نمونه شکوائیه صدور چک بلامحل

صادرکننده چک باید در تاریخ صدور معادل مبلغ چک در بانک محال علیه محل (‌نقد یا اعتبار قابل استفاده) داشته باشد و نباید تمام یا‌ قسمتی از وجهی را که به اعتبار آن چک صادر کرده به صورتی از بانک خارج نماید یا دستور عدم پرداخت وجه چکرا به دهد و نیز نباید چک را به‌صورتی تنظیم نماید که بانک به عللی از قبیل عدم مطابقت امضاء یا قلم خوردگی در متن چک یا اختلاف در مندرجات چک و امثال آن از پرداخت‌وجه چک خودداری نماید. چک بلامحل هم از طریق مراجعه به اداره ثبت هم طرح شکایت کیفری هم طرح دادخواست حقوقی قابل پیگیریست.برای طرح شکابت کیفری علیه صادر کننده دارنده چک باید توجه داشته باشد که بعد از برگشت چک آنرا به دیگری منتقل نکند تا امکان شکایت کیفری از او سلب نشود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه صدور چک بلامحل

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: صدور چک بلامحل

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب به‌موجب یک فقره چک به شماره … عهده بانک … مبلغ … ریال از مشتکی‌عنه طلبکارم که پس از مراجعه به بانک محال‌علیه جهت وصول مبلغ مورد مطالبه، بانک مذکور گواهی عدم پرداخت صادر نموده است؛ فلذا با استناد به مواد ۳ و ۷ قانون اصلاحی صدور چک، تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند