همه چیز در مورد مشاوره آنلاین وکیل ملکی و وظایف آن

مشاوره آنلاین وکیل ملکی در حال حاضر یکی از خدماتی است که در بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می‌شود. می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد و ممکن است شما از آن مطلع نباشید و برای حضور در دفاتر وکلا هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. درصورتی‌که با یک ارتباط مؤثر غیرحضوری و آنلاین بر پایه اینترنت می‌توانید به پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود در زمینه دعاوی حقوقی ملک، زمین و… برسید. در درجه اول باید بدانید که وکیل ملک و وکیل پروژه‌های عمرانی کیست؟ وکیل با ورود به دنیای وکالت می‌تواند در شاخه‌ها و گستره‌های مختلف آن فعالیت کند.

البته در هیچ دانشگاهی حداقل در ایران، رشته‌ای تحت عنوان وکالت املاک تدریس نمی‌شود. اما وکلا می‌توانند پس از گذراندن آزمون و طی مراحل تحصیل و آکادمیک آن، در رشته‌ها و شاخه‌های مختلفی فعالیت کنند. یعنی کل تمرکز خود را روی این رشته‌ها بگذارند.

از وکیل طلاق و مهریه گرفته تا وکیل ملک، وکیل خانواده و… درصورتی‌که قصد دریافت مشاوره و ارائه پرسش و مسئله دعاوی حقوقی با وکیل ملک را دارید دقت کنید که حوزه ملک صرفاً محدود به سازه‌های مسکونی، اجاره، رهن، خرید و یا فرو و یا حتی شکایت نیست. حتی می‌توانید پیش از معامله نیز مشاوره دریافت کنید.

مشاوره آنلاین وکیل ملکی

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

بررسی مهم‌ترین وظایف وکیل ملک

به طبع اولین پاسخی که می‌توان در این مورد داد مربوط به همان وظیفه ذاتی وکیل است. باید بتواند در دعاوی حقوقی مرتبط با مباحث ملک، زمین و خریدوفروش املاک احقاق حق کند. در این وضعیت او ممکن است با پرونده‌های مختلف و متفاوتی روبرو شود. وکیل باید تمام تخصص و تجربه خود را در زمینه دفاع از موکل خود به کار گیرد. البته که موکل ممکن است مدعی باشد و یا آن که بر علیه او شکایت مطرح شده باشد. بحث ممکن است مربوط به خرید و یا فروش یک ملک، اجاره و یا حتی رهن و غصب اموال باشد. در نهایت مشاوره آنلاین وکیل ملکی امروزه یکی از بهترین سرویس‌هایی است که در این زمینه می‌توان از سایت‌های مختلف دریافت کرد.

اجازه دهید با مثال توضیح دهیم. تصور کنید ملکی خریداری کرده‌اید که به هر دلیل متوجه می‌شوید سند شما جعلی بوده، قولنامه دچار مشکل است و یا این که پرداختی‌های شما تأیید نمی‌شود و شخص مقابل مدعی است که شما پرداخت اقساط نکرده‌اید. یا در شرایطی که شما صاحب‌خانه هستید و مستأجر در شرایط عدم پرداخت اجاره یا غیر از آن اقدام به خالی‌کردن خانه نمی‌کند. در این حالت می‌توانید مسئله تصرف عدوانی را بررسی کنید.

مشاوره آنلاین وکیل ملکی

مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت وکیل ملک

فعالیت وکلا معمولاً به حوزه انتخابی آن‌ها، تخصصشان و حیطه‌ای که مایل بودند در آن بیشترین فعالیت را داشته باشند بستگی دارد. در چنین شرایطی معمولاً وکیل ملک دیگر پرونده‌های متفرقه و نامرتبط با نمی‌پذیرد و کل تمرکز خود را روی همین موارد می‌گذارد. به همین منوال اگر قصد انتخاب یک وکیل ملکی و دریافت مشاوره از او را دارید. دقت کنید که وکیل شما حتماً در حوزه حقوقی مرتبط با ملک فعالیت کند.

البته گستره فعالیت‌های وکیل ملک به همین حیطه محدود نمی‌شود از جمله آن‌ها می‌توان به:

  • بررسی پرونده‌های خریدوفروش ملک و زمین
  • جعل سند و قولنامه
  • کلاه برداری‌های مرتبط با پرونده‌های ملک و فروش
  • مشاوره در خصوص عقد قرارداد در پروژه‌های عمرانی و ساخت‌ و ساز
  • تنظیم سند رسمی
  • وکالت ملکی
  • وکالت فروش املاک و دارایی‌های دارای سند ثبتی

و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

از طرفی انتظار می‌رود که شما برای دریافت مشاوره آنلاین وکیل ملکی به سراغ یک مرکز معتبر بروید. اول این که وکیل موردنظر باید واقعاً در این حیطه فعالیت کرده باشد و حداقل تجربه را در دعاوی ملکی و پرونده‌های مرتبط با املاک و زمین به دست آورده باشد. وکیل باید دارای پروانه در کانون وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران باشد.

مشاوره آنلاین وکیل ملکی

سؤالات متداول در خصوص وکالت ملکی

همین‌طور پرسش‌هایی در خصوص پرونده‌های حقوقی مرتبط با املاک و وکیل ملک مطرح می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

  • من یک ملک خریده‌ام و به بانک قسط بدهکارم، آیا خانه من به مزایده گذاشته می‌شود؟ چگونه؟

در این مورد باید خاطرنشان شویم که بانک می‌تواند منزل شما را به رهن بگذارد، البته که زمان آن دقیق تحت‌نظر بانک انتخاب خواهد شد و پس از آن اداره اسناد رسمی این کار را انجام می‌دهد و ملک شما را به مزایده می‌گذارد.

  • قصد فروش ملک ورثه‌ای را داریم اما یکی از طرفین راضی نیست، تکلیف چیست؟

در این مورد باید بگوییم که نیاز است دادخواست تقسیم ماترک و مهروموم آن تنظیم گردد. در این صورت اموال منقول و غیرمنقول تقسیم خواهد شد.

  • درصورتی‌که برای ملک من ادعایی از سوی یک ارگان دولتی وجود داشته باشد تکلیف چیست؟

در این مورد لازم است هر ارگانی که در مورد ملک شما ادعایی دارد، برای آن سند و مدرک ارائه کند، در غیر این صورت شما می‌توانید این ادعا را از طریق مراجع قضایی و به کمک وکیل پایه یک دادگستری پیگیری نمایید. البته مشاوره آنلاین وکیل ملکی نیز در این زمینه می‌تواند شک شما در مورد موضوع را رفع کند.

  • مستأجر من ۵ سال است که در منزلم ساکن است آیا می‌تواند بر خانه و ملک حقی داشته باشد؟

این یک ادعای اشتباه است، خیر. هیچ مستأجری حتی پس از گذشت پنج دهه نیز نمی‌تواند بر ملکی که به نام او نیست ادعایی داشته باشد. در این موارد اگر مشکلی برای شما رخ‌داده است، بهترین کار این خواهد بود که با وکیل متخصص ملک ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید که حتی نسبت به دریافت حق شما اقدام کند.

جمع‌بندی نهایی

امروزه فضای اینترنت موجب شده است، بسیاری از افراد که درگذشته باید برای دریافت مشاوره‌های حقوقی و هم کلام شدن با وکیل به دفتر او مراجعه می‌کردند. هزینه‌های گزاف دیدار با وکیل را پرداخت می‌کردند و همین‌طور در نهایت به دلیل عدم تمرکز و یا مشکلات دیگر نمی‌توانستند، دقیقاً پرونده خود را بازگو کنند و در مورد مفاد و مواد آن توضیح دهند، مشاوره آنلاین وکیل ملکی به داد آن‌ها می‌رسد.

در این صورت این افراد می‌توانند از خدمات و تخصص مشاوره‌ها و پاسخ‌های وکیل متخصص ملک استفاده کنند. در واقع وکیل متخصص ملک در همان رشته مرتبط با دیگر حوزه‌های وکالت تحصیل می‌کند، اما به دلیل این که مدت‌هاست در حوزه‌های تخصصی ملک و ساخت‌وساز فعالیت می‌کند، به‌تمامی نکات و ریزودرشت و دانسته‌های مدنی در این زمینه آگاه است و می‌تواند پاسخگوی خوبی برای پرسش‌های مرتبط با حقوق ملک و… باشد.

وکلای متخصص وکیل تاپ به طور انحصاری با فعالیت گسترده در زمینه علوم و مبانی حقوق مرتبط با پرونده‌های ملک و سازه‌های عمرانی، پاسخگوی پرسش‌های شما در این زمینه خواهند بود. می‌توانید پیش از هرگونه هزینه برای انتخاب وکیل، مشاوره‌های لازم در خصوص پرونده خود دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند