مجازات کتک زدن همسر (زن) و حق طلاق

امروزه با ارتقاء سطح فرهنگ جامعه و تغییر سبک زندگی مرد سالارانه، شاید کمتر شاهد اعمال خشونت فیزیکی مرد علیه همسرش باشیم. این روزها شاید کمتر زنی به خاطر داشتن دست بزن همسرش به ستوه آمده و طرح شکایت نماید.
با این حال متاسفانه هنوز هم این فرهنگ غلط به طور کامل در جامعه ما منسوخ نشده است و هستند مردانی که به قول خودشان از این طریق قصد تادیب زن را دارند و یا به دلایل دیگری مانند مشکلات روانی یا اعتیاد اینگونه خشونت ها را در حق یک زن روا می دارند.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

ولی قانون ما، مانند قوانین سایر کشور‌ها، در برابر این چنین خشونت گری هایی ساکت نمانده است و علاوه بر مجازات کیفری که همان قصاص یا پرداخت دیه و… ( در صورت ایراد ضرب و جرح) می باشد، این عمل را از مصادیق عسر و حرج دانسته که زن می تواند با توسل به آن درخواست طلاق نماید. در ادامه به بررسی این عمل در قانون پرداخته و حقوق قانونی زن و اقداماتی را نیز که در این خصوص می تواند انجام دهد بیان می کنیم.

ضرب و جرح در قانون به چه معناست؟

اساسا ضرب به معنای صدماتی است که بدون ایجاد شکستگی یا خونریزی بر اعضای بدن وارد می‌شود و آثاری مانند سرخی، کوفتگی، سیاه شدن، کبودی و یا پیچ خوردن ایجاد بر جای می گذارد. ولی جرح به آسیب هایی گفته می‌شود که منجر به پاره گی بافت‌ها و پوست بدن می شود به همین دلیل جرح اغلب با خونریزی همراه است، مانند بریدگی،خراشیدگی یا پارگی پوست یا قطع عضو و یا شکست استخوان.
این موارد در قانون تحت عنوان «جنایت بر عضو»، جرم انگاری شده اند که عبارت است از هرگونه آسیب پایین تر از قتل، مانند قطع عضو، جراحت و آسیب های وارد بر منافع( مانند بویایی، شنوایی و …)
مطابق قانون چنانچه به صورت عمدی جنایتی بر عضو وارد شود، می توان در صورت درخواست خود قربانی یا ولی دم او، وی را قصاص کرد و در غیر اینصورت منجر به تعزیر و دیه خواهد شد.
در خصوص ضرب و جرح همسر نیز باید گفت می توان با استناد به این ماده و طرح شکایت به موقع موجبات قصاص، دیه و یا تعزیر وی را فراهم آورد البته اعمال این مجازات ها شرایطی دارد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

در ادامه به تفکیک، هر کدام از مجازات های مقرر در قانون برای این جرم را برسی می نماییم.

 

مجازات کتک زدن همسر (زن) و حق طلاق

عواقب ضرب و جرح همسر در قانون

ضرب و جرح همسر با عنایت به مواد قانون مجازات اسلامی و قانون مدنی، عواقب کیفری و حقوقی زیر را به دنبال دارد:

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

الف) قصاص

طبق ماده«۳۸۶ و ۳۸۷ قانون مجازات اسلامی»، در صورت ایراد جنایت بر اعضاء بدن، در صورت تقاضای مجنی علیه(آسیب دیده) یا ولی او و فراهم بودن شرایط قصاص، مرتکب باید قصاص شود. برای مثال چنانچه جنایت منجر به قطع دست قربانی شده باشد با وجود این دو شرط باید دست وی را قطع نمود.
شرایط عمومی و اختصاصی قصاص طبق مواد ۳۰۱ و ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی به قرار زیر می باشند:

  • الف- قصاص با مقدار جنایت در تساوی باشد.
  • ب- قصاص عضو سالم در برابر عضو نا سالم نباشد.
  • ج- بیم تلف شدن مرتکب یا صدمه بر عضو دیگر نباشد.
  • د- قصاص عضو کامل در برابر عضو ناقص نباشد.
  • ه- قصاص عضو اصلی در مقابل عضو غیر اصلی نباشد.
  • و- مرتکب در ارتکاب جنایت عمد داشته باشد.

برای دریافت  مشاوره حقوقی به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

ب) دیه

مطابق ماده ۵۵۸ به بعد قانون مجازات اسلامی چنانچه هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی قصاص که در بالا ذکر شد، وجود نداشته باشد، مرتکب جنایت، به پرداخت دیه محکوم می شود.
بنابراین، در جنایت غیرعمدی بر اعضا و جنایت عمدی که قصاص ندارد یا قصاص در آن ممکن نیست یا بر دیه توافق شده است، حکم به پرداخت دیه داده می‌شود.
ضرب نیز به صدماتی گفته می شود که بدون شکستگی یا خونریزی بر اعضای بدن وارد شود و آثاری از جمله کوفتگی، سرخی، کبودی، سیاه شدن و پیچ خوردن ایجاد کند. برای هرکدام از این موارد نیز در قانون، دیه‌ای مقرر شده است که ضارب باید آن را به فرد مضروب پرداخت کند. دیه اینگونه آسیب ها که موجب تغییر رنگ پوست می شود، در قانون مجازات اسلامی به قرار ذیل است:

  • سیاه شدن پوست صورت، شش‌ هزارم دیه کامل
  • کبودشدن آن، سه‌ هزارم دیه کامل
  • سرخ شدن آن، یک‌ و نیم‌ هزارم دیه کامل
  • تغییر رنگ پوست سایر اعضا، حسب مورد، نصف مقادیر مذکور در فوق

بیشتر بخوانید: هنر صحبت کردن در دادگاه و نحوه برخورد با قاضی


در این حکم، بین اینکه عضو دارای دیه تعیین‌شده باشد یا نباشد، فرقی نیست. همچنین بین تغییر رنگ تمام یا قسمتی از عضو و نیز بقا یا زوال اثر آن فرقی وجود ندارد. صدمه‌ای که موجب تورم بدن، سر یا صورت شود «اَرش» دارد و چنانچه علاوه بر تورم، موجب تغییر رنگ پوست نیز بشود، حسب مورد، دیه و ارش تغییر رنگ به آن افزوده می‌شود. منظور از ارش، مقدار مالی است که به عنوان جبران خسارت مالی یا بدنی پرداخت می‌شود و در قانون برای آن اندازه‌ای مشخص نشده است.

 

مجازات کتک زدن همسر (زن) و حق طلاق

ج) حبس

مطابق ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی، هر کس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان یا شکستن و یا از کار افتادن عضوی از اعضاء بدن یا منتهی به مرضی دائمی ‌یا از دست دادن یا نقص یکی از منافع، حواس یا زوال عقل مجنی‌علیه گردد چنانچه قصاص امکان نداشته باشد و در صورتیکه اقدام وی موجب اخلال در نظم‌ و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد و در صورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب ‌به پرداخت دیه نیز محکوم خواهد شد.

مجازات این  ماده به موجب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری(به استثناي تبصره آن) به حبس درجه شش یعنی شش ماه تا دو سال تبدیل شده است.
همچنین در صورتی که آسیب وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و اسلحه به کار رفته نیز چاقو و امثال آن باشد مرتکب به سه ماه تا یک سال حبس ‌محکوم خواهد شد.

برای دریافت وکیل آنلاین به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

د) ایجاد حق طلاق برای زن

مطابق بند ۴ ماده ۳۱۱ قانون مجازات اسلامی، ایراد ضرب و جرح توسط شوهر یکی از مصادیق عسر و حرج زن می باشد که با استناد به آن می تواند درخواست طلاق خود را از دادگاه نماید.

مصادیق عسر و حرج

مصادیق عسر و حرج به قرار زیر می باشند:

  1. ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه‌ متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه.
  2.  اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به‌ اساس زندگی خانوادگی خلل وارد کند و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی‌ که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است.‌ در صورتی که زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک، مجدداً به مصرف‌ موارد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه، طلاق انجام خواهد شد.
  3. محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.
  4. ضرب و شتم یا هرگونه سوء‌ رفتار مستمر زوج که عرفاً با توجه به وضعیت زوجه‌ قابل تحمل نباشد.
  5. مبتلا شدن زوج به بیماری‌های صعب ‌العلاج روانی یا سرایت دهنده یا هر عارضه صعب‌ العلاج‌ دیگری که زندگی مشترک را مختل کند.

‌موارد مندرج در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در سایر مواردی که عسر و حرج‌ زن در دادگاه احراز شود، حکم طلاق صادر کند.
مطابق این ماده: «در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‌تواند به دادگاه مراجعه و تقاضای طلاق نماید، چنانچه عسر و‌حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده‌ می‌شود.» در پایان به ذکر چند نمونه دادخواست در ارباط با عسر و حرج و به تبع آن درخواست طلاق پرداخته می شود.

ریاست محترم دادگاه های خانواده …

با سلام

اینجانب به موجب عقدنامه شماره … مورخ … دفترخانه شماره … شهرستان … با خوانده عقد ازدواج دائم منعقد کرده ام که حاصل این ازدواج در مدت … تعداد …. فرزند پسر/دختر می باشد. ایشان در طول زندگی مشترک رفتارهای غیرمتعارف و خشونت آمیزی داشته و بنده را تهدید به قتل و اسیدپاشی نموده اند و اینجانب در خانه ام هیچگونه امنیت جانی ندارم. همچنین ایشان به نوعی شک توهم آمیز نیز نسبت به بنده دچار هستند به گونه ای که این رفتارهای غیرمتعارف ادامه زندگی را برای اینجانب غیرممکن ساخته است. لذا به دلیل عسر و حرج در زندگی و به استناد بند ۲ و ۴ ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی و تبصره آن صدور حکم به گواهی عدم امکان سازش به دلیل عسر و حرج به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست..

ریاست محترم دادگاه های خانواده

۱- به موجب سند ازدواج شماره …….. مورخ …  به عقد دایم آقای ………. (خوانده) درآمدم و حاصل این ازدواج دو دختر می باشد که هردو از دایره حضانت خارج هستند.

۲- بنده و خوانده مدت چهارسال است به واسطه بدرفتاری ها و پرخاشگری های مکرر و غیرقابل تحمل زوج، جدا از یکدیگر زندگی می کنند و به کرات نیز توسط خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و حتی  تحت فشار و اکراه حاصله از ناحیه زوج مجبور به امضای اقرارنامه ای دال بر دریافت مهریه خویش شدند این در حالی است که بنده هیچ مهریه ای دریافت ننموده ام.

فلذا با عنایت به کراهت حاصله به دلیل بدرفتاری و پرخاشگری های زوج و جدایی طولانی ایشان از یکدیگر و همچنین با توجه به عسر و حرج حاصله که ادامه زندگی مشترک را برای بنده غیرممکن نموده است  تقاضای صدور اجازه طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعا می باشد

مجازات کتک زدن همسر (زن) و حق طلاق

نمونه شکوائیه ضرب و جرح علیه همسر

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند:

اینجانب طبق عقدنامه شماره ……… در تاریخ …….. در دفترخانه شماره …… شهرستان …….. به عقد دائم مشتکی عنه درآمده ام. حاصل زندگی مشترک در طول مدت …… سال ….(تعداد) فرزند دختر/ پسر می باشد. متاسفانه همسر بنده بارها اقدام به ضرب و شتم عمدی اینجانب کرده است که به دلیل صبر و بردباری، مصلحت زندگی مشترک و وساطت بزرگان فامیل و آشنایان چشم پوشی کرده ام. اما صبر و بردباری اینجانب و نصیحت ها و راهنمایی های اقوام و آشنایان تغییری در ایشان ایجاد نکرد و همچنان رفتارهای غیر انسانی خود را ادامه و بنده را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. در حال حاضر نیز به دلیل ضرب و شتم ایشان وضعیت مناسبی ندارم و صدماتی شامل ……… به بنده رسیده است که با معرفی به پزشکی قانونی طی گزارشی به …….. در تاریخ …… و شماره ……… وضعیت اینجانب را شرح دادند. لذا با توجه به ادله اینجانب که شامل: ۱- شهادت شهود ۲- گواهی پزشکی قانونی در تاریخ …….. به شماره ……… است و همچنین با استناد به ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده، رسیدگی و تعقیب و مجازات متهم را استدعا دارم. در ابتدا نیز با توجه به جراحات وارده به بنده صدور قرار تامین خواسته و اجرای فوری آن قبل از ابلاغ و سپس محکومیت مشتکی عنه به پرداخت دیه را استدعا دارم.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی حکم کتک زدن همسر و خشونت خانگی پرداختیم. کتک زدن همسر علاوه بر اینکه مجازاتش دیه است برای زن یک امتیازی است که می تواند به استناد آن درخواست طلاق نیز مطرح نماید.

برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

۱- آیا می‌توان بدون شاهد ضرب و شتم همسر را ثابت کرد؟

شاهد یکی از دلایل اثبات کننده در صدور حکم کتک زدن زن است سایر دلایل مثل اقرار و سوگند و علم قاضی و تحقیقات نیز در صورت حکم ضرب و شتم همسر امکان‌پذیر است.

۲- آیا ضرب و شتم می‌تواند دلیل طلاق همسر باشد؟

در صورت تکرار و صدور احکام متعدد با نظر به ماده ۱۱۳ قانون مدنی صدور حکم طلاق ممکن است البته صرف داشتن برگه پزشکی قانونی کفایت نمی‌کند.

۳- حکم کتک زدن همسر در قانون چیست؟

بر اساس قانون صدور حکم به قصاص، دیه، سایر مجازات‌ها جهت کتک زدن همسر و آسیب به زن در قانون در نظر گرفته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۱۳ رای
219 نظرات
  1. مرادی می گوید

    سلام مطالب بیسار خوب واموزنده ایی بود سپاس

  2. آیسان می گوید

    همسر من در تصادف مقصر بود و باعث شد من چشمم رو از دست بدم.. آیا این دلیل محکمی برای جدا شدن از ایشون هست؟ در صورتی که دیگه بهم محبت نداره و کلا منو رها کرده..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر نمیتونه کافی باشه

  3. سید سالارحسینی می گوید

    سلام.من تقریبا ۶ ساله که با همسرم زندگی میکنیم ویک پسر ۵ ساله داریم اما مشکلات زیادی داریم از جمله اعتیاد.و شک داشتن و خیانت است.من در اوایل زندگی متاسفانه گرفتار مصرف قرص شدم.که باعث شد بحث های زیادی داشته باشیم که البته همسرم فقط شک داشت و مطمعا نبود.ولی جوری شک داشت که از مطمعا بودن بدتر بود.که باعث میشد همش گیر بده ومنو چک کنه که اخرش به دعوا میکشید ووقتی دعوا تموم میشد مادر و پدر همسرم فورا حاضر میشدن و به طرف داری از دخترشون هرچی که میتونستن منو خورد میکردن ولی بازهم قهری نمیشد و خانه رو ترک نمیکرد همسرم حتی چند مرحله شد که بعد از دعوا که هیچی از موضوع و شنیدن ماجرا ازمن با پلیس اومدن دم خونه.ولی بعد یکی دوروز همسرم بر میگشت و باز به کار هاش ادامه میداد تا این که بعد چند وقت دوباره دعوا شد ولی این دعوا به بی احترامی ضرب و شتم ختم شد واز من شکایت کردن.که با صحبت بزرگتر ها همسرم برگشت.واز من قول هایی گرفتن که دوباره سمت اعتیاد نرم دستم رو همسرم بلند نشه رفیق بازی نکنم وبی احترامی نکنم سرکار داعمی برم و….حتی محدودیت فضلی مجازی هم شرط کردن در صورتی که خودش میتونه استفاده کنه.بعد از اونم دوباره دعوا شد.همسرم خود کشی نا موفق داشت خود زنی داشت. صدق بچه داشت.من چون بتونم کمک کنم حالش بهتر شه.اجازه میدادم بادوستاش بره بیرون وخوش بگزرونه.از چادری به مانتویی شد.بیرون رفتنش بیشتر شد.تا یه روز فهمیدم بهم دروغ گفته قرار بود منزل مادرش باشه.که متوجه شدم بیرن بوده وخودش میگفت با دوستاش بوده.از همون موقع دیدگاهم بهش عوض شد.اما بدرفتاری نمیکردم تا این که دعوا شد.و در صورتی که من نزدمش خود زنی کرده.از م شاکی شده وعدم پرداخت نفقه شاکی شده.تقریبا یک ماهی هست خونه باباشه و من پسرمو ندیدم.با این که دم خونشون جند بار رفتم درو باز نکردن تماسامو جواب نمیدن خانواده همسرم.ازتون کمک میخام من کارگر ساختمونی ام وبیشتر روز از منزلم دورم و وقتی نیستن مادر خانومم میاد خونمون ووقتی هستم نمیاد.همش موش میدونه.و راه نشون میده.باهمه این مشکلات هنوزم عاشق همسرمم و دوستش دارم نمیخام جدا شیم من خودم بچه طلاقم دوست ندارم پسرم مثل من شه.ازتون خاهش میکنم راهنمایی کنین.ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به اینکه شما قصد طلاق ندارید و ما در زمینه ی مشاوره ی حقوقی فعالیت داریم بهتون پیشنهاد میکنم که به روان شناس مراجعه نمایید

  4. باران می گوید

    سلام. وقتتون بخیر. قربان من ۷ساله که همسر یه آقایی هستم و پدر ایشون از بچگی اسم روی من گذاشتن که فلان دختر عروس خودمه.این حرفها باعث شد که منو همسرم علاقه پیدا کنیم.
    بعد از عقد ایشون میخواستن مغازه بزنن ولی مشکل مالی داشتن و پشتوانه ای هم نداشت.ایشون بچه شهرستان هستن.خودم تهران هستم. بعد از جریان پدرم همسرمو برد شرکتی که خودش کار میکرد و دیگه از اونجا وضعمون بهتر شد شوهرم تا دوسال تو نامزدی خونه ما بود بدون اینکه پدرم حرفی بزنن… ما کم کم جهیزیه رو تهیه کردیم و پدرم برامون تالار گرفت که کمک همسرم باشه در حالی که خودش کارگر هست. بعد از ازدواج ما قصد خرید خونه رو داشتیم که با کمک پدرم خونه خریدیم.. با کمک پدرم ماشین خریدیم… نا گفته نماندکه در بین این چند زمانیکه میگذره همسرم منو خیلی اذیت میکرد همشمیگفت من میخوام برم شه ستان زندگی کنم من اینجا زندگی نمیکنم.جوری بود که من افسردگی گرفته بودم از دستش.. خداشاهده در این میان خانواده یخودش کوچکترین ریالی کمک ما نکردن.میخواستم جدا بشم دیگه از کتک خوردن و دل به زندگی نداشتن همسرم خسته شده بودم. همه گفتن بچه دار بشید اخلاقش خوب میشه… من بچه دارم شدم یه مدت سرش با بچه گرم شد ولی باز شروع کرد به این‌که میخوام برم شهرستان(به خدا اگه کار بود من میرفتم.. جوری بود که بابای خودش میخوابید خونه مامانش میرفت نظافت منزل)به منی که بچه تهرانم میگفت باید بیای بریم دهات زندگی کنیم من میخوام گوسفند داری کنم. تو این هفت سال انقدر از خودم زدم. از خوردنم. از پوشیدنم. از تفریحم. از همه چیم. هميشه میگه من از این زندگی خوشم نمیاد.. حتی به من حرفای زشت ناموسی میزنه.. میگه تو کسی رو زیر سر داری و خیلی چیزای دیگه که نمیشه به زبون آورد. امشب تولدم بود… کفشاشو بهونه کرد و بلند شد انقدر منو با مشت زد… با مشت چند بار زد تو صورتم… انداختم روی زمین با لگد میکوبید به بدنم که در حال مرگ بودم. حتی چاقو کشید برام که نتونست منو بزنه چاقو کهپرت کرد زد سینک ظرفشویی رو سوراخ کرد. رفت که کمربندو بیاره درو باز کردم رفتم تو راپله ساختمون که نزنم دیدم مامانمو زنداییم اینا اومدن و وضعیت منو دیدن. مامانم حالش خراب شد و بهشگفت تو که نمیتونستی دختر منو خوشبخت کنی حداقل اسم روش نمیزاشتی اونم برگشت گفت خودتون اسم دخترتوگذاشتی رو من. درحالی که به جون بچم من میگفتم نمیخوام بابای ۵۵ سالشجلوم زانو میزد و دستمو میبوسید. به خدا دیگه خسته شدم.. دیگه بریدم هفت ساله اشک چشمم خشک نمیشه… نمیدونم چه کار کنم. تمام فامیل هم زندگی کردن منو دیدن. تمام بدنم کبوده به قران. میترسم اگه جدابشم بچه هام ضربه ببینن تو زندگیشون کلا سه سالشونه. خودم ۲۷ سالمه. به من میگه یکاریمیکنم خودت بری مهریتم نخوای… خب من چه کار کنم آخه.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به موارد گفته شده اگر قصد ادامه زندگی با ایشان را ندارید با مشاوره با وکلای خانواده می توانید طلاق را پیگیری نمایید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  5. باران می گوید

    آیا مهریه و نفقه بهم تعلق میگیره؟

  6. باران می گوید

    درضمن دوقلو دختر دارم حضانتشون با من میشه. و آیا دادگاه به خاطر تهمت وحرفهای زشتی که بهم میزنه مجازاتش میکنه؟

  7. رعنا می گوید

    سلام
    من ۵ سال که با همسرم عروسی کردیم و خونه خودمون هستم. تا به حال چندین بار توو دعوا کتکم زده و من چند بار پزشکی قانونی رفتم و نامه گرفتم اما شکایت نکردم. امروز مجدد کتکم زد. اگر شکایت کنم بعد چی میشه؟ ایا میکونم ثابت کنم ک ایشون کتک زده؟ شکایت من توو سابقه ایشون همیشه میمونه؟ چون ایشون کارمنو هستند

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر قاضی دادگاه تشخیص بدهد که ادامه زندگی برای شما مشکل است با این استناد میتوانید تقاضا طلاق نمایید .اگر گستره ضرب و جرح کم باشد اصلا سابقه کیقری ایجاد نمیشه

  8. رعنا می گوید

    سلام
    من ۵ سال که با همسرم عروسی کردیم و خونه خودمون هستم. تا به حال چندین بار توو دعوا کتکم زده و من چند بار پزشکی قانونی رفتم و نامه گرفتم اما شکایت نکردم. امروز مجدد کتکم زد. اگر شکایت کنم بعد چی میشه؟ ایا میکونم ثابت کنم ک ایشون کتک زده؟ شکایت من توو سابقه ایشون همیشه میمونه؟ چون ایشون کارمنو هستند

  9. مریم می گوید

    سلام من مادرم تا حالا دوبار از پدرم شکایت کرده برای کتک زدن و دفعه های قبل پدرم تو دادگاه امضا داد که دیگه مادرمو کتک نزنه اما این دفعه کتک زد و مادر شکایت کرد و حالا دادگاه دارن میخواستم بدونم اگه این بارم ثابت بشه که پدرم مادرمو کتک زده دوباره حق طلاق رو میدن به مادرم و چقدر طول میکشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حق طلاق را نمیدن، دادگاه در صورت احراز این نکته که ادامه زندگی مشقت اور است طلاق میدهد همه چیز به نظر قاضی بستگی دارد

  10. س می گوید

    بنظر من قوانین به نفع مردهاست من شوهرم روانی است مرتب سر یه چیز دعواش میشه ادرار میکنه تو خونه بچه رو فحش یاد میده میگه دوست دارم آزار بدم کتک هم من و هم بچه رو میزنه من هم هیچ مدرکی ندارم مشاور هم نمیاد بچه رو هم ۴ سالشه مغز شویی میکنه میگه برو مادرتو بزن تو همه جای دنیا بری بگی شوهرم منو زده پدرشو درمیارن ما اینجا باید هزار تا مدرک ببریم تا کشته بشیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      نظر پزشکی قانونی، ویس، چت فیلم همه ی اینها مدرک میتونه محسوب بشه برای حکم طلاق

  11. س می گوید

    بنظر من قوانین به نفع مردهاست من شوهرم روانی است مرتب سر یه چیز دعواش میشه ادرار میکنه تو خونه بچه رو فحش یاد میده میگه دوست دارم آزار بدم کتک هم من و هم بچه رو میزنه من هم هیچ مدرکی ندارم مشاور هم نمیاد بچه رو هم ۴ سالشه مغز شویی میکنه میگه برو مادرتو بزن تو همه جای دنیا بری بگی شوهرم منو زده پدرشو درمیارن ما اینجا باید هزار تا مدرک ببریم تا کشته بشیم

  12. پ می گوید

    سلام من و همسرم باهم مشکل داریم چند باری تو دعوا کتک زدن یک بار هم چاقو به سمتم پرت کردن که بهم برخورد نکرد چند باری ازش ویس دارم که گفته من زدمت پشیمونم و به فیلمی ازش تو نشست خانواده ها ازش یواشکی گرفتم که قبول کرد که منو زده بنظرتون این ویس و فیلم میتونه بهم کمک کنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام هم میتونید شکایت کیفری مطرح کنید هم دادخواست طلاق

  13. سمیه می گوید

    سلام ببخشید من چندین باره ک کتک میخورم از دست همسرم. برای پزشک قانونی رفتن حتما باید برم پیش پلیس شکایت کنم؟نمیشه مستقیم برم پزشک قانونی؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر در خصوص نزاع باید نامه از مراجع قضایی داشته باشید

  14. الهه می گوید

    سلام من چندین بار از همسررم کتک خوردم ب پزشکی قانونی مراجعه کردم اما نمیدونم موقع طلاق توی دادگاه چطور کتک کاری همسرم رو اثبات کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام پزشکی قانونی گواهی میده که کمک کننده اثبات عسر و حرج است

  15. الهه می گوید

    سلام من چندین بار از همسررم کتک خوردم ب پزشکی قانونی مراجعه کردم اما نمیدونم موقع طلاق توی دادگاه چطور کتک کاری همسرم رو اثبات کنم

  16. فاطمه می گوید

    سلام شوهرم خیلی رفیق بازه تمام رفیقاشم معتادن شبا دیر میادخونه
    دست به زنم داره ی روز درمیون دعوا و کتک کاری داریم همشم مشت میزنه تو سرو صورتم که الانم بینیم خونریزی کرده سرمم ورم کرده دستمم به زور می تونم تکون بدم.
    منو تو خونه حبس کرده اجازه نمیده خودم جایی برم حتی رو بالکن یا جلوی در اما خودش تا نصف شب بیرونه
    بخوام طلاق بگیرم چیکار باید کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر اجازه نمیده که به کلانتری زنگ بزنید ولی اگر میذاره زمانی که اسیب ها از بین نرفته (سریع باید اقدام کنید)به کلانتری برید تا به پزشکی قانونی ارجاع بدند

  17. زهرا می گوید

    سلام خسته نباشید .
    شوهر من جلوی دخترم من رو میزنه و چند باری هم من رو سیاه و کبود کرده که حتی من عکس میگرفتم و برای پدر شوهرم می‌فرستادم اما اون از تو گوشی پاک میکرد یجوری رفتار میکرد که نزده اون خانواده من رو از مرده تا زنده از کوچک تا بزرگ فحش میده و چند باری به دخترم بی احترامی کرده به خودمم که خیلی فحش های بی ادبانه میزنه و من رو ناراحت می‌کنه به چیز های بی خودی گیر میده مثلاچرا جلوی من به خانوادت زنگ زدی و شروع می‌کنه به فحاشی اگر هم زنگ بزنم به پدر شوهرم اجازه نمیده و اگه هم برم بیرون اجازه نمیده و میگه زندگیت رو سیاه میکنم یک جورایی تهدید میکنه به غذاهایی که درست میکنم گیر میده و وقتی میخواد دعوا کنه میاد تو صورتت حتی موقع غذا خوردن طوری که غذا میپاشه رو صورتت من رو با پاش لگد میزنه و با دستش من رو هل میده و میزنه چند باری من رو به زمین کوبیده طوری که چند لحظه ای چشمام سیاهی میرفته
    دخترم همش بهم میگه برو طلاق بگیر چرا خانواده ما اینطوریه من این زندگی رو نمی‌خوام من می‌خوام بمیرم با این حرف هایش دل من ناراحت میشه بلاخره این لحظه ها مثل فیلم تو ذهنش همش پخش میشه شوهرم نمیزاره دخترم به دوستاش زنگ بزنه یا حتی من به خواهرهایم نمیزاره تفریح داشته باشیم مسافرت نمیبره و همش غر میزنی و کتک میزنه و تهدید می‌کنه و همش میگه من مولای توهم و باید تو رو بزنم تا ادب بشی با این که من همش به حرفاش گوش میدم عقده های بیرونش رو سر من و دخترم خالی می‌کنه با اینکه خانواده خودش همیشه تولد و جشن میگیرن برای ما تولد و جشن نمیگیره و تازه همون رو برای ما تلخ می‌کنه دخترم روز تولدش بهم گفت من آرزویی که دارم مرگ هست این دنیا به درد نمیخوره
    ما رو تو خونه زور می‌کنه تا بمونیم و میگه حق ندارین بیرون بریم یا حق ندارین غذا بخورین
    چند باری غذای دخترم رو جمع کرده و خودش جلوی ما شروع به غذا خوردن کرده و میگه شما اگه گشنتون بود سنگ هم می‌خورید و ما رو مسخره میکنه از اونجایی که خودش موفق نیست میخواد دخترمون رو موفق کنه و وقتی دخترم کار اشتباهی انجام میده اون رو تنبیه می‌کنه من هم جان فشانی میکنم و اون من رو جلوی دخترم میزنه و دخترم همش با اشک به رخت خواب میره شوهرم صبح که بلند میشه جیغ و داد می‌کنه مثلاً یک بار ساعت ۵ صبح شروع به سر و صدا کرد تا برای خودش کیک درست کنه همش دستور میده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام امکان جدایی با استناد به عسر و حرج پیش امده وجود داره به نظر بنده با وکیل مشورت کنید تا از حقوقتون اگاهتون کنه تا مجبور به تحمل این سختی ها دیگر نباشید

  18. شهناز می گوید

    سلام خسته نباشین. دیروز من از محل کارم به خانه برگشتم بعد از کمی استراحت به طرف آشپزخانه رفتم و مشغول شستم ظرفها شدم. در همان هنگام به دختر بزرگم که ۱۴ ساله هست گفتم کمکی بکن و اون پلوپز بردار و بیرون بیار و اون جواب منو نداد و گوش به من نکرد. از جایی که که می خوام دخترم از بچگی مسئولیت پذیر بار بیاد و کمی کار خونه کردن رو (در حد خیلی ضعیف مثل آوردن چیزی مثل ظرف و ظروف و چیزهای جزئی) یاد بگیره و به مادرش کمک کنه. بهش گفتم چرا دخترم جواب منو نمیدی اون روی تخت دراز کشیده بود و بعد از پایان کلاسهای درسی مدرسه ش که بصورت اینترنتی است داشت استراحت می کرد و با تبلتش داشت کار می کرد حالا یا درس یا دانلود فیلم یا هر چیز دیگه. باهاش بحث کردم بچه جون چرا حرف گوش نمی دی چرا کمک نمی کنی پدرش از در خونه وارد شد و گفت چرا به بچه کار خونه می گی و با هم بحث کردیم و اون دو بار به طرف من حمله کرد و من رو کتک کرد بصورت ضرباتی که از پشت به سر و گردن من وارد می کرد اون هم جلوی روی بچه ها. البته طی این زندگی ۱۵ ساله ام بارها و بارها منو کتک زده و فقط دو سه بار به کلانتری رفتم و برگه از پزشکی قانونی دارم و ازش شکایت نکردم. اون مردی بی فرهنگ با سواد کلاس پنجم ابتدایی ست و من شاغل هستم. ۱۳ سال است که کنار یکدیگر نمی خوابیم و من کنار دو دخترم شب تا صبح را می خوابم او به علت اینکه من سرکار می روم می گوید چون تو سرکار می روی کل خرجهایت به گردن خودت است و حدود ۱۳ سال است که تمام خرج و مخارج خودم را خودم پرداخت کرده ام فقط لقمه نانی در خانه اش می خورم در حالی که من در آن خانه به بچه ها درس می دهم کارهای خانه را انجام می دهم و پخت و پز میکنم. تصمیم دارم که از او جدا شوم و سالهاست این تصمیم را داشته ام فقط منتظر بزرگ شدن دو دخترم بوده ام یکی ۱۱ ساله و دیگری ۱۴ ساله لطفا ارائه طریق فرمایید. با تشکر

  19. سمیرا می گوید

    سلام بنده حدود ۶ ماه است ازدواج کرده ام شوهرم به هر بهانه ای با من دعوا می کند چندین بار منو کتک زده ولی به دلیل اینکه نمی خواستم جدا بشم چیزی به کسی نگفتم ولی الان منو تهدید به مرگ می کنه و از من میخواد خونه را ترک کنم ، چندین بار هم به برادر بزرگترم پیامک داده بیا خواهرت را ببر من نمی خوامش، الان اگر من خونه را ترک کنم چی میشه چطور میتونم ازش شکایت کنم. چون دیگه آبروی منو پیش خانواده برده و تحمل این زندگی برام سخت شده

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام در صورت ترک منزل به شما نفقه تعلق نمی گیره. امکان طلاق از جانب شما وجود داره

  20. سلین می گوید

    با سلام همسرم منو خیلی کتک میزنه ولی جوری میزنه که ردی نمونه فقط درد شو احساس میکنم تو پزشکی قانونی معلوم میشه؟اگه ثابت شده مجازات ایشون چیه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام سعی کنید از اعمال ایشون مدرک تهیه کنید برای گرفتن طلاق. بله ممکنه ولی اول باید در صدد اثبات باشید

    2. محدثه لواسانی می گوید

      سلام شما با توجه یه معاینه پزشک قانونی علیه همسرتون شکایت ضرب و جرح مطرح کنید و این مورد از موارد عسر و حرج میباشد

  21. س می گوید

    شوهرم امشب منو زد ولی اثری نیست ازکارش چطوری شکایت کنم دائم اربده میزنه همسایه ها شاکی هستن دیگه نمیتونم زندگی کنم راهنمایی کنید کجا برم چیکارکنم

  22. سجاد می گوید

    سلام ببخشید آیا تهمت
    مثلا اینکه ی زن ب شوهرش اس ام اس بده که تو با زنای دیگه ارتباط داری و تهمت بزنه ب شوهرش در این صورت مرد می‌تونه از زنش بابت این تهمت ها شکایت کنه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  23. مریم می گوید

    سلام من ۲۱سالمه یه پسرسه ساله دارم شوهرم تاب حال ۵ بار ب من خیانت کرده بعدش همش سرموضوعات الکی منو کتک میزنه بعد میگه هیچ کسم نمیتونه کاری کنه برات میخواستم بدونم من چیکارکنم ک ازاین جدا شم چون ایشون فکر میکنه قانون الکیه لطفا راهنماییم کنید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام حتما حتما از اقداماتشون سعی کنید مدرک تهییه کنید تا بتوانید با مدرک از ایشان جدا شوید

  24. مینا می گوید

    سلام ببخشید یک سوال داشتم
    اگر کسی فرد مقابلشو گاز بگیره بدون اینکه طرف خودش بخواد و زوری باشه جرم محسوب میشه؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بسته به میزان صدمه دیه داره

  25. ف.ح می گوید

    سلام.شوهرمن چندبار مراازناحیه سر کتک زده باضربات محکم به فرق سرم.تااینجا به خاطربچه هام وحفظ زندگیم تحمل کردم.چندین بارهم تهمت ناروا زده بهم.چون پدرومادر ندارم وآدم آبروداری هستم خجالت می کشم خونه فامیل هم برم..به خاطراین فکرمی کنه هرجوردوست داره باید رفتار کنه.خیلی وقتها به پدرمرده من تودعواهامون فحش میده درکل بددهنه ومراناراحت میکنه.لطفا راهنمایی کنین چطوربه صورت غیرحضوری بدون مراجعه به دادگاه ازاون شکایت کنم.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برای شکایت و پیگیری ناچار به حضور هستید

  26. رز می گوید

    برای طرح دعوای کیفری علیه شوهر به خاطر کتک زدن کدام‌دادگاه صالح است؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      شما تشریف ببرید دفتر خدمات شکایت کنید خودشون ب دادگاه ارجاع میدن

  27. مو می گوید

    سلام .اگه هر دو طرف از پزشک قانونی گواهی داشته باشند باز زن می تواند درخواست نفقه ومهریه کنه ؟و طلاق بگیره .اگه یکی از طرفین گردن نگیره چی میشه ؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام مهریه و نفقه ربطی به گواهی داشتن یا نداشتن نداره

  28. مو می گوید

    اگه سه یا چهار سال پیش شکایتی باشه که در اون پزشک قانونی تشخیص بده شکستگی بینی هست چه جوری می تونم به جریان بندازم چون الان خانواده زنم ازم شکایت کردن و در زندگی من دخالت می کنن و خانومم از خونه بردن .وخانومم طلاق می خواد در ضمن اون زمان من تو رضایتی نوشته بودند گفتم بنویسن اگه باز دخالت کنن با همون پرونده در جای خودشه باقیه الان می تونم کاری بکنم راجب اون پرونده ممنون میشم با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید براساس گواهی پزشکی قانونی اقدام نمایید

  29. فاطمه ش می گوید

    س من شوهرم عصبیه هرروز ما دعوا داریم سر چیزای بزرگو کوچیک. ۲تا دختر کوچیک دارم. ۱بار دستمو شکونده بود بعدش معذرت خواهی کرد دوباره تکرار کرد ب کتک زدن. بخدا هروزمون شده دعوا وکتک کاری البته منو خیلی دوست داره ولی وقتی عصبانی میشه نمیتونه خودشو کنترل کنه. خسته شدم دیگه ازاین اوضاع از طلاق خیلی میترسم چون خونوادم حمایت نمیکنن. نمیدونم چ کنم همش فحش ناموسی میده ب زمین وزمان فحش میده. ممنون میشم ی راهکاری نشون بدین مشکلم حل شه بخدا دیگه بریدم😭

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام اگر منظورتون از راهکار راه کار برای بهبود زندگی هست میبایست به مشاور مراجعه نمایید لکن از نظر حقوقی امکان جدایی با استناد به عسر و حرج وجود دارد

  30. مرادی می گوید

    سلام خسته نباشید من به مدت ۲سال هست ک نامزد کردیم و عقد هستیم همسرم بیماری عصبی دارد ب صورتی ک وسط مهمونی یا توی خیابون شروع ب کتک زدن کرده بهش توی این مدت بارها فرصت دادم اما تغییر نداده رفتارش رو و اینک من الان برای طلاق اقدام کردم چطور راحت طلاق بگیرم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر خانوم هستید با استناد به عسر و حرج امکان جدایی هست اگر اقا هستید هم که طلاق از طرف شما نیاز به دلیل ندارد

  31. امیر اریا می گوید

    سلام من وهمسرم چهارده ساله با هم زندگی کردم من اواخر بدلایل ورشکستگی مالی و فوت برادر جوانم دچار بد اخلاقی شدم هر چند از اول نامزدی اکثر اوقات من بدلایل زیادی از جمله دروغ حرف زدنش با هم بخصوص در مورد خانوادش بحث و دعوا داشتیم چند روز پیش بخاطر تهمت کسی بین ما اختلاف ایجاد کرد که در اخر باعث زد و خورد بین ما شد حالا ایشان میخاد جدا بشه ولی من پشیمانم و دوستش دارم حاضرم بقیه عمرم نوکریش کنم تا ببخشد من را اگه. ضمنا دو بچه ۱۳ و ۷ ساله پسر داریم در صورت امکان راهنمایی کنید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بسته به نظر دادگاه داره

  32. زینب می گوید

    سلام،شوهرم،یک شب به خاطری بیماری معده اش توبیمارستان بستری شد،چند روز بعد دختر خانه مادر بود،بهش گفتم کلاس آنلاین داره برو بیارش خانه،با پازدم به پهلوش،که برو بچه را بیار عصبانی شد با تی پا زد به زانوم،دکتر رفتم میگه عضروف زانوت شکسته،میخواهم ثابت کنم،میگه منم بیمارستان بستری. بودم، به دروغ می گم،توهم با تی پا تومعده ام زدی،معده درد قبل اش را ربط میده به من،حالا میخواهم ببینم، با اینکه او تو بیمارستان پرونده،داره من میتوانم از خودم دفاع کنم،که من ایشان را نزدم؟دخترم را چی میتوانم خودم نگهداری کنم؟البته حق طلاق با خودم هست،وخانم هستم،لطفاً راهنمایی ام کنید.

  33. رزم جو می گوید

    سلام خوب بود

  34. بهمن می گوید

    سلام من ۷ ساله ازدواج کردم.زنم وقتی خونوادم میان خونمون اخلاقش خیلی بد میشه ولی با خونواده خودش خیلی خوبه منم با خونوادش خیلی خوبه رفتارم.ولی زنم بد دهنه فحش میده هم بمن هم به بچه ها.چندبار که خیلی بددهنی کرد من سیلی زدمش اونم چون خیلی عصبیم کرده بوده حرفاش.چندروز پیش از سرکار اومدم خونه که برم بیمه ماشین و بریزم این باهام بحث کرد که چرا زود اومدی گفتم میخام برم بیمه ماشین و بریزم و با خواهرم برم تو همون مسیر تلویزیون ببینم ولی باهام بحث کرد و دادم بیداد که چرا میخای بری و بخاطر خواهرت از کارت خودت و زدی و این حرفا.دنبالم راه افتاد که جلوم و بگیره منم فقط هولش دادم فرستادمش داخل خونه و در و قفل کردم.درصورتی که میدونستم کلید تو خونه هست.وقتی از بیمه ماشین اومدم دیدم نیست و بدون اجازه من رفته خونه خواهرش.شب رفتم دنبالش ولی نه خودش اومد نه بچه هارو داد که بیارم.فردا از سرکار اومدم دیدم احضاریه اومده که نوشته ضرب و جرح شده و عدم نفقه و توهین بهم کرده.حتی بعدش هم با خواهرم خواستم برم دنبالش نیومد که طلاق میخام.الان من چکار کنم؟ من کتکش نزدم اصلا.نفقه هم تو این همه سال کارت پولیم و همه دست خودش بود ولی خب فکر نمی‌کردم به اینجا کشیده بشیم.دوتا دامادشون اومدن بعدش پیشم که تو چرا زدیش و این بلارو سرش آوردی .منم از دروغاش خیلی عصبی شدم گفتم اون دیوث بی پدر دروغ میگه همین و گفتم تو عصبانیت.الان دیگه از چشم من افتاده واقعا نمی‌دونم چکار کنم یا برم اونجا آیا میتونم از خودم دفاع کنم؟؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگرواقعا شرایط زندگی مشقت بارهست میتوانید توافقا طلاق بگیرید ولی حقوق مالی حق خانم هست وبرای پرداخت بایستی دلیل ومدرک ارایه بدین

  35. زهرا می گوید

    سلام من یک دختر ۷ساله دارم شوهرم سر یک مشت گندم که میخواست پیش کبوترا بریزه دستشو پیچوند وگردنشو گرفت و هلش داد وبهش توهین کرد. وقتی گفتم این کارو نکن کلی بمن توهین کرد وسرم رو روی دیوارگذاشت وچندضربه بامشت به سرم زد.باتوجه باینکه سر در دراز مدت عوارضش رو نشون میده راهنماییم کنین باید چکارکنم

  36. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشی من یک دختر چهارده ساله دارم که یک سال است نامزده کرده شیش پیش متوجه شدم که دامادم مواد مصرف میکنه خانم مواد از قبیل شیشه و تریاک و موادهای دیگر چند بار براش فرصت دادام که ترک کنه اما نکرد حق طلاق با دختر است یا نه چون اول زندگی نمیشه با یک معتاد بده زیر یک سقف

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله باتوجه به ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی اعتیادی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد اورد باعپ عسر و حرج است و زوجه می تواند درخواست طلاق کند

    2. وکیل تاپ می گوید

      باسلام خدمت شما اگر حق طلاق داشته باشند برمبنای عسرحرج میتوانند درخواست کنند.

  37. فاطمه حمیدی می گوید

    سلام من یک دختر هجده ساله هستم یک سال است که نامزد کردم شیش ما پیش متوجه که نامزدم مواد مصرف میکنه مواد از قبیل شیشه و تریاک و موادهای دیگر چند بار براش فرصت دادام که ترک کنه اما نکرد حق طلاق با من است نه چون یک ازدواج نا موفق هم داشته خانم قبلی بخاطر مواد ازش جدا شده منم دوستش ندارم یک ماه پیش براش دوما وقت دادم که ترک کنه ولی نه کمپ رفته مادرش میگه تو خونه ترک میکنه آخه آدم معتاد میتونه تو خونه ترک کنه لطفا راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر شما وکالت در طلاق(حق طلاف) ندارید ولی با استناد به سختی ایجاد شده امکان جدایی هست

  38. الهام می گوید

    سلامو عرض ادب ببخشید من دو سال ازدواج کردم الان در کشور فرانسه زندگی میکنم تا ایران بودم خیلی خودشو خوب نشون داد از همون روز اولی ک پامو گذاشتم تو این کشور خیلی ازارو اذیتم میکنه هم روحی هم جسمی کتکم میزنه در حد مرگ اینقد میزنه ک خودش خسته میشه تحقیرم میکنه نمیدونم چیکار کنم تو این کشور غریب تورو خدا ی راهی جلو پام بذارین تو رو خدااا ب کمکتون احتیاج دارم

  39. فاطمه می گوید

    سلامو عرض ادب ببخشید من دو سال ازدواج کردم الان در کشور فرانسه زندگی میکنم تا ایران بودم خیلی خودشو خوب نشون داد از همون روز اولی ک پامو گذاشتم تو این کشور خیلی ازارو اذیتم میکنه هم روحی هم جسمی کتکم میزنه در حد مرگ اینقد میزنه ک خودش خسته میشه تحقیرم میکنه نمیدونم چیکار کنم تو این کشور غریب تورو خدا ی راهی جلو پام بذارین تو رو خدااا ب کمکتون احتیاج دارم

  40. بی کس می گوید

    سلام همسرم خیلی آدم بی اعصابی هستش سر هرچیز الکی منو میزنه فحش میده چند روز پیش چند دفه محکم زد ازگردنم ازپشت جوری که بی‌حال شدم وافتادم زمین وگردن درد گرفتم جوری موهامو میکشه که وقتی شونه میکنم کلی موهام میریزه تا الان هم بعد پانزده سال زندگی برام کاری انجام نداده نه میتونم شکایت کنم نه میتونم طلاق بگیرم تروخدا کمک کنید کسی روندارم پشتم باشه درضمن دوتا هم بچه دارم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام امکان طلاق و جدایی هست

  41. خسروی می گوید

    سلام دختره من نامزده ونامزدش ازالان بهش تهمت میزنه حتا کتک هم زده خیلی رفیق بازهم هست ایامیتونه طلاق بگیره ازش

    1. وکیل تاپ می گوید

      اگر منظور از نامزد صیغه هست امکان جدایی هست

  42. حسنی می گوید

    سلام همسری که مشکل وسواس برروی تمیزی وکثیفی داره واین باخودش وسواس فکری ناموسی بهمراه اورده به حدی که بخاطراین وسواسها هیچجانمیره وبددهنی میکنه کتک میزنه چجوری باید ازش جدابشم.آیاراه درمان داره؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برمبنای عسروحرج میتونین طلاق اقدام کنین

  43. مهسا مهدوی می گوید

    سلام من ۲۴ سالمه و هفت ساله که ازدواج کردم هر وقت سر موضوعی بی اهمیت بحثمون میشه منو کتک میزنه وبسیار هم پرخاشگرهست و از لحاظ مادی و معنوی نمی‌رسه وهر وقت سر این دعوامون میشه کتکم میزنه منو راهنمایی کنین ممنون

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما میتوانید برمبنای عسر حرج درخواست طلاق دهید

  44. مریم۷۸ می گوید

    سلام دوروز پیش همسرم منو زد روی بازوی چپم اثر کوفتگی و جای انگشتاش هست،میتونم با رفتن به پزشک قانونی مدرک مبنی بر ضرب وعسر بگیرم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  45. مریم۷۸ می گوید

    سلام،دوروز پیش همسرم من زد اثرش کوفتگی و جای انگشتاش روی بازوی چپمه،میتونم با مراجعه به پزشک قانون مدرک مبنی بر ضرب و عسر بگیرم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  46. ناشناس می گوید

    سلام،دوروز پیش همسرم من زد اثرش کوفتگی و جای انگشتاش روی بازوی چپمه،میتونم با مراجعه به پزشک قانون مدرک مبنی بر ضرب و عسر بگیرم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  47. علی می گوید

    سلام آیاباوجود پشیمانی از کتک زدن وتعهد دادن به تکرار نشدن آن ایا زن میتواند طلاق بگیرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله برمبنای عسروحرج وشاهدقضیه میتواند اقدام نماید

  48. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشید من ۲۳سالمه و۵ساله زندگی مشترک دارم وشوهرم ده سال ازمن بزرگتره ازابتدای عقدونامزدی تاالان خانوادش درمسایل شخصی وغیرشخصی مادخالت کردن وپشت سرمن نزدهمسرم حرف زدن وماروبجون هم انداختن تاالان سه بار درعصبانیت بمن حمله ورشده طوری که نه جایی رومیشکونه نه لگد اما دستاشو روی گلوم فشارمیده ومن دست وپامیزنم ومرگ رو به چشمم میبینم وتابیام جیغ بزنم دوباره خفه ام میکنه وهیچ اثری نمیمونه فقط دفعه آخرخراش ناخوناش روی گلو وگوشم مونده بعدش عذرخواهی میکنه ومیگه تقصیر تو منو باحرفات عصبانی میکنی. بنظر شماچیکارمیتونم بکنم ازش فقط میخوام تعهد ودیه بگیرم بخاطر بچه هام طلاق نمیخوام والبته هیچ کسو ندارم بعدطلاق برم پیشش درضمن خانواده وبخصوص خواهرش بشدت تحت تاثیرش قرارمیدن وبخاطراونامنوزد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برای گرفتن دیه بایدشکایت کنید

  49. ناشناس می گوید

    منو همسرم بخاطر اختلافاتمون که همسرم خیلی شکاک هست و دست بزن داره و کلا زندگیشو از من جدا کرده خسته شدم و باهر ترفندی بود راضیش کردم که طلاق توافقی بگیریم والان منتظر جلسه دادگاه هستیم چند روز پیش کتک کاری و فحاشی کرده و من نامه پزشک قانونی رو گرفتم بخاطر کبودی بدنم ”حالا میخوام بدونم این کمکی میکنه که من در طلاقم بتونم مهرم رو کامل ازش بگیرم و جدا بشم یا اگه طلاق نگیرم بتونم حقم رو کامل ازش بگیرم ‘در اضای رضایت ضرب و شتم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله میتوانید اقدام به طلاق ومطالبه مهریه نمایید

  50. ayda می گوید

    سلام من ۲۰ ساله ازدواج کردم تو این ۲۰ سال من ی روز خوش ندیدم خودمو بچه هامو کتک میزنه ب خانوادم فحاشی میکنه و مارو از خونه بیرون میکنه من دوتا دختر دارم یکی ۲۰ سالشه و یکی ۱۰ ساله تا الانم بخاطر حفظ ابرو و بزرگ شدن بچه هام صبر کردم خانواده خیلی بی ادبی داره وهنوز بعد ۲۰سال دخالت میکنن سوالم اینه که من از وقتی که داشت منو دخترمو میزد دختر بزرگم فیلم گرفته آیا بعنوان یه سند برای من این فیلم کار راه انداز هست و این که بخؤام طلاق بگیرم حضانت بچه هامو دادگاه به من میده؟ ونفقه تعلق میگیره؟ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام فیلم سندیت نداره وبسته به نظر قاضی واینکه میتوانید براساس شاهد اگه باشه براساس عسروحرج درخواست طلاق نمایید وحق حضانت بچه هاتا۷سالگی هست

  51. ساناز می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من خواهرم ۳سال پیش ازدواج کرد با پسری که بچه روستا بودوتا کلاس ۹ خوانده بود کار نداشت سربازیش هم خریده بودند اما پدرش وضع مالی خوبی دارد درحالی که خواهرم دانشجوی بهیاری بود در آرایشگاه هم کار می‌کرد ما براشون جهاز خریدیم پدرش هم خانه وماشین در اختیارش قرار دارد. دامادمون فقط سال اول کار کرد الان دوساله که خونه میخوره و می‌خوابه بسیار بسیار دروغ گو رفیق باز ه تا ساعت ۲یا ۳و۴ شب بیرونه آشکارا سیگاروقلیون میکشه جدیدا دست بزن هم داره تا جایی که بدن خواهرم سیاه و کبود شده چند بار هم به ما گفته که من پشیمانم دخترت رو ببرین امسال‌ خدا یه دختر بهشون داد چند بارم نصفه شب وسط دعواشون خواهرم از خونه بیرون کرده اما خواهرم برنگشته بود وهمش داره تحمل میکنه اگه بار دیگه که بگه خواهرم نمیخواد ازش فیلم بگیریم میتونیم به عنوان مدرک ازش استفاده کنیم؟ توروخدا کامل راهنمایی کنید مهریه خواهرم ۱۱۴ عندالمطالبه است میشه چند وقت بخاطر مهریه بندازیمش زندان؟

  52. مهدی شهرکی سلیمانی می گوید

    سلام بنده دوروز پیش با خانمم دعوای شدیدی کردیم که باعث شد من روی او دست بلند کنم و حسابی کتکش زدم حالا رفته پزشک قانونی برگه گرفته که تمام بازوهاش قرمز و کبود شده بعدش هم بهم میگه بیا باهم بریم پاسگاه تعهد کتبی بدم که دیگه دست روش بلند نکنم حالا سوالم آینه اگه تعهد کتبی توی کلانتری بدم بعدا میتونه ازش برای درخواست نفقه یا درخواست طلاق یا هزانت دختر دو ساله ام یا هرچیز دیگه ازش استفاده کند؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام الانم ایشان امکان گرفتن نفقه و حضانت و طلاق را دارند . در صورت نقض مفاد تعهد امکان طلاق به علت عسر و حرج هست

  53. ناشناس می گوید

    همسرم باسیلی زده توگوشم وگوشم صوت میشکه اگه دکتربرم وپرده گوشم پاره شده باشه میتونم حق طلاقوبگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر بتوانید اثبات کنید امکان طلاق با استناد به عسر و حرج هست ولی حق طلاق یا همان وکالت در طلاق خیر

  54. شیوا می گوید

    همسرم منوکتک زده وبراثرسیلی ک توگوشم زده پرده گوشم پاره شده ایامیتونم حق طلاقوبگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله از موارد عسر و حرج میباشد علاوه بر دیه

  55. ناشناس می گوید

    سلام من ۱۳ ساله ک ازدواج کردم دو تا پسر دارم من و شوهرم خیلی همو دوس داریم اما من اصلا نمیتونم شکایت یا گله یا مخالفتی بکنم وقتی گله ای شکایتی یا دلخوری ازش داشته باشم یا از کسی ک شوهرم جونشو براشون میده با کوچکترین حرف منو میگیره ب باد کتک و فحش و ناسزا گفتن وقتی هم ک میگم اروم حرف میزنم اروم جواب بده میگه ک تو منطق نداری فهم نداری اگه داشتی لال بودی با تو فقط با کتک حرف زد ۱۳ ساله ک همینه هر سری من کتک خوردم و گوشه گیری کردم و با خودم گفتم ک لال باش حرفی نزن ک بعدش بشه زیر مشت و لگد بودن و ناسزا شنیدن و تحقیر شدن اما ی مدت ک من هیچ نظر و عقیده نمیدم خوبه رفتارو کردارش و مهربونه اما کافیه ک از چیزی ناراحت باشی حرفی بزنی کلمه اول بشه کلمه دوم شروع میشه خشونت و ناسزا شنیدن کبودی و بدن درد و کوفتگی الانم گردن درد گرفتم بخاطر ضربه ای ک ب سرم خورده چن سال پیش رفتم برا شکایت داخل دادگاه مشاوره ک رفتم گفتن خانم ول کن این کارا رو و بشین سر زندگیت ک بدون کاری برگشتم تا الانم هیچ شکایت و پزشک قانونی نرفتم من اگه بخوام ک طلاق بگیرم میتونم و قانون اذیت نمیکنه و حمایتم میکنه ؟؟میتونید راهنماییی کنید ممنون میشم

  56. یاسین ازنا لرستان می گوید

    سلام همسر من زیاد تیکه می ندازه چون زبان چرب نرمی داره حتی عنوان میکنه باید هفته اول طلاق میگرفتم الان ۱۵ ساله ازدواج کردیم

  57. سجاد - ش می گوید

    با سلام و احترام
    من ۸ سال هست با همسرم زندگی مشترک دارم و حاصل این زندگی دختر ۵ ساله هست. با توجه به اینکه از طرف خانم مورد بی محبتی و بی مهری قرار میگیرم دچار آسیب روحی شده و باعث ایجاد بحث و ضرب میشه. به طور مثال لباس زیر میگیرم و دوست دارم بپوشه در خانه اما انجام نمیده و یا بابت موهای زاید به لیزر رفتن و من درخواست داشتم که از لحاظ زیبایی در مقابلم ظاهر بشه که اقدامی انجام نشد، لباس در لباسشویی به مدت دو روز مانده بود و بو گرفته بود ، طرف غذا در روی اجاق با غذا داخلش مانده و کپک زده بود ، میگفتم لباس منو اتو بزن که سرکار همکارام میبینن زشته میگفت حوصله ندارم، یا انتظار داشتم غذایی که دوست دارم آماده کنه که انجام نمیداد به عبارتی نسبت به زندگی کم لطف و بی میل شده بود. این قبیل رفتارها باعث بروز بحث و در خاتمه به ضرب خاتمه شد. ایشون به صورت ساعتی در مدرسه غیرانتفاعی تدریس میکنن و تا نیمه های شب ساعت ۲ حتی ۳ شب بیدار بودن و وقت برای من نمیگذاشتن. پارسال هم بابت مسائل همچنینی بحث و کتک کاری شد که به صورت ناخواسته انگشت دستشون ترک برداشت که گچ بستن ( که مدارک پزشک قانونی و شکایت تهیه کردن و در کلانتری تعهد دادم ) امسال هم بعد این اتفاق برادرشون اومدن و بدون اطلاع من بردن خانه پدری. الان یک ماه هست از ایشون خبری ندارم اما به صورت واتس اپ پیام میدهیم و در این باره صحبت میکنیم. ایشون میگویند چون برام مانتو نخریدی، تولد نگرفتین، و مادرت ۵ سال پیش در عروسی فامیلتون به من بی احترامی کرد من ناراحتم. که به ایشان گفتم پس با غرض و کینه با من رفتار میکنی و عقده آنها را از من و زندگی میکشی. حال میگویند بحث کتک کاری و ضرب و کبودی بدنم را از طریق قانون میخواهم پیش ببرم.
    لازم به ذکر است در سال ۹۹ یک بابت منزل مسکونی خریدم که ۳ دانگ آن را به اسم ایشان زدم و بابت تعمیرات هزینه کردم که شرایط برای تفریح و مسافرت محیا نشد.
    ممنون میشم در این خصوص راهنمایی بفرمایید و اینکه نظر قانون در مورد ما چگونه خواهد بود.

    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام یک خانم وظیفه ی شستن لباس ها و ظرف هارا ندارد و شما از این بابت نمی توانید انرا اجبار نمایید لکن در خصوص عدم تمکین وبیرون رفتن از خانه امکان الزام ایشان به برگشتن با دادخواست تمکین وجود دارد و اگر تبعیت نکنند ناشزه تلقی شده و نفقه به ایشان تعلق نخواهد گرفت

  58. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید دیشب شوهرم به خاطر مشغول بودن گوشیم شروع به سروصدا کرد وتهمت زد و منم عصبانی شدم جوابشو دادم شوهرم چند بار حولم داد خوردم به دیوار وگلومو چهار بار گرفت وکتکم زد وبار آخر گلومو گرفت وداشتم خفه میشدم وخره کشیدم ترسید ولم کرد وتهدید به مرگم کرد و همچنین آثاری روی گلوم هستحالا باید چه کار کنم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تا اثار ضرب و شتم باقی است شکایت نمایید

  59. علیزاده می گوید

    سلام شوهرم به من خیانت کرده هر مدرکی که ازش داشتم تو گوشی بود پاک کرده چطور میتوانم پیگیری کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام قابل اثبات نیست مگر اینکه مجددا مدرک بدست بیاورید

  60. مهری می گوید

    سلام من ۱۰ ساله ازدواج کردم وپسرم ۵سالشه همسر دست بزن داره ۱۰ ساله من از نظرروحی و روانی در عذابم وبه خانوادم هم نگفتم توی این ده سال اگر بگم بی برو وبرگرد طلاقم رو میگیزن وخودمم دیگه نمیتونم ولی موندم به خاطر پسرم طلاق نگیرم و از یه طرف هم خودم نمیتونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام چه کمکی از ما ساخته است دوست عزیز؟

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تنها راهش سازش است در غیر این صورت طلاق

    3. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید بین خودتون حل کنید چاره نهایی متارکه هست

  61. علیرضا داوری می گوید

    سلام،پدرم دوتا زن داره از اول مادرمو دوست ندارم توی۳۵سال کلا یه سال آشتی نبودن الان که بچه هاش عروسی کردن آوردم خونمون.همون خونه پسرش.الان ۷ساله که با من میمونه حتی یارانشو هم نمیده.مادرمو حتی دوبار میخواس با بالش خفش کنه من رسیدم اون زنون یه بار هم با چاقو میخواست سرشو ببره.بخاطر این دیگه پیش بابام نموند اومد پیش ما.۷ساله که خونه ماست و رابطه هم ندارن.الان من چه شکایتی کنم تا طلاق بگیره مامانم.قاضی طلاق میده.درضمن شاهد هم در دادگاه داماد و عروسش می‌تونه شهادت بده یا اونا رو قاضی قبول نمیکنه.جواب بدین ممنون میشم ازتون.واسه یارانش شکایت کردیم زنگ زده به ابجیام تهدید به مرگ کرده مادرمو.مبگه برگرد خونه یارانتو بگیر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید برای دادخواست طلاق بهعلت عسر و حرج از ایشان و تهدید ها و توهین هاشان مدرک جمع اوری نمایید

  62. مجید می گوید

    سلام من پدر وقتی مادر مو میزنه باید چیکار کنیم باید بریم جداشون کنیم یا دخالت نکنیم

  63. تنها می گوید

    سلام من هفده ساله ازدواج کردم دوران نامزدی هر روز خودش و خانوادش میومدن خونه ی ما هیچ کاری برام نکرد سرکار نمیره خرجی نمیده مادرم همیشه کمکمون میکنه شوهرم هرروز منو کتک میزنه ولی همش و بیشتر میزنه توی گوشم توی سرم فحش میده به من مادرم پدرم خواهرم آخرش هم که آروم میشه میاد میگه تقصیر خودت بود عصبانیم کردی وقتی کتکم میرنه بهم میگه گریه نکن ناراحت نباش بیا کنارم بشین خوشحال باش نه پول داره نه اخلاق داره همیشه هم در حال تحقیر منو خانواده ی منه همیشه دستش که خالیه از پدر و مادر من پول میگیره هیچ وقت پس نمیده همیشه هم باهاشون قهره دیگه خسته شدم دارم ذره ذره آب میشم تو رو خدا بهم بگید چیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در موارد فوق راهی جز طلاق نیس و شما رو از این وضعت نجات میده یا میتونید مهریه رو بهونه کنید و برید خونه پدرتون و تا زمانی که رفتارش رو اصلاح کن یا واقعا کار و جدی بگیرد و پیگیری مهریه باشد و اموالش رو توقیف کنید.

  64. محمد شریفی می گوید

    من دوسال قبل ازدواج کردم با دختر عموم انقدر زدمش که بالاخره مثل معلول هارد بچه دارم ۱کونیم ساله اون هم خیلی زدم اون هم شب ها ادرار میکنه زنم هم همینطور

  65. نفس می گوید

    مردی که یک فروشنده هست و هیچ چیز به اسم خودش نیست تقاضای طلاق دهد ایا میتوان مهریه را ازش گرفت؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام فقط میتوانید حبسش کنید ولی بخاطر کرونا حبس نمیدن

  66. علی می گوید

    سلام خسته نباشید من خانمم دست بزن داره خیلی فوش میده همش دنبال بهانه هست درگیر بشه میگه با خانوادت قطع رابطه کن چند بار هم تمکین کرده واسطه فرستادیم آوردنش کلا دست بردار نیست هر کاری خانوادش بکنن مثلا حرفی به من میزنن میاد منو میزنه در ضمن خودش همه بچه طلاقه کلا با فامیلامون قطع رابطه کرده حالا میگه خانوادت رو هم بزار کنار مشکل هم باباشه ۵۵ سالشه رفته خاستگاری دختر دایی من که سی سالشه برا خودش بهش ندادنش الان هم خانم من کلا با دایی ها و خاله ها و الان هم خانواده قطع رابطه کرده و فوش بهشون میده چون آبرو باباش رفته تو فامیلا ما حالا من بنظرت چیکار کنم درست بشو هم نیست هر روز بدتر میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شمامیتوانید همسرخود را طلاق دهید

  67. ایزدی می گوید

    سلام
    شوهرمن تحصیلکردست و بقول خودش عاشق منه.منم تحصیلکرده ام و دوسش دارم.اما خیلی بددهنه و فحش به خودم و خانوادم میده، تا ازش درخواستی دارم مثلا برم چندروز پیش مادرم که تنهاست، حرف زدن منو به بحث میکشونه و داد میزنه و میاد تو صورتم و چندباری هم دست بلند کرده و توگوشم زده که گوشم همیشه دردمیکنه و روی بدنم و صورتم آثار کبودی میمونه. هر کی هم میپرسه میگم خوردم به در و دیوار یا بهونه میارم.انقدم باشخصیته که اگه بگم کتکم میزنه هیشکی باورش نمیشه.نمیذاره من تنهاخونه خواهرومادرم و.. برم.جفتمون شاغلیم حتی اجازه نمیده من ازحقوق خودم بدون اجازه اون خرج کنم وحقوق من بعنوان پس انداز طلا خریدیم و هروقت دعوامون میشه میگه گمشو برو طلاهارو ازم میگیره.الانم کتک زده لبم متورم و کبوده.بدنم کوفتس گوشمم تیرمیکشه میخوام گواهی پزشکی بگیرم که مدرک داشته باشم.بااین چیزا میتونم طلاق بگیرم؟

  68. رها می گوید

    سلام، خانمی که سالهاس پیاپی مورد ضرب و شتم و فحاشی شوهرش قرار گرفته اما هیچگاه به پزشکی قانونی مراجعه نکرده، و هیچ مدرکی برای ادعا نیز ندارد جز شهادت فرزند ۱۱ ساله اش ، آیا دادگاه شهادت فرزند را در این مورد قبول می کند، هدف درخواست طلاق است .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ملاک شهود بالغ بودن میباشد وچون سن فرزند دختر ۹ساله وپسر ۱۵ ساله باشد مورد قبول است ولی اگرسن شهود کمتراز سن قانونی باشد دادگاه میتواند به عنوان اماره قضایی بدان استناد نماید واگرهیچ دلیلی نباشد سوگند اخرین دلیل میتواند مورداستناد واقع شود

  69. ایزدی می گوید

    سلام جواب منو ندادید. اگر راهنمایی کنید ممنون میشم..
    شوهرمن تحصیلکردست و بقول خودش عاشق منه.منم تحصیلکرده ام و دوسش دارم.اما خیلی بددهنه و فحش به خودم و خانوادم میده، تا ازش درخواستی دارم مثلا برم چندروز پیش مادرم که تنهاست، حرف زدن منو به بحث میکشونه و داد میزنه و میاد تو صورتم و چندباری هم دست بلند کرده و توگوشم زده که گوشم همیشه دردمیکنه و روی بدنم و صورتم آثار کبودی میمونه. هر کی هم میپرسه میگم خوردم به در و دیوار یا بهونه میارم.انقدم باشخصیته که اگه بگم کتکم میزنه هیشکی باورش نمیشه.نمیذاره من تنهاخونه خواهرومادرم و.. برم.جفتمون شاغلیم حتی اجازه نمیده من ازحقوق خودم بدون اجازه اون خرج کنم وحقوق من بعنوان پس انداز طلا خریدیم و هروقت دعوامون میشه میگه گمشو برو طلاهارو ازم میگیره.الانم کتک زده لبم متورم و کبوده.بدنم کوفتس گوشمم تیرمیکشه میخوام گواهی پزشکی بگیرم که مدرک داشته باشم.بااین چیزا میتونم طلاق بگیرم؟
    هر وقت هم میخوام برم اقدام کنم نمیذا ه..نمیدونم چیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید با استناد به شرایط عسروحرج وگواهی پزشکی در خواست طلاق به دادگاه خانواده طرح نمایید

  70. سپیده می گوید

    سلام
    من خانمی هستم که ۱۰ ساله ازدواج کردم و یه پسر ۶ ساله دارم
    من همیشه با شوهرم اختلاف دارم و همیشه باهم دعوا می افتیم و کتک میخورم
    جوری که سرم ورم میکنه و تموم صورتم داغون میشه
    تا یه حرفی بهش میزنم وسیله پرتاپ میکنه و همیشه من رو مقصر میدونه
    وقتی نیست خونه حس آرامش به من دست میده و وقتی میاد خونه با ناراحتی و دلهره میخوابم
    حوصله نداره
    بیشتر سمت دوستاشه و به زن و بچه اش اهمیت نمیده
    میشه یه کمکی کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید برمبنای عسروحرج درخواست طلاق نمایید

  71. Msh می گوید

    سلام خسته نباشید من ۱۰ ساله ازدواج کردم با خانواده همسرم در یه آپارتمان زندگی میکنیم. دو بچه ۷ و ۵ ساله دارم. خانواده همسرم خیلی دخالت دارن تو زندگیم و اکثرا در تربیت بچه ها دخالت میکنن که اگه من اعتراضی بکنم بین من و شوهرم رو خراب کرده و دعوا راه میندازن و همیشه دعواها ب کتک کاری ختم میشه همسرم همیشه گلومو محکم فشار میده که مثلا منو بترسونه ،محکم و با شددددت توی سرم میزنه و موهامو میکشه و کارای دیگه اما تا حالا هیچ وقت طوری نبوده که کبودی زیاد و آثاری باشه فقط من تا چند روز درد می کشم و اینم بگم که آخرین دعوامون پدرشوهرمم اومد و خیلی بی احترامی به من و خانوادم که به هیچ عنوان تا حالا دخالت یا بی احترامی در زندگی ما نداشتن کرد. و مشکلشون اینه که چرا روی حرف ما حرف میزنی و برا بچه هات تصمیم میگیری. پدر شوهرم میگه تو هیچ کاره ای برا این بچه هاو هیچ حقی در موردشون نداری! من اختیارشونو دارم واقعا خستم کردن با رفتاراش وهمسرمم میبینه و میفهمه پدر ومادرش اشتباه ولی میگه من پدرو مادرم رو به شما ترجیح میدم و حاضر نیستم بهشون بگم کارشون اشتباه. حالا میخوام بدونم میتونم کاری کنم با شکایت یا هر چی از این خونه بریم و مستقل بشیم و اینکه برا کتک کاری ک آثاری نیس چکار کنم؟؟ و برای دخالت بیجای خانوادش چی؟؟؟ واینکه شهادت بچه ها قابل قبول هس برا کتک کاری و دعوا ؟؟؟ آیا پدر شوهرم در زمان بودن همسرم و من میتونه اختیار دار بچه هام باشه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مییتوانید به پزشکی قانونی مراجعت نمایید وبراین اساس اقدام وتوسل به شرایط غیرقابل تحمل وقرارگرفتن درشرایط عسر وحرج تقاضای طلاق ومطالبه مهریه نمایید حتی میتوانید دیه هم مطالبه نمایید

  72. اسما می گوید

    سلام خسته نباشید دوسالو نیمه که ازدواج کردم۲۱ سالمه و شوهرم ۳۴ سالشه و مثلا تحصیلکرده اس و دکتری داره.دست بزن داره وحشتناک خیلی عصبیه جوری که حتی دکترش هم بهش گفته که باید تحت درمان قرار بگیره اما نمیره.دوسال پیش خیلی کتک زد جوری که پرده ی گوشم پاره شد و شکایت کردم و اما بخاطر بزرگان فامیل و نصایح برگشتم و چند بار دیگه تو این دوسالو نیم زندگی منو کتک زده جوری که کل بدنم کیود میشه و ورم داره الان هم بازومو کبود کرده بدجور یبار بخاطر این که ازدستش خلاص بشم اقدام بخودکشی کردم اما زنده موندم و خیلی ازش میترسم وقتایی ک آرومه زندگی باهاش خیلی خوبه و بدجوری دوسش دارم هیچ اعتماد بنفسی برام نمونده از یه طرف میخام برم ولش از طرف دیگه دوسش دارم لطفا کمکم کنین ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :میتوانید بامراجعه به پزشکی قانونی وبرگه معاینه باتوسل به شرایط عسروحرج درخواست طلاق نمایید.

  73. کیهان می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    ما ۵ سال از ازدواجمون میگذره تو این ۵ هیچ پولی یا خرجی بهم نمیده خودش همه چی فراهم میکنه ولی پول نمیده حتی بهم نمیگه چقدر حقوق میگیره ما دو فرزند داریم پسر ۳ساله و ۹ ماهه حتی پول پوشک بچه رو هم نمیده سر موضوعاتی جرو بحثمون شد الان من خانه پدرم هستم پسر بزرگمو برده و نمیاره که ببینمش بهم زنگ زد که میام پسر کوچکتر هم میبرم من مخالفتی نکردباید چیکارکنم لطفا کمک کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانید براساس شرایط عسروحرج تقاضای طلاق نماییدودرصورت اجرای حکم طلاق حضانت بچه هاتاسن ۷سالگی با مادرمیباشد.

  74. Mmmm می گوید

    سلام‌من دوماه دیکه میشه دوساله که عروسی کردم
    شوهرم‌کرون داشت و به من نگفتن بعضی شبا پامیشه داد و بیداد میکنه بدو بدو مبکنه میکوبع بع در و دیوار جوری که اگه نگیرم و کنترلش نکنم ناقص میشه صودتش همش زخمه که خودشو میرنه اوایل عروسی چن بار منو تو خاب کوبوند زمین و پلکم‌کبود شد چن بار به هاطر دل دردی که داشتم‌منو کتک زد و فحلشی کرد بعضی شبا رو تو حیات تا صب میموندم و زار میزدم یکی دوبارم‌به خاطر اینکه گفتم‌با رنا حرف نزن و بگو و لخند و فیلم خارجی نگاه نکن منو کتک‌زد یه بار جمع کردم‌که برم‌ ولی مادرش نزاشت منم به کسی نگفتم الان ۱۸ سالمه و یه پسر دوماهه دارم دیروز به خاطر اینکه صب گف صبونه بخور دلم‌درد میکرد نخوردم خابم‌گرفت د با بچم‌خابیدیم‌ نمیدونستم‌ساعت یک‌ظهر شده اومد دعوام ورد و با لگد منو چن بار زد که چرا صبونه و ناهار نخوروی هنوز بعد رف تو اتاق بعد من پاشدم کارا بچمو کردم بعد ناهار و چبامو خوردم رفتم کارامو کردم‌بعد رفتم‌کنار بچم خابیدم بیدار که شد بچم ورداشتش و رف طبقه پایبن و اومد بچم گریه میکرد نمیزاست شیرش بدم و بغلش کنم با کریر بچه منو زد با هر چی دسش اومد منو زد الان یه سمت بدنم که هی زد درد میکنه اونقد که هنوز خابم‌نگرفته از درد بعد یوی دوساعت گریه منو و بچم به زور گذاشت بغلش کنم شیرش بدم گردنم و کمرم‌زخم‌شده قرمز شده باد کردع اینقد صوتمو ناخن کشیدم جاش وحشتناک شده میترسم‌به خانوادم بگم تو رو خدا بگین‌چی کار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانید به پزشکی قانونی مراجعه نماییدوباگواهی پزشکی قانونی وبااثبات شرایط عسرو حرج نسبت به تقاضای طلاق اقدام نمایید.

  75. زهرا می گوید

    سلام من خانمی ۲۷ساله هستم که۹ساله زندگی مشترک داریم و۳فرزند پسردارم.من ۸ماه پیش فهمیدم شوهرم بهم خیانت کرده واین خانم حدودا ازاوایل ازدواج بوده.بعدازاینکه من فهمیدم بازهم به رابطشون ادامه دادن ودعواهامون ادامه دارشد وکتکی نمونده که من نخورده باشم باکمربند.شلنگ.اب جوش ضربه های محکم به سرم وهمین چندشب پیش که چون عادت به مشروب خوردن داره وحتی پرونده هم داره که ۲بار حین رانندگی گرفتن،باشیشه نوشابه انقدر به سرم زدن تااینکه کلی خون اومد وبابرادرشوهرم به بیمارستان رفتیم وفقط خانوده خودش درجریانه اما من ازهیچکدوم این کتک ها هیچوقت به پزشک قانونی نرفتم چون ازطلاق واتفاقات بعدش خیلی میترسم .اماخسته شدم به نظرتون میتونم حضانت بچه ها روبرای همیشه و مهریه ام روبگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانیدبا اخذ گواهی پزشکی قانونی نسبت به شرایط عسروحرج اقدام به طلاق ووصول مهریه نماییداقدام نماییدوحضانت بچه ها تا سن ۷سالگی با مادر بعد از آن مدت با پدر می باشد واگر پدرصلاحیت نگه داری داشته باشد مادرمی تواند برای خودش حضانت را بگیرد.

  76. پریا می گوید

    سلام خسته نباشی من شوهرم خیلی باهم سرد هستیم از اول زندگی من کتک میزنه تا الان مخصوصا تو بارداری با لوله جارو برقی حتی زده دستم شکسته حتی بهم پولی هم نمیده فقط خرج خونه را میاره، خونه میزاره مثلا برنج روغن حتی با زبون طلاهای را ازمن گرفت به بهانه خونه بخریم اما به حرف مادر شوهرم خواهر شوهرم گوش کرد رفت تراکتور خرید به نام مادر شوهرم زده الان ماندم چکار کنم تورو خدا راهنمای کنید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بااثبات شرایط عسروحرج تقاضای طلاق نمایید.

  77. اسما می گوید

    سلام خسته نباشیدباردوممه ک پیام میدم دوسالو نیمه که ازدواج کردم۲۱ سالمه و شوهرم ۳۴ سالشه و مثلا تحصیلکرده اس و دکتری داره.دست بزن داره وحشتناک خیلی عصبیه جوری که حتی دکترش هم بهش گفته که باید تحت درمان قرار بگیره اما نمیره.دوسال پیش خیلی کتک زد جوری که پرده ی گوشم پاره شد و شکایت کردم و اما بخاطر بزرگان فامیل و نصایح برگشتم و چند بار دیگه تو این دوسالو نیم زندگی منو کتک زده جوری که کل بدنم کیود میشه و ورم داره الان هم بازومو کبود کرده بدجور یبار بخاطر این که ازدستش خلاص بشم اقدام بخودکشی کردم اما زنده موندم و خیلی ازش میترسم وقتایی ک آرومه زندگی باهاش خیلی خوبه و بدجوری دوسش دارم هیچ اعتماد بنفسی برام نمونده از یه طرف میخام برم ولش از طرف دیگه دوسش دارم لطفا کمکم کنین ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:چون شرایط همسرتان قابل تحمل نیست ومی توانید براساس گواهی پزشکی قانونی وباتوسل به نظریه پزشکی قانونی شکایت کرده هم مطالبه دیه نماییدوهم اثبات شرایط عسروحرج برای شماآسان وراحت باشد که می توانید براساس این گواهی نسبت به تقاضای طلاق واثبات شرایط غیر قابل تحمل در خواست طلاق نماییدویا اینکه از زبان ایشان تعهد کتبی اخذ نماییدکه در صورت تکرار عمل فوق شما از راه قانونی خود را مطلقه نمایید.

  78. ناشناس می گوید

    سلام من ۶سال ازدواج کرد طبقه دوم مادر شوهر زندگی میکنم هر وقت دعوام میشد مادر شوهر وخواهر شوهرم بالا میومد همسر خواهر شوهرمو ب مادرشون من توهین میکنن و همسرم درحدی منو میزنه ک ی هفته ی لیوان آب نمیتونم برم بیارم همسرم از خانوادش جدا نمیشه بریم ی جا دیگه زندگی کنم. خانواده منم خیلی ناراحتن ب من میگم شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید با اثبات شرایط عسرو حرج در خواست طلاق نمایید .

  79. امنه می گوید

    سلام من ۵ ساله ازدواج کردم ۲۷ سالمه ی پسر س ساله دارم شوهرم منو کتک میزنه ب زورسرکار میره همش ت گوشیه یا با دوستاشه از نظر احساسی هیچ حسی بهم نداریم همش کتک دعوا بارها منو تهدید کرده چاقو کشیده برام واقعا یگه سخته برام تعادل روانی نداره نمیتونم تحمل کنم چیکار کنم حق طلاق میدن میشه راهنمایی کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگر آثار ضرب و جرح هنوز در بدن شما موجود باشد به پزشکی قانونی مراجعه نمایید و گواهی پزشکی دریافت کرده و با استناد بدان و اگر شاهدی هم دارید با اثبات وجود شرایط عسر و حرج درخواست طلاق نماید حتی می توانید دیه جراحات وارده را نیز دریافت کنید.

  80. سپیده می گوید

    سلام وقت بخیر.من تقریبا ۶ سالی میشه که ازدواج کردم. دیشب همسرم بخاطر حرف خانواده ش دو بار با مشت زد توی سر و دهنم، لبم کمی متورم شده. در ضمن حدود یک سال و نیم هست که به من اصلا خرجی نمیده. لطفا راهنماییم میکنید گه چکار کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: زودتر به پزشکی قانونی مراجعت کرده گواهی را در یافت نمایید و به استناد این مدارک در خواست طلاق نمایید.

  81. سپیده می گوید

    همش سرش توی گوشیه، ازش مواد پیدا کردم ، همیشه هم به خانواده م توهین میکنه.خسته شدم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید با اثبات شرایط عسر و حرج درخواست طلاق نمایید.

  82. الینا می گوید

    سلام خسته نباشید من دوازده سال هست ازدواج کردم و یازده سال هست خونه ی خودمم هست تو این به خواسته ی خودم و شوهرم بچه نیاوردیم تو این یازده سال اصلا فرهنگش با من یکی نیست و اخلاقای بیخود و خیلی بد و اکر هم مخالفش حرف بزنم جز کتک چیزی نصیبم نمیشه الان موندم چیکار کنم میخام برم کارای طلاقمو بکنم ولی به حدی تهدید میکنه که میکه پدرتو در میارم ااگر بری مهربه اجرا بزاری دیگه رد دادمم از بس پر رو و بی ادب هستش لطفااا راهنماییم کنید برای اولین قدم برای طلاق چیکار کنم؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بااثبات شرایط عسر وحرج در خواست طلاق نمایید.

  83. مریم می گوید

    سلام من یک ماه پیش شوهرم منو کتک زد کارم به پزشکی قانونی کشیده شد ۵ درصد دیه تعیین کردند متاسفانه بنا به امتحانات فرزندانم رفتم پاسگاه گفتم رضایت مشروط میخوام بدم که یک ماه دیگه شکایت کنم گفت خانم رضایت بده یک ماه دیگه بیا امروز میگن چون رضایت دادی دیگه نه حق طلاق شاملت میشه نه دیه نه زندان میشه میخواستم بدانم چکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر نامه پزشکی قانونی دارید می توانید بر استناد به ان در خواست طلاق نمایید.

  84. سکینه حسینی می گوید

    سلام من پنج سال که ازدواج کردم یه دختر۴ساله دارم ،هروقت باشوهرم بحثمون میشدقراربینمون بود که دست رومن بلندنکنه هرجوربحثی چندبارتامرززدن پیش رفته بوداماهمون لحظه یادش میافتادیامن میگفتم دستت بهم بخوره همین الان میرم دیگه هم برنمیگردم،تااینکا دیشب این مرزبینمون خراب شد بعدبحثی که باعثش دخالت مادرش بود برای اولین بارمنو کتک زدبایه لوله پلاستیکی سرم وپشتم پام وباسنم کبودشده شب ازسردردنخوابیدم صبح منوبرده دکترامپول ضددرد زدن بهم،بین بحثمون گفت که ازاین به بعدهمین حاضرجوابی کنی یکه یدوبکنی بامن میزنمت،من نمی‌خوام زندگیموخراب کنم یاطلاق بگیرم میخواستم بدونم تکلیف من چیه؟تاچندروزفرصت شکایت دارم،امروزباهم صحبت کردیم فعلامنصرف شدم اماته دلم خیلی ازش ناراحتم،صبح باخودش تا پاسگاهم رفتم ولی منصرف شدم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید به استناد و اثبات عسر وحرج درخواست طلاق نمایید.

  85. ژهرا می گوید

    سلام من و همسرم ۵ساله که ازدواج کردیم و یک ذختر ۱۰ ماهه داریم شوهرم قرص مصرف میکنه و هر از گاهی بدون هیچ بهونه ای منو کتک میزنه و همه چیز رو تقصیر من میندازه ودلش میخواد همه به حزف اون گوش کنن خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید باستناد به وجود شرایط عسر و حرج تقاضای طلاق نمایید اگر اثار جراحاتی نیز دارید از طریق پزشکی قانونی اقدام به دریافت گواهی و نامه بگیرید.

  86. 💜Mahsa💜 می گوید

    سلام من سه ماهه ازدواج کردم ۴سال هم نامزد بودم همسرم بهم میگه دوست دارم ولی در هر بحثمون دست به روم بلند میکنه و هربار میگه تکرار نمیشه عصبانی بودم و از این حرفا ولی اربار بازم تکرار میکنه کتک هاشو و این منو میرنجونه حس و علاقم بهش از بین رفته ولی بخاطره ترس از پاشیدن زندگیم هیچ کاری نکردم تا به الان پیشه راهنماییم کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: در صورت وجود اثار جرح به پزشکی قانونی رفته و با اخذ گواهی نسبت به تقدیم دادخواست طلاق اقدام نمایید.

  87. ناشناس می گوید

    سلام من شش ساله با همسرم ازدواج کردم و یه دختر سه ماهه دارم همسر من خیلی عصبیه و تو دعوا خیلی فحاشی میکنه من ازش خیلی میترسم و به خونوادمم جرات نمیکنم حرفی بزنم از وقتی دخترم به دنیا اومده گسر دادناش بیشتر شده و تو دو سه بار دعوایی که داشتیم منو کتک زده میخوام بدونم چیکار میتونم بکنم ابا واقعا طلاق راه حل مناسبیه من اصلا نمیدونم چیکارکنم هرکاری مبکنم به بن بست میخورم بچه رو ازم میگیره و بهم نمیده همشم میگه خودت هرجا میخای بری برو بچه رو بهت نمیدم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت طلاق دادخواست ثبت نمایید اگر در اثر کتک زدن همسرتان آثار جراحاتی دارید با نامه پزشکی قانونی حتی نسبت به اخذ دیه اقدام نمایید شرایط طلاق هم راحت خواهد بود در صورت وقوع طلاق هم حضانت فرزند تا سن ۷سالگی با شما بوده بعد از آن با پدر می باشد.

  88. ساینا پرادی می گوید

    سلام مادر من بارها توسط پدرم زده شده و پدرم انقدر به مادرم تهمت هرزگی و هرز پریدن میزنه لطفا کمک کنید که چجوری میتونم حکم طلاقشو بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید به یک وکیل وکالت در طلاق گرفتن داده تا اقدام نماید.

  89. معصومه می گوید

    سلام من ۱۲ سال ازدواج سنتی کرد م و دوفرزند۱۱ ساله پسر و ۵ساله دختر دارم اختلافات زیادی داشتیم و من کارمند و همسرم کارگر هست.بابت شک بددهنی و توهینها و مسخره کردنها و کتک کاریها شکایت کرده ام هربار که که کار به کلانتری میرسه التماس و پشیمانی میکنه برمیگردم خونه و دوباره رفتارهاش بدتر میشه.خودم منزل و ماشین و حقوق دارم.وقتی در منزل مشترک هستیم منو تا ته خط میرسونه با رفتار ناسالم وقتی منزل را ترک میکنم مهربون میشه و التماس که پشیمونم و برگرد و دوستت دارم و …الان برای حضانت فرزندان و کتک کاریهاش اقدام قانونی کردم.ولی مثل همیشه در آخرین لحظات برای طلاق میترسم و دوباره دودل میشم.کمکم کنید بارها بهش فرصت دادم و روانشناس تشخیص پارانویید داده.البته همیشه طوری رفتار میکنه که من عذاب وجدان بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:حتما از وکلای این سامانه مشاوره داشته باشید.

  90. لیا می گوید

    سلام وقتتون بخیر،من ۶ساله ازدواج کردم و شوهرم مدام کتکم میزنه جوری که تا حد مرگ میرم،بیکاره و درآمدی نداره،من بهش میگم خرید کن یا فلان وسیله نداریم ،برو بخر سریع فحشم میده و کتکم میزنه،من خودم ارشد حقوق خوندم،خونوادمم ثروتمندن اما چون ازدواجم با انتخاب خودم بود و شوهرم دوسپسرم بود الان خونوادم پشتمو نمیگیرن،واقعا نمیتونم با کتک زدناش و نداریش کنار بیام،هر ماه پدر من مایحتاج زندگی منو فراهم میکنه،خسته شدم،بنظرتون بخاطر کتک زدنای مکررو فحاشی به خونوادم و درآمد نداشتن میتونم طلاق بگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق یک وکیل اقدام به طلاق نمایید.

  91. فاطمه می گوید

    سلام وقتتون بخیر.
    من ۲۴سالمه و پنج ساله که ازدواج کردم خانواده ی شوهرم وشورم بشدت وسواس و عصبی هستند اما من کاملا صبور آروم اما امسال دیدم دارم کم میارم چرا چون شوهرم همیشه حرف حرف خودشه و من چون باهاش نه سال تفاوت سنی دارم منو بچه میدونه و حتی توی جمع هم منو بی ارزش میکنه چند باری موقع عصبانیت منو تهدید به زدن کرد اما نمیزد. سال دوم من باردار شدم به اسرار خودش و خانوادش و الان یه دختر یکسال و نیم داریم اما از بعد از زایمان من گاهی موقع عصبانیت منو میزنه اما نه شدید این عصبانیتش به خاطر این بود که من به مدت هفت ماه با مردی تلفنی در ارتباط بودم اون هم یک ارتباط کاملا همکار گونه داشتیم و هیچ اخساسی درونش نبود فقط به طور پنهانی بود چون میترسیدم درک نکنه. این عصبانیت از اون زمان که این رابطه رو فهمید شدید شد و تهدید میکر به کشتن من و کلا مردیه که پول تو جیبی به زن دادن رو کاری کاملا بیهوده میدونه و من ازش پولی برای خرج کردن دریافت نکردم. یکروز جلوی خانوادم بامن بحث کرد و چند بار اسم طلاق آورد و بعد دوروز من به خونه ی بابام رفتم وتا سه ماه همونجا موندم چون واقعا میترسیدم و امنیت نداشتم بعد سه ماه با دخالت بزرگای فامیل برگشتم خونه ی شوهر و الان کمتر از دوماهه که اومدم و چندباری بحث داشتیم اما امشب منو شدیدا کتک زد و هرکاری کردم برم از خونه بیرون وپیش خانوادم نزاشت. به نظر شما چکار کنم من دیگه اصلا دلم نمیخواد دستش بهم بخوره و از کنارش بودن ترس دارم و دخترمون واقعا توی فضای متشنجی هستش. کتکش در حد ورم و سرخ شدگیه آیا پزشکی قانونی این رو قبول میکنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: سریعا به پزشکی قانونی مراجعت کرده و با استناد به برگه پزشکی قانونی طرح دعوای طلاق نمایید.

  92. هانیه می گوید

    سلام.من ۵سال هست که ازدواج کردم.یه پسر ۳ساله دارم.شوهرم مدام عصبی هست.به همه چیز گیر میده.میگه چرا بچه شیطونی میکنه.اصلا هیچ کمکی در بچه داری نمیکنه.هیچ وقت بهم خرجی نمیده.نه بیرونی نه تفریحی نه لباسی.هیچی.حرف هم میزنم که چرا اینجوری میکنی سریع داد میزنه و من رو میزنه.و میخواد وسیله های خونه رو بشکونه.با دوستاش جمعه ها میره بیرون و میگه دوس ندارم با شما بیام.شما برای خودتون برین.میگم اینو بخر میگه به مادرت بگو بخره.اصلا هیچ رفاهی برای ما فراهم نکرده.میگه من سختمه برم کار کنم.شما بخوابین تو خونه.میگه برو از این خونه.بچه رو بذار و برو.درصورتیکه یک دقیقه بچه رو نگه نمیداره.درضمن قمار هم میکنه.در عرض ۱ماه ۲۰میلیون باخته.پیش مشاور هم نمیاد.من باید چیکار کنم؟پادرمیانی خانواده هم فایده نداره.خیلی هم فحش میده و سریع دست درازی میکنه به من و بچم.همش به خانوادم فحش میده.پدر مادرم فوت شدن.فقط یه نامادری دارم.که اون بیشتر بهم میرسه.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید با استناد به شرایط موجود درخواست طلاق نمایید.

  93. Sss می گوید

    سلام من ی خانمم و۳۱ سالمه شوهرم ۲۸ سالشه،شوهرم خیلی زود عصبانی میشه و کتک میزنه و فحاشی میکنه و هربارم اظهار ندامت و پشیمونی میکنه،منم چون هیچ پشتوانه ای ندارم مادرم پیر و یه خواهر دیگه دارم ک اونم با بچش پیش مادرمه و هیچ درآمدی نداره،خیلی این رفتاراارو تحمل میکنم،خودم کارشناسی ارشد دارم وهمسرم دیپلم همیشه درس خوند منو مسخره میکنه،یکبار هم بهم خیانت کرد وفهمیدم خواستم جدا شم با قسم و قران نزاشت،خانوادش میگن ی بچه بیار خوب میشع،اما من نمیخوام ی بچم‌قربانی بشه،شوهرم وقتی حالش خوبه واقعا زندگیمون خوبه اما وقتی عصبانی میشه خیلی غیر قابل کنترل میشه،خسته شدم کارم شده گریه،گاهی اوقات فکر میکنم خودکشی اخرین راهه برام،چون همیشه قول میده خوب بشه ونمیشه،البته همسرم سیگار مصرف میکنه،و فهیمیدم قبلا مواد هم مصرف کرده اما خودش میگه ۳ ساله ترک کرده ومنم چیزی ازش ندیدم درمورد اعتیاد،لطفا راهنماییم کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      با توجه به اینکه شما قصد طلاق ندارید و ما در زمینه ی مشاوره ی حقوقی فعالیت داریم بهتون پیشنهاد میکنم که به روان شناس مراجعه نمایید.

  94. امین می گوید

    سلام همسرم شکایت کرده رفته پزشک قانونی گفته من زدمش و پزشکی قانونی نوشته کبودی بازو و گوشه چشم و ساق پا .در صورتی که من انگشت هم بهش نزدم .چه جوری میتونم ثابت کنم که دروغ میگه؟پزشکی قانونی براش نوشته این آثار مربوط به ۲تا ۳روز پیش هست که ایشون ۳روزه خونه رو ترک کرده بوده ؟دخترم ۱۵سالشه شاهده که من کتک نزدم آیا دخترم میتونه شاهد من باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      شما می توانید از طرقی مانند اقرار، سوگند، تحقیقات و یا علم قاضی ادعایتان را اثبات نمایید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی توسط وکلای وکیل تاپ خدمتتان ارائه بشود. موفق باشید.

  95. مهدی می گوید

    سلام همسرم شکایت کرده رفته پزشک قانونی گفته من زدمش و پزشکی قانونی نوشته کبودی بازو و گوشه چشم و ساق پا .در صورتی که من انگشت هم بهش نزدم .چه جوری میتونم ثابت کنم که دروغ میگه؟پزشکی قانونی براش نوشته این آثار مربوط به ۲تا ۳روز پیش هست که ایشون ۳روزه خونه رو ترک کرده بوده ؟دخترم ۱۵سالشه شاهده که من کتک نزدم آیا دخترم میتونه شاهد من باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      شما می توانید از طرقی مانند اقرار، سوگند، تحقیقات و یا علم قاضی ادعایتان را اثبات نمایید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی توسط وکلای وکیل تاپ خدمتتان ارائه بشود. موفق باشید.

  96. محمد می گوید

    سلام شوهر می‌تواند با وجود نامه پزشک قانونی منکر زدن همسر خود شود و تبرئه شود؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      نظریات پزشکی قانونی مانند نظریه کارشناس رسمی دادگستری توسط اصحاب دعوا قابل اعتراض می باشند، اما همانند نظریات کارشناسان رسمی دادگستری ترتیب اثر دادن به این اعتراضات بنا به تشخیص شعبه رسیدگی کننده به پرونده است. موفق باشید.

  97. فاطمه می گوید

    سلام همسر من من را که زد و بچه هایم گرفت. من هم پزشکی قانونی رفتم. اگه الان ازشون شکایت کنم میتونم دیه کتک کاری بگیرم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      دیه بنا به نظر پزشکی قانونی و با درنظر گفتن تغییر رنگ پوست مشخص می گردد.

  98. Mhya می گوید

    سلام شوهر دوستم به شوهر من گفته بود ک زنامونو دیدم امدن باپسر جلو مغازم درصورتی ک ما اسنپ گرفته بودیم بعد دوستم ک خونه ما بود همسرم امد خونه و دید اون خونه ماست جفتمونو زد چنتا لقد و چک بهمون زد دوستم یکم پاش کبود شده حالا دوستم رفته ازش شکایت کرده باید چیکار کنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می تواند بابت ایراد ضرب و جرح از همسر شما مطالبه دیه نماید.

  99. الهه می گوید

    سلام خسته نباشید.۶ساله ازدواج کردم شوهرم دست بزن داره وهرباروقیح ترکتکم میزنه چندبارقصدداشته خفم کنه ودردهان وبینیمو گرفته تا خفه بشه بشدتم کتکم میزنه.خیلی بازانو زده توی سرم وسرمو به زمین کوبیده و بدنمو کبود میکنه ولی چون میخواستم زندگی کنم نرفتم پزشکی قانونی.دفعه پیش رفتم پزشکی قانونی ولی خیلی ازدفعات ک به شدت کتکم زد نتونستم برم.وهمون دفعه پیش تعهدکتبی داد ک دیگه تکرار نمیکنه ولی بدتر کرد بی دلیل کتکم میزنه.فحش های ناموسی ب خودمو خانوادم میده قرص ترامادول مثل نقل مصرف میکنه روزی ۵ الی۶ تا.احتمال بارداری میدادم ولی چون هفتم کم بود نشد برم آزمایش باوجوداین ک میدونست کتکم زد.من هربار ک میزنتم چون میگه خونتو میریزم و قصدداره خفم کنه و چندبارتا مرز مرگ رفتم ازخونه میرفتم.یاوقتایی ک نبود میرفتم یا یه جوری ب خانوادم میگفتم تا بیان نجاتم بدن.حالا حق طلاقو بهم میدن؟دخترم ۴سالش نشده حضانت بچه رو ب من میدن؟
    و چون گفته وسایلتو خراب میکنم باباشم یبارگف میادو زندگیمو میریزه تو کوچه میترسم وسایلمو نابود کنه اونا تماما جهیزیه منه.میتونم خودم برم جهیزیمو ازخونه ببرم؟مستاجریم و صاحب خونه بخاطر دعواهای زیاد گفته خالی کنید میترسم وسایلمو ببره یا نابود کنه.ممنون میشم بهم جواب بدین.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص خانواده از طریق سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  100. محمد می گوید

    سلام من سه ساله ازدواج کردم فامیل زنم ادم های خوبین نیستن از اول هم رازی نبودن ازدواج کنیم بد من به خانمم گفتم با فامیلت ارتباط نگیر بد از من پوت پوت برادرش میدی خلاسه کاری کردن من زنم بزنم من این اشتباه انجام دادم حاله بردارش بورده خونش نه ادرس میده نگوشی زنم روشن میکنم زنم میگه دگه زنگی نمیکنم بد مادرش برش زنگ میزنه اگه بری دگه شیرم نمیبخشمت دگه پدر نداری من چیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  101. جواد می گوید

    سلام وقت بخیر بنده مدت ۳ سال ازدواج کردم من خانومم دوست شرایط طوری شده که خانواده زنم تو زندگیمون دخالت میکنن خانوم گوش به حرف مادرش هست داخل خونه همش بد دهنی میکنه خودش میزنه الان رفته علیه من شکایت کرده که من زدمش من به خانوادش میگم بزارید مابریم پیش مشاور میگن می خوای برای دختر مون پرونده سازی کنی خانوم بنده تو دوران مجردی رگ دست خودش زده لطفا راهنمایم کنین ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: صرف ادعا مبنی بر اینکه شما به ایشان جراحتی وارد کرده اید کافی نیست ایشان باید برای اثبات ادعای خودشان شاهدی ارائه نمایند و شما می توانید از خودتان دفاع نمایید مبنی بر سابقه ایشان که خود زنی داشته هم جنین خودتان نیز می توانید ایشان را طلاق دهید.

  102. T می گوید

    سلام سخته نباشید . این مسئله خییلی وقته منو درگیر کرده . همسر من منو خیلی دوست داره حتی گاهی بیش از اندازه یه وقتایی برام گریه هم میکنه اما وقتی عصبانی میشه خون جلوی چشماشو میگیره و باید در این شرایط عصبانیت شو خالی کنه . جالبه که کسی غیر من مناسب نیست ! برای این تخلیه! … و تا بحال چن بار سیلی به گوشم زده . و یه بار لگد . اما هیچ وقت من خونه رو ترک نکردم و به دلیل منت کشی های بیش از حد و منطق های صد من یه غاز که حتما ایراد از من هستش ( طبق گفته ایشون ) قضیه ماست مالی میشه به خیال خام . نکته مهم اینه که ( خیلی هم منو آزار میده ) این هست که ایشون فقط با من اینطور عصبانی و پرخاشگر هستند و به خانواده خودشون مثل فرشته آسمونی رفتار می‌کنند. حتی ۹۰ در صد کتک های ایشون به خاطر خانواده شونه که…. . من دنبال شکایت نیستم . اما از آینده م میترسم. میترسم فردا کتک های بیشتری به من بزنند و من روحی و روانی آسیب ببینم . یا قبل این قضایا میخواستم بچه دار شیم ولی الان با این دید منفی و .. که به ایشون پیدا کردم از فرزند ی که قراره ایشون پدرش باشه هم بیزارم. آیا ایشون تیک عصبی دارند و این رفتار ها مدام تکرار خواهد شد ؟ من هم انسان هستم تا کی حرف نزنم و چیزی نگم . تا کی جمله ای بگم و به تبعش سیلی بخورم .
    شما راهنمایی م کنید .

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با اثبات شرایط موجود نسبت به طلاق اقدام نمایید وبرای اینکار شما یه دادخواست طلاق تنظیم کرده از طریق ثبت دادخواست در دفاتر خدمات قضایی نسبت به ثبت طلاق اقدام نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  103. jasem می گوید

    سلام خسته نباشیدخدمت شما .جوان۲۵ساله ۵ساله ازدواج کردم خانومم۲۱سالشه توخونه اصلا بهم نمیرسه نه غذانه چیزی بحرفم نمیکنه سرشم توگوشی خیانت میکنه.ازینابه کنار وقتی باهاش حرف میزنم ک چرا اینجوری خیانت میکنی شب دیرمیای خونه بحث میکنیم جیق میزنه الکی طوری که همه همسایها میان بیرون باوجودی که من اصلا دس روش بلندنمیکنم چون دوسش دارم فقط باهاش حرف بحث میکنم اون جیق میکشه بخاطرجیق نزنه جلودهنشومیگیرم جیق نزنه اون بدترمیکنه میزنه دندون میگیره ک پوست کنده میشه چندبارچاقوزده ک براچی جلودهنشوگرفتم یا براچی دستشوگرفتم ک نزنه رفته گفته دستموپیچونده جاقو یا هرچی دستش میادمیزنه .منم چون دوسش دارم هیچی بهش نمیگم یا اصلا کتکش نزدم .الان رفته شکایت کرده ک من میزنمش دستشوگرفتم ک منوجاقونزنه گفته دستموپیچونده کتکم زده .الان بایدچیکارکنم ک ثابت کنم نزدم فقط دستشوگرفتم.ودیرمیادخونه هیج کاری توخونه نمیکنه .ردچاقوهاو دندوناشم هست.ممنون میشم کمکم کنید حرف میرسه جایی .جرم داره منم ازش شکایت کنم ولی دوسش دارم نمیخوام طلاقش بدم .فقط براجواب شکایتش میخوام کاری کنم ک نتونه طلاق بگیره .ممنون زودترجواب بدین

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید طلاقش دهید چون میخواهد با این اوصاف از شما کتکی بخورد تا راحت تر بتواند طلاق بگیرد.

  104. mmjasem می گوید

    سلام خسته نباشیدخدمت شما .جوان۲۵ساله ۵ساله ازدواج کردم خانومم۲۱سالشه توخونه اصلا بهم نمیرسه نه غذانه چیزی بحرفم نمیکنه سرشم توگوشی خیانت میکنه.ازینابه کنار وقتی باهاش حرف میزنم ک چرا اینجوری خیانت میکنی شب دیرمیای خونه بحث میکنیم جیق میزنه الکی طوری که همه همسایها میان بیرون باوجودی که من اصلا دس روش بلندنمیکنم چون دوسش دارم فقط باهاش حرف بحث میکنم اون جیق میکشه بخاطرجیق نزنه جلودهنشومیگیرم جیق نزنه اون بدترمیکنه میزنه دندون میگیره ک پوست کنده میشه چندبارچاقوزده ک براچی جلودهنشوگرفتم یا براچی دستشوگرفتم ک نزنه رفته گفته دستموپیچونده جاقو یا هرچی دستش میادمیزنه .منم چون دوسش دارم هیچی بهش نمیگم یا اصلا کتکش نزدم .الان رفته شکایت کرده ک من میزنمش دستشوگرفتم ک منوجاقونزنه گفته دستموپیچونده کتکم زده .الان بایدچیکارکنم ک ثابت کنم نزدم فقط دستشوگرفتم.ودیرمیادخونه هیج کاری توخونه نمیکنه .ردچاقوهاو دندوناشم هست.ممنون میشم کمکم کنید حرف میرسه جایی .جرم داره منم ازش شکایت کنم ولی دوسش دارم نمیخوام طلاقش بدم .فقط براجواب شکایتش میخوام کاری کنم ک نتونه طلاق بگیره .ممنون زودترجواب بدین

  105. مینا می گوید

    سلام
    من ۳۰ ساله ازدواج کردم. طول این مدت بیشتر اوقات اختلاف داشتیم. شوهرم آدم شکاکی و متوهمی هست که همیشه حس میکنه من دارم بهش خیانت میکنم در صورتی که حالت های عادی میگه به تو از چشمم هم بیشتر اعتماد دارم. چند روز پیش ادعا کرد پدر و مادرت تو رو به من دادن چون تو باکره نبودی گولم زدن. در صورتی که زمان ما یکی از شرایط عقد داشتن نامه از دکتر مبنی باکره بودن دختر بود. منم ناراحت شدم بحث کردیم. بعد یهو از اتاق در اومد با سر بزنه تو صورتم دستم رو گرفتم جلوی صورت انگشتم رو پیچ داد بند اول انگشت انگشتریم شکست دکتر نامه داد و عکس هم هست که نشون میده شکسته الان تو اتل هست. رفتم دادسرا پرونده تشکیل دادم گفت ببر کلانتری برای روند کاریش که متأسفانه پنجشنبه بعدازظهر بود تعطیل و چون شنبه هم تعطیل هستن. گفت یکشنبه وقت اداری بیار مدارکت رو. خواستم بپرسم من میتونم با همین مدارک این مسئله رو ثابت و برای طلاق هم اقدام کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: با شکایت از این فرد بابت وجود شرایط عسر و حرج می توانید با اثبات این امر از ین فرد طلاق بگیرید

  106. بنده خدا می گوید

    سلام من ۴ساله ازدواج کردم تواین ۴ ساله زندگی خوبی نداشتم شوهر معتاده و رفیق باز خونه کم میاد و خرجمو نمیده و یک پسر ۳ساله دارم که انکار میکنه که از خون خودش نیس پیام این حرفشو دارم که بهم تهمت زد الان ۲ ماهه تو خونه بابامم خونه رو ترک کردم بخاطراینکه کتکم زد و خفم کرد پیامشو دارم که انکار نکرد کتکم زد و خفم کرد ولی نرفتم پزشک قانونی و الائمش از بین رفته آیا پیامک هاش تو دادگاه برام مدرک میشه

    1. زینالی می گوید

      سلام: پیامک ها به عنوان اماره قضایی است و صرفا برای قاضی مدنظر هست که بسته به اینکه قاضی به این موارد ترتیب اثر بدهد یا خیر ولی برای شما باعث میشود که بخواهید بعنوان وجود شرایط عسر و حرج به راحتی طلاق بگیرید.

  107. سارا می گوید

    سلام من ۵ساله ازدواج کردم شوهرم خیلی رفیق بازبود یه مدت ترکش کردولی بازداره تکرارمیکنه مست میشه شبادی برمیگرده و شروع میکنه بهانه گرفتن الکی یه چیزوبزرگ میکنه کتکم میزنه بعدش ک بخودش میاداصلا یادش نیس ک چیکارکرده بامن کلی معذرت خواهی میکنه ب نظرتون موادمصرف میکنه؟

  108. سارا می گوید

    سلام من ۵ساله ازدواج کردم شوهرم خیلی رفیق بازبود یه مدت ترکش کردولی بازداره تکرارمیکنه مست میشه شبادی برمیگرده و شروع میکنه بهانه گرفتن الکی یه چیزوبزرگ میکنه کتکم میزنه بعدش ک بخودش میاداصلا یادش نیس ک چیکارکرده بامن کلی معذرت خواهی میکنه ب نظرتون موادمصرف میکنه؟لطفاراهنمایی کنید

  109. بی قانون می گوید

    تف به این قانون. همش دروغه. زن هیچ حقی نداره نمی تونه طلاق بگیره. در ایران زن یک برده است. یک کلفته

  110. مینا می گوید

    سلام منو همسرم ۶سال هست که ازدواج کردیم خانواده من شهرستان هستن و من تهران زندگی میکنم و یک دختر ۹ماهه هم دارم شوهرم اصلا اخلاقش خوب نیست خیلی منو اذیت می‌کنه همش من و خانوادم رو تحقیر می‌کنه و به من میگه دهاتی و همین مسایل باعث دعوا بین ما میشه و دست بزن هم داره و تا حرفی میزند و من می‌خوام از خودم و خانوادم دفاع کنم منو کتک می‌زنه دیگه خسته شدم خواهش میکنم راهنماییم کنید که چکار کنم همه بدنم کبوده

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما به کلانتری مراجعه و برگه برای مراجعه به پزشکی قانونی بگیرید بهمراه برگه دادخواست طلاق به دادگاه خانواده بدهید

  111. شهرام می گوید

    یه مشت ادم بیکار نشستن فقط دعوا بندازن
    اخه شما وکیل هستید
    همه میدونن کتک کاری نحط هر شرایطی درست نیست
    ولی شما فقط میخاین یه دعوای کوچیک زن و شوهر رو به مهریه بکشید
    شرم داره خوردن این نون ها

  112. نسرین ملکی می گوید

    سلام مادری هستم ۴۱ سال سن دارم با مردی که ۴۹ سالشه ازدواج کردم حاصل این زندگی یک پسر ۱۲ ساله ودختر ۲۲ ساله ودختر ۹ ساله ای میباشددیگر توانای ادامه زندگی با هچین مردی رو ندارم از همون ابتدای زندگی منو به باد کتک وفحاشی میگرفت دقیقا سه روز از زندگی مشترکمان نگذشته بود تا به حال همیشه به بهانه های مختلف ودائم منو تهدید میکنه حتی با خانواده ی خودش واطرافیانش رفت و آمدنداره وهمیشه برسر مسائل جزئی دعوا واعصاب خوردیشه به خاطرحفظ آبرو و وساطط خانواده وبزرگترها وبزرگ شدن بچه هام تحمل کردم و کوتاه اومدم وشاید هم عشقی که به زندگی داشتم 😔 بارها وبارها زیر مشت ولگدش تا مرز خفگی رفتم وفقط جلو چشمامم رو سفید سفید دیدم یعنی بیهوش میشدم مهره های گردنم جابه جا شدن خیلی خیلی کتک خوردم حتی برای خلاصی از این زندگی وپشتوانه ایی نداشتم تا بتونم لااقل چند بار از پزشک قانونی حکمی بگیرم سه بار اقدام به خودزنی کردم ونمیدونم شاید مجازات من این باشه که ادامه بدم دیگه بریدم خستم از آینده م میترسم ۲۵ سال از زندگی مشترک ما میگذره هر روزمون بدتر از دیروز بوده با عصبی بودن وپرخاشگری همسرم صبر کردم وهربار به ایشون پیشنهاد کردم بریم مشاوره یا روانپزشک زیر بار نمیره میگه مگه من دیونه م م ؟؟ درعوضش من با دارو درمان وقرصهای اعصاب خودمو ساکت میکنم تا بیشتر وبیشتر خفه تر شم !!!شمابه من چه پیشنهادی میکنید ادامه؟ یا عدالت

  113. نوری می گوید

    سلام وقت بخیر من دیشب با همسرم بحثم شد و چند سیلی ب گوشم زد و با مشت چندین بار ب صورت من ضربه زد طوری ک الان روی پلکم کبود شده الان میخوام کاری کنم‌ک دیگه این کارش رو تکرار نکنه فقط میخوام بی کلی ادبش کنم برم برگه پزشک قانونی بگیرم ولی شکایت نکنم ازش میشه ؟فایده داره فقط میخوام ی مدرک ازش داشته باشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای مراجعه به پزشکی قانونی باید از طریق کلانتری شکایت نمایید تا بعدا از طریق نامه کلانتری به پزشکی قانونی اقدام نمایید

  114. نرگس سادات می گوید

    سلام وقت شما بخیر
    من و همسرم ۹ ساله ک ازدواج کردیم و بچه نیاوردیم
    از این ۹ سال حدود ۸ سالش دعوا و قهر و فحش و دخالت و ناسزا و کتک کاری بوده، تک پسر هست که پدر هم نداره، بشدت وابسته مادرشم هست
    متاسفانه مشکل من اینه وقتی اروم میشم همه چیو فراموش میکنم و میگذرم که باعث شده همه چی مجدد تکرار بشه
    این بار مجدد موقع دعوا روی من دست بلند کرد که واقعا برام سخت بود دیگه
    ولی اینبار قصد دارم ازش تعهد بگیرم
    میشه لطفا منو راهنمایی کنید که تعهد نامه رو کجا باید ببرم تنظیم کنن و اینکه متنش مبنی بر عدم دست بلند کردن چی باشه؟ اینکه اگر مجدد تکرار کرد چیکار کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: ما میتوانیم این تعهد نامه را برای شما تنظیم نماییم در صورت تمایل با شماره پشتیبانی تماس گیرید.

  115. محمدرضا می گوید

    سلام.خانم بنده خیلی بد اخلاق بد دهنه خیلی پرخواشگره سرهرموضوی دادبیدادمیکنه فوش میده اصلا نمیتونم چندکلمه درست بهاش صحبت کنم داخل خونه استیش ندارم همش روی عاصابم هیچ حرف شنوی ازم ندارهمیتونم دردادگاه ازش شکایت کنم مجبور بشه بره مشاوره

    1. زینالی می گوید

      سلام: طبق قانون حق طلاق با مرد می باشد و نیاز به اثبات چیزی نیست شما می توانید از طریق تقدیم دادخواستی درخواست الزام به تمکین دهید.

  116. رها می گوید

    سلام من ۱۸ سالمه
    ۷ماه عقدکرده بودیم و تازه عروسی کردیم
    اواخر نامزدی شوهرم دست بزن پیدا کرد و تک و توک منو زد
    بعد عروسی به یه هفته نکشید هرروز منو میگرفت به کتک
    طبقه بالای پدرشوهرمیم ولی متوجه نمیشدن
    کلا آدم بدبینیه.. به خونوادم چیز میگه و دوست نداره زیاد ارتباط داشته باشیم باهاشون.. طب سنتی گفته سردی گرمی و خشکی بدنش زیاده.. خیلی مراعاتشو میکنم همش ترس اینو دارم ک عصبانی بشه، خودش میگه عصبانی میشم دیگه چیزی نمیفهمم و همیشه بعدش عذرخواهی میکنه ولی کافیه یه ذره گشنه بشه یا خوابش دیر بشه انگار دارم با پیرمرد زندگی میکنم همش باید مواظب باشم عصبانی میشه
    چند وقت پیش سفره دلمو برا زن داداشم که باهام صمیمیه باز کردم و اونم به داداشم گفت‌. داداشم تا یه مدت میخواست فقط بزنتش ولی سکوت کرد..
    همون روز ب مادرشوهرمم گفتم اونم گریه کرد و عذرخواهی که این اینجوری نبود و…
    پدرشوهرمم سکوت کرد.. بابام که آروم و منظقیه اومد باهاش حرف زد و اونم دست گذاشت رو قرآن که دیگه تکرار نمیشه.. به هفته نکشید دوباره کم کم منو زد..
    الانم تقریبا ۴ روز یبار کتک میزنه
    چیکار کنم
    از آیندم میترسم
    هم از اینکه باهاش بمونم هم اینکه طلاق بگیرم!
    دکترم نمیاد میگه تغذیه و اینام درست بشه حله.. میگه نباید گشنه بشم خوابم بیاد:/
    میگه دوسم داره
    ولی من میترسم!
    همیشه از هرکارم میترسم ک عصبیش کنه یهو..
    کتکم میزنه ولی خودش بدنش ضعیفه.. در حد کبودی میشه بدنم.. بعضی موقعام تا چند روز دستمو به سختی تکون میدم یا سختمه راه برم
    نمیدونم چکار کنم
    حتی میترسم برم کلانتری ک زندگیم بپاشه از هم
    خیلی سعی کردم جم و جورش کنم…

  117. سیف می گوید

    سلام وقت بخیر.
    شوهرم ادم بددهن و بی اعصابی هست .
    چنرین بار منو کتک زده ولی بعد دنیا امدن بچه خیلی کم پیش امد.دیروز تو اتاق خوابم خواب بودم.بچه ۶سالمو دادم بهش ک استراحت کنم.شب پسرم از شدت پادرد اشک میریخت.گفتم چی شده.گفت بابا کلی زد تو پام وقتی خواب بودی.سر ی بلبل زبونی بچه گانه.با لگد زده بود تو پای پسرم ولی اثری ازش نمانده.ب شوهرم گفتم شکایت میکنم ازت و بعد از کلی تهدید ک دندونتو میریزم تو دهنت و دست و پات خرد میکنم گفت هیچ گهی نمیتونی بخوری.مخاسم ببینم باتوجه ب عدم کبودی و سرخ شدگی میتونم اقدام کنم برا پسرم و خضانت پسرمو بگیرم؟و جدا بشم از این ادم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید برای اثبات این قضیه که پسرتون امنیت جانی ندارد از چند نفر شاهد استفاده نمایید تا نتوانید اثبات نمایید نمی توانید از پدرش سلب حضانت نمایید لذا حتما از طریق شاهد اقدام نمایید چون اثاری در بدن پسرتون ایجاد نشده است.

  118. Ki,a می گوید

    سلام وقت بخیر من حدود بیست وپنج ساله بایک روانی که معتادم هم هست وادعا میکنه ازاده وجانبازه ولی همش بخاطر حالتهای روانی وعقده های کودکیشه وپارانوییده وهمینطور هزارجور بیماری روانی دیگه بارها کتکاری کرده و فحاشی چندبارتاطلاق پیش رفتم ویکبارهم پزشک قانونی ولی قبل از دادگاه قبول کردم رضایت بدم بشرط جدایی ولی همینکه خرش ازپل گذشت گفت طلاق نمیدم
    سه فرزند دارم یه دختر هفده ساله ودوپسر ده ساله وبیست وچهارساله
    هنوز که هنوزه دست از کاراش برنداشته بارها بهو خیانت کرده ودتبال زنهای مردم حتی زن شوهردار

    فقط منتظربودم بچه هام بزرگتربشن بعدطلاق بگیرم مهریه رو گرفتم (خودش قبل حج داد) ولی طلاق نمیده

    اگه بفهمه قصدم جداییه نمیزاره ازخونه بیام بیرون فقط این وسط بچه هامن که ضربه شدید خوردن ومیخورن

    میخواستم لطف کنین بگید اگه نتونم ثابت کنم عسر وحرج رو
    ایا شهادت بچه هام کافیه یامدرک جمع کنم درضمن پرونده قبلیم رو نبستم هنوز معلقه

    ویکی دیگه اینکه مهریه ام رو باید بیخشم یعنی برگردونم یاخیر چون دیگه تحمل ندارم وبچه هامم بزرگ شدن وخیلی ناراضین

  119. Ki,a می گوید

    باسلام وقت بخیر
    من تو پیام قبلم درمورد حکم گواهی دادن بچه هام که پسر دوازده وبیست وچهارساله ودخترهفده ساله دارم درمورد کتک کاری وفحاشی پدرشان درگرفتن طلاقم
    واینکه خودم بارها اقدام کردم وجواب نگرفتم سوال پرسیدم وایا اگه گواهی وشهادت بچه ها قبول بشه باید مهریه ام رو ببخشم یاخیر این دوسوال رو در پیام قبلی هم پرسیدم‌ولی پاسخی نگرفتم اگه ممکنه جواب بدین ممنون میشم

  120. خیرالنسا می گوید

    سلام وقت بخیر
    شوهر من وقتی عصبانی می شود توهین و فحش و کتک کاری می‌کنه ولی هر بار من کوتاه اومدم دلیل عصبانیتش هم میشه دلایلی خیلی معمولی بوده و این فحاشی و کتک کاری رو جلو بچه ها انجام میده من نمیتونم ثابت کنم چون با کوتاه اومدنم مانع آسیب فیزیکی میشم و همیشه هم خودم وهم دوتا پسرم ترس و استرس از عصبانیت اون داریم چجوری میتونم این رفتارش رو توی دادگاه ثابت کنم

  121. بی بی گل می گوید

    سلام.وقت بخیر.من همسر دوم مردی شدم ک همسن خودمه.اوایل قول داد و قسم خورد ک هیچوقت بین من و همسر اولش فرق نذاره.ولی بعد از ی مدتی.رفتارهاش عوض شد.مثلا تا اون بگه پول بریز.یا فلان چیزو بخر.تمام کارهاشو ول میکنه و میره.اصلا هم براش مهم نیست ک من کجا باشم.یا مهمان داشته باشیم.من خودم شاغل هستم.هرچی حقوق بگیرم باید بدم ب آقا.یا خرج کنم.ولی اون حقوق هم میگیره۱ریال ب من پول نمیده.خرید میکنه ولی پول نمیده.از نظر روابط جنسی هم جدیدا سرد شده و زورکیهفته ای۱بار.هربارم ک بهش میگم..میگه من فرق نمیذارم..چطور میتونم ثابت کنم.میخام طلاق بگیرم ولی میترسم.تا حالاهم چندین بار منو کتک زده.بدون هیچ دلیلی.مثلا بخاطر اینکه من تو ماشین شیشه را تا ته باز نکردم..توروخدا منو راهنمایی کنید.ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام شکایت کیفری نفقه و شکایت ضرب و جرح کنید و تقاضای طلاق از طرف زوجه

  122. علیمرادی می گوید

    سلام من پسرم زنش رو کتکش زده بود
    موی سرشو کشیده بود الان عروسم سرش درد میکنه اندازه ی یک پول سکه مو از سرش کم شده
    ومیخواد طلاق بگیره فعلا درخواست طلاق نداده ولی رفته شکایت کرده از پسرم که اونو زده
    میخواستم ببینم جرمش چی میشه حق طلاق رو بهش میدن یا نه ممنون میشم

    1. زینالی می گوید

      با سلام
      اگر از پزشکی قانونی تاییدیه ضرب و جرح بگیرند بله یکی از دلایل موجه برای درخواست طلاق محسوب می شود

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند