نمونه قولنامه معامله ملک به همراه pdf آن

قولنامه سندی است عادی که بین دو طرف تنظیم می شود جهت انجام معامله ای یا تعهدی است برای انجام معامله ای که بعداً واقع خواهد شد و معمولاً در قولنامه ها برای پشیمان شدن خریدار و فروشنده وجه التزام قرار می دهند. به دلیل تشریفات زیاد انتقال املاک و اتومبیل و … تمایل به استفاده از قولنامه در میان مردم افزایش پیدا کرد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با قولنامه ملک، جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره با وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

قولنامه به عنوان یک سند عادی در دادگاه ها اعتبار دارد. با وجود این که قولنامه دلیلی بر انتقال مالکیت موضوع مورد معامله نمی باشد اما فروش موضوع قولنامه به فرد یا افرادی دیگر غیر از خریدار قید شده در قولنامه ممنوع است.

قولنامه کردن ملک

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه قولنامه ملک

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

فروشنده: ………………………………………………………….

خریدار: ……………………………………………………………..

مورد معامله: ……………………………………………………….

قیمت: مبلغ ……………………. ریال رایج که مبلغ ……………………. ریال از آن نقدا طی چک شماره ……………………. عهده بانك شعبه         ……………….. از سوی خریدار به فروشنده به عنوان بیعانه تسلیم گردیده و مابقی بها را خریدار متعهد است به هنگام تنظیم و امضای سند رسمی انتقال ملك نقدا به فروشنده بپردازد.

شروط:

۱. تاریخ تنظیم و امضاء سند رسمی انتقال ملك این قولنامه روز……………. ماه…………… سال یکهزار سیصد و………………… ……….۱۳ شمسی می باشد که طرفین ملزم به حضور در دفترخانه اسناد رسمی واقع در ………………… به نشانی ……………………………….. در تاریخ مزبور می باشند.

 ۲. تخلیه و تحویل مورد معامله تاریخ………. ماه …………. یکهزار و سیصد و ………………….. ……. ۱۳ شمسی می باشد که باید در سند رسمی موصوفه قید و قبض تخلیه و تحویل از سوی دفترخانه صادر گردد و درصورت عدم تخلیه و تحویل موقع مورد معامله، فروشنده ملزم به تأدیه روزانه مبلغ ………………… ریال به عنوان وجه التزام و جبران خسارات وارده به خریدار علاوه بر تخلیه و تحویل مبیع می باشد.

۳. خریدار حق انتقال این قولنامه را جزئا یا کلا ولو به صورت صلح حقوق و یا وکالت و غیره ندارد. ۴. درصورت عدم حضور خریدار در دفترخانه فوق در آن تاریخ جهت تنظیم و امضاء سند رسمی مربوطه و عدم تادیه مابقی ثمن معامله به طور نقد در همان تاریخ به منزله تخلف خریدار تلقی گردیده و ضمن کأن لم يكن شدن این قولنامه، فروشنده حق دارد بیعانه دریافتی مذکور را به عنوان وجه التزام، بنفع شخصی خود برداشت نماید و خریدار در این صورت حقی بدان ندارد.

۵- عدم حضور فروشنده در تاریخ مذکور در دفترخانه موصوفه برای تنظیم و امضاء سند ذکر شده منزله تخلف فروشنده محسوب گردیده و فروشنده ملتزم است در این صورت علاوه بر رد مبلغ دریافتی بیعانه فوق نیز مبلغی معادل بیعانه فوق الذكر به عنوان وجه التزام به خریدار بپردازد.

۶. ملاك عدم حضور هريك جهت انجام تعهدات متن، گواهی دفترخانه مذکور خواهد بود.

۷. تادیه مالیات ها اعم از مالیات نقل و انتقال و تعاون ملی و غیره و عوارض شهرداری و بیمه به عهده فروشنده است و هزینه های محضر اعم از حق الثبت و حق التحریر و بهای اوراق رسمی مربوطه و احتمالا پاداش کارکنان دفترخانه به عهده طرفین و بالمناصفه می باشد.

۸. درصورت بروز قوه قاهره (فورس ماژور) موثر در تأخیر تحصیل گواهی های مالیاتی، استعلام ثبت و نوسازی و بیمه و احتمالا پایان کار یا عدم خلاق و تمدیدیه های آن که مورد تعهد فروشنده است با اخذ گواهی های مربوط علت قانونی تأخیر آن از مراجع صادر کننده آن گواهی ها و با اعلام قبلی رسمی فروشنده به خریدار وقت حضور موضوع شرط اول و بالطبيعه وقت تخلیه و تحویل موضوع شرط دوم بالا به همان میزان افزوده خواهد شد.

۹. این قولنامه در ۲ نسخه متحد المتن والاعتبار تنظیم و پس از امضاء بين طرفین مبادله گردیده است.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

دانلود قولنامه معامله ملک (Word)

ماکت خانه خاکستری رنگ

سخن آخر

در این مطلب به بررسی نمونه ای از قولنامه ملک همراه با فایل pdf و word آن، پرداختیم.

برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

۱- قولنامه املاک چیست؟

قولنامه املاک سند معامله ای است که به منظور بیع و فروش ملک میان فروشنده و خریدار منعقد می گردد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

۲- اعتبار قولنامه املاک به چه صورت می باشد؟

قولنامه املاک سند عادی بوده بنابراین اظهار انکار و تردید نسبت به این نوع از قولنامه ها ممکن بوده اما طرح دعوای خلع ید به استناد آن امکان پذیر نمی باشد.

۳- نحوه نوشتن قولنامه املاک به چه صورت است؟

در نحوه نوشتن قولنامه های املاک لازم است تا مشخصات طرفین و ملک و تاریخ حضور در دفترخانه قید گردیده و مبلغ وجه التزام عدم انجام تعهدات قراردادی نیز به طور دقیق مشخص گردد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
30 نظرات
  1. آزاد می گوید

    سلام،وقت بخیر،یک قطعه زمین از ارث پدری به من رسیده،برای گرفتن سند باید قولنامه بنویسم،میخواستم اگه امکانش هست راهنماییم کنید،ممنون..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  2. فرهادمرادی می گوید

    سلام به وکلای باوجود که مردم رو راهنمایی میکنید
    من در دعوی تقابل خوانده هستم برای دادگاه مدارک تصادف ماشین درمعاوضه ای ماشینم رو طرف مقابل واژگون کرده و حال با پارتی قاضی و رای غیابی ماشینش رو که من تا درست کردن ماشینم یا تحویل دادنش پیشم است رو گفته بدم و ۲۰ میلیون تصرف اجرت المثل خواسته من هم خرابی ماشینم وخسارات کارشناسی اول ۲۷ میلیون نوشته
    حالا چکار باید بکنم ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تماس بگیرید راهنماییتون می کنند موضوع نیاز به توضیحات بیشتر داره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  3. برزو می گوید

    سلام پدربزرگم قسمتی ازملکش رابه صورت قولنامه به پدرم واگذارکرده واثرانگشت عمویم وچندنفردیگردرآن وجوددارد..لکن همان عمویی که قولنامه راانگشت زده،بایک قولنامه صوری مخفیانه برای همین ملک سند رسمی گرفته ،راهی برای ابطال سندوجوددارد؟؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام با توجه به اینکه مبایعه نامه عادی تاریخی مقدم دارد میتوانید نسبت به ابطال سند مذکور اقدام نمایید برای دریافت مشاوره بیشتر به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  4. برزو می گوید

    پدربزرگم قسمتی ازملکش راقولنامه ای به پدرم واگذارکرده اثر انگشت عمویم وچندنفرهم زده شده،،لکن همین عمویم بایک قولنامه صوری مخفیانه برای این ملک سند رسمی دزیافت کرده..میشه ابطال سندکرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام درصورت اثبات جعل بله میشود

  5. امير می گوید

    سلام متراژ قيد شده در سند ثبتي آپارتمان بدون انباري وپاركينگ ميباشد يا با متراز انباري و پاركينگ حساب شده؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام متراژقید شده مال واحد هست

  6. ناشناس می گوید

    سلام ی ملک مشاع بنام پدر بزرگم هست که یکی از پسراش اون ملک بدون اجازه بقیه وارث به نام خودش میزنه(پدرشو میبره ثبت واونو )بعد همون پسر میفروشه به شخصی دیگه ایا اگر بخواد زمینو به شخصی که فروخته پس بگیره ایا اسم خودش و یه برادر دیگه داخلش باشه بقیه وارث شکایت کنن مشکل پیش میاد یا ن ؟

  7. امیر می گوید

    سلام برای دریافت پروانه کسب مدرک تحصیلی اجباریست

  8. Hesam می گوید

    سلام من ملکی خریداری کردم که در قولنامه ذکر شده بود ۵۰۰متر ولی بعد از واگذاری و به طور تصادفی متوجه متراژ زمین ۴۲۰ متر است وبه ازشان گفتم که گفت به صورت مسالمت امیز حل می نمایم ولی اقدامی انجام نداد وبعد اظهار نامه پر کردم وایشان گفت در اولین فرصت حل می کنم ولی هیچ اقدامی انجام نداد حالا از طریق کیفری وبعد هم حقوقی می خواستم شکایت کنم لطفا را هنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید نسبت فسخ معامله دعوای حقوقی با تقدیم دادخواست اقدام نمایید

  9. علی می گوید

    سلام یک زمین مشاع خریدیم که قولنامه را توی خانه نوشده وکل زمین قیمتش صد میلیون تومان هست وبرای فسخ قرارداد سی میلیون تومان هست حالا ما پشیمانم میشه راهنمایم کنی ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:چون برای انحلال قرار داد وجه التزام ناشی از عدم اجرای تعهد که سی میلیون هست باید بابت فسخ قرارداد وجه التزام را بپردازید.

  10. علی رضا می گوید

    سلام خسته نباشی من پدرم چندسال قبل یک باغ از طرف صاحب کارش که از خوانین بوده هبه شده بهش بعد ازچند سال قسمتی از باغ توسط پسر صاحب کار پدرم نوشته وبه من فروخته درمقابل دستمزد کاری که براش انجام دادم الان حکایت ما چی میشه میشه خواهشا راهنمایی گنید باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بایت به رضایت پدرتان برسد.

  11. افشاران می گوید

    باسلام خدمت شما من یک باغچه قولنامه ای میخواهم بخرم صاحب فعلی هم مبایعه‌نامه خریده ولی ازاملاک یک مبایعه‌نامه داردمن میخواهم قولنامه دستی بنویسم چه نکات مهمی ست که بعداً به مشکل نخورم چونکه یکی دو سال دیگه می‌توانم براسندش اقدام کنم ممنون میشم نکات کلیدی روبرام بگویید سپاسگزار

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حتما با وکیل مشاوره نمایید.

  12. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید
    دایی هایم از ارث پدری که به آنها رسیده از یه قطعه زمین امضا مادرم و بقیه خواهران رو گرفته که اینها به حق حقوق خود رسیده اند در صورتیکه مادرم بیسواد بوده و هیچ ملکی به آنها نداده اند..
    آیا در صورت شکایت میتوانند حق خودرا پس بگیرند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      نخست دادخواست اثبات حجر به استناد مدارک پزشکی و شهادت شهود ارائه نمایید درصورت اثبات حجر از دادگاه ابطال معامله را درخواست نمایید.

  13. Mahdi می گوید

    سلام من همسرم از خونه رفته بدون اینکه طلاق بخواد و بچه چهار ماهمم امروز چند نفر ریختن تو خونه مادرم و با تحدید به این که پدرو مادرم رو بازداشت میکنن گرفتن و بردند و گفتند حکم ورود دارن ولی برگه ای که دادن هیچ حرفی از ورود به خانه داخلش نیست. خواستم ببینم میشه ازشون شکایت کرد

  14. Mahdi می گوید

    سلام من همسرم از خونه رفته بدون اینکه طلاق بخواد و بچه چهار ماهمم امروز چند نفر ریختن تو خونه مادرم و با تحدید به این که پدرو مادرم رو بازداشت میکنن گرفتن و بردند و گفتند حکم ورود دارن ولی برگه ای که دادن هیچ حرفی از ورود به خانه داخلش نیست. خواستم ببینم میشه ازشون شکایت کرد؟

  15. سحر می گوید

    سلام من زمانی که خونه خریدم بخاطر وام زدم بنام پدرم الان اگر قولنامه یا مبایعه نامه به من بده بعدا برای انتقال سند مشکل نمیخورم؟میتونه قولنامه دربنگاهی خارج از شهری باشه که ملک اونجاست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید در دفتر خانه دیگری هم این کار را انجام دهید

  16. زاده خاک می گوید

    سلامو پدرم ۷ همسر دارد البته ن بصورت همزمان. مادرم آخرین همسر است.پدرم دو دستگاه خانه در دوشهر مختلف دارد. متاسفانه ۲۰ سال پیش فوت کرد.۳سال پیش ب اصرار دایی ام که میگفت اگه میخواین ۱۲برادر و ۸ خواهر دیگتون تو ارث این خونه شریک نشن باید از اون خونه بگذرین و تو دفتر اسناد کارایه مربوط به بخشیدن سهممون از اون خونه که موقعیت عالی نسبت به اینی که هستیم داشت انجام دادم.ب زور و اصرار و تهدید.حالا میخوام بدونم آیا راه یا روشی هست دوباره سهم الارثم رو باز بخودم برگردونم.امیدوارم راهی باشه.با تشکر فراوان

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر این گذشتنون در قالب نوشته بوده باشد و به نوعی رد ترکه کرده باشید دیگر نمی توانید برگردونید.

  17. حسینی می گوید

    سلام .خسته نباشید .من با خانومی درسال ۱۳۹۰ زمینی به مساحت ۷۰متر شریکی خریداری کردیم که بعد از ۳سال اون خانوم سهم شو که ۳۵ متر بود به شوهرم قانونی فروخت الان بعد از گذشت ۷سال شکایت کرده از منو شوهرم به دروغ به جرم سوءنیت از ضعف نفس رشید اما دادگاه قرار موقوفی صادر کرده!میخواستم بدونم میتونم شکایت کنم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت افترا شکایت نمایید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند