نمونه شکوائیه فرار از زندان توأم با شکستن درب

هر زندانی که از زندان یا بازداشتگاه فرار نماید به شلاق تا (۷۴) ضربه یا سه تا شش ماه حبس محکوم میشود و اگر برای فرار درب زندان‌ را شکسته یا آن را خراب کرده باشد، علاوه بر تأمین خسارت وارده به هر دو مجازات محکوم خواهد شد. این ماده شامل دو عنوان است فرار و تخریب، اگر فرار توام با شکستن در باشد و شکستن در باید برای فرار از زندان صورت بگیرد،در این صورت فرار مشدد تلقی شده و به هر دو مجازات محکوم می شود.با توجه به عبارت صدر ماده که هم زندان و هم بازداشتگاه را آورده فرار محکوم و متهم هر دو شامل این ماده میشود.شمول ماده نسبت به شکستن پنجره سلول با توجه به لزوم تفسیر مضیق قوانین جزایی قابل تردید است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه فرار از زندان توأم با شکستن درب

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: فرار از زندان توأم با شکستن درب

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که به جرم سرقت محکومیت حاصل نموده و در زندان به سر می‌برد ضمن فرار، درب زندان را شکسته است. با عنایت به ادله اینجانب که عبارت از اظهارات مأمورین مراقب زندان می‌باشد (طی کپی مصدق صورت‌جلسه بپیوست تقدیم حضور عالی می‌گردد) و با استناد به ماده ۵۴۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند