دادخواست ابطال شناسنامه قبلی و صدور شناسنامه جدید

دادخواست ابطال شناسنامه با دادخواست تصحیح شناسنامه فرق دارد و معمولا برای تصحیح سن که باید هم مبتنی بر ادله قابل قبول باشد دادخواست تقدیم می شود و در این راستا باید شهود معرفی شوند ومساله به پزشکی قانونی برای اثبات ادعا از طرف دادگاه ارجاع داده می‌شود. در ابطال شناسنامه فرد مدعیست که شناسنامه برای شخص دیگری است ولی در تصحیح فرد قبول دارد که شناسنامه برای خود اوست لکن در نوشتن آن اشتباه رخ داده است.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست ابطال شناسنامه قبلی و صدور شناسنامه جدید

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه
خواهان
خوانده اداره آمار و ثبت‌احوال محل اقامت خواهان
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته ابطال شناسنامه شماره………. و تقاضای اصدار شناسنامه جدید با مشخصات واقعی خواهان
دلایل و منضمات کپی مصدق ۱. شناسنامه ۲. استشهادیه دائر بر اینکه خواهان از شناسنامه خواهر یا برادر متوفی خود استفاده می‌کند. ۳. جلب‌نظر پزشکی قانونی دائر بر تعیین سن واقعی
ریاست محترم دادگاه عمومی شهرستان……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

شناسنامه‌ای که کپی مصدق آن تقدیم شده است و در حال حاضر خود نیز از آن استفاده و بهره‌برداری می‌کنم شناسنامه واقعی اینجانب نمی‌باشد، بلکه متعلق به برادر متوفی اینجانب بوده است که والدین اینجانب به لحاظ بی‌سوادی یا شاید علاقه، حاضر به ابطال آن نشده و چند سال بعد که اینجانب متولد شدم آن را به اینجانب اختصاص دادند؛ فلذا با توجه به اینکه سن واقعی اینجانب با سن مندرج در شناسنامه متفاوت بوده با جلب‌نظر خبره پزشکی قانونی صدور حکم به ابطال سند سجلی شماره………. و اصدار شناسنامه جدید با مشخصات واقعی اینجانب مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند