بها خود را دو برابر مبلغ پارسال بالا برده وهمچنین یک ماه از این قرارداد نگذشته اعلام کرده ملک را تخلیه کنم بدلیل فروش ملک در حالی که شواهد نشان میدهد ملک را میخواهد به شخص دیگری اجاره دهد این زمین را کسب وکار ایجاد شده بنده طی ۱۰ سال است در حالی که قبل آن زمین بدون کاربری بود لطفا راهنمایی کنید ممنون

  4. محمد می گوید

    سلام روزبخیر.مادر من در منزل من زندگی میکنن.خواهر هم اومده پیش مادر.چطوری میتونم برای خواهر حکم تخلیه بگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خواهر خانه تصاحب نکرده که می خواهید تخلیه بگیرید باید دعوای مزاحمت ملکی طرح نمایید.

  5. خانم یگانه می گوید

    سلام اینجانب ملکم رو سه ساله به شخصی اجاره دادم از مورخ ۱/ ۳ قراردادمون پابان یافته وبه ایشون تذکر تخلیه منزل رو دادیم به علت نیاز شخصی واینکه خودم میخواهم تو ملکم ساکن شم ولی مستاجر حاضر به تخلیه منزل نیست ومیگه دولت برامون یکسال تمدید کرده الان چکار باید کرد به نطر تون من باید برم بگردم دنبال منزل در صورتیکه خودم خانه دارم؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:براساس ایین نامه در زمان کرونا نمی توان تخلیه مستاجر را خواست و باید تمدید شود.

  6. علی می گوید

    سلام منزلی را به شخصی یکساله اجاره دادم و اجاره ها رو پرداخت نکرده مدتش داره تموم میشه ازش شکایت بابت عدم پرداخت اجاره کردم ولی محلی نذاشته واسه تخلیه چکار کنم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از شورای حل اختلاف شکایت نمایید بابت دستور تخلیه.

  7. مهدی درودی می گوید

    بنده سویتی را دربنگاه به فردی که ادعا داشت برای دامادش ودخترش میخواد اجاره دادم وتعداد افراد راکه دونفر بودن را نیز در قرارداد قید کرده ام اما بعد از اسباب کشی متوجه شدم اول که خودش امده در سویت ودامادی در کار نیست ودوم تعداد افراد از دونفر به پنچ نفر اضاف شده در ضمن بنده به بنگاه دار اعتماد کردم وبدون خواندن قرارداد امضا کردم الان قرارداد بنام خود طرف نوشته شده نه به اسم دامادش ایا بنده میتوانم فسخ کنم واز چه طریقی اقدام نمایم ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید نسبت به فسخ قرارداد اجاره اقدام نمایید و اگر در قرارداد طرفین و تعداد افراد مشخص شده بر اساس ان می توانید نسبت به فسخ ان اقدام نمایید.

  8. قاسمی می گوید

    سلام.۹سال است مستاجراین خانه ام وصاحبخانه ام امریکاس..قراردادمون از۳سال پیش دستی تمدیدشد.پارسالم نیومدایران وفقط اجاره رواضافه کردوماهم دادیم.امسال اومده وده روزه ایرانه وامروزاظهارنامه داده ک تخلیه کنم.. سیتیزن آمریکاس امامیگه خونمومیخوام واس خودم.ماهم هنوزخونه پیدانکردیم..تخلیه مارومیدن بش ومیتونه شکایت کنه؟؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند