دانلود اظهارنامه فسخ قولنامه از سوی بایع

در قانون و رویه ما قولنامه مانند بیع نامه یک عمل حقوقی است که اشخاص را به انجام تعهدات در آن ملزم خواهد کرد.معمولا در مبایعه نامه ها و قولنامه ها شرطی گنجانده می شود که در صورت عدم انجام شرط برای طرف مقابل خیار تخلف از شرط ثابت می شود. در صورت عدم وفای به شرط برای طرف حق فسخ ایجاد می شود. اما اگر این شرط ذکر نشده باشد اول باید الزام او را به تنظیم سند مطرح کرد و طرف مقابل اختیار بر هم زدن معامله را نخواهد داشت. خیار تخلف از شرط فوری نیست.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه فسخ قولنامه از سوی بایع

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب

مخاطب محترم

با سلام

احتراماً، همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. مطابق قولنامه عادی مورخ ………. ملک اینجانب واقع در ………. را خریداری نموده و مقرر شده بود که حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ امضاء قولنامه برای تنظیم سند رسمی در دفترخانه شماره ………. واقع در ………. حاضر شوید.

۲. بعد از گذشت چهار ماه از تاریخ تنظیم قولنامه عادی حضرت‌عالی به تعهد خود (حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی) عمل ننموده‌اید.

۳. مطابق بند ………. قولنامه مذکور از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه قرارداد مذکور فسخ شده تلقی و ملک موردنظر در دست شما امانی بوده و هر اقدام در جهت نقل ‌و نتقال آن در حکم خیانت در امانت بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. مجيد می گوید

    سلام من درسال ۹۷يک باب مغازه به مبلغ ۵۸ميليون تومان فروختم وقرعرشد بعداز يک ماه دردفترخانه الباقي پول راپرداخت کند ولي دردفتر خانه حاضرنشد ومن دوبار اظهارنامه فرستادم ولي بازم نيامد ومن شکايت کردم ولي شيکايتم ردشد به دليل اينکه نوشته بايد ازدفتر خانه عدم حضور ميگرفتم چون ملک سند ندارد وبه صورت قولنامه وکالت ميباشد دفترخانه ميگه فقط به ملک سنددار عدم حضور ميدن من الان چه کاري ميتونم انجام بدم ممنون لطف راهنمايي کنيد درضمن ملک من الان ۴۰۰ميليون ارزش داره

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما با اظهار نامه و باقی مدارک دعوی استرداد مابقی ثمن طرح نمایید

  2. سیما درحتی می گوید

    سلام وشب خوش ما دیروز خودرو قولنامه کردیم تمام پول را گرفتیم واتومبیل هم تحویل دادیم حالا امروز خریدار پشیمون شده میگه یا فسخ کنید یا من سه میلیون میگرم میام محضر ، ما چطوری وباچه قرار دادی پول بدیم وماشین را تحویل بگیریم حالا تو این مدت جرایمی اگه رخ داده باشه چی؟ تو بیع نامه درج شده هست این قرارداد قطعی هست ممنون

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند