دادخواست دستور موقت بر جلوگیری از صدور سند مالکیت

طبق ماده ۶قانون زمین شهری،کلیه زمینهای موات شهری اعم از آنکه در اختیار اشخاص یا بنیادها و نهادهای انقلابی دولتی و یا غیر دولتی باشد در اختیار دولت‌جمهوراسلامی است واسناد و مدارک مالکیت گذشته ارزش قانونی ندارد. ادارات ثبت اسناد و املاک مکلفند به درخواست وزارت مسکن و‌شهرسازی اسناد آنها را به نام دولت صادر نمایند مگر آنکهاز تاریخ ۱۳۵۷.۱۱.۲۲ توسط دولت واگذار شده باشد. صدور دستور موقت در اینجا ضرورت پیدا می کند زیرا با صدور مالکیت به نام غیر خسارت جبران ناپذیری به مالک وارد خواهد آمد البته که مالک زمین باید خسارت احتمالی ناشی از دستور موقت را پرداخت کند. و در مدت تعیین شده دعوی اصلی را مطرح کند.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست دستور موقت بر جلوگیری از صدور سند مالکیت

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته صدور دستور موقت بر جلوگیری از صدور سند مالکیت مبتنی بر رأی کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری
دلایل و منضمات کپی مصدق ۱. نظریه کمیسیون ماده ۱۲ زمین شهری ۲. نقشه‌های هوایی سنوات ۳۵ لغایت ۵۸
ریاست محترم مجتمع قضائی ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

به‌موجب کپی مصدق سند مالکیت شماره…………، ………. پلاک/ پلاک‌های ثبتی شماره………../ ……….. بخش………. به مساحت………. واقع در………. در مالکیت قانونی و رسمی اینجانب بوده و املاک مذکور طی سالیان متمادی تحت کشت و زرع بوده و به دلیل واقع‌شدن در محدوده شهر و بر اثر عوامل جوی عملیات کشاورزی در آن متوقف‌شده و کمیسیون ماده ۱۲ بدون توجه به سوابق و وجود آثار عمران در آن و بدون رعایت موازین قانونی آن را موات اعلام نموده. ازآنجایی‌که با توجه به تعریف زمین موات پلاک‌های مورد ترافع خارج از شمول تعریف مزبور می‌باشد؛ فلذا با توجه به عواقب سوء صدور اسناد مالکیت به نام غیر و لزوم رسیدگی به ادعای وجود سوابق احیاء و عمران در پلاک ثبتی مذکور فعلاً صدور دستور موقت بر جلوگیری از اصدار سند مالکیت مبتنی بر رأی کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری و اجرای فوری آن مستنداَ به ماده ۳۱۰ و ۳۲۰ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مورد استدعاست. دعوی راجع‌به ماهیت ادعا وفق ماده ۳۱۸ قانون مذکور ظرف مدت قانونی تقدیم خواهد شد.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    زمینی مورد معامله فضولی قرار گرفته و اکنون این زمین مورد تصرف عدوانی و ساخت و ساز قرار گرفته اکنون جهت دادخواست رفع تصرف فقط نام متصرفین (خریدار) باید به عنوان خوانده قید شودیا نام فروشنده فضولی هم باید جزو خواندگان قرار گیرد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام متصرفین

  2. محمد بخشی می گوید

    سلام چگونه باید جلوی سند مشاع که از ۲۰۰هکتار صادر شده و الآنم داره به قواره‌ای کوچکتر سند مشاع میزنه برای افراد ،لیکن قطعه زمین که ۹۰۰۰متر مربع و حق ارث سه فرد سندی که برای یک فرد صادر شده و ایشان این ۹۰۰۰متر داره با قطعات کوچیک که قبلاً طبق ترکه نامه و نقشه تفکیکی کل وراث میفروشه لیکن این زمین به چندین نفر فروخته شده و چندین وکالت نامه برای یک قواره صادر شده از یک دفتر خانه حالا با این که شکایت کردیم ولی جلوی صدور سند نگرفتن و طرف داره سند میزنه به ما حکم داده معامله شما انجام ولی باید کل وراث شکایت میکردی عدم استماع چنین چیزی ما میخواهیم فقط فعلا جلوی صدور سند بگیرم چیکار کنیم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند