اظهارنامه از سوی زوج برای زوجه جهت تمکین

اظهارنامه وسیله‌ای است برای مطالبه حق از دیگری یا رساندن رسمی اظهارات خود راجع‌به معامله و تعهدات به دیگری. هنگامی که اشخاص بخواهند خواسته خود را به سمع و نظر طرف مقابل برسانند اما طرح دعوا و خواسته نکند از شکوائیه استفاده خواهد کرد. استفاده یک روش رسمی برای مطرح کردن خواسته بدون پرداخت هزینه ی طرح دعوا می باشد. هنگامی که صیغه ی ازدواج چه دائم و چه موقت بین طرفین جاری میشود حقوق و تکالیف بر آن بار می گردد. یکی از تکالیف زن تمکین به معنی رعایت حقوق و وظایف شرعی و قانونی و فرمانبری از همسر است مثل عدم حسن معاشرت با همسر یا زندگی نکردن در مسکن مشترک و…تمکین در معنای مخصوص خود به معنی عدم تن دادن به رابطه جنسی با همسر می باشد. اصولا در مورد تمکین زن مردها در بادی امر طرح دعوا نمی نکنند بلکه سعی میکنند از طریق اظهارنامه یا نصیحت ابتدا تکالیف زن را به وی یاد آور شوند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب

خلاصه اظهارات

مخاطب محترم

با سلام و عرض ادب

احتراماً، همان‌طوری‌ که مستحضرید:

۱. جنابعالی به استناد عقدنامه شماره تنظیمی در دفترخانه ازدواج شماره……شهرستان………. زوجه شرعی و دائمی اینجانب می‌باشید.

۲. از تاریخ……….. تا………….. بدون داشتن دلیل موجه قانونی و کسب رضایت از اینجانب اقدام به ترک اقامتگاه نموده‌اید.

۳- چنانچه به فاصله گذشت ۱۵ روز از تاریخ رؤیت این اظهارنامه تصمیم قطعی خود را جهت رجوع به منزل اتخاذ نمایید، مطابق مقررات، ناشزه محسوب از دریافت نفقه محروم خواهید شد.

نام و نام خانوادگی

امضاء- تاریخ

خلاصه جواب

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. محمود ترابی می گوید

    سلام روز بخیر من منزلی دارم و همسرم اونجا نمیاد و مدت ۴سال که اجاره میدهم و دیگر توان مالی اجاره دادن ندارم در ضمن تمکین خاص مدت ۳ سال نداریم از طرف ایشون خواهشمندم راهنمایی کنید بنده را اگر امکان دارد متن اظهار نامه را به اینجاب بفرمایید تا برایشان بفرستم که اگر نیاید به منزل شخصی خودم نفقه و کرایه خونه من نمیدم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      برای دریافت اظهارنامه تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند