دانلود نمونه کامل قرارداد جعاله

جعاله عقد است و تمام شرایط اساسی صحت معاملات اعم از قصد و رضا و اهلیت و مشروع بودن جهت معامله در آن لازم الرعایه می باشد. جعاله یعنی جاعل (همان شخص متقاضی عمل) ملتزم می شود در قبال عمل مشخصی پاداش و اجرت بپردازد. در جعاله لازم نیست که عامل به طور دقیق در قرار داد مشخص گردد. موضوع جعاله باید مشروع باشد مثلا پرداخت اجرت برای قاچاق کالا جعاله محسوب نمیشود همچنین باید از جمله اموری باشد که بتوان آنرا به دیگری واگذار کرد. مثلا قرارداد جعاله برای ادای نماز های شخص صحیح نمی باشد. عقد جعاله ممکن است به دو صورت عام و خاص منعقد شود. در جعاله عام، شخصیت عامل برای جاعل اهمیتی ندارد و صرفا رسیدن به مقصود معین مد نظر اوست و هرکس که عمل را انجام بدهد مستحق اجرت است. اما در جعاله خاص، جاعل انجام کار معینی را از شخص معینی میخواهد. درصورت انجام آن توسط شخص دیگری آن فرد مستحق اجرت نمی باشد. درست است که عقد جعاله مسامحه ایست و مبلغ دستمزد وعامل ممکن است ذکر نگردد اما عمل باید مشخص باشدو نمی توان در قرارداد جعاله این مورد را مبهم گذاشت.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه کامل قرارداد جعاله

این قرارداد با لحاظ مقررات عقد جعاله و ماده ۱۰ قانون مدنی در مورخ  …… بین آقای …… به نشانی: …… که در این قرارداد «جاعل» نامیده می‌شوند از یک سو …… به نشانی: ……  در این قرارداد «اجیر» نامیده می‌شود از سوی دیگر منعقد و برای طرفین لازم‌الاجرا و لازم­الاتباع می‌باشد.

ماده یک – موضوع قرارداد

انجام تمامی اقدامات حقوقی و قضایی و اجرایی و اداری و هر نوع اقدامات قانونی لازم نسبت به صد سهم از صد سهم (شش‌دانگ) یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ……  مترمربع به پلاک ثبتی ……  اصلی و …… فرعی اراضی ……  بخشی را واقع در …… دریافت سند رسمی یا المثنی نسبت به پلاک ثبتی و ملک از مرجع ذیصلاح اعم از اداره ثبت‌اسناد و املاک و یا مراجع قضایی یا هر ارگان دیگر تحت مذاکره یا مصالحه یا اقدام قضایی؛

  1. موضوع قرارداد در حال حاضر در مالکیت آقای …… بوده است و به اطلاع کامل طرفین رسیده و طرفین با اطلاع از کم و کیف آن اقدام به امضاء این قرارداد نموده‌اند.
  2. با امضاء این قرارداد توسط جاعل، اجیر اختیارات تام دارد تا در صورت صلاحدید به تشخیص خود هر نوع خاتمه قرارداد به صلح و سازش و مصالح یا توافق یا برای به پایان رساندن موضوع جعاله با تمام ارگان‌های اداری و ثبتی و سازمان‌ها و جهاد کشاورزی و کمیسیون‌های ماده ۱۲ و ۵۶ و ستاد اجرای فرمان امام و سایر ارگان‌ها با نظر جاعل و با لحاظ اختیارات اجیر را انجام دهد در این حالت نیز مستحق چهل سهم از صد سهم حق­الجعاله (از موضوع جعاله) می­باشد.

ماده دو – اجرت قرارداد

با انجام پذیرفته شدن جعاله به هر نحوه اجیر به‌صورت خودکار بر چهل سهم از صد سهم از موضوع جعاله (زمین) مالک خواهد شد و جاعل یا نمایندگان قانونی آن‌ها مکلف هستند اقدامات لازم اعم از انتقال قطعی و رسمی ملک به نسبت سهم اجیر از شش‌دانگ به همراه کلیه حقوق عرفی و قانونی را انجام داده و سهم اجیر را تحویل بدهند و همچنین اجیر در صورت اخذ وجه یا بهای ملک یا هر نوع وجه دیگری حق دارد ابتدا حق­الجعاله به میزان مقرر را برداشت کند.

ماده سه – مدت قرارداد

از تاریخ اعطای وکالت بلاعزل این قرارداد برای مدت یک سال شمسی شروع خواهد شد که این زمان برای مدت مشابه قابل تمدید با توافق طرفین می­باشد.

درصورتی‌که در مدت قرارداد هیچ‌گونه فعالیتی مؤثر در انجام موضوع جعاله صورت نگرفت قرارداد کم­لن­یکن محسوب خواهد شد.

ماده چهار – شرایط قرارداد

  1. جاعل مکلف به انجام مفاد کامل این قرارداد با اعلام اجیر می‌باشد در خصوص اجرای قرارداد جعاله نیز وکالت رسمی بلاعزل به اجیر یا هر شخصی که وی اعلام می­کند خواهد داد.
  2. به هر صورتی و به هر طریقی که در مدت قرارداد، موضوع جعاله به سرانجام برسد اعم از اقدام قضایی یا ثبتی یا مذاکره یا مصالحه یعنی منجر به صدور سند مالکیت بنام جاعل به شرح مفاد این قرارداد گردد اعم از اینکه با دخالت مستقیم یا غیرمستقیم یا حتی بدون دخالت اجیر باشد همچنین مستحق اجرت مقرر در قرارداد مذکور خواهد بود.
  3. جاعل حق عزل اجیر و یا ضم افراد دیگر به قرارداد حاضر را تا انقضاء مدت قرارداد ندارد و هم‌چنین حق انجام هیچ اقدامی را بدون هماهنگی اجیر نسبت به موضوع جعاله ندارند در صورت انجام بازهم اجیر مستحق اجرت حق­الجعاله مندرج در قرارداد خواهد بود.
  4. اجیر می‌تواند به میل و اراده خود انجام موضوع این قرارداد را با نظارت خود و توسط افراد دیگر اجرا نماید.
  5. تمام هزینه‌ها برای اخذ سند مالکیت در پلاک ثبتی به شرح موضوع جعاله بر عهده اجیر بوده و جاعل تکلیفی به پرداخت هزینه‌ها ندارد.
  6. اجیر تمام تخصص و تجربه زیرمجموعه خود را جهت رسیدن به موضوع جعاله (اخذ سند مالکیت بنام جاعل) به کار خواهد بست. لیکن هیچ چیزی را تضمین نمی­کند.

جاعل                                          اجیر

شاهد ۱                                      شاهد۲

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
11 نظرات
  1. میلاد عبدی فرد می گوید

    پرداخت هرگونه هزینه از طرف جاعلین جهت انجام قرارداد جعاله به عهده جاعلین نمیباشد.
    سلام این متن یعنی چی؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام یعنی هزینه های انجام عمل با شخص عامل است

  2. ابوالحسن رضاپور می گوید
  3. ابوالحسن رضاپور می گوید

    باسلام وسپاس
    باتوجه به اینکه اینجانب مدت ۲۵سال سابقه فعالیت در امور املاک رادارم/
    یکی از بهترین وکوتاهترین وجامع وکامل قرارداد جعاله را درسایت شما یافتم که از حضرتعالی کمال تشکر رادارم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام و سپاس از قدر شناسی شما گرامی

  4. مريم می گوید

    من قرارداد خريد وفروش كالا رو ميخوام متنش رو
    يه چيز كوتاه وجامع

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باشماره فوق تماس بگیرید هماهنگ شوید تا متنشو برای شما اماده کنن ۰۲۱-۹۱۰۰۲۰۹۰

  5. علی می گوید

    سلام وقت شما بخیر
    من مدیر املاک هستم و بابت حق العمل مبلغ ۱۰ میلیون تومان از خریدار گرفتم و قرارداد جعاله نیز با هم امضا کردیم و در توضیحات جعاله خریدار نوشتن که مبلغ خود را با رضایت کامل پرداخت کردم و امضا و اثر انگشت هم زد بعد از ۱۵ روز الان رفته تعضیرات از من شکایت کرده که از من اضافه کمیسیون گرفته شده آیا با قرارداد جعاله ایی که دارم میتونم کاری کنم یا خیر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: مستندا می توانید اقدام نمایید که با رضایت خودشان بوده است.

  6. علی می گوید

    سلام ممنون از متن قشنگ قرارداد .من سوال داشتم چگونه میتوان ضمن عقد چنین قراردادی .از جاعل تضمین گرفت در صورت فسخ قرارداد با درصدی کار انجام شده مثلا ۵۰ یا ۶۰ ۷۰ درصد کار اجرت کل کار مثلا ۳۰۰ متر از ۱۲۰۰ متر کل ملک بوده بابت درصد انجام شده متراژ کمتری دریافت شود نه مبلغ عرفی یا مزد قانونی

  7. بهرامی می گوید

    باسلام من مشاور املاک دارم در خصوص بعضی از مشتری ها بعد از اینکه کلی براشون تلاش می‌کنم وقیمت رو میشکنم وقرار میشه یک مبلغی به عنوان شیرینی بدن بعد از این که کارشون راه می افته بد قولی میکنن و فقط کمسیون رو میدن و ما هم هیچ احرمی نداریم گفتم اگر امکانش هست یک قرارداد جعاله تنظیم بشه که بتونیم حقمون رو بگیریم ممنون میشم راهنمایی کنید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند