نمونه شکوائیه فروش مال توقیف شده

هر کس عالماً در اشیاء و اموالی که توسط مقامات ذیصلاح توقیف شده است و بدون اجازه دخالت یا تصرفی نماید که منافی با توقیف ‌باشد ولو مداخله‌کننده یا متصرف مالک آن باشد به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. جرم این ماده مطلق می باشد و امکان ارتکاب آن توسط مالک و غیر مالک وجود دارد.علم شخص مرتکب به در توقیف بودن مال شرط وقوع این جرم می باشد.این جرم مطلق است و حتما لازم نیست که  ضرری برساند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه فروش مال توقیف شده

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: فروش مال توقیف شده

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب به‌موجب قرار تأمین صادره از شعبه اول دادگاه عمومی تهران اقدام به توقیف یک دستگاه آپارتمان مشتکی‌عنه نمودم که متأسفانه بعد از توقیف، مشارالیه اقدام به فروش مال توقیف شده به شخص ثالث نموده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۶۶۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
7 نظرات
  1. سعید منظم می گوید

    با عرض سلام وادب آیا پنهان کردن مال توقیفی جرم است ومجازات آن چیست بنده حکم قطعی بابت تحویل وتسلیم خودرو را گرفتم واجرای احکام آنرا توقیف قانونی وفیزیکی کردم ولی متاسفانه آنرا مخفی کرده واز تحویل آن استنکاف می ورزد حال باتوجه به عرایض فوق میتوانم اعمال ماده ا نحوه اجرای محکومیتهای مال را درخواست کنم واموال نامبرده را توقیف کنم واز نامبرده شکایت کیفری تحت عنوان پنهان کردن مال توقیفی کنم لطفا راهنمایی کنیداگر راهکاری است که زودتر بتوانم به نتیجه برسم با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله میتوانید

  2. هادی می گوید

    سلام یه خودرو خریدم که توقیف بوده .متن شکایت که از فروشنده باید بکنم چیست .ممنون

  3. حسین می گوید

    با سلام و سپاس.حکم قطعی اثبات مالکیت واسترداد اموال(لوازم معدن) را از دادگاه تجدید نظر گرفته ام .وقبلا دستور توقیف وتحویل لوازم به امین راگرفته بوده ام.که خوانده ضمن ممانعت از توقیف اموال آنهارا فروخته است.۱.آیا خوانده میتواند در خواست اعسار بدهد وپذیرفته خواهد شد.۲آیا میتوانمبه جرم فروش مال توقیفی شکایت کیفری کنم.ممنون میشم اگه توضیح دهید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر اموال متعلق به شما بوده باشد و طرف انتقال داده باشد دراین صورت می توانید بابت جرم انتقال مال غیر شکایت نمایید ولی برای اینکه در اثر تقدیم مبلغی به شما بتواند اعسار بدهد شما باید اموال این پشخص را شناسایی کنید در صورتی که دادخواست اعسار دادن به دادگاه بتوانید با معرفی مال اعسار این شخص را رد نمایید و اینکه با توجه به امانی بودن بوده باشد و بعدا درخواست توقیف این فرد رفته انتقال داده می توانید شکایت خیانت در امانت نیز طرح نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  4. مرتضی می گوید

    سلام .ملکی خریداری کردیم .بعداز دوسال تازه متوجه شدیم که توقیف بوده و به ما فروخته شده .الان شکایت کردیم .ولی به ما گفتن به نرخ سه سال پیش پول را به ما میدن .طرف خیالش راحت شده اصلا جواب تلفن مارو هم نمیده.چیکارکنیم که زندان بره وضررو زیان مارو بده

    1. زینالی می گوید

      جرم فروش مال توقیفی حبس ۱ ماه تا ۳ سال است ابتدا در دادسرا شکایت کنین بعد از صدور کیفرخواست از دادسرا و در صورت احراز مجرمیت به دادگاه کیفری ۲ پرونده ارجاع می شود

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند