اطلاعات حقوقی | مهم ترین اطلاعات حقوقی املاک و …

گاهی داشتن اندک اطلاعات حقوقی می تواند ما را از ایجاد مشکل های حقوقی که بعدها هزینه بر و زمان بر هستند نجات دهد مانند داشتن اطلاعاتی در زمینه نحوه خرید و فروش املاک و رعایت نکات ضروری آن، همچنین نکاتی در زمینه خانواده و حقوق راجع به آن می تواند بسیار کار گشا باشد.

با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در زمینه های کاربردی حقوق را با شما در میان بگذاریم.

اطلاعات حقوقی راجع به املاک

معاملات املاک مانند خرید و فروش و اجاره، شایع ترین و رایج ترین موارد در سطح کشور است که معمولا دعاوی زیادی در دادگاه ها ناشی از همین معاملات است.

لازم است در هنگام معامله و انتقال ملک نکات زیر را رعایت کنید:

اگر شما قصد معامله یا قول نامه کردن ملکی را دارید؛ لازم است مدارک مالکیت فروشنده به دقت بررسی شود و مالکیت وی احراز شود همچنین لازم است که بررسی کنید که فروشنده ملک، ممنوع از معامله نباشد.

برای مثال اگر فروشنده شخص ورشکسته باشد معامله با وی، دردسر ساز خواهد بود.

اطلاعات حقوقی راجع به املاک

  • بررسی کردن سند ملک

لازم است که شما سند ملک را بررسی کنید و از کم و کیف آن آگاه شوید. آگاهی از وضعیت سند در ثبت اسناد و آگاهی از وضعیت ملک از نظر توقیفی یا رهنی بودن در معامله بسیار حائز اهمیت است.

همچنین این که ملکی شریکی است یا به عبارتی مشاع است یا خیر اثرات حقوقی مختلف دارد که لازم است این مورد نیز بررسی شود.

به عمل آوردن استعلامات لازم می تواند اختلافات احتمالی آینده را به حداقل برساند.

  • خرید زمین های کشاورزی و داخل طرح

لازم است اگر که شما می خواهید معامله زمینی را انجام دهید از این که در داخل طرح تفصیلی قرار نگرفته مطمئن شود.

در زمینه زمین های کشاورزی نیز تحقیقات لازم انجام شود چون غالبا سند رسمی ندارند و به صورت سنتی تنظیم شده اند.

خرید زمین های کشاورزی و داخل طرح

  • معامله ملک ورثه ای

اگر ملکی را که معامله می کنید ورثه ای است لازم است مشخصات دقیق تمام مالکان را در گواهی حصر وراثت انطباق دهید و همچنین باید بدانید معامله اینگونه املاک جز با حضور موافقت تمامی وراث امکان پذیر نیست و حتی اگر یک نفر مخالف باشد دردسر های خاص خود را خواهد داشت.

در این زمینه توصیه می شود با وکیل متخصص ملکی درباره مسئله خود مشورت کنید تا راهنمایی های لازم صورت بگیرد.

  • مشاوره با وکیل متخصص ملک

تعیین ضمانت اجرا در معامله، تعیین شرایط فسخ و قراردادن وجه التزام و خسارت قراردادی و نکات کاربردی دیگری در معامله ملک لازم است رعایت شود که برای تنظیم قرارداد ملک توصیه می شود چه در اجاره چه در خرید و فروش تنظیم آن را به وکلای خبره ملکی واگذار کنید.

مشاوره با وکیل متخصص ملک

اطلاعات حقوقی راجع به شرکت ها

 شرکت ها هم اشخاصی هستند که می توانند طرف حق واقع شوند؛ یعنی می توانند مالک مال شوند و معامله انجام دهند.

شما می توانید خود از انواع مختلف شرکت های سهامی و با مسئولیت محدود و … را تشکیل دهید البته شرکت به صرف یک نفر تشکیل نمی شود نحوه تاسیس و تشکیل شرکت را در همین سایت می توانید ملاحظه کنید.

تفاوت تشکیل شرکت و داشتن شخصیت حقوقی با اینکه فرد شخصا تجارت کند بدون تشکیل شرکت این است که با تشکیل شرکت، فرد اگر بدهی بار بیاورد تا میزان سرمایه داخل شرکت مسئول است.

برای مثال در شرکت سهامی خاص و… اما اگر شخصا تجارت کند و بدهی بار بیاورد تمام مال و اموال وی درگیر طلب طلبکاران خواهد بود.

همچنین در رابطه با زمانی که می خواهید با شرکتی طرف قرارداد شوید لازم است از قانونی بودن و اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.

استعلام های مزبور را می توان از طریق سامانه www.ssaa.ir انجام داد.

همچنین لازم است که از نوع شرکت و مشخصات اصلی آن با خبر شوید زیرا نوع شرکت و برای مثال میزان سرمایه ثبت شده آن در مواردی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

از طریق سامانه مزبور می توان اطلاعات مهم در مورد یک شرکت را به دست بیاورید.

اطلاعات حقوقی راجع به شرکت ها

اطلاعات حقوقی راجع به خانواده

از مهم ترین اختلافات و دعاوی در زمینه خانواده بحث طلاق و مهریه و..‌. می باشد.

  • مطالبه مهریه

طبق جدید ترین قوانین تا به این لحظه مهریه تا ۱۱۰ سکه عند المطالبه است و قابل مطالبه است چه مرد تمکن نداشته باشد چه داشته باشد.

اما بیشتر از آن لازم است که مرد برای تادیه مهریه دارای توانایی مالی و اموالی باشد و گرنه قابل مطالبه نیست.

  • طلاق به درخواست زن

طلاق به درخواست زن در قانون تنها زمانی قابل قبول است که یا خانوم وکالت در طلاق داشته باشد و یا اینکه عسر و حرج خود را به دلیلی ثابت کند.

اینکه آن دلیل قابل اتکا باشد یا خیر بسته به نظر دادگاه است.

طلاق به دلیل اعتیاد مرد، عدم پرداخت نفقه، هتک حرمت توسط مرد و فحاشی، طلاق به دلیل بیماری های روانی، به دلیل مشکلات و انحرافات جنسی مرد به دلیل خیانت و سوء شهرت مرد همگی ممکن است در صورت شدید بودن امر مصداق عسر و حرج باشد و زن به استناد آن بخواهد درخواست طلاق کند.

طلاق به درخواست زن

  • هزینه ها و مخارج زن

انفاق و پرداخت نفقه و خرجی خانواده، وظیفه مرد است و زن در این باره هیچ تکلیفی ندارد. مرد مکلف است تمام هزینه های ضروری مثل مسکن و پوشاک و خوراک را فراهم کند پرداخت تمام هزینه زندگی روزمره به عهده آقا خواهد بود.

در غیر این صورت زن از دادگاه می تواند تقاضای وصول آن را بخواهد.

  • به هم زدن نامزدی

در قانون منظور از نامزدی وقتی است که هنوز عقدی خوانده نشده بر خلاف عرف که نامزدی را دوره عقد هم در نظر می گیرند.

در دوره نامزدی لازم است بدانید که شما می توانید چه به عنوان دختر چه پسر هر زمانی که خواستید آن را با هم بزنید و کسی حق مواخذه شما را ندارد اما این برای زمانی است که عقد نباشید و فقط دوره آشنایی و نامزدی باشد.

نکته دیگر این که خواندن صیغه محرمیت در دوران نامزدی باعث می شود دختر و پسر زن و شوهر موقت در نکاح موقت به حساب آیند پس بهتر است اثر صیغه موقت را دست کم نگیرید و توصیه می شود برای خانواده دختر این کار را نکنند چون اثرات این صیغه بیشتر به ضرر آنها خواهد بود.

به هم زدن نامزدی

  • مشاوره با وکیل خانواده برای طلاق و مهریه

برای مشاوره و گرفتن وکیل خانواده در تمامی حوزه ها مثل طلاق و مهریه و حضانت و نامزدی و‌.. می توانید از طریق تماس با موسسه وکیل تاپ از سراسر کشور هم درخواست وکیل کنید و هم این که مشاوره های لازم را در این باره اخذ کنید.

وکلای موسسه وکیل تاپ با تجربه و داشتن پرونده های مختلف در این حوزه ها بهتر می توانند کمک کار شما باشند.

علاوه بر این مهم ترین مزیت وکلا خانواده وکیل تاپ، تخصصی گرایی در پرونده های ارجاعی در هر حوزه ایست که باعث می شود وکلای گروه، به صورت جزیی در مورد پرونده راهنمایی های لازم را انجام دهند و با ارائه راهنمایی های کلی موجب سردرگمی بیشتر موکلین نشوند.

نتیجه گیری

در بسیاری از امور زندگی ما به اطلاعاتی حقوقی نیازمندیم از جمله در معاملات و همچنین موارد دیگر مثل خانواده و… گاهی موارد داشتن اطلاعات کلی برای رفع جهل در یک زمینه کارساز است اما گاهی مسئله به اطلاعات کلی قابل حل نیست و لازم است که با یک وکیل و مشاور در این زمینه مشورت شود.

موسسه وکیل تاپ با در نظر داشتن حق دسترسی به وکیل در سراسر کشور می تواند کمک کار شما در این زمینه ها باشد.

برای مسائل حقوقی خود با موسسه در تماس باشید و در کوتاه ترین زمان ممکن است پاسخ خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

موسسه وکیل تاپ وکلایی مجرب در حوزه تخصصی ملک را داراست و می تواند در هر لحظه چه به صورت تلفنی و چه به صورت آنلاین، پاسخگوی سوالات و مسائل شما باشد.

از طریق سامانه وکیل تاپ می توانید با وکلایی که تخصص آنها خانواده است مشورت کنید و از راه کارهای لازم جویا شوید.

صرفا کافیست که عبارت وکیل تاپ را سرچ کنید و از مشاوره تلفنی یا متنی آن استفاده کنید.

مراحل تاسیس و ثبت شرکت در مطالب همین سایت آمده است و برای راهنمایی بیشتر می توانید از طریق سایت وکیل تام اقدام به اخذ مشاوره کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند