وکیل زمین شهری

به دلایل مختلفی لازم است که قانون گذار به اراضی و زمین های شهری رسیدگی کند برای برقراری نظم و تنظیم روابط بین افراد و همچنین موارد دیگر که در حوزه شهر نشینی حائز اهمیت است، در این خصوص در سال ۶۶ قانونی تحت عنوان قانون زمین شهری تصویب شد. در ادامه سعی داریم با بیان مطالبی از مقررات زمین شهری،
وکیل زمین شهری متخصص
در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

وکیل خوب زمین شهری، وکیل اعتراض به کمیسیون 12،

زمین شهری چیست؟ و انواع آن

زمین شهری به این عنوان تعریف شده است که برای کاربری های غیر از کشاورزی استفاده می شود پس زمین شهری میتواند کاربرد صنعتی، تجاری، مسکونی و … داشته باشد‌.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

انواع زمین در قانون زمین شهری

مطابق قانون زمین شهری انواع زمین به ۳ نوع تقسیم شده اند:

  • دایر: شامل زمین هایی است که احیا و آباد هستند و از آن بهره برداری می شوند.
  • بایر: به زمین هایی گفته می شود که قبلا سابقه آبادانی و احیا داشته اند اما در حال حاضر موات گشته اند.
  • موات: زمین هایی که هیج سابقه احیا و عمرانی نداشته اند.

زمین هایی که دایر هستند که مالک مشخص دارند و مشکلی در این باره وجود ندارد؛ اما قانون زمین شهری درباره زمین های بایر و موات تعیین تکلیف میکند. که طبق آن کلیه اراضی موات متعلق به دولت و زمین های بایر در صورت نداشتن مالک در اختیار ولی فقیه خواهد بود.

کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری

در باب این که چه کسی تشخیص میدهد که فلان زمین سابقه عمران و احیا داشته است یا خیر و یا تشخیص این که زمین دایر است یا بایر با وزارت مسکن است. که مقرر گردیده: نحوه تشخیص نوع اراضی موضوع ماده ۱۲ قانون زمین شهری به موجب دستورالعملی که وزارت مسکن و شهرسازی تهیه و به موقع اجرا می‌گذارد می‌باشد.

که طبق دستور العمل آیین نامه زمین شهری: به منظور تشخیص عمران و احیا و تأسیسات متناسب و تعیین نوع زمین دایر و تمیز بایر از موات و اجرای وظایف قانونی و رسیدگی با استعلامات واصله از ناحیه مراجع ذی‌ربط در مراکز استان‌ها و نیز شهرها و مناطقی (مجموعه شهرها) که ضرورت اقتضای تشکیل کمیسیون‌های متعدد را بنماید، کمیسیون‌های سه نفره مرکب از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی با حکم وزیر مسکن و شهرسازی تشکیل می‌گردد تا نسبت به بررسی وضعیت اراضی با رعایت قانون زمین شهری و آئین‌نامه اجرایی رسیدگی‌های لازم و معمول و اظهارنظر نماید.»

اعتراض به رای کمیسیون

کسانی که سند عادی دارند می توانند با اثبات اصالت سند در دادگاه به رایی که در کمیسیون علیه آنها صادر شده اعتراض کنند اما کسانی که سند رسمی دارند می توانند در دادگاه محل وقوع ملک به رای کمیسیون اعتراض کنند.اگر گرفتن وکیل برای شما دشوار است می توانید با کمک وکیل زمین شهری وکیل تاپ لایحه اعتراض را با هزینه بسیار معقول تهیه کنید و از دانش وکیل استفاده کنید و موضوع را تخصصی جلو ببرید.

برای اطلاع از جزییات و نحوه طرح دعوا می توانید با کارشناسان و وکلای موسسه مشورت کنید تا از کم و کیف امر آگاه شوید.

وکیل زمین شهری کیست؟

توصیه ما این است که برای رسیدگی و یا اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۲ از وکیل متخصص در این امر که تجربه داشتن پرونده های گوناگون را در این زمینه دارد کمک بگیرید. در واقع وکیل زمین شهری در این حوزه فعالیت بیشتری کرده و دارای تسلط بر مباحث و کمیسیون های مربوط به آن است که می تواند به خوبی جریان پرونده را پیش ببرد.

پیشنهاد ما این است که در پرونده های زمین شهری  حتما به وکیل زمین شهری یعنی وکیلی که صرفا در این خصوص فعالیت خود را متمرکز کرده مراجعه کنید. زیرا مساله حساس و دارای ریزه کاری است.

گروه وکلای وکیل تاپ با داشتن ده ها وکیل زمین شهری خبره و ماهر، برآن شده است که صرفا مسائل مروبوط به زمین شهری و اعتراض به کمیسیون را به وکیل زمین شهری خود بسپارد تا هم سرعت رسیدگی بیشتر شود هم با تخصص گرایی وکیل، از مسیر اضافه رفتن جلوگیری شود

وکیل برای اعتراض به کمیسیون زمین شهری، وکیل ماهر کمیسیون 12

مشاوره حقوقی راجع به قانون زمین شهری

شما می توانید در تمام مراحل از طریق موسسه وکیل تاپ و سامانه آنلاین و همچنین ارتباط تلفنی از وکیل و مشاوره حقوقی متخصص در این حوزه بهره ببرید تا در گرفتن نتیجه مطلوب به شما کمک کند. وکیل زمین شهری سامانه وکیل تاپ آماده ارائه دادن مشاوره و راهکار به شما عزیزان است.

موسسه وکیل تاپ با برخورداری از وکلای متخصص در حوزه های مختلف حقوقی و توسعه دسترسی به وکیل در سراسر کشور می تواند کار شما را در دسترسی به وکیل مربوط به مسئله مورد نظر راحت کند.

نتیجه گیری

قانون زمین شهری زمین ها را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و برای نوع بایر و موات هم تعیین تکلیف کرده و آن را متعلق دولت و در اختیار ولی فقیه قرارداده تشخیص این امر با کمیسیونی ست که در بالا به آن اشاره شد، رای این کمیسیون به شکلی که گفته شد قابل اعتراض است .

سوالات متداول

زمینی که قبلا سابقه عمران داشته اما رفته رفته به حالت موات برگشته است.

زمین بائر و موات در اختیار دولت و ولی فقیه قرار دارد که در بالا به این امر اشاره کردیم.

این اعتراض به صورتی که در بالا گفته شد در دادگاه به عمل می آید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند