دادخواست حکم تجویز انتقال منافع مورد اجاره به ثالث

طبق ماده۱۰ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال۱۳۵۶ هیچ مستاجری حق ندارد ملک مورد اجاره را کلا یا جزعا یا به صورت مشاع به دیگری منتقل کند مگر اینکه طبق قرارداد کتبی با موجر این حق را داشته باشد.رویکرد قانون مدنی نیز همین گونه است و انتقال منافع به دیگری توسط مستاجر باید حتما تصریح شود.اما طبق ماده ۱۹ موجر و مستاجر سال ۵۶ هرگاه موجر در قرارداد حق انتقال به غیر را سلب کرده باشد باید در‎ ‎مقابل ‌تخلیه مورد اجاره‌، حق کسب یا پیشه یا تجارت مستأجر را بپردازد و الا‎ ‎مستأجر می‌‌تواند برای تنظیم سند انتقال به دادگاه مراجعه کند،در این صورت‎ ‎دادگاه حکم به تجویز انتقال منافع مورد اجاره به غیر و تنظیم سند انتقال در‎ ‎دفترخانه تنظیم‌کننده سند اجاره‌نامه سابق یادفترخانه نزدیک ملک (اگر ‎اجاره‌نامه رسمی در بین نباشد) صادر و رونوشت آن را به دفترخانه مربوط ارسال‎ ‎می‌نماید و مراتب را به ‌موجر نیز اعلام خواهد نمود، مستأجر جدید از هر حیث‎ ‎نسبت به‌تمام شرایط اجاره قائم مقام مستأجر سابق خواهد بود.‎‏

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست حکم تجویز انتقال منافع مورد اجاره به ثالث

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته صدور حکم تجویز انتقال منافع مورد اجاره به ثالث مقوم به……………… ریال به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات  کپی مصدق: ۱. قرارداد اجاره رسمی شماره………. مورخ………. دفترخانه……….۲. استعلام ثبتی.
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

بر اساس قرارداد اجاره مورخ………./ شماره………. دفترخانه………. اینجانب در………. دانگ………. باب مغازه جزء پلاک ثبتی………./ ………. بخش………. به نشانی مذکورید استیجاری دارم. نظر به اینکه در قرارداد اجاره حق انتقال به غیر سلب گردیده و موجر (خوانده) با انتقال حقوق خواهان به غیر موافقت ننموده فلذا صدور حکم به تجویز انتقال منافع به استناد ماده ۱۹ قانون روابط موجر و مستأجر به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی مورد استدعاست، بدواً صدور دستور استعلام ثبتی نیز مورد تقاضاست.

محل امضاء- مهر- انگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند