اظهارنامه تنظیم سند رسمی انتقال بهای کسری‌های پارکینگ

عقد نه فقط متعاملین را به اجرای چیزی که در آن تصریح شده است، ملزم می‌کند بلکه متعاملین به همه نتایجی نیز که به موجب عرف و عادت یا به موجب قانون از عقد حاصل می‌شود، ملزم هستند. فروشنده طبق عرف و عادت و مواد ۲۲، ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت، ملزم به تنظیم سند رسمی است و قید نشدن این وظیفه درآن در سند موجب برائت فروشنده نخواهد بود پس  در قراردادهایی که عرفا و قانونا باید برای مبیع سند رسمی تنظیم شود، خواه این مطلب در قرارداد ذکر شده و خواه ذکر نشده باشد، فروشنده ملزم به تنظیم سند رسمی می‌شود. طبق قانون ثبت  همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی راکه ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی را که ملک مزبور به او‌منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده یا اینکه ملک مزبور از مالک رسمی ارثاً بها و رسیده باشد مالک خواهد شناخت.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه تنظیم سند رسمی انتقال بهای کسری‌های پارکینگ

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب
مخاطب محترم

با سلام

احتراماً، همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. اینجانب بر اساس مبایعه‌نامه عادی یک دستگاه آپارتمان دارای آب و برق و گاز و تلفن و انباری و پارکینگ واقع در ………. از حضرت‌عالی خریدم.

۲. نظر به این‌که حسب قرارداد تنظیمی مورد معامله عبارت بوده از یک دستگاه آپارتمان دارای (آب و برق و گاز و تلفن و انباری و پارکینگ) ولی در حال حاضر به لحاظ مشکلات و ضوابط شهرداری مورد معامله فاقد پارکینگ می‌باشد.

۳. تقاضا دارم با جلب نظر کارشناس با کسر بهای پارکینگ از کل ثمن معامله بعد از تاریخ ابلاغ اظهارنامه به مدت ۱۵ روز در دفترخانه حاضر شده و نسبت به انتقال رسمی سند اقدام نمایید در غیر این صورت از طریق مراجع قضائی اقدام خواهم نمود.

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند