مجازات زنا و حکم زنا زن شوهردار (شلاق، اعدام و سنگسار)

امروز بیش از پیش شاهد موضوع خیانت زوجین به یکدیگر هستیم. اين موضوع را نمی‌توان اختصاص به یکی از آنها داد بلکه هر دو آنها ممکن است مرتکب این امر گردند. هر یک از طرفین که در چنین موقعیتی قرار می گیرد، خود را با دلایلی توجیه می نماید تا از عذاب وجدان به وجود آمده برای خود بکاهد اما هیچ یک از آن دلایل توجیه کننده عمل زشت و غیر اخلاقی و غیر شرعی او نیست.

ممکن است فرد خیانتکار بگوید چون همسرم به من بی توجه است، بنابراین مجوز این کار را دارم ولی در حقیقت اینطور نیست و هیچ دلیلی نمی تواند چنین کاری را توجیه نماید این که فرد به چه دلیلی اقدام به این کار می کند از نظر دین اسلام و قانون اهمیتی ندارد بلکه نفس تمام خیانت ها یکی است.

خداوند در قرآن می فرماید” …. و نزدیک زنا نشوید که کار بسیار زشت و بد راهی است.” بنابراین شرع مقدس همواره برقراری رابطه با جنس مخالف را نهی نموده و سفارش به دوری از این عمل کرده است. علاوه بر تاکید بر این امر در قرآن مجید، در قانون مجازات اسلامی نیز برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. خیانت یکی از زوجین به دیگری ممکن است به حد زنا برسد و یا اینکه زنا بین او و جنس مخالف برقرار نگردد که در هر دو صورت فرد مرتکب شده مستحق مجازات خواهد بود ولی مجازات او در هر مورد متفاوت می باشد.

در صورتی که بین فرد خیانتکار و فرد دیگری که بین آنها رابطه زوجیت وجود ندارد رابطه نامشروع برقرار شده باشد، میتوان عمل آنها را تحت عنوان رابطه نامشروع مورد شکایت قرارداد که در صورت محکومیت مجازات تعزیری خواهد داشت، ولی در صورتی که رابطه برقرار شده به زنا منتهی گردد می توان بابت زنا مرتکب شده از وی شکایت نمود که در این صورت عمل آنها یک جرم مستوجب حد تلقی می گردد که مجازات آن در شرع و قانون تعیین گردیده است که از نوع حد میباشد.

حال که تفاوت بین رابطه نامشروع و زنا را فهمیدید وارد بحث اصلی این نوشتار می‌شویم که در خصوص زنای زن شوهردار می باشد.

مجازات زنا

زنا چیست و زنا زن شوهردار کدام است

آیا می دانید چه مواردی تحت شمول جرم زنا قرار میگیرد؟ شاید تا به حال فرق بین رابطه نامشروع و زنا را نمی دانستید به همین دلیل باید گفت به موجب ماده۲۲۱ قانون مجازات اسلامی زنا ایجاد رابطه جنسی نزدیکی مرد و زنی است که بین آنها علقه زوجیت وجود ندارد به عبارتی دیگر رابطه جنسی بین دو نفری که در حقیقت زن و شوهر نیستند. به زن زناکار زانیه و به مرد زناکار زانی گفته میشود.

ماده ۲۲۱ قانون مجازات اسلامی: زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.

تبصره۱- جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قُبُل یا دُبُر زن محقق می شود.

تبصره۲- هرگاه طرفین یا یکی از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است لکن نابالغ مجازات نمی شود و حسب مورد به اقدامات تأمینی و تربیتی مقرر در کتاب اول این قانون محکوم می گردد.

زنا یکی از جرایمی است که مستلزم حد می باشد و مجازات مرتکب از مجازات های حدی است. زنا انواع متفاوتی دارد که از آن جمله می توان به زنای محصن، زنای به عنف و زنای غیر محصنه اشاره نمود.

زنای زن شوهردار از جمله موارد زنای محصنه می باشد که در ادامه زنای محصنه و شرایط احصان را توضیح خواهیم داد.

احصان چیست؟ محصن و محصنه کیست؟

احصان وضعیت مردی است که دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قبل ( آلت تناسلی) با وی در حال بلوغ نزدیکی کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان نزدیکی را از طریق قبل با همسر خود داشته باشد. همچنین احصان برای زن، زمانی است که او دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده با از طریق قبل نزدیکی کرده باشد و امکان نزدیکی از طریق قبل را با شوهر داشته باشد به چنین زنی که مشمول این تعریف قرار بگیرد محصنه و به مردی که مشمول تعریف فوق قرار گیرد محصن گفته می شود.

مسافرت، حبس، حیض، نفاس، بیماری مانع مقاربت یا بیماری که موجب خطر برای طرف مقابل می گردد مانند ایدز و سفلیس زوجین را از احصان خارج می کند.

با این تعریف مشخص می‌شود که زنای زن شوهردار در صورت وجود سایر شرایط برای احصان از جمله موارد زنای محصنه بوده و مجازات این نوع را خواهد داشت.

بنابراین فرقی ندارد که مردی که با زن شوهردار زنا میکند، مجرد باشد یا متاهل همینکه زن شوهردار مشمول احصان گردد مجازات وی مجازات محصنه می باشد. البته مجازات طرف مقابل در صورتی که مجرد یا متاهل باشد متفاوت خواهد بود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

زنا چگونه ثابت می شود؟

برای اثبات زنا که یکی از جرایم حدی میباشد؛ راههایی وجود دارد که معمولا این راه و روشها با سختگیری بیشتری همراه است به این دلیل که نتوان به راحتی به کسی اتهام زنا زد.

مجازات زنااولین راه اثبات آن، اقرار خود شخص زناکار میباشد به این ترتیب که شخص زناکار بگوید من مرتکب زنا شده ام و اقرار وی بر اساس اختیار او بوده باشد و او عاقل و بالغ باشد. اقرار فرد زناکار باید نزد قاضی و چهار مرتبه باشد و در صورتی که کمتر از چهار مرتبه باشد جرم زنا اثبات نمی شود.

دومین راه اثبات زنا شهادت شهود می باشد. قانون به جهت اینکه افراد به راحتی نتوانند به یکدیگر اتهام زنا وارد کنند شرایط خاصی پیش بینی نموده است. برای اثبات جرم زنا با شهادت شهود باید حداقل چهار مرد عادل یا سه مرد و دو زن زنا را دیده باشند. راه سوم برای اثبات زنا علم قاضی می باشد به این ترتیب که اگر به هر صورتی برای قاضی محرز گردد که زنا محقق شده است می‌تواند مرتکبين را به مجازات آن محکوم نماید.

مجازات زنا زن شوهردار

در صورتی که زنی دارای شرایط احصان باشد و مرتکب زنا گردد بر اساس ماده ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی مجازات رجم (سنگسار) خواهد بود در صورتی که امکان رجم وجود نداشته باشد با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضاییه در صورتی که جرم وی با بینه ثابت شده باشد به جای رجم اعدام اجرا می گردد و اگر جرم او با غیر بینه ثابت شده باشد به جای رجم صد ضربه شلاق اجرا خواهد شد.

مجازات دیگری در قانون در نظر گرفته شده است و آن زمانی است که زن شوهردار با یک شخص نابالغ مرتکب جرم زنا می گردد که در این حالت زن شوهردار به صد ضربه شلاق محکوم می شود ولی فرد نابالغ مجازات نمی گردد.

مجازات فرد مقابل که با زن شوهردار مرتکب جرم زنا شده است در صورتی که وی غیر محصن و مجرد باشد مجازات او ۱۰۰ ضربه شلاق خواهد بود ولی در صورتی که متاهل و دارای شرایط احصان باشد مجازات وی همان مجازات زنا یعنی رجم خواهد بود.

لازم به ذکر است مجازاتی که به آن اشاره نمودیم مجازات زنی است که با رضایت با مرد دیگری که بین آنها رابطه زوجیت نیست؛ مرتکب زنا شده باشد ولی اگر زن، رضایت نداشته باشد و زنا در حال بیهوشی خواب و یا مستی یا فریب و اغفال بوده باشد اگرچه او تسلیم شده باشد در حکم زنای به عنف و اکراه است که شخص زانی مجازات خواهد شد و زن مجازاتی نخواهد داشت. مجازات زانی در صورتی که با زن شوهردار در حال خواب و بیهوشی و امثال این موارد زنا کرده باشد علاوه بر اجرای حد، پرداخت مهرالمثل زن نیز می باشد.

آیا امروزه حکم سنگسار اجرا می شود؟

سنگسار عبارتست از، حفر یک گودال و قرار دادن مجرم داخل درآن و پرتاب سنگ به سمت او تا به هلاکت برسد. اجرای حکم سنگسار از احکام شرعی محسوب می شود که در سال های اخیر به واسطه واکنش هایی که در داخل و خارج از کشور نسبت به آن صورت گرفته است همواره با حاشیه های زیادی روبه رو بوده است تا جایی که در زمان ریاست آیت الله شاهرودی در قوه قضاییه طی آئین نامه ای نسبت به لغو آن اقدام نمود.اما امروزه نیز به ندرت حکم به سنگسار صادر می شود و همانطور که در متن قانون نیز اشاره شده است شخص به اعدام محکوم می شود.

“برای مطالعه بیشتر و درک جامع تر و جزیی تر این موضوع می توانید به کتاب زنا در رویه دادگاه به قلم گروه پژوهش از انتشارات چراغ دانش رجوع نمایید.”  

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای
150 نظرات
  1. گمنام می گوید

    اگر زن متاهل با یک پسر محجور مجرد وراد عمل زشت زنا شود حکم برای زن متاهل و پسر محجور چه خواهد بود ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      خانوم شلاق میخوره و آقا هم اقدام تامینی

  2. بهزاد می گوید

    با سلام و عرض ادب متن پیام اولش تکراریه لطفا تا اخر بخونید جواب بدید🙏
    من پسری مجرد ۲۷ ساله هستم که مدت یک سال با زنی شوهردار زنا انجام میدادم ولی بارها بارها به اون زن گفتم که دست از سر من برداره و بر دنبال زندگیش اما دست بر نمیداشت تا شوهرش از طریق گوشی مطلع رابطمون شد، بعد از گذشت دو هفته که مطلع شد اومد با تفنگ وینچستر شورشی ساعت یازده شب هنگام رفتن به خونه منو از فاصله دو متری زد و رفت، و بعد از گذشت چند روز دسگیر شد و در اگاهی اعتراف کرد که منو زده، اما من از ناحیه کمر بدجور اسیب دیدم و استخوان دنبالچم شکسته، الان هشت ماه رودم بیرون و سوند بهم وصله امکان داره تا اخر عمر سوند بزنم و صدودهتا ساچمه توی کمرمه، آلتم فلج شده ، دیگه نمیتونم بشینم ، مثانم کلا حسش از بین رفته کلا نابودم کرد اسیب زیاد دیدم جای گفتن نیست اینجا، فقط خواستم بدونم اگه ثابت بشه با زنش رابطه داشتم توی جرم اون تاثیر داره ، از جرمش کم میشه یا از دیه من کم میشه،
    و اینکه دیه من حدود چقدر میشه با این اسیبی که دیدم؟
    با تشکر…

  3. بهزاد می گوید

    اینم‌ بگم تا الان حدود ۱۰۰ ملیون خرج کردیم و نتیجه خاصی نگرفتیم ، حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ ملیون دیگه هزنیه دوسه تا عمل دیگه که دارم میشه اخه چون تیر زدن بیمه هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنه، ایا این خرجا حساب میشن؟ ایا دیه من به اندازه ای میشه که حداقل پول خودمون رو برگردونه؟

  4. صادق عیلیپور می گوید

    اینایی که گفتی واقعا راست بودند؟

  5. گمنام می گوید

    اقدام تامینی پسر محجور که با زن شوهر دار سکس کرده است .چگونه هستش ؟

  6. بهزاد می گوید

    عکساش موجود خواستی بیا تا نشونت بدم

  7. متین می گوید

    زنا هم در این دنیا و هم در اخرت دامن گیره شاباش به اون مردی که اینکارو باهات کرد

  8. حامد می گوید

    عجب کاری باهات کرد نازشستش میدونی چه کارکثیفی میکردی میدونی باعث چه چیزایی میشدی توزندگی اینا

  9. سجاد می گوید

    سلام تیر خوردن شما ربطی به زنا نداره اون اقا مجازاتش بسیار سنگین و تمام دیه شما پرداخت میشه ولی زنای شما اگه خودت میگی زنا کردم شلاق و یک تا سه سال زندان خانم زناکار هم اعدام میشه وسلام علیکم

  10. سجاد می گوید

    باسلام در مورد زنا کسانیکه میبیند این پیام رو فکر زنا رو تو سرتون بیرون کنید مرد متاهل با زن متاهل یا مرد مجرد با زن متاهل اهای به اون دسته از کفتارهای از خدا بی خبر برید با خودتون یه جایی ور برید ولی دنبال زن شوهر دار نرید گناهی است بس عظیم یعنی شما از یزید شرابخوار و میمون باز که جنایتش کشتن کسی بود که پدر ک مادرش سرور تمام مخلوقات هستن همچین ادمی با این جنایت یه روز اون ددلقک کنارش بهشدگفت چرا ناراحتی گفت عاشق شدم گفت تو که اشاره میکنی زنان لخت تو اطاقت حاضر میشن دیگه دردت چیه گفت بدبختانه زنه شوهر داره این سند معتبر هم اهل سنت و شیعه تایید شده حالا خودتو با یزید مقایسه کن ببین زنا کردی جایگاهت با یزدید لعنت الله یکی میشه یا بدتر از اونه نکنید دنبال زن شوهر دار نرید جوری تیپ نزن که اون زن رو سمت خودت بکشی یا اون زن جوری راه نرو که اون مرد مادر مرده رو از هوش ببری صبر کوچیک خدا ۴۰ساله حواستون باشه خدواند لعنت کند زنان و مردان زناکار را که باعث میشه روزی و رزق اون جامعه کم بشه بلا زیاد بشه

  11. زهراملکی می گوید

    حکم زنازن شوهردار چیست الان اعدام میکنند

  12. سعید می گوید

    سلام مدت ی ساله با خانمی وارد رابطه شدم و مجردم تنها زندگی میکنم که گفته بود شوهر نداره اومد چهار ماه باهم زندگی کردیم من بهش پیشنهاد ازدواج دادم حتی مجبورش کردم خانوادشو در جریان بذاره و اون به خواهرش گفت و حتی چندباری خواهرش به منزل من آمد چند شبی موند بعدش خانم به بهانه اینکه مادرش عمل کرده ی ۱۵ روزی رفت بعد هم برای خودش خونه اجاره کرد منم چندباری رفتم خونش ی روز رفت خونه مادرش منم از رو کنجکاوی تمامه وسایله خونشو زیرو رو کردم و شناسنامه و عکسایی قدیمی رو دیدم فهمیدم خانم شوهر داره به من نگفته خلاصه از من دو ماه مهلت گرفت طلاق بگیره حالا شوهرش همه چیو فهمیده البته مدرکی نداره فقط برادره این خانم مارو با هم دیده و دامادشو حسابی پر کرده که زنت هرزه اس و تو بی غیرتی و از این حرفا فردا میخواد ببره برای آزمایش خواهش میکنم بگید اول میتونه ثابت کنه و اگه ثابت کنه جرمه من چیه و چی میشه؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      چه ازمایشی؟ اثبات زنا که تقریبا غیر ممکنه .اگر ایشان شکایت کنه و چت ها و پیامک هارا به عنوان مدرک داشته باشه که در این صورت به رابطه نامشروع تا ۹۹ ضربه شلاق محکوم بشید

  13. ح.ش می گوید

    با سلام و خسته نباشی من بعد از چند ماه امروز فهمیدم زنم به زور و تهدید و ناخاسته با پسر مجردی خوابیده است(سکس کرده) اگر من شکایت کنم جرم زنم و پسر مجردی که این بلارو سر زن من آورده چی هستش و من جگونه باید پیگیر این شکایت بشم اگه راهنماییم کنین ممنون میشم باتشکر فراوان

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام همسر به اعدام محکوم میشود ،پسر به شلاق

  14. مرتضی می گوید

    سلام خانم من بعداز ۱۲سال زندگی با من صاحب ۲فرزند دختر۱۱ساله وپسر۶ ساله بود که مدتی است با یک مرد اشنا شده که من از تو گوشیش متوجه شدم که عکسهای باهم داشتن وازپیامهایشان متوجه شدن که باهم سکس داشتند وبعداز شکایت قاضی ۱۰ ضربه شلاق به خانم و۹۰ضربه شلاق با اقا دود واقعااین حقشون نبود ..من باید چکار کنم‌لطفا راهنمایم کنید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید همسرخود را طلاق دهید

  15. سیما می گوید

    سلام مردی ک ۱۵ماه زندان بوده الان اومده از زنش شکایت زنا محصنه کرده عایا شکایتش مورد قبوله؟ برای شهادت دوتا بچه خودشو برده شهادت دادن مادرمون با ینفر بوده رابطه داشته عایا شهادت بچه دختر ۱۳و پسر ۱۱ساله قبوله و زن چطور ثابت کنه ک اون مرد واسه اذیت کردنش داره این حزفها را میزنه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام زنا محصنه موضوع بسیار حساسی است و با شهادت چهار شاهد مرد انهم در بلوغ و عقل اثبات خواهد شد

  16. لیلا می گوید

    سلام.من خانمی هستم ک ۱۶ سال با شوهرم زندگی کردم و نزدیک دوسال هست با ی خانم ک ۳ بچه داره در ارتباطه و تمام روز و شب باهم بودن و سکس داشتن.الان میخام شکایت کنم ولی وکیل پول زیادی از من میخاد ک کارم انجام بده .میشه لطفا راهنماییم کنید .تمام خانواده شوهر خانمه میدونن ک با شوهر من در ارتباط بوده.خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام اگر ایشون همسرشون باشه شکایت شما به جایی نخواهد رسید. اینکه می فرمایید با هم رابطه نا مشروع داشته اند باید اثبات شود و با توجه به اینکه ایشان اقا هستند و امکان ازدواج دوم نیز دارند موضوع سختی است . برای مشاوره حقوقی می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تما بگیرید

  17. سجاد می گوید

    سلام خسته معلم پسرم مزام زنم شده بایس جدای شده شکاید کردم من چه کنم بچه م معلوله ینی سیپیه بچه ام اسیر شدن

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام توضیحات مشخص نیست میتونید تماس بگیرید برای گرفتن راهکار ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  18. حسین موسوی می گوید

    من حسین هستم
    حاصل ازدواج من چند فرزند دارم منتها چند بار فهمیدم
    همسرم تلفنهای مسکوک داره
    فرزند اخرم اصلا به هیچ نوع شباهت نداره و همیشه بامن
    مشاجره وحتی تهدی به مرگ میکنه مشکوک شدم
    با همسرم وشفاهی تقاضای دی ان ای کردم
    تا مشخص شود پدر وافعی هستم
    از ان وقت به تمام رفتار و کردار ایشان کاملا فرق کرد
    دیگر برایم پر مشخص شد فرزند من نیست
    لطفا مرا راهنمایی بفرمائد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما میتوانید تقاضای نفی ولد ازدادگاه نمایید بشرطی که اثبات کنید فرزند شمانیست

  19. ز.ا. می گوید

    سلام من شوهر دارم و ی مدت با ی پسری در ارتباط بودم و دیدار داشتیم ولی رابطه جنسی نداشتیم حالا شوهرم فهمیدع میگه زنا کردی آیا میتونه ثابت کنه ک من زنا کردم و حکم من چیه و قتی زنا نکردم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام زنا در صورتی قابل اثبات است که زانی اقرار کند یا چهار نفر شهادت داده باشند اما اگر متن پیامک یا مدارک به صورتی باشد که حاوی روابط غیر از زنا باشد ممکن است محکوم به رابطه نامشروع شوید

    2. وکیل تاپ می گوید

      باسلام اثبات زنا خیلی سخته ونیاز به وجود ۴مرد شاهد عینی میباشد ودرصورت عدم اثبات خود شخص مجازات جرم قذف خواهد داشت که شلاق میباشد

  20. هانی می گوید

    سلام زن شوهرداربا یکی زنا کرده.مرده هم زنش ازش جدا شده.زن اقرار کرده و الان مرده هم زن نداره.اگه زنه تو دادگاه اقرار کنه مجازات مرده چیه؟آیا نیاز به شاهد داره؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      اقرار زنا با چهار بار صورت می گیرد و معمولا رویه بر بزه پوشی جرایم منافی عفت است اما در صورت اثبات مرد شلاق می خورد و زن با توجه با متاهل بودن اعدام می شود

  21. گمنام می گوید

    زنی که با رضایت شوهرش سکس سه نفری داشتن تکلیف چیه

    1. وکیل تاپ می گوید

      زنا حق الله هست و رضایت شوهر در ان دخیل نیست

  22. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید من چند وقت پیش به زنم مشکوک شدم که بایک مرد متاهل در ارتباط است واز همه چی مدرک دارم حتی از ان طرف هم باردار شده وسقط کردن جرم شان چیست

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام در صورت اثبات زنا اعدام

  23. ب می گوید

    ایا وقتی زنی برای مدت طولانی منزل را ترک کرده و هیچ نزدیکی با همسر خود نداشته ، همسر میتونه دردادگاه از قاضی برای اثبات اینکه این زن با شخص دیگری ک مشخص نیست نزدیکی داشته درخواست ازمایش از پزشکی قانونی داشته باشه و اگر میتونه در صورت اثبات چ حکمی برای زن در نظر گرفته میشه؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اثباتش خیلی دشوار میباشد

  24. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید حدود یک سال با یه دختر دوست بودم ورابطه داشتم اما پرده بکارت را نزدم الان دختره حامله شده ورفته تجاوز شکایت کرده مدارکی دارم که ثابت کنم تجاوز نبود.امکانش هست با پرده حامله بشه؟حکم دادگاه میشه تشخیص داد تقریبا چیه؟اگه طرف حامله باشه از من

  25. اعظم می گوید

    سلام من شوهرم با دخترخاله خودم رابط داشتن وچندوقت پیش ازطریق واتساپ پیاماشونودیدم من بادخترخالم این موضوع روگفتم واوالان انکارمیکنه ورفته ازدست من شکایت کرده که من بهش تهمت زدم ایامن باید چکارکنم رهنمای کنید توروخدا

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگه اثبات نشه میشه موضوع شما افترا

  26. حامد می گوید

    سلام.پسر همسایه مون مجرده و چندماهی با زن شوهر دار رابطه داشته شوهرش مشکوک شده و وقتی پسره رفته خونه دختره شوهرش اون پسره رو گرفته و الان بردن کلانتری زنه هم همون لحظه از خونه فرار کرده حکم پسره چیه و به اهل تسنن بودن یا اهل تشیع بودن بستگی داره؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      مجازات زنا در خصوص مرد مجرد ۱۰۰ ضربه شلاق هست

  27. محمود می گوید

    سلام عرض ادب و خسته نباشید
    تقریبا یک و سال و شش ماه پیش متوجه شدم زنم با یک پسری در ارتباطه و وقتی ازش پرسیدم رابطه (سکس) داشتید به من دروغ گفت و گفت نه نداشتیم،منم اعتماد کردم و رفتم پیشه پسره و گفتم مزاحم نشو وگرنه شکایت میکنم و کلا جریان رو سپردم به خدا
    الان دو هفته هست که طلاق گرفتیم و در حال حاضر متوجه شدم که اون زمان رابطه(سکس)داشتند

    حالا اینکه من مدارکی از همون روزها دارم که به عنوان پیام بود و الان هم مدرکی دارم که فیلم هست

    سوال من اینه که من الان میتونم اقدامی بکنم در صورتی که طلاق گرفتیم و تین رابطه در زمان متاهل بودنش با من بوده و اینکه در مورد این فیلم که برای خودم صددرصد اثبات شده هست چجوری باید اقدام کنم
    آیا راهکاری هست و اگر هست جرم در چه حدی هست

  28. محمود می گوید

    سلام عرض ادب و خسته نباشید
    تقریبا یک و سال و شش ماه پیش متوجه شدم زنم با یک پسری در ارتباطه و وقتی ازش پرسیدم رابطه (سکس) داشتید به من دروغ گفت و گفت نه نداشتیم،منم اعتماد کردم و رفتم پیشه پسره و گفتم مزاحم نشو وگرنه شکایت میکنم و کلا جریان رو سپردم به خدا
    الان دو هفته هست که طلاق گرفتیم و در حال حاضر متوجه شدم که اون زمان رابطه(سکس)داشتند

    حالا اینکه من مدارکی از همون روزها دارم که به عنوان پیام بود و الان هم مدرکی دارم که فیلم هست

    سوال من اینه که من الان میتونم اقدامی بکنم در صورتی که طلاق گرفتیم و این رابطه در زمان متاهل بودنش با من بوده و اینکه در مورد این فیلم که برای خودم صددرصد اثبات شده هست چجوری باید اقدام کنم
    آیا راهکاری هست و اگر هست جرم در چه حدی هست

  29. گمنام می گوید

    سلام مردی هستم ۴۰ ساله تازگی فهمیدم زنم به من خیانت میکرده. در این خیانت او یک دختر ۷ ساله نامشروع دارم ولی اون زیر بار نمیرود ولی ما ازمایش دی ان ای دادیم سند داریم .دراین مدت زندگی ۲بارم خودم در خواست طلاق دادم ولی اون زیر بار نمیرود میگوید من می خواهم زندگی کنم ولی من قادر نیستم با اون زندگی کنم می خواستم ببینم تکلیف من چی هست ومهریه هم حقش هست یا نه.ممنون میشم که راهنمایم کنید.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام مهریه در هر صورت به ایشان تعلق خواهد گرفت ولی شما می توانید بدون دلیل هم از ایشان جدا شوید

  30. محمود می گوید

    سلام و عرض ادب
    تقریبا ۲ هفته هست که با زنم از هم جدا شدیم و طلاق گرفتیم

    در حال حاضر متوجه خیانت عمیق ایشون شدم که تقریبا یک سال و شش ماه پیش در حال رابطه(سکس)با پسری بوده

    نا گفته نمونه که همون مواقع من متوجه خیانت شدم و از زنم قسم گرفتم و اون هم گفت که فقط پنج روز باهام دوست بودن و اصلا هیچگونه رابطه(سکس)نداشتند و رفتیم پیش اون پسره و تهدیدش کردم که مزاحم نشه که برخورد قانونی میکنم و بقیشو سپردم به خدا

    در حال حاضر متوجه شدم که رابطه(سکس)به دفعات زیاد باهم داشتند و مدت زمان دوستشون هم طبق برآورد از این فیلم خیلی زیاده،مدرکی هم دارم که تحت عنوان فیلم هست و همون پارسال هم از پیامهایی که به هم داده بودن عکس گرفتم

    آیا من میتونم بعد از طلاق شکایت کنم چون در زمان متاهل بودنش با من این کار رو انجام داده و احتمالا به خاطر همون رابطه زندگیمون به طلاق کشیده
    حد جرمش چیه؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بابت خسارت معنوی میتوانید اقدام کنید

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام قابلیت اثباتی ندارد

  31. طیبه می گوید

    اگر زنی با اجازه شوهرش با جوانی سکس کند. چون شوهر با این کار زنش لذت می‌برد. آیا مجازات قانونی دارد؟ حالا که موضوع خیانت مطرح نیست و شوهرش راضی است خدا میگذرد

    1. وکیل تاپ می گوید

      بله دارذ

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام عملشون زنای ساده است

  32. علی می گوید

    اگر زنی متاهل با مردی یا مردهای دیگری رابطه نامشروع و زنا داشته باشد منتها از ان دسته زنهایی باشد که به شدت انکار یا به زبان خودمانی همان حاشا میکند و به هیچ وجه زیر بار نمیرود اما شوهرش از روی رفتار و تلفنهای پی در پی زنش تقریبا مطمئن است ولی به اون صورت مدرکی که بتواند به دادگاه ثایت کند ندارد ولی خودش مطمئن است البته پیامکهایی در دست دارد که خودش از زیر زبان زنش با رکب زدن بیرون کشیده اما واضح که اقرار به زنا دادن باشد نیست ولی تقریبا مشخص میکند که رابطه وجود داشته سوالم اینست که اولا مرد چگونه میتواند ثابت کند و ثانیا جرم زن چیست و ثالثا چگونه طرفهای مقابل را بعد از مشخص شدن رابطه زن زانیه میتوان پیدا کرد که مجازات شوند

    1. وکیل تاپ می گوید

      اثبات زنا بسیار دشوار و غیر ممکن است لکن با پیامک ها امکان محکوم شدن به رابطه نامشروع وجود دارد

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام اثبات زنا خیلی سخت ومنوط به شهادت۴مرد میباشد

  33. علی می گوید

    البته این را هم اضافه کنم شاید بیشتر کمک کند به جواب
    که مدت چهار ماه است زن منزل و زندگی مشترک را رها کرده و جای دیگری غیر از منزل پدرش رفته که جایز به رفتن انجا نیست

  34. جواد می گوید

    سلام خانوم من بایک مرد شوهردار سکس داشته داخل خونه خودم وبه من هم اقرا نموده که این کار را انجام داده چکار باید بکنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اثبات زنا ۴مرد میخواهد که شهادت بدهند صرف اقرارپیش شما دلیل براثبات نیست اقراربایستی پیش قاضی باشد

  35. جواد می گوید

    سلام زنم من بایک مرد زن دار سکس داشته جرمش چیه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام مجازات زنای محصنه بشرطی که اثبات بشه

  36. عباس می گوید

    سلام من زنم با ده نفر چت میکرده و چهار روز ناپدید میشه و با یه دختر فاحشه میگیرنش اون ده نفر هم ثابت شده دوست بوده و خیانت کرده دقیقا حکمش چی میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ثابت کنید زنا

  37. علی####@@ می گوید

    سلام ببخشید زن من با چند نفر رابطه داشته و پیش خودم هم اعتراف کرده واز دونفرش شاهد دارم که رابطه بهاش داشتن وخیلی هم عکس و پیام به هم داده بودند ومن هم دیدمشون ولی بعد از چند روز پاک شون کرد آیا میتونم عکس و پیام هارو باز گردانم از هر لحازی بوده هم کم بودی نداشته چ از خوراکش چ از پوشاکش وچ از رابطه جنسی .
    حکم این زن چیست؟
    آیا این زن محکوم میشه؟
    لطفاًجواب بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه مواردی فوق را اثبات کنید بله در صورت عدم اثبات همسرتون میتونه شما رو به حد قذف محکوم من.

  38. فدک می گوید

    سلام من ۴۰سالمه شوهرم۴۶ سال ۲۴ ساله ازدواج کردیم دوتا فرزندداریم ویه نوه چندوقت پیش متوجه شدم به من خیانت میکنه بایه زن فاحشه رابطه نامشروع داشته مدرک هم دارم ازشون بعد دوبار دست روقران گذاشتوقسم خورد که تکرار نمیشه بهداز یک ماه متوجه شدم بازم شروع کرده ورابطه نامشروع داشتن میتونم ثابت کنم چون مدرک دارم ولی بازم قسم قران میخوره میگه تکرار نمیشه تکلیف من چیه ومجازات شوهرم چیه خواهش میکنم کمکم کنید دارم دق میکنم وضع مالیه شوهرم خیلی بده خرجیه مارو بهزور میرسونه خواهشا باپیام پاسخ بدین چون میترسم شوهرم متوجه بشه درضمن خیلی سراین موصوع کتکم میزنه میگه حق نداری حرف بزنی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجازات رابطه نامشروع شلاقه. امکان شکایت هست ولی در نهایت تشخیص با توجه به اسناد ارائه شده با قاضی هست

  39. جواد خسروی می گوید

    سلام خدمت شما وکیل محترم خواهری دارم ۳۵ ساله که ده سالیست ازدواج کرده و دو فرزند دارد یک پسر ۶ ساله یک دختر ۳ ساله به یک باره در ابتدای سال ۹۹ و بسیار غیر منتظره بود گفت میخوام طلاق بگیرم که در ابتدا بسیار شوکه شده بودیم چون تو این ۹ سال گذشته حتی یکبارم مطرح نشده بود چنین موضوعی بعداز چندین ماه تعقیبو گریز متوجه شدیم با مرد دیگری در رابطس فقط خود من که برادرشم این موضوع رافهمیدم برخورد سنگینی با آن مرد انجام دادم و تهدیدش کردم که دیگر حتی تماس هم نگیرد و خواهرم هم از این قضیه پشیمان شده بود و برگشت به زندگی خودش بعد از سه ماه .یکی دو ماه زندگی خوبی داشتند تا دوباره سر کله این آدم عوضی پیدا شد چون برای من روشن است که ایشون آدم کلاشیه و دنبال اینه که زندگی مارو نابود کنه بلکه به نونو نوایی از طرف حق پدری خواهرم برسد این اواخر به یکباره شوهرش را از خانه بیرون کرد و اجازه دیدن بچه هایش را به شوهرش که هیچ حتی به ماهم نمیدهد ودر کل ارتباطش را با ما قطع کرده است که ما خودمان دلیلش را نمیدانستیم تا اینکه چند روز به طور مکرر به خونه خواهرم میرفتیم و متوجه میشدیم از صبح تا شب بچه های سه و شش ساله ی خودرا در خانه زندانی میکند و میرود با این آدم سرکار چون همان زمان قبلی هم که من تعقیبشان میکردم باهم سرکار نظارت ساختمان میرفتند در آن برخورد خود آن مرد اقرار کرد که من خواهر شمارو میخوام و به شماره من پیام میفرستاد ولی فکر کردیم قضیه با همان برخورد و تهدید حل میشود که الان دوباره با مستنداتی متوجه شدم که هنوز با آن آدم در ارتباط اند این آدم در خواهر من نفوذ کرده که خانوادش که ما هستیم رو با ما بد رفتاری میکنه و میگه به شما ربطی نداره زندگیمه الان میخواستم یه سوال از شما بپرسم که آیا به جای شوهر پدرم میتواند از این آقا نا محترم که کمر به نابودی خانواده ما بسته شکایت کند؟
    ببخشید واقعا متنم طولانی شد ولی ممنون میشم اگه جواب بدید و مارا در این اوضاع نابسامان راهنمایی کنید مرسی از لطفتون جناب وکیل

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ذینفع خواهرشما هستن ایشان بایستی اقدام کنند دعوای شما شنیده نمیشود

  40. میلاد می گوید

    سلام ساعت ۳ صبح زنم رو با یک پسر ۲۷ ساله تو خونه پدرخانومم مامور ۱۱۰ گرفتش که هیچکس نبود خودش با اون پسره بود من باید چکار کنم زودتر راهنمایی میخوام

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم رابطه نامشروع شکایت نمایید

  41. سجاد می گوید

    سلام
    زن شوهر داری با وجود ۲ بچه به شوهر خود خیانت کرده شوهرش هم اونا رو در حال سکس دیده زنگ زده به کلانتری الان چه مجازات زن چیه؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام. اگر زنا اثبات بشه اعدام

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجازات زنای محصنه

  42. سید رضا مشهدی می گوید

    سلام زنم یه مدت که تو خانه فسات بوده وسیم کارت شو پیدا کردم و رفت خونه ای پدرش الان سه ماه مهریه اش گذشته اجرا توقیف پلاک ماشین هاموگرفته ایا دادگاه خانواده میشه بگم وقاضی میگه که پیرنت سیم کارتشو که رفته سوزنده بگیرم لطفا منو راهنمای کنید پس فردا دادگاه دارم واسع تمکین و نمیاد سرزندگیش ولی انجا میگه میام وشاهدم دخترم که هشت ساله اش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله الزام به تمکین میزنه برایش

  43. محمدمهدی می گوید

    سلام.ببخشید شوهر من با چن تا از دوستاش سر ی دختره بلا اوردن البته دختره اینکاره بوده.رفته ازدست همشون شکایت کرده وبعدش ک به اون وعده پول میدن شکایتشا پس گرفته سه تاشون ازاد شدن وشوهرمن وی نفردیگه ک اونم متاهله انداختن زندان الان ۱ماهه زندانن میشه بگید حکمشون چیه؟؟؟

  44. ایران موسوی می گوید

    سلام من متاهل هستم همسرم با من رفتار بسیار بد دارد و از من دوری میکند همیشه متوجه شدم با خانمهای دیگر در حال چت کردن و با انها رابطه نامشروع دارد تمام پیامهای تلفنش دال بر این امر است من چگونه میتوانم از او شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برای شکایت که به دفتر خدمات قضایی رجوع نمایید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که اثبات رابطه نامشروع ان هم برای مرد دشوار است و بسیار به نظر قاضی بستگی دارد

  45. ناشناس می گوید

    سلام اگه با زن شوهر دار رابطه جنسی برقرار کنی خدا چکارت میکنه؟

  46. محمدمهدی می گوید

    میشع لطفا جواب منا بدید

  47. سردار می گوید

    با سلام
    من سال ۹۷/۰۵/۲۷ خانمم رو طلاق دادم ، صاحب سه فرزندم . دقیقا از تاریخ ۹۹/۰۶/۱۰ با فامیل نزدیک خودمون که متاهل هست زنا کردم . واسه اثبات حرفهام . ۹۰۰ تماس مکالمه . ۳۰۰ پیامک . ۷۰ فیلم جور وا جور . ۵ فیلم سکس لخت دارم . میتونم اثبات کنم یا نه . در ضمن جرمش واسه من چیه . جرم واسه زن چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      فیلم و عکس دلیل محسوب نمیشه اما موجب علم قاضی هست که با شرایطی که فرمودید وتعداد بالا امکان محکومیت زیاد است. زنا با زن شوهر دار برای ایشان اعدام و برای مرد مجرد شلاق دارد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اثبات زنا ۴مرد میخواهد

    3. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اثبات زنا با ۴مرد هست

  48. حمید می گوید

    سلام اگر زن و مردی ۲ ساعت درون مغازه برن و در رو قفل کنن و صاحب مغازه این قضیه رو شهادت بده ولی زن و مرد منکر زنا بشن . پلیس آگاهی میتونه از زیر زبانشون حرف بکشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر اینها دلیل بر انجام زنا نیست مگر اینکه اقرار کنن

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نخیر

    3. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برای زنا شهادت چهار مرد عادل نیاز هست که این موضوع را دیده باشن .

    4. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  49. Maryam می گوید

    سلام اگه یه زن شوهرداربایه مردمتاهل رابطه داشته ولی زن اون آقامدرک نداشته باشه فقط شک کرده که شوهرش باکسیه وبخوادجداشه وشکایت ازشوهرش کنه آیاواسه شوهریااون زن شوهردارمشکلی پیش میادبدون مدرک یانه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برای هر موضوعی نیاز به مدارک هست ولی شما از کجا میدونید که مدرک ندارند و نمیتونند کاری کنند؟

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اثبات چنین امری مشکل هست شاهد ودلیل میخواد

  50. حمید می گوید

    خب با چایی و شیرینی هم طرف نمیاد اقرار کنه بگه زنا کردیم که
    مگه پلیس آگاهی نباید حقیقت رو کشف کنه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      یکی از راه های اثبات زنا اقرار هست شهادت و علم قاضی نیز تعیین کننده است

  51. حمید می گوید

    خب حالا با این تفاسیر اگه علم قاضی زنا رو ثابت کنه
    چه تعداد سکه نهایتا به عنوان مهریه شامل زن میشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      همه ی مهریه باید پرداخت شود

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مهرالمثل

    3. بهزاد زینالی می گوید

      سلام علاوه بر مجازات مهرالمثل

  52. محسن می گوید

    سلام من تقریبا ۶ ماه با یک زن شوهر دار دوست بودم ولی تا بحال هیچ رابطه جنسی نداشتم ولی تو تماس هامون حرف های جنسی زدیم که نمیدونم الان شوهرش اینا رو میدونه یا ن گفته میخواد بره اگاهی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتونه بابت رابطه نامشروع شکایت کنه اگه دلیلی داشته باشد

  53. محسن می گوید

    جرم من و اون زن چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      رویه فعلی بیشتر دادگاه ها در خصوص این موضوع این است که جرم رابطه نامشروع محدود به اثبات تماس فیزیکی و جسمانی نیست لذا امکان محکومیت شما هست

  54. مصطفی می گوید

    سلام من ۱۰ سال ازدواج کردم دختر ۶ ساله هم دارم زنم از روز اول بهم خیانت کرده من هم با چشمهام دیدم هم تحقیر شدم الانم عکسهای شخص ۳ رو دارم مال سال ۲۰۱۲ میلادی همسایه طبقه چهارم بود با چشمهام دیدم از خونه من اومده بیرون یا دیدم زنم از بالا اومده پایین ازش پیامهای دوطرفه دارم پیرینت موبایل دارم نوشته دارم یه چند سالی به یه ادرس میرفت که ادرس خونه شخص ۳ بعدش تا دلت بخواهد شماره مرد غریبه و غیره ازش دارم میتوانم خیانت این زن ثابت کنم اینم بگم برای خانواده خودشم ثابت شده ولی خودشون زدن به بی اطلاعی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید به جرم رابطه نامشروع شکایت کنید اگر نتوانید ثابت کنید خودتان مرتکب جرم میشوید

  55. بهزاد می گوید

    سلام من ۲۶سالمه ۳سالع ازدواج کردم ۶ماه همسرم به من خیانت میکرد با مردهای زیادی عکس و پیام داره حکمش چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جرم رابطه نامشروع

  56. محسن می گوید

    زن من با مرد متاهل رابطه داشته توخانه من دوتا دختر بزرگ دم بخت دارم عکس شان به دادگاه هم دادم دختر هام میگن اون بابا میخوایم چاقوازدخترم خردم بخاطر اون باباشان جرم اینها چیست

  57. محسن می گوید

    سلام زن من با مرد متاهل رابطه داشته توخانه من دوتا دختر بزرگ دم بخت دارم عکس شان به دادگاه هم دادم دختر هام میگن اون بابا میخوایم چاقوازدخترم خردم بخاطر اون باباشان جرم اینها چیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجازاتشان ثابت شود اگر که خیلی سخته اعدام هست

  58. بینام می گوید

    سلام زن شوهر دار با یه مرد شوهر دار هستن باهم رابطه دارن میرن توخونه همش اگر توخونه بگیریشون بکشی حکمش چی هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگردرهمان حالت دخول بکشه مجازاتی ندارد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر در حال زنا دستگیر شوند که اعدام در غیر این صورت بسته به عمل امکان محکوم شدن به رابطه نامشروع هست

  59. محمود می گوید

    با سلام خانومم ۳ ماهه خونه رو ترک کرده دومنزل مادرش ساکنه البته ۸ ماه پیش موقع چت کردن واتساپ گوشیشو گرفتم وپیام هوس مستهجنشو دیدم بخاطر پسرم گذشتم ازش الان که رفته خبر دارم بعضی از شبها خونه مادرش نیس .سوال اگه تعقیبش کنم وببینم با مردی وارد خونه شده وشبم مونده اونجا میتونم واسه زنای محصنه شکایت کنم ودرخواست پزشک قاتوی .ممنون میشم جواب بدین

  60. محمود سیرجانی می گوید

    با سلام خانومم ۳ ماهه خونه رو ترک کرده دومنزل مادرش ساکنه البته ۸ ماه پیش موقع چت کردن واتساپ گوشیشو گرفتم وپیام هوس مستهجنشو دیدم بخاطر پسرم گذشتم ازش الان که رفته خبر دارم بعضی از شبها خونه مادرش نیس .سوال اگه تعقیبش کنم وببینم با مردی وارد خونه شده وشبم مونده اونجا میتونم واسه زنای محصنه شکایت کنم ودرخواست پزشک قاتوی .ممنون میشم جواب بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اثبات زنای محصنه منوط به دیدن ۴نفرمرد درحالت زنا

  61. محمد می گوید

    سلام من همسرم راطلاق دادم نوع طلاق رجعی ایام عده منزلم بود باهم رجوع کردیم ولی برخلاف واقع طلاق راثبت کردیم مجددعقدموقت ۵۵سااه نمودیم خانم درهنگام اجرای صیغه مهریه اش رادریافت نمود یکسال نه ماه زندگی کردبدون دلیل شرعی بچه هاراترک باتوجه به اینکه درعده بنده هست بافردی که بستگانش بوده هشت ماه هست ازدواج دائم کرده به اطرافیانش اعلام کردم مرتکب زنای محصنه شده ان مردبراون حرام ابدی هست ولی توجه نمکنند لطفا راهنمای بفرماییدمتشکرم

  62. علی می گوید

    سلام من چند وقتیه با ی زن شوهردار دوست شدم و سکس کردیم باهم اولش نمیدونستم متاهله ولی بعدش ک فهمیدم رابطمون کلا قطع شد ولی بعدش ب من پیام داد و من جواب ندادم اما شوهرش دید میتونه پیرینت تلفن بگیره و با این مدرک تلفنی محکوم کنه هم من هم اون زن و

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگراطلاع ازمتاهلی نداشته باشین رابطه از نوع نامشروع میباشد

  63. کراوغلی می گوید

    سلام من در حال طلاق با مرد زن داری اشنا میشم که از اوضاع زندگیش راضی نیست و میخاد مهریش و یه کاری کنه و طلاقش بده و من ایشون دو یا سه مورد قرار حضوری باهم گذاشتیم و باهم در مورد اینکه چیکار کنیم و… حرف زدیم و هیچ نوع رابطه جنسی برقرار نشده اما توی واتساپ یکی دوبار حرف به اونجا کشیده شده و من هر بار برخورد کرده ام که بعد از پایان ماجرای هردو صیغه محرمیت بخونیم بعد.
    حال این موضوع توی فضای مجازی بود و اگر همسرم شکایت کند میتواند کاری علیه من انجام دهد؟ و اینکه سیم کارت به نام خودم نیست ولی خودم استفاده میکردم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگربتواند اثبات نماید به جرم روابط نامشروع میتواندشکایت نماید.

  64. الهام می گوید

    سلام خسته نباشید شوهر من از اول زندگی به من خیانت میکرد من ۱سال متوجه شدم چند بار طلب بخشش کرده باز هم دیدم خیانتشو تا جایی که با زن دوستش همه پیام هاشو پیدا کردم یعنی مرد متاهل و زن متاهل اگه شکایت کنم جرمش چیه؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگراثبات نمایید میتوانید بابت روابط نامشروع شکایت نمایید.

  65. ناشناس می گوید

    سلام.زنی که در حال طلاقه و کارای اداریش در حال اجراس اگه با مردی رابطه داشته باشه که هم زن از لحاظ روحی احساسی در تنگنای بوده ‌ و هم مرد. و زن از کارش به شدتتتتتتتتتتت پشیمان باشه و توبه کنه بعد از طلاق میتونن باهم ازدواج کنن؟ هم مرد به خانم علاقه داره و برعکس. و از لحاظه عده هم زن چهار بار پریود شده و تموم شده بود.
    بجز عده فقط مشکل اینه کاری که کردن کاملا نادرست بوده. ولی خانم میگفت خیلی تهت فشار روانی بودم و مرد هم همسر داره ولی هشت ماهه که ایشون هم تحت فشار هستن جوری که زنش و میخاد طلاق بده و مشکل زیادی دارن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:از لحاظ شرعی و قانونی نمی توانید باهم ازدواج نمایید.

  66. سمیرا مرادی می گوید

    سلام ببخشید خواهش میکنم جواب بدید من ۶ ساله ازدواج کردم تو این ۶ سال همسرم به من خیانت کرده ، ولی گذشتم ، اگر من شوهرم رابا یک زن تو خونه ببینم وشاهد هم داشته باشد حکمش چیست ، میتونم حق وحقوم روبگیرم ، حکم همسر من چیست، البته اون خانوم یه زنه مطلقه هستش.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر در حین رابطه دیده باشید و بتوانید ثابت نمایید زناست در غیر این صورت بابت داشتن رابطه نامشروع شکایت نمایید.

  67. مهدی می گوید

    سلام توروخداکمکم کنین وجوابموبدین.
    زنم وخانوادش اینقدبلاسرم آوردن که مجبورشدم باپسره۳سالم فرارکنم برم یه کشوردیگه الان بعدازگذشت ۲سال زنم هرشب بایه نفرمیپره ازخونه خالی تاباغ گرفته همراشون میره دائم الخمره اعتیادپیداکرده همیشه سوارماشینای این واون میشه همش بایه مشت اراذل میگرده کشف حجاب کرده توفضای مجازی همش ازخودش واون اراذل عکس میزاره همه عکساوفیلماش موجوده من هنوزطلاقش ندادم رفته درخواست طلاق داده مهرشم گذاشته اجرا همه مردم میدونن که ایشون دائم درحال زناهستش الان تکلیف من وبچم چیه؟حکم این خانوم چیه توروخداجوابموبدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: هیچ کاری نکنید ولی مهریه را باید بدید.

  68. بینام می گوید

    مرد متاهلی با خانومی که دوسش داره و مجرده چگونه میتونه ازدواج کنه بدون رضایت همسر اول؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نمیتواند ازدواج دایم نماید ولی موقت نمیشود اگر زن خودش متوجه شود می تواند درخواست طلاق نماید.

  69. حورا می گوید

    حکم کسی که افسردگی دوقطبی دارد وزن متاهل است بامردی که مجرد است وزناکند چیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر زن از هوشیاری کافی برای این امر نداشته باشد و از نظر پزشکی محجور باشد برای زن مجازاتی ندارد ولی برای مرد زنای به عنف بوده و اعدام خواهدبود.

  70. زهرا می گوید

    زنی زنا کرده و بچه از اون زنا بدنیا آورده شوهرش شکایت کرده و آزمایش دی ان ای داده ،حکم اون زن چیه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر زن از شوهرش تمکین می کرده مجازاتش اعدام بوده و اگر تمکین نکرده باشد صرفا ۱۰۰ضربه شلاق می باشد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  71. کوروش می گوید

    سلام اگه مرد نتونه تمکین کنه و با خانم خودش نزدیکی کنه و زن با مرد زن داره که گفته بوده طلاق گرفته زنا کنن زن توبه کنه و مرد ببخشه و شاکی نباشه مجزات زن چیه

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر شکایتی از شما شده باشد بابت رابطه نامشروع و مجازاتش شلاق از ۳۱تا ۹۹ ضربه شلاق خواهد بود

  72. پدرام می گوید

    اگه پسر مجردی حدود سه سال بخاد با زن شوهرداری وارد رابطه باشه و کلی عکس و فیلم در حین رابطه هم وجود داره. اگه پسره بر حسب وجدان بخاد الان به شوهرش تمام حقایق رو بگه و فیلم و عکس ها رو هم تحویل به شوهره بده. ایا شوهره اگه شکایت کنه تکلیف پسره و زنه چیست. ایا امکان داره شوهره بگه من فقط از پسره شکایت دارم . از زنم شکایت ندارم . و قانون هم به زنه رسیدگی نکنه. وفقط پسره رو مجازات کنن .

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می تواند از شما شکایت نماید بابت ایجاد رابطه جنسی و حتی اثبات زنا که ممکن است موجب اعدام خانم شود

  73. مهران می گوید

    سلام
    آیا چت کردن معمولی مرد مجرد با زن متاهل جرم محسوب میشه و حکم داره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله جرم است و درصورت شکایت همسرشان بابت داشتن رابطه نامشروع مجازات خواهید شد و مجازات آن صرفا تا ۹۹ ضربه شلاق تعزیری خواهد بود.

  74. فرزندایران می گوید

    باسلام،مدتیه به رفتارها و پرخاشگری های همسرم مشکوک بودم به همین دلیل دوربین مخفی داخل خانه نصب کردم و بعداز مدتی و بررسی فیلم های ضبط شده متوجه شدم متاسفانه وقتی خونه نیستم مرد غریبه ای به خانه من میآید و با همسرم روابط جنسی دارد،اگر ممکنه لطفاً بفرمایید که۱-نصب دوربین مخفی داخل منزل خودم مشکل قانونی دارد یا نه ۲-فیلم های ضبط شده از نظر دادگاه قابل قبول هست یا نه ۳- در صورت شکایت من از همسرم نیاز به شاهد مرد و یا چه چیز دیگه ای هست؟سپاس از لطفتان

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید با استناد به آن فیلم ها علیه همسرتان بابت زنای محصنه شکایت نمایید ومجازات خانم شما اگر از شما تمکین میکرده اعدام و برای مرد هم اگر متاهل باشد اعدام خواهد بود.

  75. حسین می گوید

    مادر من ۳ساله فوت کرده و پدرم الان با چند زن شوهردار وارد رابطه شده و برای عمل زنا اونا رو به خونش دعوت میکنه و بهشون پول میده و من واتساپ پدرم رو دارم کنترل میکنم از چت هاشون عکس گرفتم و ویس ها هم در اختیار منه و کاملا مشخصه که دارن با هم قرار میذارن و میان خونه پدرم و با هم رابطه جنسی برقرار میکنن و رسید پولهایی که میگیرن هم دارم
    ایا با این مدارک میتونم جرمشون رو ثابت کنم و حکم دادگاه برای پدر من و شرکای جنسیش چیه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر این عمل اثبات شود پدرتان ۱۰۰ ضربه شلاق و زنان اعدام میشوند.

  76. مجتبی می گوید

    سلام آقای وکیل
    من پسری ۳۲ سالمه و مجردم از ۲۰ سالگی با یه زن شوهر دار وارد رابطه شدم و تو این ۱۲ سال چند باری خواستم کات کنم اما هر بار با گریه و زاری و به دست و پام افتادن باعث میشه دوباره برم سراغش و اون الان ۴۰ سالشه و یه پسر ۱۷ ساله داره اینم بگم از همون ۱۲ سال پیش این با شوهرش هیچ رابطه جنسی نداشته البته از قبل تر چون شوهرش بخاطر سن بالایی که داره سکته مغزی کرده بوده و قدرت جنسی شو از دست داده میخواستم بدونم حکم من و این خانوم چی میشه درضمن پسرش از همون اول تا همین الان در جریانه و به من میگه عمو و خود شوهرش هم فکر کنم تازگیا یه بوهایی برده ولی اونم چون منو دوست داره چیزی نمیگه و اینا داره منو خیلی عذاب میده خواهش میکنم کمکم کنید بابت پیام طولانی ام عذر خواهم
    ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: عمل شما با این خانم زنا هست و در صورت اقدام قانونی برای شما و آن خانم مجازات سنگینی خواهد داشت و از لحاظ قانونی شما اصلا نمی توانید با آن خانم حتی ازدواج نمایید ولی روابطی خارج از قانون تبعاتش با خودتان می باشد در هر حال شما دارید زنا میکنیدو این عمل از لحاظ قانونی جرم است.

  77. سعیده می گوید

    سلام ،بعداز ۱۷سال زندگی مشترک با همسرم و زندگی خوبی داشتن و دارای یک فرزند پسر ،ابتدا ساکن بندرعباس بودیم که همسرم با یک خانمی رابطه داشتند بعداز چندسال مهاجرت کردیم شهردیگه ولی این ارتباط هنوز بعداز چند سال قطع نشده ارتباط تلفنی و گاهی بعنوان مسافرت پیش اون خانم می‌ره ولی من متأسفانه مدرکی ندارم چت داشتم وعکس دیدم که متوجه شدم هنوز باهمند ولی پاک کردند حتی با خانم صحبت تلفنی کردم ولی انکار می‌کنه باید چجوری ازشون شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بابت رابطه نامشروع میتوانید شکایت نمایید مجازاتش هم شلاق می باشد

  78. زیسسسی می گوید

    سلام.اگه نفوولد ثابت بشه برای زن چه مجازاتی دارد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام مجازات زنای محسنه برای زن درصورت وجود شرایط احسان ۱۰۰ ضربه شلاق در غیر این صورت رجم یا ادام خواهد بود

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند