نمونه شکوائیه اهانت به انبیاء عظام

هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین(ع) یا حضرت صدیقه طاهره(س) اهانت نماید اگر مشمول حکم‌ ساب‌النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد. در جرم توهین عمد باید وجود داشته باشد که مستلزم اگاهی وتوجه مرتکب نسبت به موهن بودن رفتار میباشد. لکن توجه و اگاهی و حتی ناراحت شدن مخاطب توهین تاثیری در این جرم ندارد. در این ماده منظور از انبیا ی عظام صرفا پیامبران بزرگ یا الوالعزم نیست و تمام ۱۲۴هزار پیامبررا شامل می شود و واژه ی عظام صرفا برای بزرگداشت مقام آنهاست. و منظور از مقدسات اسلام در مرحله اول ذات باری تعالی است و بعد آن همه ی مکان ها و چیزهایی است که از لحاظ موازین دین اسلام، مقدس وقابل احترام محسوب میشوند. حمایت از مقدسات  سائر ادیان در صورتی جرم انگاری شده که جزءمقدسات اسلام باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه اهانت به انبیاء عظام

 

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: اهانت به انبیاء عظام

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه با بکار بردن الفاظ و عبارات توهین‌آمیز نسبت به هریک از انبیاء عظام اهانت نموده است. حال با عنایت به ادله اینجانب که عبارت از استشهادیه می‌باشد و با استناد به ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند