نمونه شکوائیه کلاهبرداری از طریق مطالبه مجدد وجه

کلاهبرداری عبارت است از بردن مال دیگری از طریق توسل توام با سوءنیت به وسائل یا عملیات متقلبانه. کلاهبرداری حتما با فعل مثبت محقق می شود. هیچ گاه ترک فعل عنصر مادی جرم کلاهیرداری را نمی تواند تشکیل بدهد. مثلا اگر شخصی فکر کند که باید پولی را به دیگری بدهد و شخص مقابل هم پول را دریافت کند و او را از واقعیت ماجرا خبردار نکند کلاهبردار نیست زیرا کلاهبرداری باید اقدام به حیله و مانور متقلبانه باشد که اقدام یعنی فعل مثبت. در مورد مطالبه مجدد وجه امکان دارد که وسیله مورداستفاده کلاهبردار از لحاظ شکلی کاملا صحیح باشد ولی خالی از وجه باشد و دوباره مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.مانند اینکه پولی بدون گرفتن قبض به دیگری پرداخت شده و شخص کلاهبردار بار دیگر از طریق قبض مال را مطالبه کند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه کلاهبرداری از طریق مطالبه مجدد وجه

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: کلاهبرداری از طریق مطالبه مجدد وجه

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه به‌موجب سند رسمی شماره … مبلغ … ریال به اینجانب قرض داده و وجه مذکور را طی چک شماره … مورخ … بانک … از بنده دریافت داشته است. مع­ذالک از طریق صدور اجرائیه نسبت به مطالبه مجدد وجه و توقیف اموال اینجانب اقدام نموده است. حال وفق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند