تفاسخ وکالت بلاعزل

وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌کند. وکالت عقدی جایز است و طبق ماده ۶۷۸ قانون مدنی به طرق ذیل مرتفع می شود:

  1. به عزل موکل
  2. به استعفای وکیل
  3. به موت یا جنون وکیل یا موکل.

عقد وکالت بلاعزل، عقد وکالتی است که ضمن عقدخارج لازمی شرط شده باشد. در ماده ۶۷۹ ق.م بیان شده است: « موکل می تواند هر وقت بخواهد وکیل را عزل کند مگر اینکه وکالت وکیل یا عدم عزل وکیل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد.» لذا هرگاه عقد وکالت یا عدم عزل وکیل در ضمن عقد لازمی شرط شود به تبع عقد اصلی که لازم بوده؛ آن هم لازم می شود و دیگر حق فسخ و عزل وکیل وجود ندارد. اما اگر طرفین در عقد وکالت بلاعزل با هم توافق کنند که عقد را بر هم بزنند می توانند عقد وکالت بلاعزل را تفاسخ کنند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نوع سند: تفاسخ وکالت

مفاسخ: (نام و مشخصات وکیل بلاعزل)….

متفاسخ: (نام و مشخصات موكل)….

مورد تفاسخ: وكالتنامه شماره …. مورخ …. تنظیمی دفترخانه شماره….  تهران منعقده فی مابین مفاسخ به عنوان وکیل و متفاسخ به عنوان موکل که از تاریخ زیر طرفین مرقوم متراضياً و متوافقاً سند وکالت بلاعزل شماره مرقوم را فسخ و باطل و ملغي­الأثر نمودند.

مستندات: نامه شماره… مورخ    /   /   ۱۳ دفترخانه شماره…. تهران.

موارد انتظامی: ۱. قبض حق التحریر به شماره ….  تسلیمی به ذینفع. ۲. شمارات چاپی این سند عبارت است از….               (سری            ).

تاریخ:….

محل امضاء: ….

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. شبنم می گوید

    سلام،ممنون از شما، سوال من اینه زمانی که فروشنده به خریدار وکالت کامل میده اگر زمان وکالت تعویض پلاک ب پایان میرسه برای تمدید وکالت از فروشنده،
    واسطه که بینه فروشنده و خریدار می تونه دخالت کنه یا اجازه تمدید پلاک به فروشنده نده ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر این فرد واسطه است نه طرف عقد و نمی تواند چنین کاری بکند

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند