اظهارنامه به اداره ثبت جهت اطلاع از عدم حضور فروشنده در دفترخانه

الزام فروشنده مبنی بر تنظیم سند رسمی در مورد املاک جزء شروط بنایی محسوب می شود که اساس و پایه عقد است. این قسم شروط در هر حال باید رعایت شوند وعدم ذکر آن در عقد فروشنده را از انجام آن بی نیاز نمیکند. دعوی الزام به تنظیم سند در جایی مطرح می شود که اشخاص مبایعه نامه تنظیم کرده اند و معمولا خریدا مبلغ قابل توجهی از بیع را پرداخت کرده است. ولی در تاریخ مشخص شده در مبایعه نامه حاضر به حضور در دفتر خانه اسناد رسمی و انتقال و تنظیم سند نشده است. در اینجا خریدار دعوی الزام به تنظیم سند رسمی همراه با گواهی دفترخانه مبنی بر حضور خریدار و عدم حضور فروشنده در آن مکان مطرح میکند.البته می تواند ابتدا موضوع را از طریق اظهارنامه  مطرح کند. اداره ثبت اسناد واملاک نیز مرجع صالح مانند واحد اظهار نامه دادگاه برای ابلاغ اظهارنامه است که ابلاغ اظهارنامه از طرف اداره ثبت نیز مانند ابلاغ آن توسط واحد اظهارنامه می باشد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه به اداره ثبت جهت اطلاع از عدم حضور فروشنده در دفترخانه

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب

ریاست محترم اداره ثبت ناحیه شمال تهران

با سلام،

احتراماً، به استحضار عالی می‌رساند:

۱. آقای ………. یک باب ………. دارای پلاک ثبتی ………. فرعی از ………. اصلی مفروز مجزا شده از پلاک اصلی فوق را که در ………. واقع است به‌موجب مبایعه‌نامه عادی مورخ ………؛ که کپی تصدیق شده آن به پیوست این اظهارنامه تقدیم است، به اینجانب فروخته و متعهد شده است برای تنظیم سند رسمی انتقال در تاریخ ………. در دفترخانه شماره ………. تهران حاضر شوم نظر به این‌که نامبرده از حضور در دفترخانه امتناع نموده و مقدمات انجام معامله را فراهم نکرده است، ناچار به طرح دعوای حقوقی علیه وی جهت الزام به انجام تعهد هستم.

۲. چون متحمل است نامبرده در صدد انتقال ملک مورد معامله به غیر برآیند فعلاً مراتب را به حضور آن مقام محترم اعلام می‌کنم تا دستور فرمایند این اظهارنامه در پرونده ثبتی پلاک مرقوم ضبط شود و دستورات هرگونه استعلام در خصوص این پلاک به مفاد آن توجه نماید. بدیهی است دستور مقام قضائی در خصوص منع نقل ‌و انتقال متعاقباً اعلام خواهد شد.

با تشکر و تجدید احترام

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. Sama می گوید

    سلام وقت بخیر ا درخواست ظهار نامه از طریق دادگاه یا دفتر ثبت انجام میشه اینجا قید کردید اداره ثبت هم میشه ساده ترین راه شروع رو لطف کنید ممنون میشم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند