دادسرای نظامی تهران؛ آدرس و شماره تلفن دادسرا های نظامی تهران

در امور کیفری بر خلاف امور حقوقی که مستقیما در یک مرجع بررسی می شود، در دو مرجع دادسرا همانند دادسرای نظامی تهران و دادگاه پرونده در جریان خواهد بود.دادسرا جایی است که تعقیب و تحقیق درباره جرم انجام می شود و پس از طی مراحل در دادسرا، در صورت نظر به ارتکاب جرم با صدور کیفر خواست به دادگاه فرستاده می شود.در دادگاه رسیدگی به جرم و در صورت احراز حکم صادر می شود این حکم ممکن است حکم محکومیت باشد یا حکم برائت.

دادسرای نظامی کل کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز قضائی در ایران شناخته می‌شود. این دادسرا همراه با مشاوره با وکیل مسئولیت رسیدگی به پرونده‌ها و پروازهای قضائی مرتبط با موارد نظامی را داراست. در این مقاله، ما به  تعریف چیستی جرائم نظامی٬ معرفی دادسرای نظامی تهران و نقش آن در قضائی کردن موارد نظامی می‌پردازیم.
سازمان قضایی نیروهای مسلح
تصویری از سر در سازمان قضایی نیروهای مسلح

جرائم نظامی چیست؟

جرائم در یک دسته بندی به جرائم عمومی و جرائم نظامی تقسیم می شود.

به این دلیل که جرائم نظامیان از جهاتی حساسیت بیشتری دارد و از این جهت که مجازات جرائم نظامیان متفاوت تر می باشد، لذا تفکیک این دو اهمیت بیشتری می ابد و دادگاه های رسیدگی کننده این دو نیز فرق می کند یعنی اگر فرد نظامی مرتکب جرم شود در دادگاه اختصاصی نظامی به جرم وی رسیدگی می شود اما فرد عادی در دادگاه های عمومی کیفری به جرمش رسیدگی می شود.

تبصره ۲ ماده ۵۹۷ منظور قانون گذار از جرائم خاص نظامیان را بررسی می کند. منظور از جرائم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی، جرائمی است که اعضای نیروهای مسلح در ارتباط با وظایف و مسئولیت‌های نظامی و انتظامی که طبق قانون و مقررات به عهده آنان است مرتکب گردند.

نکته ی دیگر که در تبصره ۳ این ماده به آن اشاره شده این است که:

رهایی از خدمت، مانع رسیدگی به جرائم زمان اشتغال در دادگاه نظامی نمی‌ شود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادسرای نظامی به چه منظور تشکیل می گردد؟

طبق قانون به منظور رسیدگی به جرائم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی اعضای نیروهای مسلح، اعم از نظامی یا انتظامی، دادگاه های نظامی تشکیل شده است.دادسرای نظامی، در کنار دادگاه نظامی قرار داشته و تعقیب و تحقیق در جرائم داخل در صلاحیت دادگاه های مذکور را بر عهده دارند.

این دادسرا ها در مرکز هر استان تشکیل می گردد و در شهرستان ها در صورت نیاز، تحت عنوان “دادسرای نظامی ناحیه” تشکیل می شود.برای طالاع بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوره آنلاین حقوقی وکیل تاپ در ارتباط باشید.

انواع دادگاه های نظامی

 در قانون آیین دادرسی کیفری در بخش سازمان قضایی نیرو های مسلح به انواع دادگاه های نظامی اشاره کرده است:

  • الف ـ دادگاه نظامی دو.
  • ب ـ دادگاه نظامی یک.
  • پ ـ دادگاه تجدید نظر نظامی.
  • ت ـ دادگاه نظامی‌ دو زمان جنگ.
  • ث ـ دادگاه نظامی یک زمان جنگ.
  • ج ـ دادگاه تجدیدنظر نظامی زمان جنگ.
دادگاه های نظامی
حکم در دادگاه های نظامی

چه کسانی نظامی محسوب می شوند؟

ماده ۱ قانون نیرو های مسلح به این امر اشاره کرده است:

دادگاه های نظامی به جرائم مربوط به وظائف خاص نظامی و انتظامی کلیه ‌افراد زیر که در این قانون به اختصار «‌نظامی» خوانده می‌شوند رسیدگی می‌کنند.

  • ‌الف – کارکنان ستاد کل نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران و سازمان های وابسته.
  • ب – کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمانهای وابسته.
  • ج – کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سازمانهای وابسته و اعضای بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
  • ‌د – کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای وابسته.
  • ‌هـ – کارکنان مشمول قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
  • ‌و – کارکنان وظیفه از تاریخ شروع خدمت تا پایان آن.
  • ‌ز – محصلان – موضوع قوانین استخدامی نیروهای مسلح – مراکز آموزش نظامی و‌ انتظامی در داخل و خارج از کشور و نیز مراکز آموزش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح.
  • ح – کسانی که به طور موقت در خدمت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند و طبق قوانین استخدامی نیرو های مسلح در مدت مزبور از اعضاء نیروهای مسلح ‌محسوب می‌شوند.

تبصره ۱ – جرائم نظامی و انتظامی کارکنان مذکور که در سازمانهای دیگر خدمت می‌کنند ‌در دادگاه های نظامی رسیدگی می‌شود.

آدرس دادسرای نظامی تهران/آدرس سازمان قضایی نیرو های مسلح

آدرس: تهران, خیابان دکتر علی شریعتی, چهارراه شهید قدوسی

شماره تلفن دادسرای نظامی تهران : ۰۲۱۸۲۹۰۹

تلفن گویا: ۰۲۱۸۲۹۰۰

دورنما: ۰۲۱۸۲۹۰۲۱۹۰

کد پستی: ۱۶۳۹۶۷۳۱۱۴

ایمیل: info@imj.ir

شماره پیامک: ۳۰۰۰۸۲۹۰۰

نشانی سایت دادسرای نظامی تهران

نشانی سایت این دادسرا  https://www.militarycourt-tehran.ir می باشد.این سایت منبع معتبری برای دسترسی به اطلاعات مرتبط با دادسرای نظامی تهران و فرآیندهای قضائی مرتبط با موارد نظامی در این دادسراست. از این سایت می‌توانید اطلاعاتی در مورد روند دادرسی، اخبار مرتبط با دادسرا، و مستندات قانونی در این زمینه به دست آورید.

داد سرا و دادگاه های نظامی
مجازات در داد سرا های نظامی

نتیجه گیری

دادگاه نظامی که در معیت آن دادسرا نظامی وجود دارد؛ برای رسیدگی به جرم خاص نظامیان است این که چه افرادی نظامی محسوب می شوند در بالا به آن اشاره کردیم.اما باید در نظر داشت که اگر فرد نظامی جرمی غیر از جرم هایی که با وظیفه نظامی گری در ارتباط است انجام دهد٬ در اینجا به جرم وی در دادگاه عمومی رسیدگی می شود نه دادگاه خاص و اختصاصی نظامی.

دادسرا و دادگاه نظامی غالبا در مرکز استان تشکیل می شود و در صورت نیاز در شهرستان ها نیز تشکیل می شود که به آن ناحیه میگویند.برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با این موضوع٬می توانید از وکیل آنلاین استفاده کنید.

سوالات متداول

آدرس: تهران, خیابان دکتر علی شریعتی, چهارراه شهید قدوسی

تلفن: ۰۲۱۸۲۹۰۹

اگر این جرم در ارتباط با شغل نظامی گری باشد؛ در دادگاه نظامی رسیدگی می شود در غیر این صورت در دادگاه های کیفری.

 رسیدگی به این جرم در صلاحیت دادسرا و دادگاه نظامی خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۵ رای
65 نظرات
  1. پرری می گوید

    سلام شوهر من سپاهیه منو کتک زده وهمش تهدید میکنه میگه‌من نظامیم پدرتو درمیارم..و منو میترسونه من میتونم شکایت کنم توی دادسرای نظامی؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید در دادگاه کیفری طرح شکایت نمایید نه دادگاه نظامی .

  2. احمد رضا قائدی می گوید

    سلام مستاجر ما تاریخ انتهای قراردادسال قبلش ۱۰/۴/۱۴۰۰ بوده ولی با عنوان کردن اینکه دنبال خانه سازمانی هستم تا ۳۰/۵/۱۴۰۰ نشسته و سپس با مشکل بلند شده و مابالتفاوت اجاره این ۵۰ روز را هم نمی دهد در صورتی که ور متن قرارداد سال قبل آورده ایم اگه بموقع بلند نشود به ازای هرروز تاخیر باید ۵۰۰ هزارتومان خسارت بپردازد آیا میتوانم با شکایت ابن مبلغ را از ابسان بگیرم یا نه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید از طریق شورای حل اختلاف شکایت نمایید.

  3. روح الله مردانپور می گوید

    سلام . بنده نظامی بودم دوسال پیش اجبارا بازخرید شدم. اعتراض دادم به دیوان و در دیوان تبرئه شدم در تجدیدنظر دیوان و در دادگاه عمومی نیز تبرئه شدم و چند مدرک دیگر که نشان میدهد بیگناهم. و الان باید در ارتش دوباره کمیسیون ۱۰۵ بگیرند تا رای دیوان را رد یا تایید کنند. باتوجه به اینکه نماینده محترم سازمان قضایی نیز در جلسه حضور دارند و جلسه نیز غیر حضوری هست آبا میتوانم مدارک را قبل از کمیسیون به نماینده سازمان قضایی تحویل بدهم؟ چکار باید بکنم به ارتش مدارک را دادم ولی چون در جلسه وقت رسیدگی کم هست و احتمال دارد نماینده قضایی به نحو مطلوب نتواند مدارک را رویت کرده و بخواند و دفاع کند چطور میتوانم مدارک را به ایشان برسانم قبل از کمیسیون‌. لطفا مرا راهنمایی کنید . سخت در مشکلاتم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید به مدیر دفتر این مقام تحویل دهید تا در پرونده شما درج نماید.

  4. ایرج عباسی می گوید

    سلام آقایی نظامی که از شغل ولباسش سو استفاده میکنه و چند سالی هست بین خانواده ما دخالت بیجا میکنه و تمام فامیل و خانواده رو دشمن کرده از جمله مشکل فساد اخلاقی هم داره با مدرک اثبات شده. آیا باید در دادسرا جوابگو باشه یانه .ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از این فرد شکایت نماییدتا بتواند در دادسرا از خودش دفاع نماید.

  5. علیرضا می گوید

    آیا در دادگاه به صرف گزارش یک نفر و بدون داشتن هیچ گونه مدرکی میتوان کسی را مجرم دانست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید عنوان شکایت تشریح شود

  6. رضا رنجی بر می گوید

    سلام وقت بخیر
    دامادام ازپسر من به دلیل ممانعت از ورود به منزل شکایت کرده ،قاضی پرونده دستورتحقیق داده ولذا مامور تحقیق برای تحقیق با دوخودرو سرنشین به تعداد ۶ال ۷ نفر برای تحقیق باحالت هجوم وقصددرگیری حاضر شدند که منجر به درگیری شد .
    حالا به دلیل عدم مدیریت وتخلف از مامور شکایت کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید بابت خارج ار حدود اختیار مامور می توانید از مامور شکایت نمایید.

  7. عزت الله خالدیان می گوید

    سلام خسته نباشید .ما دو ساله پرونده سرقت طلا از منزل داریم .با کلی مدارک وشواهد .ولی به خاطر فامیل بودم رئیس اگاهی با سارق وسفارش رئیس اگاهی به قاضی پرونده هیچ رسیدگی نشده وبه کلی روال پرونده را عوض کرده .دو ساله کلی مدارک برای رسیدگی ارائه دادیم .ولی دریغ از یک بررسی کوچک

  8. ارمغان می گوید

    سلام جزای نقدی رشوه ذهنده چقد است
    مبلغ رشوه ۵۰۰ هزار تومن بوده

    1. زینالی می گوید

      سلام: معادل مالی که رشوه داده به جزای نقدی محکوم خواهد شد.

  9. مریم خلیلی می گوید

    سلام من ۲۰ سال زندگی کردم۲تا بچه دارم پسرم ۱۸ سال و دخترم ۹ سالشه ودر طول زندگی همیشه شوهرم مشکل اخلاقی داشته و نمیتونم ثابت کنم چکار کنم به خاطر همین حق طلاق ومسکن رو به من داده ۱۰ ساله دارم… ولی باز زندگی کردم به خاطر بچه ها .. الان ۳ ماه اومدم خونه مادرم ز ۱۷ شهریور با اینکه راضی نبودم خودش کارش رو از بندر عباس انتقال داد به تهران و بهش گفتم خونه رو به اسمم کن تا بشینم سر بچه ها و بچه هارو بزرگ کنم رفته خونه رو کرده به اسم خواهرش با این همه سختی که تو زندگی کشیدم و۲ ماه نزاشت بچه ام رو ببینم وباهاش حرف بزنم …من واقعا واسه خودم متاسفم که همسر یه پلیس شدم وحقم بخواد اینطوری ضایع بشه ..به خدا اون دنیا همه کسایی که باعث شدن من این همه سختی بکشم باید جواب پس بدن ..یا علی

    1. زینالی می گوید

      سلام: ایا درخواست طلاق دارید یا خیر

  10. عزت الله خالدیان می گوید

    سلام خسته نباشی .ببخشید ما چگونه میتوانیم از کسی که در پرونده سرقت دخالت داشته وباعث شده که قاضی پرونده به هیچ عنوان به پرونده ما رسیدگی نشه شکایت کنیم چون در شهرستان خودمان به بازرسی شکایت کردیم وقرار شد مدارک وشواهد ما. را به استان بفرستنند ولی وقتی متوجه شدیم دیدیم در بازرسی تمام مدارک که علیه ان شخص است برداشته شده وقاضی استان در جواب شکایت گفته طبق تبصره ۴ وماده ۵۹۷وطرف داری از یکی از طرفین بوده ولی در صلاح ما نیست رسیدگی کنیم چون اقا در مقام ضابط بوده. اصلا یعنی چه .خوب اگر در صلاحش نیست چرا از اول نگفته ما باید چکار کنیم کجا شکایت کنیم به دفتر اقای رییسی هم مراجعه کردیم ایشان دستور رسیدگی دادند ولی قاضی پرونده میگه برید پیش خامنه ای همین که من میگم .به خدا پسرم چند بار خود کشی کرده سی سالشه هرچه کار کرده بود یارو برده وزندگی میکند .هیچکس رسیدگی نکرد .لطفا راهنمایی کنی .

  11. بهنام می گوید

    ضمن عرض سلام
    آیا مامورین نیروی انتظامی این اجازه رو دارند که به فردی که مشکوک به مصرف مواد مخدر می باشد با خشونت رفتار کنند بطوریکه فرد مذکور در اثر شدت ضربات فوت کنه؟؟؟/
    آثار جراحت ناشی از ضرب و شتم ماموران بر روی بدن متوفی مشهود بوده و این جراحات توسط پزشکی قانونی تایید شده است.

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر علاوه بر دستگیری نمی توان هیچ گونه ضرب و جرحی نسبت به شخص وارد کرد ودر صورتی که ایراد جرحی وارد شود باید از این افراد شکایت نمایید.

  12. رضا آقاخانی می گوید

    آیا قبول وکالت جهت شکایت از مامور کلانتری عواقبی هر چند احتمالی برای وکلا دارد؟ آیا وکیل متخصص و متعهد برای دادسرای نطامی در بین وکلای کشور کسی را ميشه پیدا کرد؟ . ۲ نفر وکیل یکی از دفتر وکالت شخصی ودیگری از موسسه مثلا حقوقی! وهزینه ۶م تومان و گذشت ۳ ماه هنوز یک دادخواست هم ارائه نکردند و مدام ادرس یک طرف دعوا را پیشنهاد کردن وگفتند به نفع منه از این شکایت کنم و می‌گویند از مامور آخر که چیزی نصیبت نمیشه. !

  13. علیرضا حیدری می گوید

    باسلام
    برادر خانومم سربازی فراری بود ک گرفتنش و بردنش دادگاه نظامی تهران و از اونجا ب زندان کهریزک.
    با فیش حقوقی همون شب آزادش کردم.حالا باید چیکار کنیم.آیا اسمس میاد یا اینکه باز باید برم دادسرا.تکلیفم رو میخواستم بدونم

  14. امیری می گوید

    سلام بنده نظامی هستم ؛مدت۵ماهی میشه غیبت کردم اگه برم دادسرا چه حکمی برای بنده صادرخواهدشد؟؟

  15. کتی می گوید

    سلام همسرم سرباز راهنمایی رانندگی دیسک کمر و گردن گرفت الانم یسره پست میزارنش میتونه شکایت کنه دیه بگیره ؟چقدر طول میکشه کجا شکایت کنه ؟؟

  16. متین می گوید

    معاون کلانتری چندین سال پیش در یک جریان از رابطه نامشروع فیلم تهیه کرده و پخش کرد الان فیلم در اینستاگرام دست به دست میشه باعت مختل شدن زنگی برادرم شده زنش جدا شد دختر بچش باهاشه الان اگه شکایت کنه میتونه کاری کنی به کجا باید شکایت کنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید بابت افشای اصرار شخصی از این فرد شکایت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  17. محمد می گوید

    سلام
    آیا دادسرای نظامی میتونه رای به جابجایی محل خدمت سرباز بده باتوجه به شرایط سرباز

  18. سالار می گوید

    سلام منو توی یه پارک مظنون به اعتیاد دستگیر کردن ماموره تا تونست پا پوتین که پاش بود منو کتک زد پام از چند جا شکست دستم شکست اسم مامورو یادم رفته از شدت درد ولی میدونم برای کدام کلانتری میتونم شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید اثبات نمایید که چنین جراحتی برای شما وارد شده

  19. سعیدی می گوید

    سلام مامور کلانتری به پسرم ایست داده و ایشون با موتور بوده فرار کرده و ماموران با تعقیب و گریز زیاد به پسرم تیر اندازی کردند که یک تیر هم به پای پسرم خورده الان پسر من در دادگاه تبرعه شده وکیل ما از مامورها شکایت کرده و در سی دی ثبت شده ایا شکایت ما فایده ای داره یا نه و باید به کدوم دادگاه ببریم شکایت نامه را

  20. موسوی می گوید

    سلام من بنده رو ی نظامی گرفته کتک کاری وی ماه زندانی کرده بدون هیچ مدرک ودلیلی و من مدرکی ندارم شکایت کردم قاضی کادرنظامی راتبرعه کرده وخودقاضی که پرونده دستش بودمن زندان انداخته بود ازمن رضایت خاستن ک من رضا نشدم الانم قاضی مدرک پزشک قانونی میخادک من زندان بودم هیچ مدرکی ندارم باید چکارکنم وکجابرم؟..؟؟؟ ممنونم جوابم را لطف کنید بدین

  21. سام می گوید

    سلام‌ رئیس پاسگاه نیروی انتظامی از من وسایل لوازم خانگی پکیج و ابگرمکن قسطی خواست ولی متاسفانه قادر به دادن نسیه نبودم حالا کینه به دل گرفته کارم بیفته به خاطر کینه هیچ همکاری باهام نمیکنه کجا باید شکایت کرد

  22. رجبی می گوید

    سلام

  23. پویا می گوید

    سلام .وقت شما بخیر. ایا یک فرد نظامی (سپاهی) حق استفاده از ابزار نظامی در برخورد بایک شهروند عادی در مشاجره رانندگی را دارد و تهدید به بازداشت به خاطر تخلف رانندگی

  24. نادرزیرکی می گوید

    سلام

  25. ناشناس می گوید

    سلام امروز مورخ شنبه ۲۰/۱/۱۴۰۰ ازشماره ای که نوشته بود (شماره خصوصی) به موبایل بنده زنگ زدند و گفتم از بازمرسی یکم دادسرای نظامی باشما تناس گرفته ایم .
    جهت پاره ای توضیحات دوشنبه ۲۲/۱۱۴۰۰ بیایید بازپرسی یک.
    بنده سخصی هستم و اصلا نظامی نیست.
    به نظر شما چکار کنم؟؟

  26. نا جی می گوید

    پلیس ۱۱۰ را برای نوشتن گزارش صداکردیم ولی وقتی اماد شررع کرد به زدن من که چرا مزاحم کلانتری میشی و کلی فحش زشت پاییین تنه اگر شکایت کنم چیکارش میکنن

    1. زینالی می گوید

      سلام: مجازاتش صرفا جریمه است

  27. علی اصغر سیجانی می گوید

    سلام
    وقتتون بخیر من سربازم توی پادگان دیسک ام پاره شده الان بهم صورت سانحه ام و نمیدن الان باید چیکار کنم پادگان ام کرمانشاه ولی خودم تهرانم میتونم از تهران اقدام کنم

  28. علی می گوید

    سلام من سال ۸۵سرباز بودم ودر میدان تیر گوش راستم دچار کاهش شدید شنوایی و وزوز گوش شده تمام مدارک پزشکی و صورت سانحه هم دارم به من نوبت شورای پزشکی در بیمارستان خانواده ارتش دادند ولی مسئول شورای پزشکی میگه چون سانحه شما با اسلحه ژ۳بوده شامل بیمه نمیشه اگر با اسلحه سنگین بود باشه شامل بیمه میشوید سوالم اینه من میتونم از طریق دادگاه نظامی احقاق حق کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید شکایت نمایید و مطالبه دیه نمایید

  29. محمد می گوید

    سلام
    من سرباز پزشک هستم و در یکی از بیمارستان های ارتش کار میکنم. از طرف ارتش موظف شدیم ۲۴۰ ساعت در ماه کار کنیم. ولی طبق قانون ارتقا بهروه وری کارکنان بالینی نظام سلامت که مصوبه مجلس هست و کلیه بخش های کشوری و لشکری شاملش شدن، ساعت کار ۴۴ ساعت در هفته تعیین شده و یکسری مزایایی برای کادر درمان در نظر گرفتن. آیا من باید به دادسرای نظامی شکایت کنم؟ چون بازرسی ارتش پاسخی نمیده.

  30. ناشناس می گوید

    سلام من با همسرم تو دوران عقد هستیم و همسرم با لباس نظامی در ساعت غیر اداری درب منزل مادرم شروع ب دادو بیداد کردند من برای شکایت باید چیکار کنم و اول به گجا مراحعه کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورتی که خارج از وظایف قانونی اقدام نماید می تواند از طریق دادسرای نظامی شکایت نمایید.

  31. حمزه مرادی می گوید

    سلام من یک پرونده در بیرجند داشتم الان ارجاع دادن تهران شرح جعل مهر دکتر ومواد مخدر است کجا باید برم ممنونم

    1. زینالی می گوید

      سلام: به همون جایی که ارجاع شده است

  32. محمد زابلی می گوید

    سلام و خسته نباشید . بنده پرونده ای که یک تهمت به بنده بود داشتم که محکوم به پرداخت دیه شدم. من به دلیل بیگناهیم،وکیل نگرفتم اما بعداز صدور رای خواستار اعتراض شدم که گفتن پایین ده درصد هست اعتراض وارد نیست ،به وکیل مراجعه کردم گفت قطعی شده رای باید پرداخت کنی ،مجبور شدم مبلغی پرداخت کنم ببینم اصلا پرونده من چه خبره من طبق قوانین رفتار و رسیدگی کردم چرا قاضی اینطور رای صادر کرده ،وکیل برای مطالعه پرونده گرفتم بعد از چندروز اون مواردی که مهم بود و به من داد . دیدم کلانتری خود شهادت داده و وج الوکاله مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ملیون از شاکی امضا گرفته،مبلغ کل دیه ۱۸ملیون میشد اینها چطور و چجور این پرونده را به جریان انداخته بودن که منو بدبخت کردن، من موندم این اشخاص که در دولت خدمت میکنند و لباس نظام بر تن کردن به اندازه حقوق دریافت نمی‌کنند که برای دریافت پول به دروغ شهادت میدهند و قاضی پرونده با دیدن شهادت رییس کلانتری بدون رسیدگی به دفاعیه بنده حکم صادر کرده .وچون ناحق بود من دنبال راهی بودم که اثبات کنم متاسفانه در وقت گرفته شده برای رسیدگی پرونده توسط خودم ،من رو راهی زندان کردن که خانوادم مجبور شدند دیه رو کامل پرداخت کنند . الان من یک ماه هست که دارم برای آزادی ماشین توقیف شده و خطها و حساب های مسدود شده ام تقاضا می‌نویسم و همچنان از حقوق ضامن بنده هم داره کسر می‌شود.به هیچ یک رسیدگی نشده و هنوز هیچ تعقیری پیدا نکرده .چرا باید دید مردم را نصبت اجرا و نظام بد کنند،بنده الان درآمدی ندارم از کارو زندگیم انداخته شدم به چه دلیل ؟خودم که مقصر کلانتری را میبینم شما چطور راهنمایی می‌فرمایید .

  33. محمد زابلی می گوید

    آیا پرونده ای که مختومه شده و بسته شده رو تو دادگاه نظامی مجددا میشود مورد بررسی قرار داد و طبق قوانین به شکایت و دفاعیه بنده رسیدگی شود من تو شهری زندگی میکنم که متاسفم برای رسیدگی امور و شکایت شهروندانش از سمت دادسرا و نیروی انتظامیش.همین الان هم به بنده حقیر داره ظلم میشود . دیگه از چه کسی کمک بخوام موندم .

  34. لیلاسردشتی می گوید

    سلام خسته نباشید …امسال برجیک ۱۵ فروردین صاحب خونه من لوازم منو از خونه بیرون ریخت بااینکه شوهرم توکمپ اجباری بود و پول پیش منو بعنوان خسارت برداشت اونم با شخصی که با اصطلاح مامور نظامی بود ولی ازش کارت شناسایی خواستم ازدور کارت نشون داد اونم هیچ کدوم ازنوشته هاش مشخص نبود و پاک شدبود منو از خونه بیرون کردن بل پسر معلولم کهومعلولیت ذهنی وجسمی شدید داره وبا دوتا کارگر اثباب اساس منو به پارکینگ همون ساختمون ریخت وکلی از وسایلم شکست وداغون شده میخواستم بدونم میتونم بابت همین کارش ازش شکایت کنم واینکه خسارت مالی چند میلیونی بهم زد وماموری که بی هویت بود و حکم تخلیه بهم نداد این کار انجام داد

  35. نوشین فرقانی می گوید

    سلام من پزشک داروساز شاغل در یکی از داروخانه های شبانه روزی شهرهای مرزی بودم موسس داروخانه به علت سختگیری من در جلوگیری از تخلفات دارویی متعدد و قاچاق دارو به کشور همسایه خواستار ترک محل کارم شد چون من قبول نکردم با تماس با۱۱۰وسپس ورود رییس کلانتری با لباس شخصی ,رییس کلانتری با ضرب و شتم وهتک حرمت وتهدید مرا بیرون انداخت با توجه به اینکه طبق پروانه صادره معاونت غذا و دارو اینجانب نماینده قانونی وزارت بهداشت بودم که در زیر پروانه درج گردیده چه و نبودن در ساعات مندرج طبق پروانه تخلف محسوب می گردد آیا رییس کلانتری میتواند با این شرایط مرا بنا به دستور تلفنی قاضی و بدون مامور خانم بیرون نماید علی رغم پیگیری از ستاد فرماندهی آن شهرستان وقول مساعدت اقدامی صورت نگرفت درنهایت با پیگیری بنده در تهران با دستور سردار پلیس پیشگیری ناجا پرونده در دادسرای عمومی آن شهرستان بدون حضور من وبدون بازبینی دوربین های مداربسته داروخانه وفقط با اکتفا به فیلم لحظه ضرب و شتم وتهدید گوشی خودم با این عنوان که به دستور قاضی بوده بدون ذکر نام قاضی و دستور کتبی رییس کلانتری تاریخ شد با توجه به مرزی بودن شهر وگویس به زبان محلی منطقه در جلسات رسمی هیچ شانسی در پیگیری پرونده در آن شهرستان ندارم چگونه میتوانم در دادگاه نظامی تهران طرح شکایت نمایم لطفاً راهنمایی بفرمایید از همکاری شما سپاسگزارم

  36. جلال می گوید

    سلام من سال ۸۴از یک بسیجی تیر خوردم و در دادسرای نظامی پرونده داشتم اون موقع یه مقدار از دیه به من پرداخت شد ومنوارجاع دادن به دادگاه عمومی ولی پیگیری نکردن الان میتونم پیگیر باشم یا نه وشماره پرونده من قدیمیه میتونم بازیابی کنم ممنون میشم پاسخ بدید

  37. سمیه رضای می گوید

    ۹۷۱۷۷۸شماره پرونده منه ازمازندران محموداباددادگاه قاضی کارکنان اجررااحکام مامورپاسگاه ناصرخیری ریس دادگاه شکایت دارم حکم مجرم جنایت بظورتجاوزاعدام بود سه روزبازداش بود مجرم تومحل مامیشینه قسم دروغ میخورن نیست مجرم خانوده مجرم تهدیدقبرکندن خواهستن بکش بظورازمن امضابگیرن نتونستن مامورپاسگاه پول دادن ناصرخیری منوباباموگول زددعوایموخوابوندحتهابه ماموردادگاه پرونده منودوزدی کنه مامورانتظامات محمودی خریدن خواهشن کمک کنین ابروموجمع کنین

  38. محمد می گوید

    سلام.من پاسدارم و یک واحد از یکی از افراد نیروی انتظامی خریداری کرده ام که هر دو نظامی هستیم.پس از معامله،معلوم شد که او کلاهبرداری کرده و واحد مشکل دار را به من فروخته.آیا باید در دادسرای نظامی از او شکایت کنم؟ شورای حل اختلاف؟ کجا!

  39. امیر می گوید

    سلام
    بنده پرسنل پیمانی ناجا بودم بعد حدود ۱ سال و نیم خدمت و حدود یک ماهه فرار از خدمت زدم. بعد ۶ ماه باید برم دادسرای نظامی. خواستم بدونم اونجا چه حکمی به من میدن؟
    جریمه زندان چقدر هستش؟
    ایا زندان هم میفرستنم؟
    من بعدا میتونم استخدامیه قوه قضاییه توی قضاوت یا وکالت شرکت کنم؟
    جز سو سابقه برام محسوب میشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بعد از صدور حکم مشخص خواهد شد

  40. زاهد رجب پور می گوید

    سلام ؛
    بنده بازنشسته ناجا هستم در ساعت ۲۰ شب در حال رفتن به منزل بودم که در طرافیک و اغتشاگران گیر کرده و ااز طرف ناجا گاز اشک آور شلیک شده و به شیشه جلوی ماشین بنده برخورد و شکسته و روز بعد به کلانتری مراجعه کروم و بمن نامه داده و گفتن پلیس پیشگیری ما مستقر بوده و شلیک کردن نامه رد ببر پلیس پیشگیری تا جبران خسارت شود و منم به پلیس پیشگیری مراجعه کروم گفتن ما بودجه ای نداربم باید بروی شکایت کنید ووو حالیه بده با توجه باینکه دیشب در تلویزیون شبکه شش گفتن از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح که افرادی خسلرت دیدن جبران میکنیم .خواهشمند است دستورات لازم و حیران خسارت اینجانب اقدام فرمایید .

  41. علی می گوید

    سلام سربازی که دردادسرای نظامی پرونده دارد وبه بیمارستان اعصاب و روان رفته ونامه معاف از نگهبانی وانتقالی به موطن خود را دارد بصورت غیر حضوری می تواند انتقالی بگیرد وبه پادگان خود نرود به دلیل مشکلات اعصاب روان

  42. فاطمه عبدالحمیدی می گوید

    باسلام مزاحم شدم بپرسم پسر من پنج ماه خدمت سربازی هست قبل از اون دوبار رفتم در خواست کفالت که گفتن چون غیبت داره باید بره سربازی حالا که بازم رفتم خیابان سپاه اولا با توهین مواجه شدم بعد بی اینکه به مدارک نگاه کنه بعد از اینکه حرف های مضخرف به من گفت برای پسرم پیام فرستادن که خودش را معرفی کنه به ارتش برای اعزام کمکم کنید باید کجا شکایت کنم

  43. مجتبی می گوید

    باسلام‌
    بنده‌تو‌خدمت‌سربازی‌سال
    ۸۶به‌علت‌بیماری‌‌و‌درمان‌دیر‌هنگام‌‌بیمارستان
    ارتش‌باعث‌قطع‌عضو‌شدم‌خیلی‌جاها‌رفتم
    و‌دادسرانظام‌شکایت کردم‌هیچ‌جواب‌درستی
    ‌ندادن‌‌خواهشمندم‌راهنماییم‌کنید.

  44. راحل می گوید

    سلام برای شکایت از ستاد خبری ۱۱۳ اطلاعات به کجا باید مراجعه کرد، به من تهمت رابطه نامشروع زده و اخراجم کرده اند ولی مستندات نشانم نمیدهند

  45. راحل می گوید

    از ستاد خبری ۱۱۳ اطلاعات به کجا شکایت کنم

  46. حمیدرضافرضی می گوید

    سلام من سرباز سپاهم و۲۱ ماه خدمت کردم اما بدلیل مشکلات و از کار افتادگی پدرم نتونستم دیگه خدمت سربازی تمومش کنم من اعزامی ۱.۸.۹۹ و ۱۸۰ روز اضافه خدمت دارم و تو این تاریخ من ۸ ماهه ک فراری ام حکم جلبم صادر شده و دوبار اومدن جلو درمون دیگه موضوع چون حیثیتی شده میخوام تمومش کنم میخوام ببینم راهی هستش ک اضافه خدمتم بخشیده بشه

  47. جوادبادرنگ می گوید

    سلام یه تصادف داشتم. مطمنم که مقصرنیستم ولی کارشناس منومقصرصددرصداعلام کرده. اعتراض زدم ولی میدونم که بیهوده این کارروکردم چون تجربه نشون داده که نظراولین کارشناسی فقط مطرحه وبقیه همش کشکه. حالامیخام بدونم میتونم دادسرای نظامی ازمامورکارشناس شکایت کنم.
    اگه اینکاروکنم نتیجه میگیرم یااونجاهم فقط بایدیه هزینه ی الکی کنم

  48. میلاد می گوید

    آیا ماموری که بدون گواهینامه پشت ماشین کلانتری بشینه و یطرفه بره ماشین شهروندان با سرعت زیاد بیمه خسارتشو میده یا نه؟تازه تو کرکوی ام جعل کرده باشه اسم دوستشو که گواهینامه داره داده باشه اما اون‌گردن نگیره.

  49. حمید عرشی می گوید

    سلام ببخشید من رفتم سربازی ۶ماه خدمت کردم و الان ۱۱سال فراری هستم آیا میتونم معافی بگیرم یدونه بچه ۷ساله هم دارم خانمم طلاق دادم چجوری میتونم اگه راهنمایی کنین ممنون میشم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند