وکیل طلاق توافقی | دریافت مشاوره از بهترین وکلای طلاق توافقی در کشور

وکیل طلاق توافقی کسی است که در حوزه حقوق خانواده تخصص دارد و پرونده طلاق توافقی را در دادگاه خانواده پیش میبرد‌. از آنجا که برای طرفین، آگاهی از تمام احکام و مواد دشوار است و روند طلاق هم خسته کننده خواهد بود، لذا به وکیل خانواده وکالت در انجام امور مربوطه را اعطا می کنند.

اگر برای انجام اقدامات مربوط به طلاق توافقی نیاز به وکیل متخصص دارید می توانید از تجربه و تخصص وکلای موسسه وکیل تاپ استفاده کنید در ادامه بیشتر به این بحث و طلاق توافقی پرداخته می شود‌.

طلاق توافقی چیست؟

در قانون و متون قانونی، حق طلاق با مرد است و اوست که تنها می تواند زن را طلاق بدهد. حال وقتی میگوییم طلاق توافقی، یعنی اینکه مرد می خواهد همسرش را طلاق بدهد و زن هم اختلافی برای طلاق با مرد ندارد و هر دو با هم حاضرند طلاق را اجرا کنند.

به همین خاطر است که اگر مرد پشیمان شود دیگر طلاق توافقی نخواهیم داشت. در طلاق توافقی طرفین درباره مهریه، حضانت، جهیزیه و… تعیین تکلیف می کنند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

طلاق توافقی و تکلیف مهریه

در طلاق توافقی طرفین می توانند در مورد مهریه هر گونه که صلاح میدانند توافق کنند ممکن است زن مهریه خود را کاملا ببخشد و یا با مرد توافق کنند که نصف یا هر میزانی از آن‌ پرداخت شود.

پس در طلاق توافقی زن می تواند تمام مهریه خود را مطالبه کند و این امر خللی به حق مهریه وی وارد نمی کند.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی و حضانت فرزند

حضانت فرزند در قانون پیش بینی شده است که طفل تا سن ۷ سالگی تحت حضانت مادر است و از آن به بعد با پدر خواهد بود. اما در طلاق توافقی طرفین می توانند توافق کنند که حضانت فرزندان با چه کسی باشد؛ مثلا ممکن است حضانت طفل سه ساله طبق توافقی به عهده پدر باشد.

اما این توافق تا جایی است که ضرری برای طفل وجود نداشته باشد برای مثال اگر یکی از پدر و مادر مشکل اخلاقی یا اعتیاد و… وجود داشته که مضر به حال کودک باشد؛ دادگاه آنچه را به صلاح کودک است انجام می دهد.

عدم مراجعه زن به دفترخانه در طلاق توافقی

دادگاه در طلاق توافقی گواهی عدم امکان سازش صادر میکند که پس از قطعی شدن تا ۳ ماه فرصت برای ارائه به دفترخانه وجود دارد.

نکته اینجاست که اگر مرد در طلاق توافقی، از حضور در دفترخانه امتناع کند و با اخطاریه هم حاضر نشود اما زن حاضر شود طلاق اجرا نمی شود اما اگر زن برای طلاق توافقی در دفترخانه حاضر نشود؛ پس از اخطار و عدم حضور وی، دفترخانه صیغه طلاق را با حضور تنها مرد جاری می کند و به زن اطلاع داده می شود.

گرفتن وکیل برای طلاق توافقی

در دادگاه ها امکان دارد طلاق توافقی حتی بدون حضور طرفین انجام شود برای این کار می توانید به وکیل که پروانه وکالت دادگستری دارد اعطای وکالت کرد.

برای پیشبرد و سریع تر انجام شدن کارها و همچنین برای کاهش دادن هزینه ها و کاهش مدت زمان دادرسی کمک گرفتن از وکیل کارآمد خواهد بود.

موسسه حقوقی وکیل تاپ با این معیار که هر وکیل باید در حوزه هایی خاص به طور تخصصی فعالیت کند؛ ساز و کاری را فراهم ساخته است که هر فردی در هر کجای ایران بتواند به وکیل متخصص در مسئله حقوقی خود مراجعه کند.

وکلای متخصص حقوق خانواده از جمله طلاق توافقی در موسسه وکیل تاپ می توانند در این زمینه کمک کار شما باشند. پیشنهاد می شود که برای این کار و سریع تر گرفتن گواهی عدم امکان سازش از دادگاه به مشاوران و وکلای موسسه مراجعه کنید.

گرفتن وکیل برای طلاق توافقی

مشاوره برای طلاق توافقی با بهترین وکلای طلاق توافقی

طلاق گرفتن چه به صورت توافقی باشد چه به صورت درخواست یکی از طرفین آثار و نتایجی خواهد داشت و در مسایل زیادی هم موثر خواهد بود مثل مسئله مهریه و حضانت فرزندان و امور مالی دیگر بین طرفین و ازدواج بعدی زن و مرد و…

پس آثار طلاق می تواند بسیار زیاد باشد و در هر مورد برای شخص ممکن است سوالات و ابهاماتی ایجاد بشود. لذا پیشنهاد می شود برای پاسخ به تمام مسایل و ابهاماتی که در این خصوص در ذهن دارید از مشاوران حقوقی در موسسه وکیل تاپ کمک بگیرید تا در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسید.

برای این کار میتوانید با هم به صورت آنلاین از طریق سامانه وکیل تاپ اقدام به اخذ مشاوره از وکیل متخصص طلاق توافقی کنید و هم این که به صورت تلفنی از طریق شماره تلفن های موجود در سامانه وکیل تاپ این کار را انجام دهید

نتیجه گیری

وکیل طلاق توافقی می تواند در کوتاه ترین زمان امور مربوط به طلاق توافقی طرفین را در دادگاه پیش ببرد و در مدت زمان کوتاهی گواهی عدم امکان سازش را از دادگاه اخذ کنند.

همچنین برای پاسخ به مسائل حقوقی در رابطه با طلاق توافقی می توانید با مشاوران حقوقی و وکلای خانواده مشورت نمایید و از کم و کیف کار آگاه شوید. در بالا به برخی مسائل مرتبط با طلاق توافقی که بیشتر برای افراد ایجاد سوال می کند پرداخته شد.

سوالات متداول

دادگاه در اینجا گواهی عدم امکان سازش صادر می کند و این گواهی هم مدت ۳ ماه فرصت دارد که به دفترخانه برای اجرای صیغه طلاق ارائه شود.

زن و شوهر می توانند در این باره توافق به عمل بیاورند اما در هر حال این گونه نیست که به زن مهریه تعلق نگیرد مگر آن که خود وی آن را نخواهد.

در بالا درباره نحوه مشاوره در امور طلاق توافقی و صحبت با وکیل طلاق توافقی را توضیح دادیم شما می توانید برای مشاوره آنلاین از طریق سامانه وکیل تاپ اقدام کنید و هم چنین برای مشاوره حضوری تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. غلامحسین عبادی می گوید

    سلام بنده یک طلاق توافقی بلاعزل دادم واصلاهیچ اطلاعی ازطلاق غیره یاتوافقی نداشتم ازروی اعتماد دادم بدازیک سآل خانمم؟درخواست داده ومراحل اولیه اس هم تمام شده حتادادگاه رای سازش داده والان بداز۲۰روزمیخوام دادخواست فرجام خواهی بدم بره دیوان آیامکان ابطالش است اگروکیلی باشد بتوان ابطالش کند تضمینی بنده حاضرم بیام تهران صحبت کنیم وکالتش رابدم تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ اقدام نمایید که متخصص خانواده هستن تا کمکتان نمایند.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند