دادخواست حصر وراثت مسلمانان کمتر از سه میلیون تومان

بعد از فوت متوفی برای تعیین تکلیف اموال وی وتعیین دقیق سهم هر وارث از اموال متوفی بعد مرگ باید دادخواست انحصار وراثت مطرح کرد. دادخواست انحصار وراثت طبق ماده ۲۰ قانون ایین دارسی مدنی: دعاوی راجع به ترکه متوفی در دادگاه محلی كه آخرین اقامتگاه متوفی در آن محل بوده و اگر آخرین اقامتگاه متوفی معلوم نباشد رسیدگی در صلاحیت دادگاهی است كه آخرین محل سكونت متوفی در ایران در حوزه آن بوده است.و وراث و هر شخصی که منفعتی در مال متوفی دارد میتواند این دادخواست را مطرح کند.مدارک لازم برای انحصار وراثت: گواهی فوت و شناسنامه شخص متقاضی و کپی شناسنامه سایر وراث و رسید اداره مالیات که شامل لیست کامل اموال منقول وغیر منقول وراث می باشد واستشهادیه که شامل لیست اسامی وراث که توسط ۲ نفر از اشخاصی كه وراث و متوفی را می‌شناسند در یكی از دفاتر اسناد رسمی امضاء شده و امضاء آنها نیز توسط دفاتر اسناد رسمی گواهی شود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست حصر وراثت مسلمانان کمتر از سه میلیون تومان

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره -پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت
دلایل و منضمات ۱. کپی مصدق گواهی فوت ۲. کپی مصدق شناسنامه وراث ۳. کپی مصدق سند ازدواج ۴. کپی مصدق اظهارنامه مالیات بر ارث ۵. کپی مصدق فرم استشهادیه طبقه اول
ریاست محترم……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

۱. شادروان………. در تاریخ (روز/ ماه/ سال) در اقامتگاه دائمی خود در………. مرحوم گردیده‌اند. نامبرده پیرو مذهب………./ شیعه جعفری اثناعشری بوده است.

۲. وراث حین‌الفوت وی عبارت‌اند از ۱. خانم/ آقا………. (همسر دائمی) ۲. اینجانب و آقایان………. (فرزندان ذکـور)، ۳. خانم‌ها………. (فرزندان اناث) و همگی پیرو مذهب………. / شیعه اثناعشری می‌باشند. با توجه به که دارایی شادروان کمتر از سه میلیون تومان می‌باشد، استدعای صدور گواهی انحصار وراثت را دارم.

محل امضاء- مهر- انگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند