دادخواست اعتراض ثالث نسبت به دادنامه

رای دادگاه اثر نسبی دارد یعنی فقط نسبت به طرفین دعوی اثر دارد و طرفین دعوی یعنی خواهان و خوانده می توانند نسبت به آن تقاضا تجدید نظر خواهی و یا فرجام کنند .اما گاهی اوقات رای دادگاه در حقوق اشخاص دیگر خارج از خواهان و خوانده تاثیر گذار است.برای مثال دادگاه حکم مالکیت به نفع اقای الف در مقابل اقای ب میدهد در حالی که شخص ثالث ج ادعای مالکیت نسبت به آن مال را دارد.برای دادخواست اعتراض ثالث، ثالث باید در دعوی نفع داشته باشد. اعتراض ثالث بر خلاف سایر شیوه های اعتراض مهلت ندارد.و شامل تمام ارای دادگاه های عمومی،انقلاب،تجدیدنظرو حتی رای داوری می شود.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست اعتراض ثالث نسبت به دادنامه

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته اعتراض ثالث نسبت به دادنامة شماره ………. صادره از شعبه………. دادگاه عمومی………. در پرونده کلاسه………. و الزام به تنظیم سند رسمی انتقال مقوم به………. ریال و صدور قرار تأخیر عملیات اجرائی به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق ۱. قرارداد مورخ……….۲. دلیل پرداخت ثمن، ۳. استعلام ثبتی ۴. دادنامة شماره………. صادره از شعبه………. دادگاه عمومی……….
ریاست محترم شعبه………. دادگاه عمومی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند: اینجانب به نشانی مذکور برابر قرارداد مورخ……….، ‌………. دانگ………. باب خانه جزء پلاک ثبتی………./ ………. بخش………. محل وقوع ملک/ آپارتمان ردیف………. صورت‌مجلس تفکیکی شماره………. را از خوانده خریداری نموده و کلیه/ قسمتی از تعهدات قراردادی خود را انجام داده و مبیع نیز به تصرف اینجانب داده شده است. نظر به اینکه بدون اطلاع اینجانب خواندة ردیف اول با طرح دعوی در پرونده کلاسة………. در آن شعبه محترم موفق به اخذ دادنامة معترض‌عنه شماره مذکور و اجرائیه می‌گردد درصورتی‌که موضوع معامله در تاریخ………. (مؤخر از زمان معاملة اینجانب) توسط خواندگان ردیف‌های اول و دوم با همدیگر مورد ادعای معامله واقع شده است و در تاریخ مذکور و با وصف تنظیم قرارداد با اینجانب، دیگر فروشنده مالکیتی در مورد معامله نداشته است، فلذا با تقدیم دادخواست مطروحه نسبت به دادنامة شماره………. صادرة از شعبه دادگاه عمومی………. در پرونده کلاسه………. معترض ثالث بوده، فلذا الغاء دادنامه معترض‌عنه به علت بطلان قرارداد مؤخر مورخ………. فی‌مابین خواندگان ردیف‌های اول و دوم و صدور حکم بر الزام خوانده ردیف دوم به تنظیم سند رسمی انتقال مورد معامله به نام اینجانب به استناد مواد ۱۰، ۲۲۰، ۲۲۵ و ۲۳۸ و ۱۳۰۱ قانون مدنی به انضمام جمیع لوازم و لواحق شرعیه و عرفیه و خسارات و هزینه دادرسی مورد استدعاست. بدواً و به استناد ماده ۴۲۴ قانون آیین دادرسی عمومی و انقلاب در امور مدنی و ماده ۵ قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت دفاتر رسمی صدور مصوب سال ۱۳۲۲ قرار توقیف عملیات اجرایی درخواست می‌گردد.

محل امضاء- مهر- انگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
4 نظرات
  1. سعید جعفری می گوید

    سلام واحترام آیا می شود نسبت به دادنامه صادره هم زمان بایک وکالت نامه هم واخواهی هم تجدید نطر خواهی وهم اعتراض ثالث درخواست کرد.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      اعتراض به رای ترتیبی است نمیتوان همزمان مطرح کرد و اعتراض ثالث اینکه شما باید جز اصحاب دعوا نباشید و نسبت به رای قطعی می باشد.

  2. عمران می گوید

    سلام. از مسئول شرکت پول گرفتم که به ناحق مطالبه وجه به دلیل قرض کرد. دادنامه به نفع اون صادر شد. چون کارفرما یه شخص دیگه هست، میتونم جلب ثالث در تجدید نظر بزنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: جلب ثالث از طرف کسی است که جز اصحاب دعوا نباشد.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند