ریحانه جباری که بود و جرم و مجازات او چه بود؟

ریحانه جباری ملایری در تیر ماه ۱۳۸۶ در سن ۱۹ سالگی به جرم قتل مرتضی عبدالعلی سربندی ۴۷ ساله بازداشت شد. رسیدگی به این پرونده در ۱۶ تیرماه ۱۳۸۶ با کشف جسد پزشک مردی در خانه ای در میرعماد تهران آغاز شد.

کاراگاهان آگاهی با چک کردن گوشی مقتول به شماره تلفن ناشناس با هویت دختر ۱۹ ساله به نام ریحانه جباری مواجه می شوند و بلافاصله او را شناسایی و به عنوان مضنون دستگیر می کنند و در بازرسی از محل دستگیری یک چاقو و روسری خونی کشف می شود.

با انتقال ریحانه به پلیس آگاهی او به قتل اعتراف می کند.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

نحوه ی قتل دکتر سربندی

در مورد اعترافات او اخبار زیادی هست ولی چیزی که مشخص و معلوم و قابل استناد است از این قرار است که دکتر سربندی، کارمند سابق وزارت اطلاعات بوده است. آشنایی او با مقتول در یک بستنی فروشی اتفاق افتاده است.

دکتر سربندی که همراه دوستش مهندس شیخی بوده گفتگوی ریحانه را می شنود و متوجه می شود که او در کار دکوراسیون داخلی است و او را برای طراحی دکوراسیون مطبش دعوت می کند.

بعد از قرار اول حدود یک ماه با هم به رستوران می رفتند، پیامک بازی می کردند. روز قتل نیز مقتول به شرکت محل کار ریحانه می رود و با رضایت کامل به منزل می روند.

در بین راه مهندس شیخی را سوار می کنند و کمی بعد پیاده می شود. در مسیر به خانه مقتول برای عمه اش از داروخانه خرید می کند همچنین تایید می شود که مقتول در مسیر وسیله جلوگیری خریداری کرده است.

زمانی که به منزل می رسند قتل اتفاق می افتد و طبق اعترافات ریحانه جباری درب ورودی قفل نبوده و همچنین او برای قتل چند روز قبل تر از روز قتل به سفارش مقتول برای محافظت از خودش در جامعه چاقو خریداری کرده و از کسی که از او چاقو خریده نیز سوال پرسیده شده و او نیز حرف های ریحانه را در خصوص خرید چاقو تایید می کند و در کیف خود نگهداری می کرده.

طبق شواهد و گفته بازپرس پرونده ضربه چاقو از پشت به مقتول وارد آمده و هنگام بازدید محل وقوع جرم سجاده وسط خانه باز بوده که نشان از آن است که مقتول در حال نماز خواندن و از پشت چاقو خورده است.

ریحانه جباری که بود و جرم و مجازات او چه بود؟

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ابهامات زیاد پرونده

گفته های مختلف دیگری نیز وجود دارد و پرونده ی ریحانه جباری پر از سوال های ناجواب است. گفته می شود که مقتول با ریحانه جباری از شماره هایی تماس می گرفته که همه شماره ها ۸ یا شماره هایی به این شکل بوده است.

همچنین زمان قتل وقتی ریحانه از محل در می آید مهندس شیخی وارد ساختمان و خارج می شود این در حالی است که خانواده مقتول کسی را با عنوان شیخی نمی شناسند و می گویند که احتمالا این شخص ریحانه جباری را اغفال و تحریک برای قتل کرده است.

همچنین در پیامک های ریحانه نوشته ای بود که برای شخصی فرستاده شده بود که می کشمش.

برای دریافت  مشاوره حقوقی به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

با تحقیق از شخص مخاطب پیام و نبود اطلاعات دیگر معلوم نمی شود که مخاطب او از کشتن چه کسی بوده است.

خانواده مقتول اعتقاد داشتند که ریحانه رازی پنهان کرده است و آن را بازگو نمی کند. یکی از ابهامات دیگر وجود داروی بیهوشی در لیوان آب میوه ای است که در محل قتل وجود داشته است.

ریحانه جباری که بود و جرم و مجازات او چه بود؟

علت قتل

ریحانه جباری در تمام مراحل رسیدگی قتل غیر عمد را پذیرفته و دفاع از ناموس را انگیزه قتل عنوان کرد همچنین می گوید مقتول قصد تجاوز به او را داشته و او دفاع مشروع انجام داده است.

بررسی و شواهد به دست آمده از محل جرم اینکه او دفاع مشروع کرده باشد را رد می کند.

برای دریافت وکیل آنلاین به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

چرا که در خانه قفل نبوده محل قتل که میرعماد است محل پر تردد است و همچنین واحد بالکن رو به حیاط داشته و همیشه در حیاط آدم رفت و آمد می کرده و متهمه در صورت فرض بر تجاوز می توانسته فرار کند و یا در خواست کمک کند.

سرانجام بعد از کلی ابهام و سوال نا جواب بعد از هفت سال در ۳ آبان ۱۳۹۳ حکم به اعدام اجرا شد و به دار مجازات آویخته شد.

بیشتر بخوانید: شهلا جاهد کیست و بررسی ریزترین جزئیات پرونده وی

نتیجه گیری

برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
4 نظرات
  1. معصومه می گوید

    سلام من با برادرم جر و بحثی داشتیم من برای او ویس فرستادم ازطریق گوشی وبه او بدوبیراه گفتم واو را نامرد وپست خطاب کردم اوبه خانه من آمد وبا کفش به دهانم لگدمحکم زد که منجربه پارگی لب بالا و خوردن حدود ده بخیه شده است دیه لب من الان چقدر است؟این اتفاق روز دهم فروردین ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است

  2. حمید می گوید

    با سلام اگر شاکی رضایت کتبی در دادگاه داده باشد ایا باز هم می تواند شکایت را از سر بگیرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگربرای ترک تعقیب رضایت داده باشد می تواند تا یکسال دوباره یکبار دیگرشکات نماید.

  3. مهسا می گوید

    چه کسشرا

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند